Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Dat nieuwe spul vind ik ook te fragiel hoor, ben ook 1.90 en niet mager ;) op een nieuwe gsx-r is net zo een puch maxi... Wel heel wendbaar natuurlijk.. dat is dan weer een nadeeltje, mijn fiets weegt al gauw 200 kg.

die van mij moet wel afgesteld worden want hoger dan 1;13 kom ik echt niet..

Hé hé geen verkeerd woord over puch maxi he! ;)
Ik hou van dat nieuwe spul, als ik in een motorzaak sta heb ik altijd het gevoel in een snoepwinkel te zijn beland :D

Ik ben 1,82 en heb vorig jaar op een mv agusta naked gezeten, weet zo het model ff niet, dat was pas extreem, erger dan de f4 nog omdat die wat lager was!

Corsa-20SEH zei:
Ik heb de Gixxer ook uit zijn winterslaap gehaald, had hem niet aan de druppelaar staan maar gewoon in zijn winterbok, en na een minuutje doorstarten kwam er leven in 3 cilinders... daarna in 4.. maar met de choke eraf, kakte ie weer in.. Dus maar weer erop, even laten draaien en hij liep heel mooi.. tank was nog vol gelukkig. pakkie aan, helmpie op. een km of 5 later de choke eraf gehaald en hij liep als een zonnetje, (gelukkig).

Mijn Gixxer is nu 18 jaar en voelt ook nog super goed aan, en het vermogen is echt abnormaal eigenlijk. :)
Dat gevoel heb ik nu ook. De mijne is 19 jaar oud en de power delivery is gewoon onfatsoenlijk.

Tijdens mijn laatste rit reed ik lichtjes sportief (lees= zeer sportief) bij het verkeerslicht weg. Dat ging met zoveel g-krachten gepaard, dat ik moeite had met het loslaten van de gashandel om op te kunnen schakelen.

D.E.N.N.I.S. zei:
Corsa-20SEH zei:
Ik heb de Gixxer ook uit zijn winterslaap gehaald, had hem niet aan de druppelaar staan maar gewoon in zijn winterbok, en na een minuutje doorstarten kwam er leven in 3 cilinders... daarna in 4.. maar met de choke eraf, kakte ie weer in.. Dus maar weer erop, even laten draaien en hij liep heel mooi.. tank was nog vol gelukkig. pakkie aan, helmpie op. een km of 5 later de choke eraf gehaald en hij liep als een zonnetje, (gelukkig).

Mijn Gixxer is nu 18 jaar en voelt ook nog super goed aan, en het vermogen is echt abnormaal eigenlijk. :)
Dat gevoel heb ik nu ook. De mijne is 19 jaar oud en de power delivery is gewoon onfatsoenlijk.

Tijdens mijn laatste rit reed ik lichtjes sportief (lees= zeer sportief) bij het verkeerslicht weg. Dat ging met zoveel g-krachten gepaard, dat ik moeite had met het loslaten van de gashandel om op te kunnen schakelen.
Volgas aantikken in zijn een is bij een beetje krachtige fiets een uitdaging. Daarom zie je ook weinig 0 naar 100 cijfers, de invloed van de bestuurder is te groot. Invloed zoals in eigen massa, rijtechniek en reactietijd van de bestuurder.

Ja, en het grappige is dat mij hier is verteld dat vermogen snel went, maar op dit moment schrik ik er nog wel van.

Ook heb ik het gevoel dat deze fiets lang niet zo wendbaar is als de GS500. Hij voelt sowieso 10 keer zwaarder aan. En dat vind ik nu nog (als ik heel eerlijk ben) niet echt prettig. Ik denk ook niet dat ik nu met deze motor een snelle slalom of een andere bijzondere verrichting zou kunnen doen, die tijdens de rijles geen problemen opleverde. Ik ben benieuwd hoe lang dat gevoel zal duren.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik ben benieuwd hoe lang dat gevoel zal duren.
Bij mij duurt het pas 25 jaar.

Met de GS500 moet ik echt opletten dat ik maar 50 km/uur tussen de files door kan. Dat ding is net even minder handelbaar dan een fiets, dus die kan er desnoods op zijn kant tussendoor. Der Helmut is veel lomper, dan heb je heel regelmatig visioenen van kapotte en uitverkochte BMW-spiegeltjes.

Gister eerste rijles gehad! Het was echt geweldig, volledig boven verwachting! Ook al stelt het weinig voor wat je dan doet, het gevoel om zo'n machine zelf te mogen wegrijden en sturen was echt heerlijk. Ben echt blij dat ik ermee begonnen ben, volgende week dinsdag weer 2 uur. Mijn partner(in) zag helaas de mogelijkheid om de motor om te laten vallen, dat is mij gelukkig bespaard gebleven:p Dit is trouwens de motor waar ik op les:
hondacbs.jpg

Net even getankt: 13,02 liter en 188 km komt op 1 op 14,4

Netjes gezien het feit dat ik me niet echt heb in gehouden.

Bij de huidige tank ga ik wat rustiger rijden om te kijken wat er mogelijk is qua verbruik. Dat resultaat zal ik hier plaatsen en daarna zal ik het niet meer doen.

Ik houd het wel bij, maar ik pas m'n rijstijl er niet op aan. De mijne staat nog steeds onder de kap trouwens (de Soes van vriendin ook), nog geen tijd gehad om ze weer in de running te brengen. Sowieso was m'n laatste ritje vorig jaar er een met 2x een lege accu, dus ik denk dat ik eerst een electronicastoring moet opsporen voordat de VFR de weg weer op roffelt :(

Misschien dat ik hem donderdag wel in de verzekering gooi, maar dat hangt helemaal van het weer af, wat overigens positief gestemd is.

Gister tweede rijles gehad. Na 3 kwartier oefenen met optrekken naar z'n 3 en dan weer zo snel mogelijk stilstaan op de goede manier vond de beste man het wel tijd worden om een blokje om te gaan rijden! Was helemaal geweldig, eerst een stukje door de binnenlanden van wezep/zwolle gereden, toen de dijk van Zalk naar Zwolle gepakt om vervolgens weer terug te rijden naar de rijschool. De bochten, de snelheid, de kick.. ik ben verslaafd:cool:

Goed om te horen, Qupix. Bij welke rijschool les je? De dijk Zalk-Zwolle vind ik knap ruk trouwens, zit vol met bitumenstrepen :( Stukje doorrijden en dan vanaf Hattem naar Deventer: dát is lekker rijden
motorpiet.gif

Hmm ja ach als je nog niet echt de grenzen van je motor opzoekt is het goed te doen, dan is gewoon het gevoel al leuk genoeg;) Daarbij ken ik die dijk als mn broekzak, dus weet perfect waar ik wel en niet moet rijden. Ik les bij Booij in Wezep, samen met een collega van me (goedkoper;)) Erg relaxte kerel, zeurt niet als je dingen fout doet maar geeft alleen verbeterpunten, etc. Bevalt erg goed tot nu toe!

Edit: Ben stiekem ook al overal en nergens aan het kijken naar een leuke fiets, kwam laatst dit tegen op een veilingsite maar zonder uberhaupt te hebben gekeken vond ik het wel wat riskant: https://bva-auctions.com/auction/lot/1778/925486
Ben nu maar naar iets oudere modellen aan het kijken;)

Ik ga morgen ook weer een stukkie om... eerst naar mijn werk, en dan heb ik een uur pauze tussen de middag, ga ik ff lekker de polder in hier :D heerlijk.

Deze 600 f staat bij mij op het werk. En een paar weken geleden stond er nog eenzelfde naast (met normaal duo zadel). Ik heb al een aantal andere in dezelfde kleuren gezien. Blijkbaar was dit een populaire kleurstelling toen dit model nog nieuw in de showroom stond.
gsx600f2.jpg

gsx600f2.jpg

Mijn excuses voor matige kwaliteit.​

Wij hebben deze middag ook weer onze 2-wielers gewekt en lekker gereden. Heerlijk door de betuwe heen en verschillende weggetjes om het geheel wakker te maken na de winterslaap. Ging verder prima en 125km weggetikt.

Banditrijdster wil nog een nieuwe helm kopen en na wat passen is de keuze gevallen op een systeemhelm van Caberg. Aanschaf is nog niet gedaan, maar dit gaat hem waarschijnlijk wel worden voor haar. Iemand ervaring met dit merk?

Verder hebben we vorig en dit jaar wat nieuwe aanschaffen gedaan op het gebied van kleding, waaronder nieuwe laarzen en handschoenen. Nu moet ik zeggen dat ik met vorige spul er weinig onderhoud aan gedaan heb, hoogstens een keer in de leerspray en het deze keer, mede nu ik ook de spulletjes van vriendinlief 'in onderhoud' heb, wel goed wil aannpakken. Iemand nog tips?

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68012.gif

Ook ik heb een ritje gemaakt vandaag, een proefritje welliswaar.

M'n vriendin heeft ook al jarenlang haar motorrijbewijs, en samen zijn we destijds redelijk Europa doorgecrosst. De jongedame heeft mij de leuke opdracht gegeven weer een vlotte handelbare goed sturende motor te arrangeren. In dat kader vandaag bij een particulier met een Suzuki SV-650S een blok omgeweest. Bouwjaar 1999, maar een lage kilometerstand. Met wat poetswerk is er weer een heel fatsoenlijke motor van te maken. De rit ging prima, lekkere V-twin roffel (wel wat zachies, door de nog standaard uitlaat), stuurt goed, schakelde goed, prijs ook goed.

Alleen bleek hij aan het einde wat olie te lekken tussen blok en koppelingsdeksel. Blijkbaar is dit deksel van kunststof en kunnen ze krom trekken met lekkage tot gevolg. Morgen eens informeren wat dit "worst case" kan gaan kosten voordat ik toehap.

Freez

Iemand ervaring met een Honda CB-1? Kan nu een heel mooi exemplaar overnemen voor 1000 euro, enigzins de moeite waard?

Linkje: https://link.marktplaats.nl/332068191

CB1 is heeeeeeeel handelbaar, en veel lol per CC.

Om een beetje mee te komen moet je wel zo'n beetje volcontinue in race-modus; veel toeren dus!

Om te beginnen uitstekend, maar wel tijdelijk.

Freez

QupiX zei:
Iemand ervaring met een Honda CB-1? Kan nu een heel mooi exemplaar overnemen voor 1000 euro, enigzins de moeite waard?

Linkje: https://link.marktplaats.nl/332068191
Gaaf, gelijk doen! Ik had een CB-1 lesmotor :) Net als mijn VFR uitgerust met tandwielaangedreven nokkenassen, dus vrijwel niet kapot te krijgen. En voor een 400cc best lekker vlot. Wel flink toeren maken inderdaad ;)

Kijk, aan zulke dingen heb ik wat;) Ik kan evt ook nog voor een honda cb500 gaan, maar die is wat groter en logger en de versie die ik kan overnemen heeft al 130000 op de teller staan, versus 25000 bij deze. Het grote verschil is dan wel weer 250 euro in het voordeel van de cb500:p

Wat fijn dat dit topic weer tot leven komt!! Heb er al weer een aantal lekkere ritjes op zitten met m'n bandit na een vervelende aanvaring begin december.

Ik zie dat het morgen weer heerlijk weer wordt, dus op mijn vrije dag ga ik hem weer ontwaken. Net als mijzelf is de 1200 bij ontwaken even goed chagrijnig, maar na een paar minuten niet meer te stoppen!

Heeft iemand trouwens enig idee hoelang gemiddeld een kettingsetje meegaat? Heb nu bijna 17000 op de teller staan (vanaf 13000 in bezit) Mijn vorige fiets (Kawa Z750) heb ik van 32000 tot 37500 gereden en hierbij uiteraard geen ketting vervangen.

Gr. Daan

Pininfarina zei:
Heeft iemand trouwens enig idee hoelang gemiddeld een kettingsetje meegaat? Heb nu bijna 17000 op de teller staan (vanaf 13000 in bezit) Mijn vorige fiets (Kawa Z750) heb ik van 32000 tot 37500 gereden en hierbij uiteraard geen ketting vervangen.
Ik geloof dat 20-25K "normaal" is, maar het valt of staat met onderhoud en smering. Ik heb zelf vorig jaar een Pro-oiler gemonteerd. Bij medegebruikers hoor ik daar verhalen van dubbele intervallen voor kettingwissels.

Alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.

Allereerst feli aan Dennis, veel veilige km`s met de mooie soez.

De cb-1 is een heerlijk stukkje scheurijzer die vooral hoog in z`n toeren gereden moet worden.
Mijn (inmiddels ex) had er eentje en voor een beginnend motorrijd(st)er is het een leuke fiets.
Eventueel zijn ze ook op 25kw te krijgen.

Het is een sterke motor echter onverwoestbaar zijn ze niet.
Wij hadden vooral problemen met de benzinepomp.
Maar ook de spanningsregelaar en dynamo zijn niet de sterke punten van deze honda.

Tipje, controleer voor het kopen de balhoofdlagers.
Zet de motor daarvoor op de middenbok zodat het voorwiel los van de grond komt en check of het stuur soepel stuurt.

Zelf ben ik druk met de cat onder handen te nemen.
Doordat ik vorig jaar nauwelijks gereden heb is het onderhoud ook achterwege gebleven.
Dit jaar wil ik de schade flink inhalen door flinke tochten te gaan rijden.
Daarvoor moet de cat weer in top-conditie komen.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen met de sleutelruimte, zo`n heftafel is echt ideaal.

100_1094.jpg

Mijn cat vertikte het om te starten dus een nieuwe accu is binnen.
Verder heb ik nieuwe olie, filter, en bougies gehaald.

Eenmaal bezig verval je natuurlijk van het een in het ander en zodoende moest de remvloeistof ook eens ververst worden.
En vervolgens zie je dan een jaartal 1999 op de remleidingen......tja, meteen maar een setje rvs-leidingen besteld.
Hoop dat ze vrijdag binnen zijn.

En omdat ik ook (eindelijk) de wielen kon demonteren had ik de mogelijkheid om met de aygo naar een bandenwinkel te gaan.
De cat is nu voorzien van vers michelin-rubber.
Op mf las ik dat je een ketting goed kon schoonmaken met lampenolie en aldoende heb ik al het overtollige vet van de achterbrug en bij het voortandwiel verwijderd.

100_1092.jpg

Al met al heb ik mijn FZ1 gt plannen nog even in de ijskast gezet.

StalenSnuitje zei:
Pininfarina zei:
Ik geloof dat 20-25K "normaal" is, maar het valt of staat met onderhoud en smering. Ik heb zelf vorig jaar een Pro-oiler gemonteerd. Bij medegebruikers hoor ik daar verhalen van dubbele intervallen voor kettingwissels.
Vraagje: Weet jij of er ook een pro-oiler is voor mijn GSX 750 F? En zo ja, wat kost zo iets?

Vandaag gehaald bij Ten Kate motoren in Nieuwleusen:

mblack.jpg

en

macnaforest.jpg

en zaterdag bij dezelfde winkel gehaald (alleen dan de versie van vorig jaar, maar kon het plaatje niet vinden;))

R-3010.jpg

D.E.N.N.I.S. zei:
Vraagje: Weet jij of er ook een pro-oiler is voor mijn GSX 750 F? En zo ja, wat kost zo iets?
Daar ga ik wel vanuit, zal voor jouw motor (net als de GSX600F van m'n vriendin) een standaard nippel zijn. Kosten zijn normaal gesproken een krappe 200 euro, maar er loopt altijd wel op een of ander forum een inkoopactie, scheelt al snel weer een paar tientjes.

Reken wel even wat knutseltijd trouwens. Elektrisch schema van je motor is eigenlijk onmisbaar en angst om zelf schroefdraad in je swingarm te tappen kun je juist níet gebruiken.

Rayban zei:
Het is een sterke motor echter onverwoestbaar zijn ze niet.
Ik doelde vooral op het blok zelf.

Zet de motor daarvoor op de middenbok zodat het voorwiel los van de grond komt en check of het stuur soepel stuurt.
Een CB-1 heeft geen middenbok ;)

QupiX zei:
Vandaag gehaald bij Ten Kate motoren in Nieuwleusen:
Als je tot morgenavond had gewacht, had ik nog een blaadje met (10 en 15%) kortingsstickers voor je gehad :(

Voor kleding etc. vind ik Kalsbeek in Zwolle (achter de Gamma) een fijne zaak. Ruime shop en goede hulp (y)

Haha ik heb de mazzel dat ....... (misschien niet handig om hier te zeggen:p) dus ik heb die 15% korting al gekregen;) Maar toch bedankt! Kan niet wachten tot mn volgende rijles morgenochtend.. bijzondere verrichtingen oefenen bij de ijsselhallen!

StalenSnuitje zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Daar ga ik wel vanuit, zal voor jouw motor (net als de GSX600F van m'n vriendin) een standaard nippel zijn. Kosten zijn normaal gesproken een krappe 200 euro, maar er loopt altijd wel op een of ander forum een inkoopactie, scheelt al snel weer een paar tientjes.

Reken wel even wat knutseltijd trouwens. Elektrisch schema van je motor is eigenlijk onmisbaar en angst om zelf schroefdraad in je swingarm te tappen kun je juist níet gebruiken.
Oke bedankt. Ik zal eens kijken of de lokale motorzaak er aan kan komen.

vandaag heerlijk met de motor naar mijn werk... maar wat een *@^&($ zitten er toch in het verkeer he..... zucht, maar wel leven nog :D

Mooie spullekes Qupix

Corsa-20SEH zei:
vandaag heerlijk met de motor naar mijn werk... maar wat een *@^&($ zitten er toch in het verkeer he..... zucht, maar wel leven nog :D

Mooie spullekes Qupix

Ja vond ik ook al, veel klojo's op de weg!
Kijk uit je hebt maar 2 wieltjes!

StalenSnuitje zei:
Rayban zei:
Een CB-1 heeft geen middenbok ;)

Jawel toch?:p

Gisteren mijn rvs remleidingen binnen gekregen.

Ga het eerst proberen om te ontluchten met een fles en een slangetje.
Lukt dat niet dan koop ik een setje voor 40 euro.

Valt me trouwens wel op dat ze overal de wegen aan het oplappen zijn.
Vooral de binnendoorwegen zijn er erg aan toe.

Ik denk dat ik een nieuwe favoriete motor heb:

[size=x-large]BMW S1000 RR 2010[/size]

[size=x-small]foto is klikbaar[/size]

Ik niet.. ik weet zeker dat er na mijn sv650 een supersport komt :D

Qua uiterlijk vind ik de s1000rr de mooiste BMW-motor. Maar ik vind hem niet onderscheidend genoeg van de concurrentie.

Doe mij mijn BMW maar ;). Mooi dagje vandaag en ik heb wat afstanden af te leggen. Dat zou natuurlijk met het OV kunnen, maar dan zou ik ook overal te laat komen :). Dan maar op de motor, zucht, het is dat het moet :p

Overigens ben ik gevraagd door een amerikaanse motorwinkel of ze mijn foto's mochten gebruiken. Ze zijn nu open en online en op hun site is inderdaad op een aantal plekken ene foto van mij terug te vinden:

https://www.dimecitycycles.com

1 dezer dagen/weken komt er nog een fotograaf de grote plas over vliegen (niet special voor mij, maar toch) voor wat extra foto's :D

Heerlijk motor rij weer vandaag.

Niet te warm, niet te koud. Wel een beetje last gehad van de laaghangende zon en even vergeten dat ik bezig was met het behalen van een goed brandstofverbruik. Maar OMG, wat klinkt zo'n 4-pitter gaaf bij 12.000 tpm.:cool:

Toevallig een motorfanaat morgen vanaf 5 uur tijd om in Daarle (overijssel, vlakbij ommen) te kijken naar een suzuki bandit 600 n? Degene waar ik mee zou gaan kan waarschijnlijk niet, en in mn eentje gaan is wel leuk maar niet echt handig...

Terug
Bovenaan