Z
Zemelaar
Guest
Angst was toch een slechte raadgever?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zemelaar zei:En om die te krijgen moet je nadenken. En niet uit emotie handelen. Emotie is niet stabiel. Met als gevolg onstabiel handelen. Dan komt die zekerheid en stabiliteit er nooit.
Wat ik zei, nuchtere Fries.
Want koppigheid en scepsis is ook emotie. Daar lijdt ook driekwart Nederland aan.
the Fox zei:Zemelaar zei:En nog een tip, koop van alledaagse gebruiksgoederen aanbiedingen. Net zoveel tot je je kan redden totdat datzelfde spul weer in de aanbieding komt.
Ik heb 20 tubes tandpasta in de kast liggen. Nu nog drie doosjes Frontline tegen vlooien bij katten. Nog zes 20 kg zakken grit voor de katten.
Dan ligt er een boel dood kapitaal bij jou in de kast. Niet iedereen kan zich dat veroorloven.
Als iets op dreigt te raken en het is in de aanbieding, dan koop ik het. En dan in twee- of drievoud, maar niet in twintigvoud. Dan is mijn budget voor die week opgegaan alleen aan tandpasta.
Bravecto is een tablet. De teek moet eerst hechten, bloed zuigen en gaat na 8 uur dood. Deze kan dan ziektes overbrengen. Advantix is teekafwerend, de teek sterft als hij op de vacht komt.R-W zei:Meeuw (RidlAvhL) zei:Aras zei:Auw, verkeerde merk.Zemelaar zei:Nu nog drie doosjes Frontline tegen vlooien bij katten.
Is dat voor honden ook het verkeerde merk? (moet trouwens ook tegen teken werken)
Yep, liever Advantix of, nieuw, Bravecto.
Zemelaar zei:the Fox zei:Zemelaar zei:En nog een tip, koop van alledaagse gebruiksgoederen aanbiedingen. Net zoveel tot je je kan redden totdat datzelfde spul weer in de aanbieding komt.
Ik heb 20 tubes tandpasta in de kast liggen. Nu nog drie doosjes Frontline tegen vlooien bij katten. Nog zes 20 kg zakken grit voor de katten.
Dan ligt er een boel dood kapitaal bij jou in de kast. Niet iedereen kan zich dat veroorloven.
Als iets op dreigt te raken en het is in de aanbieding, dan koop ik het. En dan in twee- of drievoud, maar niet in twintigvoud. Dan is mijn budget voor die week opgegaan alleen aan tandpasta.
Jouw benadering is daarin significant anders dan die van mij. Jij zegt dood kapitaal. Ik zeg "weer een probleem opgelost". Weer iets afgevinkt. Ik hoef mij de komende tijd niet meer druk te maken om tandpasta. Om grit. Om Listerine. Om gel. Om sokken.![]()
Zemelaar zei:Heb een jaar of wat geleden in de aanbieding bij de Hema wel 40 paar sokken gekocht. Was even een extra uitgave. Maar nog niet dramatisch trouwens. Maar ik hoef mij tot mijn dood niet meer druk te maken om sokken.![]()
Aanbiedingen zijn leuk, zolang je er zelf actief en nuttig gebruik van maakt.. Dus.. zoek de AH Bonus aanbieding die óók nog net op de datum is en dus 35% afprijzing kent.. Helaas zie je dat steeds minder..sad smiley
Bij toiletpapier probeer ik wel van 'aanbieding naar aanbieding' te kopen.
the Fox zei:En je blijft spreken van een 'denkfout'. Maar jij quote selectief en gaat niet in op wat er verder in mijn bericht staat. En bovendien, dat jij er anders tegenaan kijkt wil niet zeggen dat de ander fout denkt.
Dat is geen denkfout. Dat is mijn benadering. Net als jij jouw benadering hebt.
Zemelaar zei:En ik hoef toch niet uit te leggen dat dat NIET voor bederfelijk goed geldt?
Zemelaar zei:Gisteren maaltijd bij de Hema gekocht. Met 35% korting, ze zijn er nog wel hoor!
Houdbaar tot 3 november. Van 3,50 euro naar 2,27 euro.
Daar heb ik dus geen 10 van gekocht.![]()
Zemelaar zei:Idem dito ik met mijn sokken. smiling bouncing smiley
Ik snap niet, ik begrijp niet dat anderen - Durashift en Fox met name - dat niet zien!
der Magistrat zei:Hm, wat dit met de politiek te maken heeft, dat zie ik niet meteen, maar vooruit.
Ik ga niet zitten kleumen in mijn eigen huis om te besparen.
Ik kan in een flatje gaan wonen en mij met koud water gaan douchen om kosten uit te sparen en het hoofd te kunnen bieden aan de stijgende prijzen.
Wat ik minder begrijp van jou is dat je nadrukkelijk ventileert dat 'jouw manier' dé manier voor iedereen zou moeten zijn..
Dat kan nu eenmaal niet in een pluriforme samenleving.. Leven en laten leven..
Zemelaar zei:Heb al maanden mijn sportschool niet van binnen gezien. Maar mijn tweejarig onbeperkt abonnement loopt lekker door. Iedere maand 25,95 euro voor noppes.
Zemelaar zei:Niks. Maar mijn verrekte motivatie laat me in de steek. Andere hobby's boeien mij meer.
@R-W zit je in deze handel?
Of R-W met zijn pennywise pound foolish.
Kritiek is goed maar leg het me dan tenminste ook helder uit. Een loze kreet is te gemakkelijk.
R-W zei:nog een maand niet naar die sportschool gaan en ik zou het abo opzeggen. Wil je weer gaan, heb je zo weer een nieuw abo. Hoef je ook geen winkelwagen sokken op voorraad te nemen om wat geld uit te sparen.
R-W zei:Ik zou domweg geen reden kunnen bedenken om 40 paar sokken ineens aan te schaffen. Nooit meer zorgen om te maken is bs, dat hoef je anders ook niet en sokken zijn 'altijd en overal' te verkrijgen en verschillen niet dusdanig in prijs dat het nu-of-nooit is.
ik zei:Bovendien heb ik een voorraad om de behoefte geborgd te hebben. Zie het als de jaarlijks de premie voor de auto verzekering betalen. Daar hoef ik het hele jaar niet aan te denken. Ik hoef de rest van mijn leven niet meer aan sokken te denken.
Mocht ik ooit in de problemen komen, zullen sokken nooit de spreekwoordelijke druppel zijn.
R-W zei:nog een maand niet naar die sportschool gaan en ik zou het abo opzeggen.
ik zei:En ik kan er idd niet voor november 2015 vanaf.
R-W zei:En rugpijn (oid) faken in meer dan gewoon sneu, ben dan een vent en zeg tegen je vrouw dat het er niet in zit.
ik zei:Om van jaren achter mekaar iedere maand 2000 euro in de min naar spaargeld te komen is een drastische aanpak noodzakelijk. En dat ligt mij wel. Ik hou wel van rigoureus. Voor het beste resultaat.
Durashift zei:Wat houdt jou tegen om niet de discipline voor het bezoeken van de sportschool op te brengen... ?
Als je wilt, dan kun je toch?
ik zei:Andere hobby's boeien mij meer.
Zemelaar zei:Durashift zei:Wat houdt jou tegen om niet de discipline voor het bezoeken van de sportschool op te brengen... ?
Als je wilt, dan kun je toch?ik zei:Andere hobby's boeien mij meer.
Mijn posts worden slecht gelezen.
Durashift zei:Dat hoeft het 'meer boeien van andere hobby's dan toch niet in de weg te staan?
Zemelaar zei:Hoe kweek je interesse in iets wat je niet meer interesseert?
Zemelaar zei:Die berusting heb ik meestal ook. Maar bij sommige hobby's van vroeger knaagt het wel.
Van bloedfanatiek naar demotivatie in een paar maanden. Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden.
Moet ik daar nou tegen vechten? Of het op zijn beloop laten?
Daar ben ik nog niet uit.
Zemelaar zei:Durashift zei:Dat hoeft het 'meer boeien van andere hobby's dan toch niet in de weg te staan?
Bij mij blijkbaar wel. Demotivatie vind ik moeilijk om te buigen. Hoe doe je dat?
R-W zei:@Zemelaar, als je het nu over geldverkwisten etc hebt, is een langdurig sportabo afsluiten wel een schoolvoorbeeld.
maar je legt links die er niet zijn of die verre van logisch zijn, terwijl je dat wel claimt.
Demotivatie vind ik moeilijk om te buigen. Hoe doe je dat?
Goede vraag.. niet een makkelijk antwoord..
Zelf heb ik daar ook wel een worsteling mee.
De meest succesvolle mensen weten wanneer ze moeten pieken en wanneer ze juist rust moeten nemen om opnieuw richting te bepalen in hun werk en leven.”
Zemelaar zei:Hoe doe jij dat op de dagen dat je écht geen zin hebt? Schop onder de kont en gaan?