Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Om nog maar even het brandstofverbruiks verhaal aan te slingeren.

Ik heb net weer getankt. Tijdens het leegrijden van deze tank heb ik normaal gereden. Ook zit de toertocht van de 18e er bij in.

In totaal 252 km gereden en 15,95 liter getankt. verbruik: 1 op 15,79. Om eerlijk te zijn: dit vind ik heel erg tegenvallen...

@Dennis,
Je zou bijna denken aan een verkeerde afstelling etc.

Echter.... het verbruik is precies volgens de spec.

Na veel gezoek en gepas, vandaag dan eindelijk mijn pak binnen gekregen per UPS! :)
Wooohooooo, feeling like:
img6222m.jpg

now...!:cool:

Laat mij raden: een teringtubbie?

Edit: wel een mooi pakkie. Staat wel erg profi, alleen die pose is wat minder...

Nou, dat haalt die oude lompe Duitse badkuip van mij ook...

1 op 17,5 bij stevig doorrijden, 1 op 19 bij rustig rijden binnen de wettelijke maximale snelheden.

Corsa-20SEH zei:
@ Dennis.. 1 op 16 tegenvallen... :D Ik denk dat het niet slecht is hoor.. Ik haal het niet iig :(
Toch wel, want mij was 1 op 20 beloofd.

Maar goed als het verschil tussen rustig rijden en rijden 'with your pants on fire' maar 1 liter is (1 op 14,8 t.o 1 op 15,79) dan valt het eigenlijk wel mee.

Kijk, dit zijn de betere topics :)

Over het verbruik van mijn motoren:

Ik hou dat eigenlijk niet zo bij :)

Weet wel dat ik bv rustig rij ik ongeveer 220 tot 240 km met een tank doe, als ik hier in de haven of op circuit zit is dat de helft van die afstand :)

Auto Erotomaan zei:
Na veel gezoek en gepas, vandaag dan eindelijk mijn pak binnen gekregen per UPS! :)
Wooohooooo, feeling like:
img6222m.jpg

now...!:cool:

Disco is weer terug? :confused:

Maar staat je goed! (y) Ik geloof alleen dat ik mijn vriendin niet aan de kinky boots krijg... :(

Geelhoed zei:
Auto Erotomaan zei:
Na veel gezoek en gepas
Valt niet mee ook natuurlijk, in maat 128. :p

Heb jij verstand van vrouwenmaten? :eek:

D.E.N.N.I.S. zei:
Dan zal dit wel het verbruik van mijn motor zijn. Ik had meer verwacht...

Je had verwacht dat hij meer verbruikte? :D

Ik vind het overigens niet een verkeerde waarde. Ik weet ook niet hoelang je motor al stilgestaan had bijvoorbeeld voor jij hem kocht. Een paar tanken verder en weer beter ingereden kan het zomaar een beter resultaat opleveren. Daarbij moet je met zo'n motor gewoon toeren maken. Hobby (en lol) mag wat kosten.

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68011.gif

Wings of freedom zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Ik vind het overigens niet een verkeerde waarde. Ik weet ook niet hoelang je motor al stilgestaan had bijvoorbeeld voor jij hem kocht. Een paar tanken verder en weer beter ingereden kan het zomaar een beter resultaat opleveren. Daarbij moet je met zo'n motor gewoon toeren maken. Hobby (en lol) mag wat kosten.

WOF
Ik had meer kilometers per liter verwacht. :)

Volgens de verkoper had de motor 2 of 3 maanden (dat weet ik niet meer precies) stilgestaan. Hij startte bij de eerste poging.

Andere vraag: Weet iemand waar ik een boek als DEZE goedkoper kan kopen? Ik vind € 64 een beetje prijzig.

p-0063.jpg

StalenSnuitje zei:
Marktplaats of fora. Op veel merkfora vind je nogal eens digitale versies trouwens, in PDF.

idd ff googelen, staat vast wel ergens online :)

Voor welk model zoek je juist, kijk ik wel eens mee rond, heb toch tijd genoeg :rolleyes:

Dat is het probleem juist. Ik heb gegoogled en dat doe ik al sinds ik de motor heb. Buiten dit boek kan ik alleen een Duitse versie vinden.

@Nameless, Ik heb een Suzuki GSX 750 F uit 1991.

gsx750f8800x600.jpg

[size=x-small]foto is klikbaar[/size]​

D.E.N.N.I.S. zei:
Dat is het probleem juist. Ik heb gegoogled en dat doe ik al sinds ik de motor heb. Buiten dit boek kan ik alleen een Duitse versie vinden.

@Nameless, Ik heb een Suzuki GSX 750 F uit 1991.

gsx750f8800x600.jpg

[size=x-small]foto is klikbaar[/size]​

Ok, kzal morgen eens wat rondkijken ;)

Als die op de foto de jouwe is, is dat zo te zien nog een knap exemplaar voor zijn leeftijd (y)

Ja, dat is de mijne. Hij heeft wel een paar kleine krasjes, maar hij is in de afgelopen 19 jaar goed onderhouden en heel netjes behandeld.

In DEZE topic staan nog meer foto's.

D.E.N.N.I.S. zei:
Wings of freedom zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

WOF
Ik had meer kilometers per liter verwacht. :)

Volgens de verkoper had de motor 2 of 3 maanden (dat weet ik niet meer precies) stilgestaan. Hij startte bij de eerste poging.

Andere vraag: Weet iemand waar ik een boek als DEZE goedkoper kan kopen? Ik vind € 64 een beetje prijzig.

p-0063.jpg

Zo moeilijk zijn ze nu ook ni te vinden blijkbaar:

GSX handboek

Verschillende handboeken

En nog...

En nog...

Hopelijk zit er iets bruikbaars tussen :)

D.E.N.N.I.S. zei:
Ja, dat is de mijne. Hij heeft wel een paar kleine krasjes, maar hij is in de afgelopen 19 jaar goed onderhouden en heel netjes behandeld.

In DEZE topic staan nog meer foto's.

Is echt netjes (y) en gebruikssporen na 19 jaar is niet abnormaal hé :)

Zo`n pdf-bestand is wel handig als naslagwerk.
Enkel als het gaat om info tijdens het sleutelen is een harde versie gebruiksvriendelijker. (tenzij je je laptop naast je motor legt)

Trouwens vreemd dat je ze niet kan vinden, zoals stalensnuitje al zegt staan er genoeg op: marktplaats (deze bv)

Printen en in een map proppen. Zo'n map blijft open liggen op de juiste pagina en je kan vieze blaadjes (van de vettigheid... stelletje pubers) vervangen...

Ik heb een pdf en een boek van de BMW. In praktijk gebruik ik dus de uitgeprinte pdf en af en toe frommel ik er wat verse blaadjes in.

Nameless zei:
Merci (y) Ik heb de eerste nu in mijn computer staan. Ik ga hem later even uitprinten en doorlezen.

Ik ben echt al sinds 27 februari bezig met het zoeken naar een PDF-file over mijn motor. Mag ik vragen welke zoekopdracht jij gebruikt hebt. Ik gebruikte: "handboek suzuki gsx 750 f ' en 'handleiding suzuki gsx 750 f'

rke zei:
Printen en in een map proppen. Zo'n map blijft open liggen op de juiste pagina en je kan vieze blaadjes (van de vettigheid... stelletje pubers) vervangen...

Ik heb een pdf en een boek van de BMW. In praktijk gebruik ik dus de uitgeprinte pdf en af en toe frommel ik er wat verse blaadjes in.

Rke: het is 2010 hé, laptop naast de motor dus :cool:

Ik dacht ook van het wel zonder te kunnen, maar op gegeven moment begon mijn "projectje" wat uit de hand te lopen en stond mijn nieuwe fireblade er zo bij:

bl86maart013.jpg

Toen werd het tijd om een handboekje te downloaden want zag het niet echt meer zitten op dat moment :rolleyes:

D.E.N.N.I.S. zei:
Nameless zei:
Merci (y) Ik heb de eerste nu in mijn computer staan. Ik ga hem later even uitprinten en doorlezen.

Ik ben echt al sinds 27 februari bezig met het zoeken naar een PDF-file over mijn motor. Mag ik vragen welke zoekopdracht jij gebruikt hebt. Ik gebruikte: "handboek suzuki gsx 750 f ' en 'handleiding suzuki gsx 750 f'

Er is ook een motorforum, net zoals er een autoweekforum is.

Als je iets zoekt altijd daar eerst gaan kijken, daar zitten alle liefhebbers bij elkaar :)

Motorforum GSXF Topic

Mocht je zoiets gewoon willen zoeken, altijd in het Engels doen, de kans dat je een NL versi op het net kan vinden is veel kleiner. Dan zoe je op"Manual" of "Service manual" en voor het type motor dat je zoekt. :)

D.E.N.N.I.S. zei:

[size=x-small]foto is klikbaar[/size][/center]
Lichtknopje zit a.f.a.i.k. altijd rechts ;) Dus zal het bij BMW's wel anders zijn :p

Ik wil m'n zusje nog een keer vragen of ze een drive-by van de VFR wil filmen met haar videocamera, ben benieuwd hoe dat geluid van buitenaf klinkt ;)

Nameless zei:
rke zei:

Goh,
Ik ben nog zo ouderwets dat ik vieze knuistjes krijg van het sleutelen. En laptoppie weggooien omdat hij smerig is... daar ben ik te zuunig voor.

Maar wel een leuk project, die fireblade. Wat heb je er allemaal aan gedaan?

Edit,
ik herinner me net nog een grappig gadget:

Dan hoef je alleen de werkbank te poetsen.....

rke zei:
Nameless zei:
rke zei:

Goh,
Ik ben nog zo ouderwets dat ik vieze knuistjes krijg van het sleutelen. En laptoppie weggooien omdat hij smerig is... daar ben ik te zuunig voor.

Maar wel een leuk project, die fireblade. Wat heb je er allemaal aan gedaan?

Edit,
ik herinner me net nog een grappig gadget:

Dan hoef je alleen de werkbank te poetsen.....

Dit is wel een handige gadget ja. Ik sleutel met de laptop ernaast, leg er wel een proper vodje naast om ff rond mijn vinger te doen als ik naar de volgende pagina of inzoomen wil ;)

Tja, wat is er niet gedaan aan de fireblade...

Eerst volledig demonteren, alle kunststofdelen schuren en opnieuw in origineel Honda parelmoer wit, stickers erop en dan vernis erover. Wielen en subframe en voetsteunen laten poederlakken... Tig gadgets monteren, you name it :) Buiten het spuiten en poederlakken alles zelf gedaan :)
Denk dat ik in totaal ongeveer een 160uur mee bezig ben geweest...

Hier een overzichtje maar zal vast nog wel iets vergeten zijn:

Fireblade 1000RR 2008:

- Old school Repsol replica in Honda Sunbeam pearl white
- Zwarte kunststofdelen mee in wit gespoten
- Aangepaste wielstripes (links blauw, rechts rood)
- Taylormade uitlaat
- Taylormade carbon paneel uitlaat
- Powercommander III
- O2 eliminator
- Dubbel Pilot Xenon 6000K
- Led doorzichtig achterlicht met geïntegreerde pinkers
- Led plaatverlichting
- Eigen ontwerp plaathouder
- Braking Wave remschijven vooraan
- Braking Wave remschijf achteraan
- Stalen remleidingen wit vooraan
- Stalen remleiding wit achteraan
- Bridgestone BT016’s
- Luimoto zadel overtrek custom made
- Honda e-cushion zadel
- Valtermoto preload adjustors extreme
- Valtermoto stuurgewichten
- Valtermoto tankdopschroefjes
- Pazzo remhendel kort zwart
- Pazzo koppelingshendel kort zwart
- Rizoma carbon undertail
- Seat cover Honda racing
- Hoog smoked ruitje Honda racing
- HRC rempotzweetbandjes
- Poedercoated wielen wit
- Poedercoated subframe wit
- Vortex verstelbare rearset zwart (omgekeerd schakelen)
- Zwarte carterdeksels L+R
- Datatool gearindicator
- Chroom look pinkerlampjes in spiegels
- R&G radiatorguard (zliver gespoten)

In bestelling:
- Pvm Wielen
- Wielstickers en nieuwe wielstripes
- R&G framedoppen
- R&G stuurgewichtjes
- R&G carterprotectie
- R&G achterbrugbeschermers
- R&G voorvorkbeschermers
- R&G teenbeschermer ketting
- Renthal race handvatten medium
- Stompgrip’s
- Silicone radiatorslangen Samco in kleur

De 600RR 2007:

- HRC Seat cowl
- HRC wheel stickers white
- HRC carbon tank pad
- HRC carbon dash & fork pad
- Dark windscreen
- Akrapovic slip-on demper
- Akrapovic carbon hugger ( si i can change for the white :) )
- Akrapovic carbon chainprotector
- Akrapovic carbon seat panel left
- Akrapovic carbon seat panel right
- Akrapovic carbon exhaust protector
- 2006 style led taillight with integrated blinkers
- pazzo's
- Hotbodies LED frontblinkers
- Headlights connected trough
- Gear indicator
- HRC carbon tankcover
- HRC carbon front tankpad
- HRC carbon tail cap
- HRC race stickerset
- Front fender in pearl sunbeam white
- Side fairings in pearl sunbeam white
- Hugger in pearl sunbeam white
- Steel brake lines white
- American logo stickers
- Removed passenger footsteps
- Wheelstickers
- Brakereservoircovers Akrapovic

Zoals je ziet ben ik er ff mee bezig geweest :)

:) Woeiii wat een lijst!!! Maar het resultaat is er dan ook naar he.. moooooooii je beide Honda's...!
En die filmpjes zijn ook super, alsof het nog niet genoeg kriebelde.. >_<!
Valt me trouwens wel op dat er in Belgie veeeel meer plezier-motorrijders zijn dan in NL.. en ook veel meer mooie motoren + mooie pakken erop...=)
En motoren zijn ook een stukje goedkoper in B he.. hhmm misschien is emigreren niet eens zo'n slecht idee...:)

Auto Erotomaan zei:
:) Woeiii wat een lijst!!! Maar het resultaat is er dan ook naar he.. moooooooii je beide Honda's...!
En die filmpjes zijn ook super, alsof het nog niet genoeg kriebelde.. >_<!
Valt me trouwens wel op dat er in Belgie veeeel meer plezier-motorrijders zijn dan in NL.. en ook veel meer mooie motoren + mooie pakken erop...=)
En motoren zijn ook een stukje goedkoper in B he.. hhmm misschien is emigreren niet eens zo'n slecht idee...:)

:)

Ik volg je niet in je mening over funrijders in België.
Ik woon vlakbij de grens en zit dan ook vaak in NL. Daar komen we soms bij elkaar op een parking tot wel 60 man optzelfde tijdstip.
Gewoon onder het motto, wie komt, komt.
Daar dan wat ouwehoeren en rondjes rijden, vrienden onder elkaar. Ook in de winter komt men daar bij elkaar, dan wel met de auto.
Ook als je ziet wat er leeft op het NL motorforum tov het Belgisch motorforum is er een hemelsbreed verschil.

In belgie kom je dat minder vaak tegen, zijn wel plaatsen waar wat "racers" bij elkaar komen maar dat heeft meer met de omgeving als met het gezelschap te maken.

En motoren zijn iets goedkoper maar in restwaarde dan ook goedkoper, dus eigenlijk op het einde van de rit is het hetzelfde als in NL.

Qua pimpen denk ik dat er in NL en B ongeveer hetzelfde is. Alleen is er idd in BelgiË minder markt voor goedkopere beschermingskledij dan in NL lijkt het wel.

De helft van de filmpjes zijn trouwens gemaakt met/door mijn NL motorvrienden :)

D.E.N.N.I.S. zei:
Nameless zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
@Nameless, ik heb net een abo genomen op je youtube-filmpjes.

Ik zag het net, en je bent niet de enige :)
Ik zag net dat filmpje over die camera beugel. Had de camera nog veel schade?

Camera geen schade, beschermingshuisje is stuk, de hendel om het dicht te doen is afgebroken. Nog wel bruikbaar dmv een tyrap maar zal het ooit wel eens vernieuwen :)

Hhhmmm blijkbaar kom ik op de verkeerde plaatsen in NL...! Want zo'n motor-gathering als jij beschrijft zie ik nooit (enkel op de open dag van Ten Kate twee weken geleden ofzo) ;)...
Verder zie ik in Nederland voornamelijk saaie woon-werkverkeer motoren, zelden iets écht interessants, terwijl het lijkt alsof er in Belgie op elke straathoek bijna wel een mooie (supersport-) motor staat...
Maargoed, de (financiele) drempel om het rijbewijs te halen is ook een stukje lager in Belgie dan in NL...:)

Auto Erotomaan zei:

Hhhmmm blijkbaar kom ik op de verkeerde plaatsen in NL...! Want zo'n motor-gathering als jij beschrijft zie ik nooit (enkel op de open dag van Ten Kate twee weken geleden ofzo) ;)...
Verder zie ik in Nederland voornamelijk saaie woon-werkverkeer motoren, zelden iets écht interessants, terwijl het lijkt alsof er in Belgie op elke straathoek bijna wel een mooie (supersport-) motor staat...
Maargoed, de (financiele) drempel om het rijbewijs te halen is ook een stukje lager in Belgie dan in NL...:)

Als je veel motoren wil zien moet je zondag as naar Veenendaal komen aan de Mac D :) Daar zal er wel een 1000tal staan rond een uur of 11.

Die gatherings zijn er echt overal in NL hoor. Mss moet je eens op de juiste plaats op internet kijken :)

Rijbewijs hier is idd een eitje ten opzichte van NL. Kost hier iets van een 500€ , heb geen idee wat het in NL kost???

Vooral veel moeite.

Je moet allerlei "zinvolle" trucjes kunnen uithalen zoals het achtje, de noodstop, stapvoets rijden en straatje keren. Het Nederlandse rijexamen is best zwaar, ik weet niet eens zeker of ik nu nog zou slagen (lees: ik weet zeker van niet). Qua kosten kom je er zeker niet met 500,-, dat wordt wel meer.

Het examen wordt in drie delen afgenomen: theorie, bijzondere verrichtingen en een stukje rijden.

Maareh: ga jij naar de mfmm (Motor forum mega meeting)? Hou er wel rekening mee dat er streng gecontroleerd wordt door oom agent, er is nogal wat protest tegen deze meeting. Als je veel motoren bij elkaar wil zien op een dag, is de mfmm zeker een aanrader. Het halve Nederlandse motorpark komt dan bij elkaar en ook bijzondere projecten worden dan weer eens op de weg gezet.

Neem een camera mee....
hoewel er meer zullen zijn met een camera.....

Dat wordt nog gezellig in Veenendaal als de Giro er ook nog "langs" rijdt.

En dat rijbewijs halen kost idd wel iets meer dan € 500,- Dit bedrag ben je alleen al zo ongeveer kwijt aan het CBR (examenkosten voor alle drie, en de bijkomende kosten pasfotootje, leges). Het dubbele is eerder aan de orde, als je het er al voor redt.

Nameless zei:
Rijbewijs hier is idd een eitje ten opzichte van NL. Kost hier iets van een 500€ , heb geen idee wat het in NL kost???
Ik heb 20 rijlessen gehad, voor de rest alles in een keer geslaagd en was iets meer dan € 1.500 kwijt.

singleframegrille zei:
Dat wordt nog gezellig in Veenendaal als de Giro er ook nog "langs" rijdt.

Tja,

Wielrenners en motorrijders. De twee meest sociaal denkende groepen weggebruikers... dan kan er toch niets misgaan?

rke zei:
Wielrenners en motorrijders. De twee meest sociaal denkende groepen weggebruikers... dan kan er toch niets misgaan?
Ik zie ze op TV bij de tour, giro, ronde en vuelta toch altijd naast elkaar rijden.

https://www.youtube.com/watch?v=j2xMRg01iPI

Dat zijn speciaal getrainde motormuizen die muntjes vangen voor het zo slaapverwekkend mogelijk vastleggen van zwaar gedrogeerde mafkezen op een trapfiets.

Wat het verhaal nog mooier maakt, is een optocht van zo'n 200 italiaanse autotjes die dwars door deze twee groepen heen wil crossen. Nu zijn dat wel Italiaanse bolides (ferrari's, lamborghini's en maserati's) dus de kans dat ze na een paar meter nog steeds rijden is vrij klein......

rke zei:
Vooral veel moeite.

Je moet allerlei "zinvolle" trucjes kunnen uithalen zoals het achtje, de noodstop, stapvoets rijden en straatje keren. Het Nederlandse rijexamen is best zwaar, ik weet niet eens zeker of ik nu nog zou slagen (lees: ik weet zeker van niet). Qua kosten kom je er zeker niet met 500,-, dat wordt wel meer.

Het examen wordt in drie delen afgenomen: theorie, bijzondere verrichtingen en een stukje rijden.

Maareh: ga jij naar de mfmm (Motor forum mega meeting)? Hou er wel rekening mee dat er streng gecontroleerd wordt door oom agent, er is nogal wat protest tegen deze meeting. Als je veel motoren bij elkaar wil zien op een dag, is de mfmm zeker een aanrader. Het halve Nederlandse motorpark komt dan bij elkaar en ook bijzondere projecten worden dan weer eens op de weg gezet.

Neem een camera mee....
hoewel er meer zullen zijn met een camera.....

Procedure voor het rijbewijs halen is hier hetzelfde hoor. Alleen mag je na 6u les volgen 1 jaar rijden met een voorlopig rijbewijs. Binnen dat jaar moet je dan examen gaan afleggen. Maar het is dan wel een stuk goedkoper ja :)

MFMM is echt cool, al een keer of 4 naartoe geweest. Politie doet daar eigenlijk weinig hoor :)

Ik kan deze keer wsl niet gaan spijtig genoeg, is een heel klein waterkansje maar moet nog ff afwachten :/

rke zei:
Dat zijn speciaal getrainde motormuizen die muntjes vangen voor het zo slaapverwekkend mogelijk vastleggen van zwaar gedrogeerde mafkezen op een trapfiets.

Wat het verhaal nog mooier maakt, is een optocht van zo'n 200 italiaanse autotjes die dwars door deze twee groepen heen wil crossen. Nu zijn dat wel Italiaanse bolides (ferrari's, lamborghini's en maserati's) dus de kans dat ze na een paar meter nog steeds rijden is vrij klein......

Met al die gekken gaat de politie het druk genoeg hebben, en zo kunnen de motorrijders lekker hun gangen gaan :)

Onze aankomst vorig jaar was redelijk heftig trouwens :)

burn6.jpg

mfmm5-20097.jpg

Asfalt van de MacDo parking is niet goed trouwens, zat een putje van meer dan 1cm in nadien o_O

burn14.jpg

Terug
Bovenaan