Het Taalneuzelaarstopic deel 3

A110-50 zei:
MWH zei:
Nogmaals: De Randstad is een topografisch gebied waar zowel stad als groen onder valt...

Ik heb 18 jaar in De Bilt gewoond en denk de omgeving daar toch wel aardig te kennen.
Randstad ja, maar ik had het over het Gooi op zichzelf;)
Dat zal inderdaad best, maar we waren ons toch aan het afvragen of het Gooi bij de Randstad hoort? Even terugzoeken waarom eigenlijk... :) Oh ja, jij zei 'Gooi is niet bepaald randstad btw...' en daar kwam deze discussie uit voort.

Als je bedoelde dat het Gooi niet lijkt op een groot deel van de Randstad dan heb je gelijk en hebben we jou verkeerd begrepen, maar het Gooi hoort wel bij het gebied 'de Randstad'. :p

Ik bedoelde inderdaad het laatste, maar drukte me niet helemaal juist uit;) Ik bedoelde het qua 'opzet' en stad/groen.

De randstad is toch heel bewoond/geciviliceerd NL:p?

Als we gaan generaliseren en chargeren dan vind ik dat best passend eigenlijk ;)

Dat het woord 'auto' uit Griekenland komt, wil nog niet zeggen dat we het op zijn Frans moeten uitspreken. We wonen in Nederland.
Wie, behalve Erica Terpstra, spreekt 'Olympische Spelen' uit als 'OlUmpische Spelen'? ;)
De 'Y' is in Nederland altijd nog een 'I'- of 'J'-klank en geen 'U'. Als je het dan toch op zijn Grieks wilt doen, spreek het dan helemaal op zijn Grieks uit. (helaas pakt het forum geen Griekse tekens). :)

Vanmorgen viel me in de radioreclames ineens op dat "auto" daar ook vaak verkeerd uitgesproken wordt. Bijvoorbeeld bij de reclame van [Renoo] en nog iets van Halfords ofzo. Waarom doet niemand iets tegen die taalverloedering op de radio!

Nee, dit is onvergeeflijk. AU... Ik mag... AU..... zulke fouten niet maken... AU.......

:)

Ja er waren geruchten dat ze meer richting D-segment wouden.
Ik twijfel of het echt niet mag deze optie, maar ik krijg associaties met het bos...

[Edit: het slaapgebrek begint zich te wreken]

deWit zei:
De Schaduw zei:
Het is een verwijzing naar de vraag / opmerking "Hoelang is een Chinees".
Aha, en Wie is zijn vrouw?

@deWit: dit is een vraag en kan iedereen zijn. Je weet het niet. Daarnaast zou 'Wie' met een kleine letter 'w' moeten. Als je zegt: 'en "Wie" is zijn vrouw' is zijn vrouw dus "Wie" en is daarmee de zin een opmerking geworden.

wibi zei:
deWit zei:
De Schaduw zei:

@deWit: dit is een vraag en kan iedereen zijn. Je weet het niet. Daarnaast zou 'Wie' met een kleine letter 'w' moeten. Als je zegt: 'en "Wie" is zijn vrouw' is zijn vrouw dus "Wie" en is daarmee de zin een opmerking geworden.

Nee hoor, het kan dan nog steeds een vraag zijn. "En Anne is zijn vrouw?", "En Wie is zijn vrouw?". Het is dus een vraag waarin om bevestiging wordt gevraagd.

wibi zei:
deWit zei:
De Schaduw zei:

181148-triple_facepalm_super.jpg

Rob076 zei:
wibi zei:
deWit zei:
De Schaduw zei:

Nee hoor, het kan dan nog steeds een vraag zijn. "En Anne is zijn vrouw?", "En Wie is zijn vrouw?". Het is dus een vraag waarin om bevestiging wordt gevraagd.
Juist! Dat is de interpretatie die ik bedoelde.

Rob076 zei:
wibi zei:
deWit zei:
De Schaduw zei:

Je vrouw zou maar 'Wie' heten :confused:

Rob076 zei:
wibi zei:
deWit zei:
De Schaduw zei:

Als het als retorische vraag bedoeld wordt kan ik me er iets bij voorstellen en is het nog juist ook ! Aan die mogelijkheid heb ik niet gedacht. Mijn uitleg is ook juist alleen bedoelen jullie dat niet.

meeuw zei:
Rob076 zei:
wibi zei:
deWit zei:
De Schaduw zei:

Je vrouw zou maar 'Wie' heten :confused:

Hoe?

Hallo, met wie?
Ha Wie, met Lo!

Ze zijn zo flauw, maar toch grappig, die mopjes over Chinezen.

Dat is het zelfde, als dat wanneer ik in een Chinees restaurant zit.. en die Chinese bediende naar mij toe komt en vraagt:
"Wilt u menu?"

Dan zeg ik altijd standaard, "Nou,.. eerst even eten!":LOL:

Of wanneer ze later terug komt en vraagt of ik nog iets wil hebben?
Dan zeg ik altijd: "ik heb saté!"

Hoewel ik mij goed kan voorstellen dat het niet iedereen zijn of haar humor is, ben ik toch wel nieuwsgierig waarom een -> (n)

Of ben jij zo'n zogenaamd politiek correct figuur, waar heel Nederland onder lijdt..
Van die types waar je ook geen allochtoon meer van mag zeggen, maar moet vervangen voor medelanders..

Maar ik heb er nog eentje voor je, Robbie..

Als iemand zegt dat 'ie' een afspraak wil maken ergens achter in mei..
Dan zeg ik ook standaard dat dat helaas niet gaat passen..:LOL:

Jij noemt het humor, ik noem het bijzonder flauw om zoiets 'standaard' te zeggen. Ha-ha, lachen hoor, vastgeroest zitten in je eigen humor. Heeft niets met politiek-correctheid te maken.

Voor rookworst is hij misschien standaard, voor mij was hij nieuw en ik vond hem gewoon leuk. Dus prima. (y)

Ik zeg ook niet dat het niet grappig zou zijn, maar het wordt wat flauw als je zoiets overal standaard zegt. Een beetje het oude-mannensyndroom, en ik vermoed dat de lokale Chinees de humor er ook niet meer zo van inziet.

Die is erg...

Nog een Chinezengrap dan, om de familie compleet te maken: Hoe heet hun hondje.

Maar zulke grapjes zijn niet leuk als je ze altijd maakt. Bij sommige mensen is het een soort Pavlovreactie. Praat je over een chinees dan komen ze boven. Of horen ze het woord "hoe lang" of "hoelang" dan slaan ze aan.

Alles met mate, zullen we maar zeggen.

Wensink, die ook dealer is van merken als Ford, Smart en Alpha Romeo, heeft de beslissing zelf genomen.

Terug
Bovenaan