Alleen verwoord jij dat (althans, ik hoop niet dat dit echt jouw mening is en dat ik het dus fout heb) vaak alsof het hun goed recht is om zich aangevallen te voelen en dus de wapens te pakken en hierheen te komen om mensen een kopje kleiner te maken.
Ik heb het al meerdere keren gezegd, BEGRIP is niet hetzelfde als GOEDKEURING. Lees mijn posts maar na.
Begrip is je kunnen verplaatsen in. Waarom komt iemand tot wat die doet?
Die jongen op die school werd zo erg getreiterd dat hij een klasgenoot doodschoot. Een andere jongen, die tot op het bot werd getreiterd, pleegde zelfmoord. Iedereen met gevoel in zijn bast kan zich daar wel iets bij voorstellen. MAG IK HOPEN!!!
Maar dat begrip is niet ook direct een goedkeuring. Hoe komen jullie daar nou bij? Ik predik juist het geschreven en gesproken woord. Ik blijf wel erg in herhaling vallen trouwens.
Een spotprent, het woord spotten zegt het al, betekent de gek aansteken. Belachelijk maken. Zal ik jouw moeder eens als hoertje afbeelden. En foto's in kranten publiceren. Kijk, dit is de moeder van Motion Drive. Benieuwd hoe relaxt jij zo'n foto even opzij legt.
Eén foto zal misschien nog gaan. HEEL misschien. Want de eer en goede naam van je moeder is iedereen heilig. En laat je ook niet zomaar bezoedelen. En terecht. Maar jaar in jaar uit? En met de nek worden aangekeken, kijk dat is de zoon van dat hoertje. Jongen, je wordt gek. Je ontwikkelt een pak haat. De eerste de beste die jouw moeder beschimpt gaat eraan.
En ja, Mohammed is in de moslimwereld heilig. Veel heiliger dan Jesus bij ons. ZEKER bij de fanatici. En we kunnen die ( in onze ogen) overdreven reactie wel belachelijk vinden - en dat is het misschien ook wel, MAAR WE HEBBEN ER WEL MEE TE DOEN.
Bewustzijn dus. Heb je goed samengevat.
Wij Westerlingen moeten niet raar opkijken dat als we in een wereld gaan roeren waar men nog leeft aan de hand van eeuwenoude gebruiken, dat deze wereld dan ook reageert aan de hand van deze eeuwenoude gebruiken: jij maakt een grapje over mijn god, ik mag jou vermoorden. Jouw punt is dat wij ons hier bewust van moeten zijn en dus ook niet nu verbaast moeten zijn. Klopt dat?
Bovendien, je beledigd voelen is een grondrecht. Je mag aanstoot nemen aan uitlatingen van een ander. Of moet je maar alles voor zoete koek slikken?