Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

StalenSnuitje zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Waar ik me over verbaas is de manier waarop ze zijn gekleed. Overhemd met korte mouwen, pantalon en een helm zonder vizier. En dan niets hebben als je onderuit gaat...
Niet alleen in de US of A hoor:
z399px-Motos-gendarmerie-police_1384-copie-1.jpg

Ongelooflijk, Ik heb hier voor € 1000 aan motorkleding liggen en hij zit met korte mouwen op de motor. En ik maar denken dat de politie een voorbeeldfunctie heeft.

€ 1000 aan motorkleding is best wel veel.

18 feb. is er weer een motorbeurs in Utrecht, daar ben je veel goedkoper uit dan in de winkel.

Ik heb een aantal dingen die ik daar nog wil kopen.
Zo wil ik nog een paddockstandaard voor mijn cat.
En zo heb ik nog een aantal wensen.

Mijn cat staat lekker aan de druppellader in de garage. (winterslaapje)
Ben langzaamaan weer verder gegaan met de restauratie van mijn xt550.

Op de beurs hoop ik ook meer info te krijgen over motorvakanties.
Ik heb namelijk heel veel zin om een flinke trip te maken.:LOL:

Gaan er nog meer forummers naar de motorbeurs?

Motorbeurs is wel heel leuk natuurlijk :D ideetje ja.!

1000,- daar kom ik ook wel aan hoor.. Helm 100, Lederen Lookwell pak 600, Bering winterjas 240 , Forza laarzen 250...

Compleet gekleed is € 1.000 niet raar inderdaad.

Ik ga ook maar eens naar de Motorbeurs. Schijnt vooral een verkoopstuntenbeurs te zijn op gebied van kleding en accesoires. Het tijdstip breekt in ieder geval de motorrijloze tijd (die mij eigenlijk al veel te lang duurt). Ik wil nog graag andere handschoenen, zou ook wel een druppellader willen, misschien nog een helm voor de achteropzitters, nah kan nog net enkele weken sparen.

handschoenen ja, ik heb van die kangoeroe lederen dingen , wel lekker maar wle duur.. mijn helm heb ik vorig jaar op de beurs gekocht.. was 50% korting, oud model.

Ik denk dat ik dan meer een koopjesjager ben.
Mijn pak koste me 275
helm iets van 225
handschoenen 50
En laarzen 75.
Ik vind de prijs trouwens niet het belangrijkste, belangrijker is dat het perfect zit.

Op de beurs is vooral veel overjarige kleding te koop tegen lage prijzen.
Maar ook veel gereedschap en uiteraard de nieuwe 2010 motoren.
Tevens staan er veel 2e hands motoren te koop van handelaren.
Wil je zo`n motor kopen dan is het zaak om de 1e dag te gaan anders zijn ze bijna allemaal voorzien van een bordje "verkocht".

Zelf ga ik er met de auto heen.
In het verleden ben ik eens met de trein gegaan maar dan zit je dus met al je aankopen te zeulen.
En op de motor (gratis parkeren) kan je geen grote aankopen meenemen.
Niet dat er in mijn aygotje zoveel past maar een paddockstandaard moet lukken.:D

Gaan er nog meer forummers naar de motorbeurs?

+1

Ben van plan om donderdag te gaan, maar ik hoop dat het niet te druk is (is het 's avonds misschien rustiger, of juist drukker?).
Ik ben nog op zoek naar een mooi motorpak (Dainese bij voorkeur), en eventueel mooiere racelaarzen voor erbij.
Daarnaast flink wat zit-passen op verschillende motoren, kijken of ik bij de grond kan..:D

Is het veel voordeliger om ook een motor op de beurs aan te schaffen? Ik weet al -bijna zeker- wat ik wil (toch maar een Monster 696), maar nog niet hoe en waar ik het ga halen (Ducati dealer/ lokale motorzaak laten zoeken/ zelf zoeken..?)

Maar als het echt veel voordeliger is op de beurs, dan is de keuze snel gemaakt...

Ik heb bij een onlinewinkel in Amerika een paar motorhandshoenen besteld en die zijn nu onderweg.

upsb.jpg

Hardstikke goedkoop (40 dollar) als je de bijkomende kosten (shipping/ handling en invoerrechten) even negeert.

Kosten motorkleding....

Ik koop de motorkleding vaak in de uitverkoop (eind van het seizoen). Normaal gesproken heb ik wel wat kleding in voorraad. Op dit moment heb ik voor mijzelf een viertal jassen ter beschikking. Een MQP nylon jas (bijna 300 gulden) van meer dan 20 jaar oud met flinke slijtplekken, maar nog steeds goed functionerend. Mijn dagelijkse EVO jas (aanbieding: 100 euro) van 2 jaar oud die al aardig versleten begint te raken en een verse Dane (faillissement, 100 euro) waar de prijskaartjes nog aan hangen. Daarnaast heb ik voor de hele warme dagen nog een doorwaaijas (140 euro), dat is net een netkous met protectors.
De afdeling motorschoenen en motorbroeken is minder druk bezet. Een tweetal schoenen (een set echte: 150 euro, een set Aldi, 20 euro; maat 43 is nooit in de aanbieding) en slechts een motorbroek, that's all. Handschoenen heb ik ruim in voorraad. Ik denk dat er zo'n zes setjes liggen, de meeste van leer, enkele van gortex oid.
Ik heb een tweetal helmen. Een oudje (voor degene die een keer wil meerijden) en mijn dagelijkse Shoei (gewoon uit het assortiment, 200 euro).

Wat de dames betreft... dat wil je niet weten. Mijn vrouw heeft veel meer motorjassen dan ik, maar zij moet het delen met de dochters. Toch, vroeger kochten we kleding altijd in tweevoud waarvan haar exemplaar van slechts een enkel ritje per jaar slijtage moest oplopen. Van vetjas tot doorwaaijas, iedere soort is vertegenwoordigd. Tegenwoordig slijt ook haar kleding wat meer, zij rijdt regelmatig met de scooter naar het werk.
De rest is voor de dames heel afgepast: iedereen een helm en motorbroeken en motorschoeisel is er vrijwel niet: een oude motorbroek van mij en een regenbroek die de directrice gebruikt als het regent. Handschoenen worden continu in een bakje gegooid en iedere rit is het voor mij een verrassing welke dame met welke set handschoentjes komt aankakken. Ook zie ik weleens zomerhandschoen (ook nog een oud 70-er jaren BMW-setje) terwijl het vriest of dikke winterhandschoenen als de mussen dood van het dak vallen.
Het zal wel, mijn prioriteit is bescherming en wat zij verder zelf willen, ik zie het wel. (Past niet bij mijn weetikwat, zit niet lekker, is niet cool (dat zullen die winterhandschoenen wel zijn), ik hoor vele smoezen).

Toch, motorkleding slijt. En, je merkt iedere euro die je meer uitgeeft aan kleding, het uitverkoopspul is bij mij na een jaar intensief gebruik wel versleten. Het duurdere spul blijft veel langer goed.

Ik heb mijn spullen ook op de motorbeurs gekocht. Maar volgens mij kom ik niet aan de € 1000,-... Is inmiddels denk ik zo'n 3 jaar oud. En heb van mijn jas de rits moeten vervangen en van mijn helm het vizier.

Is geen leer overigens.

Uiteraard ga ik dit keer ook weer. Hoop een leuk setje uitlaten te kunnen scoren voor mijn motortje.

Rob

Mijn opsomming:

Jas: € 270
Broek € 170
laarzen € 110
Helm € 180
Handschoenen (Herfst) € 55
Handschoenen (zomer) € 80
Handschoenen (thermo) € 4,95
Handschoenen (zomer) $ 39,95 (€ 27 excl. shipping/ handling en invoerrechten, zijn onderweg)

En dat alles ligt hier nu te wachten op een motor.

D.E.N.N.I.S. zei:
Mijn opsomming:

Jas: € 270
Broek € 170
laarzen € 110
Helm € 180
Handschoenen (Herfst) € 55
Handschoenen (zomer) € 80
Handschoenen (thermo) € 4,95
Handschoenen (zomer) $ 39,95 (€ 27 excl. shipping/ handling en invoerrechten, zijn onderweg)

:)
Wel verstandig om het zo te doen, anders is de verleiding om maar zonder bescherming te gaan rijden wel groot als je een motor hebt.

D.E.N.N.I.S. zei:
:D

Opschieten, het is bijna voorjaar! Je had de scooter toch verkocht? hoe stat het eigenlijk met je verlanglijst.

Mijn laarzen waren redelijk prijzig , handschoenen en helmmutsje (:p) van, jawel, de Lidl waren goedkoop. Die had ik ook voor ik een motor had.
Voor het andere spul heb ik bij Motozoom geshopt. Mooi zwart leren pak en een systeemhelm. Later nog van dat thermo-goed gekocht, voor de koude dagen ;). Ben wel benieuwd naar de motorbeurs. ik wil eigenlijk ook nog een wieldraaihulp.

singleframegrille zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
:D

Opschieten, het is bijna voorjaar! Je had de scooter toch verkocht? hoe stat het eigenlijk met je verlanglijst.

Mijn laarzen waren redelijk prijzig , handschoenen en helmmutsje (:p) van, jawel, de Lidl waren goedkoop. Die had ik ook voor ik een motor had.
Voor het andere spul heb ik bij Motozoom geshopt. Mooi zwart leren pak en een systeemhelm. Later nog van dat thermo-goed gekocht, voor de koude dagen ;). Ben wel benieuwd naar de motorbeurs. ik wil eigenlijk ook nog een wieldraaihulp.
En dat geld ligt op de stapel bij de rest en zodra ik genoeg heb voor een goede motor, dan zal ik er een kopen.

Echter er is vanavond iets veranderd waardoor het spaarpotje een tweede bestemming heeft gekregen. Het plan is ontstaan om omstreeks januari/ februari 2011 naar Las Vegas te gaan en daarvoor is ook flink wat geld nodig.

D.E.N.N.I.S. zei:
Het plan is ontstaan om omstreeks januari/ februari 2011 naar Las Vegas te gaan en daarvoor is ook flink wat geld nodig.

Je gaat proberen het stapeltje geld te verviervoudigen?

D.E.N.N.I.S. zei:
Echter er is vanavond iets veranderd waardoor het spaarpotje een tweede bestemming heeft gekregen. Het plan is ontstaan om omstreeks januari/ februari 2011 naar Las Vegas te gaan en daarvoor is ook flink wat geld nodig.
Als ik je een tip mag geven: die grote hotels aan de strip zijn -mits je op tijd boekt- net zo duur als een motel in een buitenwijk. Het is maar wat je leuk vindt natuurlijk, maar voor de centen hoef je die megaspektakelhotels (Scrabble!) in ieder geval niet te mijden.

StalenSnuitje zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Als ik je een tip mag geven: die grote hotels aan de strip zijn -mits je op tijd boekt- net zo duur als een motel in een buitenwijk. Het is maar wat je leuk vindt natuurlijk, maar voor de centen hoef je die megaspektakelhotels (Scrabble!) in ieder geval niet te mijden.
Het boeken zal door iemand anders gebeuren, daar heb ik verder geen invloed op. Het maakt mij voor de rest ook niet veel uit in welk hotel we slapen. De vorige keer dat die persoon naar Vegas is geweest heeft hij overnacht in Circus Circus.

Rayban zei:
Ik heb hier een linkje voor als je toch nog wil rijden Dennis.
sla je slag

Staat een diversion voor maar 500 euro.
Daar staan een paar mooie motoren tussen (y)

Deze ziet er wel gaaf uit:
44357.jpg

Ze zijn binnen: Orange County Choppers Occ Power Trip T-Rex Gloves

upsi.jpg

foto001800x600.jpg

img7011800x600.jpg

img6996800x600.jpg

img7000800x600.jpg

img6999800x600.jpg

img7000800x600.jpg

img6993800x600.jpg

Alle handschoenen op een rijtje​

Voor de lieve som van 40 dollar en de rest.

Code:
Total:                                USD 39.99 (€ 27) 
International Shipping and Handling:  USD 48.71  
All Applicable Duties and Taxes:      [u]USD 40.55[/u]  
Grand Total:                          USD 130.81 (€ 92)
Het zijn hele mooie handschoenen, maar ik denk niet dat ik nog een keer iets bestel in de US, Die bijkomende kosten maken het toch wel heel erg duur. Ze waren er wel redelijk snel. Ik heb ze op de 16e besteld en ze zijn op de 26e binnengekomen.

Dat zijn best dure handschoenen geworden dennis.
Dergelijke bestellingen kan je daarom beter met meerdere personen tegelijk doen.

Ik zit al enkele weken de 2e hands markt in de gaten te houden.
Zoek eigenlijk naar een leuke all-road. xta tralsalp oid.

Zo nu en dan kom je wel leuke aanbiedingen tegen.

Overigens...leuke honda VFR en vers binnen op mp
Staat me tegen dat hij bij een handelaar staat anders had k er misschien wel interesse in.

He Dennis,

Chopperhandschoenen?
Midlifecrisis?
Ze zijn wel mooi, maar ik heb nog nooit zoveel muntjes neergelegd voor een setje handschoenen.

Ik had vanmorgen ook een kleine crisis. Het contactslot van de BMW zat vastgevroren, die heb ik dus stukgedraaid. Daarna heb ik als een volleerd (oud)blondje proefondervindelijk vastgesteld dat de GS500 erg weinig bescherming biedt tegen de kou.....

Ik zat bijna vastgevroren aan dat gekke ding :( :(

En ik moet vanmiddag ook nog terugrijden door de kou.......................

Rayban zei:
Zoek eigenlijk naar een leuke all-road. xta tralsalp oid
Volgens mij zou mijn vriendin ook wel iets anders willen. Ze krijgt toch vaak wat tintelende handen op de Soes, die eigenlijk misschien wel een maatje te groot is voor haar. Ze wil qua uiterlijk eigenlijk gewoon een dik ding. Ik probeer af en toe wat te peilen, maar volgens mij zou een chopper-achtige motor best wat voor haar zijn. Beetje zuinig voor woon-werkverkeer, niet te extreem groot en zwaar, maar wel met de looks voor een ijdel vrouwtje :p

Lekker he Dennis, die bestellingen uit Amerika, betaal je uiteindeijk het driedubbele van wat het eigenlijk kost..:eek:
Maar jij hebt je bestelling tenminste al binnen, en snel ook...

Ik wacht al vanaf oktober op mijn Shoei XR-1000 helm, Alpinestars SP-3 handschoenen en een paar 'kinky boots' van Icon uit Amerika...
De bedrijven waar ik het besteld heb, leverden niet in Europa, waarop ik het naar een vriend/kennis in LA heb laten sturen.
Hij zou het naar me opsturen (heb hem 100 USD gestuurd), maar de vrind zit blijkbaar ook in een crisis, want hij heeft het geld voor iets anders gebruikt... ZUCHT..:(

Rayban zei:
Dat zijn best dure handschoenen geworden dennis.
Dergelijke bestellingen kan je daarom beter met meerdere personen tegelijk doen.

Ik zit al enkele weken de 2e hands markt in de gaten te houden.
Zoek eigenlijk naar een leuke all-road. xta tralsalp oid.

Zo nu en dan kom je wel leuke aanbiedingen tegen.

Overigens...leuke honda VFR en vers binnen op mp
Staat me tegen dat hij bij een handelaar staat anders had k er misschien wel interesse in.

Pracht motor, absoluut. Maar jammergenoeg 101 pk. Dus kan ik die volgens mijn assurantieadviseur het eerste jaar niet verzekeren.

rke zei:
He Dennis,

Chopperhandschoenen?
Midlifecrisis?
Ze zijn wel mooi, maar ik heb nog nooit zoveel muntjes neergelegd voor een setje handschoenen.
Ach joh, het is maar geld :cool:

Auto Erotomaan zei:
Lekker he Dennis, die bestellingen uit Amerika, betaal je uiteindeijk het driedubbele van wat het eigenlijk kost..:eek:
Maar jij hebt je bestelling tenminste al binnen, en snel ook...

Ik wacht al vanaf oktober op mijn Shoei XR-1000 helm, Alpinestars SP-3 handschoenen en een paar 'kinky boots' van Icon uit Amerika...
De bedrijven waar ik het besteld heb, leverden niet in Europa, waarop ik het naar een vriend/kennis in LA heb laten sturen.
Hij zou het naar me opsturen (heb hem 100 USD gestuurd), maar de vrind zit blijkbaar ook in een crisis, want hij heeft het geld voor iets anders gebruikt... ZUCHT..:(
Aardige vriend :rolleyes:

Ik zelf zit al sinds 7 december te wachten op een T-Shirt die ik ook in Amerika heb besteld. Die laat ook op zich wachten o_O

D.E.N.N.I.S. zei:
[

Pracht motor, absoluut. Maar jammergenoeg 101 pk. Dus kan ik die volgens mijn assurantieadviseur het eerste jaar niet verzekeren.

Neem je nóg een assurantieadviseur en dan kan het wsl opeens wel. We hebben ongeveer evenlang het rijbewijs, en mijn motor (> 101 PK :LOL:) heb ik wel kunnen verzekeren. Volgens mij heb jij je jongelingsjaren ook al achter je, dus daar kan het niet aan liggen :p.

StalenSnuitje zei:
Rayban zei:
Zoek eigenlijk naar een leuke all-road. xta tralsalp oid
Volgens mij zou mijn vriendin ook wel iets anders willen. Ze krijgt toch vaak wat tintelende handen op de Soes, die eigenlijk misschien wel een maatje te groot is voor haar. Ze wil qua uiterlijk eigenlijk gewoon een dik ding. Ik probeer af en toe wat te peilen, maar volgens mij zou een chopper-achtige motor best wat voor haar zijn. Beetje zuinig voor woon-werkverkeer, niet te extreem groot en zwaar, maar wel met de looks voor een ijdel vrouwtje :p
Ook een leuke damesmotor is de BMW F650.
Als ze last van haar polsen krijgt zou ik haar een motor adviseren waar je redelijk rechtop op zit.
Die bmw F650, CB600, fazertje oid.
Een chopper is echt geen motor waar je lekker lang op wil toeren, of willen jullie geen toertochten meer rijden?
Ik heb zelf een virago 750 gehad maar daar hield ik het niet langer dan 1 uur op uit.
De looks (en sound) had hij natuurlijk wel

Is er iemand die ervaring heeft met online bieden?
Denk dat ik deze site goed in de gaten ga houden de komende tijd.

@Dennis: gewoon hier en daar rondbellen, je leeftijd erbij vermelden en dan kan het heus wel.

@Rayban: bedankt voor het meedenken.

Rayban zei:
Ook een leuke damesmotor is de BMW F650.
Die vindt ze ongetwijfeld lelijk.

Als ze last van haar polsen krijgt zou ik haar een motor adviseren waar je redelijk rechtop op zit.
Die bmw F650, CB600, fazertje oid.
Dat is inderdaad sowieso wel een vereiste, iets waarop ze haar korte pootjes aan de grond kan houden is ook wel lekker. Off-roader zal't alleen daarom al niet worden.

Is er iemand die ervaring heeft met online bieden?
Denk dat ik deze site goed in de gaten ga houden de komende tijd.
Een Cat voor 1400 is ook niet duur :eek: Ook leuk om een keer een aanhangertje of iets dergelijks op de kop te tikken.

Die cat zit best wel een ietwat in elkaar.
Maar die fazer.....:p
Denk dat je zo`n beetje 1500 euro kwijt bent en daarvoor een leuke motor hebt.
Maar misschien is het wel een katindezak bike.

@rke, succes straks door de kou...brrr

Ik zou uit principe al niets bestellen van OCC :p Maar wel interessant om te zien.... Vraagje: die taxes: Waar zijn die voor? Is dat gewonen 'BTW' die er in de states ook nog bij zou komen voor de klant? Is het een soort uitvoer belasting? Moet je die taxes altijd/overal voor betalen als je een willekeurig iets in de States bestelt?

Overigens vind ik je rev-it handschoenen wel heel mooi en heb ik dezelfde IXS handschoenen ooit voor de winter gekocht. Ik vond ze echter te lomp en heb zelfs met -18 nog met zomerhandschoenen gereden. (zonder handkappen. Af en toe je handen gewoon achter de radiator houden, de fan draait toch niet met dat weer ;))

MIjn Gixxer met 120 pk kon ik ook niet verzekeren, tot ik zei dat ik mijn auto verzekeringen, 3 stuks, en mijn huis ed. elders onder ging brengen als het niet kon.. toen kon het wel..

MIOB zei:
Ik zou uit principe al niets bestellen van OCC :p Maar wel interessant om te zien.... Vraagje: die taxes: Waar zijn die voor? Is dat gewonen 'BTW' die er in de states ook nog bij zou komen voor de klant? Is het een soort uitvoer belasting? Moet je die taxes altijd/overal voor betalen als je een willekeurig iets in de States bestelt?
Als ik goed gegoogled heb, dan zijn die taxes and duties in- en uitvoerbelastingen, BTW en dergelijke. Ik zou niet weten of je deze belastingen altijd moet betalen.

Lekker motorrijweertje, niet :)

naamloosjhq.jpg

Bij de BMW zit de telleraansluiting niet op het voorwiel, amar op het achterwiel. Met een beetje gasgeven staat er dus rustig 120 op de teller in de woonwijk :eek:

Mwah. Grip viel 100% mee. Met de YZF heb ik onder veel engere omstandigheden veel meer gereden. Gewoon alles soepel doen, zla je verbazen hoe hard je de bocht nog om kan. Overigens had ik gezien de 1000cc-tjes en de cylinderopstelling meer problemen verwacht, maar geen geglij bij afremmen op de motor en de BMW is meer dan soepel genoeg om normaal weg te kunnen rijden.

Brrr, zag vanochtend in de sneeuw ook nog zo'n bikkel, de voeten als ski's en de benen als steunberen. Lijkt me niks. Doe mij bij dit weer maar lekker climate control, bekerhouder voor de warme koffie en het radio1nieuws.

Pppffff, dapper om nu op de motor te stappen..!
Straks denk je veilig stil te staan en zet je je voet aan de grond, glij je daarmee uit...:p
Gelukkig is de sneeuw hier (zuidwest Friesland) alweer bijna geheel verdwenen..

't Zal mij benieuwen hoeveel mensen er op de motor naar de motorbeurs komen dit jaar..

Het lijkt erop alsof ze hier en daar toch weer buiten komen. Ben van de week twee motoren tegengekomen.

Eentje kwam me met zo'n noodgang tegemoet alsof hij achterna werd gezeten door de duivel himself... maar mij zie je voorlopig nog niet op de motor!

Rob

Ja, ik zag vandaag een drietal tourers bij Heerenveen rijden.. enkele motormuizen in Groningen stad en vanavond nog een stel Harleys onderweg naar Zwolle... dus ze komen langzaam maar zeker weer tevoorschijn!

Maar op de terugweg ben ik nog goed ingepekeld door een tegemoetkomende strooiwagen (hoezo zouttekort, hele weg lag onder de witte korrels..) :(
(ik zat overigens gelukkig lekker in warm en droog/schoon in de auto toen)

Ik zag op de 1e van deze maand (de dag van de lange files door gladheid) al een aantal stoere binken door de file heen laveren. Eigenlijk waren dat de enige verstandige personen in die file.

oh ja, Vegas gaat niet door (vraag me aub niet waarom...), dus dat geld kan ik dus voor een motor gebruiken. Ik ga nu al een beetje rondkijken en tussen nu en mei zal ik ergens een motor kopen. Ik ben al wel redelijk zeker van dat er eigenlijk maar 1 kandidaat op de shortlist staat.

Ik moet er nog wel een keer mee gaan test rijden, maar het wordt waarschijnlijk een GSX 750 F.

Terug
Bovenaan