Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

Bij de kadett is er een Champion uitvoering geweest met Recaro leer. De Astra heeft alleen leer als optie gehad in de cabrio. (of misschien als je erg veel betaalde dat het in Duitsland ook in de gewone versie kon)

Maar ik heb leer uit een Senator B gekocht, in concoursstaat :) licht grijs, wat terugkomt in de deurpanelen.. alleen moeten de frames en achterbank aangepast worden, maar ik kan lassen en slijpen, dus dat komt goed he (y)

8 kleppers zijn ondergewaardeerd.. Want die zijn vooral tijdens optrekken (stadsverkeer) ideaal. Een 16V is daar meestal minder krachtig (als je iig zelfde soort vermogens naast elkaar zet). Alleen op snelwegen wil je liever een 16V.

Idd op korte stukken en bebouwde kom heb je aan een 8v een snellere auto! Moet ik zeggen dat de bewuste 8v wel een heerlijke soepele motor is! Maar een 16v is meer fun!(y)

Ik vind mijn 16V anders snel genoeg. :) Ik ben toch geen hardrijder, ik ben meer een cruiser. :)

Zaterdagmiddag mijn leder interieur opgehaald :) Bij een "bedrijf" dat erg veel in 2e hands Opel onderdelen doet in België. Ik was gegaan voor een lichtgrij Leder interieur, maar die kleur viel me in het echt toch een beetje tegen. Hij had ook nog een donkergrijs interieur staan.. :eek:.. Wow, dat was mooi.! Ik heb nog wat extra's mee gekregen :) 1 extra achterbank en 1 extra stoel. Enigste wat er aan mankeert, is de draaiknop om te verstellen is bij 1 van de stoelen afgebroken, moet dus een andere op, en in 1 van de stoelen zit een winkelhaakje van 1x1 aan de zijkant, maar dat is ook zo te maken.!

Ik zal vanavond wel wat foto's maken, dan zullen ze hier volgende week ofzo wel een keertje verschijnen.

Ik ben niet lui, ik heb daar gewoon nooit zin in :D

Maar komt wel goed hoor.!

Ik ga avanvond beginnen met aanpassen van de bank, en met wat geluk krijg in de zitting vandaag af.

Zo hey, helemaal gemist!(n)

Toffe auto, zo'n GSI! De Velgen zijn een beetje vreemd, maar missstaan niet. Een setje Astra G OPC velgen zouden veel en veel beter staan.:cool:

Waar blijven de foto's van het interieur?;)

indobesar schreef:

Zo hey, helemaal gemist!

Toffe auto, zo'n GSI! De Velgen zijn een beetje vreemd, maar missstaan niet. Een setje Astra G OPC velgen zouden veel en veel beter staan.

Waar blijven de foto's van het interieur?

Astra G OPC is 5 gaats.... ik heb maar 4 gaats :D

Interieur is nu helemaal standaard, alleen Sparco pedaaltjes zitten erin., alleen heb ik een 1:87 modelletje op dashboard gezet van een zwarte Astra GSi. Als ik vanavond thuis ben..(ben niet zo vaak thuis) zal ik wel wat fotos van het huidige interieur en van het nieuwe interieur wat er in komt, bij zetten..

Dat is balen zeg. Mooie 4gaats Superturismo's staan ook erg goed!:cool:

Er zit zeker een Wuppie in die miniatuur-GSI?

Nope, Ik houd totaal niet van spaaksvelgen. Geef mij maar dichte en opvallende :D

En 1:87 is maar 3,5 cm lang, dus die Wuppie past der niet in. :D

Vanavond bezig geweest met mijn leder interieur. De leuning van de achterbank is bijna klaar..

Was wel een hoop werk hoor.... maar hij is voor 80% klaar nu. Heel de avond aan gewerkt.

Foto=7B4BKHH8

Moeilijkste was het feit dat de Senator bank uit 3 delen bestond en de originele Astra bank uit 2... dus heb die ene achterplaat in 2 stukken geslepen. en ieder afzonder bekleed. Met de 2 buitenste delen was het niet zo lastig, maar het middelste stuk heb ik gemaakt van de extra zitting die ik erbij had gekregen.. :) Dit middelste deel is nog niet helemaal strak, maar dat komt morgenavond wel goed.!

Foto=8IHA4ZCP

Zoals je ziet komt de kleur ook terug in de deurpanelen. :D

Foto=PM6IPELT

Dit middenstuk heb ik dus gebruikt. De rest van de bank was verder niet bruikbaar meer. Heb gelukkig nog een zitting.! Maar die is voor morgen.

Vanavond dus de zitting erin maken en kijken of ik mijn muziek uit de Tigra zo over kan zetten. Zou makkelijk zijn hehehe.. Kabels had ik gelegd, moet alleen de kabel van mijn CD-wisselaar nog ff leggen, die was net t ekort dus heb ik een nieuwe moeten bestellen.

Ik vind 't leer er op de foto's wat vaal uitzien, en qua kleur meer iets voor een luxewagen als de Senator. Misschien wordt 't op mooiere foto's wel mooier. Ik zou 't trouwens nooit doen, maar dat heeft te maken met persoonlijke voorkeuren.

Het leer komt ook uit een Senator, dus dat kan kloppen :).

En het is nog niet gewassen en niet ingevet, maar dat komt allemaal wel goed :D

Van de week hoop ik de achterbank klaar te hebben

Ik vind het ook afbreuk doen aan een originele GSI, jammer. Als het nou mooi donkerzwart leer was :). Maar ieder zijn smaak he...

Het leer is wel wat donker. Ik dacht dat je een lichter kleurtje zou nemen?
Maar het is wel mooi.
Heb je ook de voorstoelen?

Ik was van plan een lichtgrijs te nemen, maar ik vond dit mooier. en dit was in een betere staat.!

En de kleur van dit leer komt terug in de deurpanelen.

De voorstoelen heb ik ook, dat komt na de vakantie, kan maar 1 ding tegelijk en meot ook nog werken overdag.

@ Sly, de voorstoelen hadden allebei last van instapschade, dus had deze toch moeten vernieuwen :), en ik vond dit wat "sjieker" ogen dan zwart leer... iederene heeft al zwart Chamion of Calibra leer. Vandaar dat ik het luxe interieur van een Senator heb gekozen.

ps. Is wel ongeveer 3 x zoveel aanpassen.. Vanavond de leuningafmaken, en beginnen met de zitting.

Klopt, het is wel origineel. Maar ik betwijfel of je het origineel kan laten aansluiten allemaal. Maar ik wacht het eindresultaat nog wel even af dan, zijn de stoelen uit een Senator niet veel breder dan uit een Astra?

@ Sly.

Voordeel is dat ik de complete achterplaat van de originele bank heb gebruikt. Dus allene het schuim en leer van de Senator bank en de plaat en bevestiging van de Astra Bank. Gewoon van 2 1 gemaakt, alles spuit dus net zo aan als met de originele bank.!

De voorstoelen zijn aan beide zijden 1 cm breder op het zitvlak. de frames/stoelrailsen zijn wel anders en de Astra frames/stoelrailsen zullen worden overgelast op de Senator stoelen.

Achterbank zit erin.. :D zitgedeeltje was gelukkig niet zo heel erg lastig. :) Moet het nu alleen nog invetten... weer tot leven wekken, maar weet iemand waar ik van dat spul kan kopen..?

Moet het nu alleen nog invetten... weer tot leven wekken, maar weet iemand waar ik van dat spul kan kopen..?

Effe langs Seat's & Sofa's scheuren of iets dergelijks. Kan me niet voorstellen dat die niks voor leer hebben

By the way: Leuk bakkie alleen die vel... Ach Laat ook maar ;)

Corsa-20SEH schreef:
Ik zal eens langs zo een meubelzaak rijden ja.. Goed idee.!

Je moet wel ff stoppen en naar binnen gaan he..

Whoehahaha..

Ehm. Sorry. Ik moet minder drinken.

Hoppa, weer eens een berichtje voor sjimmy.
Mooi autootje. Wanneer kom je me ermee ophalen? En laat ook eens pics zien van het blokkie!

PS ik heb je al teruggemaild

Ik zal je mail thuis eens bekijken, ik heb nog geen foto's van het blokkie gemaakt. Ik kom na mijn vakantie wel een keertje bij je langst.!

Inmiddels wat veranderingen op Astra GSi gebied.. en wat dingetjes die eraan zitten te komen.

- Mijn lederen voorstoelen hebben er inmiddels al ingezeten, maar ik heb ze weer omgewisseld omdat ik vond dat ze te hoog stonden, dus nu een stukje van de frames afslijpen, en ze kunnen weer gemonteerd worden. Dit zal binnen deze maand nog gebeuren. (Als alles meezit)

- Ben erachter gekomen dat ik een gaatje in mijn uitlaat heb, bij mijn kat.. Dus die gaat eronder uit waarschijnlijk en er komt een buis tussen.. Als het goed is woensdag.

- Heb hem even een klein beurtje gegeven, nieuwe bougies, olie, oliefilter en benzinefilter. :) Hij vond het heerlijk.!

- Ben nu op zoek naar een setje originele achterlichten, deze ga ik een paar tinten donkerder spuiten en dan gaan ze erin. (bij deze lichten is er een hoekje afgebroken)

- Heb mijn muziek erin gebouwd voordat ik op vakantie ging, klinkt goed, moet alleen de kist "vastmaken" want af en toe schuift ie een beetje.

Verder heb ik een setje onbeschadige GSi waaier velgen, met z.g.a.n. banden op de kop getikt, deze komen er in de winter onder.

dit gaat er nog gebeuren komende paar maanden:

- leer afmaken.
- ander stuur.
- donkere koplampen/knippers.
- veerpootbrug.
- parafaan, handgrepen en daklijsten in kleur spuiten.
- goed censerveren voor de aankomende winter :)

verder heb ik de GSi nu +/- 2 maanden, en hij bevalt me echt goed, hij rijdt soepel, trekt goed op, de ruimte is toch wel fijn.. zeker na mijn Tigra... en de velgen staan er nog steeds super onder. :D

Na het weekend.. big updates..

Lederen voorstoelen erin, achterlichten donker gespoten en voorknippers. en daklijsten en parafaan in kleur...

Pics will follow.. :D

Foto=AK3ENQIZ

Foto=QJX64ELD

EN de rest wat ik gedaan heb van het weekend.. :)

Foto=MZF7E6BK

Foto=B6HNS4RK

En mijn nieuwe vervoer :)
Foto=RYHWISDT

DIe brommer is voor naar het werk enzo te rijden.. Scheelt me een hoop benzine en extra km's op de teller :)

Het kleine beetje roest dat ik heb... 1x 1 x1 cm om linkerachterscherm, gaat binnenkort ook goed aangepakt worden. :)

Ziet er dik uit die stoelen! Geven ze wel genoeg steun in de bochten? Lijkt alsof je er zo vanaf glijdt.. Lache brommertje ook, altijd handig zoiets, en zo lang t niet regent :D
Wat is het volgende dat aangepakt gaat worden?

Ja, dat had ik gelezen :D Maar na de roestplek nog plannen om iets aan te passen?

Hmmm...

- de deurklinken moeten nog gespoten worden
- veerpootbrug voor
- ander stuur

Dat was het wel, dan issie af... Voor nu dan he.. :) Misschien dat ik nog wat leuks tegenkom.

Weer even wat kleine updates mbt. de auto.

De parafaan, ruitenwisserarmen en de daklijsten zijn in kleur gespoten.

Nu de handgrepen nog, en dan gelijk mijn composet inbouwen.

Dan komt het minst leuke, mijn roestplekje.

Velg eraf, alles wegschuren (is gelukkig nog niet door) goedje erop.. afwerken, aflakken en weer gaan :)

1e rectie op mijn leer: het zit echt zo vreselijk lekker :D

Goed bezig Jimz! Beetje bij beetje word de auto alsmaar netter en strakker! :D

Terug
Bovenaan