Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 16-02-26) Dilemma?

Op het moment zelf schrok ik.totaal niet. Het raam was ook echt opeens weg. Geen gekraak, geen gepiep, nergens langsgegaan op mijn auto. Echt poef weg.
Ik zei ook heel droog van o dat was het raam dat er uit vliegt. Toen checkte ik mijn spiegel en zag hem landen.

Je moet er niet aan denken daar op de motor te rijden of het ding op je voorruit te krijgen.

Bijkomend voordeel is nu wel dat het windgeruis van het oude raam nu ook weg is. Nooit bij stilgestaan dat zoiets weleens een teken is dat er iets mis kon zijn. Vanaf aankoop altijd al zo geweest namelijk.

Laatste nieuws. Zojuist alles wat ik eerder had uitgezocht uit de sloper gehaald. Net diverse mails verzonden aan bedrijven uit de regio over ophalen van de sloper. Maandag ook maar eens achteraan bellen om dat komende week geregeld te krijgen.
Echt overal liggen nu spullen van de sloper, in de schuur, in de achtertuin, in een kast, op de overloop. Dat gaan we tzt nog eens ordenen. Belangrijk is nu dat het gevaarte weg gaat en het er weer normaal uit gaat zien buiten voor de deur.

Van de tuner nog niets vernomen, hopelijk reageert ie nog op korte termijn. Mooist zou zijn om komende week al terecht te kunnen. Als dat niet lukt is het ook geen ramp, dan maar op een later moment.

En het project waar ik op stuitte... tja. Nu weer het dakraam dat er uitvloog vorig weekend. Is het wel zo verstandig met al dit soort geintjes om nog ergens anders aan te beginnen? Morgen maar eens even babbelen met de huidige eigenaar van de auto.

Voor de korte termijn staan er wat andere dingen in de planning in ieder geval. Dan ga ik gewoon verder met mijn lijstje. Nog genoeg te doen aan de goede auto.

Gisteren een mooie meeting en rit gehad met de Delta's van de Lancia Club Nederland.
Valt wel op dat de Delta 2 inmiddels ruim in de minderheid is op welke meeting dan ook.
Gek genoeg nog wel 2 in het wild gespot in een paar dagen tijd. Een gele in mijn eigen straat en vandaag een zwarte in een parkeergarage.

De sloper is vanmorgen in het geheel opgehaald. In de middag heb ik de wielen weer opgehaald inclusief een vrijwaring. Dat project is nu dan ook definitief ten einde. De wielen maak ik binnenkort even schoon en dan gaan ze de schuur in totdat ik geld heb ze op te laten knappen. Sowieso mogen er nieuwe banden om, dus dat loopt hoe dan ook in de euro's.

Ook nog contact gehad met de tuner. Afspraak staat voor komende maandag in de ochtend. Ik ben benieuwd! Nog mensen die willen raden? Vermogen voor tuning en na?

Van de goede HF zijn de voorbanden inmiddels bijna helemaal kaal. Ging toch harder dan verwacht en gisteren tijdens de meeting schrok ik er wel een beetje van. Gelukkig had ik afgelopen zaterdag al een afspraak gepland voor over 2 weken voor vervanging. Dan maar even 2 weken in de andere auto rondtuffen. Een bekeuring zou zonde zijn, vooral omdat het niet nodig is zo te blijven rijden.

Nog maar wat foto's dan?

308wt2r.jpg

11wbxgk.jpg

2hh3eqo.jpg

icofhy.jpg

3502g61.jpg

Vermogen voor Tuning: 130
Vermogen na Tuning: 210

Let op raden, dit is gewoon dikke duim. :p

Maar je geniet er weer van en hij doet het. Helemaal prima zo te zien. (y) :D

Nog een paar dan!
Zoals te zien slechts 4x een Delta 2, terwijl er voor zo'n beetje een half miljoen euro aan Delta integrales stond.

ou0egw.jpg

2gwgq5i.jpg

24xdts7.jpg

De motorkap van de sloper leeft voort op de rode HPE HF.

Hoop dat hij hem nog wel netjes rood spuit want dat zwart is geen gezicht.

Die van jouw, moet ik zeggen, is wel het fraaist. Ik heb het eerder gezegd, die kleur is prachtig. Succes bij de tuner.

Geweldig om 'm zo weer rijdend te zien! In mijn ogen de mooiste generatie Delta. Hij lijkt het meeste te kloppen. Ben benieuwd hoe de tuning gaat uitpakken. Niet bang dat er weer problemen op je pad gaan komen daardoor?

Toch nog goed gekomen uiteindelijk. (y)

Hoeveel rode Delta Integrale's van de 2e generatie zijn er eigenlijk in NL? Laatst reed er in de buurt van Purmerend een rode achter mij.

Hoop dat hij hem nog wel netjes rood spuit want dat zwart is geen gezicht.
Dat is ie op termijn ook van plan. In zijn oude zaten gaten/sleuven. Prioriteit ligt bij hem, net als bij mij, bij de techniek.

Die van jouw, moet ik zeggen, is wel het fraaist
De mensen daar ter plekke dachten daar anders over. Aan het begin van de dag de auto's beoordelen en punten toekennen. Duidelijk was daarmee ook meteen dat de Delta 2 het ondergeschoven kindje was. De mensen daar hebben kennelijk vrij weinig met de Delta 2. De donkerrode won, net als voorgaande jaren, in deze categorie. Staat er wel iets netter bij dan de mijne.

Niet bang dat er weer problemen op je pad gaan komen daardoor?
De tuning is juist noodzaak om problemen te voorkomen met alle aanpassingen in en rondom de motor. Een simpele aftermarket chip houdt daar allemaal geen rekening mee. Zo kan bv straks na de tuning de boostcontroller er weer uit en wordt het weer via de dan aangepaste ecu verder geregeld. Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar wat er uit gaat komen! Zowel hoe het spul het nu doet, als na opnieuw afstellen.

We hadden op pagina 2 in mei 2012 al deze meting:

152ls88.jpg

228pk/356nm.
Sindsdien zit er een volledige andere uitlaat op met bredere voorpijp, het spruitstuk en de andere turbo met boostcontroller.
Het verschil is naar mijn idee merkbaar. Dus ik ga op dit moment zelf uit van zo'n 240pk en 370nm.
De nieuwe koppeling die er in december in is gegaan kan tot 450nm hebben. Ik verwacht niet dat het zo'n vaart zal lopen dat dit niet zal volstaan.
Ik verwacht wel dat we na tuning met gemak de 250pk zullen overstijgen en hoop dat we over de 400nm uit gaan komen. Wellicht komen we dan ook onder de 6 seconden naar de 100.
Origineel overigens 193pk en 290nm. Dus het wordt tzt ook even bezien of we langs de RDW gaan. De 20% marge zullen we wel overschrijden.
Ik ben zelf vooral benieuwd naar hoe eea de rijbeleving zal gaan veranderen. Pakt de auto straks anders op? Beukt de turbo er anders in, hoe wordt de gasresponse etc.

Nog een domper eerder deze week. Mijn bestelde banden zouden niet meer leverbaar zijn. Grrr
Vandaag mail dat ze alsnog geleverd kunnen worden. Een week na de tuning staat hiervoor de afspraak inclusief uitlijnen. Hopelijk loopt daarna het linkervoorwiel dan ook niet meer aan in bochten. Kunnen we eindelijk de remmen dan ook eens echt gaan testen.
Als deze Tarox combinatie bevalt aan de voorzijde, dan ga ik dezelfde schijven en blokken voor de achterzijde ook bestellen. Of misschien ook wel gelijk de upgrade die Tarox aanbiedt. Kost een kleine 1000 euro en dan gaan we achter naar 300mm ipv 240mm. Matcht ook beter met de 305mm aan de voorzijde en zijn de wielen ook mooi gevuld. Iets om over na te denken komende maand ;)

Net terug van de tuner. Het ging weer eens niet van harte. De auto lekt nog behoorlijk wat olie.
Eenmaal bij de tuner eerst eea hersteld. Boostcontroller er tussenuit en de pierbrug opnieuw aangesloten.
Toen rollen maar!
Met de oude chip: ca. 240pk en 390nm.
Na afstellen: net over de 260pk en ook net over de 400nm met 1,2 bar boost. Dat is ruim 220pk aan de wielen.
Auto liep met de oude chip iets te rijk en tegen de beveiliging. Dit is allemaal bijgesteld.
Tevreden met het resultaat. Er had meer uitgehaald kunnen worden, maar we houden het spul liever wat langer heel.

Edit, fotootje er bij dan maar.

aakas2.jpg

Mooi resultaat. Toch raar dat een net opgebouwd blok nog olie lekt....ik durf het bijna niet te vragen, maar gaat ie nog terug daarvoor?

Net even buiten geweest met de HF.
De motorloop is weer bij af. Weer schommelingen bij stationair, injectielampje en cut off. Zolang je blijft rijden gaat het wel, maar ergens stilstaan lijkt geen goed plan. Nu had de tuner bij de gasklep iets teruggedraaid wat de garage juist verder open had gezet, dus hopelijk valt het zo weer op te lossen. Anders gaat het nog een leuke speurtocht worden ben ik bang. Ik heb beide in ieder geval op de hoogte gesteld van de bevindingen.

Dan het hoofdstuk remmen. Je zou zeggen dat met grotere remmen de abs overuren gaat maken. Helaas. Het blijft ronduit waardeloos. Pedaalgevoel is matig en moet nog steeds voluit in de stoel afzetten om het spul in de abs te krijgen. En naar mijn idee, zolang de abs zover weg ligt, zit ik ook niet tegen de max remkracht aan. Dus nog steeds zompig pedaalgevoel, erg diep trappen voor doorremmen, gevoelloos en abs onbereikbaar. Als de remmen eenmaal wat warmer worden, wordt het nog erger allemaal. Hoewel ik lastig kan inschatten hoe de fading is op dit moment. Het ene moment leek de abs helemaal niet meer in te grijpen, 2x remmen daarna weer wel. Uhm ja?
Is het wellicht inherent aan het (wat oudere) systeem? Ik blijf er bij dat de 1.6 beter aanvoelt. Bovenin al meer tegendruk en met een beetje doordrukken blokkeren de wielen erg makkelijk (geen abs op de 1.6). Ook bv een tijdelijke Punto tijdens mijn vakantie had veel verder bovenin al tegendruk met daarbij fors aangrijpen. Het kan zijn dat mijn systeem niet zo werkt, maar dan wil ik wel op zoek naar een oplossing om het wel die richting op te krijgen. Dit rijdt voor mij absoluut niet prettig.
Net al een situatie met een lampenkap die zo'n beetje stapvoets voor mij kwam rijden terwijl ik net gas bij gaf om iemand in te halen. Dat zijn momenten dat je niet met geknepen billen jezelf letterlijk in je stoel moet gaan afzetten om voluit te kunnen remmen.
De remmen lijken dus letterlijk een pain in the ass te gaan worden om naar mijn zin te krijgen.

Olie lekt ie echt fors. Zomaar 200-400ml bijvullen na afgelopen maandag. En dan heb ik er na de tuning niet meer mee gereden.

Overigens om meer precies te zijn volgens de grafiek: 261pk en 408nm. Ik ga zelf even een nieuwe grafiek tekenen met de meting uit 2012 en de nieuwe.

Aanstaande dinsdag nieuwe voorbanden en opnieuw uitlijnen. En hopelijk zaterdag naar de garage voor de lekkage. En dan misschien wel gelijk door naar een kleine meeting in Duitsland.

Vorige week zaterdag nog even de gehele auto met de hand gepoetst, voor wat het waard is.
9r574p.jpg

Dan nog de 1.6. Die moet eind november voor de apk, dus in principe kan dat nu ook al. Heeft wel erg veel last van roest bij de kokerbalken. Ik wilde langs een lokale garage gaan om dit te laten bekijken en een prijs af te spreken. Ik heb er nu iemand anders voor gevonden die het in zijn eigen tijd wel kan doen voor ongetwijfeld een fors betere prijs. Sowieso wil ik komende week kijken of de auto zo nog door de keuring komt. We hebben tenslotte nog enkele weken om wat zaken te herstellen mocht ie afgekeurd worden. Weet ik wel meteen wat er nog aan moet gebeuren.
Zou mooi zijn als ie voor een goede prijs gelast kan worden. Motorisch is ie namelijk nog prima.

Ook nog nieuws over de sloper. Opeens post van de belastingdienst dat ik wegenbelasting moet gaan betalen. Uhhh o_O

Jawel, die is direct met overschrijven geschorst destijds.
Mooi ook weer dat de belastingdienst haar brieven in de toekomst dateert, deze keer op 29 sept. 2016.
Ik moet gaan betalen vanaf 12 september, dat is de dag van vrijwaring.
Dus uhh... misschien dan maar eens bellen komende week. Ik houd het er voorlopig op dat er ergens iets mis is gegaan en dat het zonder morren gecorrigeerd gaat worden.

Hóe kan zo'n wagen nu slecht remmen. Mijn oude bakken remmen met goed gevoel. Is het systeem echt goed ontvlucht, is de rembekrachtiger wel goed aangesloten?

Het zijn net mensen bij de belasting :)

Zo kreeg ik een tijd terug het verzoek of ik het volle tarief van de Capri en Transit over wou maken, terwijl die beiden duidelijk als oldtimer opgegeven staan en betaald waren

ABSpomp zit op de motor denk ik?
Lekt ie ergens remvloeistof?
Kan de bekrachtiger het nog wel aan?
Remleidingen, waar bestaan die uit.
En dan hetgeen het meeste uitmaakt voor je pedaalgevoel. De blokken. Wat is dat?

Resultaten zijn mooi, wel jammer dat ie dan weer begint met raar lopen. Je gooit er wel BP Ultimate in denk ik?

Paulus0013 zei:
Dan het hoofdstuk remmen. Je zou zeggen dat met grotere remmen de abs overuren gaat maken. Helaas. Het blijft ronduit waardeloos. Pedaalgevoel is matig en moet nog steeds voluit in de stoel afzetten om het spul in de abs te krijgen. En naar mijn idee, zolang de abs zover weg ligt, zit ik ook niet tegen de max remkracht aan. Dus nog steeds zompig pedaalgevoel, erg diep trappen voor doorremmen, gevoelloos en abs onbereikbaar. Als de remmen eenmaal wat warmer worden, wordt het nog erger allemaal. Hoewel ik lastig kan inschatten hoe de fading is op dit moment. Het ene moment leek de abs helemaal niet meer in te grijpen, 2x remmen daarna weer wel. Uhm ja?
Is het wellicht inherent aan het (wat oudere) systeem?

Ik was er al een beetje bang voor. Dat is wat ik bedoelde met de eerste post op pagina 25. Het zou niet moeten hoeven.

Hóe kan zo'n wagen nu slecht remmen
Als jij het weet, dan hoor ik het graag!
Eigenlijk al het andere dat ik sinds aanschaf van deze HF rijd/gereden heb, dus sinds 2011, remt naar mijn gevoel beter. Dus naast een Punto, de andere Delta, een Bravo, een GTV (dus het kan wel op het Tipoplatform!), ook de auto's van mijn ouders zoals splinternieuwe Alto, i10, Atos, of nu een Celerio.

Onder normale omstandigheden remt het spul meer dan prima. Maar zoals wel duidelijk mag zijn heb ik zo'n auto niet om enkel de boodschappen 2 straten verderop mee te halen. En laten we wel wezen, ook deze auto moet toch in de abs te krijgen zijn zonder allerlei rare fratsen?
Ik heb vanavond hier een paar lange stukken rechte weg gepakt, fors opgetrokken en vervolgens vol gaan remmen. Het kost serieus moeite de abs in werking te krijgen. Ik heb dus ook totaal geen idee op deze manier of mijn auto nu wel of niet maximaal remt. Zodra de abs intreedt weet je natuurlijk dat je net over het randje gaat.

Het zijn net mensen bij de belasting smiling smiley
Ik heb ooit in het verleden eens gebeld en inderdaad zijn het net mensen. Ik snap dan ook niet dat er figuren zijn die er zoveel moeite mee hebben.

ABSpomp zit op de motor denk ik?
Ik neem aan van wel? Het vacuum in ieder geval wel.

Lekt ie ergens remvloeistof?
Ik neem aan van niet als het spul op niveau blijft.

Kan de bekrachtiger het nog wel aan?
Volgens garage wel, ook volgens andere liefhebbers moet deze setup geen probleem zijn. Al zou ook dat geen issue mogen zijn op een originele setup met dezelfde slechte eigenschappen voorheen.

Remleidingen, waar bestaan die uit.
Originele stalen? leidingen tot aan de wielkuipen. Vanaf daar gevlochten stalen leidingen. Nieuw er op gegaan een jaar of 3 terug. Dus je zou zeggen dat ook dat wel in orde moet zijn.

En dan hetgeen het meeste uitmaakt voor je pedaalgevoel. De blokken. Wat is dat?
Blokken zijn nu de Corsa Pads van Tarox. Die zouden juist warm beter moeten gaan houden dan normale straatpads.
De Brembo klauwen hebben ook 2 zuigers per kant.

Je gooit er wel BP Ultimate in denk ik?
Altijd. Ik houd zelfs het gehele verbruik bij met kmstanden sinds aanschaf zo'n beetje.

Ik was er al een beetje bang voor. Dat is wat ik bedoelde met de eerste post op pagina 25. Het zou niet moeten hoeven.
Dat lucht in het systeem zou wel een logische verklaring kunnen zijn. Als je vanaf een bepaald punt lucht gaat persen ipv vloeistof gebeurt er daar ook even niets meer. Maar anderzijds zou dat ook erg raar zijn omdat in de afgelopen 5 jaar meermaals de vloeistof is vervangen. Inmiddels ook door 3 verschillende partijen en ook meerdere malen per partij en ze het dus allemaal verkeerd zouden doen? Dat lijkt mij ook wat vreemd.

Er zijn voor mij nog een paar dingen open die ik wil proberen. Dat is iemand zoeken met een soortgelijke auto die het toestaat mij een rondje te laten rijden en fors te laten remmen om te kijken of het gevoel in zijn remmen werkelijk beter of anders is. En datzelfde precies andersom om te kijken of deze persoon iets merkt aan mijn remmen. Volgens mij als ik mij goed herinner was het gevoel in de Coupe met origineel de Brembo's wel duidelijk anders en beter.
En anders moet ik op zoek naar een echte remmenexpert. Een bedrijf dat zich hier echt op toespitst.
Nu hoor ik inmiddels wel wat wisselende verhalen over originele remmen. De een is er tevreden mee, waar andere menen dat het ietwat onderbemeten is voor dit type auto. Onderbemeten is nog altijd wat anders dan dit waardeloze gevoel.

Je moet je voorstellen dat je normaal ook normaal kunt remmen. Dus dat is het punt niet. Iets doorremmen lukt ook. Maar daarna voelt het vrijwel altijd alsof het hele spul volop aan het faden is. Ik denk dat het daar nog het best mee te vergelijken valt. Je kunt duwen wat je wilt, de weerstand lijkt niet te veranderen, maar er verandert onderin ook niets meer aan de remkracht. abs? Vergeet het maar. Dat is met extreme fading net zo.

Laat het nu geen obsessie worden dat je de ABS niet in werking kan krijgen. Hopelijk heb je het nooit nodig, en echte courreurs.........

Heb je nog een setje slechte banden, of een setje smaller? Die monteren en kijken wat er gebeurt?

Maar hoe is de ontluchtingsprocedure bij deze auto? Moet de ABS-pomp in een servicestand gezet worden om deze mee te verversen en ontluchten?

Laat het nu geen obsessie worden dat je de ABS niet in werking kan krijgen
Dat is het helaas wel. Zoals ik hiervoor al schrijf rem je pas maximaal net voor de abs. Dus ik heb op dit moment geen flauw benul van het remvermogen. Daarbij met een noodstop lijkt mij dit ronduit waardeloos, zoals gisteravond ook al bleek.
Slechte banden voorzijde is een understatement op dit moment. Ik kan het eventueel dinsdagavond met vers rubber nog eens herhalen en kijken of dat verschil maakt.

Hopelijk heb je het nooit nodig, en echte courreurs
Coureur of niet, ik houd wel van een rondje polder of circuitmeeting. Dan moet het spul gewoon fatsoenlijk werken. In het dagelijkse verkeer trouwens ook.

Ik spreek net even iemand met eenzelfde auto en die geeft aan dat het bij hem makkelijk in de abs gaat. De vraag staat bij nummer 2 nog uit.

Ontluchting geen idee van hoe dat zit.

Zou je dat ontluchten dan niet eens uit gaan zoeken? Heb je wel de juiste vloeistof er in zitten? Kan me iets herinneren dat je 3 voor 4 hebt vervangen omdat je dat beter leek want nieuwer oid?

Dat ontluchten is nu wel de eerste stap om mee te beginnen. Tenminste nadat ik dinsdag met verse banden nog even getest heb.
Wat betreft vloeistof heb ik destijds aangedrongen op dot 5.1.
Nadien zijn de remklauwen nog vervangen, geen idee wat de garage er in heeft gedaan.
Het restant van de dot 5.1 heb ik hier nog, dat zou voldoende moeten zijn voor nog een wissel als dat nodig is.
Ik zal nog eens even rondvragen in mijn netwerk over waar we nog meer kunnen zoeken.

Klinkt toch idd alsof het in de vloeistof/ontluchting moet zitten als je de rest van t rijtje zo hoort.
Zit allemaal goed in elkaar!

De hrc is een jaar of 3 geleden vervangen omdat ie toen stuk was.

Vandaag nog even een veerpootbrug overgenomen van een Dedra rijder. Is in principe bedoeld voor op de 1.6.
2h5qi54.jpg

Gister de voorbanden laten vervangen en laten uitlijnen. Getril van de voortrein is zoals verwacht nu weg en trekt ook niet meer alle kanten op.
Nog even met de remmen in de weer geweest. Ook deze kunnen roken als je het te gek maakt.
Gevoel blijft hetzelfde. Voelt echt net alsof er lucht in zit. Fading? Geen idee, ik kon ook met rokende remmen gewoon blijven remmen en met het waardeloze pedaalgevoel weet je sowieso amper in welke staat het verkeert.

Als ik het heel goed begrijp is dat pedaal gevoel vooral tijdens en na de "mishandeling" en niet tijdens gewoon gebruik?

Nee helaas niet. Het gevoel is in alle omstandigheden ronduit ruk.
Bovenin voel je een klik, ik denk van een elektrisch ding dat schakelt. Hierna maak je al best wel een slag zonder gevoel of weerstand voordat er daadwerkelijk geremd wordt. Het rempedaal moet ook echt relatief diep ingetrapt worden wil er iets gebeuren. Het eerste deel is echt slappe hap waar niets gebeurt. Dus je begint pas zo'n beetje halverwege voor rustig remmen. Met echt keihard fors remmen moet je bijna door de bodem heen. Als de abs eenmaal inkomt, nadat je je letterlijk afzet in je stoel, voel je wel tegendruk en het pedaal weer omhoog geduwd worden.
Ik zou dus ook eerder denken aan of aanzienlijk wat lucht in het systeem of te weinig vloeistof.

Ik weet het bijna zeker. Laatst toevallig een wielremcilindertje vervangen. Voor ontluchten deed de auto exact hetzelfde. Zeer diep intrappen om er beweging in te krijgen. Pedaal zat bijna op de bodem voor hij wat deed. Ik zou hem toch eens goed na laten lopen. Laat ze er een ketel aanhangen, goed doorlaten stromen en dan kijken of er nog bellen in zitten. Het zou doorgaans een simpele procedure moeten zijn.

De HRC die toen gemonteerd is is wel 100 procent de juiste?

De HF staat op dit moment bij de garage.
De lekkage komt weer van de pakking van de carterpan. Waarschijnlijk is deze iets krom. Wordt even gecontroleerd en zo nodig vervangen. En zie die ook nieuw nog maar eens te vinden....
Er wordt gekeken naar de motorloop en ik heb ook aangegeven dat de remmen waardeloos voelen. Een en ander zal uitgelezen en gecontroleerd worden. Dat zal ik dan morgen of maandag wel horen.

Op de brug nog even onder de auto gekeken. Uitlaat heeft ook een kleine lekkage. Zo te zien ook niet sinds gisteren.
ericqt.jpg

Ook wat beginnende roest aan de bodemplaat. Kan dan mooi eind van het jaar met apk/onderhoud meegenomen worden.

Bij thuiskomst de 1.6 voor het eerst sinds aanschaf zo'n anderhalf jaar geleden maar eens even snel gewassen en in de was gezet.
15d9b9l.jpg

Lijkt op de foto wel meer dan het werkelijk is ;)

Ook nog even gesproken over de turbo op mijn auto. In principe kan ie tot 1,5 bar, dus als ik 300pk had gewild had dat zonder problemen gekund. De vraag is dan echter wel hoe lang dat goed blijft gaan. Dus ik denk dat ik de juiste terughoudende keuze heb gemaakt met de tuning.
Nu maar eens nadenken over wat de volgende stap gaat zijn. Suggesties? Mijn lijstje is nog lang zat voor de komende paar jaar ;).

Mijn suggestie; GENIETEN
Dat gaan we sowieso proberen!

Hele auto spuiten, is hij heel erg aan toe thumbs up
Ik zit nog steeds in dubio over de kleur. Zo houden of deze kleur (en mogelijk zelfs ook exact dezelfde velgen).
2qa3905.jpg

Dit is dezelfde kleur als mijn eerste HF destijds. Ik vind de kleur schitterend, maar iets minder ingetogen dan het blauw van nu.

Dit is dezelfde kleur als mijn eerste HF destijds. Ik vind de kleur schitterend, maar iets minder ingetogen dan het blauw van nu.

vind het huidige donkerblauw een stuk fraaier. lijkt me ook een stuk makkelijker weer te verkopen.

uwbuurman zei:
Is een delta een ingetogen auto dan? Of zou het dat moeten zijn?
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je daar tegenaan kijkt. Ik wilde bv bewust geen gele omdat die kleur mij te opvallend is. Dus met donkerblauw ga je naar mijn idee al wat meer op in de massa.

Met een mogelijke verkoop ga ik geen rekening houden. Dat wordt hoe dan ook huilen, dus daar denken we voorlopig helemaal niet aan.

Terug
Bovenaan