Japan Classic Sunday

Mooi weer MCW!
Ik heb volgens mij toch nog wel wat gemist, zoals die Honda Fit bijvoorbeeld! Ik wist ook neit dat de Quintett een andere grille/logo heeft gehad. Dat zag ik hier pas.

Ik kende die hele Quint(et) niet tot vorig jaar :D

Die Fit kwam veel later op de dag pas. Door het RS-plaatje achterop wist ik dat het een Fit moest zijn en niet zomaar een getunede Jazz.

Mazda is natuurlijk 'mijn' merk. De 'REPU' was voor mij de highlight, die kende ik écht alleen van plaatjes en nooit verwacht die ooit te zien! De rode 'RX-4' (929 maar wel met rotatiemotor later ingebouwd. Even op de IG-pagina bekeken, die vent kan klussen) was ook werkelijk schitterend. Ik miste wel meer 1000/1200/1300-modellen, eerste 323 en ik keek even op de Hadi Mazda Club Facebook-pagina en zijn nog veel mooierds die ik graag had gezien.

Mazda Rotary Pickup (REPU) '74 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 1800 '72 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 121 Landau by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 929 Coupe '74 ('RX-4') by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 929 Coupe '74 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 616 LN '77 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 626 '79 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 626 '79 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 626 Hatchback '89 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda Xedos 6 '99 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 818 Coupe by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 323 hatchback Turbo Formule 4 '87 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 323 '88 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda 323 Kombi/Estate '90 by Matt Curlew, on Flickr

Ik kwam mijn oude sedan uit 1979 weer tegen, ik had de auto ooit in mijn collectie totdat ie werd vernield in de parkeergarage, gelukkig ziet ie er nu weer n stuk beter uit, sympathieke eigenaar ook. heeft er inmiddels een SDX interieur ingebouwd, en een 2 liter blok met 5-bak, rijdt veel beter dan de originele 1600 met 4 bak.

Ik ben met Datsun/Nissan bezig. Dit is toch gewoon een Datsun 120A F-II (Nissan Cherry F-II in Japan) waar een hoop andere emblemen op is geplakt en mogelijk een andere motor in ligt? Kent België geen vergelijkbare rdw kentekencheck?

Datsun 120A F-II by Matt Curlew, on Flickr

In Europese brochues staat geen Cherry op achterspatbord namelijk

Datsun Cherry 120A F-II by JOHN LLOYD, on Flickr

Laatst bewerkt:
@MCW , Pfoe, dat durf je ook niet te zeggen, misschien dat @929V6 dat weet.

In België is geen kenteken site ofzo, omdat die kentekens persoonsgebonden zijn. Ik heb via PlatesMania eens een online documentje met sites waar je kentekens per land kunt opzoeken, als je wilt kan ik je dat wel via PM sturen , per privebrichtje.

Die Datsun is van 1977, ik heb even snel gezocht en kwam via Datsunvriendenbelgie op de openbare Facebook-pagina van de eigenaar en daar stond een foto van het keuringsbewijs met daarop het bouwjaar. :) De Honda Concerto is van 1991, daar heb ik een foto gemaakt van het papiertje. Die heeft nog geen 48 duizend kilometer op de teller.

Mooie foto's MCW! Een lekker compleet overzicht, zo te zien.

Mazda is natuurlijk 'mijn' merk. De 'REPU' was voor mij de highlight, die kende ik écht alleen van plaatjes en nooit verwacht die ooit te zien! De rode 'RX-4' (929 maar wel met rotatiemotor later ingebouwd. Even op de IG-pagina bekeken, die vent kan klussen) was ook werkelijk schitterend. Ik miste wel meer 1000/1200/1300-modellen, eerste 323 en ik keek even op de Hadi Mazda Club Facebook-pagina en zijn nog veel mooierds die ik graag had gezien.

Stond toch een hele mooie 1300.
Mazda 1300 '76 by Matt Curlew, on Flickr

Mooie 818 ook nog.. :cool:
Mazda 818 S Coupe '77 by Matt Curlew, on Flickr

Hele gave RX3
Mazda RX-3 SP Coupe by Matt Curlew, on Flickr

Haha jazeker. Die 1300 zag ik al een week eerder en die RX-3 (vind al die opgeplakte dingen trouwens niks) stond er vorig jaar ook. Op de Hadi Club zag ik bv een 929 S Estate en Sedan, die heb ik nog nooit gezien.

Haha jazeker. Die 1300 zag ik al een week eerder en die RX-3 (vind al die opgeplakte dingen trouwens niks) stond er vorig jaar ook. Op de Hadi Club zag ik bv een 929 S Estate en Sedan, die heb ik nog nooit gezien.
Die 929 estate zou ook komen, maar die had motor problemen en is terug nar huis gegaan.
Wat betreft die opgeplakte dingen op de RX3, hij heeft een SP uitvoering geprobeerd te benaderen, denk ik.
Maar een originele SP ziet er toch even beter afgewerkt uit.

77-rx3sp.jpg

Laatst bewerkt:
Die 929 estate zou ook komen, maar die had motor problemen en is terug nar huis gegaan.

Oeh jammer

hij heeft een SP uitvoering geprobeerd te benaderen, denk ik. Maar een originele SP ziet er toch even beter afgewerkt uit.

Haha ja nu heeft ie een voorlip gebruikt dat meer lijkt op een BMW-bumper op een bumper. Is het een echte RX-3 trouwens? Zo ja; wel heel tof want de RX-3 facelift was hier niet geleverd, dacht ik.

Datsun/Nissan was ook dit jaar weer een hoofdpijndossier :ROFLMAO: Een Stanza sedan was hier geleverd als Stanza. De opvolger heette Bluebird en was een Japanse Bluebird, de opvolger was weer een Japanse Stanza/Auster verkocht als Bluebird, hoewel die ook weer afweek van zijn Japanse broertjes o_O Enfin, bij Datsun/Nissan heb ik iig overal hoe de auto in Japan heette en welke generatie.

Datsun 1500 Pickup '78 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 1600 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 120Y '75 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 120Y Coupe '75 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 140Y '78 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 100A '72 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 100A by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 280C '80 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Laurel '86 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Laurel '87 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Laurel hardtop '92 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Laurel hardtop by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Stanza '85 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Bluebird '85 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Bluebird '86 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Bluebird '89 by Matt Curlew, on Flickr

Nissan Bluebird '90 by Matt Curlew, on Flickr

Oeh jammer

Haha ja nu heeft ie een voorlip gebruikt dat meer lijkt op een BMW-bumper op een bumper. Is het een echte RX-3 trouwens? Zo ja; wel heel tof want de RX-3 facelift was hier niet geleverd, dacht ik.
Zou ik niet met zekerheid durven zeggen, of het een echte is. Was zowiezo wel met een rotatie motor, maar om het zeker te weten, zou ik het chassisnummer moeten zien. Helaas was de kap dicht.
De facelift is hier idd. nooit geleverd, de bumpers zijn wel origineel, amerikaanse uitvoering.

Ik heb al mijn foto's online staan, ik zal hier wat delen, niet alles hoor, ik heb 459 foto's gemaakt.

Suzuki:
1981 Suzuki SC100GX De Luxe

Suzuki Super Carry heel netjes, haast nieuw nog.

Suzuki Baleno Estate, ik heb ooit eens gekeken naar eentje, dat was een hok. Maar ik ben daardoor een beetje een fan deze Suffe Sophie auto.

Suzuki Alto FX de eigenaar is ermee vanuit Groningen gekomen.

Daihatsu:
Daihatsu Sirion ik vind deze oer versie het leukste met "het chroom" natuurlijk.

Daihatsu Domino

Daihatsu Cuore

Mitsubishi:
Mitsubishi Colt

Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Sapporo , misschien de mooiste Mitsubishi uit de jaren 80 in mijn ogen.

Mitsubishi L300 Camper ik vraag me nog steeds af of het een "echte" camper is of iemand zijn DIY.

Mitsubishi Sigma, de mooiste Mitsubishi uit de jaren 90. Hoewel de Estate scoort nog wat meer punten bij me.

Mazda
Mazda 121 Cabriotop

Mazda RX-7 tuning op een RX-7 , nouja smaken verschillen zeggen we dan maar.

Mazda MX-5 een vroege met sidecode 4.

Mazda 323 deze kwamen we onderweg nog tegen.

Mazda 323

EN ik ga doorrrr met deel 2:

Honda:
Honda Accord Aerodeck ik vind dit DE mooiste Accord die er is gemaakt

Honda Accord deze kwamen we onderweg ook al tegen.

Honda Civic Coupé is van Guillaume, hij komt altijd speciaal voor JCS naar ons land.

Honda Civic Aerodeck niet de meest toffe Civic ooit natuurlijk.

Toyota:

Toyota Celica Supra , nooit geweten dat van deze Celica ook Supra was, dit is een Amerikaan.

Toyota Starlet Turbo S Limited Autoblog heeft een stukje over deze geschreven

Toyota Starlet Cliff wat een plaatje, hij leek wel nieuw!

Toyota Camry

Toyota Carina II Sedam

Toyota Carina DX dit model zie je nooit meer, ik was heel blij om deze te zien, Buurvrouw Jantje had zo'n auto, ook in deze kleur. En ze hadden ook zo'n schapenvachtje op stoelen weet ik nog en mijn vader moest op het laatst de auto uit de garage halen toen Buurman Bart was overleden. De lampen achter en de kleur vond ik altijd erg mooi, en ik kan het motorgeluid nog horen, dat was heel anders vergeleken met onze Ascona. Buurman Bart zat ook vaak op zijn vissersstoeltje de auto bij te werken, ik weet niet meer of het nu roest was of dat hij schade reed in de garage met er in en uithalen.

Subaru:
3x Subaru 1800 4WD Pickup

Subaru Legacy
Subaru Vivio het verwonderd me altijd hoe lang (gevoelsmatig) de Vivio gemaakt is, van 1993 tot 1999 of 2000 zelfs. Ik vind het de leukste Subaru, heel ernstig misschien.

Laatst bewerkt:
Ik heb het een beetje geknipt, ik kon de laatste merken net niet samen in 1 post doen, vandaar nog een bericht:

Nissan:
Nissan Bluebird T12, de kaalste van de kaalste uitvoering

Nissan Bluebird Hatchback Sail (T12)

[url=https://flic.kr/p/2q5aE6s]Nissan Maxima als klein kind vond ik deze FANTASTISCH, een zo sierlijk en elegant kloppend ontwerp.

Nissan Sunny 1.6 SLX 4X4

Nissan Micra

Nissan Cima S-Four VIP Leon, de vriend met wie ik was, bombardeerde dit tot auto die mij maar moest vervoeren, als passagier kun je achterin met gestrekt been zitten. Nu alleen nog een "Richard" om de auto te besturen, en dan wil ik vanuit achterin "Mind the pedestriannnnn" roepen. Wat een fraaie auto dit.

Datsun:

Datsun Laurel by

Datsun 510 Coupé ik las dat dit model slechts 2 jaar is gebouwd.

Datsun 120Y

En nog wat "vreemde snuiters" :

KIA Magentis 2.0

Chevrolet Nubira

Hyundai Lantra

Perodua Kenari de nieuwste aanwinst van Hubnut.

Precis
De Precis was mijn hoogtepunt, een Pony die door Mitsubishi naar de VS is gehaald om zo de import belasting te omzeilen, er is geen enkel typeplaatje te zien. Hij is eigendom van een bekende Poolse vlogger.

Oh ja hier staan al mijn foto's:

Datsun 510 Coupé ik las dat dit model slechts 2 jaar is gebouwd.
Ik weet niet hoe lang hij in de VS als 510 is geleverd maar de A10-modelserie (die wij kennen als Violet) is een kleine vier jaar gebouwd, van 1977 tot 1981 en toen opgevolgd door de Stanza (die naam werd in sommige landen al voor de A10 gebruikt). Overigens zijn er in Nederland voor zover ik weet van de Violet geen coupés bewaard gebleven.

Leuke foto's, Peter! Ik vrees dat ik er volgende maand pas eens aan toe kom om mijn foto's van JCS te uploaden. Ik loop een beetje achter.

Ik weet niet hoe lang hij in de VS als 510 is geleverd maar de A10-modelserie (die wij kennen als Violet) is een kleine vier jaar gebouwd, van 1977 tot 1981 en toen opgevolgd door de Stanza (die naam werd in sommige landen al voor de A10 gebruikt). Overigens zijn er in Nederland voor zover ik weet van de Violet geen coupés bewaard gebleven.

Leuke foto's, Peter! Ik vrees dat ik er volgende maand pas eens aan toe kom om mijn foto's van JCS te uploaden. Ik loop een beetje achter.

Bedankt. Ik loop ook achter en ik kan niet echt een handige regelmaat vinden in uploaden, dus ik heb JCS maar een beetje snel er tussen gepropt. Sorteren op merk en dan model ging best handig vond ik.

Ik heb eigenlijk deze site overgenomen, ik had geen idee wat voor auto het was moet ik eerlijk zeggen. (en ik was te lui om mijn Elmars autoboek over de jaren 70 te pakken)
Web Car Story

Huh? Die Datsun heb ik gemist.

Toffe foto's hoor! Ik ben bijna klaar met mijn Toyota-album, ik haak steeds af na een paar auto's. Veel werk.

Toyota Celica Supra , nooit geweten dat van deze Celica ook Supra was, dit is een Amerikaan.

En in Japan te koop als Celica XX. Supra was in begin 'niets' anders dan een aangepaste Celica met 6 ipv 4 cilinders.

Ik heb eigenlijk deze site overgenomen, ik had geen idee wat voor auto het was moet ik eerlijk zeggen. (en ik was te lui om mijn Elmars autoboek over de jaren 70 te pakken)

Ik pak er steeds de Japanse wikipedia-pagina's bij. Erg interessant.

Huh? Die Datsun heb ik gemist.

Toffe foto's hoor! Ik ben bijna klaar met mijn Toyota-album, ik haak steeds af na een paar auto's. Veel werk.

En in Japan te koop als Celica XX. Supra was in begin 'niets' anders dan een aangepaste Celica met 6 ipv 4 cilinders.
Dankje! Met Toyota had ik dat ook wel ja, ik ken niet alle oude modellen. Wat je wel kunt doen, op Flickr zijn er meer foto's van JCS te vinden, de meeste mensen zetten het kenteken erbij, zo kun je misschien wat makkelijk dingen achterhalen.

Ik wist wel dat zeg maar het vierkante opvolgende model van deze generatie Celica, een Celica Supra had, maar deze had ik nooit eerder gezien of er over gehoord.

Japanse Wiki is trouwens ook een slimme tip, stom eigenlijk dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.

Gister toevallig nog met @Rutger DC over JCS gehad, ik wil wel heen, maar ik dan moet mijn lopen wel beter gaan dan nu. Ik kan nu nog niet zo lang lopen nog. En dit weiland was al helemaal niet rolstolproof (net als de MX-5 van mijn kameraad)

Nee snap ik. Terrein is niet ideaal

Hmmm, tof evenement. Even kijken hoe ik dit regel met verplichtingen en reizen.

Ik kan je sowieso weer ophalen

Gisteren heb ik de Scoupe aangemeld voor de evenementenregeling, zodat ik er op 6 juli hopelijk mee naar Dorst kan rijden, dus ik ben er ook bij.

Zou leuk zijn als je er toch bij kunt zijn, Peter! Ik zou zeggen, neem een stoeltje mee en zet die strategisch neer. Zo heb ik uiteindelijk vorig jaar ook een paar uur gehurkt bij de ingang gezeten. En anders help ik je wel vooruit op dat knollenveld.

Vorig jaar waren wij er bij, maar helaas heeft mijn dochter net op 6 juli de eindvoorstelling van haar balletschool. :cry:

Terug
Bovenaan