Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Ja, dat zijn nog ergere dingen, om maar op te houden over loverboys. Zelfs als ik geboren was in de goot, deed ik zelfs zulke dingen niet (kan ik dat zeggen? Weet ik dat?:rolleyes:)

Maar: Nu herinner ik me plotseling jaren geleden... Een neefje van mij (zieke vader, ik hielp mee met huiswerkbegeleiding). Hij had op zijn donder gehad over iets, en hij was volledig overstuur van huis weggegaan. Zijn moeder (zus van mijn vrouw) belde dat hij niet op tijd thuis was gekomen. Oei, dit ging niet goed. Ik maakte me enorme zorgen. Ik wist wel ongeveer waar hij uit zo kunnen hangen. Maar in die buurt hing ook een hele groep hangjongeren. Van alles en nog wat. Meiden, jongens, opgeschoten pubers, allochtonen, groep van 20 die in de schemering altijd stonden te roken en troep zaten te maken. Een groepje, waarvan je dacht, gauw doorlopen.

Maar ik besloot toch de stoute schoenen aan te trekken. Ik ben er naar toegelopen en heb hun gevraagd of ze hem in de buurt hadden zien rondlopen. Hun reactie was verbijsterend: Ze gaven normaal antwoord! En ze waren helemaal bereid om mee te helpen zoeken. Hoe ziet hij er uit? Zullen we even daar en daar kijken? Wat kunnen we doen?

Ongelooflijk. Had ik nooit verwacht. Ik had tenminste verwacht dat ze me uit gingen maken voor loser.

Ik heb hun mijn telefoonnummer gegeven voor als ze hem zouden zien. Ze leefden helemaal mee! Tjonge!
(Het is trouwens goed gekomen hoor)

Soloman zei:
Maar ik besloot toch de stoute schoenen aan te trekken. Ik ben er naar toegelopen en heb hun gevraagd of ze hem in de buurt hadden zien rondlopen. Hun reactie was verbijsterend: Ze gaven normaal antwoord! En ze waren helemaal bereid om mee te helpen zoeken. Hoe ziet hij er uit? Zullen we even daar en daar kijken? Wat kunnen we doen?

Ongelooflijk. Had ik nooit verwacht. Ik had tenminste verwacht dat ze me uit gingen maken voor loser.

Ik heb hun mijn telefoonnummer gegeven voor als ze hem zouden zien. Ze leefden helemaal mee! Tjonge!

Gelukkig gebeuren ook dat soort dingen nog genoeg anders zou het er pas echt slecht aan toe zijn met Nederland

Op zich verbaast mij dat niets. Ik denk dat in de basis de mens niet slecht is. Daar ga ik tenminste vanuit. Ik zou zo'n groep ook gewoon aanspreken, lijkt mij geen probleem. Het probleem komt pas als iemand in zo'n groep rare dingen gaat doen en de rest gewoon meedoet zonder na te denken.

Meeuw zei:
Op zich verbaast mij dat niets. Ik denk dat in de basis de mens niet slecht is. Daar ga ik tenminste vanuit. Ik zou zo'n groep ook gewoon aanspreken, lijkt mij geen probleem. Het probleem komt pas als iemand in zo'n groep rare dingen gaat doen en de rest gewoon meedoet zonder na te denken.

Daar heb je een punt, soms is het moeilijk om nog in het goede van de mens te geloven. Overal waar je komt is iedereen alleen maar bezig met zichzelf plus alle negatieve berichten dagelijks in de media geven al snel een negatieve bril om door te kijken.
Al probeer ik zelf altijd het positieve te zijn, gewoon omdat ik niet bij de negatieve massa wil horen.

Dit soort zaken geeft mij steeds meer zorg over onze toekomst op langere termijn. Dan niet zo zeer over de problemen die wij nu hebben, maar over wat ons (julllie) verder te wachten staat.

Wij kunnen in dit topic wel neuzelen over het kabinetsbeleid (ik heb ook mijn twijfels), maar de problemen die gaan komen zijn veel groter. Wij denken nu een crisis te hebben die wel overwaait maar is dat wel zo? Dan moet er wel wat veranderen.

Ons land geeft steeds meer geld uit aan personen die er nooit een fl***** voor hebben gedaan. Straks de Oostblokkers en nu de Grieken en andere Z-Europese landen die er een moraal op nahouden die alleen maar geld kost. In de marge heb je dan nog duizenden auto's in NL met buitenlandse kentekens van eigenaren die hier gewoon wonen maar geen belastingen betalen zoals wij dat doen. Worden dat soort 'bestedingen' ooit nog teruggedraaid? Ik denk het niet; dat gaan u en ik gewoon betalen.

En dan krijgen wij een stortvloed van goedkope producten uit de Oriënt. Niet alleen auto's, maar is het niet zo dat al 90% (schatting) van de elektronica die wij kopen uit China komt, al dan niet geproduceerd met kinderarbeid? En nog meer producten, denk alleen maar aan Nike. En als je hier een tennisracket of golfclub voor € 200 van een Amerikaans merk koopt, is dat ding voor € 10 in China geproduceerd. Hoe gaat dat verder? Gaan wij straks 200% importheffing invoeren? Misschien wel verstandig, want wat exporteren wij (als Europa) eigenlijk naar China. Voor VAG hoeven wij niet te vrezen; heb begrepen dat hun auto's daar vooral lokaal worden geproduceerd.

Wij laten het nu allemaal op zijn beloop. In het belang van de consument, dus eigenlijk egoïsme, want die kan goedkope producten kopen. Maar wat nu als de crisis mede door bovenstaande niet oplost? Dan valt er weinig meer te kopen.

Welke politieke partij durft daar wat aan te doen? En kan dat nog, want wij hebben ons overgeleverd aan het gedrocht Europa. Zelf kunnen wij wel een steentje bijdragen. Zo weinig mogelijk Chinese producten kopen (is wel al erg lastig geworden) en ook qua onze autokeuze eerst eens aan de Europese merken denken in plaats van Hyundais, Daewoos en Toyota's. Liever een Peugeot of Seat. Niet dat dat alles oplost, maar alle beetjes helpen.

Soloman zei:
Mijn vrouw zegt altijd: als iemand zich voortdurend niet gedraagt, heeft hij geen opvoeding gehad. Zou het echt zo zijn?
Misschien heeft hij wel opvoeding gehad maar is er niets van blijven hangen.
Maar in de basis komt het er vaak op neer dat ze ouders hebben die het allemaal weinig kan schelen. Ouders die hun zonen wel op een voetstuk plaatsen maar geen grenzen stellen. Ouders die van hun dochters verwachten dat ze de rotzooi van de zonen opruimen. Daarmee kweek je een basis voor gedrag dat ik niet wenselijk acht. Je kweekt personen die heel hard 'respect' schreeuwen, maar het zelf nooit tonen.

Ik zag het veel op Curacao. De baby's plopten er uit als kroketten uit de automatiek. Onder het mom van "Ze zijn ons pensioen". Daar zit een kern van waarheid in op dat eiland, maar moeder- en vaderlief bleven lekker op de bank zitten, gaven hun kinderen alleen eten en als het hun uitkwam een luier. Misschien kort door de bocht, maar het woord opvoeding kenden ze niet eens. Kennen zelfs. Ik vond dat best erg. Blijkbaar kweek je daar monsters mee. Kinderen voeden in de supermarkt met spullen van de supermarkt voordat je bij de kassa aankomt, dat soort gewoontes. Het lost iets op op korte termijn, maar het voorbeeld dat je geeft is funest voor het kind. Zo kweek je dus overvallers en dieven.

Het rare is dat de generatie tussen de slavernij en laat ik zeggen 1980 op de Antillen wel goed was voor het kroost.

Ik denk inderdaad dat ouders een groot aandeel, vaak zonder het direct op dat moment te beseffen, in de structuur van hun kind op (jong) volwassen leeftijd hebben..

Maar goed, ook sommige autochtone 'Nederlanders' (ouders) kunnen er wat van..
Keek vanavond ff naar de vijfde dag.
Hadden een item over Kickboks gala's voor kinderen vanaf 6 jaar:eek:

Niet te geloven.. dat ouders denken dat het 'wel goed beschermd' is met een helm op het hoofd en dat het het beste is om Knock-out iemand te verslaan..
Een moeder vond dat haar zoon van 9 'sterk' wordt van een flinke klap op zijn lever..:( Je zag de jongen van pijn in elkaar krimpen..

ONGELOFELIJK..

Ik ben ervan overtuigd dat je enkele van die, autochtone, meest blanke, kids over een jaar of 5 op een camerabeeld tijdens het uitgaan klappen ziet uitdelen.. (n)

Soloman zei:
Kinderen voeden in de supermarkt met spullen van de supermarkt voordat je bij de kassa aankomt, dat soort gewoontes.

Ehm, dat gebeurd mij ook wel eens.. Wat is er mis mee als je laat zien dat je het ook moet betalen?
Bovendien, soms is het als ouder op dat moment de enige mogelijkheid om verder enigszins prettig boodschappen te doen zonder telkens te moeten waarschuwen en een dreinend kind te hebben. Is voor de andere supermarktbezoekers ook niet prettig..;)

Bovendien, met de zelfscan kassa's van tegenwoordig is het maar net de interpretatie van wanneer iets betaald is..
Als ik een tros bananen weeg en de prijssticker scan en daarna 1 banaan aan mijn dochter geef.. dan is dat bij een eventuele controle niet een probleem. De prijssticker wordt gecontroleerd, niet het gewicht van de bananen.

Andersom komt ook voor.. dat dochterlief mij te snel af is en haar tanden al in een lekkere pruim gezet heeft, die zo mooi voor het grijpen lag, vooraan bij de aanbiedingen.. Dán reken ik echt wel een paar pruimen af. Een ander zal de pruim wellicht terug stoppen..

Zo heeft mevrouw vanmiddag haar moeder handig om de tuin geleid door in een onbewaakt ogenblik een ketting in de HEMA winkelmand te stoppen.
Was een leuke verassing bij de Kassa:)

Tja, dan kán je een hele heisa gaan maken om die ketting terug te hangen.. of accepteren en daarover in gesprek gaan en het als een eenmalig cadeau 'verkopen'.

@Durashift: je begrijpt niet wat ik vertelde. De mensen waar ik het over had, betalen die spullen niet. Dan heb ik het over Snickers en Marsen. Dat is het ontbijt.

Dreinende kinderen in de supermarkt: gelukkig zijn ze er, waren ze er, want als ze er niet waren, had ik kinderen genomen, eh geaccepteerd. Juist door de gedrein van die kinderen heb ik besloten: Nooit geen kinderen voor mij. Ik kan daar gewoon helemaal niet tegen.

Trouwens, waarom moet je kinderen meenemen naar de supermarkt. Het stoort namelijk andere mensen verschrikkelijk, laat ze gewoon thuis.:)

Voor diegene die echt bezorgd zijn lees dan eens op je gemak de columns van Joris Luyendijck, in het NRC.

De politiek heeft een macht weggeven die ze niet 123 terug krijgen. De grote banken bepalen gedeeltelijk mee wat er moet gebeuren. Dit is zeker niet in ieders belang. Wie controleert hun echt? De Nederlandse bank die heeft nog maar een beperkt deel van de bevoegdheden die ze vroeger hadden. De ECB dan? Tot nu toe een tandeloze tijger die hand in hand loopt met de banken die ze moeten beheersen. De politiek dan, de zaken zijn veel te complex voor ze om te begrijpen wat er nou eigenlijk gebeurt. De CEO van de bank zelf dan? Die heeft geen idee wat er allemaal gebeurd in zijn organisatie, kan zomaar zo zijn dat zijn eigen traders tegen de bank speculeren. We hebben molochen geschapen die niemand meer in de hand kan houden, en ook nog eens een garantie gegeven als het toch tegen zit betaald de gewone belastingbetaler het wel.
Zie Ierland, Cyprus en Griekenland. Nogmaals het geld wat daar na toe gaat komt daar nooit aan maar gaat in de zak zitten van speculanten en banken en natuurlijk de pensioenfondsen.

Nou waar ik politiek gezien wel een hele grote voorstander van ben is dat mensen die het heel breed hebben.
Mensen waar de man dus een Audi A8 rijd, de vrouw een Audi a5 coupé, de zoon een Audi A3 de dochter een Audi A1 en ze dan ook nog een kast van een huis hebben flink gaan inleveren van salaris. Verplichten om de allerrijkste Nederlanders 500,- Euro per Nederlands gezin te laten doneren aan de Nederlanders die het minder breed hebben. Een topman van een bedrijf groot of klein mag best wel wat inleveren voor een normale arbeider. Dus geen belasting afdracht maar een verplichting dat zeker 50 000 rijke Nederlanders 500,- euro bij elkaar verzamelen en die per maand doneren aan Nederlanders die in deze crisistijd het iets minder hebben. Ook de minder bedeelden willen graag die A8 hebben en die kast van een huis!

Soloman zei:
Trouwens, waarom moet je kinderen meenemen naar de supermarkt. Het stoort namelijk andere mensen verschrikkelijk, laat ze gewoon thuis.:)

Heb je een punt. Ik doe ook wel eens alleen boodschappen..
Heerlijk, zonder afleiding;)

@Vectrafan: Heb die column ook gelezen, nadat ik op de link van Soloman gedrukt had.

Het bevestigd mijn vermoeden ook, dat we er nog lang niet zijn... al weet niemand in de westerse wereld waar we écht naartoe willen.. denk ik.

Soloman zei:
Dreinende kinderen in de supermarkt: gelukkig zijn ze er, waren ze er, want als ze er niet waren, had ik kinderen genomen, eh geaccepteerd. Juist door de gedrein van die kinderen heb ik besloten: Nooit geen kinderen voor mij. Ik kan daar gewoon helemaal niet tegen.

Dat dreinen is maar tijdelijk en komt met name voor tussen de 2 en 4 jaar. Op die leeftijd kunnen kinderen al lopen en valt er goed mee te praten. Daar moet je gebruik van maken. Het is mij ook wel eens overkomen dat mijn dochter door het lint ging en ik haar bij kop en kont heb opgepakt en naar buiten ben gelopen, mijn volle kar achterlatend. Een paar minuten later kwamen we weer terug, heb ik haar een taak gegeven en verliep het winkelen verder gladjes. Mijn truc sindsdien is om de kinderen een opdracht te geven als we in de winkel zijn. Dan mogen ze bijvoorbeeld alvast naar de toetjes lopen en er één uitzoeken terwijl ik groentes sta uit te zoeken. Kinderen willen graag helpen dus geef ze die kans.

En ach, mocht andermans kind een keer door het lint gaan en kabaal schoppen dan bedenk ik mij dat het incidentje voor de betrokken ouder vele malen vervelender is dan voor mij. Verwijtende blikken maken de situatie er nooit beter op, een begripvolle lach echter wel.

Waar kinderen trouwens supergevoelig voor zijn is interventie door een vreemde. Ik pas die truc wel eens toe. Dan loop ik langs zo'n kleine schreeuwer, ga iets door mijn knieën en vraag hem vriendelijk 'Waarom schreeuw jij zo?'. Grote kans dat het hummeltje acuut stopt met blehren en naar z'n moeder rent. Of ze geven gewoon antwoord op de vraag ('Ik mag geen koekje') en dan reageer ik daar weer op ('Maar die krijg je ook niet als je schreeuwt want schreeuwen is niet lief').

Het is in zo'n situatie een stuk gemakkelijker voor mij om andermans kind stil te krijgen, omdat het mij niet persoonlijk treft en ik daardoor geen spanning uitstraal.
Om die reden mogen anderen zich best even met mijn kind bemoeien als die kabaal maakt of herrie schopt. Vreemde ogen dwingen, zegt men en dat klopt.

the Fox zei:
Mijn truc sindsdien is om de kinderen een opdracht te geven als we in de winkel zijn. Dan mogen ze bijvoorbeeld alvast naar de toetjes lopen en er één uitzoeken terwijl ik groentes sta uit te zoeken. Kinderen willen graag helpen dus geef ze die kans.

En ach, mocht andermans kind een keer door het lint gaan en kabaal schoppen dan bedenk ik mij dat het incidentje voor de betrokken ouder vele malen vervelender is dan voor mij. Verwijtende blikken maken de situatie er nooit beter op, een begripvolle lach echter wel.

Goede tips, the Fox (y)

Klopt, taak geven werkt al redelijk goed..

Vaak is de (in mijn ogen niet altijd goede) reactie van de ouders soms irritanter dan het huilen/schreeuwen van de kinders zelf..

Mijn vrouw had gister bij de Hema een leuke actie met dochter.. Zij was de grens aan het opzoeken en er bijna overeen..
waarop moeders riep "stop, je haalt nu het bloed onder mijn nagels vandaan" ..
Dochter 1 tel beduusd om vervolgens hard te roepen "jij mag niet liegen mamma, ik zie geen bloed onder je nagels"...:)
Moeders een rood hoofd natuurlijk en uit diverse gangpaden in de Hema steeg een besmuikt gegniffel op ;)

Ach, hebben die mensen ook weer even gelachen, moet je maar denken.

Carfanatic zei:
Juist door de gedrein van die kinderen heb ik besloten: Nooit geen kinderen voor mij.

wat een nonargument.

Voor jou misschien wel ja. Voor een ander misschien niet. Kan toch? Als ik zeurende kinderen zie c.q. hoor dan ben ik ook blij dat wij ze niet hebben.

Durashift zei:
Mijn vrouw had gister bij de Hema een leuke actie met dochter.. Zij was de grens aan het opzoeken en er bijna overeen..
waarop moeders riep "stop, je haalt nu het bloed onder mijn nagels vandaan" ..
Dochter 1 tel beduusd om vervolgens hard te roepen "jij mag niet liegen mamma, ik zie geen bloed onder je nagels"...:)
Moeders een rood hoofd natuurlijk en uit diverse gangpaden in de Hema steeg een besmuikt gegniffel op ;)

Ach, hebben die mensen ook weer even gelachen, moet je maar denken.

Nee natuurlijk zag de dochter geen bloed onder de nagels van mama: die had ze er juist onder vandaan gehaald! :D

Durashift zei:
Dochter 1 tel beduusd om vervolgens hard te roepen "jij mag niet liegen mamma, ik zie geen bloed onder je nagels"...

Zulke acties had ik als kind ook altijd al.:D
Wanneer ik lastig was en mijn vader me waarschuwde met: Pas op, anders krijg je een draai rond de oren. dan antwoordde ik steevast: Een draai rond de oren is niet erg, als het er maar niet tegen is. :cool:

Heet het niet draai om de oren?

Doet mij denken aan een (autogerelateerd) verhaal van vroeger. Ik was ook redelijk assertief.

Eind december waren wij op straat met een groep kinderen vuurwerk aan het afsteken. Toen waren net de strijkrotjes bedacht. Gevaarlijke dingen, moest je in 1 beweging afstrijken en weggooien.

Daar woonden toen de eigenaar van een aantal Opel dealerbedrijven. Hij importeerde ook Amerikaanse auto's, toen nog beschouwd als zeer luxe premiumprodukten. Zo'n nieuwe bak stond dus bij hem voor de deur en het rotje landde precies op de motorknap. Knal en een grote zwarte vlek op de motorkap.

De man kwam naar buiten en vroeg wie dat gedaan had. Ik dus. Toen gaf hij mij meteen een knal om mijn oren met de toevoeging 'daar ga je meer van horen'. In gaf als antwoord ' dan bel ik de politie wel even'.

Nooit meer wat van gehoord.

Meeuw zei:
Heet het niet draai om de oren?

Dat zou goed kunnen, in dat geval reageerde ik altijd door te zeggen: Zolang het er om en niet er tegen is heb ik er geen moeite mee.:p

Overigens mooi om te zien dat een kind een volwassene zo op zijn plek kan zetten.

Kinderen zijn nog zo onbevangen dat ze geen enkele schroom voelen om dingen te zeggen of te vragen waar een volwassene zich rot voor zou schamen.

Ik zat laatst met mijn dochter in een ruimte waar o.a. een vrouw zat met een vreemd oog. Ik dacht ook meteen: als mijn dochter dat maar niet ziet.
Maar ja, ze zag het dus wel en vroeg net iets te hard aan mij: "waarom heeft die mevrouw zo'n raar oog?'

Ik wilde nog gaan sussen, van sshh, stil, maar zag dat het geen zin had om net te doen of er geen vraag was gerezen. 'Als je dat wilt weten moet je dat maar aan die mevrouw vragen', fluisterde ik in de hoop dat ze dat niet zo durven.

'Mevrouw, waarom heeft u zo'n raar oog?'

Krimp........

'Da's een glazen oog meisje'.
En even later zaten ze naast elkaar met elkaar te teuten.

Was ik maar zo onbevangen.

the Fox zei:
Kinderen zijn nog zo onbevangen dat ze geen enkele schroom voelen om dingen te zeggen of te vragen waar een volwassene zich rot voor zou schamen.

Ik zat laatst met mijn dochter in een ruimte waar o.a. een vrouw zat met een vreemd oog. Ik dacht ook meteen: als mijn dochter dat maar niet ziet.
Maar ja, ze zag het dus wel en vroeg net iets te hard aan mij: "waarom heeft die mevrouw zo'n raar oog?'

Ik wilde nog gaan sussen, van sshh, stil, maar zag dat het geen zin had om net te doen of er geen vraag was gerezen. 'Als je dat wilt weten moet je dat maar aan die mevrouw vragen', fluisterde ik in de hoop dat ze dat niet zo durven.

'Mevrouw, waarom heeft u zo'n raar oog?'

Krimp........

'Da's een glazen oog meisje'
En even later zaten ze naast elkaar met elkaar te teuten.

Was ik maar zo onbevangen.

daarom is dat oog ook van glas anders kan je er niet doorheen kijken

Ik was in een wat slechte stemming gisteren. Ik ben gistermiddag boodschappen gaan doen bij twee supermarkten en de kinderen hadden allebeide veroverd. Ik had echt een "gedverdemme"-stemming. En dan dat "mama, mama? mama?? mama???". En bij de tv-corner maken de kinderen elkaar af. Dan denk ik, daar is een supermarkt toch niet voor bedoeld.

Maar goed. Dura, je had het over die tanden in de pruim. Nou, ik moest als kind vroeger meehelpen met boodschappen doen. En dat was toen (dat is meer dan 40 jaar terug) niet van, wat wil je, wil je dit, wil je dat? Nee, ik kreeg een lijstje met melk en brood en kaas. Om de duvel!
En als ik een hap in een pruim nam, weet je wat er toen gebeurde? Dan kreeg ik een draai om mijn oren!!! En niet zo'n kleintje ook. Ik kreeg geen banaan van mijn moeder als ik zat te dreinen. Als ik dreinde kreeg ik een klomp naar mijn hoofd!

Ik ben nog nooit geslagen door mijn ouders, maar ik heb wel strenge regels van hun geleerd. En een daarvan was, afblijven van de spullen in de winkel, behalve als je ze moet van ons moet pakken om te kopen. En ik wist donders goed wat ik wel en niet mocht. Vijf jaar of tien jaar. En ik ben nog steeds blij met die opvoeding.

Het heeft niet meer zoveel met politiek te maken, maar ik ga er vrolijk op door.

Mijn dochters proberen ook regelmatig uit tot hoever ze kunnen gaan. Maar ze weten dat als ik tot drie begin te tellen ze als de duvel moeten stoppen met hun geklier. Bij 'één' kijken ze nog een beetje opstandig, bij 'twee' zie je de vertwijfeling en bij 'drie' zitten ze in het gelid. Mijn stem is op dat moment drie octaven lager.
Duidelijkheid, dat is wat ze willen.

Een tijd geleden telde ik nog tot tien. Maar dat werkte niet. Dan zaten ze nog negen tellen te klooien, tot mijn grote ergernis, en daarna kwamen ze pas in beweging. Dan was ik al behoorlijk over de zeik en dan heb je eigenlijk verloren van jezelf, want het geduld is op. Ik kan ook niet tien tellen lang de spanning opvoeren. De enige die daar stress van krijgt ben ikzelf.

Tot drie tellen. Dat werkt. Dat deed mijn voormalige buurvrouw ook bij het buurjongetje die een paar jaar jonger is dan ik ben. Ik vond dat toen om de één of andere reden belachelijk (mijn ouders deden dat nooit, was blijkbaar niet nodig) maar het werkte wel. Nu zijn we 35 jaar verder en nu pas ik die strategie toe.

Het grote probleem is dat als je vader wordt je niet weet hoe je op moet voeden.

Ik ben iemand van regels en het christelijk geloof meegeven. Wat ze daar verder mee doen in hun volwassenheid, moeten ze helemaal zelf weten. Ik ben gereformeerd opgevoed en het heeft mijn hersenen in beweging gezet. Hoe zit alles in elkaar? Ik heb er heel veel voordeel bij gehad. Het heeft me gemaakt wie ik nu ben. Ik ben iemand die een ander gewoon een vonkje geeft. Kijk maar wat je er mee doet. Zo zou ik het ook met kinderen doen.

Maar als ik foto's uit Haren zie van augustus vorig jaar, dan denk ik, die pubers hebben nog nooit van hun leven een goede opvoeding gehad, anders zou je zoiets nooit doen.

Veertig jaar geleden was de wereld erg klein. In 1970 hadden we in Nederland 2.465.000 auto's nu 8 miljoen. In dat zelfde jaar had weliswaar 82 % een TV maar die was er pas. Het nieuws kwam toen nog gewoon via een papieren ding tot je (krant noemde ze zoiets). Toen was het fenomeen van een werkende moeder onbekend. Ja zelfs telefoon was nog niet overal, en de wachttijd voor een telefoon aansluiting bestond zelfs nog in 1980. Spelen kon je op straat en de kolenboer was nog een bekend fenomeen. Computers en wat je er mee kon wist niemand.
Nou ja de amerikanen hadden computers en die hadden daarmee berekend hoe je iemand naar de maan kon sturen en weer terughalen. De wereld is zo fundamenteel veranderd dat ik me verbaas, hoe snel dit als vanzelfsprekend wordt aangenomen.

vectrafan zei:
Veertig jaar geleden was de wereld erg klein. In 1970 hadden we in Nederland 2.465.000 auto's nu 8 miljoen. In dat zelfde jaar had weliswaar 82 % een TV maar die was er pas. Het nieuws kwam toen nog gewoon via een papieren ding tot je (krant noemde ze zoiets). Toen was het fenomeen van een werkende moeder onbekend. Ja zelfs telefoon was nog niet overal, en de wachttijd voor een telefoon aansluiting bestond zelfs nog in 1980. Spelen kon je op straat en de kolenboer was nog een bekend fenomeen. Computers en wat je er mee kon wist niemand.
Nou ja de amerikanen hadden computers en die hadden daarmee berekend hoe je iemand naar de maan kon sturen en weer terughalen. De wereld is zo fundamenteel veranderd dat ik me verbaas, hoe snel dit als vanzelfsprekend wordt aangenomen.

Dat heeft helemaal niets te maken met de basiswetten van het leven. Of je nu met vuurstenen omgaat of met een i-pad, een mens blijft hetzelfde. Daar vergissen mensen zich in. Of liever: daar laten ze zich door bedriegen.
Mensen kunnen leren, zich ontwikkelen, maar de basis, de ziel, het karakter, blijft hetzelfde, of groeit zeer langzaam.
Er wordt gezegd: Tijden veranderen. Maar in feite is dat een gordijn van mist. Want de problemen van de samenleving en van het menszijn veranderen niet. Hooguit kan men door communicatie meer leren van een ander. Heeft al die techniek de problemen van mensen zelf en de criminaliteit opgelost? Integendeel. Ze blijven de gelijke hoogte houden. Ik zie geen enkele groei in de ontwikkeling van de mens. Kennis en moraal, verstand en emotionele intelligentie zijn dingen die verschillend zijn.

De computer toen en de landing op de maan waren grotere prestaties dan het 24-urige geklik op computertjes van de jeugd van nu. Vroeger dacht ik dat het gebruik van high-tech gelijk stond aan de intelligentie van de gebruiker. Tegenwoordig denk ik dat die zaak nu is omgedraaid.

Hou jezelf niet voor de gek. De mens is miljoenen veel meer waard dan de techniek. De techniek is iets tijdelijks. En veel kwetsbaarder dan de mens.

Mijn dochters weten niet eens wat een cassettebandje is. en ze vinden het normaal dat ze een tv-programma op 'hold' kunnen zetten als ze naar de wc willen. Filmpjes kijken op youtube is de normaalste zaak van de wereld. Wie had er tien jaar geleden van youtube gehoord?

Ik ben bang dat we met die snelle ontwikkelingen onszelf voorbij gaan rennen. De inhoud wordt steeds onbelangrijker. Nieuwe snufjes worden op de markt gegooid voordat ze goed zijn doorontwikkeld. Als de gemiddelde auto zo gevoelig zou zijn voor storingen als een computer dan zou heel Nederland vol staan met gekreukeld blik.

Ik ben 'pas' 45, maar vrees dat ik ergens de slag heb gemist in de nieuwe multimediale maatschappelijke ontwikkeling. "Heb jij geen iPhone", werd mij vorige week met verbazing gevraagd? Ik heb email, zei ik. En je kan me SMS'sen. "Kom op man, stap eens binnen in de 21ste eeuw!"

Ja, en dan? Wat voegt het toe? Waarom zou ik op elk moment van de dag over allerlei informatie willen beschikken? Vroeger planden mensen een reis, bereidden ze zich voor op een bezoek door een route uit te stippelen, een kaart te bestuderen, een boek te lezen of folders te verzamelen. Men maakte een afspraak per briefkaart of misschien met een vaste telefoonlijn en een maand later stond je op de afgesproken plek en werd je daar begroet. Nu bellen ze een minuut van tevoren om te laten weten dat ze er aan komen. Who cares! Voorbereiding was de helft van de pret. Voorpret noemden we dat. Nu hebben ze niet eens meer pret tijdens het bezoek, maar zit men met de neus op de iPhone om te zien of het gaat regenen. KIJK DAN NAAR DE LUCHT, NIET NAAR JE iPHONE!

Zucht.

Ik heb altijd zoiets met wintersporters. Ik ga nooit op wintersport, maar ik zie de foto's wel. Ik hou niet van skieen, maar ik zie wel wat anders: de omgevingen waar ze in skieen. Die is vaak fenomenaal mooi! Adembenemend. Ik begin er wel eens over met hun. Ze kijken me dan meewarig aan. Waar heb ik het over?

tja.

Ik hoor er dus niet bij. Ik vind de verkeerde dingen belangrijk. Zo voelt het.

Ik herinner me nog dat we met de middelbare school naar Schiermonnikoog gingen. Ik ben al vanaf mijn kindstijd bezig met sterrenkunde. Op een avond daar waren de klassen met de leraren aan het ontspannen in de boerderij daar, maar toen ik buiten was zag ik de mooiste sterrenhemel die ik ooit had gezien. Gelukkig had ik een verrekijker meegenomen. Ik had de avond van mijn leven.
Op een gegeven moment gingen twee leraren mij zoeken omdat ik er niet was. "Wat ben jij aan het doen". Toen ik het uitlegde, lagen ze in een deuk. Ik was niet goed bij mijn hoofd. Zo'n leuke avond en jij gaat sterrenkijken?

Wat dat betreft ben ik net zo'n figuur als jij bent Soloman. Anderen zien een mooi hotel aan de kust. Ik zie een door het hotel verstoorde kustlijn. Anderen slapen in de bus hun roes uit, ik kijk met grote ogen naar buiten, genietend van het landschap. Anderen gaan naar het volle strand, ik loop door de rustige straatjes van de oude kern van de badplaats. Anderen schreeuwen: "Oooh, wat een prachtige schoenen". Ik zeg: "Die hoge hakken zijn niet erg praktisch". Er zijn mensen die vinden dat ik niet geniet. Dat hebben ze helemaal fout. Ik geniet van andere dingen. Als zij zich klemzuipen luister ik buiten naar het geluid van de cicades. Er zijn mensen die wandelen om het wandelen. Ik wandel om te observeren.
Wat mijn dochters betreft heb ik de regel: geef ze niet alleen speelgoed, maar geef ze vooral een mooie herinnering. Een belevenis. Met papa naar het blotevoetenpad en tot aan de knieën door de modder lopen. "Dit is de mooiste dag van mijn leven", zei mijn oudste. Dan weet je, dit is voor haar een blijvende herinnering. En die zoveelste pop die ze gekregen heeft ligt na een paar dagen op de stapel andere poppen.

Soloman zei:
Maar goed. Dura, je had het over die tanden in de pruim. Nou, ik moest als kind vroeger meehelpen met boodschappen doen. En dat was toen (dat is meer dan 40 jaar terug) niet van, wat wil je, wil je dit, wil je dat? Nee, ik kreeg een lijstje met melk en brood en kaas. Om de duvel!
En als ik een hap in een pruim nam, weet je wat er toen gebeurde? Dan kreeg ik een draai om mijn oren!!! En niet zo'n kleintje ook. Ik kreeg geen banaan van mijn moeder als ik zat te dreinen. Als ik dreinde kreeg ik een klomp naar mijn hoofd!

Ik ben nog nooit geslagen door mijn ouders, maar ik heb wel strenge regels van hun geleerd. En een daarvan was, afblijven van de spullen in de winkel, behalve als je ze moet van ons moet pakken om te kopen.

Dank voor je reactie, Soloman.
Tuurlijk zeg ik in die situatie ook dat dat gedrag niet de bedoeling is. Het gaat er ook om wat een voor dat moment effectieve reactie is.
Het laten eten van een banaan geeft ook energie waarmee 'drein' gedrag voorkomen kan worden.

En tja, vroeger vroeg de slager aan mijn moeder of ik een plakje worst mocht..
Heden ten dagen staat bij de plaatselijke Vomar een mandje (overrijp) fruit voor o.a. kinderen om te proeven.
Bij de Albert Hein staat op zaterdag de schaal met worst voor het grijpen en vaak ook een dipkaas met een toastje.
Het wordt kinderen soms ook wel makkelijk gemaakt..

the Fox zei:
Tot drie tellen. Dat werkt

+1. Alleen, wat is de consequentie als je buitenshuis bent.. Bijvoorbeeld bij het uit de auto gaan voor boodschappen..
Thuis kan je eenvoudig zeggen dat madame maar ff drie minuten op de gang gaat staan..
Om buitenshuis gevolg aan je 123 ultimatum te stellen zijn wij al enkele keren weer naar huis gereden omdat mevrouw weigerde uit de auto te komen.. [size=x-small]die autogordels zijn ook zo interessant en leuk.. trekken - klikken - en weer los maken :rolleyes:[/size]

Soloman zei:
Hou jezelf niet voor de gek. De mens is miljoenen veel meer waard dan de techniek. De techniek is iets tijdelijks. En veel kwetsbaarder dan de mens.

Nou...
Eens dat een mensenleven nog altijd bovenaan de pyramide van waarde staat..
Echter, zonder hedendaagse technieken die ook eens kunnen uitvallen.. kan de maatschappij ernstig ontwricht raken. De mens is tegenwoordig best kwetsbaar door diezelfde kwetsbaarheid van de techniek.

Als een digitale verbinding tussen een bedrijf en een server(huis) onderbroken wordt.. zitten de werknemers met de handen in de lucht.. Met een beetje pech wordt via dezelfde lijn de telefoon bediend.. Ook lekker handig.. Personeel kan wel mobiel gaan bellen.. klanten hebben veelal die nummers niet.. etc..
Kortom, techniek moet je, in al zijn vormen, niet onderschatten. Techniek gaat ook nooit meer weg uit ons leven.
Wat veranderd moet worden is de omgang ermee..

E-mail is misschien voor een bepaalde generatie ouderwets.. ook zij zullen hun communicatietools moeten leren doceren..
Waar nu in werkomgevingen wordt gehamerd op het niet continue lezen van je e-mail maar hiervoor tijd in te plannen, zodat het je overige werkzaamheden niet stoort.. zal dit voor Twitter/What's Ap/Ping/Instagram ook gaan gelden.
Wat dat betreft is de huidige social media campagne van RwS ( F, T, W doe je op een P) erg bij de tijd en misschien wel iets te vooruitstrevend..
Het raakt wel de kern... zodra iemand een geluid of trilling waarneemt kijkt men erop..

Dergelijke personen hebben vaak ook minder geduld met personen die dat niet doen (zoals ik) en dus pas enkele uren of een dag later reageren..
Snappen ze niet... is mijn ervaring.

Durashift zei:
Wat dat betreft is de huidige social media campagne van RwS ( F, T, W doe je op een P) erg bij de tijd en misschien wel iets te vooruitstrevend..
Het raakt wel de kern... zodra iemand een geluid of trilling waarneemt kijkt men erop..

Dergelijke personen hebben vaak ook minder geduld met personen die dat niet doen (zoals ik) en dus pas enkele uren of een dag later reageren..

Er zijn mensen die erg nerveus worden als ik niet binnen een paar minuten reageer op een SMS. Dan gaan ze bellen. 'Heb je mijn SMS niet ontvangen?' "Jawel, maar ik stond te koken, auto te wassen, gras te maaien, koeien te melken ............... ".

Wintersportfoto voor Solo. Inderdaad ook oog hebben voor de omgeving.

Maar voor mij zijn vakanties een combinatie van gezelligheid en dingen bekijken. Met name de zomervakanties. Wij gaan steeds naar een ander gebied en dan zoveel mogelijk steden en natuur in de (ruime) omgeving bekijken.

R0014372.jpg

Durashift zei:
the Fox zei:
Tot drie tellen. Dat werkt

+1. Alleen, wat is de consequentie als je buitenshuis bent.. Bijvoorbeeld bij het uit de auto gaan voor boodschappen..
Thuis kan je eenvoudig zeggen dat madame maar ff drie minuten op de gang gaat staan..
Om buitenshuis gevolg aan je 123 ultimatum te stellen zijn wij al enkele keren weer naar huis gereden omdat mevrouw weigerde uit de auto te komen..

Da's altijd lastig. Tot op heden kan ik volstaan met de mededeling dat ze anders straf krijgen. Zolang ze niet vragen wat de straf is zit ik goed. Het woordje straf is blijkbaar genoeg als we buitenshuis zijn.
Soms probeer ik ludiek te zijn door meteen een consequentie te verbinden aan ongehoorzaamheid. "Je gaat NU mee anders gaat jouw knuffel naar de gevangenis".

Of ik zeg dat ik een smerig toetje ga uitzoeken in plaats van een lekker toetje als er niet geluisterd wordt. Je kan er ook een grapje van maken, daar zijn ze ook gevoelig voor.

Het belangrijkste is echter dat je er weinig woorden aan vuil maakt (daar werd ik een tijd terug op geattendeerd, toen ik weer eens een hele preek hield over waarom ik boos werd en blablabla). Na vier woorden luisteren ze al niet meer. In die eerste vier woorden moet dus de boodschap zitten die je wilt overbrengen. Dat was voor mij een erg nuttige tip. Ik blijf er zelf ook rustiger door.

En als je met twee volwassenen bent, laat één van de twee zich op het opstandige kind richten, niet beiden. Want dan werk je elkaar tegen omdat het kind weet niet op wie die zich moet richten.

Veel wijsheden hè? Heb ik niet van mijzelf hoor. Ik heb een tijdje terug ondersteuning gevraagd van de Thuiszorg omdat mijn oudste dochter (7)onhandelbaar gedrag begon te vertonen, voortkomend uit de scheiding van haar ouders. Haar moeder en ik wisten er geen raad mee, voelden ons behoorlijk machteloos, vooral omdat we beiden nogal conflictmijdend zijn ingesteld en niet goed raad weten met ruzies.
Na twee observaties was de conclusie: ze schreeuwt om duidelijkheid. Stel duidelijke grenzen, maak duidelijke afspraken, wees consequent, helder en direct. Ik had het dus helemaal zelf in de hand. Dat was een eye-opener. Ik heb alle adviezen met open armen in ontvangst genomen. En nog steeds ben ik blij dat ik over mijn schaamte heen ben gestapt en ondersteuning heb gevraagd.

En om het topic toch politiek geöriënteerd te houden: De thuiszorg moet flink bezuinigen. In eerste instantie was er voor mijn dochter 80 uur ondersteuning beschikbaar gesteld. Dat werd teruggebracht tot 20 uur. We hebben geluk dat het nu zo goed met haar gaat en dat alle adviezen ook effect hebben. We waren er op tijd bij en we gaan het redden met die 20 uur, maar er is geen budget meer voor nazorg.

Carfanatic zei:
henk krol ook alweer weg (y)
Ja, ongelofelijk hè? Grote bek hebben over de afbraak van pensioenregelingen en zelf jaren lang geen pensioenpremies betalen voor zijn personeel. Dat die man nog zijn evenwicht kon bewaren met zoveel boter op zijn hoofd.

Durashift zei:
Soloman zei:

Nou...
Eens dat een mensenleven nog altijd bovenaan de pyramide van waarde staat..
Echter, zonder hedendaagse technieken die ook eens kunnen uitvallen.. kan de maatschappij ernstig ontwricht raken. De mens is tegenwoordig best kwetsbaar door diezelfde kwetsbaarheid van de techniek.

Ik denk dat JIJ jezelf een beetje voor de gek houdt, Solo. Wat jij zegt is zoals het zou MOETEN zijn, maar in de praktijk is een mensenleven allang niet meer belangrijker dan geld. Mooie voorbeelden daarvan zie je in het midden oosten, waar man en muis wordt platgebombardeerd voor olie, of het geld dat verdiend wordt aan wapenhandel. Dichter bij huis zie je het ook: ik wordt failliet verklaard en mijn bankrekeningen worden geblokkeerd. Niemand vraagt waar ik van leef, maar maakt zich wel zorgen over zijn geld...

Durashift zei:

Het jammere van dit soort campagnes is dat de meeste mensen dondersgoed weten dat je je zo zou moeten gedragen, maar er toch voor kiezen het niet te doen.

the Fox zei:
Carfanatic zei:
henk krol ook alweer weg (y)
Ja, ongelofelijk hè? Grote bek hebben over de afbraak van pensioenregelingen en zelf jaren lang geen pensioenpremies betalen voor zijn personeel. Dat die man nog zijn evenwicht kon bewaren met zoveel boter op zijn hoofd.

Dat gedrag zie je vaak, psychologisch gezien is het afweergedrag. Zoals die Amerikaanse dominee die fel tegen homoseksualiteit was. Hij kwam later zelf uit de kast. Ik moest ook denken aan de Taalneuzelaars hier, een aantal daarvan maken zelf dagelijks fouten maar wel steeds anderen terechtwijzen, hilarisch vind ik dat.

@LoveDmyjeep
Toch mag je het nooit uit het oog en uit je hoofd verliezen: Ieder mens is veel meer waard dan geld en techniek. Ja, we leven in een boze wereld.
Soms denk ik wel eens, ik ga eens een maand lang geen krant lezen.

@Carfanatic
Je weet niet wat er is gebeurd, hoe het is gebeurd, maar je weet wel dat het is gebeurd en Henk Krol weet dat ook. Hij heeft het niet ontkent. Ik vind het alles bij elkaar maar een raar verhaal. Hij is een publiek figuur voor geworden die strijdt tegen iets wat hij zelf heeft gedaan. Misschien deed hij dat omdat hij zich rot voelde en wilde hij het met zijn geweten goed maken. Je weet het niet. Maar ja, hij heeft het niet gezegd, opmerkelijk. Hij zei alleen dingen als "Mijn vijanden hebben gewonnen" en "Ik ben een vechter, geen boekhouder". Waanzinnige uitspraken. Hoe kom je er op?:(
Als hij zich werkelijk schaamde, zou hij dat hebben gezegd.

Maar ja ondertussen liepen er wel mensen rond die hij had benadeeld. En dan kun je wachten op zo'n kopie van een verklaring in een groot dagblad van een gedupeerde.
Trouwens nog iets vreemds: normaal als dit soort dingen gebeuren, wordt er beslag gelegd op de prive-eigendommen van de directeur, dat is de wet.
Waarom is dat niet gebeurd?

Soloman zei:
@Carfanatic
Je weet niet wat er is gebeurd, hoe het is gebeurd, maar je weet wel dat het is gebeurd en Henk Krol weet dat ook. Hij heeft het niet ontkent. Ik vind het alles bij elkaar maar een raar verhaal.

Nou Soloman, tegenwoordig kan je dat vrij goed reconstrueren met behulp van de (internet)techniek ;)

Het artikel:
https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/3520996/2013/10/04/Hoofdredacteur-Henk-Krol-ontdook-pensioenbetalingen.dhtml

Hoe het artikel tot stand kwam:
https://vkredactieblog.wordpress.com/2013/10/04/hoe-ging-het-met-henk-krol-en-publeaks/

Wat vinden wij eigenlijk van zo'n klokkenluiderssite als Publeaks? Nuttig of hype?
Vind het geval van Krol toch naar hype neigen..
Wie heeft er belang bij? Destijds waren de partijen in overeenstemming met elkaar tot een akkoord gekomen..

Soloman zei:
Hij is een publiek figuur voor geworden die strijdt tegen iets wat hij zelf heeft gedaan. Misschien deed hij dat omdat hij zich rot voelde en wilde hij het met zijn geweten goed maken. Je weet het niet. Maar ja, hij heeft het niet gezegd, opmerkelijk. Hij zei alleen dingen als "Mijn vijanden hebben gewonnen" en "Ik ben een vechter, geen boekhouder". Waanzinnige uitspraken. Hoe kom je er op?:(

Ik denk dat Krol in zijn leven als voorman van de Gay krant niet alleen vrienden in zijn netwerk verzamelt heeft..
Een uitspraak 'ik ben geen boekhouder' hoor je bij veel meer 'ondernemers' en ook in de politiek. Aangeven waar je wel en niet goed in bent, dat is op zich niet verkeerd. Of je het als excuus moet gebruiken?
Hij had beter kunnen zeggen dat ie destijds onvoldoende controle op de bedrijfsvoering, op dat punt, gevoerd heeft en dat er achteraf misbruik van zijn vertrouwen in de betreffende medewerkster gemaakt is.

Soloman zei:
Trouwens nog iets vreemds: normaal als dit soort dingen gebeuren, wordt er beslag gelegd op de prive-eigendommen van de directeur, dat is de wet.
Waarom is dat niet gebeurd?

Dan moet de curator eerst aantonen dat er door Krol onbehoorlijk bestuur van de onderneming heeft plaatsgevonden.

Kijk, Nationale Nederlanden ontving wel een deelbetaling op de pensioenpremie, namelijk het ovl. deel. Feitelijk is er gewoon enkele jaren een betalingsachterstand op de premie geweest. NN heeft de firma daarop gewezen maar hoefde de werknemers niet daarover in te lichten. Dat moet nu wel, middels de pensioenwet uit 2007.

Laten we wel wezen, Krol zijn bedrijf is heus niet de enige in NL die een betalingsachterstand heeft op de pensioenbetaling van werknemers.
Denk dat bij de faillissementen van afgelopen jaren best veel vorderingen van (pensioen) verzekeraars bij zitten.

Kortom, Henk Krol heeft fouten gemaakt, mogelijk zich onvoldoende aan de (pensioen) wet gehouden maar daar staat tegenover dat de benadeelden hebben ingestemd middels de afstandsverklaring. Dat Henk Krol zich nu druk maakt over de toekomstige graai uit de pensioenpotten om op korte termijn onze tekorten te verminderen, blijft een goed streven. Hij zou dat alleen ook voor de jongeren moeten doen.

Let maar op.. over 10 jaar is er het besef in de politiek dat het destijds (dus nu) fout was om de pensioenpotten af te romen.. Dat de generatie die nu 50-57 jaar is bij de start van de uitkering gekort zal worden omdat de dekkingsgraden veels te laag blijken te zijn..
Eind negentiger jaren, begin jaren '00 hadden de premies niet omlaag gemoeten.. Samen met de wijziging in de rekenrente is dat m.i. wel een grote oorzaak in de thans (te) lage dekkingsgraden.

the Fox zei:
Soms probeer ik ludiek te zijn door meteen een consequentie te verbinden aan ongehoorzaamheid. "Je gaat NU mee anders gaat jouw knuffel naar de gevangenis".

pas op.. ik heb geleerd dat als je een dreigement of straf uitspreekt, je dit altijd waar moet kunnen maken. Anders verlies je je geloofwaardigheid tov het kind en ben je in een volgende situatie verder van huis ;)

the Fox zei:
Het belangrijkste is echter dat je er weinig woorden aan vuil maakt (daar werd ik een tijd terug op geattendeerd, toen ik weer eens een hele preek hield over waarom ik boos werd en blablabla). Na vier woorden luisteren ze al niet meer. In die eerste vier woorden moet dus de boodschap zitten die je wilt overbrengen. Dat was voor mij een erg nuttige tip. Ik blijf er zelf ook rustiger door.

Eens, is voor mij ook nog altijd een leerpunt.

the Fox zei:
Veel wijsheden hè? Heb ik niet van mijzelf hoor.

Top dat je daar zo open over spreekt.
Inderdaad is hulp vragen niet erg.. sterker, er zijn al veel centra voor jeug en gezin. Mijn nicht heeft daar goede ervaringen mee.
Wie weet klop ik daar volgend jaar ook wel een keer aan.. want ook hier gaat het scheidingsproces, fysiek, over een paar maanden van start. Gisteren de (ver)koopakte ondertekend..o_O

Zelf heb ik afgelopen weken paar keer naar het programma van Ogilvie op RTL4 gekeken. Soms leerzaam, soms een open deur en soms tenenkrommend..

the Fox zei:
En om het topic toch politiek geöriënteerd te houden: De thuiszorg moet flink bezuinigen.

Klopt, vanaf 2015 de jeugdzorg ook.. Gemeenten moeten het doen, met minder geld... Zal nog wat worden..
Helaas zien wij de effecten daarvan pas in het volgende decennium.. verwacht ik.

Durashift zei:
Top dat je daar zo open over spreekt.
Inderdaad is hulp vragen niet erg.. sterker, er zijn al veel centra voor jeugd en gezin. Mijn nicht heeft daar goede ervaringen mee.
Wie weet klop ik daar volgend jaar ook wel een keer aan.. want ook hier gaat het scheidingsproces, fysiek, over een paar maanden van start. Gisteren de (ver)koopakte ondertekend..o_O
Ik wens je veel sterkte toe. Het is triest dat het gebeurt. De aanloop is triest, de nasleep is triest en alles wat daar tussen zit is zo mogelijk nog triester. Belangrijk is om het hoofd helder te houden op momenten dat het er toe doet en de tranen te laten komen als dat kan.

Een scheiding is als een rouwproces. Neem er de tijd voor. Mochten er vijf fasen zijn dan hang ik ergens rond fase 4.

En als je er goed uit weet te komen met de aanstaande ex dan hebben jij en de kinderen daar alleen maar voordeel van. Ik weet de reden niet van de breuk maar wat die ook moge zijn, blijf respectvol naar elkaar. Elk verkeerd woord die in een opwelling uitgesproken wordt creëert een afstand en vergt een veelvoud aan woorden om de afstand weer kleiner te maken.
Mijn vrouw en ik hebben onze dochters centraal gesteld, daar bouwen we de nieuwe situatie omheen. Ik heb af en toe heel hard op mijn tanden moeten bijten maar die inspanning betaalt zich uit. We gaan regelmatig samen met de kinderen op pad of eten bij elkaar. Als dat het hoogste haalbare is dan maak ik mij daar hard voor. In mijn geval is het zo dat ik haar liever als een goede vriendin vlakbij heb wonen dan als een ongelukkig echtgenote in mijn huis.

en Soloman, gisteravond het oog kunnen horen?
Treffende openingszin van Max van Weezel, wat mij betreft.

Vanochtend vertelde Henk Krol er zelf nog iets over.
Ik begrijp zijn verhaal wel.. Tuurlijk, achteraf had hij meer moeten controleren en zich afvragen of hij alle binnenkomende informatie kende..
Anderzijds.. als een medewerker(ster) al dan niet bewust informatie niet deelt, mogelijk om bang te zijn voor fouten of denkend dat het daarmee het beste was (financieel het ene gat dichten met het andere, wellicht omdat Henk bepaalde betalingen wel 'beval' ?)

https://nos.nl/video/559254-als-ik-het-eerder-had-geweten-hadden-we-wat-kunnen-doen.html

Durashift zei:
en Soloman, gisteravond het oog kunnen horen?
Treffende openingszin van Max van Weezel, wat mij betreft.

Vanochtend vertelde Henk Krol er zelf nog iets over.
Ik begrijp zijn verhaal wel.. Tuurlijk, achteraf had hij meer moeten controleren en zich afvragen of hij alle binnenkomende informatie kende..
Anderzijds.. als een medewerker(ster) al dan niet bewust informatie niet deelt, mogelijk om bang te zijn voor fouten of denkend dat het daarmee het beste was (financieel het ene gat dichten met het andere, wellicht omdat Henk bepaalde betalingen wel 'beval' ?)

https://nos.nl/video/559254-als-ik-het-eerder-had-geweten-hadden-we-wat-kunnen-doen.html

Ja, ik heb het gehoord. Maar ik geloof Henk Krol niet. Ik heb zelf in de boekhouding gewerkt. Fouten maken, die worden altijd, maar dan ook altijd gevonden. Is het niet door de administrateur, dan is het wel door de accountant.
Daarnaast heeft Henk Krol brieven op zijn naam gekregen van het pensioenfonds, dat er iets niet klopte.
Meneer Krol rijdt zelf in een Tesla. Moet hij zelf weten. Achteraf repareren van pensioenen kan hoor! Het gaat hier over tienduizenden euro's. Hoeveel brengt een tweedehands Tesla op? Meer dan dat.

Daarnaast heeft hij niet gezegd dat hij zich schaamt dat hij de boel niet heeft gecontroleerd. De directeur van een bedrijf is verantwoordelijk voor alles. Ook pensioenen. Het is zijn verantwoordelijkheid.

Dat hij een medewerkster de schuld geeft en dat hij niet heeft uitgezocht hoe het kwam dat die fout is gemaakt, en erger, dat hij niet zijn best heeft gedaan de fout te herstellen, dat zegt heel, heel erg veel over deze man.

Schande!!

Terug
Bovenaan