Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 16-02-26) Dilemma?

Ik ben net even gaan kijken bij een andere HPE HF met stukke motor, volgens zeggen riem gebroken (goh wat toevallig, ik ken nog iemand...). Ik heb gezegd dat ik deze koop en morgen gaan we dat verder regelen met overschrijven en naar mijn huis slepen. Hopelijk is deze verkoper iemand van zijn woord en komt dat goed.

Aangezien ik maandag van plan ben mijn garage te bellen zal ik ook even bespreken of deze 2e HF voor een redelijke prijs rijdend te krijgen is. En anders ga ik hem gebruiken voor onderdelen voor mijzelf en verkoop. Er is nu eenmaal gebleken is dat bepaalde onderdelen handig zijn zelf te regelen en op voorraad te hebben. Of omdat ze niet meer gemaakt worden of lastig tot niet te krijgen zijn en daarbij hoeft de auto er ook niet voor stil te staan als je iets nodig hebt.

Morgen dus slepen en daarna fototijd voor de fans hier en thuis even op het gemak die hele auto nalopen.
Maandag meer concrete info over project 1 en nu ook 2.

To be continued....

Dit heeft helemaal niets met aandurven te maken. De prijs is prima voor wat ik koop. Komt met de originele 16 inch Speedline Montecarlo velgen. Alleen die al rechtvaardigen de prijs die ik er voor betaald heb.
Al het andere dat ik er nog af kan halen is dan mooi meegenomen. En vooral slangen en andere delen uit de motorruimte zijn verdomd handig om op voorraad te hebben zoals begin dit jaar is gebleken.

Goed, begin van de middag de auto opgehaald. Samen met de verkoper naar mijn huis gesleept. Iets dat mij niet eens zo tegenviel eigenlijk. Slechts 1x eerder gedaan zo'n 14 jaar geleden denk ik en toen zat ik in een oude Kadett die gesleept werd en dat werd niet zo serieus genomen door die eigenaar. Nu was ik de slepende partij en gelukkig was de ander wel serieus deze keer.
Van Zwijndrecht naar Dordrecht is ook geen wereldreis natuurlijk.

Gisteravond al wat contacten gelegd met diverse mensen omtrent reparatie van deze 2e HF. Daarbij duidelijk aangegeven hierbij een totaal andere insteek te hebben dan bij nr 1. We gaan hem maken voor weinig geld, of anders gaat ie gewoon uit elkaar voor onderdelen.
Vandaag getracht zelf te onderzoeken wat er mis is met de auto.
Volgens de verkoper zou de distributieriem gebroken zijn. Ik zie echter enkel een kleine schade aan de riem, maar geen breuk tot nu toe. Wel een partij olie daar, dat is sowieso niet goed.
Begonnen met het verwijderen van het kleppendeksel om eens op onderzoek uit te gaan. Hier liep het al mis. 2 bouten krijg ik niet los, 1 daarvan is dolgedraaid. Iemand tips hoe ik dit oplos? Ik heb op dit moment niet echt het juiste gereedschap en dat is bloedirritant om iets los te krijgen. Met een losse inbus de bouten losdraaien is gewoon ronduit kut. Met een ratel gaat zoiets natuurlijk stukken makkelijker en is de kans op slopen ook kleiner.
De schade en dergelijke moet ik jullie dus nog even schuldig blijven. De keuze voor reparatie ook. Eerst moet ik enigszins een beeld hebben van wat er daar allemaal stuk is, zodat men een duidelijkere prijsindicatie kan afgeven.

Goed genoeg tekst, nu wat foto's!

Riem gebroken? Ik zie het in ieder geval niet.
r7ukxx.jpg

De achterzijde.
5pk8i1.jpg

Met mooie uitlaat die ik zelf verschrikkelijk vind.
10n58ba.jpg

Lakschade aan de bumper.
wi3gas.jpg

Zijkanten. Bestuurdersdeur lijkt iets scheef te hangen.
t8vmtv.jpg

209pmhg.jpg

Met vreemd stuk plastic, waar eigenlijk de tekst hpe hoort te staan.
2w3c1f5.jpg

Bekleding deur los.
33thwcz.jpg

Rijdende vuilnisbelt.
33ufukp.jpg

14kcxg5.jpg

1ytnrt.jpg

15f2emb.jpg

Heeft al aardig wat ervaring.
2me9215.jpg

Geen sportpedalen in deze HF.
1055mhi.jpg

Wat andere kleine, veelvoorkomende gebreken.
dwz7gj.jpg

Thuiskomer zat er met een reden onder.
2vkkjtw.jpg

Roest lijkt mee te vallen. De lak lijkt overigens in veel betere staat dan mijn andere 2 Delta's.
2vcjjif.jpg

1zq4kcz.jpg

Openluchtfilter dat steeds wel heel erg open wil zijn en zijn hoofd verloren is.
2yy5kj4.jpg

En grille van de HF LS (5 deurs). Overigens ook felgele remklauwen achter. Wellicht kent iemand de auto? Ik zelf herkende hem enkel omdat ik hem eerder te koop heb zien staan ooit. En zoals je ziet is de voorbumper stuk.
ou3z81.jpg

Wat schade aan de velgen. Zijn ook iets donkerder dan origineel. Lak daarvan is ook niet echt best meer.
nybtlg.jpg

En dan na de grote schoonmaak.
24glgyq.jpg

9aahj9.jpg

29y44d1.jpg

Al met al genoeg kleine dingen die gedaan moeten worden. Of moet, het is maar net wat we er mee gaan doen. De kosten zijn het in ieder geval niet.

Nu eerst maar eens uitzoeken hoe ik de bouten van het kleppendeksel los krijg. Pas nadat ik de staat van de motor kan beoordelen kan ik een keuze maken wat er met de auto gaat gebeuren. Maken is op zich ook wel leuk, dan kan de 1.6 weg.

De inbus is van binnen dol gedraaid, dus de inbussleutel draait rond in de kop? Niets meer aan doen tot je goed gereedschap hebt. Goed inspuiten met kruipolie, één maat grotere torx er in rammen en een luchtsleuteltje er op.

Ik moet zeggen. Vanaf de foto's bekeken denk ik dat er nog wel eer aan te behalen valt en je hem kunt redden. Enige voorwaarde zal dan het blok zijn. De carroserie ziet er redelijk uit. Lijkt wel.

Succes Paulus, ;)

Gaaf een 2e HF! Zeker opknappen, of in ieder geval niet slopen (mits hij motorisch niet totaal afgetrapt is). 210k vind ik nog wel meevallen, hij is ook iets van 20 jaar oud!

Kan het kloppen dat ik je vandaag in houten zag rijden?

Gaaf een 2e HF! Zeker opknappen, of in ieder geval niet slopen (mits hij motorisch niet totaal afgetrapt is). 210k vind ik nog wel meevallen, hij is ook iets van 20 jaar oud!

Ik zag er vandaag nog een in Houten rijden. Je ziet ze verder helemaal nooit

Ja de kop van de bout is stuk. Kan liggen aan het slechte gereedschap dat ik heb gebruikt. Dan sloop je vaak en je bout en ook nog je inbussleutel.

Afgetrapt lijkt deze auto mij wel degelijk. Kijk alleen al naar de foto's hoe er mee is omgegaan! Uitlaatspruitstuk is ook erg donker, wat een indicatie is dat de auto goed is gebruikt. Tel daarbij op de ontelbare andere kleine schades. Nee hier is niet altijd even liefdevol mee omgegaan.
Bv ook een ding als de asbak krijg ik niet opengeklapt. Van de week eens uitzoeken waarom dat ding klem zit.
Als ik hem voor onderdelen ga gebruiken heb ik die wel nodig.

De auto is op kenteken van 07-2000. Dus een van de laatsten. Vorige eigenaar heeft hem precies een jaar gehad.

En nog wat, ik ga het toch gewoon in de groep gooien. Een medeforummer viel over deze opmerking van mij een paar posts terug:
Hopelijk is deze verkoper iemand van zijn woord en komt dat goed.

Ik begrijp de ophef niet zo. Als ik alleen al hier bij de dealerreviews kijk, lijkt het bijna normaal gevonden te worden dat men afspraken niet nakomt. Ook via bv MP is het schering en inslag. Kan iemand plots een euro meer krijgen voor iets, dan heb je botweg pech. Afspraak of niet.
Ik ben dus verbaasd dat iemand hierover valt. Maar misschien ligt het aan mij, dan hoor ik dat ook graag.

Ook via bv MP is het schering en inslag. Kan iemand plots een euro meer krijgen voor iets, dan heb je botweg pech. Afspraak of niet.
Ik ben dus verbaasd dat iemand hierover valt. Maar misschien ligt het aan mij, dan hoor ik dat ook graag.

waar maakt die andere persoon zich druk over, laat lekker gaan.

Mja inderdaad is MP tegenwoordig wat minder dan voorheen.
Ik heb het ook meegemaakt. Ik handel zelf wat in mooie vintage racefietsen. Ik houd zelf een marge van 25 tot 50 aan afhankelijk van staat en dus uiteindelijke waarde maar ook risico wat daar voor mij nog in zit.

Enfin! Ik zeg dus nooit een prijs toe. Maar heb wel vaker een afspraak gehad waarbij ik 1 uur later een mail krijg dat iemand dan de vraagprijs wil betalen. Terwijl ze dan dus nog niet gekeken hebben. Wat ik dan minimaal wil toezeggen.....
Beetje jammer, maar niet ongewoon.

Dus kort gezegd nee Paulus, lijkt mij voorkomen normaal dat je die wens uitspreekt. Het klopt namelijk dat het een reeel risico is.

Ik heb vandaag nog een poging gedaan de bouten los te krijgen, maar is niet gelukt.
Ik ben nu dus op zoek naar iemand met de juiste tools die tegen een kleine vergoeding mij hiermee kan helpen.

Met een beiteltje eerst een inkeping maken, dan beitel er schuin opzetten en tegen de klok in met een hamer los proberen te tikken. Met beleid uiteraard.

Een update voor beide HF's.

Ik kreeg een app van de garage dat de turbo binnen is. Ik zal ze straks eens bellen wat dat concreet betekent en of de auto nu dan afgerond gaat worden.
Mijn vriend van het spruitstuk gaf aan dat het in Engeland nog een dag of 10 gaat duren bij de coater en dan worden de gecoate spullen naar hem teruggestuurd.

Met de zwarte ben ik net nog even aan de slag gegaan. Inmiddels wel de laatste 2 bouten van het kleppendeksel los gekregen. Ik heb er wat kruipolie opgedaan en er een iets grotere inbus in geramd en met een ratel was het zo los. 2 vervangende bouten regelen lijkt mij ook geen wereldramp.

Wat trof ik aan:
2ce16hu.jpg

Lijkt aardig ok verder die nokkenassen.

Lichte twijfel over de nok in de hoek.
11twsjb.jpg

Nu op zoek naar de juiste tools om de kop te demonteren. Heb ik niets voor in huis denk ik, dus dat wordt bestellen dan.

Ik zag op FB al iets voorbij komen, maar wat tof Paulus! Ook mooi dat er qua HPE 1 ook weer wat schot in lijkt te zitten

Je bent er ook bekend mee dat je de kopbouten ook moet vervangen zodra je besluit de auto weer rijdend te gaan maken?

In ieder geval al goed bezig Paulus, zo ver heb ik je nog nooit zien gaan ;)

Nissan GT-R zei:
Je bent er ook bekend mee dat je de kopbouten ook moet vervangen zodra je besluit de auto weer rijdend te gaan maken?

Ik zie het niet hoor. Klepdeksel zit niet vast met de kopbouten.

stoterstangen90 zei:
Nissan GT-R zei:

Ik zie het niet hoor. Klepdeksel zit niet vast met de kopbouten.

Hij wilde de kop demonteren. Dus als die kop er dadelijk weer opgaat om hem rijdend te maken. ;)

Ja dat is mij bekend.
Ook al blijkt er straks niets mis in de motor, zit ik toch vast aan zaken als de kopbouten, pakkingset en een riem.
Ik ben nog steeds benieuwd wat ik ga aantreffen.

Check de timing van de riem was het advies van iemand.
Iemand die hier een conclusie aan kan hangen? Zelf zie ik de logica niet zo van deze stand.

nv42lx.jpg

2lljedk.jpg

Waarom eerst helemaal uitelkaar halen.
eerst eens kijken of je brandstof krijgt en vonk.
Indien ja en niet aanslaan eens kijken of er verder wat aan schort. Compressie meten is dan devolgende stap. Niet lukraak een hele motor uitelkaar halen.

foto van de timing zegt me dat hij een tandje versprongen is. Hoeft voor de motor nog niet desastreus te zijn, maar zal niet goed lopen. Eerst de timing goed maken. Kan best even met de oude riem.
Loopt ie dan goed, kun je een nieuwe riem leggen.

Versprongen, niet logisch inderdaad.

Afspannen, verzetten en weer opspannen. Starten.....weet niet of ik het zelf zou doen op die manier. Maar als je antwoord wilt op de vraag goedkoop op weg krijgen of gebruiken voor onderdelen is starten een makkelijke manier om er direct achter te komen hoe goed de motor is. Anders ga je al snel naar een complete revisie toe wat naar mijn weten het idee niet was....

En dan natuurlijk alleen even laten lopen en luisteren. Niet mee rijden of toeren maken. Doet ie dat goed nieuwe riem en verder gaan vanaf daar. Er is namelijk ook een reden dat ie is versprongen met die riem. Dus echt fantastisch zal die niet zijn..

Wordt nog een leuke missie dan deze week om dat gedaan te krijgen. Eerst maar eens uitzoeken hoe dat moet en daarna eens kijken of ik überhaupt ergens bij kan komen.

Ik kan ook de gok nemen de auto naar een garage te slepen en daar de riem te laten vervangen en wat kleine dingen. Risico is wel dat als de boel daadwerkelijk stuk is, dat de auto ook weer naar huis gesleept mag worden.

Ja, ruimte zal er niet zijn. Bij mijn auto gaan ze via de wielkast naar binnen.

En ja dat kan....is een risico inderdaad. Ik weet niet hoe strak die klep en cilinder op elkaar zitten. Maar kun je de motor helemaal ronddraaien met de hand? Dan is het aannemelijk dat je geen kromme kleppen of een gat in je zuiger hebt.

Goed, het hele plan kan omgegooid worden.

Ik heb net gebeld met de garage en er zijn wat beslissingen genomen.
Alles is in principe binnen voor mijn auto, maar afbouwen gaat nog even duren.
Aangezien het toch niet binnen een week gaat lukken nu en het spruitstuk vermoedelijk over 2 weken weer bij de verkoper is, is besloten daar nu toch wel op te gaan wachten. Achteraf inbouwen schijnt best een karwei te zijn en dat kost uiteindelijk dus ook weer geld. Op deze manier worden aardig wat uren werk en wat geld bespaard. Het is jammer van de tijd van het wachten nu, maar uiteindelijk wel de makkelijkste oplossing.

Gelijk het geval van de andere HF voorgelegd. Garage gaf aan wel een keer langs te willen rijden om deze te beoordelen. Kan ik hem beter wat betalen, dan de auto 2x verslepen. En als het meevalt kan ie hem ook gelijk meenemen ter reparatie.
Wel vervelend dat ik nu weinig weet over of het de moeite loont. Anders had ik tussentijds alvast andere zaken kunnen regelen. Ik ga nu niet een interieur opknappen en dat straks dan blijkt dat het een kansloze zaak is. Dat is ook zonde van het geld en de moeite.
Eigenlijk zou ik nog wel goeiekoop een paar velgen met (desnoods versleten) banden moeten zien te scoren, zodat de originele opgeknapt kunnen worden. Dat is iets dat hoe dan ook gaat gebeuren. Steek 4x98.

Wat is dat nou weer voor een rare maat.....

Ik heb nog 4 staal liggen met 2 redelijke 1 versleten en 1 uitgedroogde band. Maar die kwamen onder mijn Clio vandaan en zijn dus 4x100 et35 14 inch. Dus of het past qua inchmaat is ook nog te bezien.
Het gaat dus sowieso niks worden gezien de steekmaat.

Kijk hier even welke auto's nog meer die steekmaat hebben en evt even op een sloop een paar wielen scoren. Een Ford Ka (2009-) of Lada Samara heeft kennelijk dezelfde steekmaat, om maar wat te noemen ;) https://www.steekmaat.nl/steek/4x98/58.1.html

Verder succes met de projecten.

Update, eigenlijk weinig te melden.
Nog maar een mail gezonden naar de spruitstuk leverancier, hopelijk komt ie nog deze week met concreter nieuws.

Nog weinig aan de 2e HF gedaan eigenlijk.
De auto is deze week pas overgeschreven en direct geschorst. Ik ben dus officieel eigenaar van 3 Italianen op dit moment.
Ik heb vandaag de achterruitenwisser er af gehaald en op de 1.6 gezet. Daar was ie stuk, dus dat was een bijzonder intensieve en nuttige klus.
Een nadere inspectie aan deze HF leert mij dat er een andere midddenpijp onder zit zonder demper, dat er water uit de achterklep liep toen ik deze opende en dat er een schroef in een van de banden zit. Ook tenminste een van de gasveren van de achterklep heeft zijn beste tijd gehad. En het viel mij op dat de schokbrekers ook niet in topstaat meer zijn. De auto is redelijk soepel in te duwen. Er is ook wel tenminste een klein beetje laswerk nodig aan het chassis.
Al met al als de motor al voor relatief weinig op te lappen valt komt daar in ieder geval nog 4 banden bij, wat ook al snel 400 euro zal kosten. Het begint er dus nu al op te lijken dat opknappen niet het meest handige plan gaat worden.
Wat ik nog ga doen is contact opnemen met het garagebedrijf dat op de kentekenplaathouder staat. Misschien kunnen zij mij iets vertellen over het onderhoud. Als ze enkel verkoper van de auto zijn geweest houdt het natuurlijk op.

De 1.6 heb ik mogelijk bijna naar de haaien gereden de afgelopen periode. Ik kwam eind vorige week tot de ontdekking dat het oliepeil wel erg laag stond. Blijkt natuurlijk ook dat mijn voorraad olie op was. Direct besteld en vandaag heb ik de auto voorzien van wat nieuw sap.

Voorlopig zit ik nog een beetje klem. Eerst moet HF nr 1 naar huis komen. Vooral omdat ik daarna pas weet hoe ik er financieel nog voor sta. Het lijkt mij niet zo handig nu van alles van de andere auto af te halen om op te knappen en dan straks de rekening niet kunnen betalen. Ik had er graag mee aan de slag gegaan, maar moet nog even geduld hebben. Als het goed is hoeft dat geduld niet langer te duren dan tot eind mei.

In een Lancia groep op facebook peil ik momenteel de interesse om wat onderdelen na te laten maken. Zoals verwacht loopt dat alles behalve storm en lijk ik weer de lonely rider te gaan worden. Jammer, zo kost het mij ook meer om van iets 1 exemplaar te maken en anderen kunnen lekker blijven klagen dat spullen niet meer te krijgen zijn. Denk hierbij aan slangensets zelf laten maken, is voordeliger in kleine oplage dan 1 set maken. Of bv bumperkits, zelfde verhaal. Bumperkits kan ik mogelijk internationaal wel aan de man brengen, maar dat is een gedoe met verzending en een financieel risico als er iets mis gaat daarmee.

In een Lancia groep op facebook peil ik momenteel de interesse om wat onderdelen na te laten maken. Zoals verwacht loopt dat alles behalve storm en lijk ik weer de lonely rider te gaan worden. Jammer, zo kost het mij ook meer om van iets 1 exemplaar te maken en anderen kunnen lekker blijven klagen dat spullen niet meer te krijgen zijn. Denk hierbij aan slangensets zelf laten maken, is voordeliger in kleine oplage dan 1 set maken. Of bv bumperkits, zelfde verhaal. Bumperkits kan ik mogelijk internationaal wel aan de man brengen, maar dat is een gedoe met verzending en een financieel risico als er iets mis gaat daarmee.

die markt is zo beperkt, laat een ander zich daar maar aan wagen.

Tja je weet nooit. Je zal er net 2 of 3 treffen die gek genoeg zijn om mee te doen ;).
Ik schat de kans helaas wel klein in.
Er zijn mensen die van alles zoeken. Behalve als prijs een rol gaat spelen, dan opeens zijn ze toch niet zo heel erg op zoek naar iets als blijkt dat het voor hen te duur is. Of te duur... Niets is te duur zolang er geen alternatief voorhanden is.

Slangen zijn wel te vinden universeel, ik heb je al eens een linkje gegeven hier van een bedrijf hier in de buurt dat van alles heeft op dat gebied. Bumpers wordt lastiger maar even een mal laten maken voor een paar bumpers, gaat 'm sowieso niet worden.

Een kleine update vandaag:

Well at least i received good news, the housing is due to final inspection and might be in Delivery today or at least Tuesday as Monday is a bank Holiday in the UK
Hopelijk leidt dat begin komende week tot iets concreter nieuws. Dit is wat het spruitstuk en andere zaken op aan het houden was bij de coater.
Er lijkt in ieder geval schot in te gaan komen.

Een kleine update.

De leverancier van het spruitstuk kon wat concreter zijn. Het spul dat hij naar de coater had opgestuurd is nu eindelijk op weg terug naar hem.
Werkelijk een topprestatie dat het na 4,5 maand al gecoat is o_O

Ik heb mijn besluit genomen voor wat betreft de 2e HF. Deze gaat in delen weg. Reeds het interieur te koop gezet.
Ook de rest van wat ik zelf niet wil houden zal verkocht worden. Ik had reeds een paar dingen op mijn lijstje gezet om te houden. Maar misschien zijn wat kleine dingen als motortjes van de ramen en ruitenwissers ook wel handig om te bewaren. Toch irritant als die dingen stuk gaan en je er speciaal naar op zoek moet.

Eigenlijk hoop ik op korte termijn (deze maand) het interieur en liefst meer kwijt te kunnen. Dat zou gunstig uitkomen in verband met dingen die ik nog gedaan wil hebben voor de komende meetings. De eerste meeting die ik wil bijwonen staat gepland voor 4 juni (als er nog plaats is). Hopelijk gaan we dat redden. Op 18 juni heeft de Lancia club een meeting bij een circuit. Voor die tijd wil ik het liefst de auto ingereden en opnieuw afgesteld hebben. Nog mooier zou zijn als de juiste remmen ook financieel haalbaar zijn voor die tijd.

Ik zeg dit alleen als goedbedoelde raad, dus vreet me alsjeblieft niet op. Ik heb wel eens horen zeggen dat het helpt om klanten te vangen met stroop, niet met azijn. Ik zag de advertentie op MP. Sommige teksten in de advertentie zijn niet bijzonder 'klantvriendelijk' - en waarschijnlijk zijn de potentiële kopers ook nog eens je vrienden in de Lancia Club.

MP zei:
"DE PRIJS IS VAST! Hier ga ik op geen enkele wijze over onderhandelen. Dan zoek je maar lekker verder. Succes op dit moment, gezien het overweldigende aanbod. Bespaar jezelf en mij dus de moeite hierover een bericht te sturen."

Misschien helpt het om toch iets neutraler, doch nog steeds beslist, aan te geven dat de prijs niet onderhandelbaar is... Gewoon "Prijs niet onderhandelbaar." is voldoende duidelijk lijkt me.

De vriendelijke teksten hebben de afgelopen jaren ook niet gewerkt. Er zijn nu eenmaal mensen die daar maling aan hebben.
En het mooie voor hen is dat het allemaal zo lekker anoniem kan.

Vandaag bijna 7 uur aan 1 stuk bezig geweest met demonteren van de HF. In de ochtend bezoek van een mede Delta rijder die wat onderdelen kwam halen.

Behoorlijk wat slangen uit de motorruimte zijn inmiddels verwijderd.
2009ys6.jpg

Het halve dash is gedemonteerd.
2wlxchh.jpg

Hoedenplanken heb ik inmiddels in overvloed.
3509e75.jpg

En het lederen stuurwiel heb ik overgezet op de 1.6.
dq3wp3.jpg

Het is dat er weinig aanbod is maar met zulke teksten zou ik ook even overslaan als ik iets moest hebben. Niks mis met een beetje onderhandelen en bij een netjes nee de prijs vind ik redelijk en is vast accepteer ik het 9 van de10 keer ook. Zo antwoord ik ook als ik zelf iets te koop heb.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het allemaal weg is. Ben ook wel eens in de verleiding gekomen om te kijken of ik een Disco kon kopen en in onderdelen kon verkopen maar de rommel en tijd die er in gaat zitten houdt me tegen. Succes, wel fijn idd om wat onderdelen op voorraad te hebben. Daar heb ik al vaak plezier van gehad.

Fijn forum soms ook met zijn 503.

Heel bericht getikt en weg is alles.

Goed nog maar eens dan.
Er is wel interesse van mensen. Reeds diverse telefoongesprekken gehad die allemaal wel langer dan 5 minuten duurden. Net nog 40 minuten aan de lijn gehangen. Eigenlijk hartstikke leuk al dat soort mensen. En dan maakt het niet uit dat ik net bezig was het dash verder te demonteren, dan gaan we gewoon morgen of overmorgen weer verder.

Soms wel lastig om mensen een prijs voor iets te geven. Ik heb soms werkelijk geen idee wat iets moet opbrengen of wat een reële prijs is.

Paulus0013 zei:
Soms wel lastig om mensen een prijs voor iets te geven. Ik heb soms werkelijk geen idee wat iets moet opbrengen of wat een reële prijs is.

Bij dit soort dingen is ook niet altijd een prijs te geven. Beetje kwestie wat de gek er voor vraagt en wat de gek er voor geeft, denk ik. Er is immers niet veel aanbod, maar ook niet heel veel vraag. Dan heb je dus weinig referentie.

Voor sommige dingen is er nog best behoorlijke vraag.
Het lederen stuur had ik inmiddels al 3x kunnen verkopen. Ook spiegels vragen verschillende mensen naar. En dan check ik op ebay: 1 spiegel met een vraagprijs van 60 euro. Dat vind ik dan zelf ook wel weer erg gortig. Maar mogelijk houd ik de spiegels ook wel zelf, heb al eens gehad dat er een spiegelglas uitviel. Dat is toch best irritant.
En zo heb ik ook al mensen die vroegen naar de versnellingsbak, kabelboom, het chassis, de cilinderkop en/of de gehele motor. Al zullen die laatste paar dingen een beste uitdaging worden zo thuis voor de deur.

Ow wat ik in mijn vorige bericht nog typte: inmiddels behoorlijk wat slangen uit de motorruimte verwijderd. Als ik dat allemaal na ga laten maken, kost me dat een klein fortuin. Op de goede HF was nog een bepaalde stalen retourding van het koelsysteem in slechte staat, hopelijk is die van de sloper er beter aan toe, dan is dat probleem ook getackeld.

Terug
Bovenaan