Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heb een chassis klaar staan van een '91 Chevrolet Caprice met een V8 AUT.

De motor loopt goed, voordat je de sleutel omgedraaid heb loopt hij al en het geluid....dat is schitterend!

Plan is om de Avanti in eind januari naar Nederland te laten komen.
Even kijken, want het liefste koop ik nog wat batmobiel onderdelen die dan ook meteen meevervoerd kunnen worden in de auto.

De boot is inmiddels gearriveerd in Rotterdam dus het is nu wachten op een e-mail dat ik de batmobiel kan ophalen.

Eergister nog even bij de stalling geweest om een klein stukje te rijden met de Nissan 300ZX cabrio, anders staat hij te lang stil.
De verhuurder heeft meteen even de hoge drukspuit erop gezet wat er lag een behoorlijke laag stof op en vleemuizenpoep.
Dus spoedig even wat dekens of iets dergelijks brengen om die over de auto te leggen.

Wat rijdt dat toch lekker, er moeten alleen wel nieuwe banden op want denk dat er een plat vlak in zit, ze maakten behoorlijk lawaai.
Maar die ga ik pas vernieuwen als ik weer met de auto ga rijden.
Dan pak ik ook meteen alle overige zaken aan die eraan moeten gebeuren om de puntjes op de i te zetten, zodat hij helemaal in perfecte conditie is.

Is het de Moll Experience? Hoorde in de podcast BNR Petrolheads dat daar een auto van de presentator op staat en die kwam afgelopen weekend aan in Rotterdam.

Mooi dat ie in de haven is. Hoe haal je dat wiebelige polyester op, eigenlijk? Laat je transporteren? Of zelf even op de tandemasser?

Mooi dat ie in de haven is. Hoe haal je dat wiebelige polyester op, eigenlijk? Laat je transporteren? Of zelf even op de tandemasser?

Heb iemand in Rotterdam met een bus en aanhanger die auto's transporteerd, dus die gaat hem transporteren.
De losse onderdelen en pakketten kunnen dan mooi in de bus.

(Het body weegt circa 205 kg)

Ik ga zelf ook naar Rotterdam om erbij te zijn met het laden en uiteraard om het voor het eerst daar te zien.

Eergister nog even bij de stalling geweest om een klein stukje te rijden met de Nissan 300ZX cabrio, anders staat hij te lang stil.
De verhuurder heeft meteen even de hoge drukspuit erop gezet wat er lag een behoorlijke laag stof op en vleemuizenpoep.
Kijk maar uit straks heb je een 2de Badmobiel :)

Spannend. Het is net Sinterklaas maar dan met meer moeite om de cadeaus uit te pakken.

Kijk maar uit straks heb je een 2de Badmobiel :)
Hahaha....das een goeie!! :ROFLMAO:

In plaats van een batgrot wordt het een batstalling. :)

Ben bezig te reageren op huurhuizen (hoekwoning), zodat ik een grote eigen oprit heb.
Dan heb ik tenminste een goede plek om de batmobiel (af) te kunnen bouwen.
In mijn achtertuin kan ik hem niet definitief in elkaar bouwen, anders krijg ik hem er niet meer uit.

De batmobiel staat grappig genoeg bij Marlog in Roosendaal, hetzelfde bedrijf waar ik mijn Nissan 300ZX cabrio mee hebt laten verschepen vanuit de US.

Het transportbedrijf in de US zei dat het niet lang meer duurt voordat ik hem kan ophalen.
Heb een e-mail adres doorgekregen van een contactpersoon bij Marlog, dus die heb ik een mailtje gestuurd wat de verwachting is dat hij klaar staat.

Als het goed is wordt de batmobiel vandaag of morgen vrijgegeven!

De foto's die genomen zijn bij Marlog...

En de losse onderdelen, zoals de achterklep, bovenkant dashboard, etc.

Wordt heel spoedig ophalen!! :)

Laatst bewerkt:
Dat is een best bouwpakket. Recent heeft er ook één te koop gestaan 'in the UK'.
Screenshot-20231006-124643-898.png

Gaat inderdaad een grote klus worden, maar ook de meest bijzondere.
Ik ken de batmobiel in Engeland, hij is niet echt goed nagebouwd, niet idereen maakt er werkelijk iets moois van.

De foto's die ik ontvangen had waren nogal klein, heb de originele foto's opgevraagd en inmiddels ontvangen, spoedig zal ik ze even vervangen, dan valt er wat meer te zien.

Maar dat bedrijf waar ie nu staat, wat doet die dan? Ik heb het idee dat ze 'm aan het opbouwen zijn. Maar zij zijn toch alleen doorgeefluik voor de 'pakketten' die van de boot komen?

Het transportbedrijf in de US heeft het naar Marlog verscheept, het enigste wat hun doen in de batmobiel en onderdelen invoeren en meer niet.
Hij staat inmiddels klaar om op te halen, net een mailtje gehad, dus ga nu degene regelen voor aankomende maandag om het gevaarte op te halen.

Kerst kwam vroeg dit jaar, mijn grootste cadeau heb ik vandaag opgehaald. :giggle:

Eerste indruk toen ik de batmobiel zag staan, WOW, wat een gaaf ding!!!!

Met twee mannen van Marlog hebben we met zijn vieren het body op de trailer getild...

Onderweg heel veel duimpjes gehad.

Was nog geen minuut op de parkeerplaats en iemand kwam al mijn kant op lopen, hij was bezig op zijn dak en zag het voorbij komen.
Hij begon meteen over een vriend die bij de krant werkt en er waarschijnlijk wel een artikel over wil maken.

Moet toch maar even gaan klagen bij de gemeente dat de parkeerplaatsen te klein zijn. :ROFLMAO:

Daarna kwam het avontuur weer van de schutting eruit en het body in mijn tuin krijgen
Moet even wachten op vrienden die kwamen helpen.
Moest op zijn kant door de opening, anders paste het niet, maar het is weer gelukt...

Morgen even foto's maken van de losse onderdelen en vooral van de dashboard delen, die zien er schitterend uit.

Laatst bewerkt:
Thanks!....zal de eerste tijd muisstil worden aangezien ik naar Portugal zaterdag ga.
Het werk wat ik er eerst aan ga doen zijn alle malnaden afwerken, dus is stil werk.

Het body moet geheel afgesteld worden, zal waarschijnlijk een houten plateau moeten maken met een frame erop om dit te kunnen doen.
Als de randen afgewerkt zijn en het body afgesteld, dan maak ik er een mal van.
Mocht ik schade oplopen dan kan ik het zo weer repareren, of een tweede willen bouwen, eentje als showroom model en de andere om te rijden.

Mooi dat ie thuis is. Moet er geen zeiltje overheen? Ik zie dat dat onderstel van de caprice nog verlengd moet worden. Dat wordt nog wel een werkje.

Het body is polyester, dus wat regen zou geen probleem zijn, alleen straks in de winter even kijken wat ik doe.

Het chassis verlengen is niet zo spannend, moet alleen wel goed gebeuren.
Middelste stuk gaat er volledig tussenuit en komt een nieuw stuk in wat mij betreft meteen wat sterker metaal mag zijn.

Het body is flexibel, het stellen ervan wordt ook een eenvouodige klus.
Beetje balen dat ik naar Portugal moet ivm de graafmachine die spoedig opgehaald wordt, mijn handen jeuken al om aan de batmobiel te gaam klussen.

Misschien een gekke vraag, maar ik ben natuurlijk leek: Valt door het stellen de body ook niet meer over de achterwielen, of moet je het chassis iets verlengen? Dat lijkt op de foto’s nu wel zo namelijk. Verder ziet het er erg gaaf uit!

Gaaf, daar trek je de aandacht wel mee.
Heb je er al passende velgen met banden bij?
Je hebt best flinke velgen nodig, als je de achterste wielkasten wilt vullen.

Misschien een gekke vraag, maar ik ben natuurlijk leek: Valt door het stellen de body ook niet meer over de achterwielen, of moet je het chassis iets verlengen? Dat lijkt op de foto’s nu wel zo namelijk. Verder ziet het er erg gaaf uit!
Het chassis moet ongeveer met 68 cm verlengd worden.
Zie dat er één probleem is, dus moet even kijken hoe anderen dit hebben gedaan die hetzelfde chassis gebruikt hebben.

De neuspunt, het deel waar de ronde tunnel is zit tegen de airco radiator aan, het body moet nog naar achteren om de voorwielen in de voorste wielkasten te krijgen.

Gaaf, daar trek je de aandacht wel mee.
Heb je er al passende velgen met banden bij?
Je hebt best flinke velgen nodig, als je de achterste wielkasten wilt vullen.

De velgen moet ik nog zoeken en aanschaffen, dat wordt een leuke uitdaging, want ik wil de identieke hebben als de originele.
Zijn Centerline velgen, 15x8,5 (voor) en achter 15x14 (achter), met 28 boutjes.

Inmiddels ben ik erachter hoe ik het probleem moet oplossen, de motor en radiators moet ik iets naar achteren plaatsen en de motor ook iets verlagen anders komt hij tegen de bovenkant / motorkap.

Ik mis tevens nog vijf kleine onderdelen die bij het body horen, twee delen voor in de openingen aan de zijkant en de neuspunt.

De maker van het body gaat de onderdelen maken die hij vergeten is en stuurt ze dan op naar de Studebaker Avanti, zodat ze meeverscheept kunnen worden als de Avanti naar NL komt.

Had ook een set identieke koplampen gekocht via iemand in de US die ik al heel lang "ken".
Bij het uitpakken was ik dolblij met de eerste die ik zag maar helaas bij de tweede was dat snel weg, kon niet geloven wat ik zag...

Had de foto doorgestuurd naar hem en hij zag het niet.
Jullie misschien?

Koplampen die ze voor de originele gebruikt hebben zijn van een oude Honda Civic en dan op zijn kop gezet, heb dezelfde aangeschaft.
Heb ze speciaal in de US gekocht, omdat alleen die identiek zijn aan de originele, alleen de US uitvoering heeft van die kleine glazen bobbeltjes erop.

Als het goed is, is tevens de graafmachine vanavond opgehaald, ik wacht nog op foto's waar ik om gevraagd heb.
De verkoper heeft mijn berichtje nog niet gelezen, dus hoop dat hij uit zichzelf wat foto's heeft gemaakt.
Zo niet dan laat ik het transportbedrijf nog wat foto's maken.

Laatst bewerkt:
Het probleem met de koplampen was, dat ze beide van dezelfde kant komen.
Degene in de US is nu de andere kant aan het regelen.

Ongelooflijk dom dit, maar goed dat ik nog een auto heb om te verschepen waarin het mee kan komen straks.

De graafmachine is inderdaad opgehaald gisteren en reeds onderweg naar Portugal.

Mooi! En jij moet er dan zijn bij ontvangst?

Ik wil wel aanwezig zijn als de graafmachine arriveerd.
Achteraf bleek dit ook echt nodig te zijn, want de chauffeur stond met zijn vrachtwagen aan de verkeerde kant van het dorpje,......waar je dus niet doorheen komt met zo'n groot ding.
Had dit al meerdere keren aangegeven dat ze van de andere kant van het dorpje moeten rijden naar mijn terrein.

We zijn een stuk een andere kant op gereden samen maar zijn er niet gekomen.
Weer terug gereden daarna waar we eerst waren en toen gaan puzzelen via welk dorp we moesten rijden om er uiteindelijk wel te komen.
Na lang puzzelen waren we net van plan weg te rijden komt mijn Portugese buurman aanrijden, beter kon niet!

Hem meteen gevraagd.."help", hoe komen we bij mijn terrein?!

Hij is toen vooruit gaan rijden en na vele slingerwegen zijn we er gekomen.

Zit nu langs een wegrestaurant te internetten, moet nog een kaartje kopen in Faro waar ik nog niet geweest ben, dus ben bijna niet online. (ben dus even heel traag met reageren)

Dat is nog eens leuk speelgoed!

Heb al zitten te oefenen met de graafmachine, het is inderdaad heel leuk speelgoed.

Na een uurtje oefenen is het zwenken / draaien ermee gestopt, dus ik kan nu niets meer doen.
Ga zo de Nederlander een berichtje sturen of hij langs kan komen om ernaar te kijken, eventueel samen met de Belg die er heel veel vanaf weet.
Zonder remmen kan ik er wel mee werken, maar ik moet wel kunnen draaien, anders kan ik geen zand weg leggen.

Wow, wat een operatie om dat ding daar te krijgen.

Ben je zelf een beetje handig met hydroliek? Ik kijk veel YouTube-video's over oude machines en enige kennis en sleutelkunde is vaak wel nodig om ze gangbaar te houden.

Ik heb er niet echt veel verstand van helaas, het is een nieuwe wereld die open is gegaan voor mij.
Heb hem gisteren nog wel aan de praat weten te krijgen, had met de hamer een tik op de zwenkrem gegeven en het werkte weer, dus heb een circa 5 uur kunnen (leren) graven, totdat het zwenken weer niet werkte.
Het werd al een beetje donker dus dacht vandaag hetzelfde trucje uit te halen en dat het dan wel weer zou werken, helaas niet.
Er zijn twee zekeringen kapot, dus die moet ik eerst vervangen, wellicht is er één van de twee de boosdoender van het zwenken.

Morgen is kijken of hij wil werken, heb nu een andere zekering.
Zijn nog oude, dus wat moeilijk te vinden.

Het is niet de beste graafmachine die ik gekocht heb, hij lekt wel aan alle kanten.
Hoop dat ik in ieder geval de klus kan doen waar ik hem voor gekocht heb, (de garageboxen verlagen circa 2,5 meter).
Later maar is kijken wat ik ermee ga doen, alle lekkages oplossen of hem verkopen en een betere kopen.

Ik volg dit topic met een mengsel van bewondering, verbazing en interesse. Ik zou nooit zo veel 'open eindjes' tegelijk kunnen hebben, slapeloos zou ik ervan raken. Een lekkende graafmachine, die je na alle transport perikelen (en kosten) misschien toch maar weer vervangt door een betere, een grove (maar erg gave) Bat-body die in een achtertuin gewrongen staat en op een chassis moet dat nog aangepast moet worden (maar eerst moet er nog een mal op de body gebaseerd worden), een Studebaker die nog over de oceaan verscheept moet worden, een bedrijf in de verhuur van filmauto's opzetten. Mijn hemel! Dat je het volhoudt allemaal! Ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt op deze manier. Het levert wel een smakelijk topic op zo.

Geweldig he, blijft mijn favoriete topic dit. Niets is te gek, gaat alle kanten op. Ik zou het zelf ook stressvol vinden maar scheelt wel dat dit de fulltime baan is van de TS geloof ik?

Ik volg dit topic met een mengsel van bewondering, verbazing en interesse. Ik zou nooit zo veel 'open eindjes' tegelijk kunnen hebben, slapeloos zou ik ervan raken. Een lekkende graafmachine, die je na alle transport perikelen (en kosten) misschien toch maar weer vervangt door een betere, een grove (maar erg gave) Bat-body die in een achtertuin gewrongen staat en op een chassis moet dat nog aangepast moet worden (maar eerst moet er nog een mal op de body gebaseerd worden), een Studebaker die nog over de oceaan verscheept moet worden, een bedrijf in de verhuur van filmauto's opzetten. Mijn hemel! Dat je het volhoudt allemaal! Ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt op deze manier. Het levert wel een smakelijk topic op zo.
Ben weer even online in het nogal regenachtig Portugal.
Regent bijna elke dag, dus kan niet veel doen, als ik ga graven sta ik snel vast in een modderbad.

Heb de graafmachine met haast en totaal geen verstand ervan gekocht, omdat het plan was eind april al naar Portugal te gaan, alleen dit is totaal anders gelopen.
Heb er wel eerst goed over nagedacht, dus het was geen zomaar even snel iets aanschaffen en hopen op het beste.
Had eerst prijzen vergeleken in Portugal voor zo'n soort graafmachine en mijn buurman gevraagd naar wat zoiets waard is.
Dus mocht de mijne een totale miskoop zijn, dan kan ik hem in Portugal altijd weer verkopen zonder verlies en wellicht met nog iets winst.
Als ik kiet speel vind ik het al goed.

Ben wel op zoek naar een ruimte om de batmobiel te gaan bouwen, in mijn achtertuin is niet echt wat.

Om de Studebaker Avanti straks over te laten komen is een eitje, ik ga dezelfde bedrijven gebruiken die de batmobiel ook hebben getransporteerd, dus ik hoef alleen maar groen licht te geven en het wordt verder geregeld.

Voor mij is dit dagelijkse koek om met van alles bezig te zijn, het is mijn zuurstof! Hahaha!!!

Laatst bewerkt:
Eergisteren de graafmachine bijgevuld met hydraulische olie en diesel, tank zat vol dus ik kon los gaan.
Sleutel omgedraait, startknop indrukken en....motor draaide heel even een klein beetje en dat wat het.
Heb een groot zonnepaneel en heb de accu ermee opgeladen, daarna opnieuw geprobeerd te starten en hij deed het weer.
Aangezien de grond nogal nattig is, stond ik na een tijdje weer vast, motor uitgezet, tijd aan het spitten geweest om de banden vrij te maken, opnieuw de motor gestart,.....tenminste, dat was het plan, weer accu leeg.
Vorig jaar ben ik met mijn 2001 Mercedes CLK cabrio naar Portugal geweest en had daar een nieuwe accu voor gekocht, zit een behoorlijk joekel in.
Die op de graafmachine gezet en hij deed het weer.

Vandaag schijnt eindelijk de zon, dus kan zo helemaal los gaan! :)

Laatst bewerkt:
Inmiddels begint het er al aardig op te lijken, heb een groot deel afgegraven ondanks de problemen met de graafmachine.
Zit nog steeds te wachten totdat er iemand komt die naar het draaien van de graafmachine komt kijken.

Moet het voornamelijk alleen nog waterpas maken, maar daarvoor moet de graafmachine kunnen draaien, dus ik sta nu stil.

De garageboxen verlagen ga ik niet meer doen, te veel werk.
Volgend jaar proberen een professionele garage neer te zetten.

Persoonlijk vind ik die minder mooi met de rechthoekige frames om de koplampen.

Ik ben al de laatste betaling aan het regelen met mijn klant in Canada om de transport straks te betalen en invoerkosten.
Heb op zich geen haast dat hij komt, des te langer staat de Xedos 6 nog droog in de stalling.

Even weer wat foto's van auto's in plaats van een graafmachine en veel zand. :p

DSC00954-5.jpg

Ben op dit moment nog met een zeer bijzonder onderdeel bezig om aan te schaffen voor de batmobiel, spoedig weet ik of het lukt of niet maar op dit moment ziet het er heel positief uit!

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het met de auto's in de garages?

Schitterend! En wat een interieur :love:

Heb eergisteren de auto's gestart, zodat ze allemaal weer even lopen, heb de portugese Xedos 6 en de Pontiac Firebird cabrio nog niet aan de praat gekregen.
Morgen weer opnieuw proberen.

Volgend jaar even kijken wat ik doe met de garageboxen, wat ik in ieder geval wil doen is een laag beton erin maken, zodat de auto's op een droge ondergrond staan wat ook een stuk zal helpen om het vocht tegen te gaan.

Het is gelukt met het bijzondere onderdeel voor de batmobiel aan te schaffen!

Het komt uit een oud vliegtuig, om precies te zijn van een Grumman Avenger/Torpedo bommenwerper,...

Het is de torpedo-gaskwadrant.

Weer een belangrijk onderdeel voor het zo origineel mogelijk maken van de batmobiel. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan