Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

StalenSnuitje zei:
Het beeld zie je op de filmpjes uit m'n post van 09:21u. Verder op Youtube met zoekterm "808 micro camera".

Kopen kun je ze hier, met de huidige koers dus €9,01. Dat is exclusief geheugenkaartje btw.

Direct besteld (y).

Bekende regio waar je filmt.
Overigens ook waar je (bijna) start. Een vriend van mij woonde net iets verder naar achter (op het moment dat film 1 start).

StalenSnuitje zei:
"En nou wie weet"

Ik woon ook vlakbij waar de film start, wie weet waren we buren ;)

Al een bevestiging van verkoper gehad, dat de betaling binnen is. Hij was nu postzegels aan het likken.
Het is een paar honderd meter naar achter (als je omdraait, heb je op een gegeven moment een flat aan de linkerhand, daar had hij een huis).

StalenSnuitje zei:
Direct aan de Lelystraat, of daarachter aan de Beekmanstraat?

Ik zat er iets naast, Jacob Catsstr. Toch iets verder dan ik dacht. Maar ik reed met auto altijd langs het winkelgedeelte wat je in film 1 ziet.
Nu verhuisd naar 2de Ebb. Niet één stap omhoog, maar 5, als je het mij vraagt. Prachtig huis.

StalenSnuitje zei:
Mooi wonen, zo vlakbij de binnenstad (y)

Absoluut! Echt een schitterend huis. Mooie ruime woonkamer, alles ziet er ook goed uit verder.
Ze hebben het mooi ingericht. Maar wel typisch een oud huis. Geen muur is recht. De vloer in de woonkamer heeft een verval van 30 (!) centimeter over een meter of 10.
Goed, ik ga nogal off-topic.

Ook ontopic: sinds kort is het ook betaald parkeren in die straat. Tot 22.00 uur! Metropoolpretenties hebben ze in Kampen... :D

StalenSnuitje zei:
Wij hadden bijna Amsterdam II geheten: ze wil(l/d)en onder de gracht parkeergarages aanleggen :rolleyes:
Is dat zo hard nodig dan? Heb nooit problemen om te parkeren in Kampen.

Vanmiddag deze gave klassieker gespot.

motor4m.jpg

motor3g.jpg

motor2u.jpg

Ik ben er vandaag trouwens achter gekomen dat ik voor een sprintje tegen Geelhoed nog even flink moet oefenen op de staande start: 0-100 in 5,1s :rolleyes:

Gekke plek voor een gehandicaptenparkeerplaats daar, zo tussen twee gewone plekken in.

5.1 red ik niet hoor. :(

Goed nieuws (voor mij dan). Net even een aantal tegels (+ 330 stuks) verplaatst. Nu was er genoeg ruimte om de GSX uit zijn hoekje te halen. Kan ik vanavond weer lekker rijden.

StalenSnuitje zei:
Ik ben er vandaag trouwens achter gekomen dat ik voor een sprintje tegen Geelhoed nog even flink moet oefenen op de staande start: 0-100 in 5,1s :rolleyes:

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit naar behoren zou moeten timen. Als ik bij een stoplicht met de ZX-9R vol ga sprinten heb ik m'n handen aardig vol, hoewel ik maar éénmaal hoef te schakelen. (Hoewel mogelijk redt ie 100 km/u in de eerste versnelling, de tweede loopt tot 150 km/u op de klok, en het is een z.g.n close-ratio bak, maar ik heb 'm in de eerste versnelling nooit tot het maximale toerental getrokken, da's mij te link!) Op papier moet 100 in zo'n 3 seconden lukken, maar dat moet je zelf ook kunnen.

Freez

Klassieker?

Is nog steeds nieuw te koop. Het exemplaar van Dennis is van 1992 (bron www.rdw.nl).

rke zei:
Klassieker?

Is nog steeds nieuw te koop. Het exemplaar van Dennis is van 1992 (bron www.rdw.nl).

Klopt, een Ural is geen klassieker zondermeer, maar het oostblok idee van een motor, een soort oer-lada equivalent. Als je nu een BMW in dergelijke uitdossing vindt is het een ander verhaal.

rke zei:
Klassieker?

Zou best kunnen, maar ik zal dan ook niet beweren dat ik verstand van motoren heb.

Het leek mij een hele oude motor. ikzelf schatte de leeftijd op zo'n 40-50 jaar.

D.E.N.N.I.S. zei:
Het leek mij een hele oude motor. ikzelf schatte de leeftijd op zo'n 40-50 jaar.

Dat klopt wel zo'n beetje Het is een oostblok doorontwikkeling van de BMW R71
r71.jpg

(Ik vind een ural zelf ook een mooie motor, vooral door zijn klassieke uitstraling.)

Heren, een vraajge van technische aard:

Ik wil olie bijvullen, maar wil er niet te veel in gooien.

Toen ik vanmiddag de motor pakte was het peil lager dan op de onderstaande foto. De foto is ongeveer een uur na terugkomst genomen.

Het olielampje gaat direct uit als de motor aanslaat.

Ik zie net (na het drukken op [Bekijken]) dat er een F en een L op staan. Dat had ik eerder nog niet gezien. Moet ik bijvullen tot de F of moet ik daaronder blijven.

foto003o.jpg

F = Full, L= Low.

Je moet bijvullen tot het Full niveau. Als de motor op een middenbok, of paddockstand of in ieder geval redelijk rechtop staat, moet je aan de bovenkant nog net een beetje lucht zien. Tot aan de Low is er nog geen man overboord, in principe werkt dit op dezelfde wijze als een pijlstok.

Als je bij rechtop geen luchtbelletje ziet, zit er te veel in, wat carterdruk en olielekkage veroorzaakt.

Lampje uit is alleen de oliedruk, die gaat ook nog wel uit als de olie echt laag staat. Met name de GSXF moet je wel op peil houden, omdat olie ook het koelmiddel is.

Freez

Freez zei:
StalenSnuitje zei:

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit naar behoren zou moeten timen. Als ik bij een stoplicht met de ZX-9R vol ga sprinten heb ik m'n handen aardig vol, hoewel ik maar éénmaal hoef te schakelen. (Hoewel mogelijk redt ie 100 km/u in de eerste versnelling, de tweede loopt tot 150 km/u op de klok, en het is een z.g.n close-ratio bak, maar ik heb 'm in de eerste versnelling nooit tot het maximale toerental getrokken, da's mij te link!) Op papier moet 100 in zo'n 3 seconden lukken, maar dat moet je zelf ook kunnen.

Freez
Ik heb een Nokia E52 met ingebouwde GPS. Combineer dat met het programmaatje Race Chrono en je kunt allerlei performancemetingen doen. Als hij GPS-verbinding heeft registreert hij stilstand en begint'ie te tellen zodra je beweegt. Als je de 100 (GPS-snelheid) bereikt stopt'ie met tellen. Of eigenlijk, dan registreert'ie de tijd, hij telt gewoon door voor eventuele overige metingen. Voorbeeldje (niet van mij):
performance_2.png

Mijn gegevens:
0-100km/h: 5,1s
0-60mph: 4,9s
1/8 mile: 8,1s (eind: 103), maar nadat ik 100 had bereikt liet ik gas los, dus dat is niet echt "performance" ;)
60ft: 2.0s

Nou ja, er is zat te testen. Maar als je dus bijvoorbeeld van 0-200 zou sprinten, registreert'ie ook alles wat daar tussenin zit: 0-100km/h, 0-100mph, 80-120km/h, 60-160km/h en 100-200km/h, inclusief bijbehorende grafiekjes.

Maar goed, het is alleen "voor de leuk", want officieel is de interne GPS te langzaam en onnauwkeurig voor echt precies testwerk.

Oke, zo dan:

foto007vz.jpg

Nog een vraagje: wat is een normaal olieverbruik?

Er moest namelijk bijna 3/4 liter olie bij. Ik heb inmiddels iets meer dan 1000 km met de motor gereden.

3/4 liter olie op 1000km vind ik behoorlijk wat. Met mijn oude CB 650 moest ik een 1/2 liter op ca. 5000km bijvullen en de NTV heb ik nog nooit bij hoeven vullen.

WOF
moto4.gif

Ik heb op de VFR ook nog nooit bijgevuld. Heb je wel opgelet wat voor olie erin is gegaan, Dennis? Meeste oudere motoren hebben minerale of semi-synthetische olie nodig. Volsynthetisch zorgt vaak voor een slippende koppeling en/of hoger olieverbruik.

Ik heb, op aanraden van de verkoper bij Suzuki, Castrol Power RS 4T 10W-40 in gedaan. Op het klepje van de vulopening staat dit ook vermeld.

DSC01407.JPG

3/4 op iets meer dan 1000 kilometer is best stevig voor olieverbruik, maar zolang je het peil in de gaten houdt en bijvult nog wel acceptabel.

Als de motor een flinke tijd heeft stilgestaan kan het verbruik ook wel weer gaan zakken, maar wel altijd even een voorraadje meenemen op lange ritten.

Freez

Vandaag een spatbordklever die het wel erg bont maakte. De motorrijder ging er spontaan rechts van inhalen.
Morgen eens kijken of het een beetje fatsoenlijk op beeld staat, meer dan twee meter zal er niet tussen gezeten hebben. Wat een gek!

Geelhoed zei:
Vandaag een spatbordklever die het wel erg bont maakte. De motorrijder ging er spontaan rechts van inhalen.
Morgen eens kijken of het een beetje fatsoenlijk op beeld staat, meer dan twee meter zal er niet tussen gezeten hebben. Wat een gek!

Een automobilist achterop een motorrijder bedoel je?

Ongemerkt zit ik soms ook wel eens te dicht achter een motorrijder. Je kijkt er straal langs heen, en focust weer op de auto ervoor.
Is een aandachtspuntje voor mijzelf.

Doen motorrijders zelf ook, omdat ze over de auto heen kijken.

Ik probeer er op te letten, tenzij ze traag door bochten gaan voor me ;)

Geelhoed zei:
Doen motorrijders zelf ook, omdat ze over de auto heen kijken.

Ik probeer er op te letten, tenzij ze traag door bochten gaan voor me ;)

Al kunnen ze mijn achterraam aanraken, dat maakt mij verder niet zoveel uit.
Punt is dat ik, fysisch(/medisch/biologisch) gezien, wel win als ík er eentje van achter raak.

Vandaag een Shoei XR1100 gekocht, mijn oude Arai Quantum was over de houdbaarheidsdatum heen,

Shoei_XR-1100_side.jpg

Hoi Dennis,

Overschakelen van het ene merk olie naar het andere merk kan het verbruik tijdelijk hoger maken. Toen ik overschakelde van Elf naar Sunoco werd het verbruik ook ineens behoorlijk hoog. Dit verbruik daalde ook weer snel, na de eerste oliewissel was het verbruik al weer bijna op het oude niveau (niet meer merkbaar). Maar ik schrok er wel van.....

Dag heren motorrijders,

Ik heb me een tijdje geleden gemeld met mijn 'nieuwe' Bandit 1200 van 2006. Echter het is weer zover.. het begint weer te kriebelen. Niet dat de Bandit tegenvalt; integendeel...wat een lekkere motor. Echt heerlijk zoveel power... maar ik wil niet steeds uitgedaagd worden om hoge snelheden te rijden.

Mijn eerste motor, Kawa Z750 BJ 2004, heb ik een jaar gehad. Nu heb ik mijn Bandit een maand of 9 en zit ik weer te denken over een andere fiets.

Mijn oog is nu gevallen op bijv. een Yamaha Dragster 1100... lijkt me heerlijk, zo'n cruiser... + de vriendin kan een stuk lekkerder achterop.

Wie heeft iets te melden over deze motor? Of evt. alternatieven en zaken waar ik op moet letten.. mocht ik echt zo gek zijn om zo'n apparaat aan te schaffen...?

Ik dank u bij voorbaat hartelijk.

Groet,
Daan

Pininfarina zei:
Mijn oog is nu gevallen op bijv. een Yamaha Dragster 1100... lijkt me heerlijk, zo'n cruiser... + de vriendin kan een stuk lekkerder achterop.

Is een YAMAHA XV 1900 MIDNIGHT STAR niet wat? Staat bij Motoport Uithoorn te koop voor 14.900 euro, splinternieuw!

997 GT2: erg gave motor. Echter mijn portemonnee reikt niet zover dat ik dat beest kan aanschaffen.

Maar als ik het geld had.... !!

Hoi Pininfarina,

Op het dragsterforum staat een topic waar je bij een dragster op moet letten. Jammer genoeg moet je jezelf eerst aanmelden voordat je het mag lezen.

Vollidiot is inderdaad wel op z'n plaats. Ik had'm eerst met vriendelijk, later met minder vriendelijke handgebaren al lang en breed duidelijk gemaakt dat'ie maar beter wat meer afstand zou kunnen houden.

Geelhoed zei:
Zoals beloofd, voor als je het niet zo goed kunt lezen:
KentekenImage.ashx

Snapt zo'n figuur nou niet hoe gevaarlijk dat is? :confused:

Overigens doet die vuvuzuelaknop bij youtube het goed bij jouw filmpjes......... :D

Terug
Bovenaan