Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

@De Dude voorpagina shenanigans;). Alleen waarom mijn gehele account geblokkeerd is heb ik nog geen antwoord op gekregen… en of het tijdelijk of permanent is. Het is geen IP ban, maar ik verwacht dat ik nog wel even op het strafbankje moet zitten :rolleyes:

Via deze weg wens ik jullie allemaal alvast de beste wensen! Geniet van de jaarwisseling met familie en vrienden. Proost alvast ;)

Of zoals we hier zeggen einen Guten Rutsch!

5740783-B-DF0-F-4995-86-C7-90-F2703-DD52-D.png

Echt een typisch Zwitserse winter hier:

IMG-6132.jpg

Gisteren rond 5 uur nog even snel naar een bakkertje gereden om wat lekkers te halen. Lekker taartje etc. voor vandaag, tijdens de zonsondergang en wat mist die op de velden stond maakte het een super mooie rit! Af en toe moet je ook om je heen kijken en kunnen genieten, heb ik dit (2024) jaar geleerd. We zijn zo druk bezig met van A naar B te komen dat we niet meer om ons heen kijken en op de auto piloot leven! Dus een goed voornemen voor het nieuwe jaar, meer genieten van het leven! Oh ja, en niet meer op voorpagina reageren :p

IMG-6139.jpg

De afgelopen dagen tevens zitten kijken naar een opvolger van de Tesla. Nodig? Nee, maar het kriebelt wel! Wordt 2025 het jaar dat we weer van auto wisselen?

Financieel geen sterke beslissing, aangezien ik de Tesla voor de 10k prijsdaling heb gekocht! Maar het valt mij op dat veel EVs ontzettend in prijs dalen, het kriebelt!

Een Taycan daalt steeds verder in prijs, een sport Turismo is dan wel gaaf! Maar ik heb ook veel slechte verhalen gelezen, is het dat waard? Torenhoge garage rekeningen?

De EQS? Ook een behoorlijke prijs dump gaande hier! Een sedan heeft niet mijn voorkeur vanwege de kinderwagen, maar dit is eigenlijk een liftback/sportback dus kan krijg je de kinderwagen er wel in.

De EQE SUV?

Een i5 touring? Nog wat prijzig, maar geef het 6-12 maanden en dan is daar zeker 10 mille of meer vanaf.

Vanochtend eens een filmpje gekeken van de Lucid Gravity, komt als het goed is naar Europa. Mochten ze over een paar jaar nog bestaan.

De Nio EL7, ook wel leuk als familie auto, maar waar staan zij over een paar jaar?

Lotus Eletre zal ook steeds goedkoper worden.

Mijn gevoel zegt, 2025/2026 kan wel eens heel interessant worden om “goedkoop” een luxe EV aan te schaffen! Hoe denken jullie er over?

Na 2 weken zonder kentekenplaat rond te rijden heb ik inmiddels de plaat weer op de Tesla zitten. De houder bleek niet afgebroken te zijn, schijnbaar zijn ze er op gemaakt, dat ze makkelijk los komen en daardoor niet de hele bumper eraf trekken... Weer wat geleerd, stond mooi voor app bij de carosseriebouwer, 2 schroefjes en 2 minuten later zat de plaat er weer netjes op... :ROFLMAO:

De Vette staat nog steeds op dezelfde plek. De sneeuw is langzaam aan het verdwijnen, maar donderdag vlieg ik naar NL dus deze week/weekend zal er zeker niet gereden worden.

Next steps, contact opnemen met de plaatselijke RDW, om duidelijkheid te krijgen over wat ze nou precies nodig hebben (soort testen) en dan deze werkzaamheden uitvoeren en hopelijk in 2/3 maanden tijd de auto op kenteken te hebben.

De afgelopen dagen tevens zitten kijken naar een opvolger van de Tesla. Nodig? Nee, maar het kriebelt wel! Wordt 2025 het jaar dat we weer van auto wisselen?

Financieel geen sterke beslissing, aangezien ik de Tesla voor de 10k prijsdaling heb gekocht! Maar het valt mij op dat veel EVs ontzettend in prijs dalen, het kriebelt!

Een Taycan daalt steeds verder in prijs, een sport Turismo is dan wel gaaf! Maar ik heb ook veel slechte verhalen gelezen, is het dat waard? Torenhoge garage rekeningen?

De EQS? Ook een behoorlijke prijs dump gaande hier! Een sedan heeft niet mijn voorkeur vanwege de kinderwagen, maar dit is eigenlijk een liftback/sportback dus kan krijg je de kinderwagen er wel in.

De EQE SUV?

Een i5 touring? Nog wat prijzig, maar geef het 6-12 maanden en dan is daar zeker 10 mille of meer vanaf.

Vanochtend eens een filmpje gekeken van de Lucid Gravity, komt als het goed is naar Europa. Mochten ze over een paar jaar nog bestaan.

De Nio EL7, ook wel leuk als familie auto, maar waar staan zij over een paar jaar?

Lotus Eletre zal ook steeds goedkoper worden.

Mijn gevoel zegt, 2025/2026 kan wel eens heel interessant worden om “goedkoop” een luxe EV aan te schaffen! Hoe denken jullie er over?
Ik heb geen ervaring met de genoemde modellen maar voor een Nio is het wellicht wat vroeg?

Wij hebben een aantal maanden geleden een dochter gekregen en als ik zie wat er allemaal mee moet tegenwoordig….. ik zou zeggen de i5 touring. Een SUV bood ons wel meer ruimte met een Cybex op de achterbank maar qua capaciteit in de achterbak mis ik de station wel. Ook de lage vloer was wel handiger. Ik denk overigens dat er geen één aan de ruimte van je huidige Tesla kan tippen?

• Leuk
Waarderingen: JL86
Na 2 weken zonder kentekenplaat rond te rijden heb ik inmiddels de plaat weer op de Tesla zitten. De houder bleek niet afgebroken te zijn, schijnbaar zijn ze er op gemaakt, dat ze makkelijk los komen en daardoor niet de hele bumper eraf trekken... Weer wat geleerd, stond mooi voor app bij de carosseriebouwer, 2 schroefjes en 2 minuten later zat de plaat er weer netjes op... :ROFLMAO:

De Vette staat nog steeds op dezelfde plek. De sneeuw is langzaam aan het verdwijnen, maar donderdag vlieg ik naar NL dus deze week/weekend zal er zeker niet gereden worden.

Next steps, contact opnemen met de plaatselijke RDW, om duidelijkheid te krijgen over wat ze nou precies nodig hebben (soort testen) en dan deze werkzaamheden uitvoeren en hopelijk in 2/3 maanden tijd de auto op kenteken te hebben.
Kom je koffie drinken?:coffee:

• Leuk

En je bent weer ontslagen uit xinjiang de goelag. Ook wel lekker

• Leuk
@VincentK gefeliciteerd met de geboorte van jouw dochter! Maar inderdaad opeens heb je veel ruimte nodig ;). Alhoewel men vroeger met kleinere autos ook gewoon op vakantie ging.

Voor Nio en andere jonge merken vind ik het ook nog te vroeg om als particulier in te stappen.

Kwa capaciteit in de kofferruimte vind ik juist stations tegenwoordig wel wat tegenvallen 500-550 liter, terwijl ik in de Range Rover Sport 750 liter had, de Tesla nu ook iets van 780 liter alleen is het bij Tesla de vraag hoe ze meten. De Kia EV9 en de vergelijkbare Hyundai hebben ook gigantische kofferruimtes, vraag is alleen of je wel zo’n groot en zwaar apparaat wilt rijden.

Met betrekking tot de Duitsers zag ik zojuist nog een filmpje van de Audi A6 etron, ziet er ook wel goed uit, maar een Duitser zal ik nooit nieuw kopen. Laat die premium prijs maar door andere betaald worden, na 3 jaar heb je hem al met 40-50% korting hier ;).

@CarkiIIer woon je in Brabant?

@VincentK gefeliciteerd met de geboorte van jouw dochter! Maar inderdaad opeens heb je veel ruimte nodig ;). Alhoewel men vroeger met kleinere autos ook gewoon op vakantie ging.

Voor Nio en andere jonge merken vind ik het ook nog te vroeg om als particulier in te stappen.

Kwa capaciteit in de kofferruimte vind ik juist stations tegenwoordig wel wat tegenvallen 500-550 liter, terwijl ik in de Range Rover Sport 750 liter had, de Tesla nu ook iets van 780 liter alleen is het bij Tesla de vraag hoe ze meten. De Kia EV9 en de vergelijkbare Hyundai hebben ook gigantische kofferruimtes, vraag is alleen of je wel zo’n groot en zwaar apparaat wilt rijden.

Met betrekking tot de Duitsers zag ik zojuist nog een filmpje van de Audi A6 etron, ziet er ook wel goed uit, maar een Duitser zal ik nooit nieuw kopen. Laat die premium prijs maar door andere betaald worden, na 3 jaar heb je hem al met 40-50% korting hier ;).

@CarkiIIer woon je in Brabant?
Nee, wel vlak bij Schiphol.

Ik vlieg op Düsseldorf, ben Brabo, dus ben sneller bij de familie vanaf daar. Eigenlijk niet gepland om naar de Randstad af te reizen.

@De Dude yes sinds vrijdag al wel! Maar heb mij vrijwillig aangemeld voor “enkel monitor”, dus elke keer als ik iets op de frontpage schrijf begint het bij het AW hoofdkantoor te piepen :p . Vooralsnog kan ik mij goed inhouden! :)

Nieuwe binnenspiegel binnen voor de Corvette, kwam erachter dat ik helemaal geen spiegel had… :rolleyes:

Losstaand van de wetgeving (niet in verdiept maar een aanname) is het ook gewoon uit praktisch oogpunt fijn om een binnenspiegel te hebben!

$34 op eBay voor een nieuw herproductie exemplaar. Vooralsnog alles te koop daar, alleen duurt het verzenden een paar weken.

Dit weekend eens installeren! Wellicht stiekem buiten nog even een rondje rijden. Het vriest hier al een tijdje maar het is droog dus het kan in principe wel.

IMG-6248.jpg

Ik ben de eerste weken van het jaar weer veel onderweg. Maandagavond terug gevlogen van NL naar CH, vandaag onderweg naar Lugano.

IMG-6247.jpg

Altijd mooi om naar buiten te kijken vanuit de trein.

Morgen naar Genève… ook weer een lange rit, maar die laat ik ook weer aan de machinist van de trein over :p

Binnenspiegel zal niet overal verplicht zijn, vermoed ik. Wellicht is het afhankelijk van het type auto, al lijkt mij dat ergens ook sterk. Je hebt wel busjes zonder binnenspiegel welke ook geen camera hebben. Moet kunnen.
Misschien dat het nog per land verschilt?

Mijn ouders hadden vroeger een Transit. Daar had je wel een spiegel, maar dat voegde weinig toe. Via het kleine raampje tussen de dubbele cabine door de achterruit kijken, leek mij lastig. Wat dat betreft zijn we ook wel verwend met een camera als optie.
Mijn moeder is eens tegen zo'n grote groene glasbak aangereden. Hadden we een mooie streep daarna... ze had net haar rijbewijs gehaald in een BMW sedan die wel stuurbekrachtiging had :ROFLMAO:

• Leuk
@Magnifieke malloot het is vooralsnog onduidelijk, er staat in de wetgeving dat auto’s over 2 achteruitkijk spiegels moeten beschikken, als er genoeg zicht door de achteruit is, mag de achteruitkijkspiegel in het midden de rechter buitenspiegel vervangen. Er staat echter niks over de midden spiegel geschreven. Wel staat er dat je minimaal 100m achteruit moet kijken, dat wordt knap lastig met de kleine zijspiegels denk ik. Of er dan weer andere regels gelden voor oude auto’s, geen idee?!

Tja vroeger was alles anders ;). Mijn oma reed op late leeftijd nog in haar Kadett rondt zonder stuurbekrachtiging. Klein oud vrouwtje, geen enkele keer geklaag, dat is tegenwoordig ook wel wat anders!

Meest opmerkelijke dat ik meegemaakt heb wat spiegels betreft, is een proefrit waarbij de linkerspiegel kapot was. Kwam ik pas achter toen ik bij de garage kwam (en dat was geen kleine) en ze zeiden dat het geen probleem was. Geloof het nog steeds niet, heb de auto uiteindelijk ook niet gekocht. Overigens niet alleen daarom.

• Leuk
In Nederland zijn vanaf 2010 linker rechter en binnenspiegel verplicht. Daarvoor alleen de linker en een binnenspiegel of linker en rechter zonder binnenspiegel.

• Leuk
Een binnenspiegel is ook heel handig in een camper die een dichte achterkant heeft. Logisch dat een binnenspiegel dan verplicht is...

Ik kijk inmiddels ook in mijn gewone auto nauwelijks nog in de binnenspiegel maar gebruik ook dan de buitenspiegels.

Wel jammer voor de drammers...

Precies, binnenspiegel is niet verplicht voor heel veel voertuigen. Campers en bestelwagens hebben die vaak niet, ook niet als er ramen achterin zitten. Ook mijn 2021 camper heeft geen binnenspiegel. Wen je overigens snel aan. In een Corvette zijn de buitenspiegels niet heel erg nuttig dus dan is de binnenspiegel juist wel erg fijn. Al kijk je dan (net als met andere sportwagens) vooral tegen de grill van de auto achter je.

@Frits: volgens mij is de regel meer dat als er van oorsprong 3 spiegels waren dat je dan bij de keuring ook met 3 spiegels moet komen opdagen. Best wel wat auto's ook na 2010 met maar 2 speiegels.

Het klinkt alsof de Zwitsere regel dezelfde is als in NL; bij aanwezigheid rechter buitenspiegel is een binnenspiegel niet verplicht. Of andersom. Die 100m achteruit kijken haal je al snel hoor, er staat immers ook niet dat je alles moet kunnen zien wat 100m achter je is. Puur 1 ding op afstand 100m. De typische amerikaanse vervorming van de spiegels is zo te lezen ook geen probleem.

• Leuk
Ik was het alweer vergeten, maar ik had nog een t-shirt van Doug deMuro/Cars & Bids gekocht, met z’n bekende THIS! Als hij z’n auto reviews begint.

Zo begon de advertentie ook:
THIS... is a 1981 Chevrolet Corvette,

IMG-6256.jpg

Ook nog zijn mening erbij (al kun je vraagtekens stellen of hij het daadwerkelijk zelf schrijft)…

Doug's Take​

The C3 Chevy Corvette is a desirable classic sports car, boasting old-school styling that's sure to turn heads. This example boasts an elegant color combination and some great features, including removable glass roof panels that turn it into a quasi-convertible. It also features some modifications, though I like that it looks mostly stock when you see it from the outside. No reserve also always increases the appeal, and should make for a thrilling auction finish.

Een ander leuk dingetje, vandaag Brad Pitt met z’n vriendin gespot in Genève… wel leuk! Heel onopvallend en het voordeel van Zwitserland geen paparazzi;)

De Corvette staat inmiddels al weer meer dan een maand stil, het is droog dit weekend, wel koud maar ik dacht ik ga eens een rondje rijden… duurde even met starten maar nu krijg ik het check engine lampje?! Ik ben dus niet gaan rijden.

Ik heb de motor even een paar minuten laten draaien en hij reageert prima op het gas, ik hoor zelf niks verkeerds, wat denken jullie? Niet gaan rijden? De motor is natuurlijk nog ijskoud, wij hebben alleen maar sneeuw en vrieskou gehad hier, wellicht kwestie van warm rijden?

Hij zweet/lekt wel wat olie overigens als ik zo onder de auto kijk, maar dat mag ook wel bij zijn leeftijd.

Ik denk dat je prima kan gaan rijden, alle meters staan verder goed.
Dat stilstaan gaat op den duur denk ik meer problemen geven dan af en toe rijden.

Wat zit op zo'n Corvette, heeft die al OBD2? Ik heb voor 7 euro een dongelrje gekocht en samen met een app op mijn telefoon kan ik mijn auto's uitlezen en een aantal storingen resetten.

Vroeger was het 'meten is weten' maar dit went ook snel.

Ze hebben in principe wel een ECM systeem (heel simpel) maar omdat deze motor compleet nieuw opgebouwd is weet ik niet of die nog bestaat.

Ik moet zometeen nog weg, als ik nog op tijd thuis ben zal ik anders proberen een stukje te rijden, ik dacht zondag is een mooie dag, rustig op de weg en dan kan ik op het industrieterrein hier wat rijden aangezien ik nog geen kenteken heb.. :rolleyes:

Als dat vandaag niet meer lukt dan volgend weekend.

Oké, wellicht vals alarm, net de manual eens gelezen en daar staat dat het check engine lampje bij starten van de auto brand, zodat je ziet dat het functioneert. Als het bij het rijden aanblijft of aangaat is het een ander verhaal…

Wel gek want de vorige keer ging het helemaal niet aan…

Maar goed, note to self, de instructies de volgende keer gewoon eens lezen ;)

Van oorsprong is het een ECU geregelde carburateur, volgens mij ook uitleesbaar. Maar dat lijkt er wel vanaf te zijn. Er is een aparte ECU voor de ontsteking, en ik dacht dat die ook voor de EGR verantwoordelijk was (controleert met een temperatuur sensor of er wel uitlaatgas door de EGR gaat dus misschien daarop een foutmelding?

C4 heeft een diagnose connector onder het stuur. GM eigen systeem en connector. C3 heeft dacht ik voor elk systeem een losse connector en waar die dan zit... en om eerlijk te zijn.. van de C3 zijn het alleen jaren 81 en 82 die elk hun geheel eigen diagnose systeem hebben. Of daar nog iets voor te vinden is....
GM heeft in ieder geval op de C4 ook een knippercode systeem gebruikt zodat je kan uitlezen zonder apparatuur.

De laatste persoon die ik kende die nog aan de C4 diagnose systeem heeft gewerkt bij GM is ook al weer heel wat jaren geleden uit beeld verdwenen (overleden?) dus heb niet zo even hulp.

• Leuk
Oké, wellicht vals alarm, net de manual eens gelezen en daar staat dat het check engine lampje bij starten van de auto brand, zodat je ziet dat het functioneert. Als het bij het rijden aanblijft of aangaat is het een ander verhaal…

Wel gek want de vorige keer ging het helemaal niet aan…

Maar goed, note to self, de instructies de volgende keer gewoon eens lezen ;)
Ah.. ja inderdaad. Maar ga toch al eens zoeken naar of en hoe er knippercode op zit.

• Leuk
Ja ga ik zeker doen, probeer laat op de middag nog even te rijden en dan zie ik meteen of het blijft branden of niet. Ik moet alleen even kijken of dat nog voor zonsondergang lukt.

Oh ja, die knippercodes hebben we ook gehad. Dat zat ook op mijn 940, maar omdat daar nooit iets stuk ging heb ik me er niet in verdiept.

Het is net nog gelukt om een stukje te rijden, check engine light helemaal weg nu. Werd wel wat drukker op straat dus heb een paar rondjes in de wijk gereden. Iedereen kijkt om als je voorbij rijdt haha!

Ik moet de auto nog goed leren kennen merk ik wel, moet best veel gas geven voordat er iets gebeurd, opzich niet erg natuurlijk maar kwestie van wennen. Sturen natuurlijk ook, hetzelfde geldt voor het remmen. Het lijkt erop alsof hij uitgelijnd moet worden, als ik flink rem dan wijkt hij een beetje naar rechts uit lijkt wel.

Ik moet nog wat vertrouwen krijgen, maar wellicht mis ik die omdat ik natuurlijk illegaal aan het rijden ben! Laat ik het zo zeggen, tussen het overige verkeer voel ik mij nog niet op mijn gemak zonder kentekenplaten… :rolleyes:

Als ie straks op kenteken staat en je wat vaker rijdt krijg je vanzelf vertrouwen. Dan leer je de Corvette pas kennen. Mooi dat het lampje weer uit is.

Een korte update mbt het op kenteken krijgen van de Corvette… een ietwat bittere pil om te slikken!

Vandaag weer contact gehad met de Zwitserse RDW, om duidelijk te bespreken wat voor een soort officiële testen ze nou nodig hebben. Het was tot nu toe nogal vaag mbt emissies/uitstoot en met name ook omdat de auto onder motorkap niet geheel origineel is. Tijdens de vakantie periode was er weinig bespreekbaar, nu in ieder geval wel een duidelijk beeld gekregen.

Nodig:
- emissietest
- geluids(decibel)test
- vermogenstest
- top snelheid test

Dit zijn geen simpele testen die je zomaar ff mag laten uitvoeren, nee dit moet door officieel erkende test bedrijven gedaan worden die dus echt profesioneel met de juiste apparatuur op een afgesloten locatie die tests door voeren.

mbt de emissietest (de duurste) had ik gehoopt op het omschrijven van het bestaande label (emissielabel onder de motorkap), dat is vrij eenvoudig, wat in eerste instantie mogelijk leek maar nu niet het geval is.

Ik heb contact met het officiële instantie buro die de tests mag uitvoeren (maar 2 bedrijven in Zwitserland), kosten inschatting momenteel omgerekend €8.000,- excl. btw!!!!

Je hebt geen garantie dat de resultaten acceptabel zijn…

Ik had met een paar duizend euro rekening gehouden maar dit is wel extreem! Maar het moet wel?! Anders krijg ik hem nooit op kenteken…

Nu vraag je jezelf af had ik dat niet van te voren kunnen weten?! Ja en nee, ik had wel een budget ingebouwd maar ze kunnen pas een kostenschatting maken als ze precies weten wat er nodig is, zonder de juiste informatie (die ik pas bij levering had) kon ik dat nooit 100% zeker weten.

De RDW had mij een tijdje geleden al wel zo’n 2.000 - 5.000 euro als bandbreedte aangegeven, maar het is dus nog wel even een tikkeltje duurder :rolleyes: .

Waar ik de grootste moeite mee heb, is dat zij niet garanderen dat hij “slaagt”, ze reden hem natuurlijk op de wettelijk vastgestelde regelgeving, als hij daar niet door komt, heb ik dus een sloot geld uitgegeven voor niets…!

Wat ze wel doen, is de duurste test (emissies) als laatste, als ze merken dat je niet door de geluidstest komt of omdat het vermogen te extreem is, stoppen ze met testen… schade alsnog duizenden euro’s maar dat is dan de silver lining, i guess.

Heftig inderdaad. Doe eerst even een onofficiële rollenbanktest, die is maar een paar honderd Euro. Laat even bij een gewone garage de uitstoot meten, decibel testen is vast ook wel een adresje voor.
Dan vergelijken met de eisen en dan weet je of het de moeite waard is.

Kun je dat ding niet in NL op kenteken zetten en dan later overzetten naar Zwitsers? Als hij een NL, dus Europees kenteken heeft zou dat toch moeten kunnen.

Zo dan! Wat een geld is dat.

Heftig inderdaad. Doe eerst even een onofficiële rollenbanktest, die is maar een paar honderd Euro. Laat even bij een gewone garage de uitstoot meten, decibel testen is vast ook wel een adresje voor.
Dat is wel een goed idee. Dan weet je in ieder geval een beetje waar je aan toe ben.

Kun je dat ding niet in NL op kenteken zetten en dan later overzetten naar Zwitsers? Als hij een NL, dus Europees kenteken heeft zou dat toch moeten kunnen.
Was precies mijn idee. Gewoon in Nederland op nama van een vriend registeren. NL platen erop en dan naar Zwitserland. Of misschien dichterbij huis wel in Duitsland?

Pfoh wat een geld! Ik zou inderdaad ook kijken of het misschien via Duitsland lukt. Misschien zit er niet ver bij jou vandaan in Duitsland een specialist in USA auto's, die hebben vast vaker met dit bijltje gehakt.

Die testen zijn niet representatief voor de officiële testen, ik had dat gisteren al telefonisch nagevraagd, uiteraard staat het mij vrij om dat te doen, maar dan geef je een hoop extra geld uit en dan weet je het nog niet zeker.

Ik heb in ieder geval een dB meter gekocht, dus ga eens een rondje rijden en zelf meten, eventueel als het te luid is, dempers in de uitlaat laten monteren?!

Als de auto niet door de keuring komt, kun je hem altijd laten terug bouwen naar origineel of dicht bij origineel maar dan heb je natuurlijk weer veel extra kosten.

Ik zit met name met het idee dat ik gewoon geen zekerheid heb.

Ik ben bereid om dat geld te betalen, alhoewel mijn originele budget dan al lang overschreden is, maar wat doe ik als hij dan niet door de keuring komt…

Mijn grootste angst is eigenlijk het geluid, want hij is heel erg luid en de grens ligt bij 74dB, dit doen ze rijdend testen bij 50km/u met extra gas geven ofd, afstand van het testen weet ik niet.

Het is allemaal heel erg specifiek dus ook lastig na te bootsen.

Wellicht eerst eens een service laten uitvoeren en vragen of ze extra dempers in de uitlaat willen bouwen?

Paniek modus, uit?! :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan