Japan Classic Sunday

6 juli is het alweer zo ver. Wie gaan nog meer?
Ik ben er (weer) bij.
Vorige edities mocht ik met mijn trouwe Corolla E11 HB uit 1999 het terrein op.
Anno 2025 zal ik de Lexus op het bezoekers gedeelte achter moeten laten.
Wel zin in, staan altijd mooie tijdscapsules tussen.

Laatst bewerkt:
Mijn auto was aangemeld voor de evenementenregeling, maar ik denk dat ik daar weer van afzie. Met die regeling kun je met een auto zonder APK (wel APK-waardig) naar het evenement rijden, mits die verzekerd is.

Na wat belletjes ben ik erachter gekomen dat ik 'm waarschijnlijk niet voor een korte periode kan verzekeren. Denk dat ik nu maar met een moderne auto naar de bezoekersparkeerplaats rijdt.

Dat is toch wel vreemd. Dan zouden anderen die van die regeling gebruikmaken toch met hetzelfde probleem zitten, want ik veronderstel dat geschorste auto's meestal niet verzekerd worden gehouden.

Dikke regen zondag. Daar ga ik niet met de mk1 Swift doorheen rijden. Met de mk7 geen probleem maar die mag het terrein niet op.

Dikke regen zondag. Daar ga ik niet met de mk1 Swift doorheen rijden. Met de mk7 geen probleem maar die mag het terrein niet op.
Zoals het er nu naar uitziet (buienradar) regent het alleen 's ochtends voordat het evenement begint. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.

Morgenochtend is het half tot zwaar bewolkt en valt er af en toe regen. Vooral in het noordwesten is de zon ook af en toe te zien. De wind is meest matig en komt uit het zuidwesten.
Morgenmiddag is het half tot zwaar bewolkt en er kunnen enkele pittige buien tot ontwikkeling komen met veel regen in korte tijd en kans op onweer. De maximumtemperatuur loopt uiteen van 19°C aan zee tot 23°C plaatselijk landinwaarts. De zwakke tot matige wind komt uit het zuidwesten.
Morgenavond is er vrij veel bewolking en blijven buien voorkomen met kans op onweer en veel regen. In de loop van de avond wordt het in het (zuid)westen overwegend droog. De wind draait van zuidwest naar west tot noordwest en is matig, aan de kust tot vrij krachtig. (Bron: KNMI)

Dat is het landelijke weerbericht. In Oosterhout (waar de locatie vlak bij ligt) blijft het volgens de huidige voorspelling tussen 10.00 en 18.00 zo goed als droog.

Ben maar naar de DNRT races in Zandvoort gereden. Helaas zijn de weergoden niet goed gezind voor meetings, wel voor spektakel op het circuit

Het weer zat niet echt mee vandaag, daardoor ook merkbaar minder opkomst. Desondanks een fantastische meeting waar ook dit jaar een aantal heel bijzondere auto's te zien waren.

Ik ga me door 650 foto's worstelen.

Tja, het weerbericht van gisteren werd waarschijnlijk gesponsord door de evenementenbranche, maar evengoed toch weer een mooie opkomst. Mijn foto's zullen waarschijnlijk pas ergens in augustus online staan, ik loop wat achter met uploaden.

Weer was sh*t. @Klassiekerrijder en ik waren er lekker vroeg en toen viel het nog mee, daarna steeds slechter. Wel heel erg vermaakt, wat een hoop moois weer. Ook fijn dat dit jaar zoveel mogelijk per merk werd gezet. 518 foto's om uit te zoeken..

Ben benieuwd naar de foto's maar de regen heeft me weerhouden. Naast de foto's ga ik ook YouTube in de gaten houden.

Volgend jaar weer een kans, hopelijk ben ik er dan ook met in elk geval droog weer.

Het was ondanks alles een leuk evenement. Door het slechte weer was er kwantitatief wel minder dan vorig jaar, maar kwalitatief was deze editie alsnog dik in orde. Veel leuke Japanese busjes en Nissan Presidenten. Die Colt Galant heb ik helaas gemist, al heb ik daar gelukkig al een foto van. Verder heb ik met paraplu in de ene hand en camera in de andere kriskras in de regen door het weiland gelopen. Heb ook 500+ foto's, maar ik doe ook lang over het online uploaden.

Laatst bewerkt:
Leuk dat de Hyundai's samen kwamen. Heb ze dit keer niet op de foto gezet, de meeste voorgaande jaren op de foto gezet en mijn telefoon raakte vol :D Heb jou niet gezien.

929V6, dan hebben jou toch gezien. We zagen een Daihatsu Valéra maar hadden geen aftermarket-wielen bij je verwacht dus dachten we dat je dat niet zou zijn. Je hebt donker haar?

929V6, dan hebben jou toch gezien. We zagen een Daihatsu Valéra maar hadden geen aftermarket-wielen bij je verwacht dus dachten we dat je dat niet zou zijn. Je hebt donker haar?
Het wordt wel steeds wat lichter maar dat klopt. ;) De aftermarketwielen zijn geen eigen keuze maar hielden me niet van de koop af. Ik heb er nu ook maar een set nieuwe banden onder laten leggen want wat eromheen lag had al 18 jaar ervaring.:giggle:

Leuk om straks mee te kijken met alle mooie foto's van jullie!

Ik ben helaas niet geweest, het was me nog te intensief op de krukken, en de rolstoel past ook niet in de MX-5, hoewel het veld ook neit echt geschikt daarvoor is.

Jammer dat het weer toch wel matig was!

Ik ben niet geweest, mijn zoon wel. Hij was blijkbaar de enige met een MX-5 NB.
Is mij niet opgevallen maar ik meen me van vorige edities te herinneren dat er rijen van stonden!

Kan ook zijn dat er vanwege de weersverwachting überhaupt veel minder MX-5's waren natuurlijk.

Mitsubishi is klaar. We vonden het jammer dat de 3e gen. Galant er niet was en toen kwam plots de blauwe :) Blij mee. De Colt Galant is ook vet. Helaas geen Celeste dit jaar.

Mitsubishi Colt Galant '75

Mitsubishi Colt Galant '75

Mitsubishi Galant '77

Mitsubishi Lancer 2000 Turbo '81

Mitsubishi Colt Cabri

Mitsubishi Starion '83

Mitsubishi Galant '86

Mitsubishi Galant

Mitsubishi Galant GTI-V6 '93

Mitsubishi Sigma '95

Eén van mijn favorieten, want deze kei-car is nooit geleverd in Europa. Wij kregen de grotere Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero Mini (JDM)

Mitsubishi Pajero Mini (JDM)

Ik kon er helaas niet bij zijn dit jaar. :cry:
Die Mitsubishi Colt Cabri zou ik nog wel eens willen rijden. Mijn eerste auto was dit model Mitsubishi Colt en ik weet nog dat ik zo'n Carbi te koop zag. Ik had alleen net genoeg geld om een tweedehands basismodel te betalen... :cry:
Kan niet wachten tot jouw Toyota album @MCW 84 !

Ik heb het tegenovergestelde van @MCW 84 gedaan, niet georganiseerd en niet ontdubbeld, alles in één album gekwakt. Er zijn nog meer foto's maar daarvan is de kwaliteit minder vanwege het weer.

Mijn foto's vind je hier.

YQ6WD0W.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb het tegenovergestelde van @MCW 84 gedaan, niet georganiseerd en niet ontdubbeld, alles in één album gekwakt. Er zijn nog meer foto's maar daarvan is de kwaliteit minder vanwege het weer.

Mijn foto's vind je hier.

Wat een geweldige verzameling foto’s, dank je! Een genot om doorheen te bladeren, met name de jaren ‘80 modellen die ik als tiener zo actief heb meegemaakt. :love:(y)

Leuke foto's, ik baal nu wel wat dat ik niet gegaan ben, maar goed!

Leuk jouw foto's te zien @Klassiekerrijder

Wat gaaf al die Hundee's, wel een groter aantal dan vorig jaar!

En er zijn toch echt hele gave auto's toch het slechte weer getrotseerd!

De Nissan President, maar ook de Corolla wagon 4wd zijn wel hoogtepunten zeg.

De eerste Lantra ook, (onder de noemer too much info) toen mijn opa was overleden (in de jaren 70) is mijn oma hertrouwd met Jo, die man was verschrikkelijk en had 13 kinderen, met alle 13 had hij ruzie en toen hij ziek werd en duidelijk werd dat hij zou gaan Hemelen, hebben 2 hem soort van vergeven. Mijn stief-oom en tante hadden destijds 1 van de eerste Lantra's die in NL waren verkocht. En daar was hij toch trots op. Een lichtblauwe was dit. Wat een machtige auto vond ik dat, en zo luxe, zeker vergeleken met onze Jetta of de 309 van mijn tante.

Stanza is ook geweldig vind ik, net als de ex-Banpei Carina. Onze buren hadden er eentje, toen buurman Bart niet mee meer kon rijden, en buurvrouw niet de helling op durfde, moest mijn vader de auto altijd in de garage zetten, ik als kleuter ging vaak mee, want ze hadden een schapenvacht op de stoelen. De auto was rood, metallic zelfs en dat voor een 1982 model. Ik vond hem geweldig, vooral de achterlichten.

2f9Jc9B.jpeg
Met eigenaar hiervan heb ik vorig jaar gesproken, leuke vent. Hij vertelde me dat dit de auto was voor mij (omdat ik op krukken liep) de bijrijders-stoel kon zo worden opgeklapt,(voor de beeldvorming, als een ski-luikje, ) dat ik bij wijze met mijn been gestrekt kon zitten. Helaas wou of kon hij me niet thuis brengen, en moest ik maar weer in de MX-5 mee.

Ik kon er helaas niet bij zijn dit jaar. :cry:
Die Mitsubishi Colt Cabri zou ik nog wel eens willen rijden. Mijn eerste auto was dit model Mitsubishi Colt en ik weet nog dat ik zo'n Carbi te koop zag. Ik had alleen net genoeg geld om een tweedehands basismodel te betalen... :cry:
Kan niet wachten tot jouw Toyota album @MCW 84 !
GEWELDIG!! ik stond veel te veel te ouwehoeren. Er stonden best veel Bluebird's waarvan een aantal van ons clubje.
Tegen de tijd dat het ging regenen een patatje gehaald maar daarna bleef het regenen dus geen foto's van de Bluebird's. Jij hebt ze op 2 na, gelijk gepikt voor ons clubje. Mijne stond er ook bij YG-36-RZ. Nogmaals bedankt ben benieuwd naar de rest die nog gepost word. Ondanks het weer wel erg leuke wagens en dit keer weer beter georganiseerd. Nieuwe plek dus ze moeten nog een beetje schuiven maar met de friet tent en overdekte plekken prima geregeld. Ook nu merken redelijk bij elkaar dat is ook wel leuk, zeker om wat bij elkaar te zien. Volgend jaar weer!! Word dan mijn 11e.

En 'mijn' merk is nu ook klaar. Waren er vorig jaar nog drie 929tjes van de eerste generatie (die ik heb gehad), nu helaas niets. Wel weer de prachtige 929 (3e generatie) en twee mooie 1800tjes. En een hoop Mazda's uit de periode waar ik gek werd van het merk. De 323F, 626 HB, Xedos, MX-3, RX-7 etc. De speciale editie van de Autozam AZ-1 was het neusje van de zalm.

Mazda 1800 '72

Mazda 616 LN

Mazda (121 Coupe) RX-5 '77

Mazda RX-7 '79

Mazda RX-7

Mazda 929 Coupe

Mazda 323 Sport '87

Mazda 323 '89

Mazda 323F '92

Mazda 323F '93

Mazda MX-3 V6 '92

(Mazda) Autozam AZ-1 M2-1015 '94

Mazda 626 HB '94

(Mazda) Efini RX-7 '95 (JDM)

(Mazda) Efini RX-7 '95 (JDM)

Mazda Xedos 6 '99

Mazda Xedos 9 '00

Mazda RX-8 '04 & '09

Mazda RX-8 '05

De 323F wilde ik als 18-jarige hebben als eerste auto (werd uiteindelijk dus de 929 uit '78). Blijf het een fantastische auto vinden. Veel zijn verpest door tuning (was ook destijds actief op 323F club/forum). Deze staat te koop... zou toch leuk zijn om eentje eens te bezitten

9c9IuTC.jpeg

8AgGs1T.jpeg

WrFmNya.jpeg

Dan waren er dus (minimaal) 3. ;) Hij heeft een groene met witte wielen. Het zou me echter niet verbazen als hij het veld niet op is gereden aangezien zijn MX-5 ook erg verlaagd is.

De 323F wilde ik als 18-jarige hebben als eerste auto (werd uiteindelijk dus de 929 uit '78). Blijf het een fantastische auto vinden. Veel zijn verpest door tuning (was ook destijds actief op 323F club/forum). Deze staat te koop... zou toch leuk zijn om eentje eens te bezitten

9c9IuTC.jpeg

8AgGs1T.jpeg

WrFmNya.jpeg
Doen! :)

En die Autozam AZ-1 is ook fantastisch. :D

Zo’n 323F ziet er leuk uit maar is verder weinig bijzonders. Als hobby auto gaat ie tegenvallen denk ik.

Terug
Bovenaan