Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Hey D.E.N.N.I.S.

'File' rijden met de motor vergt inderdaad behoorlijke concentratie, met name in de gaten houden of de automobilisten wel opletten. Af en toe zit er een dwarsbongel tussen die de boel opzettelijk blokkeert, maar de meeste tijd maken de automobilisten gewoon wel een beetje ruimte voor je.

Ik rijd niet vaak in de file, maar als ik het doe, doe ik het niet te langzaam; een motorfiets wordt stabieler naarmate de snelheid hoger wordt.
Verder moet je je bewust zijn van de breedte. Met de nieuwe Guzzi moet ik voorzichtig zijn, die is ter hoogte van de uitlaten redelijk breed in de heupen. Het is ook oppassen dat het stuur op dezelfde hoogte zit als de spiegels van de personenauto's. De Spiegels zijn ook goede ijkpunten.

Een paar koffers achterop zijn handig, maar als je tussen de auto's doorrijdt moet je daar wel mee oppassen.

Freez

Op de terugweg naar huis (s'nachts) mocht ik weer door de Coentunnel en toen kon ik het niet laten om even terug te schakelen en vol aan het gas te hangen. Heerlijk dat geluid.
Dat zou ik nu weer doodeng vinden.
Mag zelf ook graag even terugschakelen en flink het gas open trekken hoor begrijp me niet verkeerd.
Maar die Coentunnel......stel dat je ketting breekt om maar wat te noemen, je hebt daar zero escape ofwel vluchtstrook waar je veilig kan staan.
Je lot ligt op dat moment in handen van de oplettendheid van degene die de camera`s in de gaten moet houden.
Brrrr, moet er niet aan denken.

@Freez, geen heimwee naar de kawa?
Het lijkt me toch een heel ander soort motorrijden op zo`n guzzi.

Afgelopen weken heb ik me bezig gehouden met een nieuw project op motorgebied.
Ik wil wat meer naast de geplaveide wegen gaan rijden en toen ik deze motor op mp zag staan begon het te kriebelen.

Een YAMAHA XT600e uit 1990 met slechts 19.750 km op de teller.
Probleem was dat hij al ruim 3 jaar stilstond en in een slechte staat van onderhoud was.

Fiets 3

Rayban zei:

Nog zeker niet.

De motorrijders onder mijn kennissen snappen de move. Niet motorrijders begrijpen het niet helemaal, maar zelf ben ik nog altijd in mijn nopjes met de goes. Het is wel een stukje exclusiever natuurlijk. Mensen die er geen verstand van hebben denken dat er vanalles aan mankeert; je hoort kleppen tikken en met de droge plaatkoppeling ook een heerlijk gerinkel als je de koppeling intrekt:). Het gebulder als ie wegtrekt is gewoon niet anders te omschrijven als een kruising tussen een Harley en een Ducati; net al een Harley een luchtgekoelde twin met stoterstangen, alleen mag (als een duc) veel meer toeren draaien en heeft een injectie per cylinder en ademt daardoor veel makkelijker.

Je moet er op rijden om het te snappen, en zelfs dan heb je echt wel even een afstand nodig voordat het kwartje val als het ware.

Freez

Rayban zei:
Op de terugweg naar huis (s'nachts) mocht ik weer door de Coentunnel en toen kon ik het niet laten om even terug te schakelen en vol aan het gas te hangen. Heerlijk dat geluid.
Dat zou ik nu weer doodeng vinden.
Mag zelf ook graag even terugschakelen en flink het gas open trekken hoor begrijp me niet verkeerd.
Maar die Coentunnel......stel dat je ketting breekt om maar wat te noemen, je hebt daar zero escape ofwel vluchtstrook waar je veilig kan staan.
Je lot ligt op dat moment in handen van de oplettendheid van degene die de camera`s in de gaten moet houden.
Brrrr, moet er niet aan denken.
Nee, voor technisch falen ben ik niet bang. Daar sta ik veel minder bij stil dan bij de mogelijkheid dat een automobilist van baan wil veranderen als ik hem inhaal.

ik begrijp heel goed waarom jij dit zegt, maar ik deel het niet.

Rayban zei:
Ik wil wat meer naast de geplaveide wegen gaan rijden en toen ik deze motor op mp zag staan begon het te kriebelen.

Probleem was dat hij al ruim 3 jaar stilstond en in een slechte staat van onderhoud was.

Fiets 3

Volgens mij heb ik deze eerder in een meer deplorabele staat gezien. Ziet er nu weer prachtig uit, Rayban. ik heb geen ervaring op dat soort motors, maarreh rijdt dat een beetje?

File rijden doe ik ook nog al eens. Ik probeer dat toch wel een beetje 'normaal' te doen qua snelheid. Dan heb je ook nog een beetje overzicht op switchende auto's.

Freez zei:
Rayban zei:

Nog zeker niet.

De motorrijders onder mijn kennissen snappen de move. Niet motorrijders begrijpen het niet helemaal, maar zelf ben ik nog altijd in mijn nopjes met de goes. Het is wel een stukje exclusiever natuurlijk. Mensen die er geen verstand van hebben denken dat er vanalles aan mankeert; je hoort kleppen tikken en met de droge plaatkoppeling ook een heerlijk gerinkel als je de koppeling intrekt:). Het gebulder als ie wegtrekt is gewoon niet anders te omschrijven als een kruising tussen een Harley en een Ducati; net al een Harley een luchtgekoelde twin met stoterstangen, alleen mag (als een duc) veel meer toeren draaien en heeft een injectie per cylinder en ademt daardoor veel makkelijker.

Je moet er op rijden om het te snappen, en zelfs dan heb je echt wel even een afstand nodig voordat het kwartje val als het ware.

Freez

Kortom, jij kiest voor karakter. (y)

WOF
a013.gif

Rayban zei:

Waar je allemaal niet bang voor kunt zijn :confused:

singleframegrille zei:
Rayban zei:

Fiets 3

Volgens mij heb ik deze eerder in een meer deplorabele staat gezien. Ziet er nu weer prachtig uit, Rayban. ik heb geen ervaring op dat soort motors, maarreh rijdt dat een beetje?
Grappig, waar heb je hem gezien?
Heb er idd. veel aan moeten vervangen en optisch ziet het er ook een stukkie beter uit.
Qua kosten kwam er nog zo`n zelfde bedrag bij, maar tot nu toe is het me het waard gebleken.
Moet er wel bij zeggen dat ik het meer als hobby (uitdaging) zie hoor, heb de ruimte en de middelen om lekker te kunnen sleutelen.
Dat maakt het al een stuk leuker.

De thundercat is voor de langere toertochten (komend weekend zit ik in Duitsland met de cat).
De XT550 is een stuk nostalgie voor mij, mijn eerste motor was een spiksplinternieuwe en nu heb ik er eentje om herinnering en uit vervlogen tijden op te halen. (just a feeling)
En die nieuwe XT600 is om lekker in de buurt te rijden.
En als hij betrouwbaar genoeg gebleken is wil ik ermee gaan doen waarvoor mister Yamaha deze motor ontworpen heeft.
Lekker off-road rijden dus, en omdat ik geen aanhanger (trekhaak) heb moet ik ermee over de weg.
Ik zoek nog steeds naar leuke off-road paden hier in de buurt maar die zijn zeldzaam denk ik.
Er is hier wel een oude spoorbaan waar je kan rijden maar dat is net even te klein.
Ben d`r ook nog niet helemaal uit hoe ik dit alles wil gaan aanpakken.

Tja, hoe rijdt zo`n XT600?
Er zit weinig snelheid of echte acceleratie in zoals de cat, maar die monoploffer bevalt me gewoon.
Had begin dit jaar nog een xtz750 maar zo`n 2-pitter is het toch net niet voor mij.
Zo`n xt zit, stuurt en rijdt zo anders.
WOF heeft het over karakter, voor mij heeft die XT karakter.

@997 GT2 RS,
Bang?o_O noem het bedachtzaam.

Ha, die heb ik een paar weken in bezit gehad.
Vond hem in een te ver vergane staat om op te lappen.
Degene die hem kocht heeft hem opgelapt en doorverkocht met dikke winst.
(denk dat die nieuwe eigenaar heel veel kosten krijgt)

Deze xt600 heb ik nu een maandje en heb vrijwel alle slijtage onderdelen vervangen.
De prijs was er naar en nu weet ik tenminste dat ik weinig onderhoudskosten krijg de komende tijd.

Zo, ik ga mijn cat van stal halen om een weekendje te toeren.
Het is echt lekker weer om te kamperen in een koepeltentje.
Ook lekker weer om te rijden btw.
Rustigies aan doen maar.

Volgend weekend naar de motorraces op de Nurburgring. Nog meer mensen die die kant op gaan?

op buienradar.nl vertrouw ik ook maar niet meer. Ik wilde gisteren vanuit het oosten des lands naar de IJsselmeerpolders. Het zou in de middag- na 14.00u- droog zijn en blijven.

Om drie uur vertrokken en een half uurtje later op de A1 een HOOSBUI !! Lekker, dat komt dan door je pak heen, loopt je handschoenen en laarzen in (en je nek :(). Ik reed achter een vrachtwagentje met een gangetje van 60.... Veel harder durfde ik ook niet overigens. Welk een deceptie als je net van plan was er een fijn ritje van te maken.

Gelukkig maakte de terugweg veel goed, met een zonnetje :cool: en niet te veel verkeer:D

Ondanks de vele regen (zaterdag viel mee) heb ik toch een leuk weekend achter de rug.
Ik heb mijn regenoveral veelvuldig kunnen testen en voldoet uitstekend, mijn kleren bleven droog.

Helaas heb ik maar 1 paar handschoenen en omdat ik een mooi-weer-rijder ben zijn dat dus zomerhandschoenen.
Ik heb vlak voor vertrek een paar goedkope binnenhandschoenen gekocht en dat houdt de handen droog.
Alleen jammer dat de grootste maat nog steeds een beetje aan de strakke kant is.:(

Volgens mij had je beter dit weekend uit kunnen kiezen.:p. Loopt het regenwater niet die handschoenen dan?

Hoe heet die webshop? Kom via jouw link niet in het hele assortiment en ben toch wel nieuwsgierig wat ie nog meer in de aanbieding heeft.

Over het uitkiezen van weekeinden gesproken,

Dit was het clubweekeinden van de Motorclub Leeuwarden, waarbij we van Vrijdag tot en met vandaag rond Ippinghausen hebben gebivakeerd. Totaal zo'n 1200 kilometers bij de Goes er op gezet en qua weersomstandigheden geen beter weekeinden kunnen kiezen.

Zoals het een Guzzi betaamd niet geheel vlekkeloos. Daar waar alle Triumphs, Kawa's, BMW's, Honda's, en zelfs Cagiva's het zonder problemen volbrachten, gaf de accu van de Guzzi er de brui aan, met als gevolgd dat ik regelmatig aangeduwd moest worden:(

Goede nieuws was dat dat nog redelijk makkelijk gaat ook. Namate het weekeinde vorderde ging hij wel steeds beter lopen. Op de snelweg had ik in Duitsland door inhalend verkeer een gat laten vallen en bij het bijhalen van de groep daarna de 190 km/u aangetikt.

Leuke toertjes gereden, de man met de Garmin reed een nieuwe Triumph Tiger, en dan heb je met de Guzzi hard werken om bij te blijven.

Kortom, topweekeinde gehad!

Freez

Doe je voorzichtig met dat aanduwen? Deze meneer wilde zijn mooie brommert ook even aanduwen....

Zelfs de brandweerlui hadden medelijden..... 10 jaar poetsen "down the drain"....

rke zei:
Doe je voorzichtig met dat aanduwen? Deze meneer wilde zijn mooie brommert ook even aanduwen....

Voorzichtig aanduwen? Je moet 'm wel een zet geven, en ondanks dat ikzelf tegen de 100 kilo loop kan evengoed het achterwiel blokkeren i.p.v dat de boel in gang komt. Een beetje rekening houden met uitloop, en de koppeling op tijd weer inknijpen.

De rest van de club vond het in ieder geval wel grappig.

Freez

Even nog snel een laatste post voor ik twee weken op vakantie ben. Een Pan European ST 1300 ziet er gewoon niet uit zonder koffers...

P1030507.jpg

P1030508.jpg

WOF
n_no.gif

Nog andermaal een evenement "Spammen".

Aankomend weekeinde de Centennial TT op Assen. Eerder stond hij er nog niet tussen, maar nu wel, Jim Readman met de Honda Six! Dat tezamen met de Guzzi V8 op één dag.

De vorige uitvoering van dit evenement was maar liefst 12 jaar geleden. Ik ben er toen ook geweest, en dat staat nog redelijk in mijn geheugen gegrift.

Freez

Heel even het nieuws volgen...

[size=x-large]Strengere eisen motorrijbewijs[/size]
door Harry van Gelder
AMSTERDAM - Jonge motorrijders moeten vanaf 2013 drie keer praktijkexamen doen voor ze op een zware motor mogen rijden. Pas als je ouder dan 24 bent, kun je in een keer op voor het zware motorexamen. Dat is drie jaar later dan nu het geval is.

De veranderingen zijn het gevolg van een nieuwe Europese richtlijn voor rijbewijzen. Deze nieuwe regelgeving is bedoeld om de nationale rijbewijzen meer met elkaar in overeenstemming te brengen, om zo de verkeersveiligheid te verbeteren en fraude van rijbewijzen tegen te gaan. De rijbewijzen zijn vanaf 2013 in de EU volledig inwisselbaar. Voor jonge motorrijders hebben de nieuwe regels een negatieve uitwerking. Vanaf 2013 komen er drie categorieën motorrijbewijzen, van lichte naar zware motoren. Om van de ene naar de andere categorie te komen, moet je steeds een examen afleggen. Nu kun je na twee jaar praktijkervaring automatisch doorstromen naar een zware categorie motor.

Discriminatie

Secretaris Eugène Daams van de afdeling gemotoriseerde tweewielers van de RAI Vereniging vindt de regels pure discriminatie. "Om de verkeersveiligheid beter te maken moet een motorrijder steeds opnieuw examen doen als hij een zwaardere gaat rijden. Maar een automobilist mag als hij een rijbewijs heeft in alle voertuigen plaatsnemen, terwijl onder hen veel meer verkeersslachtoffers vallen. Je kunt lessen in een lelijke eend en daarna rustig de Porsche van je oom pakken, zonder opnieuw een rijbewijs te moeten halen."

Daams zegt dat onder de regel niet valt uit te komen. Hij vindt echter dat de overheid geen examen zou moeten afnemen, maar moet volstaan met een kleine opleiding of training. Met ingang van de nieuwe richtlijn gaat ook de leeftijd waarop jongeren een motorrijbewijs mogen halen in Europa omlaag. Voor een lichte motor tot 125 cc geldt straks een minimumleeftijd van 16 jaar. Nederland houdt echter vast aan aan de huidige minimumleeftijd van 18 jaar.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/7687271/__Strengere_eisen_motorrijbewijs__.html?p=3,1

Freez zei:
Nog andermaal een evenement "Spammen".

Aankomend weekeinde de Centennial TT op Assen. Eerder stond hij er nog niet tussen, maar nu wel, Jim Readman met de Honda Six! Dat tezamen met de Guzzi V8 op één dag.

De vorige uitvoering van dit evenement was maar liefst 12 jaar geleden. Ik ben er toen ook geweest, en dat staat nog redelijk in mijn geheugen gegrift.

Freez

Foto's Freez, foto's willen we zien. Van m'n broer kreeg ik al een paar mooie van de zijspannen doorgestuurd.

Wat een dag. Ik moest er vanochtend vroeg uit, zo'n 100 km naar m'n afspraak. Een behoorlijke mistige start, wat erg vervelend reed. Ik had het idee dat de binnenkant van de helm besloeg en aan de buitenkant de waas bleef kleven... Eén keer op de regenboogroute was de mist snel verdwenen en brak de zon door. De voordelen van het motorrijden in de file ten volle benut, ideaal. Precies op tijd gearriveerd. Was me vandaag rond deze tijd met de auto niet gelukt.

Vanmiddag met een omweg langs de noordkant van de Rijn weer terug, helemaal geweldig. Ik Geniet nu al bijna een jaar van m'n motorrijbewijs, en echt met een hoofdletter.

Zo,

Eindelijk de dikke duitser weer op de weg na een vers verflaagje en een beurtje.

Heerlijk, ik heb hem gemist.

singleframegrille zei:
Foto's Freez, foto's willen we zien. Van m'n broer kreeg ik al een paar mooie van de zijspannen doorgestuurd.

Ik heb wel wat filmpjes gemaakt die de moeite waard zijn, maar de quicktimes gaan mooi richting 100 MB. Ik ben nog niet genoeg in Youtube gedoken om ze te publiceren. Wel is er zaterdag een item op RTL over dit evenement. Ik hoop dat het geluid van de apparaten een beetje overkomt

De Guzzi V8 klonk gewelding, maar bijna bescheiden t.o.v de rest van het geweld wat er reed. Daar waar moderne superbike vierpitters mooi toeren maken klinken de MV's ongelooflijk mooi "racy en rauw". Ik had de dagen er na in ieder geval een ruis in m'n oren.
Ook waren er twee CZ replica V4's die echt een ongelooflijke teringherrie maakten. En de Honda viercylinder viertakt 250's waren echt prachtig.

Freddie Spencer reed als een dolle. De man was destijds een ongelooflijk talent, maar kreeg met lichamelijke ongemakken (polsen) te maken.
Er werd wat gemiept over de hoge entreeprijs, maar ik vond het het geld meer dan waard.

Freez

Issesimpel.

Account aanmaken en uploaden. Dit zijn de eisen die youtube stelt:
youtube zei:
Video's mogen de volgende eigenschappen hebben...

* High Definition
* Maximaal 2 GB.
* Maximaal 15 minuten lang.
* Allerlei verschillende indelingen

Ik ben nieuwsgierig...

@Freez, ik woonde 'vroegah' op hemelsbreed 500 m van het (toen nog langere) circuit. We kropen als jochies destijds onder de omheining door om jongens als Fast Freddie en Den Boet, voorbij te zien komen. We hadden er natuuurlijk ook alle verstand van. Mocht je de filmpjes gaan uploaden plaats dan hier zeker een link!

@RKE, dat ziet er weer patent uit. Goed voor weer een heel aantal kilometers zo te zien.

singleframegrille zei:
Wings of freedom zei:
Een Pan European ST 1300 ziet er gewoon niet uit zonder koffers...

WOF
n_no.gif

Ik hou mij in.....:p

Goede vakantie gewenst. Motortrip?

Ondertussen al weer enige dagen terug, maar nog niet hier gereageerd. Nee het was geen motortrip, gewoon met de 'troen'.

Enneh, je hoeft je niet in te houden voor mij hoor.

Ook kom ik nog even terug op deze quote van een tijd geleden ten tijde van de aanschaf van de 'Pan'.
997 GT2 RS zei:
Mooie motor, maar je kunt beter niet boven de 160km/h komen, dan begint ie levensgevaarlijk te slingeren. Heb met deze motor een keer 1.100km in één dag gereden en ik moest noodgedwongen beneden de 160km/h blijven :(

Recentelijk een stuk de gelegenheid gehad om 210 km/h te rijden, zelfs met passeren van vrachtwagens en alles en geen last gehad van het bekende/beruchte 'Pandelen'. Schijnbaar heeft de onze dan toch wel de nodige modificaties gehad.

@rke, ziet er weer strak uit. (y)

WOF
c074.gif

OMG !!!!

Je merkt zoiets natuurlijk wel.... hoewel....
Veel monteurs smeren kopervet aan de buitenkant van de blokken om piepen tegen te gaan. En dan rem je met een remschijf met staal op staal, gesmeerd met kopervet. Dat piept niet maar remt ook niet.

Fouten maken is menselijk. Maar dit soort fouten mag gewoonweg niet gemaakt worden.

Gelukkig gaat het hier om een dubbelschijfs voorwiel. Bovendien hoop je altijd maar dat de monteur ook een proefrondje maakt. Dan krijg je hooguit een opgefrommelde Corvette terug in plaats dat jij tandjes ligt te tellen op de intensive care :D :D...

Mijn motor is aan een onderhoudsbeurt toe (10.000 km verder inmiddels). Nu twijfel ik tussen de eigen merk werkplaats (dealer, wel 50 km verderop) of bij de plaatselijke motorhandel (om de hoek). Ik heb met beide geen ervaring, en in die zin ook geen voorkeur.

Van wie het onderhoud niet zelf doet, wie doet het bij de merkdealer?

Wings of freedom zei:
Ook kom ik nog even terug op deze quote van een tijd geleden ten tijde van de aanschaf van de 'Pan'.
997 GT2 RS zei:
Mooie motor, maar je kunt beter niet boven de 160km/h komen, dan begint ie levensgevaarlijk te slingeren. Heb met deze motor een keer 1.100km in één dag gereden en ik moest noodgedwongen beneden de 160km/h blijven :(

Recentelijk een stuk de gelegenheid gehad om 210 km/h te rijden, zelfs met passeren van vrachtwagens en alles en geen last gehad van het bekende/beruchte 'Pandelen'. Schijnbaar heeft de onze dan toch wel de nodige modificaties gehad

Het pendelen lijkt ook afhankelijk te zijn van het gewicht van de berijder. Ik weet niet van wanneer die modificaties zijn, maar ik huurde in de zomer van 2006 een splinternieuwe Pan, die toen op de Autobahn vervelend begon te slingeren boven de 160km/h. En dat terwijl de Pan toen al járen op de markt was. Ik blijf het vreemd vinden dat Honda deze slingerende modellen bleef uitleveren.

Wel jandorie....

Nou vertoef ik reeds vijf jaar op deze site, maar kom ik er nu pas achter dat er ook een motorforum staat!
In dat geval, vrolijke vrienden tweewielliefhebbers, zeg ik een welgemeend 'aloha'. Ga dat hier eens in de gaten houden....

Kort voorstellen? Ben een -zelfbenoemd, uiteraard- zeer fervent liefhebber van tweewielers. Mijn schatjes zijn "De eerste echte Ninja ooit" (1991 Kawa GPX 600 R in zwarte trim) en "mijn eerste echte supersport" (2000 Yamaha YZF 1000 R Thunderace). Vandaag, na een laatste tour en een bezoek aan de outlet van Ten Kate, is echter laatstgenoemde dame toch maar definitief onder de deken in de garage gestald. Het weer wordt nu toch wel dusdanig beroerd dat een auto de voorkeur heeft. Jammer, maar helaas. De vorige winter heb ik op de Ninja vooral dagelijks woonwerk doorgereden, maar dat was meer afzien en minder leuk dan ik bedoelde voor het motorrijden.

Om dan ook nog meteen maar even OT te reaguren:

@ Singleframegrille: Persoonlijk ben ik weinig fan (ervaring) van de 'handelaar', ook al heeft hij nog zo'n volle garage. Mijn fietsen gaan unaniem in onderhoud bij Ten Kate in Nieuwleusen. Is wel even rijden, maar de moeite waard. Voor die paar tientjes extra weet ik tenminste ALTIJD zeker dat het goed komt. Tot in de puntjes.

Uiteraard kun je voor secundaire (niet-kerntechnische) zaken ook gewoon naar de goedkopere 'handelaar'. Daar haal ik soms onderdelen, valdopjes, extraatjes, kleding e.d. gewoon omdat de prijs ernaar is. Voor de techniek zou ik echter alleen op de expert vertrouwen. Die hoeft niet van hetzelfde merk te zijn (met een Kawa en een Yamaha kom ik toch bij een Honda-man) maar moet bij voorkeur toch wel eentje zijn die weet waar hij over spreekt. Voor mij ligt Ten Kate op 25-30 kilometer afstand, dus dat is zeker de moeite waard.

Owja.
Vergeten te vermelden.
Lichtelijk digibeet...

Op de een of andere manier kan ik geen foto inplakken in m'n post. Uiteraard ook geen noodzaak, maar tis altijd luk om even te showen met m'n pasgepoetste dame(s). Anyone briljante ideeën? Copy-paste werkt dus niet, en heb geen foto's online staan van de fietsen. Wat werkt het simpelst?

Foto's moeten online staan voordat je ze hier kunt plakken met [i m g] website adres [/i m g]

singleframegrille zei:
Mijn motor is aan een onderhoudsbeurt toe (10.000 km verder inmiddels). Nu twijfel ik tussen de eigen merk werkplaats (dealer, wel 50 km verderop) of bij de plaatselijke motorhandel (om de hoek). Ik heb met beide geen ervaring, en in die zin ook geen voorkeur.

Van wie het onderhoud niet zelf doet, wie doet het bij de merkdealer?

Na slechte ervaringen met Arie Molenaar zien ze ons daar niet meer terug. Ook bij Motoport Hillegom heb ik een slecht gevoel gekregen, al was dat niet voor onderhoud. Vervolgens liepen we stomtoevallig bij een zaak binnen wat geen 'glazen paleis' is, waarvan de eigenaar gewoon sleutelt (met kettingvet onder de nagels en niet meer schoon te krijgen handen van de olie :D) en mijn vriendin alle tijd en rust gaf (en ook leerde) om met de Pan aan de hand te lopen en te manouvreren. Wij moeten daar een stevig stukje verder voor rijden dan naar Ome Arie, maar bijMotorhuis de Pit-stop te Arnhem hebben wij een erg prettig gevoel en rijden graag die kilometers extra.

997 GT2 RS zei:
Het pendelen lijkt ook afhankelijk te zijn van het gewicht van de berijder.

108 kilo in mijn geval, maar vriendinlief is een stukkie lichter.

@stalensnuitje, volgens mij meen ik ergens opgevangen te hebben dat de grote dag is geweest voor jullie. Feli, over 11 maanden - 2 dagen vanaf nu staan wij ook voor de ambtenaar van de burgerlijke stand.

WOF
marrysmile.gif

Welja, gefeliciteerd. Voor mij was het 22 jaar terug feest en de directrice heeft nog steeds hetzelfde personeel.

@H8 2 W8, neem een account bij bijvoorbeeld photobucket.com. Dan kan je met een zeer duidelijke gebruiksaanwijzing (en de verkenner) op deze site fototjes rechtstreeks van je harde schijf of fototoestel naar deze site uploaden. Staan ze daar eenmaal, kan je het url-adres kopieren op de plaats in de text die je wil hebben.
(Dat adres moet je voor dit forum nog inpakken met img-tags en het ziet er dan in het invoervakje uit als
img-adres.jpg
)

dus: stukje text en (copy-paste van de url van het plaatje):
DSC05882.jpg

Kijk eens aan, weer wat geleerd.

Dank rke. Hieronder zichtbaar of de les vruchtbaar was (of niet).

SP_A0309.jpg

En gebroederlijk naast elkaar met uitzicht over de IJssel (mijn broertje was heel snel ook fan van de Ace en kocht vervolgens een vrijwel identiek exemplaar:

telefoon133.jpg

Hey, dat zijn mooie ace`s(y)
Welkom in het motorrijders-topic.

@WOF en Stalensnuitje feli met julie voorgenomen huwelijken.

Mijn laatste aanwinst (XT600e) is helemaal in orde.
Heb er inmiddels een paar toertochten mee gereden en deze verliepen probleemloos.
Vorige week kon ik eindelijk gaan doen waarvoor ik deze xt gekocht heb.
En hierdoor heb ik aardig de smaak te pakken.:LOL:
filmpje

Helaas is er weinig off-road te rijden in deze omgeving :( waardoor ik al snel moet uitwijken naar andere regio`s.

Waarschijnlijk wil ik van het voorjaar de cat verkopen om een grotere all-road aan te schaffen.
T`is toch meer mijn ding denk ik.

Zo, even inhalen: mijn grote dag is inderdaad alweer voorbij ;) Ik had overigens wel 4-wielig vervoer geregeld:
IMG_5351.JPG

Welkom verder H8 2 W8. Zo te lezen woon je niet al te ver bij me vandaan, anders zou je niet naar Ten Kate gaan (en plaatjes schieten langs de IJssel) ;)

Ik kom niet (meer) bij TK trouwens, ondanks dat ik wel Honda rijd. De eerste beurt (toen ik'm net een week had) en bijbehorende bandenwissel ging gelijk mis: verkeerde maat gemonteerd (reactie: "oh, ik ging ervan uit dat je dit wel goed vond"). Ik rijd nu dus op 180 ipv 170 achter. Daarna hebben ze me nog eens iets verkocht wat ik niet nodig bleek te hebben, dus nee, niet mijn zaak. Voor kleding rijd ik naar Kalsbeek in Zwolle en het onderhoud van de Soes en de Viffer laat ik tegenwoordig bij Motorplanet in Dronten doen, fijne zaak (carbs gesynchroniseerd, was niet helemaal 100%, dan wordt dat gewoon kostenloos opnieuw gedaan, met excuses). En voor een paar tientjes is het nog tot daar aan toe, maar ik ga niet anderhalf keer zoveel betalen (300 t.o.v. 450 voor een beurt). Liever niet de dealer in dit geval ;)

@Stalen Snuitje; Tis idd wel aan de prijs, die TK. Kalsbeek is een fijne zaak, al zou ik er nimmer een motorfiets kopen. Kleding en onderdelen, prima.

En van Harte gefeliciteerd met je huwelijk, natuurlijk.

Dronten nog niet geweest, maar is wellicht een goed alternatief.

@H8 to W8

Zo een GPX 600R heb ik ook gehad, exact in dezelfde kleurstelling. Wel een stuurgedrag waar je een beetje aan moest wennen, maar verder een apparaat waar wij (vriendin en ikzelf) maarliefst 10 jaar mee hebben rondgestuurd. Erg goede herinneringen aan in ieder geval.

Aan trouwen zijn we nooit toe gekomen. Ik heb al 23,5 jaar een heerlijke verkering. If in ain't broken, don't fix it!

Freez

Zo een GPX 600R heb ik ook gehad, in rood met paars. Nieuw gekocht in 1993 voor 10.000 gulden (4.500 euro) en 2 jaar op gereden. Als je ziet wat zo'n ding nu nog opbrengt, dan houdt die goed zijn waarde

Terug
Bovenaan