StalenSnuitje
Wegverkenner
Oh, is dát dat voetballetje? Wat doet dat? Ik heb geen geluid op de werk-pc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb licht en geluid geprobeerd, maar dat hielp niet.StalenSnuitje zei:Vollidiot is inderdaad wel op z'n plaats. Ik had'm eerst met vriendelijk, later met minder vriendelijke handgebaren al lang en breed duidelijk gemaakt dat'ie maar beter wat meer afstand zou kunnen houden.
Ik doe meestal eerst de "duwende hand"-beweging en dat werkt vaak erg goed. Tot nu toe is het me pas een keer gebeurd dat het níet hielp, die kerel kwam gelijk nóg dichter op me rijden. Tja, dan kan je tussen 2 auto's en een vrachtwagen niet echt meer een kant op en dat maakte in mij een lichtelijke woede los. Half achterstevoren op de motor zitten, je zwaar gehandschoende middelvinger opsteken en een paar andere boze gebaren hielpen uiteindelijk toch wel een beetje. De kl**tzak durfde, nadat hij mij uiteindelijk toch ingehaald had, niet mijn kant op te kijken in elk geval...Ik heb licht en geluid geprobeerd, maar dat hielp niet.
Wat dat doet? Het voegt een kudde vuvuzuela's toe als achtergrondgeluid......maar bij Geelhoeds filmpjes hoor je dat amper, het lijkt meer alsof er 10 Westfields om 'm heen rijden.StalenSnuitje zei:Oh, is dát dat voetballetje? Wat doet dat? Ik heb geen geluid op de werk-pc.
Geelhoed zei:Je hoort ze nauwelijks inderdaad!
Ik heb licht en geluid geprobeerd, maar dat hielp niet.StalenSnuitje zei:Vollidiot is inderdaad wel op z'n plaats. Ik had'm eerst met vriendelijk, later met minder vriendelijke handgebaren al lang en breed duidelijk gemaakt dat'ie maar beter wat meer afstand zou kunnen houden.
Maar laten we de rechtsinhalende motorrijder die denkt dat 110 ook file is niet vergeten!![]()
Mijn jongste dochter is ooit getuige geweest van een ongeluk met fatale afloop. Motorrijder raakte eend, verloor het evenwicht en wist de enige paal te vinden. Trauma heli er bij, maar dat mocht niet meer baten. Dochterlief had wel enkele vragen aan die gekke pa die ook zo hoognodig moet motorrijden...singleframegrille zei:Op de heenweg werd ik bijna geraak door een overstekende meeuw. Anderen ervaring met als het echt gebeurd? Vrijdag rolde er een blikje over de weg, die ik gelukkig kon ontwijken, maar als je zoiets zou raken (80 km) weet ik niet hoe dat afloopt. Graag hoor ik eens een reactie van de wat meer ervaren rijders.
H'm, dat is jammer dat ik het nu pas lees. Ik heb plannen om met een maat een klein motortje (GSX400F) om te bouwen (en een cafe-racertje is imho wel het meest passend bij zo'n jaren-80 jankertje).MIOB zei:Gisteren caferacerdag Achterveld. Was echt leuk: hele bergen oude en verbouwde motoren, mooi weer, vrolijke mensen, wat wil je nog meer? (Ik weet al wat ik nog meer had gewild: Ik had gewild dat mijn eigen fiets wat verder af was, of iig op zijn minst het zadel en dat ik niet de dag van te voren de achtervering wat stugger had gezet. Zitten is momenteel niet mijn meest aangename houding).
Pininfarina zei:Een paar dagen terug vroeg ik hier nog om advies voor een andere motor.
Ik heb inmiddels mijn bandit 1200s van 2006 ingeruild op een Yamaha XVS 950a Midnight Star van 2009 met slechts 1250 km gelopen.
Heel wat anders, maar vind het een hele leuke overstap!
Volgende wk ga ik hem ophalen...
Gr. Daan
Pininfarina zei:Ik heb inmiddels mijn bandit 1200s van 2006 ingeruild op een Yamaha XVS 950a Midnight Star van 2009 met slechts 1250 km gelopen.
Heel wat anders, maar vind het een hele leuke overstap!
Scherp.Corsa-20SEH zei:over 4 jaar dus..![]()
Mijn aandrijfriem van de Savage brak na 16 jaar en dik 35.000 km. Overigens geeft het breken van deze riem niet meer schade dan de riem zelf, een wandeling en wat geregel om de motor op te halen. Het is niet zoals bij een ketting dat het halve blok aan stukken geslagen wordt.Pininfarina zei:Dank jullie wel.
Nog 6 nachtjes slapen ;-)
Iemand enig idee hoe lang zo'n aandrijfriem mee gaat. Op internet staat ca. 40000 km. Maar zit er ook een termijn aan vast ?
Gr. Daan
StalenSnuitje zei:Dat kettingsmeren kun je dan ook nog wel oplossen, mocht je dat echt willen.
rke zei:Hoi WOF,
De Bandit is een fiets met carburateurs. Dat betekent met de troep die moderne benzinepompen als benzine durven leveren dat er na een langere periode van stilstaan een soort drab onderin de carburateurs komt. Je kan de carbs ultrasoon reinigen als dit verschijnsel optreedt, maar je kan ook betere benzine tanken voordat je er last van krijgt. Ik gooi zelf altijd de optimate van de BP er in en eerlijk gezegd heb ik sinds ik deze duurdere benzine gebruik geen last meer van de carbs.
Rayban zei:Is de honda niets voor miss-WOF?
Group-buy via het VFROC, zelf geïnstalleerd. Voor de VFR was dat eigenlijk een eitje, voor de Soes moest er wat in de achterbrug geboord worden (en dat lukt niet met een gewone boor als je geen brug oid hebt), maar is uiteindelijk ook prima gelukt. Beide fietsen hebben nu in elk geval een prachtig blinkende ketting.997 GT2 RS zei:@stalensnuitje, waar heb je die pro-oiler gekocht, heb je zelf geinstalleerd of laten doen?
Nee, die op vacuum is de Scott-oiler, de Pro-Oiler werkt elektronisch op het signaal van je snelheidsmeter (of via een magneetswitch op je achterwiel als je geen elektronische snelheidsmeter hebt).singleframegrille zei:De pro-oiler werkt automatisch op het systeem van de motor (onderdruk meen ik), de osco bedien je handmatig.
Freez zei:Oh ja sticker verwijderen wil goed met lampolie.
MIOB zei:Ik wild nog zeggen dat je die stickers, mits origineel zoals op de kont, er niet af moet halen als je op het punt staat de motor te verkopen of dat iig van plan bent. Sommige kopers zullen bang zijn voor een schade verleden en overspuiten.
Maar ik ben al te laat geloof ik
Als ik het zo hoor zou ik ook een skijken naar een FZ6 Fazer. Vond het een heel erg handelbare, gemakkelijke (voor mij te makkelijk) motor. De kuip is niet enorm, maar biedt toch behoorlijk wat bescherming:
WOF in een post van gisteren. zei:Ook zitten er om de kelken van de carburateurs van die zilveren kappen. Op de onderstaande foto zijn die duidelijk te zien. Hoe heten die dingen en waar kan ik andere krijgen, liefst zwarte. Een ander kuipruit heb ik al gevonden, maar deze dingen heb ik nog niet gevonden op het WWW.
WOF in een post van gisteren. zei:Ook zitten er om de kelken van de carburateurs van die zilveren kappen. Op de onderstaande foto zijn die duidelijk te zien. Hoe heten die dingen en waar kan ik andere krijgen, liefst zwarte. Een ander kuipruit heb ik al gevonden, maar deze dingen heb ik nog niet gevonden op het WWW.
D.E.N.N.I.S. zei:Ik heb de afgelopen avond in de met de motor gereden (noodgedwongen, ik heb mijn auto tijdelijk uitgeleend) en het hoewel ik rustig aandeed, merkte ik toch dat zoveel vermogen op nat wegdek de motor nog zenuwachtiger maakt. Het is niet de eerste dat ik met deze motor in de regen rijd, maar ik blijf me er een onprettig en ongemakkelijk bij voelen. Ook omdat de snelheid lager ligt voelt de motor veel zwaarder aan. Ik heb na al die tijd gemerkt dat een hogere bochtensnelheid het maken van een bocht veel vloeiender maakt. Op deze snelheden lijkt het soms wel of ik met de QE2 onderweg ben.
Bedankt voor de tip, ik zal eens even googlen. Misschien dat zo'n cursus helpt met wat meer zelfvertrouwen op nat en slecht wegdek.Freez zei:D.E.N.N.I.S. zei:Ik heb de afgelopen avond in de met de motor gereden (noodgedwongen, ik heb mijn auto tijdelijk uitgeleend) en het hoewel ik rustig aandeed, merkte ik toch dat zoveel vermogen op nat wegdek de motor nog zenuwachtiger maakt. Het is niet de eerste dat ik met deze motor in de regen rijd, maar ik blijf me er een onprettig en ongemakkelijk bij voelen. Ook omdat de snelheid lager ligt voelt de motor veel zwaarder aan. Ik heb na al die tijd gemerkt dat een hogere bochtensnelheid het maken van een bocht veel vloeiender maakt. Op deze snelheden lijkt het soms wel of ik met de QE2 onderweg ben.
Als je van plan bent vaker de motor onder alle omstandigheden als vervoersmiddel te gaan gebruiken kan ik je de VRO cursussen aanbevelen. Op het circuit van Lelystad. Kost wat, maar daarna krijg je korting op je verzekeringspremie (bij veel verzekeraars). De cursussen zijn erg leuk, en vooral bij de VRO-2 ga je veelvuldig met de motor de waterbak in
Plaatjes van de VRO-2
Freez
P.S. Foto's zijn van de 'Ladiesday', Freezin en de Soes zijn er ook te spotten.
D.E.N.N.I.S. zei:Bedankt voor de tip, ik zal eens even googlen. Misschien dat zo'n cursus helpt met wat meer zelfvertrouwen op nat en slecht wegdek.
Ik voel me onzeker als de wegconditie verslechterd. Dan gaat de snelheid echt omlaag. Persoonlijk vind ik dat ook gezond verstand, maar veilig is het niet...997 GT2 RS zei:D.E.N.N.I.S. zei:Bedankt voor de tip, ik zal eens even googlen. Misschien dat zo'n cursus helpt met wat meer zelfvertrouwen op nat en slecht wegdek.
Een VRO cursus kan nooit geen kwaad als je sowieso met gezond verstand onderweg bent. Er zijn echter mensen bij wie zo'n cursus averechts werkt. Een motorvriend deed eens een VRO cursus, maar alleen maar omdat hij graag op de limiet reed met zijn motor en hij zei toen "op zo'n VRO cursus leer je goed hoe je motor zich gedraagt op de limiet, dus ik kan het je echt aanraden!" Een paar dagen na de cursus lag de motorvriend in de kreukels in het ziekenhuis, hij had zijn pas verworven kennis even uitgetest en overschreed toen de limiet van zijn motor...Ik heb zelf meer vertrouwen in gezond verstand dan in zo'n VRO cursus, heb jarenlang de motor voor woonwerkverkeer ingezet en heb me nog nooit onzeker gevoeld. Maar voor jou kan het wellicht een optie zijn, Dennis.
D.E.N.N.I.S. zei:Ik voel me onzeker als de wegconditie verslechterd. Dan gaat de snelheid echt omlaag. Persoonlijk vind ik dat ook gezond verstand, maar veilig is het niet...997 GT2 RS zei:D.E.N.N.I.S. zei:Bedankt voor de tip, ik zal eens even googlen. Misschien dat zo'n cursus helpt met wat meer zelfvertrouwen op nat en slecht wegdek.
Een VRO cursus kan nooit geen kwaad als je sowieso met gezond verstand onderweg bent. Er zijn echter mensen bij wie zo'n cursus averechts werkt. Een motorvriend deed eens een VRO cursus, maar alleen maar omdat hij graag op de limiet reed met zijn motor en hij zei toen "op zo'n VRO cursus leer je goed hoe je motor zich gedraagt op de limiet, dus ik kan het je echt aanraden!" Een paar dagen na de cursus lag de motorvriend in de kreukels in het ziekenhuis, hij had zijn pas verworven kennis even uitgetest en overschreed toen de limiet van zijn motor...Ik heb zelf meer vertrouwen in gezond verstand dan in zo'n VRO cursus, heb jarenlang de motor voor woonwerkverkeer ingezet en heb me nog nooit onzeker gevoeld. Maar voor jou kan het wellicht een optie zijn, Dennis.
997 GT2 RS zei:Sommige mensen hebben daar een VRO-cursus voor nodig, anderen niet. Dat voel je zelf uiteindelijk het beste aan.