Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat ligt dan weer aan je eigen browsergeschiedenis.Boppie zei:
Aan dit soort onzin doe ik dus nooit mee! Chantagepraktijken ben ik niet van gediend, ook al kunnen ze in je voordeel uitvallen.Mogelijk heeft hij met de garage een overeenkomst gesloten waarin zij de schade erkennen als hun fout, en toezeggen die te herstellen, op voorwaarde dat hij zich van elk verder commentaar online onthoudt.
Wat eigenlijk helemaal niet handig is want de garage houdt dan voor de komende jaren een slechte naam, omdat die nu niet meer gezuiverd wordt.
En waarom zou dat raar zijn? De auto heeft immers (nagenoeg) prima gewerkt van 2011 tot 2014 na de eerste motorrevisie. Het feit dat ie stuk ging in 2014 lag niet aan een defect aan de auto, maar aan een verkeerde beslissing. Het is overigens garage zelf geweest die aangaf de auto wel te kunnen maken. Dus als ze daar dan in falen, dan hebben ze een slechte naam wel degelijk aan zichzelf te danken. Oude auto of niet, dan moet je zoiets niet roepen.Een slechte naam omdat ze van een 18 jaar oude, getunede Lancia geen betrouwbare auto hebben kunnen maken?
Volgens mij trek je niet helemaal de juiste conclusies.AudiCorrado zei:Zo dan, dit speelt ook nog altijd dus. Inmiddels alweer 2016, hopen dat het in 2017 wel klaar is allemaal. Ben benieuwd naar de updates.
Paulus0013 zei:Volgens mij trek je niet helemaal de juiste conclusies.AudiCorrado zei:Zo dan, dit speelt ook nog altijd dus. Inmiddels alweer 2016, hopen dat het in 2017 wel klaar is allemaal. Ben benieuwd naar de updates.
Paulus0013 zei:Volgens mij trek je niet helemaal de juiste conclusies.AudiCorrado zei:Zo dan, dit speelt ook nog altijd dus. Inmiddels alweer 2016, hopen dat het in 2017 wel klaar is allemaal. Ben benieuwd naar de updates.
En daar sluit ik me volledig bij aan. Succes.Sketcher zei:Goed weer van je te horen Paulus. Altijd goed om zo een gesprek in te gaan met een idee voor je zelf waar je uit wilt komen minimaal. Blijft natuurlijk vervelend zoals je zegt voor alle partijen. Hoop dat jullie er uit komen en de auto op de een of andere manier weer op de weg komt.
Ben benieuwd wat er uit het gesprek gaat komen. Succes gewenst in elk geval.
Paulus0013 zei:Owja de vraag over wat ik wilde mbt reparatie. Wil je de auto verkopen, dan kan het allemaal wat makkelijker en goedkoper namelijk. En dan bijna welbewust een ander met je ellende opzadelen? Dat noemt men volgens mij oplichting.
In december 2015 voor wat betreft de motor. En dan nog steeds de plannen om stap voor stap de rest te doen.Maar waar ligt het einde van de geldput qua opknappen?
Dat hangt altijd van de omstandigheden af. Als je iets herstelt onder het motto dat het goed moet gebeuren, of onder het motto mijn budget is beperkt. In mijn geval moet het resultaat áltijd leidend zijn en niet de prijs. Ook dat heb ik ze nog gezegd, als er meer nodig was geweest, dan was dat maar zo. Dan doe ik er een maandje langer over om het geld bij elkaar te krijgen of koop ik iets anders niet tussendoor. Als mij wordt verteld dat methode x afdoende is, prima.Ik ben deels met ze eens dat garantie geven onmogelijk is.
cirKel zei:Is de garage in kwestie eigenlijk BOVAG-lid? Zo ja, dan zou je kunnen proberen hun bemiddeling in te schakelen (hoewel ik vaak lees dat zij eerder in het belang van de ondernemer dan van de consument denken). Of misschien is hier nog een traject dat je kunt bewandelen (mits ze zijn aangesloten bij die Geschillencommissie).
Probeer klachten te voorkomen
Tip 1
Spreek van tevoren met de garage af wat ze moeten repareren. En vraag wat de reparatie ongeveer gaat kosten. Doet u dit niet? Dan is het moeilijk om achteraf te klagen over de reparatie en over de kosten.
Tip 2
Hebt u van tevoren met de garage een prijs afgesproken? Dan mag de garage maximaal 10% van deze prijs afwijken. Als tijdens de reparatie blijkt dat de kosten hoger worden, dan moet de garage eerst contact met u opnemen.
Wat staat er in de wet?
Volgens de wet hebben garages een 'resultaatsverplichting'. Dat betekent dat ze verplicht zijn om voor een goed eindresultaat te zorgen. Ze moeten dus een auto goed repareren. Als u niet tevreden bent over de reparatie, dan mag u de garage hier op aanspreken.
Oe deze laatste zin is voer voor discussie. Kijk alleen al op diverse forums hoe men over tweedehands auto's denkt en de verwachtingen daarvan. Dat is met reparaties niet anders.Als u niet tevreden bent over de reparatie, dan mag u de garage hier op aanspreken.
Dit is in ieder geval niet ter sprake geweest! Zij hebben aangegeven dat hun methode afdoende zou zijn.4. Onenigheid over de afspraak Bereid u voor op de reactie van de monteur. Hij vindt misschien dat de afspraak anders was. Bijvoorbeeld omdat hij u van tevoren gezegd heeft dat uw auto erg oud is. En de reparatie mogelijk niet voldoende zou zijn. Denk goed na welke argumenten de monteur kan hebben. En hoe u daarop reageert.
Paulus0013 zei:Nou niet helemaal niets. Hun voorstel was herstel, zij de arbeid, ik de onderdelen. Geraamde kosten richting 1500 euro zo uit de losse pols. Ik weet wel hoe dat gaat, dat wordt natuurlijk meer.
(..).
En wat is je punt hier mee?Dit is garage 2 waarmee het in onmin eindigt.
Belang is niet het juiste woord. Het illustreert dat op dit vlak niet is gedaan wat is gevraagd. De mail staat een paar pagina's terug. Dus het is wel degelijk relevant.Wat is nu het belang van de uitlaat welke niet juist gemonteerd zou zijn?
En dit is nu exact een van de dingen die een paar pagina's terug ook reeds is besproken en waar geen enkele garage op zit te wachten. Want juist op deze manier wordt garantie een rommeltje. Ik weet overigens helemaal niet waar ik eea kan aanschaffen. Via mijn netwerk beweren bepaalde personen er via via nog aan te kunnen komen.Jij weet waar je eea kan aanschaffen, weet wat goed is, koop de onderdelen zelf, zal je wat minder kosten, laat de garage de boel monteren
Ik niet, want iedere euro meer dan de prijs van de oliepomp is onnodig gespendeerd. Voor dit geld kan je ook heel veel andere dingen kopen en doen. En in mijn planning na de reparatie stond bepaald niet gepland op korte termijn dergelijke forse bedragen aan de auto uit te geven. Op deze manier lopen ook andere zaken mis, want ik kan het geld maar 1x uitgeven.Euro 1500 vind ik nog wel meevallen.
Je kunt net zo goed niet verwachten dat ik 1. ga betalen voor prutswerk en 2. vervolgens nog een keer ga betalen aan een ander, of weer dezelfde garage, om dit prutswerk hersteld te krijgen. Ik ben geen filantroop en ik werk en leef ook niet enkel voor een auto. Ik heb opdracht gegeven voor deugdelijk herstel. Wat mij dat kost en wat er precies gedaan moet worden mogen ze zelf invullen. Zij weten dat beter dan ik. Een auto die na 600km weer aan de kant staat past niet in dat plaatje, ongeacht wat er mis is. De voorgeschiedenis is ook daar bekend, dus ze kunnen ook bedenken hoe not amused ik nu ben.Je kan niet verwachten dat een derde de reparatie gaat uitvoeren en de huidige garage die uren gaat betalen, dat is niet in het redelijke.
Durashift zei:Dit is garage 2 waarmee het in onmin eindigt.
Paulus0013 zei:Je kunt net zo goed niet verwachten dat ik 1. ga betalen voor prutswerk en 2. vervolgens nog een keer ga betalen aan een ander, of weer dezelfde garage, om dit prutswerk hersteld te krijgen.
Overigens verwacht ik garage binnen enkele dagen een tegenvoorstel te gaan doen met waarschijnlijk 3 opties.
Dan maak je zoiets bespreekbaar om situaties als deze te voorkomen. En ik denk dat de kosten van vervanging op de totaalprijs ook nog best mee zullen vallen. Mogelijk was revisie ook nog een optie.immers Bij gebruikte delen (lees oliepomp) is het vaak lastig vast te stellen wat de kwaliteit is
Wie weet. Het kan ook prima zijn dat de pomp vanwege iets anders stuk is gegaan. Dat is tot op heden nog niet uitgesloten.Misschien dat je bij het demonteren van de pomp de oorzaak kan vinden waardoor dit duidelijker kan worden.
Lezen blijft ook echt niet jouw ding he? Geen een van de nummers die je noemt klopt.Euh... 3 zelfs.
Met de toezegging dat men eigenlijk nergens garantie op geeft. Kortom dat het zo maar kan zijn dat we na 2 weken weer in de ellende zitten. Dat is wat mij letterlijk is gezegd.2. Gratis herstel met uitzondering van de kosten oliepomp..
En het vertrouwen en totaal geen garantie verhaal dan?Ik zou het voorstel van de garage met beide handen aanpakken!!
Als ik zelf procedeer zijn de kosten aanzienlijk lager dan 1500 euro. Een beetje griffie- en deurwaarderskosten kost je ook de kop niet.jarenlang procederen kost meer
turbod12 zei:Lease voortaan je automobiele speelgoed.
turbod12 zei:Dit is geloof ik de reden waarom ik de handen zelf uit de mouwen ben gaan steken. Ooit eens een overduidelijk geval gehad van een garage waarbij mijn prima lopende motor in de soep werd gedraaid. Was helaas moeilijk te bewijzen. Ik heb toen zelf een andere motor erin gelepeld.
AudiCorrado zei:Probleemloos rijden bestaat niet trouwens.
Janneman zei:Als je niet zelf kunt sleutelen moet je gewoon nooit aan een hobby auto beginnen of een top-salaris hebben.
Sketcher zei:Dit geldt ook voor mij. Zo vaak teleurgesteld of simpel opgelicht door merk dealers en andere garage bedrijven dat ik nu ook alles zelf doe dus daar sluit ik helemaal bij aan.
Janneman zei:AudiCorrado zei:Probleemloos rijden bestaat niet trouwens.
Het gaat er , zeker met een hobby-auto, vooral om hoe zeer je geniet van de tijd tussen de problemen in.
Afgelopen jaar 400 km met mijn hobby auto gereden (andere jaren 4000 km) en ook 4 keer iets kapot gegaan. En ja dan ben je even wat minder blij met je blikje. Nog 1 dagje sleutelen dan zou hij weer de weg op kunnen. Als ik het allemaal/grotendeels niet zelf zou kunnen was dit niet meer te doen geweest. Ik snap daarom denk ik wel waarom turbod12 een leasert voorstelt. Als je niet zelf kunt sleutelen moet je gewoon nooit aan een hobby auto beginnen of een top-salaris hebben.
Anders ik wel.Had echt gehoopt dat jullie er uit zouden komen.
Het geld kan ik zo overmaken, maar als het betekent dat ik nog steeds het risico heb dat we over 2 weken weer een stukke motor kunnen hebben dan is het zinloos.Ik neem aan dat voor jou het struikel blok vooral het niet garantie geven is?
Ik ben eigenlijk wel uitgepraat met een partij die allerlei vreemde verhalen ophangt over geen garantie en nu opeens van alles kan vertellen wat ik toch liever vooraf had geweten.Ik zou voor je verder denkt over procederen toch maar eens verder praten. Heb het al eerder gezegd je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Gewoon blijven praten en blijven uitleggen waarom je toch enige garantie hoopt te verwachten.
Niet dat ik weet.Is deze garage nu bij de bovag aangesloten?
Op dat punt sta ik nu ook weer.Als mij dat nu nog een keer zou overkomen dan zou ik die garage nooit meer bezoeken.
Betaal welke rekening?Betaal de rekening of schik de zaak
Dat is ook niet waar we naar op zoek zijn.Lastig om een oplossing te vinen om gegarandeerd probleeloos te rijden in een oudere auto.
In mijn vak neem ik geen klussen aan als ik niet zeker weet of ik ze aankan. Het is garage zelf geweest die heeft beweert de auto wel te kunnen repareren. Dat gecompliceerd lijkt mij ook wel mee te vallen.Paulus heeft een zeer gecompliceerd probleem dat hij simpelweg op het bord van een derde schuift. 'Hier. Fix het maar.' Los van auto's of garages, hoe zou je daar in je eigen vakgebied tegenaan kijken?
Nee Fiat Coupe's en ze rijden zelf ook op circuit.Behalve als dit een garage is die op dagelijkse basis sportieve Delta's uit elkaar trekt en repareert
De auto heeft niet enkele jaren stilgestaan en garage vond dat tuninggedoe ook wel meevallen.Ga er maar aan staan, een enkele jaren stilstaande, getunede Delta met motorschade
Het is natuurlijk heel raar dat als iemand de motor repareert dat je verwacht dat die het dan ook weer een tijdje blijft doen.....En een klant die eist dat je garantie geeft op alle reparaties (wat inmiddels bijna de halve auto is..).
Wiens fout is dat dan? Er zijn er hier zat die menen dat ik van alles verkeerd doe. Ik heb vooraf duidelijk gezegd dat ik met de auto race en geen snel of goedkoop broddelwerk wil om in no time weer ellende te hebben.Het grootste probleem is dat ik met Paulus zie is dat hoezeer hij ook zijn best doet om garanties af te dwingen en juist geen besparingen kies, gaat er toch telkens wat mis.
Absurd!Ik denk accepteren dat de autobranche voor "youngtimer" Lancia's gewoon niet in staat is om te leveren waar hij om vraagt.
Betalen voor garantie is meer een verkapte verzekering. Garantie heb/krijg je, of niet. Er voor betalen is de grootste onzin, dan staat iemand kennelijk niet in voor zijn werk. Betalen voor risicoafdekking noemt men verzekering, niet garantie.voor een standaard BOVAGgarantie betaal je ook een 1000-1500euro en dan gaat het ook nog eens om hele normale auto's zonder problemen