Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Nee ik wil geen buren ruzie haha! Ik heb een stoelen(parkeerplaats) dans in m’n hoofd, als ze nog verder mijn kant op komt dan ga ik even praten.

Zij mag dan mijn plek overnemen, daar ik weet dat haar man slecht te been is.

Haar plek kan dan de buurvrouw, die naast m’n Tesla staat, overnemen.

Dan heb ik de Corvette naast de Tesla staan, kan de Corvette in de hoek en scherm ik hem af door m’n Tesla.

Moet ik wel die oude vrouwtjes zo ver krijgen, tips toevallig? ;)

Chocola werkt vaak ook wel bij vrouwen. :p

Het voordeel van die invalidenplek is zo wel weg inderdaad met zo'n buurvrouw. Zaken als een dranghek zou ik niet aan beginnen. Kans op schade als het omvalt en het levert je waarschijnlijk vreemde blikken op. Met een goed gesprek kom je verder.

Chocola werkt hier ook niet, koop het wel eens en uiteindelijk gooien we het weg omdat we het beide niet eten… :rolleyes:

Chocola werkt hier ook niet, koop het wel eens en uiteindelijk gooien we het weg omdat we het beide niet eten… :rolleyes:
Geef het dan ook aan de buurvrouwen.

Zonder gekheid, gewoon voorleggen aan de buren en misschien zijn ze het met je eens.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ja precies ga ik ook doen, zij wonen in een ander gebouw, moet nog ff achter de naam komen en da ga ik daar als een goed heilig man vanavond even aanbellen :p

Ik vind hem ook wel mooi :).

Straks de Vette maar eens poetsen, helaas ligt er al een paar dagen sneeuw buiten, leuk voor de kerst, maar ga nu dus niet buiten rijden!

Vanochtend, toen ik de accu uit de auto ging halen, tot mijn verbazing een envelop met een kerst kaart op de auto aangetroffen. De buurvrouw die mij bedankte voor het verplaatsen van de auto en ons een fijne kerst wenst. Zo kan het dus ook, heel netjes!

IMG-6093.jpg

De accu even aan de lader gehangen, die was toch weer aardig leeg. Helaas nog steeds sneeuw buiten, dus de auto blijft binnen. Mooi moment om hem even goed te poetsen met Gyeon car shampoo.

Zo staat ie er weer goed bij!

IMG-6089.jpg

IMG-6092.jpg

De bandenspanning is laag, 1.5 en 1.8 bar voor en achterom hetzelfde alleen dan omgekeerd , ik ben al even bij het tank station hier gaan kijken maar helaas hebben die geen bandenspanning apparaat, dus heb er zelf maar even eentje gekocht. Zal de komende dagen wel hier zijn.

Met toeval kwam ik de buurvrouw in de garage weer tegen! Dus heb haar even bedankt voor de kaart en het daar voorlopig bij gelaten. Ze stapte sowieso voorzichtig uit haar auto, dus ik wilde haar niet meteen “overvallen”, eerst even aan de relatie werken.

Maar eeh zij bedankt jou omdat jij ruim buiten het vak parkeert (voor een deur, zo te zien) zodat zij meer ruimte heeft om te parkeren? Die snapt het niet helemaal hoor. Ze draait de rollen nu om.

@Barri nee zo ziet de parkeer situatie in de kelder er niet uit. Dat staal aan de linkerzijde is een een schuifpui die bij brand de garage in compartimenten afsluit. Daar zit dus een muur achter en niemand kan door die deur. Er loopt dus niemand langs/naast mijn auto. Als dat wel zo was, dan had ik die plek niet genomen.

Ik heb haar nu dus meer plek tussen ons gegeven en heb in principe nog genoeg plaats tussen die stalen schuifpui en mijn auto.

Een beetje geven en nemen, dat is toch mooi zo. Waarschijnlijk is ze niet een kei in parkeren, dat kan natuurlijk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Een plattegrond ter illustratie, plek 54 is de mijne. Het voordeel is dat de muur naast de auto ook wat verder uitsteekt, dus mijn Corvette is in principe goed beschermd.

IMG-6095.jpg

Laatst bewerkt:
@Carkiller de invalidenplekken zijn breder en kosten hetzelfde. Er zijn er meerdere beschikbaar en geen wordt er momenteel door iemand gebruikt die hem daadwerkelijk nodig heeft. Ik heb daarover de afspraak gemaakt dat ik hem mag huren zolang niemand hem daadwerkelijk nodig heeft. Daardoor heb ik dus gewoon veel meer ruimte tov een normale parkeerplaats.

Laatst bewerkt:
@Carkiller de invalide plekken zijn breder en kosten hetzelfde. Er zijn er meerdere beschikbaar en geen wordt er momenteel door iemand gebruikt die hem daadwerkelijk nodig heeft. Ik heb daarover de afspraak gemaakt dat ik hem mag huren zolang niemand hem daadwerkelijk nodig heeft. Daardoor heb ik dus gewoon veel meer ruimte tov een normale parkeerplaats.
Duidelijk verhaal, dankjewel voor de uitleg.

• Leuk
De garage zit onder ons huis (appartement), dus moet alleen met de trap of lift naar beneden ;). Zowel de Tesla als de Corvette staan hier binnen.

bosje bloemen op de auto van de Subaru leggen met daarbij een briefje met een dank je wel voor het altijd nette parkeren.

De neus is wel lang en laag, die ziet niet iedereen. Dat het muurtje uitsteekt is een pluspunt.

• Leuk
Misschien ben ik de enige, maar ik zie het probleem niet zo. Die Subaru staat min of meer in het eigen vak, en dan is er nog een zee van ruimte om de Corvette te parkeren. Zo te lezen is de eigenaresse van de Subaru vriendelijk en voorzichtig. Dat kon allemaal veel minder.

• Leuk
Wat een leuk topic en wat een prachtige Corvette, ik heb er echt een zwak voor. Als jaren 80 kind zou ik zelf voor een C3 gaan maar de C3 is natuurlijk eigenlijk mooier met zijn curves.

• Leuk
@Mechanix daar heb je gelijk in maar ze staat regelmatig behoorlijk over de streep, nu ik haar nog gesproken heb ben ik er in ieder geval meer gerust op dat ze uitkijkt met uitstappen. Dat was mijn grootste zorg in eerste instantie. Dus wat mij betreft prima zo!

@Design Driven dank je! Als jaren 80 kind bedoel je dan denk ik de C4, die is ook mooi, maar zoals je al aangeeft door de curves van de C3 vind ik inderdaad de C3 toch mooier en iets specialer.

Laatst bewerkt:
Wat is je andere plek in de garage? Meest ideale lijkt mij een ruil waarbij je 2 plekken naast elkaar hebt, dan heb je de minste kans op gedoe.

@MB 300SL de situatie is als volgt:
- Een klein appartementen complex bestaande uit een paar gebouwen, gelegen in een park, waarvan de privé parkeergarage in het midden eronder door loopt en de gebouwen op die manier verbindt.

- Ik woon niet in hetzelfde gebouw dus ken de desbetreffende buren niet heel erg goed.
- Nr. 40 is van mij (Tesla)
- Nr. 54 is van mij (Corvette)
- groene haakje is het gebouw waar ik woon.
- blauwe kruis is het gebouw waar beide buren (nr. 41 en nr. 53) wonen.

IMG-6099.jpg

Het liefst heb ik Nr. 40 & 41, direct bij ons en naast elkaar.

Ik heb mevrouw van Nr. 41 al eens geschreven om te wisselen, was ze destijds niet in geïnteresseerd, maar toen had ik de Corvette ook nog niet. Wellicht geloofde ze er niet in?! Geen idee, kreeg een vaag antwoordt terug.

Voor Mevrouw Nr. 41 lijkt het mij ook een win-win situatie want zij heeft haar auto dan dichter bij haar ingang staan.

Kan de Tesla mooi over het streepje.

Ik heb bij mijn oude appartement wel eens ruzie gehad. Kom je midden op de dag iets thuis halen zijn alle plekken bezet door bezoekers aan het ziekenhuis. Dat lag ernaast...en bij het ziekenhuis moet je betalen.

Ik heb hem wel eens gewoon zo geparkeerd, 2 autos geblokkeerd van medebewoners. Kwam er bij terugkomst een oud baasje boos weg rijden of ik dat normaal vond.

Ik zeg als u nu gewoon betaald voor een plekkie bij de prostaat arts heb ik ook de ruimte om bij mijn eigen huis te parkeren :)

Geband

Bij het uitdelen van een ban wordt een e-mail verstuurd naar het mailadres dat in het profiel staat. Hierin staat de reden van de ban en aanwijzingen hoe je hierover jouw zienswijze kunt geven. Om in de tussentijd toch AutoWeek.nl te kunnen lezen, is uitloggen de oplossing.

Niks in je spam inbox?

Ik heb bij mijn oude appartement wel eens ruzie gehad. Kom je midden op de dag iets thuis halen zijn alle plekken bezet door bezoekers aan het ziekenhuis. Dat lag ernaast...en bij het ziekenhuis moet je betalen.
Ik heb dit ook nu. Zo’n huisarts fysio combi gebouw, gloednieuw, 5 parkeerplaatsen omdat ze mensen ‘stimuleren zonder auto te komen’.

En ze rijden allemaal dusdanig achterlijk hard de straat in dat de gemeente zich genoodzaakt voelt drempels te plaatsen..

Het kan nog sterker. Sinds een paar jaar kunnen werknemers van mijn werkgever (de lokale overheid) geen parkeervergunning tegen gereduceerd tarief meer kopen. Het parkeerterrein staat nu bijna leeg, terwijl collega's in de wijken gaan parkeren waar niet betaald hoeft te worden...

Bandenspanning opgemeten en met een portable weer op spanning gezet. Links voor 1.15 bar volgens dit apparaat :eek:. Rechts voor 1.75 bar, maar nu beide weer op 2.2 bar

Achter moet ik nog doen, want hij had zo goed als de hele batterij nodig voor 2 banden…

IMG-6121.jpg

Ondertussen de beschermhoes maar over de auto getrokken, het vriest al een week hier en alles is wit en bevroren.

IMG-6122.jpg

Terug
Bovenaan