Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Haha, slecht excuus! Die post was van vannacht, toen ik (ondanks dat ik doodmoe was) trachtte in slaap te komen. Resultaat: toen om 5:15 de wekker ging had ik nog geen anderhalf uur geslapen... Het kan dus altijd erger ;)

Maar het is je vergeven hoor :T

Deze MP advertentie is eigenlijk te erg voor jullie ogen, en toch plaats ik hem:

Beschrijving

te koop specialen pt cruicer

met nieuwe APK tot 2013

electriche ramen

airco

centralen deur vergrendeling

allarm

radio dvd speler

bullbar

side bars

veel groom al exstra assesiores op de auto

16 inch sportvelgen

nieuwe banden

dubbelle uitlaat van,rvs*speciaal geluid...helemaal top

nieuw luchtfilter

verder goed onderhouden geweest bij een garage bedrijf

met vele exstra's
ps laatste foto..waren we hem op aan het bauwen met vele exstra's!!

PT Cruiser met -eh- dames...

Bij dit soort advertenties vraag ik me altijd af, naast al die taalfouten, waarom willen ze die auto eigenlijk verkopen? Ik lees termen als "helemaal top". Als dat zo is, waarom wil je er dan van af? Of ben ik nou gek?:confused:
Advertenties schilderen vaak superauto's af. Waarom wil je hem dan kwijt?

Neee!!

B82457466Z.1_20120111104348_000%2BG9G8NM6G.1.jpg

Soloman zei:
Bij dit soort advertenties vraag ik me altijd af, naast al die taalfouten, waarom willen ze die auto eigenlijk verkopen? Ik lees termen als "helemaal top". Als dat zo is, waarom wil je er dan van af? Of ben ik nou gek?:confused:
Advertenties schilderen vaak superauto's af. Waarom wil je hem dan kwijt?

Behoefte aan iets nieuws? Geen geld meer voor het aankomende onderhoud? Nieuwe fiets aangeschaft?

Volgens mij is dit niet hele vreemd. De meeste auto's drie jaar oud als ze worden ingeruild, echt niet omdat ze allemaal op zijn.

Wat betreft die advertentie: verschrikkelijk, walgelijk.

@De Schaduw: :)

Die advertentie is echt heel erg. Ik krijg de indruk, maar wil niemand beledigen, dat taalvaardigheid en gevoeligheid voor blingbling niet helemaal samen gaan.

Serieuze vraag over een meervoudsvorm.

Ik betoog dat de term ZZP-er of ZZP'er fout is. Dit moet mijns inziens ZZP zijn. Immers, de eerste Z staat voor zelfstandige. Daar past geen "er" achter.
Maar ik loop vast bij de meervoudsvorm... de "er" gebruikers hebben het makkelijk door er een "s" achter te plakken.
De ZZP schrijfwijze volgend, zou het dus ZZP'n moeten zijn, staat alleen erg lelijk. HELP!!! :eek:

@Rob076: je hebt gelijk, ik stapte over de smiley heen.

Was best moeilijk... ;)

Precies, het is gewoon zzp met kleine letters. En ook is het een zzp'er, ondanks de theorie. Het gaat immers om een juridische entiteit, in de vorm van een persoon. Daarentegen ben je geen zzp'er, maar werk je als zzp'er.

Alors, het is dus zzp, net zoals je cv schrijft en niet CV, als je het Curriculum Vitae bedoelt.

Travelling ZEN zei:
Alors, het is dus zzp, net zoals je cv schrijft en niet CV, als je het Curriculum Vitae bedoelt.

Het is ook gewoon curriculum vitae, met kleine letters.

Bij zzp'er wordt de persoon bedoeld en niet de zelfstandige in de afkorting. Je bent een zelfstandige zp'er.

Een vlugge blik op de site van NRC leert dat zij niet eens een lidwoord gebruiken. Ergens ook wel logisch, aangezien het een naam is en geen zelfstandig naamwoord. Overigens zou je 'het' weer kunnen verklaren door 'het Handelsblad'...

woodyman zei:
ook wil ik de andere garage even benoemen jawad cars
onze buren hebben daar een auto gekocht en ik kan je vertellen
er bestaan geen grotere oplichters als hun
terug gedraaide km standen valse onderhouds boekjes

Wie heeft er ook daar een auto gekocht en blijkt achteraf dat ie niet goed was?Ik kocht er onlangs een Twingo.na 40 km de 1e stop.teller ging op 0 en motor zakt van 100 naar 0 in 1 klap.dat gebeurde nog 2 x eer ik 200 km verder thuis kwam met de bus,daar de anwb mij verboden had door de tunnel te rijden.Auto edison zou de bus kosten a 48 euro betalen maar 3 maand later nog geen cent gezien.Ook stond er op zijn site dat er een elcectra schuifdak in zat,niet dus,Men zei,dat is een type fout en kunnen geen rechten aan ontleend worden,nu heb ik de auto maar verkocht met 1200 verlies,bleek een censor van 50 euro defect te zijn.wat de garage natuurlijk niet kon weten zegt men,ik koop daar nooooit geen auto meer.

Sodeknetter.

Als ik Edison was, zou ik hem/haar "nooit geen" auto meer verkopen... wist niet dat Edison in auto's deed... :p

Als ik Zen was, die op zijn beurt weer Edison was.., zou ik hem/haar/het nooit wel geen auto's verkopen.. Wist niet dat Zen, die Edison was, in auto's deed..:p

Het is 'het closet'. Dus zou het ook 'het watercloset' zijn. Dus zou het ook 'het wc' moeten zijn, als het Nederlands een logische taal zou zijn.
Helaas...
Het is wel 'het watercloset', maar niet 'het wc'.
Aldus www.vandale.nl.

zus en Zwager Zijn belangrijker dan zoetermeer... Volgens mij zit er gewoon een hoofdletterinvertor op de Z-toets van dat toetsenbord.

deWit zei:
Het is 'het closet'. Dus zou het ook 'het watercloset' zijn. Dus zou het ook 'het wc' moeten zijn, als het Nederlands een logische taal zou zijn.
Helaas...
Aldus www.vandale.nl.
Maar een lidwoord verandert toch niet, bij een afkorting?
WC staat voor watercloset en zoals je aangeeft is het- het watercloset..
dus ga je toch naar het wc?

In het Frans is het toilet "les toilettes" en in enkelvoud wordt een toilet "une toilette".
Dus is toilet vrouwelijk en moet het niet het toilet, maar de toilet zijn.

Zo hebben we gezamenlijk aangetoond dat we het "met z'n ahhalen" altijd verkeerd om deden. :T

Rookworst zei:
deWit zei:
Helaas...
Aldus www.vandale.nl.

Volgens mij slaat een lidwoord op het woord of de letter die in de zin staat, dus het watercloset en de c. "De c gebruik je als afkorting in het watercloset".

Rookworst zei:
deWit zei:
Helaas...
Aldus www.vandale.nl.

Waarom zou dat lidwoord dan niet kunnen veranderen? Zolang die afkorting is verbasterd naar een woord (zoals wc) is er niets aan de hand.

Terug
Bovenaan