Rob0032 zei:
Soloman zei:
Curacao is één van de rijkste eilanden van het Caribisch gebied, toch is er armoede door corruptie en vergaande ongelijkheid. Ik was al onder de indruk op Curacao (prachteiland trouwens), maar het is de hemel vergeleken bij Zuid-Amerika. Wat is het daar een armoedig zooitje zeg! Het greep me om mijn hart. Dit is wat ongelijkheid doet. Want alleen dat is de oorzaak.
En in dat Zuid-Amerika heb ik dus ruim acht maanden rondgezworven.
Ik vraag me overigens wel af over welke ongelijkheid je het steeds hebt, want ik ben het er zeker niet mee eens dat alleen dat de oorzaak is van de armoede die daar heerst. Ik denk namelijk dat het een combinatie is van de daar heersende cultuur en de wijze waarop er met die landen werd omgegaan door rijke landen.
Is dat ook geen ongelijkheid.
De ongelijkheid waar ik het over heb, is de ongelijke verdeling van opbrengsten van een land. Ik ben een aanhanger van de theorie van Karl Marx. Niet van wat Stalin heeft uitgespookt, maar ik ben een overtuigd communist. Geen gelijke lonen, maar dat het BNP gelijkelijk wordt verdeeld onder de inwoners van een land na aftrek van kosten.
En internationaal: je geeft het zelf al aan!
de wijze waarop er met die landen werd omgegaan door rijke landen.
Dan vergeet je nog twee dingen: de slavernij en de kolonisatie.
Ik schakel over op het politieke topic. Ik kopieer deze reactie daar naar toe. Daar hoort hij thuis!