Ding dong we zijn er weer!
Gisteren een record aan werk verzet. Ruim 13 uur aan 1 stuk bezig geweest.
In de ochtend begonnen met de versnellingsbak uit de sloper demonteren, omdat deze opgehaald zou worden.
Uiteraard gelijk de hele voortrein er af, remmen gedemonteerd.
Hierna was het tijd om de goede HF eens te gaan bekijken. We hadden 2 opdrachten: spruitstukpakking en aircocondensor.
Hele voorkant gedemonteerd.
De pakking die van het spruitstuk af kwam ziet er zo uit:
En dat zou dan na ca. 1650km zijn.
Er is een wat dikkere, metaalachtige performance pakking op gegaan.
Resultaat: motor tikt niet meer zo enorm hard en de auto trekt ook een stuk beter. Wel nog iets van een ratel hoorbaar, nadere diagnose daarvoor moet nog gesteld worden.
De airco was een minder mooi verhaal. Schroefdraad van 2 leidingen zat scheef in elkaar. Ik had alles nog liggen van de sloper, maar dat bleek in slechtere staat dan gedacht. De huidige leidingen zijn nu afgedicht en ik zal op zoek moeten naar nieuwe. De condensor heb ik er bewust niet opgezet. Een nieuw nutteloos ding stenen laten vangen is ook zo zonde.
Tevens diverse leidingen van de koeling nagelopen omdat vloeistof werd verloren. Op diverse plekken wat klemmen aangedraaid. Dat wordt komende week dus even in de gaten houden.
Als laatste was het tijd om de 1.6 te reanimeren.
Hiervan hebben we de kop gedemonteerd en de koppakking vervangen. Dit bleek inderdaad het probleem te zijn.
De accu was inmiddels wel leeg, dus kwam mooi uit dat er nog een accu van de sloper was.
Deze auto is er qua roest niet heel best aan toe. Misschien redt ie eind dit jaar de apk nog, dat zou mooi zijn. Volgend jaar gaat ie zeker niet redden.
Nu in de planning afspraak maken met garage om de openstaande werkzaamheden uit te laten voeren. Pas daarna weer verder kijken.