Het Taalneuzelaarstopic deel 3

§anitarium zei:
Idd, voor een handgeschakelde auto betaal je met hetzelfde geld als voor een polo, namelijk met euro's. ;)
Precies, je schakeld niet over op andere valuta... ;)

Is een kemper een andere naam voor kemphaan?

deWit zei:

Ik denk dat die wagen van een k[size=small]a[/size]mper is geweest, maar met censuur wordt k[size=small]a[/size]mper &*$@#. Niet iedereen weet hoe je die censuur kunt omzeilen. ;)

EDIT: Kamper valt tegenwoordig buiten de censuur! Dan maar even zelf het trucje gedaan...

deWit zei:
§anitarium zei:
Idd, voor een handgeschakelde auto betaal je met hetzelfde geld als voor een polo, namelijk met euro's. ;)
Precies, je schakeld niet over op andere valuta... ;)

Nee, iemand die in de Kempen woont. Ver van de Randstad dus... :cool:

Travelling ZEN zei:
Soloman... zei:
Bij mij gaat hij heel soms branden: bij nat weer, als ik de hele reut aan heb staan - achteruitverwarming,

Ook gij, Brutus? :p

Dat is een ideale optie op de Camry. Dat zorgt ervoor dat de achteruitversnelling makkelijk kan worden ingelegd na een koude start.

Sowiese een hegtings probleem van de blanke lak, af fabriek of na schade is dan niet belangrijk, waar en of je kan verhalen lijkt mij een punt om te bewijzen. Zou een seen week einde bij een grote supermarkt gaan polsen naar de drieling en kijken of er meer zijn.

Dat "sowiese" is misschien wel een nieuwe variant op sowieso, ik had 'm in elk geval nog niet eerder gezien...

Soloman zei:
Twix zei:
Travelling ZEN zei:
Soloman... zei:
Bij mij gaat hij heel soms branden: bij nat weer, als ik de hele reut aan heb staan - achteruitverwarming,

Ook gij, Brutus? :p

Dat is een ideale optie op de Camry. Dat zorgt ervoor dat de achteruitversnelling makkelijk kan worden ingelegd na een koude start.
sory voor de fout.:eek:
Een zin begint met een ...
(Ik neem maar aan dat de enkele r een grapje is.)

Ja,

Maar het is een draak van een fout, de achteruit, geef ik helemaal toe. Hoofdstuk 1 spelling. Daar schaam ik me best wel voor.

Ha ha ha, jullie moeten me wel hebben!:T
Moet natuurlijk jou zijn.

Je snapt natuurlijk wel wat een van mijn goede voornemens is in het nieuwe jaar.

Soloman zei:
Ha ha ha, jullie moeten me wel hebben!:T
Moet natuurlijk jou zijn.

Je snapt natuurlijk wel wat een van mijn goede voornemens is in het nieuwe jaar.

Zeker! Je niet meer vertonen in dit topic zolang je zulke spelfouten maakt! :D

Ha ha, jullie zetten me hier neer. Ik kan er moeilijk iets van zeggen, want ik neuzel ook.:T
Ik ben al een tijdje bezig met Nederlands, maar toch tik je zo snel dat er wel eens fout(je) in wil sluipen.
Maar een van mijn voornemens is om te werken aan mijn Nederlands, ook omdat ik schrijf, dus ik moet wel.

Ik zag net dat je "professorisch" schreef in het topic over die autoinbraak.
Heeft echter niets met een professor te maken... het is provisorisch. ;)

Bedoel je eigenlijk dat Nederlands niet jouw moedertaal is? Zo nee, dan doe je het nog "best goed"... ;)

Zo ja, dan....:T

Ik snap de hint.
Ik ben van deze grond, helaas. Ik werk aan mijn taal, maar je moet niet vergeten dat je een forumbericht sneller tikt dan een ambtelijk stuk.

Oud boek, maar de gronden van de taal staan er in. Deze ben ik aan het doornemen.
https://www.dbnl.org/arch/tave010abcv01_01/pag/tave010abcv01_01.txt

Klopt helemaal, maar juist de neuzelaars moeten hun posts eerst "effe tsjekke" voordat ze op "Bericht posten" klikken... ;)

Daarom post ik hier geen fouten meer ;) Ik betreur wel dat het taalneuzelaarstopic is verworden tot een verzamelplek van fouten. 'Vroeger' werd hier nog wel eens een discussie gevoerd over het wel en wee van de taal.

Je post wel een fout, zo heeft men mij pas geleerd. Voor een smiley hoort nog een punt. ;)

Ik kwam een leuke fout tegen, dus ik post hem wel hier:
De Rio vind ik ook zeker een leuke auto maar is een beetje een middenmotor.

Als de smiley bij de zin hoort, zou de punt er achter moeten. Maar gebruikelijk is dat je de zin afmaakt en dan met een smiley aangeeft welk gevoel er bij de voorgaande zin hoort.
Een leuke vraag trouwens, waar hoort de smiley? Zou hij soms halverwege de zin moeten, daar waar in de gesproken taal de glimlach verschijnt? Of zelfs ervoor, als je in het echt een knipoog geeft voordat je een opmerking maakt?

Zo, nu krijgt Twix een beetje zijn zin, hier is voer voor een gesprek over taal.

Ik denk dat de Dikke van Dale zich nog niet gebogen heeft over de "smiley". Van mij mag je hem neerzetten waar je wil. Soms kan ergens in het midden van de zin toepasselijk zijn, maar meestal heeft mijn voorkeur achteraan de zin. Achter de.. :cool:

Dan moeten we ook eenduidig zijn met welke smiley men zou moeten gebruiken in welke situatie. Dat wordt nog knap ingewikkeld.

Ik voel overigens wel wat voor het ironie-teken, het omgekeerde vraagteken. Ooit bedacht maar nooit 'ingevoerd'.

Je bedoelt het Spaanse vraagteken? ¿? Nooit geweten dat dat als ironie-teken voor ons was bedacht. Learning all the time, he.

Inderdaad, het Spaanse vrragteken. Ik zou het even op moetrn zoeken, maar ik heb het ooit gelezen.

Ah, daar zie ik dat het niet het Spaanse vraagteken is (die is op de kop) maar het vraagteken zeg maar 180 graden gedraaid op z'n puntje.

De Schaduw zei:
Ik denk dat de Dikke van Dale zich nog niet gebogen heeft over de "smiley". Van mij mag je hem neerzetten waar je wil. Soms kan ergens in het midden van de zin toepasselijk zijn, maar meestal heeft mijn voorkeur achteraan de zin. Achter de.. :cool:
Maar dan zou er eigenlijk een punt achter die smiley moeten komen. :).

Is een smiley dan een hele zin? Misschien wel, trouwens. Dan betekent het iets als: ik bedoel het voorgaande grappig.

De Schaduw zei:
Ah, daar zie ik dat het niet het Spaanse vraagteken is (die is op de kop) maar het vraagteken zeg maar 180 graden gedraaid op z'n puntje.

Mijn Spaans is ook niet meer wat het geweest is. :) Dat waren de details die ik niet meer wist.

In nu even neuzelen. Jij bedoelt dus verticaal / vertikaal gespiegeld. Hoe schrijven 'jullie' verticaal tegenwoordig?

Twix zei:
In nu even neuzelen. Jij bedoelt dus verticaal / vertikaal gespiegeld. Hoe schrijven 'jullie' verticaal tegenwoordig?

Gespiegeld, inderdaad. En verticaal heeft mijn voorkeur.

ss90 zei:
Maar dan zou er eigenlijk een punt achter die smiley moeten komen. .

Dat is geen gezicht dus dat doe ik niet. :D Punt uit. En nu doe ik het toch, maar dan anders. o_O:D

Terug
Bovenaan