Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb geen ervaring met de genoemde modellen maar voor een Nio is het wellicht wat vroeg?De afgelopen dagen tevens zitten kijken naar een opvolger van de Tesla. Nodig? Nee, maar het kriebelt wel! Wordt 2025 het jaar dat we weer van auto wisselen?
Financieel geen sterke beslissing, aangezien ik de Tesla voor de 10k prijsdaling heb gekocht! Maar het valt mij op dat veel EVs ontzettend in prijs dalen, het kriebelt!
Een Taycan daalt steeds verder in prijs, een sport Turismo is dan wel gaaf! Maar ik heb ook veel slechte verhalen gelezen, is het dat waard? Torenhoge garage rekeningen?
De EQS? Ook een behoorlijke prijs dump gaande hier! Een sedan heeft niet mijn voorkeur vanwege de kinderwagen, maar dit is eigenlijk een liftback/sportback dus kan krijg je de kinderwagen er wel in.
De EQE SUV?
Een i5 touring? Nog wat prijzig, maar geef het 6-12 maanden en dan is daar zeker 10 mille of meer vanaf.
Vanochtend eens een filmpje gekeken van de Lucid Gravity, komt als het goed is naar Europa. Mochten ze over een paar jaar nog bestaan.
De Nio EL7, ook wel leuk als familie auto, maar waar staan zij over een paar jaar?
Lotus Eletre zal ook steeds goedkoper worden.
Mijn gevoel zegt, 2025/2026 kan wel eens heel interessant worden om “goedkoop” een luxe EV aan te schaffen! Hoe denken jullie er over?
Kom je koffie drinken?Na 2 weken zonder kentekenplaat rond te rijden heb ik inmiddels de plaat weer op de Tesla zitten. De houder bleek niet afgebroken te zijn, schijnbaar zijn ze er op gemaakt, dat ze makkelijk los komen en daardoor niet de hele bumper eraf trekken... Weer wat geleerd, stond mooi voor app bij de carosseriebouwer, 2 schroefjes en 2 minuten later zat de plaat er weer netjes op...
De Vette staat nog steeds op dezelfde plek. De sneeuw is langzaam aan het verdwijnen, maar donderdag vlieg ik naar NL dus deze week/weekend zal er zeker niet gereden worden.
Next steps, contact opnemen met de plaatselijke RDW, om duidelijkheid te krijgen over wat ze nou precies nodig hebben (soort testen) en dan deze werkzaamheden uitvoeren en hopelijk in 2/3 maanden tijd de auto op kenteken te hebben.
En je bent weer ontslagen uitNa 2 weken zonder kentekenplaat rond te rijden heb ik inmiddels de plaat weer op de Tesla zitten. De houder bleek niet afgebroken te zijn, schijnbaar zijn ze er op gemaakt, dat ze makkelijk los komen en daardoor niet de hele bumper eraf trekken... Weer wat geleerd, stond mooi voor app bij de carosseriebouwer, 2 schroefjes en 2 minuten later zat de plaat er weer netjes op...
De Vette staat nog steeds op dezelfde plek. De sneeuw is langzaam aan het verdwijnen, maar donderdag vlieg ik naar NL dus deze week/weekend zal er zeker niet gereden worden.
Next steps, contact opnemen met de plaatselijke RDW, om duidelijkheid te krijgen over wat ze nou precies nodig hebben (soort testen) en dan deze werkzaamheden uitvoeren en hopelijk in 2/3 maanden tijd de auto op kenteken te hebben.
Nee, wel vlak bij Schiphol.@VincentK gefeliciteerd met de geboorte van jouw dochter! Maar inderdaad opeens heb je veel ruimte nodig. Alhoewel men vroeger met kleinere autos ook gewoon op vakantie ging.
Voor Nio en andere jonge merken vind ik het ook nog te vroeg om als particulier in te stappen.
Kwa capaciteit in de kofferruimte vind ik juist stations tegenwoordig wel wat tegenvallen 500-550 liter, terwijl ik in de Range Rover Sport 750 liter had, de Tesla nu ook iets van 780 liter alleen is het bij Tesla de vraag hoe ze meten. De Kia EV9 en de vergelijkbare Hyundai hebben ook gigantische kofferruimtes, vraag is alleen of je wel zo’n groot en zwaar apparaat wilt rijden.
Met betrekking tot de Duitsers zag ik zojuist nog een filmpje van de Audi A6 etron, ziet er ook wel goed uit, maar een Duitser zal ik nooit nieuw kopen. Laat die premium prijs maar door andere betaald worden, na 3 jaar heb je hem al met 40-50% korting hier.
@CarkiIIer woon je in Brabant?
Ah.. ja inderdaad. Maar ga toch al eens zoeken naar of en hoe er knippercode op zit.Oké, wellicht vals alarm, net de manual eens gelezen en daar staat dat het check engine lampje bij starten van de auto brand, zodat je ziet dat het functioneert. Als het bij het rijden aanblijft of aangaat is het een ander verhaal…
Wel gek want de vorige keer ging het helemaal niet aan…
Maar goed, note to self, de instructies de volgende keer gewoon eens lezen![]()
Dat is wel een goed idee. Dan weet je in ieder geval een beetje waar je aan toe ben.Heftig inderdaad. Doe eerst even een onofficiële rollenbanktest, die is maar een paar honderd Euro. Laat even bij een gewone garage de uitstoot meten, decibel testen is vast ook wel een adresje voor.
Dan vergelijken met de eisen en dan weet je of het de moeite waard is.
Was precies mijn idee. Gewoon in Nederland op nama van een vriend registeren. NL platen erop en dan naar Zwitserland. Of misschien dichterbij huis wel in Duitsland?Kun je dat ding niet in NL op kenteken zetten en dan later overzetten naar Zwitsers? Als hij een NL, dus Europees kenteken heeft zou dat toch moeten kunnen.
Die testen zijn niet representatief voor de officiële testen, ik had dat gisteren al telefonisch nagevraagd, uiteraard staat het mij vrij om dat te doen, maar dan geef je een hoop extra geld uit en dan weet je het nog niet zeker.Heftig inderdaad. Doe eerst even een onofficiële rollenbanktest, die is maar een paar honderd Euro. Laat even bij een gewone garage de uitstoot meten, decibel testen is vast ook wel een adresje voor.
Dan vergelijken met de eisen en dan weet je of het de moeite waard is.