Janneman
Asfaltkampioen
Rob0032 zei:Ik kreeg vorig jaar een cd voor m'n verjaardag....
Bofkont. Ik gereedschap, moet ik nog mee werken ook
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob0032 zei:Ik kreeg vorig jaar een cd voor m'n verjaardag....
A3-White zei:Het is inderdaad gezellig hier. Paulus, Ik denk dat de garage al best schappelijk is geweest, de dear is niet dichtgegooid, alles zal niet gaan zoals jij het bedenkt, helaas. Het boetekleed van de garage staat ze goed, nog een paar sokken, handschoenen en een muts en Ze kunnen de auto weer in elkaar zetten.
Maar wat Sketcher zegt wat is de oorzaak van het stuklopen van de oliepomp? En wie bepaald dat? Jij?, de garage?
Jouw wil is geen wet. We kunnen alle nare perikellen met garages wel bedonderen noemen, die hoor je een stuk langer en meer dan de goede ervaringen.
Kunnen we geen inzameling doen? Hoe meer je geeft, hoe langer Paulus raced?
Ja ik lieg. Volgens mij was ik degene die expliciet enkel over de vvt sprak. Niet over de oudere 8v of latere 16v die niet zoveel gebruikt is.Volgens mij lieg jij want hier staat dat de Delta ook met een 1,8 8v en 16v zonder vtt geleverd is:
De initiële insteek was dat de motor gerepareerd moest worden. Waarbij ik ook heb aangegeven met de auto te racen en we dus niet gaan besparen op wat lagertjes hier en daar. Hoe ze dat verder doen heb ik geen flauw idee van, dus dat is aan garage.Dus Paulus, vertel, wat was de initiële insteek?
Paulus0013 zei:Ja ik lieg. Volgens mij was ik degene die expliciet enkel over de vvt sprak. Niet over de oudere 8v of latere 16v die niet zoveel gebruikt is.Volgens mij lieg jij want hier staat dat de Delta ook met een 1,8 8v en 16v zonder vtt geleverd is:
De initiële insteek was dat de motor gerepareerd moest worden. Waarbij ik ook heb aangegeven met de auto te racen en we dus niet gaan besparen op wat lagertjes hier en daar. Hoe ze dat verder doen heb ik geen flauw idee van, dus dat is aan garage.Dus Paulus, vertel, wat was de initiële insteek?
Tussendoor heb ik allerlei andere zaken aangedragen, zoals een geflowde of nieuwe kop, maar dat zou allemaal lastig liggen volgens garage. 1. in verband met garantie en 2 omdat ook een nieuwe kop nog bewerkt moet worden. Oftewel zij zijn ook best wel leidend geweest hierin.
Paulus0013 zei:Ik ben deze week even druk met het afronden van mijn opleiding. Straks een presentatie en vrijdag mijn laatste examen. Dat gaat nu even voor.
Paulus0013 zei:Dat gewoon langsgaan ga ik niet doen. In de eerste plaats omdat het een rit is van bijna anderhalf uur enkele reis en het kost mij ook ruim 40 euro benzine. Afgelopen zaterdag is gebleken dat zelfs met afspraak men kennelijk weinig tot geen tijd heeft en zich niet had voorbereid. Ik ga mijn tijd en geld dan ook niet nog een keer verdoen met nog een bezoek op deze manier. Overigens nu ik dit zo typ, heb ik ook het idee dat ik niet zo erg serieus wordt genomen. We spraken af en prijzen en dergelijke kon men niet geven, wat kwam ik daar dan doen? Prijzen die men weken daarvoor al had toegezegd. Dus dat weten waar ik aan toe ben.... dat is eigenlijk al langer het probleem zoals je terug kunt lezen in dit topic.
De vorige garage was in ieder geval nog voorbereid op een gesprek, ook al werden we het niet eens.de hele toon in je post doet mij wat teveel denken aan de situatie met het vorige autobedrijf. wat heeft dat je opgeleverd?
En dat gaan we ook zeker doen! Alhoewel dat meer tijd hopelijk ook snel weer wordt ingevuld met een volgende opleiding. En punt daarbij is dat geld maar 1x kan worden uitgegeven. En in mijn planning staat de studie boven de auto.Nu je meer tijd hebt, zul je je toch echt op de afwikkeling van deze onverkwikkelijke situatie moeten richten
Huh? Nou nee. Als ik nog een keer langs ga, verwacht ik wél dat men tijd heeft en wel voorbereid is met datgene dat nodig is. Dus prijzen voor reparatie en andere dingen op papier en geen slap verhaal over geen garanties. Mijn laatste bezoek is ronduit verspilde moeite, tijd en geld. Als het tot iets leidt heb ik er niet zo'n moeite mee. Als ik daar weer voor joker moet staan, dan pas ik liever.dan maar 40 EUR benzine.
Zo'n vaart zal het niet lopen.Ervaring leert dat iets dat blijft liggen, over járen nog ligt
Het geeft naar mijn idee aan dat ik totaal niet serieus genomen wordt. Kennelijk zijn reparaties van 6 mille daar dagelijkse kost. En is aftersales iets waar ze nog niet over na hebben gedacht. In het geheel dat communiceren met de klant eigenlijk.Het feit dat zij eigenlijk niet voorbereid waren op jouw bezoek, geeft al de sfeer aan.
Ik ga ook zeker optreden. Ik was reeds begonnen met het schrijven van een brief.. Je zult toch moeten optreden (maar altijd beleefd en formeel blijven).
Een onafhankelijke expert kan je wel een hoop juridische armslag geven. Laat je de huidige garage de zaak analyseren, loop je het risico dat je een diagnose krijgt die partijdig is of gekleurd. Als je er een onafhankelijk expert op af stuurt loop je natuurlijk weer het risico dat de garage dat niet leuk vind en ziet als wantouwen.Paulus0013 zei:Oorzaak achterhalen zal even op zich moeten laten wachten. Ik zou er eventueel een nieuwe afspraak voor kunnen plannen. Eigenlijk zou ik er iemand voor mee moeten nemen die er meer kijk op heeft. Wederom een peperduur onderzoek kan ik mijzelf beter besparen.
Vertel vertel! Kan iemand een privebericht sturen?Je had erbij moeten zijn: Jay K was in vorm!
Omdat een aangetekende brief doorgaans iets meer aangeeft dat het menens is.Als ze op een app niet reageren, waarom dan wel op een brief?
Vorige keer kostte het mij ruim 600 euro. Met een geraamde reparatie van 1500 euro kan dat gewoon niet uit.Een onafhankelijke expert kan je wel een hoop juridische armslag geven
En ik vind de huidige situatie met slappe excuusjes wel leukAls je er een onafhankelijk expert op af stuurt loop je natuurlijk weer het risico dat de garage dat niet leuk vind en ziet als wantouwen.
Je kan de diagnos ook gewoon laten doen door die garage die je nu niet meer vertrouwt. Maar dan neem je wel het risico dat evt. "sporen" verdwijnen.Paulus0013 zei:Vorige keer kostte het mij ruim 600 euro. Met een geraamde reparatie van 1500 euro kan dat gewoon niet uit.Een onafhankelijke expert kan je wel een hoop juridische armslag geven
Paulus0013 zei:Vertel vertel! Kan iemand een privebericht sturen?Je had erbij moeten zijn: Jay K was in vorm!
TYN zei:Los van wat ik hier persoonlijk allemaal van vind, wil ik het volgende opmerken: jouw handelingen zijn gericht op je gelijk krijgen, niet op het vinden van een oplossing. Op hoge poten een aangetekende brief sturen heeft alleen maar een polariserend effect. Men zet de hakken in het zand en heeft helemaal geen zin meer om met jou om tafel te gaan zitten om tot een oplossing te komen.
Jij vindt dit niet belangrijk (ik citeer: "Wat zij er van vinden doet er niet zo toe." ), en dat is precies de reden waarom je vorige conflict finaal uit de hand gelopen is. Tevens is het de reden waarom het nu wederom dreigt te escaleren.
Wie er in dit stadium het juridisch gelijk aan zijn kant heeft is niet belangrijk; het is een grijs gebied waar enkel een rechter een definitief oordeel over kan geven.
Nu, aangezien jullie er samen blijkbaar niet uit komen lijkt het mij van belang een objectieve standaard in het conflict te brengen. Een onafhankelijke derde partij. Dit kan een technisch expert zijn, of een mediator. Spreek van tevoren af dat beide partijen zich naar het oordeel van deze persoon zullen conformeren en klaar ben je.
Of ga op het aanbod van de garage in. Een oplossing waarbij jij volledige garantie krijgt en de garage alle kosten draagt zie ik niet: eigen schuld, dan had je het van tevoren allemaal maar juridisch moeten dicht timmeren.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:TYN zei:Los van wat ik hier persoonlijk allemaal van vind, wil ik het volgende opmerken: jouw handelingen zijn gericht op je gelijk krijgen, niet op het vinden van een oplossing. Op hoge poten een aangetekende brief sturen heeft alleen maar een polariserend effect. Men zet de hakken in het zand en heeft helemaal geen zin meer om met jou om tafel te gaan zitten om tot een oplossing te komen.
Jij vindt dit niet belangrijk (ik citeer: "Wat zij er van vinden doet er niet zo toe." ), en dat is precies de reden waarom je vorige conflict finaal uit de hand gelopen is. Tevens is het de reden waarom het nu wederom dreigt te escaleren.
Wie er in dit stadium het juridisch gelijk aan zijn kant heeft is niet belangrijk; het is een grijs gebied waar enkel een rechter een definitief oordeel over kan geven.
Nu, aangezien jullie er samen blijkbaar niet uit komen lijkt het mij van belang een objectieve standaard in het conflict te brengen. Een onafhankelijke derde partij. Dit kan een technisch expert zijn, of een mediator. Spreek van tevoren af dat beide partijen zich naar het oordeel van deze persoon zullen conformeren en klaar ben je.
Of ga op het aanbod van de garage in. Een oplossing waarbij jij volledige garantie krijgt en de garage alle kosten draagt zie ik niet: eigen schuld, dan had je het van tevoren allemaal maar juridisch moeten dicht timmeren.
Dit. Praat daarbij ook in op de gevoelens van de garagisten: "snap dat het voor jullie ook heel vervelend is deze hele situatie. Daarom hoop ik op wederzijds begrip". Bla bla bla...
Paulus0013 zei:Net nog een app gestuurd om te herinneren aan mijn bericht van vorige week. Nu wel antwoord dat men een datum zal gaan plannen. De dialoog lijkt dus nog gewoon open. We wachten het even af voor nu.
Naast het feit dat de P in PM staat voor privé, zet er dan ook even het hoe en waarom er bij zoals ik in het bericht ook deed.mijn Choose your battle word gezien als stemmingmakerij..........
Dat klopt en lijkt mij ook niet geheel onterecht.Je hebt de garage een reparatie opdracht gegeven en je verwacht een bepaalde garantie. Namelijk dat de auto (of in elk geval de motor) weer een flinke tijd functionneert. Je hebt een heleboel al dan niet terechte en mogelijk impliciete verwachtingen.
Daar kan je kort over zijn. Als het onder de garantie valt, dan vloeit daaruit automatisch al de gehele opsomming voort. Ongeacht wat een bedrijf daar anders over meent te moeten beweren. Sterker nog als het over een nieuw geleverd goed gaat, dan is het zelfs dwingend recht en kan de garage de schade (en die bestaat niet enkel uit het goed zelf!) op zijn leverancier verhalen (regresrecht).dekking van kosten:
Wat denk je van het algemene uitgangspunt van onze wet: de redelijkheid en billijkheid? Uiteraard afgewogen tegen wat er dan precies is gedaan. Als enkel een sensor wordt vervangen, of de gehele motor uit elkaar gaat.duur van de dekking
Een factuur die ik tot op heden nog niet heb ontvangen.op een door jouw betaalde factuur?
Dit lijkt mij geen juiste voorstelling van zaken. Iedere reparatie schept immers verwachtingen. De rechtvaardigheid hangt echter van de precieze omstandigheden af.Als je helemaal niks op papier hebt, geldt gewoonterecht. In het ergste geval (ga daar maar vanuit) geldt dan gewoon een simpele reparatie opdracht zonder enige extra verwachtingen.
Iets dat hier dus niet aan de orde is. Motor is vastgelopen vanwege riem: repareer deze. Wat daar voor nodig is, moet gebeuren. Iets dat verder geheel aan de garage is/was.(eigenlijk een som van "domme" vervangingwerkzaamheden zonder enige garantie dat dit tot het zo gewenste resultaat leidt).
Totale onzin zoals reeds hierboven toegelicht. Bepaalde rechten vloeien namelijk automatisch al voort uit bepaalde handelingen of gedragingen en kunnen niet (zonder meer) worden beperkt. Zou een mooie boel worden dat je van een reparatie niet expliciet mag verwachten dat het daarna ook werkt. Kom op zeg! Dat slaat zijn doel op die manier ook volledig voorbij en kan ook nooit de bedoeling zijn.Je kan echt ouwehoeren als een brugman, maar als dat soort verwachtingen van garantie alleen maar mondeling zijn uitgesproken, maar niet schriftelijk zijn bevestigd, dan heb je echt geen poot om om te staan.
Mijn vraag is dan wat dat gewoonterecht volgens jou inhoudt? Bepaalde dwingende rechten jegens een consument zit je simpelweg aan vast. Daar gaat dat gewoonterecht weinig aan veranderen. Sterker nog, ik zit niet sinds gisteren in de materie en heb op het gebied van auto's nog vrij weinig tot niet deze term voorbij zien komen. Misschien wel even het onderzoeken waard nog voor mij.Gewoonterecht is in dit geval ook een bitch
Wat is voor jou expliciet? Ik heb reeds meermaals in dit topic mijn insteek aangegeven.Maar met een oude auto waarbij een een "te expliciete" reparatie opdracht heb gegeven, kun je weinig verwachten.
Dat geldt enkel als je de zaak benaderd vanuit JOUW visie dat je 0,0 rechten zou hebben als je daarover niets afspreekt. Iets dat simpelweg niet een juist uitgangspunt is. Draai het eens om: je geeft opdracht tot reparatie van iets, uiteraard mag je verwachten dat het daarna naar behoren werkt. Dat is juist het hele idee van die reparatie. Waarom zou dat volgens jou dan anders zijn?dan heeft zo'n externe expert om de oorzaak te vinden natuurlijk geen nut
Dat is wat jij vindt, niet meer dan dat. Ik ben dan volgens jou ook voor niets naar de garage gegaan om te praten? Met een voorstel van bv 200 euro hadden we er wel uitgekomen, ook al vind ik er totaal iets anders van. Om eens iets te noemen. Wat te denken van het uitgangspunt van de garage? Die menen net zo goed dat zij gelijk hebben door te stellen dat het mijn risico is. Hetgeen ze voorstellen kan ook enkel als coulant worden gezien binnen hun eigen visie. Binnen een visie dat zij aansprakelijk zouden zijn, is hun voorstel juist absoluut niet coulant te noemen.jouw handelingen zijn gericht op je gelijk krijgen, niet op het vinden van een oplossing
Of men daar nu zin in heeft of niet lijkt mij niet zo belangrijk. Ik heb net zo goed geen zin om daar nog een keer voor jan l*l langs te gaan om over onzin te praten en mij een l*lverhaal aangesmeerd te krijgen. Uiteindelijk, hoe ver standpunten ook uit elkaar liggen, is het verstandiger er hoe dan ook onderling uit te gaan komen. Eens worden of zijn is daarbij niet zo van belang. Ze hebben ook vast geen zin om verplicht inhoudelijk te moeten gaan reageren voor de rechtbank. Iets dat mij ook reden te meer lijkt dat ook zij er belang bij hebben dit onderling op te lossen. Schijnbaar hebben ze het druk de laatste tijd, dan zit je vast niet te wachten op een procedure.Men zet de hakken in het zand en heeft helemaal geen zin meer om met jou om tafel te gaan zitten om tot een oplossing te komen.
Dat is JOUW mening. Vorige garage meende mij ruim 1000 euro aan stallingskosten per maand aan te kunnen zeggen en de auto onterecht onder zich te kunnen houden. Zij zijn in het vonnis daarop volledig teruggefloten. En terecht naar mijn idee. Met zo'n partij valt niet te praten als ze deze totaal achterlijke kosten zonder enige rechtsgrond onderdeel laten blijven vormen van een zogenaamd onderling compromis. Dat is wezenlijk een andere situatie dan nu, waar nog helemaal geen sprake is van elkaar totaal achterlijke dingen aanzeggen.Jij vindt dit niet belangrijk (ik citeer: "Wat zij er van vinden doet er niet zo toe." ), en dat is precies de reden waarom je vorige conflict finaal uit de hand gelopen is. Tevens is het de reden waarom het nu wederom dreigt te escaleren.
Ga jij die betalen? Zoals reeds gezegd kan dat gewoon niet uit op dit bedrag. Daarbij wil ik geen compromissen doen als het op de auto aankomt, dus ik zit niet op iets als een mediator te wachten. Dat blijft toch altijd water bij de wijn doen van beide kanten, waarbij ook deze mediator mogelijk al bevooroordeeld is.Nu, aangezien jullie er samen blijkbaar niet uit komen lijkt het mij van belang een objectieve standaard in het conflict te brengen. Een onafhankelijke derde partij. Dit kan een technisch expert zijn, of een mediator. Spreek van tevoren af dat beide partijen zich naar het oordeel van deze persoon zullen conformeren en klaar ben je.
Nee, want 1. ik heb ze reeds aangezegd dat ik niet nog een bedrag van 1500 euro ga uitgeven en 2. als men nog steeds niets kan of wil garanderen bestaat het risico dat we na 2 weken weer in eenzelfde situatie belanden en 3. ik denk er anders over dan zij.Of ga op het aanbod van de garage in
Och ik ben best kalm. Ik laat mij enkel op geen enkele wijze het kaas van mijn brood eten.zou je ook minder kalm en open voor voorstellen staan.
Ik niet.Ik zou ook nog wel wat geld investeren qua extern onderzoek of brieven.
Het plan nu is om eerst nog maar eens om de tafel te gaan.Heb je nu concreet een plan? Of ga je min of meer kijken welke kant het op gaat?
Ik ben erg zwart/wit. De rest doet er voor mij niet toe. Als gevoelens er toe deden, dan had ik de hele zaak daar al afgebroken.Praat daarbij ook in op de gevoelens van de garagisten
turbod12 zei:Dus je zult wel degelijk je best moeten doen om die garage het gevoel te geven dat je er met hun uit wilt komen.
Men zet de hakken in het zand en heeft helemaal geen zin meer om met jou om tafel te gaan zitten om tot een oplossing te komen.
Of men daar nu zin in heeft of niet lijkt mij niet zo belangrijk. Ik heb net zo goed geen zin om daar nog een keer voor jan l*l langs te gaan om over onzin te praten en mij een l*lverhaal aangesmeerd te krijgen. Uiteindelijk, hoe ver standpunten ook uit elkaar liggen, is het verstandiger er hoe dan ook onderling uit te gaan komen. Eens worden of zijn is daarbij niet zo van belang. 1: Ze hebben ook vast geen zin om verplicht inhoudelijk te moeten gaan reageren voor de rechtbank. Iets dat mij ook reden te meer lijkt dat ook zij er belang bij hebben dit onderling op te lossen. Schijnbaar hebben ze het druk de laatste tijd, dan zit je vast niet te wachten op een procedure.
Dat is JOUW mening. Vorige garage meende mij ruim 1000 euro aan stallingskosten per maand aan te kunnen zeggen en de auto onterecht onder zich te kunnen houden. 2: Zij zijn in het vonnis daarop volledig teruggefloten. En terecht naar mijn idee. Met zo'n partij valt niet te praten als ze deze totaal achterlijke kosten zonder enige rechtsgrond onderdeel laten blijven vormen van een zogenaamd onderling compromis. Dat is wezenlijk een andere situatie dan nu, waar nog helemaal geen sprake is van elkaar totaal achterlijke dingen aanzeggen.
3: Daarbij als ik vooraf mijn insteek duidelijk maak aan een garage, dan interesseert het mij achteraf inderdaad niet zo veel wat men er later nog van vindt. Dan moet je vooraf maar aangeven dat iets niet mogelijk is, of enkel beperkt onder bepaalde voorwaarden. Afspraak is afspraak voor mij. Helemaal met de voorgeschiedenis.
Dat is mooi, een beetje discussie kan geen kwaad.Ik geef je een wellicht wat gechargeerde (bewust iets overdreven) denkwijze
En waar ben ik dat geld dan precies aan kwijt? Als ik de boel in brand steek kost mij dat vrijwel niets. Ik cancel het spruitstuk bij mijn leverancier en loop dan zelfs met geld weg van deze kwestie.Doe water bij de wijn, want zij weten verrekte goed dat als zij hun handen ervan trekken jij veel meer geld kwijt bent.
Het feit dat ik een nieuwe afspraak initieer op dit moment lijkt mij voor zich te spreken wat dat betreft. Vanuit hun komt er eigenlijk vrij weinig, behalve stilte of halve antwoorden keer op keer.Dus je zult wel degelijk je best moeten doen om die garage het gevoel te geven dat je er met hun uit wilt komen.
Dat valt allemaal nog te bezien.Zij hebben vrij weinig te verliezen, jij des te meer.
Ik heb nog even de proforma factuur van juli bekeken en daar staat op kop reviseren, krukas polijsten, lagerschalen, kopbouten en nog wat losse zaken. Ik heb deze losse zaken niet bij elkaar geraapt, ik heb gevraagd om herstel in het algemeen.wat heb je nu exact vooraf opgedragen?
Kom op man kap hiermee dit steeds aan te halen. Wat wil je nu? Ik heb zelf de auto stuk gereden? Dan nog is ie als zodanig afgegeven, expliciet gemeld dat ie wat op toeren gehouden moet worden met starten. Vlak voor het stuklopen heb ik een app gestuurd waarin ik meld dat ik dit toch wel graag opgelost wil zien omdat het irritant is en de auto soms ook uitvalt bij afremmen vanwege het dansen en terugvallen in toeren op dat moment. Wat verwacht je nog meer? Dat ik voor iedere dingetje dat mogelijk een gebrek kan hebben aan de kant ga staan en ga bellen en wachten op een oplossing? Dan kan ik beter een automuseum beginnen, want dan kom je helemaal niet aan rijden toe. Het ding is zo afgeleverd, reed verder prima als ie wel toeren maakte. Geen gebok, gestoot of rare bijgeluiden.Dan blijft er ook nog het gegeven dat jij bij ophalen al geconstateerd hebt dat de auto niet goed liep maar daar vervolgens nog wel een aardige afstand mee hebt afgelegd. Dat blijf ik ten eerste heel vreemd vinden en ten tweede niet erg in je voordeel spreken.
Een factuur krijg je meestal achteraf en niet vooraf. Ik heb meerdere tussentijdse betalingen gedaan. Inmiddels heb ik na aflevering ook al meermaals om een factuur verzocht. Dus vraag het de garage waarom ze deze tot op heden nog niet hebben gegeven.Maar een vraag, waarom betaal je een x bedrag als je geen factuur hebt gekregen? De factuur is toch een eindconclusie van alle werkzaamheden en bepalingen waar jij en de garage mee accoord zijn gegaan. Of is het eenzijdige emailverkeer de opsomming?
Paulus0013 zei:Dat valt allemaal nog te bezien.Zij hebben vrij weinig te verliezen, jij des te meer.
Ik heb teruggekeken, maar het is nogal een geschiedenis. Lastig om precies terug te vinden wat er gebeurd is.Paulus0013 zei:Ik heb nog even de proforma factuur van juli bekeken en daar staat op kop reviseren, krukas polijsten, lagerschalen, kopbouten en nog wat losse zaken. Ik heb deze losse zaken niet bij elkaar geraapt, ik heb gevraagd om herstel in het algemeen.wat heb je nu exact vooraf opgedragen?
NOGMAALS: blader een paar pagina's terug, daar staat in ieder geval de mail van destijds. Daar staat ook expliciet nog bij de auto na te lopen en mijn vraag of men zelf nog dingen heeft die van belang worden geacht.