Alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Allereerst feli aan Dennis, veel veilige km`s met de mooie soez.
De cb-1 is een heerlijk stukkje scheurijzer die vooral hoog in z`n toeren gereden moet worden.
Mijn (inmiddels ex) had er eentje en voor een beginnend motorrijd(st)er is het een leuke fiets.
Eventueel zijn ze ook op 25kw te krijgen.
Het is een sterke motor echter onverwoestbaar zijn ze niet.
Wij hadden vooral problemen met de benzinepomp.
Maar ook de spanningsregelaar en dynamo zijn niet de sterke punten van deze honda.
Tipje, controleer voor het kopen de balhoofdlagers.
Zet de motor daarvoor op de middenbok zodat het voorwiel los van de grond komt en check of het stuur soepel stuurt.
Zelf ben ik druk met de cat onder handen te nemen.
Doordat ik vorig jaar nauwelijks gereden heb is het onderhoud ook achterwege gebleven.
Dit jaar wil ik de schade flink inhalen door flinke tochten te gaan rijden.
Daarvoor moet de cat weer in top-conditie komen.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen met de sleutelruimte, zo`n heftafel is echt ideaal.
Mijn cat vertikte het om te starten dus een nieuwe accu is binnen.
Verder heb ik nieuwe olie, filter, en bougies gehaald.
Eenmaal bezig verval je natuurlijk van het een in het ander en zodoende moest de remvloeistof ook eens ververst worden.
En vervolgens zie je dan een jaartal 1999 op de remleidingen......tja, meteen maar een setje rvs-leidingen besteld.
Hoop dat ze vrijdag binnen zijn.
En omdat ik ook (eindelijk) de wielen kon demonteren had ik de mogelijkheid om met de aygo naar een bandenwinkel te gaan.
De cat is nu voorzien van vers michelin-rubber.
Op mf las ik dat je een ketting goed kon schoonmaken met lampenolie en aldoende heb ik al het overtollige vet van de achterbrug en bij het voortandwiel verwijderd.
Al met al heb ik mijn FZ1 gt plannen nog even in de ijskast gezet.