Mach1: BMW 120i 2021, VW Fox 2007, VW Kever 1970

Wel grappig dat die grille zo veel reacties oproept. Die embleemloze staat gewoon in d eschuur, wie weet over een tijdje dat ie er weer in zit, maar ik denk het niet! :)Vind deze oude grille veel beter bij de rest passen.

Ieder zijn smaak!

Vandaag luxe kentekenplaten besteld (eindelijk)! Die kan ik dinsdag ophalen, weer een stapje verder....
Daar zit ik ook nog over te denken ja! Maar moet je bij het bestellen dan niet gelijk jouw kentekens inleveren? Als dat niet hoeft, dan ga ik ze ook bestellen denk ik...

Mach1 schreef:

Charger?

Inderdaad, ik had een andere naam bedacht, maar ben weer terug gegaan naar charger, klinkt toch wel wat beter dan moparv8fan.:D
Nu is het alleen Charger met een hoofdletter.;)

Vandaag naar die winkel geweest om de nieuwe platen op te halen........ ze waren wel geleverd maar zonder duplicaatcode 01. Het kleine eentje stond er dus niet op (veel mooier). Nu zijn ze er morgen. Dus nog ff geduld! Jammer dat die lui zo scherp waren........ :)

Mach1 schreef:

Vandaag naar die winkel geweest om de nieuwe platen op te halen........ ze waren wel geleverd maar zonder duplicaatcode 01. Het kleine eentje stond er dus niet op (veel mooier). Nu zijn ze er morgen. Dus nog ff geduld! Jammer dat die lui zo scherp waren........

Wees eigenlijk maar blij dat die lui zo scherp waren, anders had jij bij controle wel wat uit te leggen.....

Ja dat had ik ook al bedacht. Inderdaad dan maar liever zo'n leijke 1tje erop, maar dan is het wel in orde. Ikz al het zien vanmiddag!

Via VW forum weer zo'n plastic rooster voor in de keienvanger gescoord, dus binnenkort is gelukkig het front weer compleet!

excursie007.jpg

De luxe kentekenplaten zitten er inmiddels ook alweer een tijdje op, staat echt supernetjes! Vorige week is ie nog helemaal in de was gezet. Binnenkort zal ik weer eens mooie plaatjes schieten!

De kachel van de Golf vertoonde al een tijdje kuren: eerst werd ie nog maar heel eventjes warm en later helemaal niet meer. Maar zo met de herfst en winter voor de deur moet dat ding het toch doen.

Eerst maar eens kijken wat het was, we dachten een verstopping van de kachelradiateur, die zat inderdaad ook aardig vol, maar bleek achteraf niet de boosdoener. Hier een fotoverslag van een klusmiddag gisteren:

Eerst alles van het dashboard demonteren wat er af moet om de kachelunit eruit te halen:

Middenconsole eruit:

kachel001.jpg

Opbergvakken onderkant dashboard eruit:

kachel002.jpg

Slangen losgekoppeld:

kachel005.jpg

Het eerste deel van het kachel gedoe eruit:

kachel003.jpg

De kachelzooi helemaal eruit:

kachel004.jpg

Best leeg zo:

kachel006.jpg

Nieuwe radiateur:

kachel007.jpg

Daarna alles er weer ingebouwd:

kachel011.jpg

Toen begon het gezeur............... de kachel werd nog steeds niet warm. Onder de kapgezocht en verschillende koppelingen vervangen (gelukkig dat de grijze van Bugs steeds als donor dient :))

Het was dus uiteindelijk de koppeling op deze foto die geen koelvloeistof doorliet naar de kachelradiateur:

kachel009.jpg

Een kleine vier uur bezig geweest, maar alles werkt weer en het kostte maar 40 euro in totaal.

Hoef ik in ieder geval in de winter geen kou te leiden

:)

@ Bugs: bedankt weer voor de hulp!

(y)

Leuk, dat foto-verslagje! Aardig wat werk, maar het valt me nog mee dat de bovenkant van het dash er niet uit hoeft :)

Super! Het is echt geweldig zo'n Golf automaat en dan zeker een van het oude type, geweldig zo met die spiegels op de deur. Ik was ook al weer aan het kijken en informeren voor een oud typ Golf. Heb een leuke 1800 gezien uit 86 met bruin dash enzo, lekker retro. Van buiten is ie beige. Kilometerstand was wel wat hoog, maar misschien dat ik wel ff ga kijken :D

Golf 2 blijft een goede auto, er rijden er niks voor niks nog veel van rond.(y)

hey,mede golf rijden. die van jou is precies even oud als de mijne mijn kenteken is XY-62_nt,dus zal niet veel uit elkaar liggen,echt prachtige golf II, maare ik heb t zelfde probleem met de verwarming,maar als je die koppeling afkoppelt loopt daar geen vloeistof doorheen?
en zpo ja hoe moet je die afsluiten..?
groetjes

Je moet eerst gewoon de druk van het systeem halen, ik ben niet veel koelvloeistof kwijtgeraakt emt dat gepruts, maar je moet het gewoon weer aanvullen en ontluchten dus dat maakt niet of er wat uitloopt. Ik zou inderdaad eerst even die koppelingen controleren voordat je de kachelradiateur gaat vervangen, want dat is wel wat meer werk. Word de slang die aanvoert naar de kachelradiateur wel of niet warm? Zo niet dan zal het zo'n koppeling zijn. Ben benieuwd, laat ff weten of het lukt en als er nog vragen zijn moet je het maar even melden.

Grappig dat die van jouw even oud is! Mijne is in januari 1990 op kenteken gezet.

die van mij 2 januari 1990. heel mooi dingetje nog,weet niet hoe ik foto`s moet oploaden, anders heb ik wel op msn,moet je maar kijken..zelfde kleur zelfde uitvoering,alleen g60 bumpers + dubbele koplampen en voorkant beetje verlaagt..
stond te koop maar kan m niet wegdoen..hahaha..maar hoe werkt dat ontluchten en wat kost zo`n koppelingetje ongeveer?

Foto's kun je uploaden op www.photobucket.com en dan hier plaatsen. Wat zo'n koppelingetje kost zou ik niet weten, we hadden er namelijk een liggen. Ontluchten doe je als volgt: (weet ik ook pas sinds kort):

Dop van het koelvloeistofvat eraf, auto starten en laten lopen tot de koelventilator aanslaat, koelvloeistof in de gaten houden en auto laten lopen totdat er geen luchtbelletjes meer omhoog komen. Dan is ie ontlucht!

Even een kleine update:

Volgend weekend gaat dan eindelijk de 16klepper-onderlip onder de Golf, moet ik wel nog voorzichter over drempels

:)

Foto's volgen dan ook. Verder gaan er ook winterwielen onder, mijn bandjes zijn niet al te best meer dus dan gaat er een ander setje onder. Dat is zwart staal, daarmee gaat ie ook nog lager dan deze standaard velgen. Dat wordt dus sneeuwschuiven van de winter :D

Ook daar volgen foto's van!

Als het voorjaar er dan weer aan komt is het een keer echt tijd voor een setje mooie wielen en op deze manier kan ik daar nog mooi ff voor sparen.

Volgend weekend gaat dan eindelijk de 16klepper-onderlip onder de Golf, moet ik wel nog voorzichter over drempels
Netjes! Mag ik vragen hoe je eraan komt en hoeveel ie gekost heeft? Ik ben benieuwd naar de foto's, dan kan ik mezelf ook overhalen tot aanschaf van zo'n onderlip :)

Ik heb m van de grijze van Bugs. Je moet er voor niet al teveel geld wel aan kunnen komen. Ik heb ze gezien op internet voor 40 euro, dat vind ik erg veel geld voor zo'n stukje plastic. Moet voor minder wel kunnen.

Netjes geregeld dan! Ik ga eens rondkijken voor zoiets.

Daarnaast: ik zoek nog ene leuk interieurtje, liefst met 'in hoogte verstelbare bestuurdersstoel'. Is zoiets ook makkelijk te vinden?

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar een foto van de gemonteerde onderlip :)

Even geduld tot zondag :) voor de foto........

Interieurtje is wel makkelijk aan te komen. Ik heb er toen twee op speurders gekocht voor 100 euro. En dat waren twee aardige gti-interieurs, het beste eruit gezocht en dat zit nu in d egolf en ziet er nog als nieuw uit! Dus er is aan te komen en ik heb er zelfs een zeldzame achterbank met hoofdsteunen bij. Gewoon goed internet in de gaten houden. Van mijn oude interieur is de stoel ook in hoogte verstelbaar maar die bekleding is zo afzichtelijk (Manhattan), dat wil je niet in je Golf hebben!

@barri: je moet eigenlijk gewoon op zoek gaan naar een nieuw type GTI interieur. die zijn altijd in hoogte verstelbaar. op marktplaats bieden ze vaak, voor niet te veel geld dit aan. zoeken op interieur Golf
probeer het wel compleet met deurpanelen en achterpanelen te krijgen, alles het zelfde.

(y)
Pas stond er eentje met hoofdsteunen, erg netjes, voor maar 80 euro! Is nu al weg helaas... Deurpanelen erbij is wel leuk ja, maar opzich niet nodig, aangezien ik tijdloze zwarte deurpanelen heb :) Past dus bij elk interieur! (y)

Van mijn oude interieur is de stoel ook in hoogte verstelbaar maar die bekleding is zo afzichtelijk (Manhattan), dat wil je niet in je Golf hebben!
:LOL:
Volgens mij is het wel mooier dan wat ik nu heb :p

Maarre, ik loop nu je topic vol te spammen over mijn Golf ;)

Vandaag aan het knutselen geweest met de Golf! De 16klepper-onderlip zit eronder, staat erg gaaf. Ik heb foto's gemaakt maar die zijn een beetje vaag, zal er vast een als voorproefje plaatsen, ik maak snel goede foto's.

Ook de winterwielen eronder gezet, zwart staal 13 inch dus ik lig nu best wel heel laag! :)
De voorbandje die ik op mijn velgen heb liggen waren best wel op. Nu sparen voor een mooi setje wielen voor het voorjaar.

Voorproefje:

IMG_1638.jpg

IMG_1637.jpg

Foto's van het geheel volgen snel!

Beetje zenuwachtig toen je de foto's schoot? ;)

Hij is nu wel érg laag! Dat wordt niks als het sneeuwt :p

Zo'n onderlip staat goed, maar ik vind m nét iets te laag/groot.

Barri schreef:

Hij is nu wel érg laag! Dat wordt niks als het sneeuwt

Zo'n onderlip staat goed, maar ik vind m nét iets te laag/groot.

Dat wordt sneeuwschuiven :D Ik vind het erg netjes staan.

@Thijs_Clio: Bedankt!

ziet er netjes uit, die ondderlip! gave auto trouwens zie je niet vaak met een automaat! (y)

ziet er gaaf uit die onderlip, hij begint nu wel heel veel op mijn vorige golf te lijken:)

Idd jah :) Die grijze van jou daar wordt goed gebruik van gemaakt! Moet zeggen dat ie nu best wel heel laag ligt (schraap schraap) :) T is maar een stuk plastic dat d egrond raakt!

Even een update:

Sinds vorige week begon het dakraam van de Golf een beetje veel te lekken, das niet fijn.

Dat werd dus eruithalen en alles helemaal opnieuw in de kit zetten. Zo gezegd zo gedaan gisteren.

Hier de plaatjes:

Dakraam eruit:

IMG_1653.jpg

Afgeplakt zodat er niet teveel kit achterblijft die je dan weer weg moest poetsen:

IMG_1654.jpg

Kit erop:

IMG_1655.jpg

Dakraam er weer in:

IMG_1657.jpg

Dat was best een klusje. Verder is ook het rubber waar het raam in ligt helemaal opnieuw afgekit, als er nu nog een druppel doorheen komt is dat best knap.

Hier nog even een beter plaatje vand e onderlip:

IMG_1659.jpg

Dat was het wel weer!

Aardig klusje! (y)

Ik weet trouwens nog een origineel schuifdakje te koop voor mn Golf, in de goede kleur! Maar montage daarvan is zeker een hel?

Jouw dakje is geen origineel VW-dakje, toch?

Leuke Trabant trouwens, daar naast je Golf!

Nooit doen zo'n schuifdakje, achteraf inbouwen levert bijna altijd lekkage op. Ik neem geen auto meer met zo'n achteraf ingebouwd geval :)

Montage is wel een hel van zo'n dakje, dan moet er ook een ander hemeltje in. etc etc.

Die Trabant staat daar maar te staan momenteel. Die jongen wacht erop tot ie belastingvrij is!

In mijn vorige auto zat ook een zonnedak, best ideaal.:cool:
Misschien zou bij mijn huidige auto ook wel een zonnedak ingebouwd kunnen worden, maar ik laat de zaag maar niet in het dak zetten.:D

Barri schreef:

QuoteDie Trabant staat daar maar te staan momenteel. Die jongen wacht erop tot ie belastingvrij is!
Zonde

is niet zonde, maar anders kon ie niet ingevoerd worden ivm te veel uitstoot of zoiets.

Misschien zou bij mijn huidige auto ook wel een zonnedak ingebouwd kunnen worden, maar ik laat de zaag maar niet in het dak zetten.

Tuurlijk kan dat alleen niet doen :):)

Even een update: De Golf is gisteren apk gekeurd. Er was niets mis, is geloof ik een wisserblad vervangen, dat was alles. Verder heeft ie ook zijn onderhoud weer gehad dus we kunnen er weer tegen aan!

Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF CL 51KW AUT. U9
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1595 cm3
Vermogen 51 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.