A
Anoniem
Guest
Nameless zei:Onze aankomst vorig jaar was redelijk heftig trouwens![]()
Wees er maar trots op.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nameless zei:Onze aankomst vorig jaar was redelijk heftig trouwens![]()
Geelhoed zei:Nameless zei:Onze aankomst vorig jaar was redelijk heftig trouwens![]()
Wees er maar trots op.![]()
Nameless zei:Geelhoed zei:Nameless zei:Onze aankomst vorig jaar was redelijk heftig trouwens![]()
Wees er maar trots op.![]()
![]()
Bij aflevering heeft de motor een beurt gehad en daar zat (volgens mij) ook een nieuw luchtfilter bij.Rob GT zei:@Dennis, het blok moet zuiniger kunnen. Mijn broertje heeft een GSX-R 750 (in de basis volgens mij hetzelfde blok) uit 89 en die doet ook 1 op 17 ongeveer. En hij is niet echt een rustige rijder.
Zou als ik jou was eens het luchtfilter bekijken en/of een beurtje uitvoeren (mocht dit niet gebeurd zijn). Scheelde bij mijn broertje ook enorm.
(mijn 750 doet trouwens, afhankelijk van snelweg/binnenweg/files etc, tussen de 1 op 18 en 1 op 23. Maar dat is een compleet ander type motor)
D.E.N.N.I.S. zei:Bij aflevering heeft de motor een beurt gehad en daar zat (volgens mij) ook een nieuw luchtfilter bij.
Is er buiten het brandstofverbruik aan nog iets anders te merken dat de afstelling niet goed is?Freez zei:D.E.N.N.I.S. zei:Bij aflevering heeft de motor een beurt gehad en daar zat (volgens mij) ook een nieuw luchtfilter bij.
Dat hoeft niet te betekenen dat men daarna naar de afstelling van de carburateurs heeft gekeken. Als dezen ruim staan, kan je een overdreven verbruik hebben. Juist een goed afgestelde carburatiefiets is zuinig in mijn ervaring. Injecties staan meer bekend om hoog verbruik, en daar valt dan inderdaad weinig aan af te stellen. De Kawa ZX-9 doet bij mij gebruikelijk ook zo'n 1 op 19. De net aangeschafte SV-650 van "Freezin" komt ook in de buurt van de 1 op 20.
Freez
Ben je dronken ofzo?Geelhoed zei:Hoeveel weeg je zelf D.E.N.N.I.S?![]()
Oh, dat dacht ik zomaar, gezien het tijdstip en de reactant leek me dat niet onwaarschijnlijk...Geelhoed zei:Al een jaar of vier niet meer, hoezo?
Ik zocht naar redenen voor je hoge verbruik.
Ik zou de linkervoet als hoofdschuldige willen aanwijzen, maar ik weet er natuurlijk niks van.rke zei:Er is behoorlijk verschil in het draaien aan de gaskraan
Heel veel succes toegewenst. Blijf gewoon rustig, doe het gewoon zoals je het geleerd hebt en onthoud; de examinator wil ook dat je slaagt.QupiX zei:26 mei examen bijzondere verrichtingen. Moet lukken, afgezien van de langzame slalom gaat alles lekker. 27 mei theorie voor de 2e keer, eerste keer toch een beetje onderschat. Hopelijk daarna zo snel mogelijk het 2e examen en dan lekker rijden!![]()
Auto Erotomaan zei:Mag ik even heeeeel erg trots melden dat ik (hopelijk) eind deze maand mijn Ducati Monster 796 afgeleverd krijg?!
Diamond silk black met een rood frame, Carbon Termignoni uitlaten en het een en ander aangepast (zadel, veer, stuur) aan mijn (gebrek aan) lengte.
Heb nu kaakpijn van de constante grijns op mijn gezicht... can't wait!!!
![]()
Heel veel succes toegewenst.QupiX zei:Vandaag, half 3, examen bijzondere verrichtingen. Zenuwachtig!
Gefeliciteerd.QupiX zei:Geslaagd! Ging helemaal goed, daar les je dan al die weken voor, 5 minuutjes oefeningen doen! Nu bier!![]()
D.E.N.N.I.S. zei:Oh, dat dacht ik zomaar, gezien het tijdstip en de reactant leek me dat niet onwaarschijnlijk...Geelhoed zei:Al een jaar of vier niet meer, hoezo?
Ik zocht naar redenen voor je hoge verbruik.
Lees dit eens, hoewel Rob GT aangeeft dat zijn broer met hetzelfde motorblok 1 op 17 te rijden, staat onder de link dat 1 op 15,7 normaal is voor dit blok. Mogelijk heeft het blok waar Rob het over heeft een hele andere afstelling waardoor hij wel zuiniger rijd.
Rob GT zei:Heb overigens gisteren zelf ff op een CB250 gereden. Twijfel of ik zoiets ga gebruiken voor woon-werk verkeer (niet over de snelweg). Rijdt nog best grappig zo'n ding. Mis alleen wat snelheid en remkracht, maar een verbruik van 1 op 30 doet dan weer een hoop goed![]()
MIOB zei:zat afstand met 50 km/u...
Dat lijkt me sterk, het nummerbord van de Mazda is 2,5 keer zo ver weg. En dat lijkt me meer dan 5 meter....MIOB zei:was een meter of 2.