Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

MIOB zei:
Geen idee. Is een screenshot. Ik heb eergisteren wat lopen experimenteren met de camera en aan laten staan op de terugweg. De positie is erg laag en halverwege de motor, daardoor vertekend het mogelijk iets?

Zo te zien zit de camera vast aan het stepje van de passagier.

Ik heb mezelf gisteren (gelukkig was GH niet in de buurt) weer eens heftig misdragen. Na een dag werken, een nacht waakdienst met lastige puzzeltjes en een recalciltrante dochter met examen-vier-driften had ik 's morgens zo'n 25 uur aan een stuk niet geslapen. Ik pruttel op mijn lesbrommer naar Rotterdam en nader de dagelijkse ochtendverstopping richting de van Brienenoordbrug. De feestverlichting geeft een mooie 50 max aan en overal schijnen mooie rooie lampjes. Rijtje blik links, rijtje blik rechts. Rijtje links is een paar auto's korter dan rechts, dus ik ben al op mijn hoede. Toch is er zo'n feestford die natuurlijk op het allerlaatste moment van baan wil wissellen.

Hoppa, en hoe werkte mijn remmerij ook alweer?

Ik stond dus vrijwel stil met ernstig verhoogde hartslag. Kort daarna was er weer gelegenheid de tussendoortocht voort te zetten. Maar inmiddels had mijn bloed het kookpunt bereikt en dus deed ik dat wat minder subtiel. Ik trakteerde de feestfordbestuurder op een slap aftreksel van het geluidje waar TT-bezoekers zo van houden: het hoogtoerig gejank van een accelerende motorfiets.
Te oordelen aan het zielige tuut tuut geluidje op de achtergrond was de hoepeldraaier toch wel wat overstuur van die prachtige brul uit mijn tweecilindertje.

Zo in zijn een even acceleren klinkt alsof je minstens drie cijfers nodig hebt om de snelheid aan te geven, maar in werkelijkheid zal ik hooguit de 20 km/uur te snel aangetikt hebben. Voor mij was het een gemoedstoestand waarin je snel geirriteerd raakt in combinatie met weer zo'n dombo met nekverdraaiangsten die nog steeds niet weet dat tijdens files de linkerbaan ongeveer net zo snel rijdt als de rechterbaan.

P.s. Dat het een levensverkortende actie had kunnen zijn, begrijp ik echt wel. Maar er zijn momenten dat je reageert zonder direct aan de consequenties te denken.
Dit was voor mij zo'n "ik geef die brede, gespierde, volgeplakte tatoo-boy toch een muilpeer" aktie.

2.5x zo breed is overdeven en 4 meter zou nog steeds veel tre weinig.

Het is een 1000cc tweecylinder. Ik reed daar in zijn 3 denk ik, dan valt het nog mee, maar in zijn 2 is gas los met die snelheid gelijk aan fors remmen. No way dat hij dat gehaald zou hebben.

@ ruud: Nee, verder naar voren onder het blok aan een beugeltje.

MIOB zei:
2.5x zo breed is overdeven en 4 meter zou nog steeds veel tre weinig.

138 en 55 pixels, deel zelf maar. De opel lijkt me zelfs nog verder dan 10 meter maar goed, 0,5 seconde bij 50 km/h is meer dan 4 meter ja.

Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar 10 meter was het absoluut niet. Het is bijna een meter van de cameralens naar de achterkant van mijn achtervelg.

80027885.jpg

Deze is zelfs nog iets dichterbij. Hoever is het van de camera tot de as van je kickstarter en met welke maat inbus zit die vast? ;)

As van de kickstarter? Die zit aan de andere kant..

Die bult is het midden van de cadranklok, die 'kickstartas' is het armpje van de achterrem.

Als die inbus 5mm is dan is de auto 10 keer zo ver weg.
Je had het over een meter, dus als ik daar 35 cm afhaal kom ik op 65cm en rijdt de auto 5,5 meter achter je spatbord.

Maar in een file mag hij je toch hgeoon zo passeren? Zo te zien kan hij er best langs ;)

Als hij er daar langs rijdt gaat ie toch vij snel stilstaan tegen een obstakel...

Mini make-over (audiovisueel) van "Soesje"

Terloops wel eens genoemd in het topic dat Freezin (vriendin) sinds recent weer in het bezit is van een eigen motor. Van't vroege voorjaar een SV-650 op de kop getikt, redelijk standaard, weinig kilometers in goede staat. Redelijk vlot heeft het ding de bijnaam "Soesje" gekregen, hoeft denk ik geen toevoeging. Maar de originele uitlaat klonk wel erg bescheiden en het geheel kon nét wat leuker er uit zien vandaar een kleine make-over

Soesje voor;
svold.jpg

Soesje Nu

svnew.jpg

Soesje is nu voorzien van een Takkoni demper en een gele rimstriping.
Het netjes aanbrengen van de striping op de velgen is een redelijke kötklus, en van dichtbij is het niet 100% strak. Ik had er een hulpstukje bij, daarom is het nog heel redelijk gelukt, en op afstand staat het goed (vind ik althans)
De levertijd op een "Takkoni" demper is redelijk lang. Ik had 'm via internet besteld, en behoorlijk paar weken moeten wachten, maar het is het wachten waard geweest. Optioneel kan je een dB-killer plaatsen. Met dB-killer klinkt hij lekker, beter dan met de originele pijp, maar nog redelijk bescheiden. Zonder de dB-killer is het geluid aardig overdonderend(y)

Ms Freez is in ieder geval erg blij met de SV. Zelf is de keuze tussen de SV en de ZX-9R best wel lastig af en toe. de Zed rijdt ook geweldig, maar de SV is wel een heerlijk gooi en smijt fietsje.

Freez

singleframegrille zei:
Geelhoed zei:
Over filmen gesproken:

Je rijdt al op, terwijl je voorganger nog stil staat!.
Ja, dat is het voordeel van ruimte laten bij stoplichten, doorstroming is stukken beter als je niet moet wachten tot de knakker voor je rond de motor is gereden.

Geelhoed zei:
Ja, dat is het voordeel van ruimte laten bij stoplichten, doorstroming is stukken beter als je niet moet wachten tot de knakker voor je rond de motor is gereden.

Nogmaals Geelhoed, Ik heb het hier in het topic al vaker geopperd; Als motorrijder moet je als je op deze manier "voorpikt" niet gaan staan "suffen". In deze situatie set ik 'm ook nooit in zijn vrij. Het is jammer dat niet elke motorrijder zich dit in zijn oren knoopt, omdat het op deze manier inderdaad ergernis opwekt. Als je een beetje alert wegsprint, zal het merendeel van de automobilisten geen microseconde last hebben van de motor. Tenzij je met een Lambo van plan bent vol gas weg te sprinten. Echter, door slechte voorbeelden te laten zien, zal je niemand in dit topic overtuigen dit niet meer te doen.

Overigens is dit niet altijd de gangbare praktijk, alleen als er een erg lange rij bij een stoplicht staat, kruip ik er wel eens langs.

Freez

Voor bochten doen ze het ook, en helemaal van de zotte, ze gaan voor je staan in plaats van naast je...

Echter, door slechte voorbeelden te laten zien, zal je niemand in dit topic overtuigen dit niet meer te doen.
Als ik ooit een goed voorbeeld tegen kom zal ik het ook posten, ok? :p

Freez zei:
Geelhoed zei:

Nogmaals Geelhoed, Ik heb het hier in het topic al vaker geopperd; Als motorrijder moet je als je op deze manier "voorpikt" niet gaan staan "suffen". In deze situatie set ik 'm ook nooit in zijn vrij. Het is jammer dat niet elke motorrijder zich dit in zijn oren knoopt, omdat het op deze manier inderdaad ergernis opwekt. Als je een beetje alert wegsprint, zal het merendeel van de automobilisten geen microseconde last hebben van de motor. Tenzij je met een Lambo van plan bent vol gas weg te sprinten. Echter, door slechte voorbeelden te laten zien, zal je niemand in dit topic overtuigen dit niet meer te doen.

Overigens is dit niet altijd de gangbare praktijk, alleen als er een erg lange rij bij een stoplicht staat, kruip ik er wel eens langs.

Freez
Dat 'voorpikken' heb ik tot nu pas 2 keer gedaan.

De eerste keer ging het goed. De tweede keer sloeg de motor af. Best lullig als alle auto's je dan voorbij rijden, want je moet nog oppassen ook dat je niet optrekt terwijl een auto je voorbij rijdt.

Voor de rest kan ik momenteel heel even niet met de motor rijden. De oplettende lezer van het inmiddels gesloten pats-topic weten dat ik afgelopen donderdag een heleboel 30x30 tegels heb ontvangen en verplaatst. Ik ben daar toen 5 uur mee bezig geweest. Tijdens het verplaatsen heb ik niet goed opgelet, want nu kan de GSX niet meer uit zijn parkeerplaats gehaald worden. De deur kan namelijk nu niet meer helemaal open :rolleyes: :cry:

tegels.jpg

https://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autowereld/photoalbum/detail/4/487244/19420/0/Japanners-pimpen-hun-scooters.dhtml

Wat gepimpt kan worden, pimpt een Japanner, zo ook zijn scooter. En dat gebeurt dan niet door twee schooljochies die zich vervelen, nee een hele subcultuur houdt zich er mee bezig. In Japan geldt een wet die het verbiedt om motoren boven de 400cc op te pimpen. Dus gaan ze aan de slaag met het lichtere werk. Hierbij een aantal van Tokyo's meest glimmende en gepolijste scooters, waarbij de Vespa en zijn fans in het niet vallen.

album_large_145420.jpg

album_large_145409.jpg

album_large_145419.jpg

album_large_145408.jpg

album_large_145418.jpg

album_large_145417.jpg

album_large_145396.jpg

album_large_145395.jpg

Geelhoed zei:
singleframegrille zei:
Geelhoed zei:
Over filmen gesproken:

Je rijdt al op, terwijl je voorganger nog stil staat!.

Niet als je nog weer moet remmen of zelfs stilstaan omdat je voorganger nog niet vertrokken is.

@Dennis,

Dat doe je handig, op een van de mooiere motor-rij dagen :cool: . Nu is het verplicht straatje leggen voordat je kan rijden.. :(

Die raceplee verbouwers lijken wel gek. Heb je een praktisch, klein, handig voertuig... ga je het verbouwen naar een onpraktisch gedrocht. "Not my cup of tea, zeg maar."
Maar ik zag pas een filmpje van een stel bliktjoeners die tijdens een meeting een parkeerplaats op moesten rijden. Sommige voertuigen waren dermate verminkt dat het gewoon lachwekkend is...
Heel veel paardjes onder de kap, opvallend bling bling uiterlijk en geen grip omdat het blik met de buik op de weg hangt.

singleframegrille zei:
Niet als je nog weer moet remmen of zelfs stilstaan omdat je voorganger nog niet vertrokken is.

Dat is het risico ja. Maar dat maakt het nog steeds niet langzamer dan 15 cm achter zijn bumper stoppen.

Stil hier, iedereen is zeker aan het rijden (behalve D.E.N.N.I.S., tenzij die de straat er al in heeft liggen). Ik kon vandaag gleukkig ook weer met de motor, prachtig weerop de heenweg.

@Singleframegrille:

tuinz.jpg

3 M[sup]3[/sup] Ophoogzand is net besteld en komt donderdag. En dan gaan we beginnen met het plaatsen van de afsluitbanden. Dus het antwoord op jouw vraag is: 'Nee, mijn straatje is nog niet gelegd.' :)

Inderdaad aardig druk gehad op 'motorgebied'

Vriendin heeft afgelopen zaterdag op Lelystad een VRO II cursus gedaan op "soesje" (zie boven). Da's op de motor vertrekken op 7:00 om 8:15 klaar te staan, tot 5 uur 's middags. Ik spreek dan met haar af op Lelystad, zodat zij niet ook nog terug hoeft te rijden. Dus zij met de auto terug, en ik op de Soes. Het meeste is saai snelwegwerk, maar met name de linkse doordraaier bij Emmeloord is een erg leuke bocht. Bij Joure ga ik er af om binnendoor naar huis te rijden.

Vriendin heeft de volgende dag in het kader van het hervonden zelfvertrouwen ook nog een blokje om gereden met de Kawa ZX-9r, om domweg te opperen dat de Kawa eigenlijk nog makkelijker stuurt. Ze had alleen wat moeite met schakelen, en een kort analyse gaf aan dat ik de schakelpook wat naar beneden moest stellen. Door de kleinere schoenmaat schakeld ze bijna met haar teen, en moet daarom relatief ver met de voet omhoog, terwijl de pook bij mij verder op de wreef zit. Ze vond een vrijstand tussen elke versnelling, terwijl ik eigenlijk van mening ben dat de ZX beter schakelde dan de SV. Kwestie van wennen dus. De motoren hebben beide hun eigen karakter, en ook beide hun eigen charme, maar het is niet onmogelijk dat vriendin mij uiteindelijk naar de Soes verwijst:) Ook geen straf overigens.

Zondag gestart met een grondige poetsbeurt van de beide fietsen, maar nog niet helemaal af kunnen maken.

Freez

Freez zei:
De motoren hebben beide hun eigen karakter, en ook beide hun eigen charme, maar het is niet onmogelijk dat vriendin mij uiteindelijk naar de Soes verwijst:) Ook geen straf overigens.
Freez
Ehhh, op zo`n manier ben ik mijn 1e thundercat kwijtgeraakt.:confused:
Dus kiek uut.:LOL:

Ik ben de laatste tijd ook aardig in de weer geweest met mijn motoren.

100_1151.jpg

Vooral met mijn xt ben ik druk geweest.
Ik was hier een aantal jaren geleden mee begonnen en door omstandigheden lag dat projectje een hele tijd stil.
Dit jaar kon ik eindelijk mijn projectje hervatten om van 2 oude xt`s 1 goede te maken.

Na vele uurtjes zoet geweest te zijn is het me toch gelukt om hem aan de praat te krijgen.
Wat geeft dat een kick om hem aan te trappen en de 1e plofjes te horen.:cool:
In mijn enthousiastme heb ik hem rijdbaar gemaakt.
En wat rijdt zo`n XT toch heerlijk.

Het rijden is totaal niet te vergelijken met de thundercat.

Het aantrappen, het geluid, de vering en daarbij de wendbaarheid van deze motor maken hem voor mij zo geliefd.

Voor zaterdag as staat er een nachtrit (MF) op het program.
Het is dan de kortste nacht van het jaar, voor vele een reden om van zonsondergang tot zonsopgang te gaan toeren.
Aanmelden kan nog op het motor-forum.

Groet

Gisteren was de viering van ons 1e jaar als geregistreerd partner bij elkaar. Nu is 207 bestuurster al enige tijd gek van een BMW RT motor en dan met name het wat oudere model, dus regelde deze jongen dat ze daar een tijdje op mocht sturen om eens het gevoel te hebben hoe het is om op de motor te rijden die je later wil hebben als je groot bent (haar woorden).

Nu was het de bedoeling dat 207 bestuurster op haar eigen Suzuki Bandit vanuit haar werk naar de motorzaak zou komen en ik getooid in motorkleding met de auto, er moesten eerst nog wat dingen gehaald worden en dan is de vierwieler toch wel makkelijk. Op de A2 trof ik een motorrijder met pech en gezien het kenteken was dat 207 bestuurster. De Suzuki was op de weg terug van Den Haag begonnen met inhouden en sputteren en had het op nog geen 10 kilometer voor de motorzaak in IJsselstein voor gezien gehouden. Met veel moeite en met horten en stoten kregen we “pruttel” weer aan de praat en met wat tussenstops om weer opnieuw te starten bereikten we dan toch de motorzaak, alwaar hij nu eens grondig nagekeken wordt. Die problemen heeft de Suzuki al langer.

Het enige probleem was dat het de bedoeling was dat ik op die motor zou rijden, terwijl mijn aanstaande kundig de BMW bemande en er was geen tijd meer om terug te gaan om eigen motor te halen. Deze situatie hebben we voorgelegd aan de sympathieke verkoper en ik kreeg genereus van hem ook een BMW mee. Zo werd het voor mij dus ook nog bijzonder, met name omdat de motor in kwestie een praktisch nieuwe R 1200 GS was. WOEPIE!!

Enfin, het werd een mooie rit met prachtig weer en lekkere motoren. Ik kan zeggen dat zo’n R 1200 GS een gruwelijk, fantastisch, machtig mooi apparaat is om op te rijden. Ik had nadien echt een adrenalinekick en moest eerst aan de koffie om rustig te worden, voordat ik in mijn Citroëntje naar huis kon rijden.

Enfin, zie de ‘bijgesloten foto’s.

P1030417.jpg

P1030423.jpg

Ik ben gisteren als een blok -leuke woordspeling- gevallen voor de BMW boxer, dit in tegenstelling tot 207 bestuurster. Ze vond de RT geweldig en met name de souplesse van het blok, de riante zit en de geweldige kuip. Het geluid van de boxer begon haar echter tegen te staan, maar dat was ook wel het enige.

Bijzonder sympathiek was overigens dat we beiden na de rit helemaal niks, nadda hoefden te betalen. Dit terwijl ik duidelijk en eerlijk had gezegd dat het een aardigheid was en er zeker geen mogelijkheid tot aankoop. Juist vanwege die eerlijkheid hoefde het allemaal niet. Service en hulde voor de BMW sectie van ome Arie Molenaar.

Dus mijn kedootje had niks gekost en voordeel voor vriendinlief was dat ze nu van mij een kaartje voor de Zwarte cross cadeau kreeg, onverbeterlijke romanticus die ik ben.

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68012.gif

Leuke actie, WOF, top van die verkoper ook (y) Je kijkt alleen niet echt "WOEPIE!" :p

Ik wil met m'n vriendin ook eens langs een motorzaak rijden om wat te kijken. Hetzelfde verhaal eigenlijk als een jaar geleden: ze krijgt op "langere" afstanden (w.w. 75km enkele reis) toch vaak last van haar polsen. Stiekem lijkt een chopper-achtig geval haar wel wat, maar het moet wel een beetje indruk maken :p

Een VXS650 Dragstar, of een Honda VT750 Shadow vindt ze mooi, maar een Virago bevalt bijvoorbeeld dan weer niet.

Ik vraag me ook af in hoeverre zo'n motor een beetje praktisch is voor woon-werk: groot en zwaar (filerijden?), hoeveel kilometer draait zo'n V-twin op een liter sap en hoe zitten die dingen onderhoudstechnisch (het valt me op dat ze veelal voor schappelijke prijzen worden aangeboden met behoorlijk lage km-standen) in elkaar? Bovendien: kan ze daar als meisje van 1,68m wél lekker mee overweg? Ik vraag me dan af of ze niet beter voor een NT650V Deauville of iets dergelijks kan gaan? Die vindt ze ook niet lelijk trouwens (en wel praktisch met geïntegreerde koffers), maar die zie je dan vooral weer met km-standen van 50k+.

Dilemma hoor ;) Enige voordeel is dat ze niet zo van de enorme snelheden is. Lekker bochtjes rijden vind ze zeker leuk (kneedowns niet), maar de toerenbegrenzer zie de Soes alleen als ik erop rijd ;)

Moeilijk hoor, gewoon maar eens een stukje rijden, denk ik.

Wings of freedom zei:
Ik ben gisteren als een blok -leuke woordspeling- gevallen voor de BMW boxer, dit in tegenstelling tot 207 bestuurster. Ze vond de RT geweldig en met name de souplesse van het blok, de riante zit en de geweldige kuip. Het geluid van de boxer begon haar echter tegen te staan, maar dat was ook wel het enige.

Ook een boxer kan je voorzien van een andere uitlaat. Bij ons in 't dorp rijdt iemand met een RT met laser demper, en dat klinkt helemaal niet onaardig.

Maar laat je vriendin ook nu eens kennis maken met een Guzzi, op vele gebieden vergelijkbaar met een BMW, maar de V-twin klinkt gewoon wel veel beter.

Freez

Wings of freedom zei:

Hoi onverbeterlijke romanticus,

Is een K-serie niets voor de 207-bestuurster? Ik vind de K-serie prettiger rijden omdat hij wel het koppel als de boxer heeft (ietsje minder, maar nog altijd een karrevracht meer dan andere fietsen) maar hij mist de karatereigenschappen van de boxer.
Een Guzzi is ook een goed alternatief.

We hebben het nadien met de sympathieke verkoper inderdaad er over gehad dat de K-serie wellicht een alternatief was. Voorlopig moet eerst de Bandit weer fatsoenlijk rijden en dan moet ze zelf maar zien wat ze doet met een andere motor. Ze wil dat de Bandit nog even meegaat, maar na de rit van woensdag lonkt ze ook wel naar fietsen met een wat hogere zit (o.a. Varadero, Transalp, V-strom).

WOF
moto-cool.gif

Daar zijn we weer! Niets veranderlijker dan een vrouw. Na een ochtendje internet afspeuren en een bezoekje aan een motorzaak in Arnhem zijn de zinnen voorlopig gezet op een:

00002341414141418C4Da.jpg

Inderdaad, een ST 1100 Pan European. Vrijdag wil ze als het kan op het bovenstaande exemplaar bij Arie Molenaar proefrijden.

Merk Honda
Type ST 1100 ABS Y
Kleur Blauw
Bouwjaar 1999
Garantie 6 MAANDEN
Prijs € 5.990,00
KM stand 20372

Zelf zal ik de nodige sites op internet zoeken, maar ook hier de vraag wat er verteld kan worden over de Pan European. In Arnhem hebben we naar een type II, ST 1300 gekeken, maar de voorkeur is toch wel de type I na 1996. In Arnhem zou binnenkort nog een 98'er binnenkomen en dan horen we daar meer over. Kort en goed, de proefrit zal uit moeten maken of ze het wat vindt, maar wie kan alvast wat informatie geven over plussen en minnen der Pan Europeans en tips waar ze bij de proefrit op moet letten.

Overigens zal ik met een eventueel vooruitzicht op een extra Honda in ons huishouden en het het met aan grote zekerheid grenzende wetenschap dat de 207 + Zoef is zoekie weg gaat maar niet meer praten over 207 bestuurster/Bandit rijdster, maar WOFster. Wel net zo makkelijk.

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68009.gif

Pan heeft een soortgelijk blok als mijn VFR, een V4, maar dan uiteraard iets groter (1085cc volgens mij). Ik weet alleen niet uit m'n hoofd of de Pan ook tandwielaangedreven nokkenassen heeft, zoals mijn VFR. Die blokken zijn zo goed als bulletproof. Verder kan ik me weinig opvallends herinneren (klasgenoot had er eentje), behalve dat volgens mij de benzinetank onder het zadel zat. Dat ding reed behoorlijk goed iig voor zo'n grote tourer.

Het vreemde is alleen dat de VFR een prachtig geluid heeft en de Pan zo goed als geen, nog minder indrukwekkend als de BMW boxer.

Uitstekende toerfietsen, maar voor mijn gevoel meer een vervoersmiddel dan een motorfiets waar mijn hart sneller van gaat kloppen, maar dat is heel persoonlijk.

Freez

StalenSnuitje zei:
Wilde ik vanmorgen lekker op de VFR naar het werk, is de accu leeg :cry: En ik wilde nog wel een stukje filmen uitproberen...
Uiteindelijk dus op zaterdag maar een stukje gefilmd: deel 1, 2 en 3. Ik geef toe, het is niet zo spannend (en duurt al met al een half uur ;)), maar ik vind ook dat de snelheidsbeleving een beetje tegenvalt. In deel 3, vanaf 1:35, na de bocht, trek ik het gas even open.

Geelhoed zal wel kunnen berekenen hoe hard ik daar ging, maar ik zie de snelheid die de wijzer aangaf er niet aan af.

Ja, de vraag is echter hoe ver die precies uit elkaar staan. Volgens mij is de golflengte 6 meter.

Ja toch wel, misschien zelfs wat sneller.

Was het hier

Volgens googlemaps staan de strepenm daar om de 4 meter.
38 streepjes in 4 seconden geeft me dan 137km/h

Ah, de MD80.

Tip: De snelheidsbeleving op filmpjes neemt fors toe als je de camera lager hangt.

Gister theorie gehaald, eindelijk! 6 fout, maar boeiend, hij is binnen! Nu nog een paar lesjes op de weg en dan praktijkexamen doen. De Bandit staat alweer veel te lang zonder enige oefening stil, dus wordt ook wel tijd!

Erg mooie motoren hier! Zelf ben ik groot fan van de BMW motoren. Vooral de BMW RS 1200 GS adventure. Ik ga nu eerst voor mijn autorijbewijs maar daarna meteen voor mijn motor als dat lukt met het geld enz.

Plaatjes kunnen natuurlijk niet ontbreken:
BMW_R1200GS_Adventure_st4pz.jpg

Oke leuk ding! Geeft dat een beetje leuk beeld? Anders is het ook nog wel eens wat voor mezelf (Voor op de AT:cool:. Waar koop je zoiets?

Het beeld zie je op de filmpjes uit m'n post van 09:21u. Verder op Youtube met zoekterm "808 micro camera".

Kopen kun je ze hier, met de huidige koers dus €9,01. Dat is exclusief geheugenkaartje btw.

Terug
Bovenaan