Dit heeft helemaal niets met aandurven te maken. De prijs is prima voor wat ik koop. Komt met de originele 16 inch Speedline Montecarlo velgen. Alleen die al rechtvaardigen de prijs die ik er voor betaald heb.
Al het andere dat ik er nog af kan halen is dan mooi meegenomen. En vooral slangen en andere delen uit de motorruimte zijn verdomd handig om op voorraad te hebben zoals begin dit jaar is gebleken.
Goed, begin van de middag de auto opgehaald. Samen met de verkoper naar mijn huis gesleept. Iets dat mij niet eens zo tegenviel eigenlijk. Slechts 1x eerder gedaan zo'n 14 jaar geleden denk ik en toen zat ik in een oude Kadett die gesleept werd en dat werd niet zo serieus genomen door die eigenaar. Nu was ik de slepende partij en gelukkig was de ander wel serieus deze keer.
Van Zwijndrecht naar Dordrecht is ook geen wereldreis natuurlijk.
Gisteravond al wat contacten gelegd met diverse mensen omtrent reparatie van deze 2e HF. Daarbij duidelijk aangegeven hierbij een totaal andere insteek te hebben dan bij nr 1. We gaan hem maken voor weinig geld, of anders gaat ie gewoon uit elkaar voor onderdelen.
Vandaag getracht zelf te onderzoeken wat er mis is met de auto.
Volgens de verkoper zou de distributieriem gebroken zijn. Ik zie echter enkel een kleine schade aan de riem, maar geen breuk tot nu toe. Wel een partij olie daar, dat is sowieso niet goed.
Begonnen met het verwijderen van het kleppendeksel om eens op onderzoek uit te gaan. Hier liep het al mis. 2 bouten krijg ik niet los, 1 daarvan is dolgedraaid. Iemand tips hoe ik dit oplos? Ik heb op dit moment niet echt het juiste gereedschap en dat is bloedirritant om iets los te krijgen. Met een losse inbus de bouten losdraaien is gewoon ronduit kut. Met een ratel gaat zoiets natuurlijk stukken makkelijker en is de kans op slopen ook kleiner.
De schade en dergelijke moet ik jullie dus nog even schuldig blijven. De keuze voor reparatie ook. Eerst moet ik enigszins een beeld hebben van wat er daar allemaal stuk is, zodat men een duidelijkere prijsindicatie kan afgeven.
Goed genoeg tekst, nu wat foto's!
Riem gebroken? Ik zie het in ieder geval niet.
De achterzijde.
Met mooie uitlaat die ik zelf verschrikkelijk vind.
Lakschade aan de bumper.
Zijkanten. Bestuurdersdeur lijkt iets scheef te hangen.
Met vreemd stuk plastic, waar eigenlijk de tekst hpe hoort te staan.
Bekleding deur los.
Rijdende vuilnisbelt.
Heeft al aardig wat ervaring.
Geen sportpedalen in deze HF.
Wat andere kleine, veelvoorkomende gebreken.
Thuiskomer zat er met een reden onder.
Roest lijkt mee te vallen. De lak lijkt overigens in veel betere staat dan mijn andere 2 Delta's.
Openluchtfilter dat steeds wel heel erg open wil zijn en zijn hoofd verloren is.
En grille van de HF LS (5 deurs). Overigens ook felgele remklauwen achter. Wellicht kent iemand de auto? Ik zelf herkende hem enkel omdat ik hem eerder te koop heb zien staan ooit. En zoals je ziet is de voorbumper stuk.
Wat schade aan de velgen. Zijn ook iets donkerder dan origineel. Lak daarvan is ook niet echt best meer.
En dan na de grote schoonmaak.
Al met al genoeg kleine dingen die gedaan moeten worden. Of moet, het is maar net wat we er mee gaan doen. De kosten zijn het in ieder geval niet.
Nu eerst maar eens uitzoeken hoe ik de bouten van het kleppendeksel los krijg. Pas nadat ik de staat van de motor kan beoordelen kan ik een keuze maken wat er met de auto gaat gebeuren. Maken is op zich ook wel leuk, dan kan de 1.6 weg.