Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Komt die BMW uit Duitsland of uit Hong Kong?
(Na het zien van bovenstaand filmpje lijkt het idd een copy van de R6)
Desalniettemin een mooie fiets.

Ik heb mijn cat weer helemaal klaar en de XTZ750 heeft inmiddels het veld weer mogen ruimen (too mutch work)
Toch blijft het kriebelen, misschien een leuke xt600 voor erbij?
--
Ik kan je foto`s niet vinden op die link MIOB.

Yeaaaahhhh, eindelijk, ein-de-lijk mijn in oktober bestelde dingen uit de US binnen... ('vrienden' die beloven het voor je op te sturen maar het een half jaar uistellen..)
Maargoed, ben erg blij met mijn helm..=D
De Alpinestars handschoenen had ik gekocht voor erbij, was een erg leuk prijsje en hetzelfde geldt voor die Icon kinkyboots =P.. (of ik ze echt ga dragen weet ik niet, maar het leek me wel handig met m'n korte pootjes.. gewone laarzen heb ik toch al)
Alleen de !#$%$ Nederlandse douane... liet me even 150,- euro afrekenen voor het pakket met de helm & handschoenen..:( ggrrrrrr...
foto:
img5963t.jpg

Ik ga die foto van die 'kinkyboots' even naar mijn vriendin doorsturen geloof ik...
0001.gif

Maar even een andere vraag, hoe heb je die helm gepast dan? Eerst naar een motorzaak hier, passen, en dan dat model in America bestellen?

Zodadelijk maar eens de NTV aantrappen, het is prachtig weer hier!

WOF
moto4.gif

Yup, ik heb de maat van Shoei eens gepast in een motorzaak, daarnaast gewoon een meetlintje om mijn hoofd getrokken om te dubbelchecken.
Je hebt maattabellen (per merk?) waarin staat hoeveel cm welke maat is, en dat klopt wel aardig dus ;)

PS: als je vriendin die 'kinkyboots' bestelt; koop ze dan minimaal 1 maat groter dan haar eigen schoenmaat...pretty tight fit >_<!

Hoop dat je een mooi ritje hebt gemaakt vandaag, was echt superweer..!

Idd, klinkt ook erg leuk! Ben al wezen kijken, woensdag nog een keer met een vriend van me die dan ook even gaat proefrijden (hij heeft zn rijbewijs al een aantal jaar) zodat we het dan ook weten of er iets goed mis is of niet. Kan niet wachten!

Ik heb m! Vanmiddag ook ff proefgereden, geweldig! Ik dacht dat mn lesmotor hard ging, maar dit slaat echt alles.. de acceleratie, het remmen, alles, wauw! Nu nog een paar maandjes tot mn rijbewijs... word moeilijk!

@ Qupix: jij lest toch op een 25kw? En de bandit is vast nog niet begrensd? Dan valt het verschil wel op ja..

Maarrre niet mee gaan rijden he :p ;)

Gisteren heerlijk gereden, maar: wat een blinde **** in die auto's hé. Niet te geloven.

En terug werd dat nog eens bevestigd: Vlak voor wij door Breuelen reden is daar een motorrijder om het leven gekomen, kreeg geen voorrang. Dit filmpje filmde een andere motorrijder gisteren:

https://www.youtube.com/watch?v=njXUUyolKHU

Zo knullig kan het allemaal gaan. Doe dus maar voorzichtig...

En ook gisteren, nog 1 van de lokale groep hier:

Ik heb geen zin/tijd/puf/energie om terug te lezen,dus bij deze mijn verhaal:
ben vannochtend op de n65 in aanraking gekomen met een niet voorrang verlenende bus met aanhanger.ik ben gelukkig tussen het busje en de aanhanger door gelanceerd om 15 mtr verderop te landen in het zij terrein.

Ik heb mijn onderarm zodanig gebroken dat deze gezet moest worden met een plaat. Tevens heb ik een breuk in mijn elleboog,gekneusde knieen en voet/tenen.verder heb ik heel veel mazzel gehad!

Ben nu eindelijk goed wakker van de narcose en de pijn is nog te doen. Heb wel echt heel veel pijn gehad.als het goed is mag ik morgen weer naar huis.

Met links typen is kut op deze neukia!!
/vanuit zknh in den bosch,ik ga me ff lekker laten plat spuiten

Auto's houden echt heel weinig rekening met motoren, je kan in een file zo de autorijdende motorrijders van de alleen-autorijdende groep onderscheiden, die gaan tenminste even ruimte als je eraan komt.

Zouden ze eigenlijk in het theorie examen v/d auto moeten gooien: motorrijden in de file, wat te doen als automobilist en welk verhoogd risico motorrijders lopen als automobilisten zich niet aan de regels houden.

Nee, op de Insignia rijder.

E-G zei:
Zouden ze eigenlijk in het theorie examen v/d auto moeten gooien: motorrijden in de file

Is er toch al? Automobilisten hoeven voor achteropkomende motoren net zo min opzij te gaan als voor achteropkomende auto's.
Motoren hebben geen recht op de ruimte, het is alleen niet verboden.

Geelhoed zei:
Nee, op de Insignia rijder.

E-G zei:
Zouden ze eigenlijk in het theorie examen v/d auto moeten gooien: motorrijden in de file

Is er toch al? Automobilisten hoeven voor achteropkomende motoren net zo min opzij te gaan als voor achteropkomende auto's.
Motoren hebben geen recht op de ruimte, het is alleen niet verboden.

Ruimte maken is dus ook totaal niet nodig (in normale situaties) wanneer je een beetje normaal op je eigen rijbaan rijdt. Ik waardeer 'ruimtemakers' altijd meer om het feit dat ze laten zien dat ze mij gezien hebben dan om de extra ruimte die ik krijg.

Die Insignia rijder zit gewoon te slapen. Hij zal zonder twijfel, naast een hogere verzekeringspremie, ook nog een bekeuring krijgen voor onoplettend rijgedrag.

On a lighter side: Vandaag ga ik meerijden in een toertocht die georganiseerd is door de rijschool waar ik gelest heb. Hopelijk kloppen de weerberichten.

images.aspx

Heren motormuizen,

Het lijkt wel alsof de particuliere tweedehands motormarkt na een zeer diep dal weer aantrekt. Ervaren jullie dat ook zo?

Ik had een Savage te koop staan. Drie jaar terug, 1250 euro voor een goed functionerend brommertje. Inmiddels verkocht voor 700 euro.
En wat hoor ik nu van allerlei kanten?
"Oh, voor dat geld had ik hem ook graag willen hebben."

Ja hallo, hij staat te koop zodat jij mij kan benaderen om hem te kopen. Neem dan even contact op.........

Dat kan via e-mail, met een ouderwetse telefoon en het kan zelfs via een speciaal mail-schermpje op MP. Drie keer te koop gestaan, veel onzin-biedingen en mailtjes gehad en zegge en schrijven een beller. Die beller heeft hem gezien, 700 flappen afgetikt en hij is er mee naar huis gereden.

Affijn, na 17 jaar het trouwe motortje aan een vreemde meegeven en hem er succes mee wensen voelt toch raar. Het is wel het voertuig wat ik het langst in bezit gehad heb, ik kon zelfs het kopie-deel-III met geen mogelijkheid meer terugvinden....

rke zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
On a lighter side: Vandaag ga ik meerijden in een toertocht die georganiseerd is door de rijschool waar ik gelest heb. Hopelijk kloppen de weerberichten.

Hebben ze volgende week dan weer een toertocht?

rijschool zei:
We zijn er dit jaar vroeg bij, de jaarlijkse rijschooltour is op zondag 25 april.
Ja, volgende week hebben ze nog een toertocht. Als ik goed heb begrepen mag dan iedereen meerijden. Vandaag was het voor de leerlingen van de afgelopen jaar.

De rit was echt leuk en lekker gevarieerd. We zijn binnendoor (en dan bedoel ik ook echt binnendoor, boerenlandwegen e.d) van hier naar st. Maarten en Alkmaar gereden om vervolgens via Stompetoren en de rest in Purmerend uit te komen. Daarna richting het IJsselmeer en lekker relaxed richting Hoorn. Kortom lekker ritje.

We reden met 14 motoren en de mijne was verreweg de oudste.
reus4.jpg

Deze twee waren m.i de mooiste in het rijtje
reus2.jpg

reus3.jpg

reus5.jpg

reus.jpg

Nou, het was inderdaad zalig weer voor een tochtje.

Toch, als ik zo jouw "mooisten" eens bewonder ben jij meer een chopperrijder dan een toerrijder. Ik bedoel maar: openlijk toegeven dat je een Herlie mooi vindt... dat doen alleen chopperrijders.

Ik ben lekker aan het prutsen geweest. Der Helmut in het zonnetje gezet, verankerd in de tuin en toen de standaards er onder uit gehaald. Het mechaniekje had wel erg veel pekel te eten gehad en daardoor wilde hij niet meer inklappen zonder hulp van buitenaf. De dames waren lekker naar de handbal en ik heb deze zondag heerlijk in het zonnetje zitten prutsen met kruipolie, verf, remmenreiniger en dergelijke.
Tussendoor heb ik de buurman ook nog op gang geholpen met zijn kwalikzakie. Het ding was nog in winterslaap en hij wilde niet wakker worden. Naar mijn idee is dit een kwestie van goeiekopie benzine er in gooien vlak voordat hij in winterslaap gegaan is. Maar goed, remmenreiniger doet wonderen, (je kan ook de hele motor flink schudden).

Doe voor de gein eens de volgende test: Neem een leeg en schoon jampotje, doe er wat benzine in, dekseltje er op en laat het een maandje stilstaan. Dan zie je dat goedkope benzine gaat schiften, er zakt een soort gelei-achtig bezinksel naar beneden. Op die prut starten is echt een uitdaging, zeker voor een carburatiefiets.

Machtig motorweekeinde, echter ben ik zelf erg verkoudeno_O

Wel dit weekeinde Ms Freez eindelijk zien rijden op haar recent aangeschafte Suzuki SV-650S. Het had wat mentale voorbereiding nodig, ze had volgens mij 9 jaren niet op een motor gezeten, maar het is net als fietsen. Ze reed als het ware zo weg, en alleen de korte bochjes boezemen nog wat voorzichtigheid in. De motor is een gevalletje marktplaats, bouwjaar '99 met 18.000 kilometers op de teller. Aan de ene kant zo goed als nieuw (mooi in de lak, frame e.d. is erg netjes) Echter de vorige eigenaar heeft er heel erg weinig mee gereden. Rijden doet het ding wel erg goed, maar hij heeft wat kleine issue's die ik nog op moet lossen; paar roestplekjes, ketting moet eigenlijk vervangen, voorvorkpoten polijsten en hij lekt olie uit de deksel van de koppeling. dit een euvel dat ik vaker op Internet tegenkwam, niets ernstigs de dekseltjes zijn van kunststof en kunnen kromtrekken en daardoor lekken. Vervangen van alleen de pakking is meestal geen succes, maar het dekseltje zelf is niet erg duur.
Op internet ook al een bestelling lopen voor een Takkoni demper. De originele demper is te bescheiden, Deze soundcheck klinkt al heel wat beter

De Kawa doet nog gewoon wat ie doen moet, wel een fors verschil tussen Soesje en 'de kwak'.

P.S. nog mensen naar de WK Superbikes op assen komend weekeind?

Freez

rke zei:
Toch, als ik zo jouw "mooisten" eens bewonder ben jij meer een chopperrijder dan een toerrijder. Ik bedoel maar: openlijk toegeven dat je een Herlie mooi vindt... dat doen alleen chopperrijders.
Ik moet inderdaad toegeven dat ik choppers heel erg mooi vind. En het is dat ik slechte ervaringen heb met chopper (rijlessen 1992, Yamaha 350, te laag, opgevouwen zithouding) anders zou ik inderdaad ook op een choppper rijden.

D.E.N.N.I.S. zei:
rke zei:
Ik moet inderdaad toegeven dat ik choppers heel erg mooi vind. En het is dat ik slechte ervaringen heb met chopper (rijlessen 1992, Yamaha 350, te laag, opgevouwen zithouding) anders zou ik inderdaad ook op een choppper rijden.

Een HD zit wel heel wat beter dan een Yamaha 350. Een grotere Virago zit ook al een stuk beter.

Overigens zijn die sportsters tweedehands niet al te duur. Dit voornamelijk omdat "de kenners" het "de verkeerde Harley" vinden. Reken wel op het onderhoud zoals veel HD's dat kennen. Een voorbeeld: je wordt spontaan grootverbruiker van loctite.

Een voorbeeld: je wordt spontaan grootverbruiker van loctite.
:D

Mijn aanstaande ex-vriendin :)p) is vandaag ook weer op de motor. In tegenstelling tot mijzelf heeft zij wél veel voordelen om de tweewieler boven de auto te verkiezen: minder last van file (ik heb nooit file), dus kortere reistijd en goedkoper (verbruikt 15% minder dan de auto).
Vorig seizoen klaagde ze na zo'n ritje (75km) wel eens over last van de polsen/tintelende handen, maar daar is tot nu toe nog geen sprake van. Misschien ook wel weer een kwestie van gewenning. Het is jammer dat we qua financiën even forse andere plannen hebben, anders zou ik eens met haar naar een Honda Deauville o.i.d. gaan kijken.

D.E.N.N.I.S.

Als je een cruizer wil hebben die goed zit, stuurt en rijdt, kan ik je een Moto Guzzi California aanbevelen.

Zelf heb ik niets met cruizers.

Freez

Gefelicteerd met je aanstaande huwelijk dan, sn :)

Heerlijk motorrijweer, maar aangezien de Universiteit UItrecht zich nog ambenaarachtiger gedraagt dan de ambtenaren waar ze zelf op schelden ben ik al een paar weken van 's ochtends vroeg tot laat in de avond bezig. Ze maken geen vriendjes...

Alleen donderdag even pauze genomen voor een ritje.

IMG_5957.JPG

Vriendin tokkelde vrolijk mee.

Ik ben al zo'n 23 jaar gelukkig met dezelfde vrouw; kids, gezamelijke eigen huis de hele ratteplan.

Maar getrouwd zijn we nooit, tot nu toe ook geen behoefte aan gehad. If it ain't broken, don't fix it:D

Maar ongetrouwd schaar ik mij dus al decennia lang niet meer onder de "vrije jongens".

Freez

Feli stalensnuitje.
---
@QupiX, feli met de bandit.

Ik heb gisteren mijn cat ook weer van stal gehaald en in het loosdrechtse rond gereden.
Hij rijdt weer super met vers rubber en de stalen remleidingen remmen perfect.

Even terug lezend op Dennis zijn brandstof verbruik.
Ik vindt dat die soez een aardige slok lust.
Mijn thundercat verbruikt gem 1:20 bij normaal gebruik.

Een virago zit ook niet goed hoor, ik heb mijn virago (750) juist de deur uit gedaan omwille van de slechte zithouding.
Maar idd ze kosten weinig, voor 2000 koop je al een mooi poetsobject.

Ik vindt dat die soez een aardige slok lust.
Mijn thundercat verbruikt gem 1:20 bij normaal gebruik.
Inderdaad, de GSX doet ook zo'n beetje 1:20, de VFR 1:18.

Over stalen remleidingen gesproken, als de huidige aan vervanging toe zijn, zou ik dat ook wel willen. Net als een setje andere (progressieve) voorveren. Mag van mij allemaal wel wat steviger.

Ik heb ook stalen onder de gixxer zitten. Maargoe ddie zaten er al onder, afgelopen weekend was inderdaad ideaal rij weer.. helaas moest ik aan de auto werken om de afkeurpunten aan te pakken.

"Reken wel op het onderhoud zoals veel HD's dat kennen. Een voorbeeld: je wordt spontaan grootverbruiker van loctite"

Zoals je als "ervaringsdeskundige" dan ook wel zal weten is dat een Sportster een zeer betrouwbare motor is en dat dat "onderhoud" niet veel meer voorsteld dan bij de gemiddelde motor.

xlh883 zei:
"Reken wel op het onderhoud zoals veel HD's dat kennen. Een voorbeeld: je wordt spontaan grootverbruiker van loctite"

Zoals je als "ervaringsdeskundige" dan ook wel zal weten is dat een Sportster een zeer betrouwbare motor is en dat dat "onderhoud" niet veel meer voorsteld dan bij de gemiddelde motor.

Moet je er niet bij vermelden dat bij correct onderhoud een HD erg hoge kilometerstanden kan halen?

Een collega van mij (van wie ik ook gehoord heb dat je bij vrijwel iedere HD alle boutjes met loctite vast moet zetten) loopt altijd te roepen dat een HD zeer hoge kilometerstanden kan halen. Hij beweert dat en ik weet dat hij relatief veel van Harley's weet. Ik papegaai hem dus gewoon na.
Ik heb zelf geen ervaring met HD's, ik heb er alleen ooit een paar klein stukjes op gereden. Het is "niet mijn fiets" maar ik denk dat er een aantal mensen heel gelukkig kunnen zijn met een HD. Wat ik zo links en rechts hoor, zijn er HD-haters en HD-lovers, een tussenweg zie je maar zelden.

Ik weet van diezelfde collega dat het onderhoud van een HD niet echt goedkoop is. Ik hoor af en toe bedragen noemen waar ik toch enigzins van achter mijn oor krabbel. Maar, ik doe het onderhoud aan mijn motoren zelf, dus ik schrik al snel van bedragen.

Waarschijnlijk kan jij Dennis een beter idee geven over de kosten van een HD rijden. Ik heb hem er op attent willen maken dat een Sportster in aanschaf niet zo duur is als men doorgaans van een HD denkt. Bij HD denkt men vaak aan tienduizenden euro's en marktplaats laat zien dat dat voor een Sportster best wel mee kan vallen.

Ik rij nu al een aantal jaren naar volle tevredenheid sportster en heb er in die jaren, behalve het reguliere onderhoud, nog nooit andere onkosten aan gehad (ook nog nooit iets losgetrilt). Ik heb dan wel een "adresje" waar ik het onderhoud laat uitvoeren maar ook voor de doe het zelver is de sportster een ideale motor om zelf aan te knutselen. Met een werkplaatshandboek kun je de meeste klusjes zelf wel uitvoeren. Maar zoals met de meeste vooroordelen is ook het vooroordeel van de "onbetrouwbare" Harley een heel hardnekkige.

Met zo'n Sportster zou ik me heel leuk kunnen vermaken. Het is voor mij een droom om een Harley te mogen bezitten, maar als ik nog eerlijker ben dan zou ik nog liever bij deze fabrikant een motor kopen.

Een OCC chopper? Ik vind het af en toe wel kunstig wat ze fabriceren en van de POW/MIA heb ik een model gehad (meer vanwege de achtergrond), maar het overgrote deel is gewoon te erg voor woorden. Ik ben sowieso geen chopperfan eigenlijk, maar ieder zijn meug.

@stalensnuitje, gefeliciteerd! Ik ben nog aan het aftellen tot 15-9-2011.

Over verbruik gesproken, toevallige de NTV weer eens gepeild na twee tanken en ca 1:20 gereden.

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68011.gif

Terug
Bovenaan