Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 16-02-26) Dilemma?

Wat verwacht je nog meer? Dat ik voor iedere dingetje dat mogelijk een gebrek kan hebben aan de kant ga staan en ga bellen en wachten op een oplossing? Dan kan ik beter een automuseum beginnen, want dan kom je helemaal niet aan rijden toe. Het ding is zo afgeleverd, reed verder prima als ie wel toeren maakte. Geen gebok, gestoot of rare bijgeluiden.
Volgens garage bij mijn laatste bezoek zou het mogelijk iets simpels zijn dat dit veroorzaakt. Een sensor, stappenmotor of iets die naast de nokkenas zit.

Ik kan er wel mee kappen omdat het jou niet aanstaat maar daar heb je ook niets aan:
Als je ergens aanspraak op wil maken nadat je constateert dat het niet goed is, dan zal je idd terug moeten gaan en niet eerst doorrijden en het laten bij een app sturen. Ook niet wachten op een oplossing, ding teruggeven en niet akkoord gaan totdat het gefixed is. Die kans moet jij hen geven, zij dienen dat op te lossen en jou een goede auto te leveren. Door de auto mee te nemen en voor lief te nemen dat je wat gas bij moet geven en wat al niet meer om überhaupt een beetje normaal draaiende motor te hebben, accepteer je die toestand. Als het iets simpels was, is het ook zo op te lossen door garage. Nu was het misschien iets simpels maar met verstrekkende gevolgen.

Een factuur krijg je meestal achteraf en niet vooraf. Ik heb meerdere tussentijdse betalingen gedaan. Inmiddels heb ik na aflevering ook al meermaals om een factuur verzocht. Dus vraag het de garage waarom ze deze tot op heden nog niet hebben gegeven.
Maakt mij ook niet uit, dan worden de betalingen gewoon als onverschuldigde betaling aangemerkt en teruggevorderd als men blijft weigeren een factuur af te geven.
De auto is 2 maanden geleden meegenomen. Dus nu even andersom dan maar: hoe zouden jullie het aanpakken als je na 2 maanden nog geen factuur hebt ontvangen, ondanks herhaaldelijk verzoek?

Een factuur kan je op ieder moment krijgen maar wat heb jij betaald dan, als je geen facturen hebt? Gewoon iets overgemaakt?

turbod12 zei:
Het ziet er meer uit als mijn eindexamen Nederlands, onderdeel tekstverklaring.
Maar nu stel je het alsof die garage een hoop te verliezen heeft en niet jij... ik denk dat dat de omgekeerde wereld is.

Lijkt dan meer op eindexamen wiskunde. Kan je rekenen? Reken daar maar niet op....

R-W zei:
Een factuur kan je op ieder moment krijgen maar wat heb jij betaald dan, als je geen facturen hebt? Gewoon iets overgemaakt?

Hij heeft toch een pro-forma gehad. Of een bedrag via de app... ? Geen idee, maar Paulus zal niet willekeurig bedrag hebben overgemaakt lijkt mij.
Is bij het ophalen niet aan de hand van lijst of factuur alle werkzaamheden besproken en uitleg gegeven?

Hoe ging dat bij het ophalen dan? Hebben ze de sleutels gegeven... en gezegd "je moet toeren maken om te starten en ding loopt als een natte krant... Succes ermee en factuur komt ooit nog wel."

En jij betaalt pro-forma facturen? Of een bedrag in een app?

Hoe ging dat bij het ophalen dan? Hebben ze de sleutels gegeven... en gezegd "je moet toeren maken om te starten en ding loopt als een natte krant maar is maar een kleinigheidje... Succes ermee en factuur komt ooit nog wel."

Zoiets kennelijk waarna Paulus dacht "oke, doe ik dat". En toen het na een x-tijd/afstand toch irritant werd heeft hij een app gestuurd met iets als "toch niet zo handig, moet toch eens naar gekeken worden". Helaas ging het daarna mis.

Het is doodnormaal dat je betaald als er een factuur binnenkomt. Die wacht ik af om te zien of er gekke dingen opstaan. Of alles conform afspraak is gelopen. Is ook niet meer dan normaal volgens mij.

Bijzonder, als een "professioneel" bedrijf mij vraagt om te betalen terwijl ik nog geen factuur heb, krijgen ze geen cent van mij. Ik wil eerst een factuur, is ook je (garantie)bewijs van werkzaamheden.

AudiCorrado zei:
Bijzonder, als een "professioneel" bedrijf mij vraagt om te betalen terwijl ik nog geen factuur heb, krijgen ze geen cent van mij. Ik wil eerst een factuur, is ook je (garantie)bewijs van werkzaamheden.

dat dus met als toevoeging dat het product of dienst conform opdracht gedaan moet zijn en met gewenst resultaat.

Het is niet ongebruikelijk dat je met dit soort grote klussen alvast een soort aanbetaling doet. Niet direct zoals bij de bandenboer dat je de rekening voldoet als je de auto ophaalt.

De hele teneur is dat het totaal onduidelijk is wat er nu uiteindelijk is afgesrproken en hoe dit is vastgelegd. Je kan 100 x een mailtje sturen en dat de firma via de telefoon antwoordt dat ze "het" hebben begrepen en je hebt geen poot om op te staan als je het hard wil maken.

Maar van die aanbetaling moet je dan ook een gespecificeerde factuur hebben, je gaat toch geen aanbetaling doen op basis van een app met "doe maar €1250,-".

Totaal niet relevant met auto's maar een kennis had een gigantische aanbetaling naar een bouwbedrijf gedaan om zijn huis af te bouwen. Buitenste muren stonden er al, het was een casco. Hele binnenkant moest nog ingericht/afgewerkt worden. Waarschijnlijk ook zonder factuur.

Paar maanden later ging het bouwbedrijf failliet, gevolg, geld weg en geen geld meer om het huis af te bouwen. Ze wonen inmiddels in een huurwoning nu.

Ik vind het allemaal apart. Tussentijdse betalingen, geen eindfactuur.

Eindfactuur dient gewoon opgesteld te worden en dan betaal je. Dat is de gebruikelijke gang van zaken in dit soort gevallen.

Tussentijdse betalingen zijn in mijn ogen een beetje onzinnig. Je hebt immers onderpand in de garage staan.

Wat betreft het ophalen van de auto met slecht lopende motor. Paulus had hem kunnen laten staan, aan de andere kant mag je van de garage ook verwachten dat ze weten wat ze doen. Dat zij hem meegeven terwijl hij eigenlijk niet goed loopt is ook niet goed te noemen. Meestal met de boodschap dat het in moet regelen,ofin moet lopen o.i.d.

Met bepaalde motoren, zeker de oudere klopt dat wel. Dat was iets waar ik het met mijn vader over had het afgelopen weekend.

Zijn Volvo staat nu op 50.000 km, toen hij in 1998 zijn Clio 1.9D nieuw kocht was de auto met die km-stand net ingereden. En was het inderdaad in de km's daarvoor merkbaar geweest dat de auto steeds beter ging rijden. Nu....geen verschil met eerst.
Heeft te maken met toleranties en nauwkeurigheden van productiemethoden. En ook daarbij behorende kosten.

Een net verbouwde motor uit de jaren 80 (?) zal daar ook aan voldoen. Maar dat wist Paulus en heeft hij ook rekening mee gehouden door lekker rustig te rijden met de auto.
Wat motoren in die periode doen is niet echt bekend. Of althans....ik heb geen weet van die specifieke materie.

AudiCorrado zei:
Totaal niet relevant met auto's maar een kennis had een gigantische aanbetaling naar een bouwbedrijf gedaan om zijn huis af te bouwen. Buitenste muren stonden er al, het was een casco. Hele binnenkant moest nog ingericht/afgewerkt worden. Waarschijnlijk ook zonder factuur.

Paar maanden later ging het bouwbedrijf failliet, gevolg, geld weg en geen geld meer om het huis af te bouwen. Ze wonen inmiddels in een huurwoning nu.

Dat is ook niet slim. Ik betaal pas als de bouwmaterialen op mijn oprit staan.
Als de bouwfirma daar problemen mee heeft, geen probleem. Bouwbedrijjven genoeg!

@Paulus, ik volg dit topic al een tijdje met belangstelling.
Ik wil je oprecht veel wijsheid en tact wensen met keuzes en oplossingen.

Ik heb een hoop facetten van bedrijven in de autobranche gezien en kan me in aardig wat situaties inleven. Ik heb voor de balie gestaan, achter de balie gestaan, garanties opgelost, onderdelen ingekocht en als keurmeester ook nogal wat ervaring opgedaan.

De situatie waarin je zit is iets waar alle partijen niet voor gekozen hebben. Hou dat in je achterhoofd.

Toen ik bij het universele garagebedrijf werkte, hadden we een aantal klanten van een bedrijf in de automobielbranche. Stuk voor stuk meenden deze klanten verstand van auto's te hebben en verstand van prijzen. Het maakt voor een autobedrijf discussies over prijzen, reparaties en aansluitend garanties lastig met name wanneer het eens anders gaat dan gepland. Leg je erbij neer dat de auto inmiddels een leeftijd heeft dat je niet alles meer kan voorzien.
Als je aan het een gaat sleutelen, kan het andere defect gaan.

Aan de andere kant breng je je auto naar een garage in de verwachting dat ze goed werk leveren en dingen opmerken die jij niet ziet. Daarvoor besteed je het werk uit en doe je een beroep op de kennis en kunde van een ander.

Het is een spagaat, voor zowel jou als de garage. Enerzijds staat niet alles zwart op wit, aan de andere kant mag je ook eea "verwachten." Wees de oudste, verstandigste, en probeer tot een wederzijdse oplossing te komen ipv. tot je gelijk. Gezien leeftijd van de auto, aard van de reparatie zal een rechter ook ergens in het midden uitkomen (ja, ook wij hadden een enkele keer een rechtszaak in het verleden).

De enige die er onder lijdt, ben jijzelf. Gezien mijn eigen ervaringen met diverse garages, ben ik mijn sleutelwerk aan mijn niet-dagelijkse auto's zelf gaan doen. Dan gebeurt het exact op de manier die jij voor ogen hebt, en is er maar 1 iemand die je de schuld kan geven als het eens niet goed uitpakt. En het is nog leuk ook. Dingen als koprevisie besteed ik uit, maar ik zet m wel weer zelf in elkaar. Al doende leer je, ook de lastiger reparaties. Think about it.

Is eigenlijk vrij normaal dat je betaald aan de hand van de factuur.
Daarop staat dan ook de betalingstermijn en alle materialen en uren.

Is bij ons bedrijf niet anders, en in de offerte die is gemaakt staat of het gehele bedrag na afloop of dat er tussentijds (bijv op 1/3, 2/3 en voltooing werkzaamheden) betaald dient te worden. Dat hangt ook een beetje af van de hoogte van de offerte.

Maar ook als er tussentijdse termijnen zijn sturen wij een tussentijdse factuur.

Maar nu stel je het alsof die garage een hoop te verliezen heeft en niet jij... ik denk dat dat de omgekeerde wereld is.
Links- of rechtsom blijft het een feit dat het reeds uitgegeven geld nu weg is. Ongeacht de status van de auto en of deze voor veel geld of helemaal gratis weer wordt gerepareerd of helemaal niet meer gerepareerd wordt. Ik heb nu dus helemaal niets meer te verliezen. Ik kan enkel mijn eigen ellende beperken of nogmaals de volle mep neerleggen wat niet gaat gebeuren.

Als je ergens aanspraak op wil maken nadat je constateert dat het niet goed is, dan zal je idd terug moeten gaan en niet eerst doorrijden en het laten bij een app sturen
Dus wel vanaf moment 1 de hakken in het zand voor iets dat misschien wat kleins is? Dan kan ik wel bezig blijven natuurlijk en er een 2e auto bijnemen voor ieder dingetje dat opsteekt. Sterker nog, dan had ik vanaf 2011 eerst 2 jaar lang de auto aan de kant kunnen zetten omdat in die periode het hoge olieverbruik ook niet werd opgelost ondanks herhaaldelijk verzoek. Waar leg jij dan de grens?
Wel een aparte insteek voor een auto die ik eerst 3 jaar lang zonder echt grote ellende als daily driver heb gebruikt.
Ik snap verder volledig je idee dat als iets problemen geeft dat je beter de auto aan de kant kunt gooien en een oplossing zoeken voordat het uit de hand loopt.

Ja ik heb zelf iets uitgekozen dat mij wel een leuk bedrag leek. Garage gaf eind van de rit aan het af te ronden op bedrag x, waarna ik na de voorschotten dit restant cash heb betaald bij ophalen.

Hij heeft toch een pro-forma
Ja, waar later nog wel van alles bij kwam. Een koppeling, injectoren, bougiekabels en een shitload arbeid omdat men de motor niet normaal lopend kreeg in beginsel.

Of een bedrag via de app... ?
Dat zou ik even moeten checken. In ieder geval was er gebeld vlak voor het ophalen over het eindbedrag.

De hele teneur is dat het totaal onduidelijk is wat er nu uiteindelijk is afgesrproken en hoe dit is vastgelegd. Je kan 100 x een mailtje sturen en dat de firma via de telefoon antwoordt dat ze "het" hebben begrepen en je hebt geen poot om op te staan als je het hard wil maken.
Tja er zijn bedrijven die het er zelfs bewust om doen! Liefst zo onduidelijk mogelijk houden alles, kan een klant zich ook nergens op beroepen.

Maar van die aanbetaling moet je dan ook een gespecificeerde factuur hebben, je gaat toch geen aanbetaling doen op basis van een app met "doe maar €1250,-".
Ik heb in het begin een prijs gekregen voor een opsomming van zaken. Aan de hand daarvan heb ik een voorschot overgemaakt voor een groot deel daarvan. Volgens mij iets van 2k ofzo. Zie het ook als een stukje vertrouwen naar het bedrijf toe. Later kwam er nog meer werk bij zoals een koppeling en heb ik weer een groot deel alvast overgemaakt.

Voorlopig nog geen datum doorgekregen van de garage voor een gesprek. Wel doorgegeven wanneer ik komende week zelf tijd heb.

De leverancier van het spruitstuk lijkt ook aan een winterslaap begonnen. Inmiddels 2 maal gevraagd naar het nog te betalen bedrag als we het positieve scenario aanhouden. Ik neem aan dat het spruitstuk inmiddels al wel gecoat is na 2 maanden. Ik verwacht dat ie komende week wel weer zal reageren.

Je zegt het idd goed, "iets dat misschien iets kleins is". Zolang je dat niet duidelijk hebt, zou ik er niet op gokken dat dat het geval is na zo'n project.
Restant heb je cash betaald, heb je daar wel een bonnetje oid van?
Vwb spruitstuk, niet reageren door leverancier is misschien wel een mooie escape voor jou.

Ik vind overigens dat je wel érg makkelijk met geld omgaat, zijn toch geen kleine bedragen waar je mee smijt. Kan je daarna via rechtzaken de boel wel weer proberen recht te trekken maar daar ben je 1 toch echt niet erg goed in, 2 kost dat een hoop tijd en nog meer geld, 3 helpt het je alleen maar verder van je doel af en 4 is dat bijna allemaal te voorkomen als je vooraf duidelijke afspraken maakt. Zou het zelfs beetje naief noemen, het kan niet zo zijn dat je iedere keer net de verkeerde treft.

R-W zei:
het kan niet zo zijn dat je iedere keer net de verkeerde treft.

+ kudos voor rw...

Dat beeld begon ik ook te krijgen. Kan niet zo zijn dat het aan iedereen ligt behalve aan Paalus.

Vwb spruitstuk, niet reageren door leverancier is misschien wel een mooie escape voor jou.
Een escape in welke zin? Er is reeds iets van 900 euro betaald in december. Op zich heb ik er dus wel belang bij dat hij gaat reageren.

Uiteraard ook niet. Gelukkig was ik niet alleen.

Goed op dit moment lijkt het er op dat er een afspraak komt voor komende zaterdag. Hopelijk zijn we dan wel goed voorbereid en gaan we er uit komen. Of ach ja, natuurlijk gaan we er uit komen!

Ik vind overigens bepaalde zienswijzen wel erg makkelijk. Wat ga jij, R-W, doen als de auto reeds gedemonteerd bij een garage staat? Als je eenmaal in dat traject zit wordt het enkel maar gecompliceerder om halverwege de stekker er uit te trekken. Dan krijg je discussie over wel of niet (half) geleverd werk, wat er wel of niet betaald moet worden (en dus weggegooid geld gaat zijn) en de vraag in welke toestand je de rotzooi daarna meekrijgt.

Mijn conclusie is dat bepaalde garages schijnbaar geen belang zien in concrete afspraken maken en er (onbedoeld of niet) alles aan doen zo min mogelijk te concretiseren. Als ik mail of app en de conclusie is keer op keer dat enkel met bellen er antwoorden komen...

Dat blijkt nu ook weer. Op 17-2 stuur ik een app waarbij ik 3 vragen nummer. Dus 1. of er tijd is binnenkort 2. wat er op dit moment gedemonteerd is 3. of ik een factuur kan krijgen. Het enige antwoord dat ik dan krijg is dat men een datum gaat plannen. Ben ik dan gek, of snapt die ander het dan gewoon niet? Moet ik dan weer heel kinderachtig er op aandringen dat ik 3 vragen stel en dus ook 3 antwoorden verwacht? Dat is toch eigenlijk van de zotte. Ik zie werkelijk niet in wat ik dan fout doe en waarom iemand maar 1 antwoord geeft. Dan ben je wat mij betreft gewoon een achterlijke mong**l die het niet snapt en wordt het tijd voor wat lessen communicatie. En anders kan ie altijd nog zelf een keer bellen als het te lastig wordt met die vragen. Ook nog 0,0 keer gebeurd vanuit de garage. Het is net alsof ik met kleine kinderen zaken doe op deze manier.
Ik ben ook wel benieuwd hoe garage hier zelf tegenaan kijkt en zal ze volgende week deze vraag dan ook eens voorleggen.

Als ik mail of app en de conclusie is keer op keer dat enkel met bellen er antwoorden komen...

maar dat adviseerde iedereen toch al? andere halve week wachten voordat je uberhaupt een afspraak hebt? ik heb dat geduld niet.

5 maanden voor een motorrevisie? ook dat geduld heb ik niet.

Mijn conclusie is dat bepaalde garages schijnbaar geen belang zien in concrete afspraken maken en er (onbedoeld of niet) alles aan doen zo min mogelijk te concretiseren

maar zelf doe je dan wel betalingen zonder dat er iets op papier staat?

maar zelf doe je dan wel betalingen zonder dat er iets op papier staat?
Er moet hoe dan ook worden betaald.

maar dat adviseerde iedereen toch al?
Een advies dat dan weer totaal niet strookt met de opvatting dat er weinig op papier staat....
Ik ben juist blijven appen onder het motto dat je dan ergens naar terug kan kijken en verwijzen.

ik heb dat geduld niet.
ook dat geduld heb ik niet.
Geloof me als ik zeg dat ik iemand ben met totaal geen geduld.
Maar wat is het alternatief? Iedere dag bellen waarom de auto nog niet klaar is? Wat denk je daar mee te bereiken? Daarmee zet je de boel net zo goed op scherp.

Paulus0013 zei:
Een escape in welke zin? Er is reeds iets van 900 euro betaald in december. Op zich heb ik er dus wel belang bij dat hij gaat reageren.

Goed op dit moment lijkt het er op dat er een afspraak komt voor komende zaterdag. Hopelijk zijn we dan wel goed voorbereid en gaan we er uit komen. Of ach ja, natuurlijk gaan we er uit komen!

Ik vind overigens bepaalde zienswijzen wel erg makkelijk. Wat ga jij, R-W, doen als de auto reeds gedemonteerd bij een garage staat? Als je eenmaal in dat traject zit wordt het enkel maar gecompliceerder om halverwege de stekker er uit te trekken. Dan krijg je discussie over wel of niet (half) geleverd werk, wat er wel of niet betaald moet worden (en dus weggegooid geld gaat zijn) en de vraag in welke toestand je de rotzooi daarna meekrijgt.

Mijn conclusie is dat bepaalde garages schijnbaar geen belang zien in concrete afspraken maken en er (onbedoeld of niet) alles aan doen zo min mogelijk te concretiseren. Als ik mail of app en de conclusie is keer op keer dat enkel met bellen er antwoorden komen...

Dat blijkt nu ook weer. Op 17-2 stuur ik een app waarbij ik 3 vragen nummer. Dus 1. of er tijd is binnenkort 2. wat er op dit moment gedemonteerd is 3. of ik een factuur kan krijgen. Het enige antwoord dat ik dan krijg is dat men een datum gaat plannen. Ben ik dan gek, of snapt die ander het dan gewoon niet? Moet ik dan weer heel kinderachtig er op aandringen dat ik 3 vragen stel en dus ook 3 antwoorden verwacht? Dat is toch eigenlijk van de zotte. Ik zie werkelijk niet in wat ik dan fout doe en waarom iemand maar 1 antwoord geeft. Dan ben je wat mij betreft gewoon een achterlijke mong**l die het niet snapt en wordt het tijd voor wat lessen communicatie. En anders kan ie altijd nog zelf een keer bellen als het te lastig wordt met die vragen. Ook nog 0,0 keer gebeurd vanuit de garage. Het is net alsof ik met kleine kinderen zaken doe op deze manier.
Ik ben ook wel benieuwd hoe garage hier zelf tegenaan kijkt en zal ze volgende week deze vraag dan ook eens voorleggen.

Ik weet niet of de mensen van deze garage meelezen?

Boppie zei:
Paulus0013 zei:

Maakt dat nog wat uit? Had je werkelijk de indruk dat dit conflict anders opgelost ging worden dan de vele andere conflicten die vooraf gegaan zijn?

Dat door de wijze woorden en kennis van autoweek forum bezoekers Paules het licht ging zien...? Laat me niet lachen.

TinyK zei:
Boppie zei:
Paulus0013 zei:

Maakt dat nog wat uit? Had je werkelijk de indruk dat dit conflict anders opgelost ging worden dan de vele andere conflicten die vooraf gegaan zijn?

Dat door de wijze woorden en kennis van autoweek forum bezoekers Paules het licht ging zien...? Laat me niet lachen.

In beginsel ben ik het wel met je eens, maar voor buitenstaanders is het makkelijk om kritisch te zijn. Paulus heeft een vermogen in die wagen gestoken, en staat nu weer met lege handen. Nu hij er tot over z'n oren inzit, kan ik mij zijn houding wel voorstellen. M.i. had hij de auto in een veel eerder stadium moeten wegdoen, en lijkt het mij nu alsnog het beste om te kijken wat er met de garage te regelen valt, en daarna de auto weg te doen.

Verlies pakken, en opnieuw beginnen. Een auto is maar een stuk blik dat je kan vervangen. Je kostbare tijd en energie krijg je nooit meer terug.

Paulus0013 zei:
Ach en dan nog? Wellicht steken ook zij er dan wat van op.
Een aantal zaken roepen ze toch echt over zichzelf af.

Ik had andere woorden gekozen. Mongool is er niet een van, ik kan mij voorstellen dat er nu ergens ook wat kookt.

Niet cru bedoeld, maar het helpt niet mee.

Paulus, heb je ook wel eens gedacht aan een volledige motorrevisie, zodat de motor in alle opzichten weer nieuw is? Heb je ooit nagevraagd wat dat kost? Ik lees hier dat na zo'n revisie de motor weer feitelijk nieuw is: https://www.carrec-technocenter.nl/motorenrevisie/motorrevisie/?gclid=CJ3inpeAm8sCFbEy0wodNHgACw

Hadden ze die van Paulus maar goed getest dan was hij wellicht bij hun al in het 100 gelopen en was de zaak een stuk duidelijker. Ik zie verder de relevantie er niet zo van in.

Zelfs als ze aan het straat racen waren heeft dat verder niet met de reparatie van doen.

Sketcher zei:
Hadden ze die van Paulus maar goed getest dan was hij wellicht bij hun al in het 100 gelopen en was de zaak een stuk duidelijker. Ik zie verder de relevantie er niet zo van in.

Zelfs als ze aan het straat racen waren heeft dat verder niet met de reparatie van doen.
Naja.. je ziet wel een films zoals Two Fast & Furiness en documentaire op discovery over straatraces. Neem aan dat het wel op enige waarheid berust...

Dat lijkt mij wel van belang als het een conflict wordt... :(

Je punt is redelijk onrealistisch aangezien je de motor ook nog moet inrijden. Ze hadden inderdaad rustig kunnen testen, maar niet "racen".

TinyK zei:
Sketcher zei:

Naja.. je ziet wel een films zoals Two Fast & Furiness en documentaire op discovery over straatraces. Neem aan dat het wel op enige waarheid berust...

Dat lijkt mij wel van belang als het een conflict wordt... :(

Ja de film Two Fast & Furiness is idd bijna een documentaire zo realistisch. :D

Ik bedoel stel dat ze idd aan het straat racen waren dan kunnen het toch verder prima kerels zijn en goede monteurs. Ik ben wel eens gaan kijken bij een straat race, al heb ik er zelf niet veel mee mee dat was best leuk en dat waren prima gasten. Echte auto liefhebbers. Het zijn de hells Angels niet.

Overigens waren ze volgens hun zelf gewoon de auto's aan het testen. Beetje jammer om de (mogelijke) garage er bij de haren bij te slepen.

Sketcher zei:
Ik ben wel eens gaan kijken bij een straat race, al heb ik er zelf niet veel mee mee dat was best leuk en dat waren prima gasten. Echte auto liefhebbers....

Oke. Ik wist niet dat jij onderhoud ook kon. Als jij zegt zijn goede gasten en niet een Hells Angels bende, neem ik dat gewoon aan.

Niet dat Paulus daardoor in meer problemen komt als het wel wazig verhaal was zeg maar. Was goed bedoeld hoor...

Dat was denk ik niet het verband wat Sketcher bedoelde maar vooruit. Straatracen is illegaal. Maar voor de rest zie je wel de tijd enzo die dergelijke jongens in hun auto steken en dat kan ik inderdaad ook wel waarderen.

Al ben ik zeker van mening dat racen op het circuit thuishoort.

Nissan GT-R zei:
Dat was denk ik niet het verband wat Sketcher bedoelde maar vooruit. Straatracen is illegaal. Maar voor de rest zie je wel de tijd enzo die dergelijke jongens in hun auto steken en dat kan ik inderdaad ook wel waarderen.

Al ben ik zeker van mening dat racen op het circuit thuishoort.

Dank Nissan daar doelde ik inderdaad niet op maar zoals jij ook al aangeeft wilde ik aangeven dat de aannamen dat ze crimineel of eng waren omdat ze straat racen niet hoeft te kloppen. Ik had het niet beter kunnen zeggen (y)

Ik ben vanmiddag bij de garage geweest. We hebben een goed gesprek gehad, over en weer wat irritaties uitgesproken en rechtgezet.
De auto gaat weer gemaakt worden, mogelijk met nog wat meerwerk.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat we met de turbo gaan doen. De auto heeft immers zonder olie gelopen en ook een turbo vindt dat doorgaans niet fijn. Ik kan het risico nemen en er niets mee doen. Misschien gaat dat prima en is er niets aan de hand. We kunnen ook de turbo laten reviseren. Al kan ik in dat geval beter iets bijleggen en voor een nieuwe gaan. En als we dan toch voor een nieuwe gaan, kunnen we beter gelijk de volgende stap maken.
Verder heb ik ze nog gevraagd eens te kijken naar wat een remupgrade kost naar de Brembo's van de Coupe 20vt. Ik heb een rondje gereden in een 20vt en dat heeft wel gewoon normaal pedaalgevoel. Voor de korte termijn is dit mogelijk een oplossing.

Van de leverancier van het spruitstuk heb ik niets meer vernomen afgelopen week. Die ga ik nog even achter zijn broek aanzitten.

Verder zou garage nog wat uitzoekwerk doen mbt op maat afstellen van de auto. Dat wordt ook door hen toch wel aangeraden met de huidige aanpassingen. Als er dan nog een spruitstuk en andere turbo bijkomen, wordt het alleen maar wenselijker.

Jup en ook dat deel is vanmiddag uitgesproken.

Als ze zo ook je auto hebben proef gereden weet ik wel waarom hij stuk is... nut smiley
Houden ze zich ook met illegale praktijken bezig daar...??
Ah Sherlock Holmes is ook nog steeds actief!
Ik heb zelf vanmiddag even in een Coupe een klein rondje gereden om te voelen hoe andere remmen het doen. En toen kwam er ook nog iets over een verhaal met politie naar voren. Ik was er niet bij en weet de details niet, dus kan er verder niet over oordelen wat men daar uitspookt.
Maar ook al racen ze daar iedere dag tegen elkaar, wat heeft dat te maken met het werk dat ze leveren? Of moet ik bedrijven die CDA stemmen ook maar negeren, omdat we het op dat vlak niet eens zijn of anders denken?

Dat lijkt mij wel van belang als het een conflict wordt... sad smiley
En wat is precies het belang dan vind je?
Ik zie namelijk absoluut geen belang.

Fantastisch nieuws Paulus! Heel fijn om te horen en om eerlijk te zijn ben ik superblij voor jouw en de auto.

Turbo....tsja zoveel neemt die niet. Al zou ik denk ik reviseren. Want inderdaad kan het veel schade berokkenen.

Maar waarom neem je nu wel de remmen mee als ik vragen mag? Gewoon het gevoel wat de 20v gaf?

Paulus0013 zei:
De auto gaat weer gemaakt worden, mogelijk met nog wat meerwerk.

En dat komt ook allemaal op papier te staan (of staat het al) zodat je straks echt zwart op wit kunt bewijzen wat er is afgesproken en waarvoor je wel en niet voor hebt betaald?

En dat komt ook allemaal op papier te staan (of staat het al) zodat je straks echt zwart op wit kunt bewijzen wat er is afgesproken en waarvoor je wel en niet voor hebt betaald?
Denk je net alles opgelost te hebben, gaat er hier weer iemand lopen miepen.

Al zou ik denk ik reviseren.
Dat loopt ook in de honderden euro's. Daarom denk ik ook van leg er wat bij en je hebt een nieuwe of upgrade.

Maar waarom neem je nu wel de remmen mee als ik vragen mag? Gewoon het gevoel wat de 20v gaf?
Omdat het pure noodzaak is. Je hebt geen idee van hoe ENORM SLECHT de originele remmen zijn. Enorm slecht? Gevaarlijk is een beter woord misschien. Moet helaas wel met spacers omdat ze niet in deze wielen passen.

Geweldig nieuws, en inderdaad mooi om te horen dat deze topklasse monteurs opnieuw je auto zullen repareren. Voor Lancia Delta's is er volgens mij geen betere garage in Nederland te vinden dan deze.

Phaeton W12 zei:
Geweldig nieuws, en inderdaad mooi om te horen dat deze topklasse monteurs opnieuw je auto zullen repareren. Voor Lancia Delta's is er volgens mij geen betere garage in Nederland te vinden dan deze.
Bedankt voor je oprechte, vooral niet cynische bijdrage. Lekker constructief ook.

3 keer is scheepsrechts hopen we dan maar voor paulus.

Goed om te lezen dat je het hebt uitgepraat met de garage en dat je na de volgende reparatie hopelijk zorgeloos kan gaan genieten van je Delta.

Terug
Bovenaan