Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

I hope so, heeft verder geen haast, maar wil wel eens rijden met dat ding.. Hij staat spuitklaar, en ben nu wat kleine dingen aan het afmaken. stroom leggen enzo. Maar komt allemaal wel goed ;)

Motorkap en schermen er weer op :) Het wordt weer een autokeee
Foto-HR6MTAIG.jpg

Foto-S86FKTE6.jpg

The black rims :)
Foto-V68C37FV.jpg

Zo... en nu ga ik op mijn gemak de elcetra opnieuw aanleggen in de auto, en de audio een plekje geven.

binnenkant is klaar voor de vloerbedekking en de stoelen :)

Haaaaaaaaaaj Update, niet wbt. de D, maar uitbreiding wagenpark. :D

Een heuse Opel Corsa A TR, ja ja een 3 deurs sedan, kan het nog fouter... ja hoor, de imperiaal is al gemonteerd, en het 13 inch ATS Classic is ook al aangekocht. Heb er pas 2 foto's van, maar voor 22 jaar oud ziet ie der zeeeeer acceptaberl uit, wat roest op het voorfront, paar blaasjes bij de wiekassen en wat roest achter de kofferbak, de bodem is keihard, evenals onder de kap :).

Foto-3DI6OGBO.jpg

Foto-K4SOAAO3.jpg

Mbt. De D, alle audio kabels gelegd, incl. de kabels van de Dvd speler en scherm, bezig met een inbouw en afwerking bedenken van de voormalige achterbank en kofferbak :)

PS. de Tr is om te rijden, niet om te restaureren, wordt wel wat opgeknapt uiteraard. maar geen grondige overspuitbeurt en uit elkaar schroefwerk.

hahaha, nee want dan moet ik op zoek naar een zafira met 2 liter :)

De D stond geplanned voor Oktober (nu dus) maar blok zat/zit tegen, en de jognen die hem gaat spuiten gaat in het voorjaar een nieuwe loods en spuitcabine zetten, dus daar ga ik op wachten, van de winter de rest in orde maken aan de binnenkant, dan voorjaar spuiten, afmonteren en rijden :)

kan ik nog mooi ff sparen in de winter, en met de TR knallen. :)

:) Velgjes zijn niet nieuw hoor, dat klopt niet met de charme van de auto, het zijn ATS Classics in 13 inch en volgens mij 6J, ga ze morgen ophalen, staan hier vlakbij te koop :)

Schroefset wordt me iets te duur vrees, kan wel een hele goede kopen van een kennis een AST instelbaar in hoogte en demping, gebruikt in de rallysport.. Maar het moet low budget blijven, dus koop gewoon een 40/40 (of 60/60) setje veren, knutsel die eronder uitlijnen en gaan :)

Ik heb ze laten liggen, prijs was afgesproken en hij wilde er nu meer voor hebben, dat heb ik dus maar niet gedaan.

Tr staat nog hetzelfde, krijgt wel 2 nieuwe bandjes binnenkort, maar blijft gewoon op deze velgies en zonder verlaging, ga der geen geld in steken ook niet. Houd ik liever vast voor mijn D, anders ben ik straks aan 2 auto's bezig, en ik heb ook nog een motor die binnenkort een grote beurt gaat krijgen.

Maar je hebt er (in welke zin dan ook) bekijks mee :)

Jammer van die velgen Jimmy!
En wel goed dat je het geld reserveert voor de D-Dett!

Je hebt toch wel de wieldoppen van de Crossa afgehaald he?

Ik heb vandaag voor het eerst dit topic ontdekt. Knap wat je allemaal doet voor deze auto.
Ik heb zelf ook een D-kadett, tot voor enkele jaren de auto van mijn vader. Op z'n 86e is hij gestopt met autorijden en mijn zonen wilden niet dat die auto bij iemand anders terecht zou komen. Het is een 12S uit 1983 met nog net geen 37K op de teller. Vandaag is hij weer apk-goedgekeurd dus hij kan er weer een jaar tegen. Helaas komen we er nauwelijks aan toe om de auto te berijden, het afgelopen jaar is er slechts 300 km bij gekomen op de teller.
Mijn vader kocht hem in 1985, 2 jaar oud dus, met 22K op de klok. In de 20 jaar daarna heeft hij er maar liefst 11K mee gereden, de laatste jaren vrijwel alleen om een keer per week een ritje naar het winkelcentrum te maken, 800 meter heen en 800 meter terug!

Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer van die velgen Jimmy!
> En wel goed dat je het geld reserveert voor de
> D-Dett!
>
> Je hebt toch wel de wieldoppen van de Crossa
> afgehaald he?

Die wieldoppen zitten er nog op, Heb ze eraf gehad, maar de velgen zijn niet veel beter :( Dus laat ze maar hangen Heb der geen last van.

@ Isla, De mijne is ook uit 1983 en gelukkig was hij al in goede conditie, een paar delen zijn gelast en opnieuw getectypeerd :). Heb je ook foto's van jullie D Kadett, Zeker omdat het sentimentele waarde heeft is het goed om hem te houden en zo regelmatig te berijden.

@ Corsa-20SEH: ik heb de auto vanochtend opgehaald bij de garage, tijdens een stevige regen/sneeuw/hagel bui met fikse windstoten.
De auto staat nu weer droog en zodra alle nattigheid opgedroogd is, gaat de hoes er weer overheen.
Op de plek waar de auto geparkeerd staat, heeft een tijdlang een oude Ferrari gestaan, de oliesporen onder de Kadett zijn van die auto afkomstig.

PB210004.jpg

PB210005.jpg

Die is nog erg netjes zeg.

Aleen voor de sentimentele waarde zou ik die auto nooit meer wegdoen, als je hem in deze staat kan blijven houden zal de auto ook alleen nog maar meer waard worden.

Total Loss Schreef:
> Die is nog erg netjes zeg.
>
> Aleen voor de sentimentele waarde zou ik die auto
> nooit meer wegdoen, als je hem in deze staat kan
> blijven houden zal de auto ook alleen nog maar
> meer waard worden.

Dit is echt de auto die van die bekende oude man geweest is en altijd binnen gestaan heeft. Op het laatst was het zo erg dat mijn ouders zelfs even wachtten met boodschappen doen als er een regenbui dreigde, niet omdat de auto dan nat zou worden, maar omdat door de natte auto de garage vochtig werd!!
De auto is volstrekt roestvrij en overal keihard.

Een prachtige Kadett!! Met mooi licht interieur.

Let wel op dat je hem echt enkele dagen zonder hoes laat staan nu. Het is erg vochtig dus echt drogen doet het niet. Daarnaast denk ik dat hij, gezien zijn stalplaats, nog beter zonder hoes kan staan als met hoes.

Astra F Schreef:
> Een prachtige Kadett!! Met mooi licht interieur.
>
> Let wel op dat je hem echt enkele dagen zonder
> hoes laat staan nu. Het is erg vochtig dus echt
> drogen doet het niet. Daarnaast denk ik dat hij,
> gezien zijn stalplaats, nog beter zonder hoes kan
> staan als met hoes.

Helaas hebben wij in de parkeergarage last van een kolonie mussen, de krengen, bij wet beschermd tegenwoordig, sch**ten je hele auto onder als je niet oppast. Vandaar dus de hoes.

Die ziet er inderdaad nog erg goed uit.!, En indd zonder hoes stallen lijkt mij hier beter, je kan ook eens uitkijken naar een ademende hoes, deze laat wel lucht ed door, maar voor het vuil is hij wel beschermd.! Mooie kleur ook.! Wat voor uitvoering is het..? Ik heb een Kadett J uitvoering, die ooit blauw was.

inderdaad een prachtexemplaar zeg (y)

het is geen super luxe, maar ook geen kale... echt zo'n begin jaren 80 kleurtje d'r op :)

@Corsa-20SEH: ik weet niet precies welke uitvoering het is, op de aankoopfaktuur is niets te vinden. Als ik morgen beneden in de parkeergarage ben, zal ik eens kijken of er iets in het onderhoudsboekje staat. Ik denk dat deze 12S een hele standaard uitvoering is, de uitrusting is, in mijn ogen, nogal spartaans.

Corsa-20SEH Schreef:
> ...............Wat voor
> uitvoering is het..? Ik heb een Kadett J
> uitvoering, die ooit blauw was.

In het onderhoudsboekje van de auto staat: Model en -nummer: OTC08 58.
De kleur van de auto wordt overigens op het kenteken omschreven als: geel.

Geel is het goud van nu he.. :) ik denk inderdaad ook dat het een basis is, zonder stootstrips.. Ideaal, die heb ik bij mij dicht moeten lassen.

Is idd een basis, maar met een luxus grilletje.
Wel een ABSOLUTE kwijlauto voor mij:p

Avond,

een update betreft de D Kadett. Het is me nu te koud in de garage, maar ik zit niet stil :)

Ik heb alle interieurpanelen en de midden/tunnelconsole bekleed met een nieuw stofje. In combinatie met de bruin/grijs lederen stoeltjes is het echt een super combi :D

Foto-RTHLFKIZ.jpg

Deurpaneel

Foto-YQ7JT7LL.jpg

Midden/tunnelconsole met dvd speler en 7 inch breedbeeld scherm. incl navigatie :)
Foto-KI6RUGCP.jpg

Zou je Opel ooit hebben kunnen dromen dat 'ie zo'n strakke, mooie middenconsole zou krijgen? (y)

Wow, heel strak zeg die middenconsole ! (y)

Beetje stiekem zitten prutsen en gewoon niks zeggen ;)

Hij gaat echt prachtig worden.

Ziet er zeer netjes uit Jimmy, dat wordt een prachtige combinatie.
Inderdaad stiekum hard aan eht werk en ons een beetje in het ongewisse laten.
Mooi die middenconsole met groot navischerm, goed werk, vooral doorgaan en af en toe een paar foto's
om de fans een beetje op de hoogte te houden.

Jaaaa Jimmy! Vetjes hoor, erg vetjes (y)

Stofje vind ik zelf iets minder, maar ik heb altijd al iets tegen blokjes gehad. Dat begon vroeger al met de kleding die m'n moeder uit zocht :D

Dank U dank U, Over de stof is een beetje smaal natuurlijk, maarja leer is ook weer zo standaard he :D

Ga proberen van het weekend een zak voor de pook en de handrem te maken samen met mijn mammie die heeft zo een naaimachine. Als ik der tijd voor kan vinden.

Ziet er strak uit die console (y)

Wat is je planning, eind van het jaar compleet gereed :confused:

PLanning was afgelopen Oktober eigenlijk, maarja... Moet deze zomer toch zeker rijden. Wordt in het voorjaar gespoten, in de tussentijd werk in de binnenkant verder af, die is al gespoten namelijk. :)

Ach bij dit soort klussen kun je maar zorgvuldig te werk gaan, als alles later weer uit elkaar moet omdat het te snel is gedaan zit je met de gepakken peren o_O

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Wordt in het voorjaar gespoten, in de tussentijd werk in de binnenkant verder af, die is al gespoten namelijk. smiling smiley

Interieur volledig in orde brengen en dan pas naar spuiter ?
Dus wordt die gespoten met afgeplakte ramen ...
Valt me tegen van je,
had verwacht dat hij volledig gestript naar de spuiter zou gaan ... grondigheid voor alles !

Ja inderdaad, en het blok zit wat tegen loopt nog niet namelijk, maar we hebben het probleem al terug gebracht naar 3 oorzaken, maarja niet de 3 makkelijkste, kabelbreuk, krukassensor of CPU kapot.. met een vriend van me die er verstand van heeft hebben we alles nagelopen, maarja dat zit dus tegen.. verder gaat alles prima, alleen ik heb al een hoop overnieuw gedaan omdat ik het perfect wil hebben. Kost toch een hoop geld.

Peter, de binnenkant is al gespoten :D ramen blijven er uiteraard uit, wordt op de rand afgeplakt, zoals het normaal altijd gaat. Wordt geen raam afgeplakt hoor, het risico van een foutje is me dan te groot. Ik ga natuurlijk niet nog een keer de binnenkant spuiten.

Maar dat wilt niet zeggen dat de binnenkant, interieur dashboard, audio ed er niet in kan zitten he :D

Foto-EPRWJJL6.jpg

Foto-HR6MTAIG.jpg

Zo gaat ie naar de spuiter toe.

Terug
Bovenaan