Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 16-02-26) Dilemma?

Maar wat is nu feitelijk het probleem van een sloopauto op de oprit? Ik kan me niets anders bedenken dan iets esthetisch of de onderbuik. Misschien vind ik de planten bij de buren ook maar niets.

Gisteren wel opeens een auto van toezicht in de straat. Verder niets van of over gehoord.

Ik zie het probleem van een auto demonteren op eigen oprit ook niet zo.

Wel schijnt er 1 of andere milieu-regelgeving ofzo over te bestaan.

Ikke half. Maar zolang je geen oliesporen of wat dan ook achterlaat op straat moet er geen groot probleem mee zijn.

Volgens mij mag je een aanhanger of caravan ook maar beperkt op de opendare weg / oprit hebben staan, zal wel in de APV dus ik kan mij indenken dat er met een sloopauto ook beperkingen zijn. Vaak word er pas wat aangedaan als buren zich er aan storen, en ik hoor ze al bellen, het lijkt wel een garage, iedere dag vreemde auto's en gasten aan de deur, ze slopen auto's daar, spoelen de olie door het riool, etc etc. Ik zou er als buur niet blij mee zijn, maar mijn interesse tonen en kijken wat de bedoeling is.

Onze buur werd plots een TNT bezorger met een eigen busje, verlengde en verhoodge Sprinter, en het was succesvol dus een tweede en derde kwam. Waren veel mensen niet blij mee, en oplossing is er gevonden waar iedereen zich mee kon vinden.

Ach bij mij staat met enige regelmaat de hele club op de oprit voor klein of groter onderhoud. Heb de buren nog nooit horen klagen.

Scheelt het misschien wel dat ik naast m'n garage nog een deel heb dat is afgeschermd met een grote poort (waar de grotere projecten worden gedaan).

Als je het enigzins kan vinden met de buren en er geen grote zooi van maakt zal t vast goed komen

Zo daar ben je goed mee weggekomen, of beter dat heb je goed ingeschat.
Beiden eigenlijk niet. Als het was meegevallen met de ellende dan had ik wellicht gebaald dat ik hem niet had laten maken.
Maar het zou zijn doel voorbij schieten, ik kocht de auto voor onderdelen. Als ik hem zou repareren heb ik nog geen onderdelen, als ik hem direct had verkocht met winst hetzelfde verhaal.

Als een van de buren hier het lef heeft om te bellen zonder eerst aan de deur te komen, dan hebben ze wat mij betreft iets uit te leggen. Want zo ga je naar mijn idee niet met elkaar om.
Zelfs mijn directe buren die helemaal niets met auto's hebben vinden het schitterend. Toen het 2 weken terug mooi weer was zaten ze ook gewoon buiten terwijl ik bezig was. Geen enkel probleem, praatje maken, grapjes maken. Ik zie er eigenlijk juist is positiefs in, iets sociaals op deze manier.
Een beetje afhankelijk van de verkoop van diverse onderdelen, is de auto waarschijnlijk met een paar weken al weer weg. En zo groot is de kans op herhaling ook weer niet. Al was het maar vanwege het geringe aanbod ;). Maar goed dat weet een buur ook enkel als ie zelf aan de deur komt natuurlijk.

Een woonwijk is een gebied (wijk) in een gemeente waar voornamelijk woningen staan. Een wijk kan zijn onderverdeeld in buurten. Oude stadswijken zijn soms voormalige zelfstandige gemeenten, die zijn geannexeerd door een grotere buurgemeente. Een woonwijk wordt tegenwoordig meestal integraal ontworpen door een stedenbouwkundige.

Ik snap het anders niet. Ik lees nu 3x dat iemand niet blij is met zo'n situatie, maar niemand van jullie geeft daar argumenten bij. Dus kom op, voor de draad er mee!
En 'omdat het er niet uitziet' is hetzelfde als de planten of schutting van mijn buren die ik lelijk vind. Dus iets sterker dan dat mag best ;).

Het zit je niet altijd even goed mee man, maar als je straks klaar bent met alles heb je een smile van oor tot oor die er niet meer af te branden is:);)
Ik snap vaak het gezeur van buren niet, ik vindt het persoonlijk spijkers op laag water zoeken, hiernaast zijn ze bezig met het afbreken van een schuur wat al tijden duurt, een mooi gezicht is anders maar om daar nou over te gaan mauwen, nee.

Weet je Paulus, het is eerder geluid en olie en dergelijke waarvan ik zou snappen dat het niet word geapprecieerd.
Maar je kunt op tijd stoppen, netjes alles opvangen, vuil telkens wegvegen en het schoon houden.

Zolang je dat in de gaten houd zou ik verwachten dat niemand er problemen mee heeft.

Vooralsnog lijkt het spruitstuk nog op het postkantoor te liggen. Ik ga zo de garage maar eens bellen.
Ik weet niet waarom dit zo is, maar erg vrolijk word ik niet van deze situatie. Stuur ik het direct na ontvangst op om geen tijd te verliezen, is er nu alsnog een week verloren gegaan. :(

maar als je straks klaar bent met alles heb je een smile van oor tot oor die er niet meer af te branden is
Ik hoop wel dat het deze keer langer dan 10 dagen mag duren :)

Paulus0013 zei:
Ik snap het anders niet. Ik lees nu 3x dat iemand niet blij is met zo'n situatie, maar niemand van jullie geeft daar argumenten bij. Dus kom op, voor de draad er mee!
En 'omdat het er niet uitziet' is hetzelfde als de planten of schutting van mijn buren die ik lelijk vind. Dus iets sterker dan dat mag best ;).

Nou, of iets er wel of niet uitziet is een subjectieve smaakkwestie. Of het wel of niet verzorgd eruit ziet is al iets minder subjectief. En de stap van wrakken in de voortuin naar tokkie is voor velen niet zo'n heel grote stap meer:

image-3154398.JPG

Maar hoe doe je dat met het kenteken? Betaal je hier nu wegenbelasting over? Zo niet, mag het ding formeel niet in het zicht staan. Als hij voor de helft uit elkaar ligt, is de kans dat de politie een kenteken natrekt wel ineens een stuk groter.

De auto is geschorst en niet verzekerd. Hij kost me dus niets om zo voor de deur te hebben.
Als ik de achterbumper en de kentekenplaten er weer opschroef, dan ziet niemand vanaf 'de weg' (in dit geval een plein welke vanaf doorgaande wegen niet te zien is) dat de auto half uit elkaar ligt. Doorgaans staat er ook nog een auto achter.
De kentekenplaten heb ik er af gehaald, dus de politie/toezicht zal toch iets van moeten aanbellen mochten ze iets willen. Of ze sturen een rekening/brief op huisadres.

Ik heb eerder vanavond nog even de apv doorgebladerd. Echt een groot probleem verwacht ik niet. Tenminste niet zolang ik hier geen gewoonte van ga maken. Ik kan mij voorstellen dat als ik 10 auto's per jaar meerdere weken zo voor de deur zet, dat dat wel een probleem gaat opleveren.

In je foto zie ik zelf meer een asobeeld dan in een auto die van binnen kaal is. Er ligt ook niets los door de tuin, alles ligt of in de auto of in de schuur. Ik heb ook bepaald niet de intentie om het geschetste beeld van de foto te evenaren. Integendeel zelfs. Want je weet gewoon dat je daarmee dan helemaal een bepaald beeld over jezelf afroept en zeker gedonder kunt verwachten.

Overigens zou ik het wel apart vinden als je op je eigen plek in je eigen tuin geen auto mag demonteren. Tot op zekere hoogte mag je toch zelf weten wat je op eigen terrein doet?

Paulus0013 zei:
Overigens zou ik het wel apart vinden als je op je eigen plek in je eigen tuin geen auto mag demonteren. Tot op zekere hoogte mag je toch zelf weten wat je op eigen terrein doet?

Als hij inderdaad op eigen terrein staat, mag het volgens mij inderdaad wel. Dat had ik er niet van begrepen. Maar de foto van de tokkie-tuin was slechts ter illustratie. In dat geval is het trouwens ook tot een rechtszaak gekomen. Op zich kan ik me voorstellen dat mensen in de omgeving de stap van een half gedemonteerde auto naar een rommeltuin niet zo heel groot vinden. Maar uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om het wel of niet hebben van een goede verstandhouding.

Misschien beetje lomp dat ik dit zeg, maar de foto's op de vorige pagina spreken toch voor zich wat dat betreft?
34i07d0.jpg

En dat is natuurlijk gewoon water :T

Even voor de goede orde, ik heb er persoonlijk uiteraard niks tegen als een buurman een auto uit elkaar haalt, ik zou hem zeer waarschijnlijk helpen. In mijn straat zijn er gelukkig diverse die ook aan hun auto werken.

Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die het geen prettig gezicht vinden, een half gedemonteerde auto. Idd wat tokkie achtig. Die mensen heb je gewoon ook, die snappen er niks van. Mijn buren zijn stiekem een beetje als de serie schone schijn (die serie is trouwens ook in mijn woonplaats en hier vlak bij in Coventry gedraaid) Ze zijn altijd heel vriendelijk en zeggen nooit iets negatiefs over mijn vele gesleutel maar stiekem vinden ze het helemaal niets. :) Tot hun dochter pannen had natuurlijk. Hele lieve mensen en ze zullen het nooit zeggen en zeker niet klagen maar eigenlijk vinden ze het niks.

Maar het ziet er bij jou idd netjes uit, het was geen kritiek.

Busjes ken ik idd maar al te goed. Recht tegen over mijn huis staat het laatste jaar een bus in flioserend orange rood. Ik heb een flinke tuin en toch komt de gloed soms binnen :) Ik vind het niet leuk, kan ook lastig mijn oprit in en uit maar hij mag hem er neerzetten (en kan me voorstellen dat hij er zich op wil aangezien al zijn gereedschap er in ligt) dus laat ik het lekker. Leven en laten leven.

Auto demonteren zal je mij niet snel zien doen, maar sleutelen op straat doe ik nog wel eens. Als dit geval op Paulus zijn eigen terrein is, waarom niet. In zijn geval staat het gedemonteerde ook richting huis, dus niet goed zichtbaar.

Vraagje, heb jij die motortakel gekocht of huur je zo`n apparaat ergens. Is in sommige gevallen een verrekte makkelijk ding.

Die takel had iemand zelf meegenomen om de motor er uit te halen.

Ik zie ook net dat het spruitstuk is opgehaald op het postkantoor.

Zo'n takel is inderdaad erg handig. Ik heb er vorig jaar eentje gekocht bij van Cranenbroek voor 125 euro. Zolang je hem nu en dan hobbymatig gebruikt goed genoeg. Omdat ik hem op meerdere plaatsen gebruik en vanwege de ruimte die zo'n ding inneemt ook handig als je de 'poten' kunt inklappen.

Nog een kleien reactie op bovenstaand verhaal : als je auto geschorst is, maar hij gewoon op je oprit staan en zichtbaar zijn. Je maakt geen gebruik van de openbare weg en dat is de eis waar je aan moet voldoen. Niets meer en niets minder.

Pas nog een Capri op laten halen waar al het bruikbare af was. Koste me niks maar ik kreeg er ook niks voor.

Beetje sloper heeft een kraantje waarmee hij het wrak zo optilt, velgen kunnen er dus gewoon af (als de wagen binnen kraanbereik staat;) )

Een kaal wrak til je met 3, 4 man zo op een kar. Zelf FF naar de oud ijzer boer brengen voor 50€, chassisnummer eruit en bij de RDW aangeven dat de auto op export is gegaan.

Heerlijk, heb je 3 auto's, besluit de enige werkende er ook maar de brui aan te geven.
De kop van de 1.6 is door, zuipt koelvloeistof en witte rook uit de uitlaat.
Die laten we vanaf nu dus ook maar even staan om erger te voorkomen.
Nu even een paar dagen zien te overbruggen. prima weer om te fietsen tenslotte :rolleyes:

Ai, dat is zuur! Neem aan dat je die ook gaat laten repareren? Of nu je je handen vuil hebt gemaakt ga je het misschien wel zelf doen? Er is vast een goede how to te vinden.

Deze week kom ik wel even door dankzij mijn ouwelui. Ik had al bijna een andere auto gekocht, maar voor slechts een paar dagen is dat ook wat overdreven.
Ik hoop dat de HF dit weekend opgehaald kan worden, dan valt het te overzien. De 1.6 wordt wel weer gemaakt, ik denk eind juli na mijn vakantie.
Ik ga even kijken of ik een dealtje kan sluiten met de automonteur die het blok uit de sloper heeft gehaald. Hij kon nog wat gebruiken en heeft nog wat spullen meegenomen, wellicht kan ie de 1.6 ook in orde maken. Kunnen we wellicht zijn tijd ruilen tegen wat onderdelen, scheelt ons allebei.

Verder is de afspraak bevestigt bij de tuner voor 13 juni. Je kunt maar vast vooruit plannen ;).
Wil dit toch wel zo snel mogelijk gedaan hebben. Niet zozeer vanwege meer vermogen, maar meer omdat er nu zoveel is gewijzigd rondom de motor dat een en ander beter even goed op elkaar afgesteld kan worden om mogelijke problemen te voorkomen.

Kennelijk kan er écht nooit iets meezitten. Nog steeds geen auto.

Uit de sloper vanavond het interieur gedemonteerd. Als het goed is komt daar morgen iemand voor.

En had ik de 1.6 vorige week maar laten maken, dan had ik nu tenminste wel vervoer gehad.

Het lijkt er dus ook op dat ik met een niet ingereden auto naar de tuner moet op deze manier. Ik kan mogelijk nog wel een paar honderd kilometer maken voor die tijd, dat moet wel lukken. Alleen zou een controlebeurt met oliewissel dan of iets aan de vroege kant moeten gebeuren, of pas na het afstellen.

Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn natuurlijk. Maar het belangrijkste zal inderdaad die km's zijn voordat die op de bank gaat.

Vroeg vertrekken en een roadtrip door NL :D (y)

Paulus0013 zei:
Deze week kom ik wel even door dankzij mijn ouwelui. Ik had al bijna een andere auto gekocht, maar voor slechts een paar dagen is dat ook wat overdreven.
Ik hoop dat de HF dit weekend opgehaald kan worden, dan valt het te overzien. De 1.6 wordt wel weer gemaakt, ik denk eind juli na mijn vakantie.
Ik ga even kijken of ik een dealtje kan sluiten met de automonteur die het blok uit de sloper heeft gehaald. Hij kon nog wat gebruiken en heeft nog wat spullen meegenomen, wellicht kan ie de 1.6 ook in orde maken. Kunnen we wellicht zijn tijd ruilen tegen wat onderdelen, scheelt ons allebei.

Verder is de afspraak bevestigt bij de tuner voor 13 juni. Je kunt maar vast vooruit plannen ;).
Wil dit toch wel zo snel mogelijk gedaan hebben. Niet zozeer vanwege meer vermogen, maar meer omdat er nu zoveel is gewijzigd rondom de motor dat een en ander beter even goed op elkaar afgesteld kan worden om mogelijke problemen te voorkomen.

Mag ik vragen wie je auto gaat tunen? Eventueel via een persoonlijk bericht mocht je dat fijner vinden.

Interieur van de sloper is zojuist ook opgehaald.
Aan de binnenzijde zijn we nu bijna wel klaar denk ik. Bijna alles is wel los inmiddels.

6z3246.jpg

2ibjcd2.jpg

Goh, het mooiste deel van de Delta II zit er nog in: de golvende bovenkant van het dashboard!

Ben blij voor je dat het interieur is verkocht.

Net nog contact gehad met garage. Om 9 uur was ie nog de uitlaat aan het lassen.
Morgen gaat hij er mee rijden, moet uitgelijnd worden en uiteraard in het algemeen checken of ie goed loopt.
Als het meezit komt dat goed. En dan gaat dat ook betekenen dat ik zondag zo'n beetje 200 euro benzine op mag gaan rijden alvorens maandag naar de tuner te gaan. Als het tegenzit gaat de tuner wellicht niet blij worden van mijn telefoontje morgen.
We wachten het af en hopen op het beste.

Op de rollenbank kan je ook inrijden. Heb ik ook gedaan. Eerst 100km inrijden op de bank, daarna even gestopt om alles na te lopen en olie te verversen en vervolgens getuned.

Auto toch niet klaar. Hoe dan ook is mijn planning de auto straks op te halen. Hopelijk neemt men straks de telefoon nog op.
Ik heb garage gisteren middels bericht laten weten er nu wel klaar mee te zijn.

Maar hij is niet klaar.....dus dan kun je hem toch niet ophalen? Ik snap dat het vervelend is. Maar ja, helaas zou ik zeggen. Duurt wel lang dat ben ik met je eens.

Je wil dat Italiaanse gebakkie nou toch eindelijk wel eens fatsoenlijk rijdend op de weg hebben neem ik aan?

Wacht dan gewoon nog ff, voordat je zometeen weer met een aan stront gereden blok zit

Ik weet er alles van dat het tegenvalt, maar wees verstandig

Nee ik wacht niet meer. De zoon van de tuner heeft ook zo'n auto, dus daar gaan we dan morgenochtend ook wel samen uitkomen.
Ik blijf niet aan de gang met continue afspraken verzetten of afzeggen omdat iemand verzuimd mij op tijd te informeren. Dat is nu gewoon even afgelopen, ik los het verder zelf wel op. Van deze situatie word ik lichtelijk niet goed en dat leidt weer tot andere problemen.
Kennelijk sluit hun werkmethode niet aan bij mijn wensen. Dat is jammer, maar het is niet anders.

Terug
Bovenaan