Ik ben er al... en wel Sint Maarten, maar niet deze straat. (vraag me niet waarom..)
Hieronder een beknopt verslag.
Dit was de geplande route (260 km):
Dit is het geworden (287 km):
Ik ben rond 10.00 uur opgestapt en ben als eerste naar Enkhuizen geweest om daar bij een motorzaak een windkraag te kopen. Ik ben daar heel even blijven praten met de verkoper. Ik heb nogmaals gekeken bij de geelgroene GSX600f die ik op de vorige pagina heb gepost. Enkele hier aaanwezig gaven aan dat ze een kleurverschil zagen op de foto en dat de motor dus schade heeft gehad. De verkoper vertelde dat dat niet klopte en dat de motor schadevrij is. Die motor heeft namelijk een speciale paintjob. Ik ben daarna de Markerwaarddijk opgereden. Deze dijk berijdt ik meerdere keren per week met de vrachtwagen en pas nu viel me de winderigheid op. Eenmaal bij Lelystad heb ik Swifterbant aangehouden.
Bij Swifterbant bedacht ik een alternatieve route via de Ketelmeerdijk. Een route die ik ook vaak met de vrachtwagen rijd, als het druk is op de Dronterringweg. Bij Kampen ben ik de N50 opgereden. Iets verder op die N50 heb ik heel even gepauzeerd bij benzinestation Zalkerbroek. Toen ik even later weer verder reed, kreeg ik een schrikmoment. Op het tweebaans deel van de N50, het deel van voor de A28, haalde ik een vrachtwagen in. De wind stopt hele tijd al rechtsvoor. Toen ik naast de vrachtwagen reed, was de wind weg en ik realiseerde me eigenlijk niet dat dat het geval was. Gevolg: toen ik de vrachtwagen voorbij was stak de wind ineens zijn kop weer op en gaf een duw tegen het stuur. En dar schrok ik dus van. Bij latere inhaalmanouvres hield ik er wel rekening mee, en toen ging het gewoon goed. Daarna de A28 op en bij Meppel de A32. Daar heb ik bij Havelte even getankt, omdat de meter op het dashboard nog maar 2 streepjes aangaf. Toch ging er maar 11,55 liter in (tankimhoud is 19 liter).
Vervolgens bij het Heerenveen stadion gestopt voor een paar foto's Het was de bedoeling geweest om vaker te stoppen voor foto''s, maar daar had ik geen zin in, het rijden ging veelste lekker. Op dat moment was het 13.00 uur. De volgende stopplaats was Deinum en daar heb ik dus een prettig gesprek gehad met Freez. We spraken vooral over motoren en auto's. Omstreeks 14.15 uur ben ik weer vertrokken.
Aan het begin van de Afsluitdijk bleken de sluizen weer eens open te staan. Er stond al een flinke rij auto's en daar ben ik voorzichtig tussendoor gereden en ben vooraan gaan staan. Nadat de lichten gedoofd waren ben ik energiek van start gegaan en heb tijdens de acceleratie flink veel toeren gemaakt.
Bij de volgende sluizen had ik het een klein beetje gehad met de snelweg en heb de afslag Den Oever genomen. Via het Robbenoordbos be ik toen rustig richting Medemblik gereden. Daar ben ik dwars door de stad gereden en de route richting Wervershoof gezocht. Die route lag nog op dezelfde plek als de vorige keer en het vinden was dus geen probleem. Bij de Total hier in het dorp heb ik de motor afgetankt. Er paste nog eens 9,28l. in. Rond 16.00 uur heb ik de motor weer ingeleverd. Ik had de motor nog mogen houden tot 17.30 uur, maar ik was zo afgepeigerd heb ik hem eerder weggebracht.
Het weer heeft het grootste deel van de dag meegewerkt. Alleen tussen Meppel en Heerenveen en heel even op de Afsluitdijk, voor de rest was het droog. Zoals Freez al zei: ik was dik aangekleed, ik heb het dus geen moment koud gehad.
De eind berekeningen:
totaal gereden: 374 km
totaal verbruikt: 20.83 liter (€ 29.25)
verbruik: 5.5l. per 100 km (1 op 17,9)
oftewel: 12,78 cent per kilometer
De andere foto's: