rke
Kilometervreter
MIOB zei:Geen idee. Is een screenshot. Ik heb eergisteren wat lopen experimenteren met de camera en aan laten staan op de terugweg. De positie is erg laag en halverwege de motor, daardoor vertekend het mogelijk iets?
Zo te zien zit de camera vast aan het stepje van de passagier.
Ik heb mezelf gisteren (gelukkig was GH niet in de buurt) weer eens heftig misdragen. Na een dag werken, een nacht waakdienst met lastige puzzeltjes en een recalciltrante dochter met examen-vier-driften had ik 's morgens zo'n 25 uur aan een stuk niet geslapen. Ik pruttel op mijn lesbrommer naar Rotterdam en nader de dagelijkse ochtendverstopping richting de van Brienenoordbrug. De feestverlichting geeft een mooie 50 max aan en overal schijnen mooie rooie lampjes. Rijtje blik links, rijtje blik rechts. Rijtje links is een paar auto's korter dan rechts, dus ik ben al op mijn hoede. Toch is er zo'n feestford die natuurlijk op het allerlaatste moment van baan wil wissellen.
Hoppa, en hoe werkte mijn remmerij ook alweer?
Ik stond dus vrijwel stil met ernstig verhoogde hartslag. Kort daarna was er weer gelegenheid de tussendoortocht voort te zetten. Maar inmiddels had mijn bloed het kookpunt bereikt en dus deed ik dat wat minder subtiel. Ik trakteerde de feestfordbestuurder op een slap aftreksel van het geluidje waar TT-bezoekers zo van houden: het hoogtoerig gejank van een accelerende motorfiets.
Te oordelen aan het zielige tuut tuut geluidje op de achtergrond was de hoepeldraaier toch wel wat overstuur van die prachtige brul uit mijn tweecilindertje.
Zo in zijn een even acceleren klinkt alsof je minstens drie cijfers nodig hebt om de snelheid aan te geven, maar in werkelijkheid zal ik hooguit de 20 km/uur te snel aangetikt hebben. Voor mij was het een gemoedstoestand waarin je snel geirriteerd raakt in combinatie met weer zo'n dombo met nekverdraaiangsten die nog steeds niet weet dat tijdens files de linkerbaan ongeveer net zo snel rijdt als de rechterbaan.
P.s. Dat het een levensverkortende actie had kunnen zijn, begrijp ik echt wel. Maar er zijn momenten dat je reageert zonder direct aan de consequenties te denken.
Dit was voor mij zo'n "ik geef die brede, gespierde, volgeplakte tatoo-boy toch een muilpeer" aktie.