Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

@Dennis, het blok moet zuiniger kunnen. Mijn broertje heeft een GSX-R 750 (in de basis volgens mij hetzelfde blok) uit 89 en die doet ook 1 op 17 ongeveer. En hij is niet echt een rustige rijder.

Zou als ik jou was eens het luchtfilter bekijken en/of een beurtje uitvoeren (mocht dit niet gebeurd zijn). Scheelde bij mijn broertje ook enorm.

(mijn 750 doet trouwens, afhankelijk van snelweg/binnenweg/files etc, tussen de 1 op 18 en 1 op 23. Maar dat is een compleet ander type motor)

Nameless zei:
Geelhoed zei:
Nameless zei:
Onze aankomst vorig jaar was redelijk heftig trouwens :)

Wees er maar trots op. :rolleyes:

o_O

Ik ben er waarschijnlijk deze keer ook weer bij! Net als de voorgaande 3x. (y)
Moet het weer alleen wel wat beter zijn dan afgelopen zondag...

Rob

Rob GT zei:
@Dennis, het blok moet zuiniger kunnen. Mijn broertje heeft een GSX-R 750 (in de basis volgens mij hetzelfde blok) uit 89 en die doet ook 1 op 17 ongeveer. En hij is niet echt een rustige rijder.

Zou als ik jou was eens het luchtfilter bekijken en/of een beurtje uitvoeren (mocht dit niet gebeurd zijn). Scheelde bij mijn broertje ook enorm.

(mijn 750 doet trouwens, afhankelijk van snelweg/binnenweg/files etc, tussen de 1 op 18 en 1 op 23. Maar dat is een compleet ander type motor)
Bij aflevering heeft de motor een beurt gehad en daar zat (volgens mij) ook een nieuw luchtfilter bij.

D.E.N.N.I.S. zei:
Bij aflevering heeft de motor een beurt gehad en daar zat (volgens mij) ook een nieuw luchtfilter bij.

Dat hoeft niet te betekenen dat men daarna naar de afstelling van de carburateurs heeft gekeken. Als dezen ruim staan, kan je een overdreven verbruik hebben. Juist een goed afgestelde carburatiefiets is zuinig in mijn ervaring. Injecties staan meer bekend om hoog verbruik, en daar valt dan inderdaad weinig aan af te stellen. De Kawa ZX-9 doet bij mij gebruikelijk ook zo'n 1 op 19. De net aangeschafte SV-650 van "Freezin" komt ook in de buurt van de 1 op 20.

Freez

@ Geelhoed en nameless: Burnen heb ik ook al een aantal keer gedaan :D maar dan wel met een slechte band, nu heb ik er een michelin pilot road 2 compound omliggen van 140 euro en daar zal je mij niet mee zien burnen. Dingen zijn duur! Wel mooie foto's nameless! en mooie motor!!

Freez zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Dat hoeft niet te betekenen dat men daarna naar de afstelling van de carburateurs heeft gekeken. Als dezen ruim staan, kan je een overdreven verbruik hebben. Juist een goed afgestelde carburatiefiets is zuinig in mijn ervaring. Injecties staan meer bekend om hoog verbruik, en daar valt dan inderdaad weinig aan af te stellen. De Kawa ZX-9 doet bij mij gebruikelijk ook zo'n 1 op 19. De net aangeschafte SV-650 van "Freezin" komt ook in de buurt van de 1 op 20.

Freez
Is er buiten het brandstofverbruik aan nog iets anders te merken dat de afstelling niet goed is?

Al een jaar of vier niet meer, hoezo?

Ik zocht naar redenen voor je hoge verbruik.

Geelhoed zei:

Oh, dat dacht ik zomaar, gezien het tijdstip en de reactant leek me dat niet onwaarschijnlijk...

Lees dit eens, hoewel Rob GT aangeeft dat zijn broer met hetzelfde motorblok 1 op 17 te rijden, staat onder de link dat 1 op 15,7 normaal is voor dit blok. Mogelijk heeft het blok waar Rob het over heeft een hele andere afstelling waardoor hij wel zuiniger rijd.

Had ik gelezen, maar je lijkt er zelf nog over in te zitten. Wellicht is Rob's broertje wat lichter.

Het verbruik van motoren wisselt nogal.

Er is behoorlijk verschil in het draaien aan de gaskraan, iedere kilogram extra bestuurder is merkbaar en motoren worden gebouwd op maximaal vermogen en niet op maximale efficiëntie. Bovendien is goed warmdraaien veel meer merkbaar, vooral luchtgekoelde blokjes hebben lang nodig om goed warm te draaien. Zo lang dat het verbruik bij mijn GS500 tientallen procenten lager is als ik dit meet over langere afstanden. Bij 20 km woon./werk zit ik op 1 op 18 / 20, bij stukjes van 100 km zakt dit naar 1 op 22 / 24.

Maar probeer dan eens een motorscooter. 1 op 30 is haalbaar. Of dat ding wat indirect ook op uranium kan rijden: de vectrix.

26 mei examen bijzondere verrichtingen. Moet lukken, afgezien van de langzame slalom gaat alles lekker. 27 mei theorie voor de 2e keer, eerste keer toch een beetje onderschat. Hopelijk daarna zo snel mogelijk het 2e examen en dan lekker rijden!:D

QupiX zei:
26 mei examen bijzondere verrichtingen. Moet lukken, afgezien van de langzame slalom gaat alles lekker. 27 mei theorie voor de 2e keer, eerste keer toch een beetje onderschat. Hopelijk daarna zo snel mogelijk het 2e examen en dan lekker rijden!:D
Heel veel succes toegewenst. Blijf gewoon rustig, doe het gewoon zoals je het geleerd hebt en onthoud; de examinator wil ook dat je slaagt.

Net even € 30 uitgegeven voor een nieuw vizier voor mijn helm. Ik werd een beetje kriegel van de krassen.

Mag ik even heeeeel erg trots melden dat ik (hopelijk) eind deze maand mijn Ducati Monster 796 afgeleverd krijg :D?!
Diamond silk black met een rood frame, Carbon Termignoni uitlaten en het een en ander aangepast (zadel, veer, stuur) aan mijn (gebrek aan) lengte.
Heb nu kaakpijn van de constante grijns op mijn gezicht :)... can't wait!!!
29748_110233865685450_100000965107563_58419_2060811_n.jpg

@ Auto Erotomaan:

[size=x-large]Wow.....[/size]

Dat van die grijns ken ik, zelf ook last van.

Dank u dank u :D!
Nog 2-3 lange weken wachten.. kunnen de weergoden ondertussen hun best doen de zon weer tevoorschijn te toveren..:cool:!

@QupiX: Ik had de langzame slalom helaas ook fout op het examen :(, Ik had niet genoeg tijd genomen voor een fatsoenlijke aanloop, ik dacht van ach, ik kan het wel dus moet zo ook wel lukken...:cry:
Tip: Neem een lange aanloop bij elke oefening!!! Afgezien van de vertragingsoefening mag je een aanloop nemen zolang als je wil. Theorie moet wel lukken toch? Gewoon dat theorieboekje van binnen en van buiten kennen, dus niet alleen maar examenvragen gaan leren. Je staat er versteld van hoeveel mensen daarmee denken hun theorie 'eventjes' te halen.

PS: Gebruik je Verjo of VekaBest?

Auto Erotomaan zei:
Mag ik even heeeeel erg trots melden dat ik (hopelijk) eind deze maand mijn Ducati Monster 796 afgeleverd krijg :D?!
Diamond silk black met een rood frame, Carbon Termignoni uitlaten en het een en ander aangepast (zadel, veer, stuur) aan mijn (gebrek aan) lengte.
Heb nu kaakpijn van de constante grijns op mijn gezicht :)... can't wait!!!
29748_110233865685450_100000965107563_58419_2060811_n.jpg

Kolére wat gaaf.

[size=x-large]Gefeliciteerd!![/size]

WOF
surpris-yeux-crie.gif

Gisteravond ben ik voor het eerst met de motor naar mijn werk gegaan. Het was echt prachtig om de gezichten te zien van mijn collega's die buiten aan de koffie zaten. :) Die zijn van mij alleen maar (voorheen) de Fox en (nu) de Pixo gewend.

Vijf minuten later kwam een andere collega op zijn M800 en overschaduwde de mijne met de looks van zijn motor. Ik vind dat echt een van de mooiste motoren die je kunt kopen.

Een Hayabusa is verschrikkelijk, vooral het nieuwste model. Het lijkt niet eens op een motor ;)

Vandaag met de motor naar mijn werk, rijd ik het magazijn binnen nog langzamer dan stapvoets, wil ik stoppen mis ik toch de grond met mijn been.. dus daar ging tie :( richting de grond... wat ben ik blij dat ik niet klein uitgevallen ben, want anders had ie echt op de grond gelegen.. Nu kon ik hem net houden zo een 5 cm van de grond, en omhoog tillen met heel vele moeite dat wel.. Maar hij is nog heel :D

Geslaagd! Ging helemaal goed, daar les je dan al die weken voor, 5 minuutjes oefeningen doen! Nu bier!:D

@ QupiX: gefeliciteerd!

Ik heb vandaag de motor maar weer eens gepakt voor een lekker bui(t)enritje. Ik had de buienradar wel gecheckt, maar in mijn enthousiasme niet goed gekeken denk ik. En die waarschuwing in het rood bovenaan stond er toen nog niet (of ook niet gezien...).

Naamloos.jpg

Dat droge hoekje bij Apeldoorn was nog leuk. Daarna begon het te spetteren, te regenen, te gieten, te storten! Ik heb een normaal leren pak met van die textielen stukken op de minder te beschermen gedeelten voor de ventilatie. Eerst liep het mijn handschoenen in, toen mijn laarzen, toen werd m'n kruis nat en daarna m'n nek. Wat een ellende :cry:, het enige dat nog droog bleef, was m'n haar....

Ik zag gelukkig ook nog andere motorrijders. dat dan weer wel. Ik heb verder rustig aangedaan. Gelukkig reed het overige verkeer ook aangepast.

Als het vanavond droog is, misschien maar even droogrijden :D.

D.E.N.N.I.S. zei:
Geelhoed zei:

Oh, dat dacht ik zomaar, gezien het tijdstip en de reactant leek me dat niet onwaarschijnlijk...

Lees dit eens, hoewel Rob GT aangeeft dat zijn broer met hetzelfde motorblok 1 op 17 te rijden, staat onder de link dat 1 op 15,7 normaal is voor dit blok. Mogelijk heeft het blok waar Rob het over heeft een hele andere afstelling waardoor hij wel zuiniger rijd.

Hmmm, hij weegt ongeveer 80 KG.
Maar zal wel kloppen dan. Geloof dat bij meer stadsverkeer mijn broertje ook zoiets rijdt.

Heb overigens gisteren zelf ff op een CB250 gereden. Twijfel of ik zoiets ga gebruiken voor woon-werk verkeer (niet over de snelweg). Rijdt nog best grappig zo'n ding. Mis alleen wat snelheid en remkracht, maar een verbruik van 1 op 30 doet dan weer een hoop goed o_O

Rob

Vanmorgen nog eventjes naar Zeeland gereden. Toch wel windgevoelig, zo'n grote kuip, het lijkt wel een personenwagen zo erg. Maar het grote voordeel: twee keer een uurtje lang regen gehad, toch is mijn pak nog behoorlijk droog. Hij hangt op de normale kapstok, zeg maar.

Rob GT zei:
Heb overigens gisteren zelf ff op een CB250 gereden. Twijfel of ik zoiets ga gebruiken voor woon-werk verkeer (niet over de snelweg). Rijdt nog best grappig zo'n ding. Mis alleen wat snelheid en remkracht, maar een verbruik van 1 op 30 doet dan weer een hoop goed o_O

Voor de Randstad met z'n 100 km/uur snelwegen zijn dat ideale vervoersmiddellen. Goedkoop, ultrazuinig, je kan hem in een fietsenstalling parkeren en tussen de file door is "a piece of cake". Ik ben afgelopen vrijdag nog aan het tobben geweest met de Dikke Duitser, al dat plastic past vaak maar net aan tussen het blik door. (De GS500 wacht op zijn verse vlotternaalden, ze liggen al op de kast te wachten.)

Bovendien: veel criminele Medelanders trekken de neus op voor een motor met minder dan 100 paardjes. Zo'n low-budget fiets scheelt dus enorm in gesjouw met sloten en kettingen en verzekeringspremie. Mijn Savage heeft in 18 jaar slechts een paar keer met meer op slot gestaan dan alleen het standaard contactslot........

Wilde ik vanmorgen lekker op de VFR naar het werk, is de accu leeg :cry: En ik wilde nog wel een stukje filmen uitproberen...

Morgen in de herkansing. Gebeurt me wel een beetje te vaak trouwens, een lege accu :rolleyes:

Ja, en?

Als je maar genoeg filmt kan je van elk voertuig zat overtredingen in beeld krijgen.

75404987.jpg

zat afstand met 50 km/u...

MIOB zei:
was een meter of 2.
Dat lijkt me sterk, het nummerbord van de Mazda is 2,5 keer zo ver weg. En dat lijkt me meer dan 5 meter....

Gekke beeldafmetingen trouwens, is het een bijgesneden plaatje? Wat is je beeldhoek en brandpuntsafstand?

Geen idee. Is een screenshot. Ik heb eergisteren wat lopen experimenteren met de camera en aan laten staan op de terugweg. De positie is erg laag en halverwege de motor, daardoor vertekend het mogelijk iets?

Denk het niet. De kentekenplaat op de passat is 2,5 keer zo breed als die op de mazda/opel dus die is 2,5 keer dichterbij de camera.

Gewoon een keer calibreren, dan weet je hoeveel pixels een nummerbord is op 10meter afstand.

Terug
Bovenaan