Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Reactie op BNdestem.nl zei:
hoe zo ouders verkeerde vrienden of ouderen vrienden dan 15 en 16 jarige gaan niet met ouders op stap hoor dus makelijk ouders de schuld geven licht aan de kinderen zelf als mijn dochter van 16 gedronekn heb en een boete of berohalt of zo eigen schuld we hebben haar ge zecht geen drank maar doe ze het toch eigen fout en ze krijg het niet mee krijg ze wel mee fout van cafe of de vrienden

Tweede reactie van dit licht zei:
en dat met die pols bandjes zie je wel dat ze geen nut hebben ze gaan toch wel zuipen of ze krijgen een polsbandje om dat het bekenden zijn en ze weten dat ze minder jarig zijn kijk maar bij een vriede kring van ons minder jarig krijg gewoon polsbandje en dan verpesten ze de carnaval voor minder jarige dat ze om 8 uur buiten gegooit worden gaan ze buiten verder met ouder vrienden en zuipen ze daar je kan het niet tegen houden hoe meer jullie tegen houden hoe erger het woord want wat niet mag doen ze stiekem en zo krijg je dit

Nog zo'n mooie reactie uit dezelfde "kwaliteitskrant"

Reactie op BNdeStem.nl zei:
Ik kam het niet voorstellen dat Auto Adria geen garage/verkoop meer heeft in Goes en Zierikzee het waren toch bedrijven door de jaren behoorlijk aan de weg heeft getimmerd als je de hoeveelheid auto's zowel nieuw als gebruikt die ze verkochten waren er vele die toch een goed onderhoud en een goede service kregen of zou het laatste pand waar ze nu de vestiging hadden toch een maatje te duur zijn geweest

Rob0032 zei:
De laatste maanden is er ongelofelijk veel gebeurd op persoonlijk vlak, met verstrekkende gevolgen op allerlei vlakken. In een later stadium weid ik me daar wellicht wat uitgebreider op uit

:(

D. Elzinga zei:

Je had het liever zo gezien: Time flies...
time-flies.jpg

Of nog beter:
time_flies_by_dwarf4r-d5i78s4.png

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Ik heb het idee dat de meeste die zo'n kruis negeren dat opzettelijk doen.

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Wat beter zou werken is op rijstroken waar vaak een rood kruis geld (plusstroken en spitsstroken) intrekbare spijkerstrips installeren, maar daar zitten ongetwijfeld ook weer haken en ogen aan.

Dit topic kan wel een schopje gebruiken.

de hele stereo bevriest op mijn Ford Focus (model van 2011): hij doet niets meer, maar op het display blijft wel wat ik laatste gezien heb, bijvoorbeeld het nummer van het liedje op de CD of de naam van het radio frequentie...Na enkele seconden of minuten begint het weer.
het maakt niet uit of ik de auto rijd of ik stil op de verkeer lichten zit.
Het audio panel heeft verschillende knoppen en die werken niet meer op het moment dat het probleem gebeurt. Alleen de knoppen voor centrale vergrendeling en knipperlichten doen het wel nog. Allen knoppen werken weer als het probleem weg is. Heel raar.
Ik heb alle kabels binnen gecheckt en het lijkt allemaal goed (kabels tussen radio en auto, cables tot het audio panel). Beweging van cables terwijl het gebeurd verandert ook niets (dat is op de tweede langere hier toevoegt video te zien).

Rob0032 zei:
Misschien dat je meer informatie vindt in het thans bestaande Tuscon-topic? Je weet wel, waar dit bericht eigenlijk ook wel had gekund.

Rob0032 zei:
Ik heb de kale Fabia, waar thans over gesproken is, nu ook vast kunnen leggen. Geinig ding zo!

Rob0032 zei:
Zoals thans gezegd zijn er ook twee andere aandachtspunten die mogelijk niet gratis verholpen kunnen worden, daar wacht ik op.

Rob0032 zei:
De Amerikaanse auto's die momenteel te koop zijn, vind ik óf niet mooi óf ze passen hier gewoon niet, zoals badhuis thans uiteenzette.

Rob0032 zei:
De vertaling die nog enigszins in de buurt komt is 'onbetaalbaar', maar zoals thans aangeduid is het een term, en die lenen zich moeilijk om te vertalen.

Rob0032 zei:
Vele filosofen hebben thans gedebatteerd over wat die vrije keuze nou daadwerkelijk is.

Rob0032 zei:
Twaalf jaar later overlijdt de heer Janssen, hoewel thans een respectabele leeftijd bereikt.

Gezien de context waarin het woord gebruikt wordt, lijkt Rob er ten onrechte van uit te gaan dat 'thans' een synoniem is voor 'reeds' of 'al'.

BMW 007 zei:
Ik ben benieuwd, vooral naar het uiterlijk, ik hoop dat hem even mooi word als de Veyron.
De Veyron is nog steeds men droomwagen en 1 van de mooiste wagens ooit gemaakt, zo niet de mooiste in men ogen! :)

Ja bizar, ik lees die dingen zelf niet eens! Overigens klopt het maar deels, maar dat geheel terzijde. (y)

Rob0032 zei:
Ja, hoewel het me ook niet verbaasd! Maar er zijn maar drie Honda-modellen die eventueel in aanmerking zouden komen (waarvan er eentje niet eens in NL is geleverd!), en de Accord is er daar niet eentje van...
:(

Inderdaad, dat is al de tweede keer in korte tijd. Ik ben echt niet scherp...

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
ANWB actie betreffende collonnevorming vrachtwagens

Woordenlijst Nederlandse Taal zei:
(b) We schrijven c in de uitheemse elementen co-, col-, com-, con-, contra-, cor- aan het begin van een woord.

coalitie
co-educatie
college
colonne
combattief
conclusie
contact
contrarevolutie
correctie
Niet elke klank /ko/ of /koo/ aan het begin van een woord valt onder deze regel.

koket
kolonie
komiek
konvooi
kosmos

Dat (veel meer dan) half Nederland kolonne schrijft, wil niet zeggen dat dat goed is... ;)
Zie hoofdstuk 3.1(b) https://woordenlijst.org/leidraad/3/1/

Terug
Bovenaan