Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

Opeling... preview :D

Foto-RXZRWF3R.jpg

Het staat te spoelen hier :cry:.. zolang het regent komt er niets naar huis

Ja in de middag was het heerlijk weer, maar heb met mijn vriendin de tuin onder handen genomen.. wrsch. pas dodnerdag de auto terug halen.

En dan hier wat foto's :) Gister gemaakt, hij is donderdag thuis gekomen, moet alleen de lak nog minimaal een week laten uitharden en dan kan ik hem gaan polijsten :).. tegen die tijd zal ik ook in de zon wat foto's maken van de hele auto, maar nu de lak nog niet 100% is uitgehard kom ik er met mijn handen niet aan.

Ze zijn in de garage gemaakt, maar zo heb je vast een indruk.

Foto-TD8CD6EP.jpg

Foto-IKAHEX4Y.jpg

Foto-8Z4VGIEL.jpg

(ik was met de versnellingsbakolie bezig, eruit te laten lopen, vervangen door nieuwe)

Als ik vanmiddag tijd heb zal ik nog wat foto's maken met de deur open :), mits de zon schijnt :D

Voorruit heb ik inmiddels ook gevonden, een nieuwe bij een glaszet bedrijf in zeeland, die komen hem monteren :)

Netjes hoor! Is het en originele oranje kleur?
Mijn vader had in '81 een D-Kadett Caravan in de kleur Mandarin Rot. Ook oranje dus.

Het is geen originele oranje kleur, heb inderdaad naar de mandarin rood ook gekeken, maar de jagermeister kleur, ral 2004 is net even wat frisser en feller, maar hij lijkt er wel erg op.

:)

Idd daglichtfoto's lijken me duidelijker, kleur lijkt op deze foto's nogal flets terwijl het juist redelijk fel oranje zou moeten zijn toch ?

Ziet er zo op het eerste zicht netjes uit.
Maar een paar foto's in daglicht zullen nog wel mooier zijn.
Knap stukje werk Jimmy, zeker omdat je het helemaal zelf hebt gedaan.
Succes met het opbouwen en ik hoop hem nog eens in het echt te kunnen bewonderen (y)

Vetjes Jimmy (y)
Begint er meer en en meer op te lijken :)

De kleur knalt er niet echt van af, maar dat komt ongetwijfeld door de telefoonfoto's en het licht waarbij je ze gemaakt hebt ;)

Ja joh die telefoon foto's zijn k*t, omdat er weinig licht is gaat ie flitsen. Maar irl. knalt de kleur je tegemoet, het is dat het regent anders had ik hem ff buiten geduwd.. Lak is goed hoor, zitten wel wat stofjes in maarja, dat is dan maar zo :D

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat Jimmy. Ik vind het echt knap zoals je het doet!!

P.s. Had vandaag nog een hoedenplank voor de Astra F in de handen, zocht je niet nog zo-iets?
Was helaas een grijze (GL uitvoering) en ik meen dat je F een zwart interieur heeft net als de mijne.

(P.s. Al een keer wat gevonden over de CV afstandbediening?)

Idd daglichtfoto's lijken me duidelijker, kleur lijkt op deze foto's nogal flets terwijl het juist redelijk fel oranje zou moeten zijn toch ?

ook mijn gedachte, maar het ziet er heel netjes uit zo, heel knap dat je dat zo lukt

ben ook beniewdt naar foto's bij daglicht, en als mij afgebouwd is.... (y)

Ja op de foto's komt ie niet tot zijn recht, maargoed maak als het droog is en ik tijd hem om hem ff buiten te rollen wel nieuwe, geen probleem.

@ Ruud, er zit nu ook een grijze in.

en op cv ding, is gewoon kiekerkastje kopen op afstand en deze vervangen door de kieker die er nu in zit, en als je de knipperlichten wilt laten knipperen, deze doorlussen.

Maar ik doe het niet, kan mijn geld beter gebruiken :)

Ziet er goed uit Jimmy :D Ken de kleur wel, is zeker een erg frisse en mooie kleur!!

Kabelboom zit er alweer deels in, alleen nog solderen :)

@ Marc, maandje of 2 ind. voor de keuring, helemaal af.. dus incl. binnenkant zal wel wat langer duren, maar das niet erg :)

Dennis, Ik ben half 2007 begonnen, wel alles op eigen tempo, maar je voorbereiden is het halve werk.!

Heb hem zojuist even buiten gerold,

helaas zag ik dat het plekje op de deur, wat niet zo mooi was toch erg opvalt zo in het zonlicht, en helaas issie op 2 andere plekken iets lichter, en dat is bij beiden plekken exact achter de deur onderaan, net vor de ronding begint, was mij al verteld dat dit de moeilijkste plek was, omdat je met de ronding van de wielkast zit.. maarja, eens kijken of we er wat op kunnen verzinnen, en anders is het voor latere zorg.. Kan hem iig opbouwen, na het polijsten dat is belangrijk.. Alleen met de tijd 1 deur opnieuw doen, en achter bij de dorpels achtrer de voordeur misschien opnieuw doen, maar dat zie ik nog wel.. op de foto's zie jet bijna niet.

Hier zijn ze dan.

Foto-DBMYKFJW.jpg
(ja mijn band is leeg)
Foto-MJHD7ZM8.jpg

Foto-LLSHFXLU.jpg

Op de laatste foto gelijk achter/schuin onder de deur is het te zien..

maar nogmaals, het is erg moeilijk... en ben al met al wel tevreden, maar had het eigenlijk iets strakker verwacht, dus misschien volgend jaar ofzo wel helemaal een andere look you never know

Hij glimt je nog niet echt tegemoet maar neem aan dat dit ook weer een telefoonfoto is.

Ziet er zo al wel een heel stuk flitsender uit, en zoals al eerder gezegd is zelf een auto spuiten heeeel erg lastig, het is echt een vak apart, allang erg knap dat je hem zo goed gekregen hebt (y)

dag oogt al meer wat ik voor ogen had.

die 'mindere' puntjes valt mij niet op, allicht dat het in het echt meer opvalt. Maar het is altijd zo, jij hebt aan de auto gewerkt, jij weet precies wat minder mooi is gelukt en daar let je dan eerder op.

Ik denk dat een ander het niet eens gelijk opvalt (y)

weer opbouwen is leuk werk (y)

@ Marc, zijn inderdaad telefoon foto's, maar de auto is ook nog niet gepolijst he, het nadeel van zelf spuiten is dat de blanke lak nooit mooi samenvloeit, omdat je de temp niet constant kunt houden, vandaar de extra laag blank lak, die heb ik overigens zojuist van mijn dak af geschuurd, en wordt gepolijst als ik zo een apparaat heb gekocht.

@ Joost, laat ik het zo zeggen, het is geen prijspakker in Oberschleben, de puntjes zie je in het echt wel, komt op de foto niet naar voren toe. Is jammer, maar helaas... next tim better.

@ Berry, thanks :D

dat stukje wat 'vergeten' is, kan nog meegenomen worden in de tectyl (als je dat gaat doen?)
of komt er nog iets van een skirt op?

(ja, ik weet het, German style is zo naakt mogelijk :))

nu zie je ook pas hoe laag de dett is! :eek:
ben zeer benieuwd hoe het er uit ziet als de steelies en alle accessoires erop zitten..

Netjes Jimmy. Ik neem aan dat wanneer je klaar bent met de auto de lak wel iests "dieper" wordt.

Ben echt benieuwd naar het resultaat.

Ja laag he :)

De dorpels zelf komen inderdaad nog in de antiroest/steenslag spul, en daarna in de dikke zwarte hammerite

Met polijsten wacht ik overigens nog minimaal 3 weken, want heb gister iets getest achter waar de bumper komt, en de lak was nog niet 100% hard.

@ Ruudje,

Als de lak straks volledig is geschuurd en gepolijst verwacht ik wel een iets diepere lak, maar verwacht geen wonderen, blijft zelf gespoten natuurlijk.

ZO strak zal tie wrschn. iet worden, maar die richting moet ie wel op gaan, als ik met een goede camera de foto zou maken, zou ook al schelen hoor. die gsm is gewoon kl*te foto's.

We doen ons best he peter :D

vanavond nog wat in het interieur verder afmaken en reeds de koplampen ed monteren.. :D

Van de week weer goed bezig geweest,

gordels gemonteerd, deurrubbers, ramen in de voordeuren schoongemaakt, alle delen die er buiten nog op komen mat zwart gespoten, spiegels in de primer, wat elecktrische meuk aangepast, schoongemaakt van binnen, ja ja ik zit niet stil :)

Wat nieuwe foto's van de opbouw, deze keer foto's met een fototoestel wat betere kwaliteit.

Foto-QZYWWIET.jpg

slot, en ramen gemonteerd, rubbers er weer in en raam afdekking erop :)

Foto-8ZDGYOJN.jpg

Voorkant weer terug in elkaar, alleen de bumper moet er nog op, linkerkoplamp zit scheef, maar dat zat ie altijd al... dus kijk nog wel wat ik daar aan kan doen.

Foto-8PAK6OM8.jpg

Overzichtje van de auto en motor :)

Foto-FMMVCBMZ.jpg

De panelen erin, voorste paneel staat nog los, achterste zit er vast in. achterlichten en dop erin, rubbers gemonteerd.. en ene plank laminaat waarmee de achterkant bekleed wordt.

:) dat was het weer zover.

zo langzamerhand begint hij aardig weer te lijken om wat het moet worden.

het opbouwen is ook leuk werk

Mooiste Kadett die ik in tijden heb gezien, super dat je er zoveel poet en tijd in stopt. (y)

Heel mooi zo, snap een paar dingen alleen niet:

Zwarte knippers voor? Juist oranje zal heel mooi staan bij een.. oranje auto! En ook voor die donkere achterlichten geldt dat eigenlijk wel, je laat ze zo meer opvallen in plaats van wegvallen. Niet positief, als je 't mij vraagt :)

Terug
Bovenaan