Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
michel1975 zei:
Ik ben niet foutloos maar heb wel alles naar eer en geweten geadviseerd en ik herken me dan ook absoluut niet in jullie beeld van de financiële dienstverlening.

Volgens mij is er hier dan ook niemand die beweert dat jij je er in zou moeten herkennen en/of dat iedereen in de financiële dienstverlening scrupuleloos is...

En bij "op de man" blijft er naar mijn mening ook zoiets als het zo willen lezen...

Maar goed, de punten zijn duidelijk en de meningen verdeeld ;)

Volgens mij hebben we hier trouwens wel een leuke verzameling van mensen die allemaal verbaal redelijk sterk zijn, sterk in hun waarheid staan en daardoor door anderen al dan niet terecht makkelijk en niet zelden als soort van arrogant en denigrerend worden bestempeld. Alhoewel dat volgens mij bij allen maar heel zelden ook zo bedoeld wordt. Het blijft lastig, met die "platte" communicatie.

Jammer dat je alleen mij verwijt op de man te spelen en blind bent voor de balk in je eigen ogen. (n) Dat je spreekt over het willen winnen van een discussie is volledig je eigen perceptie. Door daar over te beginnen geef je aan dat dit voor jou belangrijk is. Voor mij in ieder geval niet.

Nogmaals ik had je best hoog zitten.

Prima wat mij betreft. Veroordeel iemand vooral op één discussie. Ik lig er i.i.g. niet wakker van. Dat zegt niets over mij.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Jammer dat je alleen mij verwijt op de man te spelen en blind bent voor de balk in je eigen ogen. (n) Dat je spreekt over het willen winnen van een discussie is volledig je eigen perceptie. Door daar over te beginnen geef je aan dat dit voor jou belangrijk is. Voor mij in ieder geval niet.

Nogmaals ik had je best hoog zitten.

Prima wat mij betreft. Veroordeel iemand vooral op één discussie. Ik lig er i.i.g. niet wakker van. Dat zegt niets over mij.
Had deze bijdrage lekker per pm gestuurd. Je blijft met verwijten komen. Ik dacht dat alles nu wel gezegd was heb ook nog antwoord gegeven op je vragen maar kennelijk alles voor de buitenwereld. Nu wil je toch nog even je punt maken. Ik vind het allemaal prima.

Edit was spatie vergeten.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/22281686/__Inbraak_vooral_op_nieuwjaarsdag__.html

Hoe gaan jullie hier mee om? En dan bedoel ik het risico op inbraak in je woning in het algemeen, niet alleen op Nieuwjaarsdag?

Deuren, ook schuttingdeuren, en ramen sluiten uiteraard. Maar sinds wij in december een inbraakgolf in Oosterwolde hebben gehad, neem ik nog meer maatregelen.

Ga ik bijvoorbeeld een uurtje naar de sportschool, laat ik her en der, ook boven op de slaapkamers, in mijn huis de lichten aan. En zelfs de computer en tv. Om een bewoonde indruk te geven. En de gordijnen dicht.

Zo lijkt het van buiten alsof er boven kinderen op hun slaapkamer zijn terwijl de ouders beneden tv kijken en het eten bereiden.

Maar goed, nu is het weer langer licht. En moet ik iets anders bedenken om een bewoonde indruk te wekken. 's Middags om drie uur het licht al aan is ongeloofwaardig.

Meer iets met fiets al buiten in de tuin klaarzetten. Zoiets doe ik dan. Alsof ik op het punt sta de deur uit te gaan.

Hoe doen jullie dit? Nog handige tips?

Maar goed, nu is het weer langer licht. En moet ik iets anders bedenken om een bewoonde indruk te wekken. 's Middags om drie uur het licht al aan is ongeloofwaardig.

EfBzLuN.jpg

een tijdschakelaar?
oh je wil overdag een bewoonde indruk maken :)

afgezien van het op slot doen van de deuren (met skg slot) doe ik er verder weinig aan inbraakpreventie.

Zemelaar zei:
https://www.telegraaf.nl/binnenland/22281686/__Inbraak_vooral_op_nieuwjaarsdag__.html

Hoe gaan jullie hier mee om? En dan bedoel ik het risico op inbraak in je woning in het algemeen, niet alleen op Nieuwjaarsdag?

Deuren, ook schuttingdeuren, en ramen sluiten uiteraard. Maar sinds wij in december een inbraakgolf in Oosterwolde hebben gehad, neem ik nog meer maatregelen.

Ga ik bijvoorbeeld een uurtje naar de sportschool, laat ik her en der, ook boven op de slaapkamers, in mijn huis de lichten aan. En zelfs de computer en tv. Om een bewoonde indruk te geven. En de gordijnen dicht.

Zo lijkt het van buiten alsof er boven kinderen op hun slaapkamer zijn terwijl de ouders beneden tv kijken en het eten bereiden.

Meer iets met fiets al buiten in de tuin klaarzetten. Zoiets doe ik dan. Alsof ik op het punt sta de deur uit te gaan.

Hoe doen jullie dit? Nog handige tips?

Ik denk dat je al goed bezig bent met de maatregelen die je genomen hebt. Honderd procent veiligheid is helaas een illusie.

Ik laat ook weleens een laatje in de kast open staan. En leg een map open op tafel. Pen ernaast. Kop koffie.
Net alsof ik druk bezig ben en even iets van boven haal.

Mijn stroomverbruik is gestegen de afgelopen tijd. Maar liever wat lichten extra laten branden dan een inbraak.

Ik heb mijn katten afgericht. Zij gaan eventuele inbrekers te lijf, hoop ik.

Verder sluit ik ramen en deuren met goede sloten.

Afgelopen maandag was trouwens mijn achterdeur de hele dag open blijven staan omdat mijn dochter, vlak voor ons vertrek nog even snel naar binnen moest terwijl ik de autoruiten aan het krabben was. Het normale ritueel werd daardoor verstoord en ik heb de deur niet opnieuw op slot gedaan nadat mijn dochter terugkwam. Dat was op zich nog niet zo erg maar zij had letterlijk alle deuren open laten staan. Daar kwam ik 's avonds, na terugkomst pas achter. Wat was het koud in huis!
Er was gelukkig niemand geweest die van dit open huis misbruik heeft gemaakt. Maar ik ben nu wel weer een stuk scherper geworden op het sluiten van deuren.

michel1975 zei:
Dan nog even doorpakken over de garantie opmerking van Fox. Denk je dat je met je Opel/VW na 12 jaar nog aanspraak kan maken op je garantie? Nee, hè? Dat is nu wel wat van ons verwacht wordt in de hele woekerpolis affaire.

Het bleek immers een woekerpolis te zijn.

the Fox zei:
michel1975 zei:
Dan nog even doorpakken over de garantie opmerking van Fox. Denk je dat je met je Opel/VW na 12 jaar nog aanspraak kan maken op je garantie? Nee, hè? Dat is nu wel wat van ons verwacht wordt in de hele woekerpolis affaire.

Moet je wel het hele stuk quoten. Dat het wanproducten zijn daar zijn we het echt wel over eens. Alleen hebben we het eigenlijk over product aansprakelijkheid wat bij de producent neergelegd had moeten worden. In dit geval de bank/verzekeraar. Die hadden dit alles kunnen voorkomen door de kosten in het product aan te passen. Het is nu zover dat de AFM een aantal verzekeraars op de vingers heeft getikt dat ze wat moeten doen. Het enige dat ze gedaan hebben is de klant gewezen op gratis hersteladvies zonder iets te doen aan het product. In dit licht moet je ook de vergelijking met de Opel verkoper zien. Ja hij heeft eenondeugdelijk product verkocht wat onder demotorkap zat. Had hij dit kunnen weten? Nee maar de fabrikant wel en die heeft verzuimd in dit dossier .

Carfanatic zei:
een woekerpolis vergelijken met een opel (of voor mijn part ieder ander automerk), wtf?
De vergelijking was gechargeerd en een met een kwinkslag. Opel wordt door de VW rijder als inferieur gezien en vice versa. Zeg maar de eeuwige strijd hier.

Het is natuurlijk sneu voor degene die een woekerpolis hebben, de financiële graaiers uit o.a. Noord Holland hebben hier mooi van geprofiteerd. Maar zijn wel het boegbeeld voor de overigen, natuurlijk.
Maar ook degene die de handtekening zetten hebben een verantwoording. Ook al heb je maximaal LTS, dan moet je kunnen begrijpen dat het onmogelijk is 15.000 gulden extra hypotheek te krijgen voor de nieuwe keuken en tegelijk het maandbedrag te verlagen met 200 gulden. Want dat gebeurde er toendertijd.

Daar heb je zeker gelijk in Joost. Men dacht dat de sky de limit was. Het menselijk geheugen is kort van memorie. Begin jaren tachtig was er ook een huizencrisis. Daar had in de negentiger jaren niemand het meer over.

the Fox zei:
michel1975 zei:

Is niet het verschil dat je een polis voor 30 jaar afsluit? De Opel rijdt na 10 jaar in Polen rond....

Joost PP zei:
the Fox zei:
michel1975 zei:

Is niet het verschil dat je een polis voor 30 jaar afsluit? De Opel rijdt na 10 jaar in Polen rond....

Dat is nu precies mijn punt. Mensen werden voor dertig jaar vastgeketend aan financiële wanproducten. Deels gevoed door hebzucht, maar met graagte gefaciliteerd door de branche.

Joost PP zei:
Het is natuurlijk sneu voor degene die een woekerpolis hebben, de financiële graaiers uit o.a. Noord Holland hebben hier mooi van geprofiteerd. Maar zijn wel het boegbeeld voor de overigen, natuurlijk.
Maar ook degene die de handtekening zetten hebben een verantwoording. Ook al heb je maximaal LTS, dan moet je kunnen begrijpen dat het onmogelijk is 15.000 gulden extra hypotheek te krijgen voor de nieuwe keuken en tegelijk het maandbedrag te verlagen met 200 gulden. Want dat gebeurde er toendertijd.

Dat zou misschien wel moeten Joost en voor een deel is dat ook het geval. Maar er is ook een categorie die last heeft van cijferblindheid of cijferanalfabetisme of hoe je het ook noemen wilt. Die kunnen de berekeningen niet volgen, die gaan zuiver op de financieel adviseur af. Dus de bescherming die nu (beter) in de wet zit is best wel nodig.

De vergelijking met een auto vind ik overigens wel grappig. Daar mag je ook best spreken van een ingewikkeld product waarbij de consument beschermd moet worden (wat ook gebeurd). Hetzelfde geldt overigens voor computers, tv's, en minder ingewikkelde producten als meubels etc.

Eigenlijk is het verbazend dat het zo lang geduurd heeft voor die bescherming op financiële producten zo lang geduurd heeft. Of zal dat komen doordat de sky inderdaad vrij lang de limit was?

Als we michel mogen geloven zijn de echte slachtoffers van de crisis de financieel adviseurs..... :p
Je was er toch klaar mee? Je reacties per pm stroken niet met wat je hier zegt. Maar ga gerust verder met creatief interpreteren want wat jij er van maakt staat er helemaal niet. Jij speelde toch niet op de man?
Dit heeft niets meer met discussiëren te maken. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn maar dat toontje sla je maar lekker aan tegen je eigen kinderen.

michel1975 zei:
Als we michel mogen geloven zijn de echte slachtoffers van de crisis de financieel adviseurs..... :p
Je was er toch klaar mee? Je reacties per pm stroken niet met wat je hier zegt. Maar ga gerust verder met creatief interpreteren want wat jij er van maakt staat er helemaal niet. Jij speelde toch niet op de man?

Blijven ademen Michel. Kijk naar de smiley die er achter staat. Of mag jij alleen kwinkslagen maken?

Jij bent echt op je p.. getrapt hé? Jammer dat je zo in je eigen woede blijft zitten en niet meer rustig de zaken in ogenschouw kunt nemen. Dat bleek in de PM ook al. Je legt volledig de schuld bij mij en weigert ook maar één keer naar jezelf te kijken. Als je goed leest zie je dat er van beide kanten scherpe formuleringen zijn gebruikt. Lees vooral ook je eigen commentaar eens kritisch door. Hebben ook anderen geconstateerd.

michel1975 zei:
Dit heeft niets meer met discussiëren te maken. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn maar dat toontje sla je maar lekker aan tegen je eigen kinderen.

Daar heb je gelijk in. Wat mijn 'toontjes' betreft, daar ga ik nog altijd zelf over.

Ten slotte: Blijf vooral het verongelijkte mannetje spelen hoor! Wat jij wilt.

Dutch Finnatic zei:
Joost PP zei:

Dat zou misschien wel moeten Joost en voor een deel is dat ook het geval. Maar er is ook een categorie die last heeft van cijferblindheid of cijferanalfabetisme of hoe je het ook noemen wilt. Die kunnen de berekeningen niet volgen, die gaan zuiver op de financieel adviseur af. Dus de bescherming die nu (beter) in de wet zit is best wel nodig.

De vergelijking met een auto vind ik overigens wel grappig. Daar mag je ook best spreken van een ingewikkeld product waarbij de consument beschermd moet worden (wat ook gebeurd). Hetzelfde geldt overigens voor computers, tv's, en minder ingewikkelde producten als meubels etc.

Eigenlijk is het verbazend dat het zo lang geduurd heeft voor die bescherming op financiële producten zo lang geduurd heeft. Of zal dat komen doordat de sky inderdaad vrij lang de limit was?
Het is absoluut goed dat er wetgeving is om de consument tot op zekere hoogte te beschermen. Je kan je overigens wel afvragen of het niet te ver doorgeschoten is. Maar dat is in meerdere branches zo. Waar blijft de eigen verantwoording van de consument? In sommige gevallen lijkt het wel een loterij zonder nieten. De 'slachtoffers' hier zijn eigenlijk in drie groepen te verdelen. De grootste groep zijn de gewone consument die blind gevaren hebben op de adviseur. Enerzijds hadden ze zelf ook kunnen bedenken dat beleggen een risico met zich mee brengt. Anderzijds konden zij ook niet weten dat er zoveel verborgen kosten waren. Dit kwam naar boven dat de rendementen tegenvielen. Dan heb je de groep die het volledig aan zichzelf te wijten hebben. Dat zij de mensen die willens en wetens een tophypotheek namen en zo in de armen vaan een DSB werden gedreven. Ik kan me nog 1 geval herinneren uit mijn begintijd in 2008. Klant kwam op ons kantoor en zat aan alle kanten vol met kredieten en wilde een huis kopen. Dit was bij voorbaat kansloos. Wat schetste mijn verbazing 2 maanden later kwam ze triomfantelijk vertellen dat de DSB het wel voor elkaar had gekregen.
En dan heb je de laatste groep en dat zijn de zwakkeren die echt nergens kaas van gegeten hebben en inderdaad op zijn Hollands gezegd in het pak genaaid zijn door hun adviseur/bank. Het vervelende bijeffect van de regelgeving is dat de groep die eigenlijk het hardst advies nodig hebben het simpelweg niet meer kunnen betalen.

Dutch Finnatic zei:
Joost PP zei:
Moet jij niet naar de kerkdienst Joost?

Vandaag dominee Lakenveld....

:confused:

Ken jij die niet? Zelfs als atheïst is die mij bekend. Gistermorgen was ie er wat langer dan vanmorgen, meestal is het andersom. :)

:confused::confused::confused:

Ik snap'm Nog lekker in bed..... Sorry hoor, ben de jongste niet meer en niet zo snel van begrip...:)

Dutch Finnatic zei:
Joost PP zei:
Moet jij niet naar de kerkdienst Joost?

Vandaag dominee Lakenveld....

:confused:

Ken jij die niet? Zelfs als atheïst is die mij bekend. Gistermorgen was ie er wat langer dan vanmorgen, meestal is het andersom. :)

:confused::confused::confused:

Om met dominee van der Wilden te spreken (die ons heeft ingezegend tijdens onze trouwerij): Je kunt beter in je bed verlangen naar de kerk, dan in de kerk naar je bed....

Lakenveld als in "tussen de lakens", geen zin om er uit te komen, om wat voor reden dan ook.

Ik heb overigens gezocht naar dit spreekwoord / gezegde maar geen officiële bron kunnen vinden.

Rob de Nijs - Zondag

Edit: dat krijg je er van als je lang over je reactie doet, is het al drie keer uitgelegd :D

Kijk, dít is een genuanceerde benadering van de problematiek.(y)
in de voorgaande reacties heb ik niet anders gedaan alleen als je de nuances niet ziet en ze vervolgens voor mij gaat interpreteren dan praten we volledig langs elkaar heen.

Edit:voor het weer verkeerd opgevat/geïnterpreteerd wordt ik heb het over 'we'

michel1975 zei:
Kijk, dít is een genuanceerde benadering van de problematiek.(y)
in de voorgaande reacties heb ik niet anders gedaan alleen als je de nuances niet ziet en ze vervolgens voor mij gaat interpreteren dan praten we volledig langs elkaar heen.

Edit:voor het weer verkeerd opgevat/geïnterpreteerd wordt ik heb het over 'we'

Interpreteer ik je nu juist?

Ik lees jou nuances niet en daardoor praten we langs elkaar heen?

In concreto: Het is mijn schuld? Begrijp ik je zo goed?

Misschien tijd voor wat boeddistische wijsheden? https://www.lil.nl/72235/boeddhistische-wijsheden-voor-elke-dag-w.-wray.html
Kost je de kop niet, wel heb je kans dat je ego een kopje kleiner wordt gemaakt.

Tijd voor wat anders.

Ik ben benieuwd of Plasterk het debat gaat redden, dat zojuist begonnen is.

Ik weet niet of deze zaak nu ruim 80 vragen van de kamer waard is.

Plasterk blijft lekker zitten waar hij zit. Ben niet zo'n fan van deze minister, maar voor de stabiliteit binnen de coalitie is het maar beter zo.

En dat lijkt mij het beste voor ons land.

Plasterk blijft lekker zitten waar hij zit. Ben niet zo'n fan van deze minister, maar voor de stabiliteit binnen de coalitie is het maar beter zo.

En dat lijkt mij het beste voor ons land.

Dat denk ik ook wel.
Als het dan gaat om (imho) onbekwame ministers, haal dan Ivo Opstelten maar van zijn functie.
Die man heeft een gedachtegoed wat ernstig overjaard is.
In plaats van problemen bij de bron aan te pakken doet hij enkel aan symptoombestrijding.

Zo, ben ik ook weer van mijn gal af. ;)

Zeker, soms zijn ministers bij 65+ nog erg pienter en geeft dat hun statuur..
Ivo is voorbij gestreefd door de tijd en moet het idd rustiger aan gaan doen.

Misschien wisselen met Plasterk.. die heeft nu een portefeuille die weinig te doen geeft, begreep ik.

https://www.telegraaf.nl/feed/22313729/__Erop_of_eronder_voor_Badr__.html

Ik vind dit soort zaken ongelooflijk, dat dat allemaal zo lang moet duren. Rechters zijn lui!
Man is in 2012 gearresteerd. In 2013 was er een heel circus en toen bleef het heel lang stil. Je ging denken, nou, die is de dans ontsprongen.
Begin 2014 staat hij weer voor de rechter en nog geen vonnis! Ik heb hier eerder over gehad (het internationale hof in Den Haag), maar ik erger me er kapot aan. Ik ben zelf ambtenaar en de behandelingstermijn is standaard 13 weken.

Vandaag in de krant: een televisiepresentator (Stegeman) moet voor de rechter komen toen hij met een vals pasje Schiphol binnenkwam.
Huh???
Ja, precies, huh????
Was dat niet jaren geleden gebeurd????

Moet je kijken in Den Haag, die president van Servie is NOG STEEDS niet berecht. Schandalig!
En die Ratko ook nog niet. Rechters gaan liever golfen.

Ik ben een voorstander om dat hele driedelige systeem af te schaffen en de rechterlijke macht weer een deel te maken van de politiek.
Mensen gaan dood aan ouderdom voordat er een vonnis wordt uitgesproken. En alleen maar omdat die rechters "zoveel tijd nodig hebben".
Die mensen moeten een schop, wat, een trap, onder hun reet krijgen!!!

@Soloman: Moet je zien hoe lang het geduurd heeft voordat ze Bouterse voor de rechter sleepten. Men zocht naar bewijzen. Jarenlang gezocht, niets hard kunnen maken. Dan denk ik: "Hoezo niets hard kunnen maken". Is die man dan echt zo slim? Dat bestaat toch niet.

Al Capone werd uiteindelijk gearresteerd op beschuldiging van belastingontduiking, terwijl dat zijn minst erge misdaad was. Snap jij het?

De rechtstaat is een traag en log orgaan. Criminelen lachen zich slap, maken een lange neus.

Pff, moeilijke politieke tijd.

Ik ga morgen de lokale kranten doorlezen over de verkiezingen.
Ik ben zelf lid van de Partij van de Arbeid, maar ik ga daarop niet stemmen. Ik zat er enorm mee in de maag. Maar nu lees ik veel in de krant over andere PvdA-ers, die er ook niet op gaan stemmen. Ik ben de partij altijd trouw geweest, moeilijk hoor, heel moeilijk.

De vraag: wat nu?

Terug
Bovenaan