Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Je hoort ze nauwelijks inderdaad! :)

StalenSnuitje zei:
Vollidiot is inderdaad wel op z'n plaats. Ik had'm eerst met vriendelijk, later met minder vriendelijke handgebaren al lang en breed duidelijk gemaakt dat'ie maar beter wat meer afstand zou kunnen houden.
Ik heb licht en geluid geprobeerd, maar dat hielp niet.

Maar laten we de rechtsinhalende motorrijder die denkt dat 110 ook file is niet vergeten! ;)

Ik doe meestal eerst de "duwende hand"-beweging en dat werkt vaak erg goed. Tot nu toe is het me pas een keer gebeurd dat het níet hielp, die kerel kwam gelijk nóg dichter op me rijden. Tja, dan kan je tussen 2 auto's en een vrachtwagen niet echt meer een kant op en dat maakte in mij een lichtelijke woede los. Half achterstevoren op de motor zitten, je zwaar gehandschoende middelvinger opsteken en een paar andere boze gebaren hielpen uiteindelijk toch wel een beetje. De kl**tzak durfde, nadat hij mij uiteindelijk toch ingehaald had, niet mijn kant op te kijken in elk geval...

Achteraf gezien was het natuurlijk oerstom, stel dat de auto vóór me geremd zou hebben o_O

StalenSnuitje zei:
Oh, is dát dat voetballetje? Wat doet dat? Ik heb geen geluid op de werk-pc.
Wat dat doet? Het voegt een kudde vuvuzuela's toe als achtergrondgeluid......maar bij Geelhoeds filmpjes hoor je dat amper, het lijkt meer alsof er 10 Westfields om 'm heen rijden. :)

Geelhoed zei:
Je hoort ze nauwelijks inderdaad! :)

StalenSnuitje zei:
Vollidiot is inderdaad wel op z'n plaats. Ik had'm eerst met vriendelijk, later met minder vriendelijke handgebaren al lang en breed duidelijk gemaakt dat'ie maar beter wat meer afstand zou kunnen houden.

Maar laten we de rechtsinhalende motorrijder die denkt dat 110 ook file is niet vergeten! ;)

Tja,

Zo'n Passatje geeft toch een stuk extra kreukelzone. Op vrijwel niets is dat een aangename vermeerdering.....

Ik ben vrijdag bijna van mijn motor afgesmolten. Zwart leer wordt toch wel warm - maar ik weiger vooralsnog "onbeschermd" te gaan rijden- en dan nog de uitlaat onder de zitting door als bilverwarming en als klap op de vuurpijl de fan die aanslaat. Heet was het. Maar wel snel langs de file, en dat is me ook wat waard.

Dinsdag heb ik nog getoerd in Drenthe, al met al zo'n 400 km erbij gezet. Met 18 motoren een rondrit gemaakt, een mooi spektakel.

Op de heenweg werd ik bijna geraak door een overstekende meeuw. Anderen ervaring met als het echt gebeurd? Vrijdag rolde er een blikje over de weg, die ik gelukkig kon ontwijken, maar als je zoiets zou raken (80 km) weet ik niet hoe dat afloopt. Graag hoor ik eens een reactie van de wat meer ervaren rijders.

5x een duif geraakt (ik heb nu dan ook echt een pleuris hekel aan duiven). 2 op de kuip, 2 op mijn borst en 1 op mijnn helm. Wordt je niet heel vrolijk van (zeker niet met 180), maar verder geen schade (de meeste waren schampschoten).

Gisteren caferacerdag Achterveld. Was echt leuk: hele bergen oude en verbouwde motoren, mooi weer, vrolijke mensen, wat wil je nog meer? (Ik weet al wat ik nog meer had gewild: Ik had gewild dat mijn eigen fiets wat verder af was, of iig op zijn minst het zadel en dat ik niet de dag van te voren de achtervering wat stugger had gezet. Zitten is momenteel niet mijn meest aangename houding).

singleframegrille zei:
Op de heenweg werd ik bijna geraak door een overstekende meeuw. Anderen ervaring met als het echt gebeurd? Vrijdag rolde er een blikje over de weg, die ik gelukkig kon ontwijken, maar als je zoiets zou raken (80 km) weet ik niet hoe dat afloopt. Graag hoor ik eens een reactie van de wat meer ervaren rijders.
Mijn jongste dochter is ooit getuige geweest van een ongeluk met fatale afloop. Motorrijder raakte eend, verloor het evenwicht en wist de enige paal te vinden. Trauma heli er bij, maar dat mocht niet meer baten. Dochterlief had wel enkele vragen aan die gekke pa die ook zo hoognodig moet motorrijden...

MIOB zei:
Gisteren caferacerdag Achterveld. Was echt leuk: hele bergen oude en verbouwde motoren, mooi weer, vrolijke mensen, wat wil je nog meer? (Ik weet al wat ik nog meer had gewild: Ik had gewild dat mijn eigen fiets wat verder af was, of iig op zijn minst het zadel en dat ik niet de dag van te voren de achtervering wat stugger had gezet. Zitten is momenteel niet mijn meest aangename houding).
H'm, dat is jammer dat ik het nu pas lees. Ik heb plannen om met een maat een klein motortje (GSX400F) om te bouwen (en een cafe-racertje is imho wel het meest passend bij zo'n jaren-80 jankertje).

Heb je nog foto's kunnen maken?

Nog foto's kunnen maken?

Paar honderd :). Uploaden duurt nog wel even... Ik zal er zo vast een paar plaatsen. 't Was echt leuk en echt gezellig. Was ook de eerste testrit met de Suzuki (iig de eerste keer dat ik verder dan een kilometer of 7 van huis ben gekomen). Dus ook wel een tikkie spannend. Maar ding is vrolijk en probleemloos (bijna, carterontluchtinh lekt ietsje, moet even de slangenklemmen vervangen door betere) op en neer gepruttelt.

Maar ehh: vooral doen, dat verbouwen!!

voila:

IMG_9148.JPG

IMG_9152.JPG

IMG_9168.JPG

IMG_9184.JPG

IMG_9196.JPG

IMG_9215.JPG

IMG_9233.JPG

IMG_9315.JPG

IMG_9323.JPG

Het hele album van deze reeks vind je hier:

https://www.mijnalbum.nl/Album=NVCDOZIF

Da's ongeveer een kwart van mijn foto's. De rest komt nog :)

Een paar dagen terug vroeg ik hier nog om advies voor een andere motor.

Ik heb inmiddels mijn bandit 1200s van 2006 ingeruild op een Yamaha XVS 950a Midnight Star van 2009 met slechts 1250 km gelopen.

Heel wat anders, maar vind het een hele leuke overstap!

Volgende wk ga ik hem ophalen...

Gr. Daan

Pininfarina zei:
Een paar dagen terug vroeg ik hier nog om advies voor een andere motor.

Ik heb inmiddels mijn bandit 1200s van 2006 ingeruild op een Yamaha XVS 950a Midnight Star van 2009 met slechts 1250 km gelopen.

Volgende wk ga ik hem ophalen...

Gr. Daan

Inderdaad heel wat anders, maar gefeliciteerd en veel plezier er mee.

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68013.gif

WOF: dankjewel. Zal ongetwijfeld gaan lukken. Had meteen het gevoel van: dat is 'm!

Dus ik kan niet wachten tot het dinsdag is ...

Gr. Daan

Pininfarina zei:

Leuke overstap, erg mooie motor! Maak even wat foto's als je 'm hebt opgehaald (y) En alvast veel rijplezier!

Dank jullie wel.

Nog 6 nachtjes slapen ;-)

Iemand enig idee hoe lang zo'n aandrijfriem mee gaat. Op internet staat ca. 40000 km. Maar zit er ook een termijn aan vast ?

Gr. Daan

Pininfarina zei:
Dank jullie wel.

Nog 6 nachtjes slapen ;-)

Iemand enig idee hoe lang zo'n aandrijfriem mee gaat. Op internet staat ca. 40000 km. Maar zit er ook een termijn aan vast ?

Gr. Daan
Mijn aandrijfriem van de Savage brak na 16 jaar en dik 35.000 km. Overigens geeft het breken van deze riem niet meer schade dan de riem zelf, een wandeling en wat geregel om de motor op te halen. Het is niet zoals bij een ketting dat het halve blok aan stukken geslagen wordt.

Goedemiddag mannen!

Ik zit met een vreemd dilemma en ik ga dat eens in de groep gooien.

Zoals jullie wellicht weten is WOFster op zoek naar een andere fiets, dit om twee redenen:
1. De Bandit heeft zich niet getoond als een betrouwbare fiets, dit geheel tegen de gebruikelijke mening over deze fiets in
2. Het is niet 'haar' fiets. De zithouding bevalt haar -ondanks een nieuw zadel- niet, te ver voorovergebogen en de motor is eigenlijk te sportief voor haar.

Terug naar punt 1, de onbetrouwbaarheid. Ook ik heb een rit met de Bandit gehad die voornamelijk bestond uit horten en stoten. Van tijd tot tijd vertoont de Bandit nukken sinds ze hem heeft. Dit is nu circa 2 jaar en hij is daarvoor al meerdere keren naar Ome Arie in IJsselstein geweest. Echt lekker rijden heeft deze fiets in de 2 jaar nooit gedaan en ook ik was er eigenlijk niet weg van, terwijl ik zelf ten tijde van de aankoop van mijn Revère ook op zoek was naar een Bandit. Enige tijd geleden met de proefrit van de BMW kwam ze weer tot stilstand met de Bandit en deze is toen een weekje uit logeren geweest bij Ome Arie met de mededeling dat dit gesodemieter nu echt eens op moest houden. Op de achtergrond waren we, mede vanwege het feit dat de fiets ook niet echt bij haar past, al naar een andere aan het kijken. Enfin, na een week kregen we de Bandit weer terug met de mededeling dat de carburateurs grondig gereinigd waren (ultrasoon geloof ik zelfs, kan dat?) en dat er een uitgebreide proefrit was geweest en hij nu goed liep. WOFster heeft de Bandit toen naar huis gereden en daar stond hij tot aan vandaag al 2,5 week stil.

Vanochtend zouden we naar Motoport Hillegom en WOFster ging nadien door naar een vriendin, dus de afspraak was dat zij met de auto zou gaan, motorkleren mee voor de proefrit, en ik lekker meetuf op de Bandit. Zo kan zij nadien met de otoo naar vriendin en ik dus op de Bandit naar huis en ondertussen kunnen ze bij Motoport de inruiler bekijken. Over Motoport Hilligom zal ik het nu niet hebben, ik kook nog van kwaadheid...

Maar goed, het wordt een lang verhaal al en ik zal naar de kern gaan. Dus deze jongen bestijgt hedenochtend de Bandit waar we geen van tweeën erg tevreden over zijn. En wat denk je? Op deze rit rijdt hij heerlijk. :D

Jeetje, wat liep die machine lekker. Geen nukken, geen bokken, voorzichtig aan wat toeren laten maken en bij 7.000rp emmetjes begin hij te spinnen als onze kater die onder zijn ballen wordt gekrabt en bij 10.000 giert het Bandietje het uit van plezier en ik erbij, aangezien mijn geliefde en heerlijke NTV bij 9.000 echt de pijp aan Maarten geeft. Na het debacle bij Motoport rijd ik alleen terug en besluit om er een mooi tochtje van te maken, met afgewisseld toeren en snelweg. De Bandit voelt heerlijk aan en snort als een krolse kat, ik krijg steeds meer het gevoel dat de nukken nu opgehouden zijn en het vertrouwen komt weer terug. Het was zelfs zo erg dat ik ondanks de pleurishitte toen ik al vlakbij huis was, besloot om verder te rijden. Lekker een paar rotondes pakken, nog een aantal keren stevig optrekken en toen een lekker dijkje terug.

Kortom, ik zit er sterk, heeeeeeeel sterk over te denken om Bandietje over te nemen van WOFster. Het lekkere bullige karakter van de V-twin die ik nu heb vind ik heerlijk, maar zo'n snorrend hoogtoerige (bij 13.000 in het rood) naaimachine is na 4 jaar twin rijden ook wel weer eens leuk. Daarbij hebben we nog maar één auto en zal voornamelijk ik meer motor en snelweg rijden en dat nieuwe zadel op de Bandit zit ook nog eens heerlijk.

Even in herinnering:

P1010274.jpg

Dit is hem, 2002 en 62700km. Mijn eigen NTV is 1993 en 55650km. Jammer is wel een beetje de kuip, die is voor mietjes, maar ja, ik wordt ook al 40 dit jaar en hoor dan geloof ik tot die categorie. Mocht de koop doorgaan dan wil ik op de Suzuki een kleine ruit plaatsen. Nog een nadeel ten opzichte van de Honda is de ketting (nu een Cardan). Aan de andere kant, was ik toch al degene die deze altijd voor WOFster smeerde, dus dat voordeel heb ik niet meer.

Het financiële plaatje komen we als partners wel uit, maar ik ben erg in dubio wat te doen. Is dit verstandig? Is de motor nu echt betrouwbaar of verdient hij gewoon een tweede kans en nog wat TLC (die hij dan ook krijgt).

Was nun Grosse kerls?

WOF
Smiley-msn.com-Confusion-5014.gif

Ja, moet ik daar nou van zeggen? Soms wil je gewoon wat anders? Dat wordt komende week gewoon afwisselend op de WOF en de Soes en na een week bedenken wat het wordt ;) Dat kettingsmeren kun je dan ook nog wel oplossen, mocht je dat echt willen.

Gewoon even aanzien en regelmatig op de bandiet gaan rijden (y)

@stalensnuitje, waar heb je die pro-oiler gekocht, heb je zelf geinstalleerd of laten doen?

Hoi WOF,

De Bandit is een fiets met carburateurs. Dat betekent met de troep die moderne benzinepompen als benzine durven leveren dat er na een langere periode van stilstaan een soort drab onderin de carburateurs komt. Je kan de carbs ultrasoon reinigen als dit verschijnsel optreedt, maar je kan ook betere benzine tanken voordat je er last van krijgt. Ik gooi zelf altijd de optimate van de BP er in en eerlijk gezegd heb ik sinds ik deze duurdere benzine gebruik geen last meer van de carbs.

Als je dit gedrag met inacceptabel vindt (en dat kan ik mezelf voorstellen), denk dan ook eens aan een fiets met injectie. Die fietsen zijn veel minder gevoelig voor langere tijd stilstaan.

Ik vind zo`n bandit echt wel een leuke motor hoor.
Denk dat je daar nog veel plezier van kan hebben .

Is de honda niets voor miss-WOF?

Mocht de bandit weer trubbels krijgen probeer dan eens een flesje forte aan je benzine toe te voegen.
Deze reinigt de tank, kraan en carb`s
Hoor daar iig veel positieve verhalen over.

@ Alle reageerders, dank jullie wel!

rke zei:
Hoi WOF,

De Bandit is een fiets met carburateurs. Dat betekent met de troep die moderne benzinepompen als benzine durven leveren dat er na een langere periode van stilstaan een soort drab onderin de carburateurs komt. Je kan de carbs ultrasoon reinigen als dit verschijnsel optreedt, maar je kan ook betere benzine tanken voordat je er last van krijgt. Ik gooi zelf altijd de optimate van de BP er in en eerlijk gezegd heb ik sinds ik deze duurdere benzine gebruik geen last meer van de carbs.

Thanks, met de Revère deed ik dat al. Nu de Bandit vrijwel zeker van mij gaat worden ga ik deze tip en mijn eigen ervaring ook doorzetten op de Bandit.

Rayban zei:
Is de honda niets voor miss-WOF?

Ze blijft erg gecharmeerd van een Pan European of de BMW RT. Echter gisteren is ze achter het feit gekomen dat je zo'n motor als vrouw zijnde ook moet kunnen handelen. In het kader van 'een grotere motor rijdt soepeler' wilde ze een Yamaha FJR proberen. Gisteren bij Motoport Hilversum ging dit ook gebeuren. Ze is 2 meter ver gekomen... Nou ja, eigenlijk gelopen. Ze duwde de FJR achteruit en trapte op een grote, maar platte tak waardoor ze onderuit ging en met FJR en al op de grond lag. Ze kreeg hem niet meer omhoog, maar gelukkig waren er direct andere klanten en haar vriendje ter plekke. Samen met een andere potige kerel en ik kregen we zowel de Yamaha als WOFster weer op de benen. EUR 250, -- schade die we uiteindelijk mochten aftikken voor 2 meter achteruit lopen. :cry:

Overigens altijd nog beter dan de EUR 750 die Motoport ons eerst in rekening wilde brengen.

Waar het haar om gaat is dat ze rustig wil toeren en een echte toerfiets hebben. Dus met koffers, ABS voor de veiligheid, liefst met verwarmde onderdelen en een hoge voorruit. Zeg maar een auto, maar dan op twee wielen.

Aangezien ze met de Bandit nog nooit meer dan de helft van het vermogen heeft aangesproken en hem volgens mij nog nooit boven de 5.000 toertjes heeft getrokken (waarschijnlijk ook één van de vervuilingsproblemen) is het idee van de zware sterke en snelle motor een beetje uit gedachten en zit ze momenteel hierover te denken:

Honda-NTV-700-Deauville-Touring-Grijs-003--5603770-Medium.jpg

Honda-NTV-700-Deauville-Touring-Grijs-001--5603767-Medium.jpg

Honda-NTV-700-Deauville-Touring-Grijs-002--5603764-Medium.jpg

NTV 700 Deauville met ABS, in hoogte verstelbare voorruit en handvatverwarming. Inderdaad, een doorontwikkeling van die van mij. Morgen gaat ze bellen voor een proefrit.

Dan nog even over de Bandit een vraag:

P1010268.jpg

P1010285.jpg

Op de voorkant zien jullie een schuine sticker van ome Arie zijn toko, die wil ik er af hebben. Evenals achter op de kont de stickers met 'DOHC 16 valve inline four'. Die tekst is bijna langer dan de motor zelf. Hoe kan ik die stickers het beste verwijderen?

Ook zitten er om de kelken van de carburateurs van die zilveren kappen. Op de onderste foto (waar ook mijn NTV op staat) zijn die duidelijk te zien. Hoe heten die dingen en waar kan ik andere krijgen, liefst zwarte. Een ander kuipruit heb ik al gevonden, maar deze dingen heb ik nog niet gevonden op het WWW.

Als laatste wil ik ook die beschermingsticker op de tank er af hebben (te zien op onderstaande foto). Er zal weer een nieuwe opkomen, maar de propagande voor Arie Molenaar vind ik wat te overdreven. Hoe kan ik dat het beste doen?

P1020705.jpg

Alvast erg bedankt!

WOF
a013.gif

Hoi WOF,

En, als mevr WOF deze eens probeert?

tmax_2004_1.jpg

Ik bedoel natuurlijk de raceplee, zonder die lelijke vent....

Nog even voor WOF, en het verschil in rijden op vier vs tweepitters;

Zowel ikzelf als "Freezin" kunnen kiezen uit een ZX-9R, en een SV650S. De ZX-9R is een vierpitter met bijna het dubbele aan vermogen van de SV. De vierpitter is meer een Jeckyll en Hyde motor; redelijk dociel te rijden onder de 5000 tpm, maar omdat het een 900 cc is toch koppel en souplesse genoeg. Een maal boven de 6000 tpm krijgt ie tandjes, maar dat kun je gewoon bewust kiezen.

De SV heeft voor een 650 cc een lekker koppel, maar mag ook fors in de toeren klimmen maar heeft een vlakkere koppelkromme; Bijterig onderin, maar bovenin meer ademnood dan de ZX. Wel een heerlijke roffel!

Met name met terugschakelen is de ZX veel vergevingsgezinder, de twin heeft veel meer motorrem en daar moet je met vlotter rijden wel rekening mee houden.

Zelf vind ik beide hun charme hebben, maar "Freezin" heeft al een hint gegeven dat ze mogelijk toch liever een vierpitter rijdt; power als je het nodig hebt, verder meer beheersbaar bij het rustiger werk.

Die Deauville is een doorontwikkeling van de NTV met veel plastic. Een prototype woon-werk motor, maar niet heel erg opwindend. Dan kan je net zo goed een schermpje, koffers en een setje verwarmde handvaten op de NTV bouwen. (Mis je alleen de ABS nog)

Oh ja sticker verwijderen wil goed met lampolie.

Freez

997 GT2 RS zei:
@stalensnuitje, waar heb je die pro-oiler gekocht, heb je zelf geinstalleerd of laten doen?
Group-buy via het VFROC, zelf geïnstalleerd. Voor de VFR was dat eigenlijk een eitje, voor de Soes moest er wat in de achterbrug geboord worden (en dat lukt niet met een gewone boor als je geen brug oid hebt), maar is uiteindelijk ook prima gelukt. Beide fietsen hebben nu in elk geval een prachtig blinkende ketting.

singleframegrille zei:
De pro-oiler werkt automatisch op het systeem van de motor (onderdruk meen ik), de osco bedien je handmatig.
Nee, die op vacuum is de Scott-oiler, de Pro-Oiler werkt elektronisch op het signaal van je snelheidsmeter (of via een magneetswitch op je achterwiel als je geen elektronische snelheidsmeter hebt).

Freez zei:
Oh ja sticker verwijderen wil goed met lampolie.

Yep! Afgezien van de sticker op de tank, zijn ze er ondertussen allemaal af, door ze eerst te föhnen en nadien de laatste restjes met lampolie te doen. Wel rare gewaarwording om met 35 graden onder ons afdak te staan met zo'n hitteblazer als WOFster's -zeer mannelijke- roze föhn.

Ook leuk: 'schat ik ga even de motor föhnen!' 'goed lieverd'. En zo stond ik te blazen tot er op een moment van stilte een wat benepen stemmetje van de buuv' die buiten lag te zonnen vroeg 'zei je nu echt dat je de motor ging föhnen' 'ik hoor het volgens mij ook?' Ja klopt, hoezo is dat vreemd? :)

WOF
Smiley-msn.com-Natures-70216.gif

Ik wild nog zeggen dat je die stickers, mits origineel zoals op de kont, er niet af moet halen als je op het punt staat de motor te verkopen of dat iig van plan bent. Sommige kopers zullen bang zijn voor een schade verleden en overspuiten.

Maar ik ben al te laat geloof ik ;)

Als ik het zo hoor zou ik ook een skijken naar een FZ6 Fazer. Vond het een heel erg handelbare, gemakkelijke (voor mij te makkelijk) motor. De kuip is niet enorm, maar biedt toch behoorlijk wat bescherming:

686_0_1_2_fzs%20600%20fazer_Image%20credits%20-%20Lambros%20Tsoukalas.jpg

MIOB zei:
Ik wild nog zeggen dat je die stickers, mits origineel zoals op de kont, er niet af moet halen als je op het punt staat de motor te verkopen of dat iig van plan bent. Sommige kopers zullen bang zijn voor een schade verleden en overspuiten.

Maar ik ben al te laat geloof ik ;)

Als ik het zo hoor zou ik ook een skijken naar een FZ6 Fazer. Vond het een heel erg handelbare, gemakkelijke (voor mij te makkelijk) motor. De kuip is niet enorm, maar biedt toch behoorlijk wat bescherming:

MIOB en ook StalenSnuitje, er was in eerste instantie geen enkele sprake dat ik een andere motor wilde. De reden dat ik zaterdag op de Bandit reed, was om bij Motoport Hillegom de inruiler te kunnen laten zien. Tijdens die rit veranderde mijn beeld van die motor totaal. Enfin, zie de post die ik zaterdag al plaatste. Er zijn erg veel Bandit's in omloop, het is toch -laten we eerlijk zin- de Kadett onder de motors en de inruilwaarden en indicaties die we kregen waren niet erg hoog. Een zoektocht op Marktplaats en Autotrader/motoren leverde voor ons een bedrag op waarbij het relatief (leeftijd in relatie tot waarde) gezien gunstiger is om de Revère in te ruilen (of particulier te verkopen). Daarbij wilde WOFster minder geld van mij hebben dan ik wilde geven voor de Bandit + mijn Honda voor haar. Dat maakt het voor mij aanlokkelijk om voor een luttel bedrag een andere motor te rijden (die ik in eerste instantie altijd al wilde hebben) en die moderner is, krachtiger en 9 jaar jonger.

Dus het was of de WOFster's Bandit of gewoon mijn eigen motor houden, van een andere motor was geen sprake. En inderdaad, voor mij is de keuze eigenlijk al gemaakt. Daar heeft MIOB gelijk in en voor wat betreft de schade, op de linkerkant van de motor achter zijn al flinke krassen van een valpartij die ze maakte tijdens haar proefrit met de Bandit. Ze heeft helaas een traditie met vallen tijdens proefritten... :(

Kortom, daaraan is voor een eventuele nieuwe koper wel te zien dat er niks verdoezeld is (en ook de plek waar de sticker verrekte lastig ging). En met zeer hoge waarschijnlijkheid ben ik de nieuwe koper. Alleen WOF niet meer op een Honda zal even raar zijn. :D

Ik moet jullie wel complimenteren, want de beide motoren (Fazer en CB ) zijn wel mijn ding. Voorlopig een paar jaar 'Bandieten' en dan in de traditie van 4-in lijn > V-twin > 4 in lijn weer naar een V-twin, een SV 650 kan ik ook altijd waarderen.

Time will tell.

WOF
Smiley-msn.com-Divers-22137.gif

Dat vermoeden had ik al, wilde het alleen even gemeld hebben, zodat je niet op een Jandrama terecht zou komen :p

Nee, zonder gein, veel plezier op de Bandiet! :)

Is er nog iemand die hier wat over kon zeggen?

WOF in een post van gisteren. zei:
Ook zitten er om de kelken van de carburateurs van die zilveren kappen. Op de onderstaande foto zijn die duidelijk te zien. Hoe heten die dingen en waar kan ik andere krijgen, liefst zwarte. Een ander kuipruit heb ik al gevonden, maar deze dingen heb ik nog niet gevonden op het WWW.

P1010285.jpg

Ik heb al aardig wat op het wereldwijde webje zitten zoeken, maar niks, nada, noppes...

WOF
Smiley-msn.com-Triste-10035.gif

Ik zou zeggen: even licht opschuren, ontvetten en met een busje motip op je gemak zwart spuiten.

WOF in een post van gisteren. zei:
Ook zitten er om de kelken van de carburateurs van die zilveren kappen. Op de onderstaande foto zijn die duidelijk te zien. Hoe heten die dingen en waar kan ik andere krijgen, liefst zwarte. Een ander kuipruit heb ik al gevonden, maar deze dingen heb ik nog niet gevonden op het WWW.

Eh,

Blingdingen er af slopen? Heel vaak zit er zwart plastic onder....
Spuiten zou ik niet doen, op chroom houdt verf meestal niet zo lang.

Ik vind het er sterk uit zien als 'verchroomd' plastik, dat kan je rustig schuren en spuiten :)

Als het wel echt chroom is kna je ook een etsende primer halen en die er eerst op spuiten.

Ja,

Het ziet er uit als verchroomd plastic. Volgens dit plaatje kan je met schroefje 16 het gehele kapje er af halen en dan blijft het kale luchtfilter over.

air-cleaner-gsf600-1999-ux_bigsue0053fig14_3362.gif

Ik heb de afgelopen avond in de met de motor gereden (noodgedwongen, ik heb mijn auto tijdelijk uitgeleend) en het hoewel ik rustig aandeed, merkte ik toch dat zoveel vermogen op nat wegdek de motor nog zenuwachtiger maakt. Het is niet de eerste dat ik met deze motor in de regen rijd, maar ik blijf me er een onprettig en ongemakkelijk bij voelen. Ook omdat de snelheid lager ligt voelt de motor veel zwaarder aan. Ik heb na al die tijd gemerkt dat een hogere bochtensnelheid het maken van een bocht veel vloeiender maakt. Op deze snelheden lijkt het soms wel of ik met de QE2 onderweg ben.

Gang is alles, Dennis ;)

@verchroomd plastic, dat is het inderdaad, heeft de GSX ook (net onder het laatste puntje blauwe zijkap):
2004_GSX600F_bluesilver_600.jpg

Vorige week nog netjes opgepoetst ;)

Het is inderdaad gewoon plastic dat 'verchroomd' is. Ik moet dan eerst nog eens bedenken of ik dat wel wil spuiten, want niet alleen heb ik twee linkerhanden, ik heb het begrip zelfs uitgevonden. :rolleyes:

WOF
moto-cool.gif

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik heb de afgelopen avond in de met de motor gereden (noodgedwongen, ik heb mijn auto tijdelijk uitgeleend) en het hoewel ik rustig aandeed, merkte ik toch dat zoveel vermogen op nat wegdek de motor nog zenuwachtiger maakt. Het is niet de eerste dat ik met deze motor in de regen rijd, maar ik blijf me er een onprettig en ongemakkelijk bij voelen. Ook omdat de snelheid lager ligt voelt de motor veel zwaarder aan. Ik heb na al die tijd gemerkt dat een hogere bochtensnelheid het maken van een bocht veel vloeiender maakt. Op deze snelheden lijkt het soms wel of ik met de QE2 onderweg ben.

Als je van plan bent vaker de motor onder alle omstandigheden als vervoersmiddel te gaan gebruiken kan ik je de VRO cursussen aanbevelen. Op het circuit van Lelystad. Kost wat, maar daarna krijg je korting op je verzekeringspremie (bij veel verzekeraars). De cursussen zijn erg leuk, en vooral bij de VRO-2 ga je veelvuldig met de motor de waterbak in
Plaatjes van de VRO-2
Freez

P.S. Foto's zijn van de 'Ladiesday', Freezin en de Soes zijn er ook te spotten.

Freez zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Als je van plan bent vaker de motor onder alle omstandigheden als vervoersmiddel te gaan gebruiken kan ik je de VRO cursussen aanbevelen. Op het circuit van Lelystad. Kost wat, maar daarna krijg je korting op je verzekeringspremie (bij veel verzekeraars). De cursussen zijn erg leuk, en vooral bij de VRO-2 ga je veelvuldig met de motor de waterbak in
Plaatjes van de VRO-2
Freez

P.S. Foto's zijn van de 'Ladiesday', Freezin en de Soes zijn er ook te spotten.
Bedankt voor de tip, ik zal eens even googlen. Misschien dat zo'n cursus helpt met wat meer zelfvertrouwen op nat en slecht wegdek.

D.E.N.N.I.S. zei:
Bedankt voor de tip, ik zal eens even googlen. Misschien dat zo'n cursus helpt met wat meer zelfvertrouwen op nat en slecht wegdek.

Een VRO cursus kan nooit geen kwaad als je sowieso met gezond verstand onderweg bent. Er zijn echter mensen bij wie zo'n cursus averechts werkt. Een motorvriend deed eens een VRO cursus, maar alleen maar omdat hij graag op de limiet reed met zijn motor en hij zei toen "op zo'n VRO cursus leer je goed hoe je motor zich gedraagt op de limiet, dus ik kan het je echt aanraden!" Een paar dagen na de cursus lag de motorvriend in de kreukels in het ziekenhuis, hij had zijn pas verworven kennis even uitgetest en overschreed toen de limiet van zijn motor... :rolleyes: Ik heb zelf meer vertrouwen in gezond verstand dan in zo'n VRO cursus, heb jarenlang de motor voor woonwerkverkeer ingezet en heb me nog nooit onzeker gevoeld. Maar voor jou kan het wellicht een optie zijn, Dennis.

Ik denk dat wij volgend jaar maar eens gezellig saampjes een VRO gaan doen. Ik op de Bandit (waarvan het kentekenbewijs sinds 16.27u op mijn naam staat) en WOFster slaapt nog een nachtje over de Deauville 700, maar waar ze erg tevreden over was. :LOL:

WOF
0010.gif

997 GT2 RS zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Een VRO cursus kan nooit geen kwaad als je sowieso met gezond verstand onderweg bent. Er zijn echter mensen bij wie zo'n cursus averechts werkt. Een motorvriend deed eens een VRO cursus, maar alleen maar omdat hij graag op de limiet reed met zijn motor en hij zei toen "op zo'n VRO cursus leer je goed hoe je motor zich gedraagt op de limiet, dus ik kan het je echt aanraden!" Een paar dagen na de cursus lag de motorvriend in de kreukels in het ziekenhuis, hij had zijn pas verworven kennis even uitgetest en overschreed toen de limiet van zijn motor... :rolleyes: Ik heb zelf meer vertrouwen in gezond verstand dan in zo'n VRO cursus, heb jarenlang de motor voor woonwerkverkeer ingezet en heb me nog nooit onzeker gevoeld. Maar voor jou kan het wellicht een optie zijn, Dennis.
Ik voel me onzeker als de wegconditie verslechterd. Dan gaat de snelheid echt omlaag. Persoonlijk vind ik dat ook gezond verstand, maar veilig is het niet...

D.E.N.N.I.S. zei:
997 GT2 RS zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Ik voel me onzeker als de wegconditie verslechterd. Dan gaat de snelheid echt omlaag. Persoonlijk vind ik dat ook gezond verstand, maar veilig is het niet...

Tja,

Dan moet ik met jou meegaan naar de VRO-cursus, ik voel mezelf ook minder zeker met slechtere condities. Nat wegdek heeft nu eenmaal minder grip en ieder beetje grip wat ik denk kwijt te zijn, geeft bij mij al een gevoel van onzekerheid. Ik denk zelf dat het komt van het rijden van veel kilometertjes in een vierwielig voertuig en daardoor weten hoeveel de grip kan afnemen dankzij een nat wegdek.

Als je op ijs zou rijden, voel je jezelf toch ook niet zeker?

Dat op ijs rijden is mij afgelopen winter een keer per ongeluk overkomen, dat geeft pas echt een onzeker gevoel. Toen had ik na een paar kilometer acute ikverkoopdirectalmijnmotoren-plannen en ik twijfelde om verder te gaan lopen........

Ik voel me ook minder zeker met slechtere wegcondities of slechter weer. Dan gaat ook de snelheid omlaag. Maar onveilig voel ik me dan eigenlijk nooit. Ook niet toen ik met 40km/h over de Duitse Autobahn reed toen er een soort van moessonregen neerdaalde, want auto's reden toen ook niet veel sneller. Eén keer voelde ik me wat minder veilig, dat was toen ik op mijn Kwalijk Zakie GPX600 over de Nederlandse snelweg reed met windkracht 12 (inderdaad, orkaankracht). De orkaanwind had geen enkele moeite om de GPX met mij erop naar een andere rijbaan te blazen. Ik moest alles op alles zetten om in opperste concentratie het Zakie op de weg te houden. Dat was even geen gezond verstand om in die omstandigheden met de motor te gaan rijden... Maar ik ben blij dat ik die situatie ook heb meegemaakt, want daardoor weet ik nu dat ik als ik onverhoopt weer in zo'n situatie kom, niet onderuit hoef te gaan. Dat is uiteindelijk ook de essentie van ervaring, moeilijke situaties meemaken en weten hoe je ermee om moet gaan. Sommige mensen hebben daar een VRO-cursus voor nodig, anderen niet. Dat voel je zelf uiteindelijk het beste aan.

997 GT2 RS zei:
Sommige mensen hebben daar een VRO-cursus voor nodig, anderen niet. Dat voel je zelf uiteindelijk het beste aan.

Dankzij een VRO-cursus weet je wel wat er mogelijk is, hoe je moet handelen en wat niet mogelijk is. Dan had jij waarschijnlijk de kwalikzakie met windkracht 12 laten staan en was je met de trein naar huis gegaan.
Overigens heb ik met de GS ook in een zeer heftige storm gereden (weeralarm en dergelijke), niet sneller dan 90 km/uur....
Maar die had er niet zo heel veel last van terwijl de BMW al veel sneller merkbaar last van zijwind heeft. Ik geef zelf de kuip daar de schuld van.

Ik heb tijdens een rijles ook in een gigantische regenbui gereden. Dat was echt niet normaal meer. Zicht en grip waren verminderd, de regen stroomde gewoon door mijn toen net net nieuwe waterdichte motorpak. Toch was ik wel blij dat ik onder die conditities heb kunnen lessen, want door de instructies die ik die dag heb gekregen, weet ik nu wel hoe ik met mijn eigen motor moet rijden; langzamer en alle gladde wegmarkerend vermijden.

Terug
Bovenaan