Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Vanmiddag binnen gekegen:
32048209.jpg

D.E.N.N.I.S. zei:

Staat vast mooi op een GSX 750F ..:rolleyes:

Feli, maar waar blijven de plaatjes DENNIS??

Zelf ben ik sinds vorige week eigenaar van deze prachtige [size=x-small]ietwat afgetrapte[/size] Yamaha xtz750 super tenere.
yep, nummer 3 is in the house.

100_0945-1-1.jpg

Leuk om een beetje op te knappen om vervolgens te gebruiken waarvoor hij gemaakt is. (nee, ga niet naar Dakar)

Gelukkig kan ik donderdag naar de motorbeurs, hoop daar het een ander aan onderdelen te scoren.

Rayban zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Staat vast mooi op een GSX 750F ..:rolleyes:

Feli, maar waar blijven de plaatjes DENNIS??

Het is nog niet helemaal rond, maar ik heb wel al een aanbetaling gedaan. Daardoor is hij wel voor mij gereserveerd (in de advertentie staat hij al als verkocht), maar de deal komt pas echt rond na een tevreden proefrit. Geloof me, dat zal slechts een formaliteit zijn, want ik wil hem gewoon hebben. Ik heb alleen op dat motorforum gezegd dat het al rond was, omdat ik het wachten een beetje beu was.

Het is een oudje, maar hij is bijna perfect(klik hier voor de advertentie). Zo staat hij daar al enkele maanden op een nieuw baasje te wachten en hij startte gewoon na een aantal omwentelingen van de startmotor.

foto005800x600.jpg

MOOOOOOI. Heb zelf een tijdje getwijfeld om het zusje (gsx 600 f) aan te schaffen. Ik vind dit een van de mooiste modellen. Alvast gefeliciteerd!

@Rayban, Ik vergeet je helemaal te feliciteren met je nieuwe aankoop. bij deze alnog.

@singleframegrille, Dat was ook mijn eerste reactie toen ik deze motor zag staan. Hij is gewoon bijna perfect, ik ga er zaterdag nog eens heen om die proefrit te maken.

@Iedereen, gaarne jullie mening over het volgende:

Ik loop eraan te denken om na aankoop van de motor de motor te voorzien van valbeveiliging zoals op de onderstaande foto's. Ze zijn niet goedkoop ( € 112 bij Polo ), maar de schade van een eventuele val, zal vele malen hoger liggen. Het is niet dat ik mezelf niet vertrouw op de motor, het is alleen maar uit voorzorg. Hoe denken jullie hierover? Werken die dingen eigenlijk wel, beschermen ze je motor tegen de grond?

60100100800.jpg
60100100500.jpg

60100102250.jpg
60100102240.jpg

Die werken alleen bij hele lage snelheid en dom onmvallen tijdens het lopen/parkeren (wat vrijwel iedereen gebeurd).

Voor 1/3 van dat bedrag maak ik ze voor je uit aluminium in elke vorr of lengte die je wilt :p

owja: Bij hoge nelheid kunnen z ejuist de schade (enorm) verhogen doordat het frame kromgetrokken wordt of zelfs breekt. Het is een beetje een afweging/gok.

Hmmm, op die fiets ene tikkie lastig, hangt er vanaf wat er achter het schroefgat zit dat boven dat gat in de zijkuip zit en of die bout er links ook zit.

Overigens rijdt de SP370 al. Met volledig door mij gemaakte kabelboom. Wie weet leer ik het ooit ;)

zo, dat was de motorbeurs voor mij;

even patsen met de aankopen:

IMG_0742.jpg

De handschoenen wilde ik erg graag, de exemplaren die ik had, waren me eigenlijk te klein. Nu heb ik én zomerhandschoenen én handschoenen voor de niet-zomerdagen ;).
De wieldraaihulp had ik ook verlet van, ik heb alleen een jiffy (en dan draai je je wiel slechts met grote moeite). De acculader had ik ook al aangekondigd (uiteindelijk voor € 42,- gescoord :p).
De abonnees van Moto73 krijgen een "slabbetje", maar hij komt mij zeer goed van pas. Het shirt van Triumph kon natuurlijk niet uitblijven.
Ik tikte ook nog een magnetisch schaaltje op de kop van PowerplusTools. De bladen, oordopjes en pennen zijn krijgertjes :D.

Ik was samen met m'n broer en een paar maten en heb me uitstekend vermaakt.
Nog een sfeerbeeld:

IMG_0733.jpg

IMG_0734.jpg

IMG_0737.jpg

Wie volgt?

SFG

Hey die wieldraaihulp heb ik ook nog in mijn handen gehad.
Meen dat hij 22 euro kost?
Heb hem niet gekocht omdat ik er mijn bedenkingen over had.
Ik betwijfel of het werkt als je motor scheef staat?
Daarbij staat je motor nog iets schever door de verhoging van de rolletjes.
Maar wie weet heb ik het helemaal mis en werk hij fantastisch?
Zo`n achterbok heb ik wel maar is ook niet altijd handig.

Ik heb de hele beurs afgezocht naar zo`n paddochstand die in het midden van het frame kan.
Ik heb hem helaas nergens kunnen vinden.

Zulke zomerhandschoenen had ik eigenlijk ook moeten kopen, ik heb maar 1 paar.

Aan die zwarte mtoor zit toch een prijsvraag verbonden?
Raden voor hoeveel euro eraan getuned is?
De te winnen prijs is me even ontgaan.

Maar oke, mijn motorbeurs:

Allereerst heb ik weer veel te weinig foto`s gemaakt.
Bij dit kunststuk heb ik even zitten kijken:
Volgens mij is dit een kleine preview naar de nieuwe xtz die helaas niet zijn opwachting mag maken in Utrecht.

(de foto heb ik ff geleend van motormeuk.nl mijn toestel lag onderin mijn rugtas)
motormeuk_03639_original.jpg

De aankopen vielen best mee dit jaar.
Allereerst een gratis foldertje met hele mooi motorreizen.
Ik overweeg een mooi trip naar Corsica, deze reis duurt in totaal 2 weken.
Maar misschien neem ik vooor dit jaar een alternatief dichterbij omdat mijn hernia nog niet helemaal verdwenen is.

Iig geval heb ik een paar handige zijtassen gekocht.
Deze zijn uiteraard voor de vakanties die ik wil maken.

100_0967.jpg

Vervolgens heb ik nog een accu gekocht voor mijn XT550
Ben de laatste weken weer een beetje begonnen met sleutelen en een stroombron is straks een must.
Tot nu toe zit de motor weer in elkaar en weer op de plek waar hij hoort.
Misschien ook wel eens leuk om te laten zien.
100_0951.jpg

Tevens ben ik op de beurs een 2e hands FZ1 gezien waarvan ik best wel onder de indruk ben.
Vooral de zithouding beviel me wel.
Misschien ga ik eens een proefritje maken op zo`n fazer.
Daar heb ik dan weer wel een foto van gemaakt.
100_0959.jpg

Aan die XTZ die ik gekocht heb zit meer werk dan ik dacht.
De kabelboom (voor zover je daar nog van kan spreken) geeft kortsluiting.
De achterremklauw zit vastgerot.
En zo heb ik nog een aantal punten dat eerst gemaakt moet worden.
Denk dat ik hem ga schorsen en uit de verz haal.

Voorlopig verveel ik me niet. :)

Wanneer kan je je motor halen Dennis.
Super hoor (y)
En dan maar hopen dat de sneeuw voorlopig wegblijft.

@Rayban, ik ga er zaterdag nog eens heen om die proefrit te maken, en daarna ga ik met ze in overleg over de datum dat ik hem op ga halen.

@Rayban, Allereerst nog proficiat met je XTZ. Heb altijd wel enig ontzag voor "monteurs" die alles uit elkaar durven te halen en ook weer op weten te bouwen!

Mij lijkt de draaihulp wel goed te werken. Hij is niet zo hoog dus dat scheelt. Uiteraard staat je motor scheef en ik deel je gedachte dat de motor naar de zijkant "wegloopt". Aan de andere kant, je blijft ook niet draaien aan het wiel natuurlijk. Bij het exemplaar van Motozoom krijg je er een soor "puck" bij om onder je jiffy te plaatsen. Dat los ik op met een blokje hout of kunststof. Heb het overigens nog niet uitgeprobeerd.

De prijsvraag aan die zwarte motor is me ontgaan, er waren er zoveel o_O, ik ga al voor een jaar gratis motorrijden, een set banden etc.

Ik heb een tijdje terug op een Fazer gereden, relaxte houding, wendbaar en mooi bovendien.

Net even in Volendam geweest.

Kon wederom geen proefrit maken vanwege het weer (regen, natte sneeuw en hagel (niet tegelijk)), daarom heb ik in de showroom maar even de verlichting, de zithouding/ hoogte (perfect, beide voeten plat op grond, knieen licht gebogen) en het aangrijppunt van de koppeling gecontroleerd.

Dat was allemaal prima.

Ik heb nog geen concrete afspraken gemaakt over de aflevering. Gezien het weer heb ik daar ook niet echt haast mee.

toevoeging:

Ik heb ook nog even gevraagd hoe en waar de eventuele valknoppen zouden kunnen geplaatst worden. De verkoper gaf aan dat het in ieder geval niet mogelijk was om ze op een van de twee schoefgaten te monteren, omdat daar alleen maar beugeltjes zitten en niet het frame zelf. Om ze toch te monteren moet er waarschijnlijk in de kap geboord worden.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik heb nog geen concrete afspraken gemaakt over de aflevering. Gezien het weer heb ik daar ook niet echt haast mee.

Zaterdag 27-02-2010

foto005800x600.jpg

gsx650f1.jpg

GSX 750 F 1991
Overall Length: 2,250 mm (88.6 in)
Overall Width: 730 mm (28.7 in)
Overall Height: 1,180 mm (46.5 in)
Seat Height: 790 mm (31.1 in)
Wheelbase: 1,470 mm (57.9 in)
Dry weight: 209 kg (461 lbs)
Engine type: 748 cc, four-stroke, 4-cylinder, 16 valves, air/oil-cooled, DOHC, TSCC, SACS. 106 hp/ 10,500 rpm, 7.5 kg-m/ 9,500 rpm. 6-speed.

Body color: red, black, silver.

Kost wat hè, zo'n GSX.

Heb je deze link gezien: https://www.gsxfclub.nl/gsxfinfo/gebruikt.htm

Ik blijf het een mooi model vinden. Veel plezier zaterdag.

singleframegrille zei:
Kost wat hè, zo'n GSX.

Heb je deze link gezien: https://www.gsxfclub.nl/gsxfinfo/gebruikt.htm

Ik blijf het een mooi model vinden. Veel plezier zaterdag.
Ja, die had ik al eerder gevonden en doorgelezen. (y)

Corsa-20SEH zei:
de cruise versie van mijn gsx-r leuke motor man.!

Ik heb daar ook op proefgezeten, maar ik vond de zithouding niet prettig.

Ik vind de GSX-r wel heel erg mooi.

Foto-F8LS8KYM.jpg

Zithouding kan inderdaad wat realxter, maar dat is volgens mij bij d emeeste racers zo... achja voor die 1000 km die ik per jaar rijd... :D

Alvast veel plezier man, en hopenlijk ist beter weer dan :)

Net weer even in Volendam geweest en het is nu officieel.

De GSX staat op mijn naam en is verzekerd. Zaterdag is nog steeds de ophaaldag.

Ik heb er net ook nog even mee gereden en [open deur mode] het is echt volledig anders dan een GS500 [/open deur mode]. Vooral van het motorgeluid en de power delivery krijg ik prettige gevoelens.

Enkele nieuwe foto's: ([size=small]de eerste daarvan mag op de openingspagina van deze topic[/size])

gsx750f800x600.jpg

gsx750f8800x600.jpg

gsx750f2800x600.jpg

gsx750f4800x600.jpg

gsx750f3800x600.jpg

gsx750f7800x600.jpg

gsx750f6800x600.jpg

gsx750f5800x600.jpg

Voor 1000 euro ziet dat er fraai uit (y) Heb je nog korting gekregen vanwege geen inruil?

zijkoffers ofzo..? of als je een tas achterop hebt liggen dat je deze met van de banden vast kan zetten, en aan die haken maak je de banden vast..?

Gewoon bagagehaken, voor een spanband of een spin o.i.d. Zodat je een bagagerol achterop kan knopen.

Freez

Zo,

Een weekje Amsterdam. Diep en onbereikbaar weggestopt achter de vaderlandse files. Ik heb nu drie keer heen en weer op de bromtuf er op zitten en dat gaat toch stukken beter dan met de bus, trein of auto. Het trouwe lesbrommertje loopt dan 1 op 25 en ik doe zo'n 90 minuten over het ritje.

Alhoewel het rijden door de file weinig problemen geeft, zijn er toch wel wat minpunten. De kou kan je jezelf op kleden, maar ik ben tot nu toe iedere dag minimaal een dropveter tegengekomen die nog steeds niet weet dat tussen de file door rijden legaal is. Gelukkig heb ik slechts een paar minuten last van zo'n dropveter, maar het irriteert. Iedere zoveel jaar opnieuw een theorie-examen blijkt gewoon een must, maar hoelang gaat het duren voordat Den Haag dat gaat beseffen? Gaan mijn kinderen dat zalige moment nog meemaken?

Ik moet dankzij de huidige plannen van mijn werkgever eens serieus nadenken over het woon-werk vervoer. Men denkt aan "outsourcen" of verhuizen naar Amsterdam. Outsourcen betekent in praktijk dat een automatiseringsafdeling overgedaan wordt naar een ander bedrijf die vervolgens een groot deel van het personeel direct in de detachering knikkert. Terug naar uurtje faktuurtje en filerijden voor gevorderden.
Als het bedrijf gaat verhuizen naar Amsterdam is dat met de huidige arbeidsvoorwaarden een waar drama. De toegestane forfetaire vergoeding is voor deze afstand een belediging tot op het bot en de reistijden zijn zodanig dat wonen in een sleurhut op een camping in de buurt best wel het overwegen waard is. Mijn gezin meeverhuizen richting Amsterdam is geen optie, woonruimte is daar extreem duur en wat enigzins betaalbaar is staat in de "verkeerde buurt".

De motor heeft zich de afgelopen paar dagen een prima bruikbaar vervoersmiddel getoond, maar er blijft het gevaar. Toch rijdt het wel relaxed, wetend dat de eerste de beste feestverlichting boven de weg betekent dat je Jaapie Dramlampie weer voorbij rijdt. Dan is 110 km/uur een prachtige snelheid, waarbij je geniet van de mogelijkheid gewoon door te rijden.
Ik heb de afgelopen dagen de GS500 gebruikt voor dit woonwerk gesukkel. Dat het vermogen niet spectaculair is... ach, Nederland zit toch verstopt. Maar de GS500 is toch wel wat smaller en wendbaarder dan die comfortabele, lompe Duitser. De Savage is voor het rijden tussen de file door nog beter geschikt (meer herrie, beter koppel), maar de zithouding is uitgedacht door een stel Jappen die in WO II naar een goede martelmethode zochten.

Anyway: Ik geniet deze dagen zelfs en beetje van de ochtend- en middagspits, dankzij dat onderbewielde ding.

Een minpuntje: Slechts EEN ritje (90 km) met mistig weer levert al zoveel fijnstof op het vizier op dat een zakdoekje duidelijk zwarte vlekken krijgt bij het schoonpoetsen. Twee keer daags poetsen en niet nadenken over de gevolgen voor de longen...
Alleen al die hoeveelheid fijnstof is een goede reden voor een dagelijkse sluiproute over provinciale wegen.

Misschien is voor dagelijks filerijden een een gasmasker wel een aanrader.....
sovjet_gp-5_gasmasker__utv_gasmaskertas_4618.jpg

@rke, ik denk dat ik voorlopig nog maar even uit de file blijf met de motor. Ik wil eerst wt meer ervaring voordat ik me aan die dropveters waag.

On a lighter note:

Ik krijg net de verzekeringspapieren binnen.

Onbegrijpelijk dat ik een jaar geleden voor de Kymco ruim € 250 per jaar moest afrekenen. Voor de GSX is het niet meer dan € 85 per jaar. Een ander voordeel is dat ik al bij ASR was verzekerd. Nu met inboedel, auto en motor ga ik minder betalen dan alleen met inboedel en auto. Het is maar een paar euro minder, maar toch lekker mee genomen.

Hopelijk kan ik me over een paar maanden ook hier begeven met een reden, ik heb gister gehoord dat ik aankomende maandag mijn eerste rijles heb!:D Heb er echt zin in, en ben heel erg benieuwd. Of er ook meteen een motor komt weet ik niet, maar dat zie ik later wel. Iemand nog tips die ze van hun eerste rijlessen nog weten?:p

Mijn eerste rijles....

Nou, daar is nog maar een tip van bruikbaar. Als je zeker weet dat je het wil halen: zorg voor motorkleding. Op dit moment bij de Lidl in de aanbieding.

Een beetje rijschool heeft tegenwoordig kleding beschikbaar (behalve laarzen). En tips, ach luister eerst vooral naar de instructeur, anders heb je kans dat je meer af moet leren dan bij moet leren.

Leuk verhaal rke, vooral dat fijnstof, daar heb je eigenlijk geen idee van ............ Ik heb zelf overigens van de week meer dan genoeg file gehad, maar was niet altijd jaloers op de tussendoorrijders (regen, koud, zelfs hagel).

ik ben vandaag ook even wezen kijken bij de stuff van de Lidl. Omdat ik geen bagage mee kan nemen op mijn motor, wilde ik graag een rugtas of een tanktas. Het is het laatste geworden. Nu nog kijken of het in de praktijk bevalt.

Rest van de daar aangeboden uitrusting heb ik al, of heb ik niet nodig. Vorig jaar daar wel handschoenen gekocht. Die van dit jaar zien er sportiever uit, maar ik kon geen passende vinden en had op de motorbeurs al in geinvesteerd.

QupiX zei:
Hopelijk kan ik me over een paar maanden ook hier begeven met een reden, ik heb gister gehoord dat ik aankomende maandag mijn eerste rijles heb!:D Heb er echt zin in, en ben heel erg benieuwd. Of er ook meteen een motor komt weet ik niet, maar dat zie ik later wel. Iemand nog tips die ze van hun eerste rijlessen nog weten?:p
rke heeft gelijk. Zorg alvast voor laarzen en handschoenen.

De mijne waren € 110 (voor de laarzen) en € 55 voor de herfsthandschoenen. Beide gekocht bij motorzaken.

De meeste rijscholen hebben vast wel een jas voor, al is het alleen maar omdat hun bedrijfsnaam op je rug staat. Een eigen pak is nog beter.

Bie de Lidl
Broek 60 euro,
Jas 80 euro,
Laarzen 40 euro,
Handschoenen 20 euro,
Rugzak 13 euro.

Ga maar in een motorzaak kijken, dat zijn extreem lage prijsjes. Dan kan je later altijd nog "het echte spul" kopen en dit setje bewaren als reserve of voor een meerijder.
Die rugzak is er ook in een uitvoering die gelijk rugprotector is. Ik heb al twee goed functionerende rugzakjes maar ik heb die rugzak drie keer in mijn handen gehad twijfelend over kopen of niet kopen....
Veiligheid voor 13 euro; automobilisten betalen er duizenden euro's voor en verbruiken sloten extra brandstof voor een beetje extra veiligheid.

P.s. Voor de midlifecrisis-rijder: ze hebben in Zwijndrecht ook stickers met vlammetjes voor op de tank. Ik wilde deze bij dochterlief op de snorfiets plakken, maar ik begreep dat zoiets niet cool is :D :D :D ....

Pimp my ride:

NL_43207_01_b_20100222113405.jpg

Ik denk dat je ze er op moet zien :D ziet er vast geweldig uit als geheel.

bloemetjes op mijn kanon o_O. Hoewel van die vlammen wordt ie vast sneller !

Tips voor eerste rijles;

Voor de ex-brommerrijders; let goed op de aanwijzingen voor kijken en plaats op de weg. Je moet eerst heel veel afleren, het rijden stelt niet zo heel veel voor, het is gewoon een hele snelle brommer.

Voor de niet brommerrijders; het koppelen, schakelen en remmen moet net als bij het autorijden nog een automatisme worden, en dat is eerst het lastigste. Inderdaad goed luisteren naar de instructeur.

Freez

Bedankt voor de tips! Vooral die van de Lidl is erg handig, heb namelijk idd alleen laarzen nodig voorlopig. De rest wil ik toch wel ergens halen waar ik goede info kan krijgen over prijs/kwaliteit verhoudingen etc;)

Vandaag de Kawa maar eens uit zijn winterslaapje gehaald;

Losgekoppeld van de druppellader, en vervolgens het mooie weer in. Alleen wat last gehad van koude vingertoppen, en nog wat ruzie met mijn nieuwe Shark helm; mooi ding, pasvorm zeer goed, maar de oude Schubert was toch echt stiller. Hier nogmaals de aanklacht naar Schubert dat het afschaffen van het Profil systeem een kapitale fout was!!!!

De eerste paar kilometer was de Kwak maar wat nukkig. Eerst bijna niet willen starten, daarna liep ie mooi rond op de choke op alle vier pitten. Wegrijden ging prima. Choke er af, alle puf direct weg, choke er dus maar weer even op. Kilometerje verder, choke er weer af, maar boven de 5000 toeren niemand thuis. Tank was bijna leeg dus eerst maar even getankt. Daarna nog even een blokje van dertig kilometer om. Aan het einde van de rit liep hij gelukkig weer als vanouds, boven de 6000 TPM trekken als een dolle.

Ondanks de respectabele leeftijd nu van 16 jaar, blijft ik het een indrukwekkend brok motorfiets vinden. Maar met alle opdooisteentjes en pekelwaas het nog wel even rustig aangedaan. Het is niet de bedoeling 'm de eerste rit van het jaar in het struikgewas te torpederen.

Maar wat een heeeeeerlijk weer vandaag.

Freez

@Freez, dat zou je toch niet zeggen, 16 jaar. Hij kan nog zeer goed meekomen qua model vind ik. En over het vermogen hoeven we ons ook geen zorgen te maken denk ik.

Het weer is inderdaad aanlokkelijk om te gaan rijden. Ik heb vorige week een kort ritje gemaakt. Na al die regen was het zout wel weg dacht ik. Afgelopen week met die koude nachten is er toch nog weer gestrooid. De mijne blijft dus even weer binnen.

singleframegrille zei:
@Freez, dat zou je toch niet zeggen, 16 jaar. Hij kan nog zeer goed meekomen qua model vind ik. En over het vermogen hoeven we ons ook geen zorgen te maken denk ik.

Het weer is inderdaad aanlokkelijk om te gaan rijden. Ik heb vorige week een kort ritje gemaakt. Na al die regen was het zout wel weg dacht ik. Afgelopen week met die koude nachten is er toch nog weer gestrooid. De mijne blijft dus even weer binnen.

Zout was er nog wel, maar de wegen waren kurkdroog, en na de rit nauwelijks sporen van zout gezien. Pas in combinatie met vocht moet je 'm na de rit echt afspoelen. Nu heb ik 'm na de rit mooi droog gelaten.

Freez

Ik heb de Gixxer ook uit zijn winterslaap gehaald, had hem niet aan de druppelaar staan maar gewoon in zijn winterbok, en na een minuutje doorstarten kwam er leven in 3 cilinders... daarna in 4.. maar met de choke eraf, kakte ie weer in.. Dus maar weer erop, even laten draaien en hij liep heel mooi.. tank was nog vol gelukkig. pakkie aan, helmpie op. een km of 5 later de choke eraf gehaald en hij liep als een zonnetje, (gelukkig).

Mijn Gixxer is nu 18 jaar en voelt ook nog super goed aan, en het vermogen is echt abnormaal eigenlijk. :)

Corsa-20SEH zei:
Mijn Gixxer is nu 18 jaar en voelt ook nog super goed aan, en het vermogen is echt abnormaal eigenlijk. :)

Jaarlijks pas ik nieuwe modellen altijd even op de Motorbeurs Utrecht, maar de nieuwe supersportklasse fietsen zijn welliswaar licht, maar mij gewoon te klein en qua zithouding te extreem. Met mijn 1.93 meter lengte ben ik zeer tevreden met mijn oude ZX; ziet er gewoon niet gedateert uit, voldoende vermogen, zit ruim genoeg voor mijn lengte, hydraulische koppelingsbediening en USD voorvork. En ondanks iets van 136 pk loopt ie rustig 1 op 19. Carbs rule!

Als ik nu iets nieuws zou mogen uitzoeken zou'k het simpelweg niet weten.

Freez

Terug
Bovenaan