Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Wat je ook kunt doen is een beetje struinen op type-gerelateerde fora. In mijn geval heb ik mijn eerste motor gekocht via de FZR-club en daar is'ie ook gebleven. Dan kun je vaak op dat forum al wel reacties vinden over/van de eigenaar, wat berichten over de historie/het onderhoud terugvinden en van eventuele andere forummers te weten komen wat ze ervan denken. Zoiets als voorbeeld. Of deze (maar nieuwer en duurder ;)).

Het blijft spannend waar D.E.N.N.I.S mee gaat komen en met aankomende zaterdag in het verschiet klopt vol verwachting ons hart.

Zoals enige tijd geleden al genoemd, was Banditdriver op zoek naar een manier om haar doos wat levendiger te houden tijdens motorrijden (geen flauwe grappen a.u.b. :)) en werd een aangepast zadel gezien als oplossing. Na wat zinvolle tips over en weer (waaronder gewaardeerde van dit forum) in combinatie met bereikbaarheid en beschikbaarheid zijn we hier (RayZ) terecht gekomen.

Afgelopen maandag is de Bandit daar met vriendinlief en al daar heen gegaan, ter plekke laten zien hoe de zithouding e.d. is en afgestemd welke materialen en vulling er gebruikt gaat worden. Ondertussen bericht dat het gereed is en waarschijnlijk dinsdag haal ik hem op.

WOF
h054.gif

Ik heb net even proefgezeten op DEZE en DEZE. Ik heb dat gedaan om dat ik eigenlijk in de veronderstelling was dat, zeker de gele, een GSX 750F was. De gele GSX R 750 vond ik niet lekker zitten. Ik zat te ver voorover en kreeg zelfs tijdens het proefzitten al een rotgevoel in mijn rug.

1784617-1-1-2.jpg
2220469-1-1-2.jpg

Vraag: zit er veel verschil in zitpositie tussen de GSX R 750 en GSX 750F? En is de zitpositie van die laatste vergelijkbaar met de GSX 650F?

Hallo D.E.N.N.I.S

Klopt dat de GSX-R's heel andere beesjes zijn dan de GSX-F-jes. Van de supersports zitten juist de GSX-R's heel extreem, met veel druk op de polsen, nog veel erger eigenlijk dan de ZX-9r waar je bij mij kort op hebt gezeten. De motoren met een zit vergelijkbaar met de GSX-F zijn de ZZR-600 de CBR-600 F en de Yamaha Thundercat.

Freez

Is ook deels wel een kwestie van wennen overigens!

In het begin had ik ook last van mijn polsen op mijn naked bike (vooral in de file).
Maar nu nergens last van. Maar zo'n GSX 750R is daarin wel een stuk extremer.

Zo'n GSX 750R is nou niet de meest ideale beginnersmotor trouwens.
(mijn broertje heeft er ook één)

Rob

Ik heb wel eens met een GSX-F van mijn nichtje gereden en vond dat een fijne motor, maar die is inderdaad niet echt extreem.

Wings of freedom zei:
Zoals enige tijd geleden al genoemd, was Banditdriver op zoek naar een manier om haar doos wat levendiger te houden tijdens motorrijden (geen flauwe grappen a.u.b. :)) en werd een aangepast zadel gezien als oplossing. Na wat zinvolle tips over en weer (waaronder gewaardeerde van dit forum) in combinatie met bereikbaarheid en beschikbaarheid zijn we hier (RayZ) terecht gekomen.

Afgelopen maandag is de Bandit daar met vriendinlief en al daar heen gegaan, ter plekke laten zien hoe de zithouding e.d. is en afgestemd welke materialen en vulling er gebruikt gaat worden. Ondertussen bericht dat het gereed is en waarschijnlijk dinsdag haal ik hem op.

Door omstandigheden kon Banditdriver zelf heur fiets ophalen en de Bandit staat weer onder de burka hier thuis. Het zadel ziet er mooi uit en in kleine bij de kleur van de motor passende letters staat nu klein RayZ. Had wat mij betreft niet gehoeven, maar is niet storend. Zelf heb ik er niet mee gereden, maar wel opgezeten. Zit heel anders en stabieler. Het zadel is nu breder aan de voorkant en bekleed met ruwer materiaal, waardoor ze minder heen en weer schuift. Verder is er materiaal toegevoegd voor meer comfort en het belangrijkste is dat de proefrit (Dordrecht > Culemborg) een veel fijner gevoel opleverde. Benieuwd wat dit gaat worden als er meer gereden is en ze er aan gewend raakt.

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68010.gif

Wings of freedom zei:
Ray [..] is niet storend. Zelf heb ik [..] anders en stabieler [..] breder [..] ruwer materiaal, waardoor ze minder heen en weer schuift [..] een veel fijner gevoel
Hè, WOF, niet wéér! :p

Benieuwd wat dit gaat worden als er meer gereden is en ze er aan gewend raakt.
Een levendiger doos dus :p

De VFR staat trouwens stil voor de winterstop. Moet alleen nog even voltanken en de banden op spanning brengen. Accu staat al aan de Optimate, want hij laadde de laatste keer woon-werk geen druppel bij ('s ochtends thuis met startkabels starten, 's middags hier ook weer :rolleyes:). Dat wordt dus het winterprojectje, uitzoeken waarom ;)

@ D.E.N.N.I.S.

Een Yamaha FZS 600 Fazer en een Honda VFR 750/800 zijn ook lekkere motoren qua zithouding en rijden, misschien qua budget wel meer dan je uit wil geven. Van beide motoren bestaat er een forum.

https://www.fazer.nl/
https://www.vfroc.nl/forumVFR/

https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/250931/te-koop-fzs-600-fazer-1.html

https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/256592/VFR750-1990-Zwart-extras-1.html
Zo'n Suzuki GSX 650F heeft een collega van mij dit jaar gekocht. Hij is er zeer blij mee, zeker qua sturen in vergelijking met zijn vorige motor, een oudere Kawasaki ZZR(1200 meen ik, kan ook 1300 zijn).

Hier wordt ook gewoon iedere dag over de stippellijn van de A16 gehobbeld. Netjes tussen het dampende blik door tuffen naar het centrum van verdorvenheid om de dagelijkse muntjes bij elkaar te schrapen.

Vanmiddag wel een trieste superscore gehaald, veel automobilisten waren zodanig chagrijnig van het lange wachten dat ze je de ruimte niet geven. Gelukkig zijn mijn zijkoffers niet helemaal crispy-new meer, daar kan ik wel een gokje mee wagen.

Ik denk dat ik tijdens de volgende miezerende dag onderweg flyers ga uitdelen:

If you can't beat them, join them.
Haal een A-rijbewijs en laat die klomp ijzer thuis.​

Dennis moet geen GSX-R750 kopen als eerste motor, en zeker niet van het model zoals die gele (tamelijk achterhaald model van begin jaren 90).

Ik zet nog steeds in op een Suzuki RF600 of RF900. Je kunt ook denken aan een Honda VFR750 uit begin jaren 90. Het model dat Snuitje heeft, is ook voor niet al teveel geld te krijgen, maar het model daarvoor (vanaf ongeveer 1990) is ook al de moeite waard.

@Nick 1966, bedankt voor de tip. Die website was bij mij al bekend en ik heb hem al doorgebladerd.

@Phaeton W12, Ik had me vergist over de gele GSX-R. Ik dacht namelijk dat het een GSX 750F was.

Wings of freedom zei:
Door omstandigheden kon Banditdriver zelf heur fiets ophalen en de Bandit staat weer onder de burka hier thuis. Het zadel ziet er mooi uit en in kleine bij de kleur van de motor passende letters staat nu klein RayZ. Had wat mij betreft niet gehoeven, maar is niet storend. Zelf heb ik er niet mee gereden, maar wel opgezeten. Zit heel anders en stabieler. Het zadel is nu breder aan de voorkant en bekleed met ruwer materiaal, waardoor ze minder heen en weer schuift. Verder is er materiaal toegevoegd voor meer comfort en het belangrijkste is dat de proefrit (Dordrecht > Culemborg) een veel fijner gevoel opleverde. Benieuwd wat dit gaat worden als er meer gereden is en ze er aan gewend raakt.

WOF

FOTO'S!, heb zijn website ook bekeken destijds, maar ben wel benieuwd wat hij ervan gemaakt heeft.

Turbo12 zei:
Hier wordt nog actief gereden.

Hier ook, maar iets minder actief omdat de accu niet naar behoren functioneert. Afgelopen vrijdag begon het wel een beetje koud te worden, overigens. Als er straks gestrooid wordt begint voor mij in ieder geval de winterstop.

@ RKE, irritant als je niet langskunt, maar uiteindelijk ben jij al thuis, als zij eindelijk weer door kunnen rijden. Zit (ook) nog veel in de auto, ook in de file, en zelfs teveel tegen de middenstreep aan, en inderdaad, als je dan stilstaat heb je vaak niet meer de mogelijkheid ruimte te maken voor de achteropkomende motorrijder. Ik maak me er (nog) niet al te druk om.

singleframegrille zei:
FOTO'S!, heb zijn website ook bekeken destijds, maar ben wel benieuwd wat hij ervan gemaakt heeft.

Rechts
Hier is te zien dat het zadel wat meer omhoog komt en het deel wat aan de voorkant van het zadel (tegen de tank) aan de zijkanten om het frame heen krult wat dikker is.

P1020705.jpg

Bovenaanzicht

Het ruwere deel van de buddy op de plek van de bestuurder is hier goed te zien en voelt prettig aan.

P1020706.jpg

Detail

De zitplaats in meer detail bezien.

P1020707.jpg

Links

Hierop kan je zien dat met name de voorkant wat meer boller is geworden en meer vulling heeft, zoals ook verzocht door vriendinlief.

P1020708.jpg

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68015.gif

Dat ziet er mooi uit, niet te zien dat het niet het originele zadel is (zo op het eerste gezicht). Het is wel netjes gedaan, ook met de stiksels. Veel rijplezier dan maar weer.

Heej ik heb ook een gixxer als beginnermotor.. schi*t nog alles onder als ik in zijn 2 het gas open gooi ;) ud sniet voor p*ssy's :D maar het moet je liggen, heb ook gedacht om de mijne weg te doen, maarja wat. dan je krijgt een sch*jtprijs en je moet iets veeel duurders terug kopen..

Mag ik even mededelen dat AW weer een motor(-vleer-)muis rijker is?
Gistermiddag mijn motorrijbewijs gehaald (gelukkig niet nu, in die dikke laag sneeuw >_<!).
Nu op zoek naar zo'n beestje:

ducati-monster-695-noire.jpg

in dezelfde kleurstelling

Can't wait, can't wait!:D
[size=x-small](en ja, ik ken de verhalen over Ducati's/onderhoud/duur/stukgaan...)[/size]

Hey gefeliciteerd, nog net voor de witte drab op de weg ligt.
Top hoor, een lady on a naked bike.(y)

(en ja, ik ken de verhalen over Ducati's/onderhoud/duur/stukgaan...)
Zorg wel voor motorlaarzen die ook lekker lopen he.:T

Jaa eventjes ook in dit topic posten :D

Ben inmiddels alweer aan de 4e motor toe (allemaal heel gehouden hoor ;) ); na lang werken heb ik mijn 'bereikbare' droommotor gekocht in juni:

photo-16.jpg

Een Kawasaki ZX-9R uit 1998, gekocht met 9500 km op de teller :) Die teller staat nu op 18500, heb er dus al flink van genoten :cool: Ben er ook al mee op vakantie geweest; daar heeft ie me helaas laten staan :( Vlotternaalden versleten, carburateur stroomde over ofzo en toen ging ie op 3 poten lopen.

Gelukkig is dat allemaal weer achter de rug en heb ik al talloze dagen de Eifel onveilig gemaakt, een motorweekend meegemaakt en werkelijk ontelbare momenten gehad dat woorden het plezier niet konden beschrijven. Slechts 1 bekeurinkje van een paar euro, maar dat had veel erger kunnen zijn :p

Trouwens eergisteren nog voor het laatst gereden, net voor de sneeuw. Ik ben er te gek op om hem de hele winter binnen te laten staan, knallen met dat ding!

photo-14.jpg

rurberg.jpg

IMG_4985.jpg

In november in de Eifel:
IMG_0361.jpg

Klaar voor Eindejaarsweekendje:
photo-40.jpg

Ben nu vooral uit aan het kijken naar mijn circuitdebuut ergens in maart of april :D :D

@Auto Erotomaan, gefeliciteerd.
( Ik hoef dus niets te melden over een Stukgaatie, ook niet dat je moet zoeken naar een monteur met kennis van zaken (in het bijzonder ducati's). )

@Manospeed, Das inderdaad knallen en gaan...
Mooie fiets.

Dank voor de felicitaties!
En ja, ik heb hele comfortabele, waterdichte Sidi laarsjes (vandaag nog de hele dag mee door de sneeuw gezeuld..), dus dat zit wel goed..:p

Gezien het relatief grote aantal motor-rijdende Friezen hier; weet iemand in de buurt nog een adresje waar ik eventueel een Ducati (695 of 696 Monster) zou kunnen huren? Ik wil, voor ik er één aanschaf, toch eerst wel even testen hoe beide rijden nl..
Het enige bedrijf dat ik kon vinden die Monsters verhuurt is Silverline, maar dat is dan weer in Utrecht...

@ Manospeed: mooie blauwe Ninja + mooie actieshots! (y)

@auto Erotomaan: Van harte proficiat. Nog net op tijd. Zal wel koud zijn geweest de laatste lesjes! Ach en Ducatie duur, dat zal zo zijn, maar goed onderhoud doet ook heel wat en een stukje emotie mag wat kosten.

@Manospeed, mooie motor. Heb tot vorige week ook nog gereden, maar met de pekel die er nu ligt heb ik er niet veel trek in, daar is het apparaat mij te kostbaar voor. Enneh, vier motoren, dan heb je flink gewisseld!

Auto Erotomaan zei:
Mag ik even mededelen dat AW weer een motor(-vleer-)muis rijker is?
Gistermiddag mijn motorrijbewijs gehaald (gelukkig niet nu, in die dikke laag sneeuw >_<!).
Nu op zoek naar zo'n beestje:

ducati-monster-695-noire.jpg

in dezelfde kleurstelling

Can't wait, can't wait!:D
[size=x-small](en ja, ik ken de verhalen over Ducati's/onderhoud/duur/stukgaan...)[/size]

gefeliciteerd! (y)

Perfecte keus, zo'n Monster! :D

Trouwens, gefeliciteerd inderdaad Auto-Erotomaan ;)

@Manospeed, mooie motor. Heb tot vorige week ook nog gereden, maar met de pekel die er nu ligt heb ik er niet veel trek in, daar is het apparaat mij te kostbaar voor. Enneh, vier motoren, dan heb je flink gewisseld!

Thnx, de pekel gaat ie inderdaad ook niet zien, daarvoor issie veel te strak! En heb inderdaad regelmatig gewisseld:

Yamaha SR 250 SE
19515_0_1_2_sr%20250%20se_Image%20credits%20-%20A.%20Laninga.jpg

Deze heb ik een half jaartje gehad, liep 100 km/h met wind mee, mjah kostte natuurlijk ook werkelijk geen drol. Liep 1:20, verzekering en belasting was bij elkaar voor 15 euro betaald :p Beetje door het dorp op kachelen o_O

Toen kwam de Kawasaki ZZR 250
zzr250.jpg

In vergelijking met de SR een raket! Top van 180 km/h, en stuurde best goed. Heb ik toch wel het rijden op geleerd moet ik zeggen. Was alleen vergeten olie te checken, en toen hielp ik het big-end lager met 180 km/h naar de knoppen :T Ik dacht al: wat klinkt ie zwaar :confused: Maargoed; zelfs met de reparatie daarvan geen geld op toe hoeven leggen...

Toen een Honda VF 750 F gekocht voor een prikkie via Motor-Forum:
vf750f.jpg

Wederom een wereld van verschil tegenover de 2 cilinder 250 cc, deze 750 V4 cilinder! Wat een berg koppel, geweldig. Alleen was mijn exemplaar niet echt in goede staat, olie kwam de voorvork uit enzo, stuurde niet écht strak :p Heeft me een paar keer laten staan, daarom was mijn absolute eis dat mijn 'permanente motor' (ik had de ZX-9R allang op het oog, om voor langere tijd te gaan rijden) technisch betrouwbaar was.

En toen kwam de Ninja en die is gewoon superhip :cool:

zo'n Honda VF 750 F heeft mijn broer ook nog eens gehad. Aparte motor met een nogal wat kleiner voor- dan achterwiel. Leuk overzicht, iedere keer weer een -forse- stap meer.

Die SR250SE is ook mijn eerste motor geweest (1989-91), daarna nog jaren op een Yamaha XS650 gereden en nu sinds enkele jaren een Ducati 749.

@Auto-erotomaan, van harte gefeliciteerd! Ik hoor meerdere verhalen over Ducati's, maar een Monster staat ook nog op mijn lijstje!

En die kleurstelling is ook nog eens geweldig.

In het kader van het winterse weer, onze burka-bikes in de sneeuw:

P1020720.jpg

WOF

Ik heb er ook zo een met een prive-iglo:

CIMG0304.jpg

De BMW staat als afgeharde Duitser ook buiten (is gewoon te lomp groot voor het schuurtje), maar wel onder een afdakje. De overige woonwerk fietsen staan knus en warm bij de kachel.

Ik heb d ehuidige projectmotor gewoon in de woonkamer staan :)

BMW en CX staan in de schuur, om en om ana de acculader. Virago staat ook in een schuur. Voor de Virago hadden we zelf al uitlaten gemaakt. Dara hebben we nu zelf ook een inlaatspruitstuk en ene luchthapper bij gemaakt en er vervolgens een carburateur van ene Opel Kadet op gezet. Zaterdag was het met temperaturen in de schuur ver onder 0 dna ook ècht id-e-aal om de eerste startpoging te doen';)

dat ging dus zo:

youtube

Nee, wij snappen het ook niet. Toen ie wat warmer werd liep het nog beter, reageert ook goed op het gas en komt een moddervet geluid uit. Kortom, dat wordt nog leuk :)

IMG_2768.JPG

Hoi Miob,

Die Virago vordert maar langzaam, maar het wordt wel een erg mooie fiets. Vooral de lijn is heel goed gekozen.

Mwah. We zijn al weer wat verder dan op de foto. Maar we sleutelen voor de lol, het is gene wedstrijd om iets af te krijgen. Zo hebben we net de uitlaten verander (de depers vervangen door ene eigen bouwsel), de forward controles opnieuw gemaakt (vonden we mooier) etc.. etc... Verder tussendoor nog een CNC plasmanijder gefabriekt: jouwbuis, wat aan een een Honda SS50 geprutst en nogal wat dingetjes tussendoor gemaakt voor de Suzuki die ik zelf nogsteeds aan het verbouwen ben (en die schiet wel hard op).

Dus al met al schiet het toch nog wel op. We moeten u vooral alles netje sgaan maken, want alles werkt nu zo'n beetje wel. Dus kabelboom opruimen en wegstoppen, gaskabels maken, lasjes e.d. afwerken, voorbereiden op spuiten, knippers draaien undsoweiter.

Die plasmasnijder... heette dat vroeger een A0-plotter?

Hier is het ook wat stilletjes. Sinds de sneeuw ga ik dagelijks met de grote gele container naar het werk (toevallig vandaag vrij :) ). Toevallig dinsdagavond het voorwiel uit de BMW gehaald voor verse lagertjes. Die dingen horen geperst te worden en de motorboer heeft daar een keurig persje voor. Voor hem is het monteren een kwartiertje werk met grote kans op succes, voor mij met mijn gereedschap is dat een langdurige klus met grote kans op ellende. De BMW stond dus onder het afdakje zonder voorwiel en de Savage staat in de tuin.
En nu is Savje ingesneeuwd...

Ik had met de BMW een wat zoekerig stuurgedrag en een raar gerammel in het stuur. Nu was het wat lang geleden dat ik een K-serie gereden had, maar in mijn beleving sturen die dingen best scherp.
Ik dus het balhoofdslager controleren. Had wel wat veel ruimte, maar het gerammel en het zoekerige bleef. Voorwiel er dan maar uit. Bleek het rechterlager een stel flink slechte punten te hebben, je voelde heel duidelijk zwaarder draaiende stukken.
Maar ik heb de Duitser nog niet kunnen uitproberen. Het voorwiel met verse lagers zit wel alweer in de brommer, maar hij heeft vorstverlet. Als dit het ook niet is, moet de voorvork maar "even" uit elkaar. Speciaal gereedschap zus, speciale constructie zo...

Ik heb toevallig dit weekend met de vorige eigenaar gepraat. Hij noemde het zoekerige gedrag "hij voelde niet meer vertrouwd aan". Ook bleek de diepteinvestering van een vers luchtfilter (bijna 30 euro..) en de CO afstelbeurt (met dank aan Jan) flink de moeite waard. Volgens de vorige eigenaar was het verbruik rond de 1 op 13 - 1 op 14, mijn metingen geven 1 op 17 aan. Misschien kan het nog wat zuiniger, maar voor het afstellen van het ontstekingstijdstip heb je speciaal gereedschap nodig (Extreem rare gedachtenkronkels hebben die Duitsers....)

Ik niet eigenlijk, heb het ook te druk om te rijden.. n en om het huis verbouwen enzo... o_O

Maar ga hem wel verwennen in het voorjaar, beurtje mt verse olie en bougies alles af laten stellen enzo :)

Zodra de sneeuw weg is en de weg droog zit ik weer op de motor! Kan niet wachten tot het weer mooi weer is! Is inmiddels al ruim een maand geleden dat ik voor het laatst motor heb gereden.

En voor het voorjaar begint heb ik een nieuwe achterband + beurt uit laten voeren...

Rob

Gisteren de GS500 weer eens uit de mottenballen gehaald. De ijsbaan naar de weg is eindelijk weg, dus ik kon de vrije wereld weer in....

Hoezee, even de spinnenwebben uit de cilinders, even het stof van de tank blazen. Heerlijk, lekker cool op de weg :cool: (letterlijk, dus).

Zojuist gedownload: de pilot aflevering van CHiPs. Een serie die ik destijds regelmatig keek.

1800x600b.jpg

22800x600.jpg

23800x600m.jpg

24800x600.jpg

25800x600r.jpg

4800x600.jpg

26800x600a.jpg

28800x600.jpg

29800x600c.jpg

27800x600v.jpg

210800x600.jpg

211800x600.jpg

213800x600.jpg

212800x600.jpg

2800x600a.jpg

3800x600w.jpg

32800x600.jpg

33800x600.jpg

34800x600.jpg

Geen Amerikaanse motor, maar een...

35800x600.jpg

Dat derde plaatje van onder is wel heel vrolijk-gay :D
De sneeuw is hier eindelijk zo goed als weg... kan ik eindelijk m'n eerste motortripje maken sinds mijn rijbewijs!
En na het zien van deze ultieme AE-lokkerij ben ik helemaal niet meer te houden...IKWILEENMOTOR >_<!

Waar ik me over verbaas is de manier waarop ze zijn gekleed. Overhemd met korte mouwen, pantalon en een helm zonder vizier. En dan niets hebben als je onderuit gaat...

Auto Erotomaan zei:
Dat derde plaatje van onder is wel heel vrolijk-gay :D
De sneeuw is hier eindelijk zo goed als weg... kan ik eindelijk m'n eerste motortripje maken sinds mijn rijbewijs!
En na het zien van deze ultieme AE-lokkerij ben ik helemaal niet meer te houden...IKWILEENMOTOR >_<!
Zo :eek: En daar hoef je "alleen maar" een 848 voor te kopen :D

ducati848-9586-015-f.jpg

D.E.N.N.I.S. zei:
Waar ik me over verbaas is de manier waarop ze zijn gekleed. Overhemd met korte mouwen, pantalon en een helm zonder vizier. En dan niets hebben als je onderuit gaat...
Niet alleen in de US of A hoor:
z399px-Motos-gendarmerie-police_1384-copie-1.jpg

Komt inderdaad in veel meer landen voor.....

Hier gaat het motorisch lekker :D

Bouw van mijn nieuwste aanwinst schiet lekker op, ik ben bezig met een amerikaanse customnzaak, die wil (tegen een nog af te spreken vergoeding, waarschijnlijk in de vorm van dikke korting of zelfs gratis onderdelen) mijn foto's van mijn BMW gebruiken op hun site. Mogelijk komt er in februari zelfs een amerikaanse fotograaf van dat bedrijf (die dan toch al in Europa zit) langs! Verder heb ik spontaan bestellingen (je gelooft het niet) binnen gekregen voor onderdelen die ik zelf gemaakt heb. Binnenkort gaat er een setje frameverstevigingen op de bus richting Noorwegen....

Volgens mij kan ik beter stoppen met mijn studie :p

Terug
Bovenaan