Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 16-02-26) Dilemma?

Carfanatic zei:
Boppie zei:
speedtouch zei:
OK, dan maar met de fiets op vakantie, vette pech dus, jammer!

Dan is het einde Paulus denk ik. Iemand gaat hem dan aan de ballen ophangen.

Wat zijn je wensen voor de vakantie? Er zitten hier genoeg mensen die wel wat leuke dingen weten. Huur iets via snappcar oid.

ach wat heeft ts de afgelopen 30 pagina's met goedbedoeld advies gedaan?
Ga lopen is goedbedoeld advies? Ik vraag letterlijk om een concrete optie, maar die lijk ik gewoonweg niet te krijgen. Het lijkt mij evident dat als je twijfelt aan je auto dat je die laat staan. Maar mijn opties zijn op op dit moment. Dat heeft niets te maken met goedbedoeld advies negeren. Soms is een situatie even niet anders. Ik had er de afgelopen weken leuk een paar honderd euro doorheen kunnen jagen om een andere auto te huren, en dan? Dan zit ik klem met andere dingen als mijn vakantie. De beste optie had een paar weken terug geweest om die 1.6 direct te laten maken en de HF vooruit te schuiven. Maar dat is achteraf natuurlijk makkelijker gezegd dan vooraf.

Kortom, ik gaf je wel een concrete optie dus die heb je domweg wel gekregen, maar die optie past jou niet. Even goede vrienden, maar niet zeggen dat ik je geen concreet advies gaf. Nogmaals, ik snap je situatie. Ik had andere keuzes gemaakt in een vergelijkbare situatie, maar dat is niet aan de orde.

Mijn vorige baan was niet eens op mijn werktijden bereikbaar met het ov! Probeer maar eens rond 5 uur in de ochtend in Moerdijk te komen.

Excuses, mijn idee was om de heen en terugreis van de vakantie door het OV te laten verzorgen, gezellig fijn in de trein, en knus in de bus.

Wat wil je dan voor advies, Paulus?

"Doe wat je niet laten kan, laat wat je niet doen kan," is mij vroeger verteld. Als je geen alternatieve mobiliteit kan betalen, of wil, dan is er volgens mij toch geen verder advies nodig? Dan rest ons alleen je te adviseren niet verder met de auto te rijden.

Verder hou ik het wel bij meelezen.

Doordat je dagelijkse auto kapot is gegaan, moet de hobby auto die al een jaar of wat niet inzetbaar is, ineens plotseling weer inzetbaar zijn. Ik zou echt alle tijd nemen in dit geval om het lijdend voorwerp van dit topic weer rustig mobiel te krijgen. Geen overhaaste acties, dus. Twijfel je vanwege rare geluiden en gebrek aan vermogen, breng em weer terug en laat ze het fixen! Ga em niet dagelijks gebruiken omdat je dagelijks vervoer stil is komen te vallen. Dat je gelijk meetings gaat bezoeken en het circuit op gaat, had ik ook niet gelijk gedaan. Eerst maar eens rustig riijden, zien dat alles werkt zoals het moet. Ook na enkele opwarm cycli. Daarna rustig opbouwen qua vermogen.

Oja, je dagelijkse auto is niet het probleem van die garage. Je auto is jaren buiten uit roulatie geweest. Dat is echt niet het probleem van die garage, die je Dedra Turbo probeert te fixen, dat je dagelijkse vervoer stil is komen te vallen. Los dat gewoon zelf op.

Mijn tip:
- overhaast het puntjes op de i zetten niet. Geef de garage de tijd om het te fixen en ga niet zitten drammen.
- regel je dagelijkse vervoer zelf, desnoods met een oude golf of een citroen saxo, of desnoods een punto.

Combineer dat vervoer met iets waar wat bagage in kan. Megane van 1999 tot 2003 heeft vaak airco. Lekker in de warme landen. Kost niet teveel en stuurt best verdienstelijk.

Rij er nu mee op Sardinië, kan ik aanbevelen.

Boppie zei:
Combineer dat vervoer met iets waar wat bagage in kan. Megane van 1999 tot 2003 heeft vaak airco. Lekker in de warme landen. Kost niet teveel en stuurt best verdienstelijk.

Eens.

Boppie zei:
Rij er nu mee op Sardinië, kan ik aanbevelen.

Gááf man. Ooit zelf ook op Sardinië gereden.. weliswaar met een Transit personenbus.. Ook niet verkeerd.. mooi is het daar.. (y)

Paulus0013 zei:
Carfanatic zei:
ach wat heeft ts de afgelopen 30 pagina's met goedbedoeld advies gedaan?
Ga lopen is goedbedoeld advies? Ik vraag letterlijk om een concrete optie, maar die lijk ik gewoonweg niet te krijgen. Het lijkt mij evident dat als je twijfelt aan je auto dat je die laat staan. Maar mijn opties zijn op op dit moment. Dat heeft niets te maken met goedbedoeld advies negeren. Soms is een situatie even niet anders. Ik had er de afgelopen weken leuk een paar honderd euro doorheen kunnen jagen om een andere auto te huren, en dan? Dan zit ik klem met andere dingen als mijn vakantie. De beste optie had een paar weken terug geweest om die 1.6 direct te laten maken en de HF vooruit te schuiven. Maar dat is achteraf natuurlijk makkelijker gezegd dan vooraf.

Oh oh, ik voel hier een beetje van een dramadriehoek.

Dit topic begint braadsleeproporties te krijgen... Op het geluidsfragment klonk de motor als een tweecilinder. Niet best dus.

Vanmorgen naar de tuner geweest. Dat was geen succesverhaal.
Er is hoe dan ook lekkage tussen spruitstuk en blok, dus daar moet nog een nieuwe pakking tussen. Mogelijk lost dit al het een en ander op.
Ook is er een kleine olielekkage aan de riemzijde van het blok, is op zich wel handig dat dit ook eerst wordt opgelost.
Al met al wel iets wijzer, maar nog niets opgelost.
Mijn garage komt wederom toezeggingen niet na "ik laat je straks iets weten" om vervolgens in stilte te vervallen.
Ik heb ze dan maar per app verzocht een afspraak te maken deze zaken op te lossen op korte termijn.
Mij lijkt het verstandig dat ze dit toch echt gaan oppakken en oplossen.

Vervelend wel. Maar begrijp ik nu goed dat je dus voor de 2e keer de auto bij een garage hebt weggehaald terwijl deze nog niet goed was, of eigenlijk 3 keer? Waarom? En wat had je bij de tuner verwacht eigenlijk, je auto loopt niet goed, wat moeten zij daar dan mee?

R-W zei:
Vervelend wel. Maar begrijp ik nu goed dat je dus voor de 2e keer de auto bij een garage hebt weggehaald terwijl deze nog niet goed was, of eigenlijk 3 keer? Waarom? En wat had je bij de tuner verwacht eigenlijk, je auto loopt niet goed, wat moeten zij daar dan mee?

Het was een mogelijkheid dat het standaard kenveld en de standaard sensoren niet overweg konden met het andere uitlaatspruitstuk en de snelheid waarmee de turbo inkomt. Als ie dan niet snel genoeg meer benzine inspuit krijg je een turbulent arm mengsel. Het recept voor een detonatie.
Hoe hoger je daarmee dan in de toeren komt want tussen 3500 en 4000 zit een heel secuur gebied. Daarna is het namelijk heel makkelijk de vooronsteking goed te regelen.
Dat merken we hier dus. Het is deels hardwarematig maar ook een deel komt voort uit software die niet met de hardware overweg kan.

Dus de tuner moest van een auto die niet goed liep maar even wat software aanpassen om het wel goed te krijgen? Het is altijd deels hardwarematig en deels softwarematig, je moet het eerste echter wel eerst heel goed op orde hebben voordat je aan het tweede wil gaan beginnen.

R-W zei:
Dus de tuner moest van een auto die niet goed liep maar even wat software aanpassen om het wel goed te krijgen? Het is altijd deels hardwarematig en deels softwarematig, je moet het eerste echter wel eerst heel goed op orde hebben voordat je aan het tweede wil gaan beginnen.

Ik ben met je eens dat je eerst hardware op orde moet hebben. Maar ja! Het komt voor dat de laatste hand gelegd moet worden door een stukje custom software en het daarna pas goed werkt.
Ik had dat ook niet verwacht, zoals Paulus zelf al aangaf zat er nog iets fout in de motor. Maar in een perfecte wereld was ie er slecht lopend in gegaan en goed lopend uitgegaan.

De zuinigheid was daarin doorslaggevend. En ik heb een uitgebreide en onderbouwde variant ook persoonlijk aan paulus medegedeeld. Maar heb daarin praktijkvoorbeelden gebruikt die ik niet te pas en te onpas op een publiek forum mag strooien. Vind ik niet netjes richting de eigenaren van desbetreffende autos.

Nico GTR zei:
R-W zei:

Ik ben met je eens dat je eerst hardware op orde moet hebben. Maar ja! Het komt voor dat de laatste hand gelegd moet worden door een stukje custom software en het daarna pas goed werkt.
Ik had dat ook niet verwacht, zoals Paulus zelf al aangaf zat er nog iets fout in de motor. Maar in een perfecte wereld was ie er slecht lopend in gegaan en goed lopend uitgegaan.

De zuinigheid was daarin doorslaggevend. En ik heb een uitgebreide en onderbouwde variant ook persoonlijk aan paulus medegedeeld. Maar heb daarin praktijkvoorbeelden gebruikt die ik niet te pas en te onpas op een publiek forum mag strooien. Vind ik niet netjes richting de eigenaren van desbetreffende autos.

Nooit, hardware niet goed ga je niet oplossen met een stukje software. Ga je tunen met een slechte basis, is het heel snel afgelopen.

R-W zei:
Nico GTR zei:
R-W zei:

Nooit, hardware niet goed ga je niet oplossen met een stukje software. Ga je tunen met een slechte basis, is het heel snel afgelopen.

Definieer hardware niet goed, als alles bij elkaar zou moeten werken is het de software die het samenbind. Ik vind nooit een beetje te sterk uitgedrukt.

Nico GTR zei:
R-W zei:
Nico GTR zei:
R-W zei:

Definieer hardware niet goed, als alles bij elkaar zou moeten werken is het de software die het samenbind. Ik vind nooit een beetje te sterk uitgedrukt.

Je geeft zelf het antwoord al, dat is in dit geval niet het geval.

R-W zei:
Nico GTR zei:
R-W zei:
Nico GTR zei:
R-W zei:

Je geeft zelf het antwoord al, dat is in dit geval niet het geval.

Ik heb ook nooit gezegd dat dit het geval bij Paulus was.

R-W zei:

Sorry, maar wat een lulkoek. Software doet in het algemeen niets anders dan de zwakheden van hardware voor de gebruiker onzichtbaar maken.

Natuurlijk heb ik het dan wel over bekende "zwakheden". En in de grootst mogelijke algemeenheid.

Als een motor valse lucht trekt, of de uitlaat is verstopt, of een luchtweger is kapot, moet je dat natuurlijk neit gaan corrigeren in software, maar het probleem oplossen. Als de inspuiting in dit geval niet de flexibiltieit heeft om te compenseren voor een anders gevormd spruitstuk, een andere turbo of in ander voorkomende gevallen een andere inlaat, dan moet je dat compenseren.

Maar ik vind het erg lastig om te beroordelen waar nu het probleem zit. Kan me voorstellen dat je daar op doelt R-W, met "hardware niet goed".

Uiteraard moet de basis goed zijn.
- Juiste nokkenassen,
- juiste timing van de nokkenassen,
- juiste klepspeling van alle kleppen.
- goede compressiemeting
- oliedruk nameten
- lektest op valse luchtlekkages (belangrijk in het inlaat EN uitlaattraject).

Check dat alle sensoren de juiste waarden afgeven. Lijkt me dat een tuner dat moet kunnen controleren.

Als dan blijkt dat de basis goed is, maar de motor niet goed loopt en dat dit komt omdat in bepaalde modes (belasting bij bepaald toerental) de motor een verkeerd mengsel krijgt, wat veroorzaakt wordt door een gewijzigde constructie, dan moet je dat uiteraard aanpassen.

Dat er hier en daar wat olie lekt of dat een pakking lekt is weer geen teken van vertrouwen, maar gezien de hoeveelheid custom zaken bijna niet te vermijden. Ik zou er erg mee oppassen om er uitgebreid mee te gaan rijden. Als de mechaniek nog niet op orde is, dan moet dat gewoon eerst in orde. Je kan niet verwachten in dit geval dat het gewoon direct werkt alsof je een nieuwe telefoon koopt en dat je gelijk zorgeloos kan gaan genieten en gebruiken.

R-W zei:
Lulkoek en dan hetzelfde uitgebreid beschrijven? :confused:

Zullen we dan maar accepteren dat we alle drie hetzelfde bedoelen maar het op een andere manier zeggen en schrijven en interpreteren van elkaar?

R-W zei:
Nee dat is niet juist. De auto is niet weggehaald, de auto is zo afgeleverd door de garage.

je moet het eerste echter wel eerst heel goed op orde hebben voordat je aan het tweede wil gaan beginnen.
En dat is precies waarom de tuner na een check onder de kap en auto mij weer weg heeft gestuurd met deze opdracht.

Bij de tuner ook nog even gesproken over mijn sloopauto. Men was daar niet amused over. Zij hadden toch echt eerder een afspraak met de verkoper dan ik. Overigens voor een nog lagere prijs zelfs, bijna gratis zo onderhand als je het zo bekijkt.

Gisteren een nieuwe aircocondensor mogen ontvangen. Wordt even zien of dat gelijk met voornoemde werkzaamheden kan worden meegenomen of dat ie op een ander moment wordt vervangen. En anders over 2 weken als we de 1.6 gaan doen.

2e5ljrm.jpg

Ok, dat had ik verkeerd begrepen dan. Wat ga je nu doen, weer terug naar die (fiat?)garage om de hardware alsnog in orde te laten brengen, dan weer inrijden en weer naar de tuner? Pff, het zit je niet mee. Vakantieprobleem wel al opgelost?

Ja ik heb garage de situatie voorgelegd en gevraagd het op te lossen. Terug moet ik sowieso nog een keer.
Opnieuw inrijden lijkt mij niet nodig, want ik denk niet dat het hele blok weer uit elkaar moet.
Straks eerst maar eens zien hoe de motor loopt en turbo inkomt als de pakking bij het spruitstuk is vervangen. Volgens de tuner zou dat al een berg moeten schelen. We kunnen daarna altijd nog verder zien wat er wel of niet aan scheelt.

En vakantieprobleem? Er is geen vakantieprobleem.

Het zit allemaal niet mee.

Als ik alles hier zo boven lees dan zou ik bijna zeggen maak de auto zo veel mogeljik standaard en kijk hoe de motor dan draait. Vervang dan alles stap voor stap en laat zorg dat de motor goed blijft draainen. Wat maakt het uit dat er een half jaar overheen gaat. Dat zou nu mijn aanpak zijn, en is het vooral genieten als de motor lekker draait. Ja, niet de snelste van de klas, maar draait lekker rond zonder problemen.

Als alles dan klaar is dan kan je gaan smarteren en bofkonten.

Dat standaard maken zal ook nog niet zo makkelijk gaan. Ik heb daarvoor niet meer alle onderdelen. Ook zal dat een enorme berg aan werk met dito kosten met zich meebrengen.
Dan kijk ik toch liever eerst naar andere zaken die mogelijk voor de hand liggen in deze fase. Als dat niet volstaat, dan kunnen we altijd nog zien. Misschien is het helemaal niets ernstigs, wie zal het zeggen.

Ook nog maar eens wat positiefs melden dan.
De uitlaat na de laatste aanpassing.

Voor met de maffe overgang:
5zp72r.jpg

En na:
2wci1pz.jpg

2chudw.jpg

Dat ziet er stukken beter uit zo.

Verder nog een shot van de bodem, niet echt extreem met de roest lijkt het.
hu4tua.jpg

Wat ik nog even overweeg is om de achteras van de sloper te halen en deze tzt op te laten knappen en dan onder de goede auto te zetten.

En de sloper staat er inmiddels zo bij:
29by3oo.jpg

Ding dong we zijn er weer!

Gisteren een record aan werk verzet. Ruim 13 uur aan 1 stuk bezig geweest.
In de ochtend begonnen met de versnellingsbak uit de sloper demonteren, omdat deze opgehaald zou worden.
Uiteraard gelijk de hele voortrein er af, remmen gedemonteerd.

Hierna was het tijd om de goede HF eens te gaan bekijken. We hadden 2 opdrachten: spruitstukpakking en aircocondensor.
Hele voorkant gedemonteerd.
2k1weo.jpg

De pakking die van het spruitstuk af kwam ziet er zo uit:
pufwj.jpg

5uiyoo.jpg

En dat zou dan na ca. 1650km zijn.
Er is een wat dikkere, metaalachtige performance pakking op gegaan.
Resultaat: motor tikt niet meer zo enorm hard en de auto trekt ook een stuk beter. Wel nog iets van een ratel hoorbaar, nadere diagnose daarvoor moet nog gesteld worden.
De airco was een minder mooi verhaal. Schroefdraad van 2 leidingen zat scheef in elkaar. Ik had alles nog liggen van de sloper, maar dat bleek in slechtere staat dan gedacht. De huidige leidingen zijn nu afgedicht en ik zal op zoek moeten naar nieuwe. De condensor heb ik er bewust niet opgezet. Een nieuw nutteloos ding stenen laten vangen is ook zo zonde.
Tevens diverse leidingen van de koeling nagelopen omdat vloeistof werd verloren. Op diverse plekken wat klemmen aangedraaid. Dat wordt komende week dus even in de gaten houden.

Als laatste was het tijd om de 1.6 te reanimeren.
Hiervan hebben we de kop gedemonteerd en de koppakking vervangen. Dit bleek inderdaad het probleem te zijn.
De accu was inmiddels wel leeg, dus kwam mooi uit dat er nog een accu van de sloper was.
Deze auto is er qua roest niet heel best aan toe. Misschien redt ie eind dit jaar de apk nog, dat zou mooi zijn. Volgend jaar gaat ie zeker niet redden.

Nu in de planning afspraak maken met garage om de openstaande werkzaamheden uit te laten voeren. Pas daarna weer verder kijken.

Wat een verhaal zeg Paulus! Ik zag ook al iets op FB voorbij komen!
Mooi dat je nu inderdaad 2 rijdende Delta's hebt! (y)

Kleine update.
De HF heeft nog steeds last van kinderziektes.
Regelmatig brandt het injectielampje en bokt de auto wat.
Ook heb ik nog steeds het idee dat ik boost mis.
Ik ruik ook nog weleens uitlaatgassen.
Ik denk dat ik de hele slangenbende van het inlaattraject eerst eens na moet lopen.
Zou een mooie klus zijn om te combineren met het vervangen van de aircoleidingen. Dan moet immers toch de helft weer uit elkaar.

De koelvloeistofllekkage lijkt wel te zijn opgelost. Ik zie niets, ruik niets en ook het niveau in de tank is niet gedaald.
Olieverbruik lijkt er ook niet echt te zijn.
Benzineverbruik met 1 op 9 met gemak lijkt ook op orde.
Wel jammer dat er nog kleine irritaties zijn zoals het wiel linksvoor dat aanloopt bij een scherpe bocht naar rechts. Wel apart dat het andersom niet is. Ook nog maar eens iets op verzinnen.

Vervelend dat je nog wat dingetjes op te lossen hebt. Gaat ie terug naar de garage of ergens anders heen? Suit je nieuwe uitlaatspruitstuk wel goed aan?

Aircoleidingen worden ook nog een pain in the ass. Tuynder kan slechts 1 van de 4 leidingen leveren. Dat wordt dus nog een leuke klus om daar aan te komen. Mij lijkt het overigens een goed idee alle leidingen dan maar meteen te doen als het spul toch los moet.

De auto gaat nog terug langs de garage. Waarschijnlijk ergens in de loop van de maand pas. Hoe en wat precies moeten we nog even kortsluiten.
Remmen vervangen en oliewissel kan men uiteraard zo wel doen in een paar uurtjes, maar voor diagnose van de andere zaken is wellicht wijzer dat men de auto wat langer heeft. Dus in dat licht is het misschien wijzer gewoon een lijstje te maken met zaken en de auto daar een week of 3 achter te laten.

Of het spruitstuk met de nieuwe pakking wel 100% aansluit durf ik zo niet te zeggen. Kan zomaar zijn dat er nu op een andere plek nog wat teveel ruimte zit.

Ik hoop wel dat als ik de auto naar de garage breng dat men iets kan vinden en het kan oplossen. Erg veel plezier heb ik er zo niet van.

De sloopauto is ook een leuke. Diverse mensen konden nog wel iets gebruiken en zouden 'morgen reageren'. Schijnbaar hebben die mensen dan toch niet echt iets nodig. Eind van de maand wil ik die auto weg hebben. Ik heb eventueel al iets anders leuks gezien daarvoor in de plaats.

Korte update.
Zaterdag ga ik terug naar de garage waar voornoemde werkzaamheden worden uitgevoerd.
De lekkage wordt eerst bekijken hoe of wat en indien nodig dan maar een andere afspraak inplannen daarvoor als het teveel werk blijkt te zijn.
Auto heeft nog wel wat kuren, hopelijk gaan we daar ook uitkomen.

De sloper heb ik afgelopen weekend verder leeg getrokken en alles dat er los in lag uitgezocht. Nu de dozen met onderdelen nog ergens kwijt zien te kunnen. In feite is het project sloper nu wel afgerond. Enkel de wielen moeten er straks nog af. Dat wordt even kortsluiten met degene die de auto komt weghalen. Sommige onderdelen zijn kennelijk niet meer interessant voor de verkoop. De kleinere dingen leg ik wel apart, maar iets als een volledige uitlaatlijn gaat gewoon naar de sloop als niemand die komt ophalen. Het is niet anders, ik kan niet alles eeuwig bewaren. De spoilerkit is ook al zo'n dingetje dat nogal wat ruimte inneemt.
Was een leuk project, leuke mensen ontmoet, lekker bezig geweest, veel geleerd en er aanzienlijk meer geld en ook spullen aan overgehouden dan gedacht. Zou het waarschijnlijk zo weer doen als ik de kans krijg.

Ook de 1.6 pruttelt nog steeds vrolijk rond. Moet alleen even een lampje vervangen. Fijn weer alle dozen van de sloper daarvoor uitgraven.
Waarschijnlijk rijd ik binnenkort even langs een lokale garage om te vragen wat ik ongeveer kwijt ga zijn als ik de auto weer fatsoenlijk dicht laat lassen en in de prut laat zetten. Als dat voor redelijk geld gefixt kan worden, kan de auto nog wel een tijdje mee. Aan de motor zelf zal het in ieder geval niet liggen. En de meeste andere dingen zijn ook wel weer te fixen.

Vandaag langs de garage geweest.
Remmen zijn vervangen, olie gewisseld, slang blow off vervangen.
Er is lekkage bij de pakking van de carterpan en ook bij de bak/visco. Hiervoor staat een nieuwe afspraak voor komende week.
Verder bleek dat de auto zijn boost niet haalde en is er nog een temperatuursensor vervangen en er is nu een boostcontroller geplaatst.
Auto voelt nu weer beter aan en geeft duidelijk meer koppel af. Sleurt er weer goed aan bij 120 in de 5.

Om gelijk door te halen ook de tuner gemaild. Ik hoop dat het mogelijk is dat ik daar over 2 weken terecht kan.

Ik zal van de week nog wat foto's maken en posten.

Een paar foto's:

Boostcontroller:
w70vhh.jpg

De Tarox F2000 schijven:
2irpzxl.jpg

En van de sloper is niet veel meer over:
2vis4ys.jpg

j6rcdg.jpg

En ik stuitte eerder deze week op iets moois waar ik al tijden naar op zoek was eigenlijk. Een rode HF 5 deurs. Het geld is er op zich wel voor een nieuw project, alleen de ruimte kan een issue worden op dit moment. Eigenlijk wil ik het wel gaan doen, omdat ik niet verwacht binnen afzienbare tijd nog zo'n kans te krijgen. De auto heeft wat werk nodig, maar dat is hoe dan ook met welke auto je ook koopt. Ik heb nog wat spullen liggen, wat eea makkelijker kan maken. En er lijkt zelfs de optie te zijn elders de aandrijflijn van een Dedra integrale te kunnen kopen. Dat zou het project helemaal compleet maken. Ik sta serieus voor een dilemma. Wel doen, niet doen, wel doen, niet doen :confused:

Zolang het in een keer goed gaat doen! Maar anders is het wel eng je nog een keer in een dergelijk project te storten.

Loods huren en zelf doen kan ook. Ruimteprobleem ook opgelost. ;)

De 1.6 deed het ook weer?

Ik zeg doen. Misschien een optie om de auto meteen naar de garage van jouw keuze te brengen? Dan heb jij geen plaatsgebrek.

Niet doen en eerst eens zorgen dat de rest in orde is en blijft en daar eens van gaan genieten.
Vooralsnog lijkt alles inmiddels de goede kant op te gaan. Zowel met de auto als met de garage.

Zolang het in een keer goed gaat doen!
Tja en die garantie zal je vooraf helaas nooit hebben.

Loods huren en zelf doen kan ook. Ruimteprobleem ook opgelost. winking smiley
Daar denk ik al langer aan. Zelfs aan het kopen van een ruimte. Het zou dan nog mooier zijn als het niet slechts om een enkele garagebox gaat, maar om een ruimte waar tenminste 2 auto's passen. Dan kan er echt projectmatig wat gedaan worden en kan er naast iets dat je opbouwt ook nog iets gesloopt worden.

Misschien een optie om de auto meteen naar de garage van jouw keuze te brengen? Dan heb jij geen plaatsgebrek.
Dat is waar ik nu ook aan denk. Een garage vinden die het kan en wil. Haast is er niet. Zelfs beter als het even duurt om de kosten te spreiden.
En ik zit nu niet, zoals een tijd terug, met enige druk vanwege gebrek aan vervoer.

De 1.6 deed het ook weer?
De 1.6 doet het nog steeds prima na het vervangen van de koppakking en dbriem. Kan enkel wat laswerk gebruiken als ik hem na volgend jaar nog wil gebruiken.

Je kunt het zo gek niet verzinnen of het gaat wel stuk aan deze auto.

Gisteren weer een lekkere situatie. Ik draai bij Nijmegen de A15 op en wil mijn dakraam openen.
Het raam doet moeilijk, ik voel er aan en hup weg raam. De volledige glasplaat was losgekomen en eindigde in de middenberm. Dat had ook flink anders kunnen aflopen!
30nc6ma.jpg

Vandaag een nieuwe er in laten zetten. Viel nog mee dat het echt enkel de glasplaat was en de rest nog heel is gebleven. Ook verbaasd dat het zo snel geregeld kon worden. Voor 156 euro een andere glasplaat, das geen geld.

30mu0kp.jpg

Afgelopen zaterdag bij de garage geweest, daar zijn 2 pakkingen/dichtingen vervangen. Hopelijk is de lekkage nu ook opgelost.

Is het voor nu even wachten tot de tuner reageert. En daarna zien we wel weer verder.

Terug
Bovenaan