Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Freez, RS; het is (was) een heerlijke fiets. De 16 inch wielen vroegen inderdaad een aparte stuurmanskunst, maar hij was tenminste net zo handelbaar als de Ace. Niet helemaal origineel meer; de Bol d'Or snerpte fantastisch vanaf de 6k toeren. De ZX-10 spiegels heb ik moeten monteren omdat de originele spiegelvoet zo slap was geraakt dat deze inklapte vanaf 110 km/u.

Het was m'n eerste fiets. In verleden tijd gesproken, dat wel. In de familie was mijn enthousiasme dusdanig aanstekelijk dat allereerst m'n jongste broertje binnen een jaar ook zijn bewijs haalde en de Ninja gebruikte. Met de komst van de tweede Ace issie doorverkocht. Met -helaas- enkele beschadigingen bracht het brommertje slechts een paar honderd € op, maar hij is veel centen waard geweest.

Zie ze wel veel in de verkoop staan, maar niet meer zoveel rijden. Getuige de leeftijd inderdaad nog altijd zeer courante modellen.

Zie je wel dat een helm en een pak overbodige luxe is.
Je hebt veel meer aan een paar kung-fu lessen.:T

Ik heb beloofd dat ik een filmpje zou posten van een motorrrijder die netjes rijdt. Ik had hem bijna, maar toen bleek het een linksrijder.
Volgende keer zet ik hem er wel schuin voor hem bij het stoplicht ;)

En nog verontwaardigd zijn ook! :rolleyes:

Geelhoed zei:

Het topic wat deze meneer geopend heeft op motor-forum om zijn verontwaardiging te uiten is ook uitgelopen in een laagvlieger versus trut-zonder-pinkertjes discussie. Imho noemt deze meneer zichzelf terecht "Neanderthaler".

Ik kan de snelheid van het filmpje slecht inschatten, maar ik gok op een 60 tot 80 km/uur. Bovendien, bij dergelijk grote stukken vrije linkerbaan moet je als tussendoorrijder toch wel rekenen op een automobilist die ineens wakker schrikt. Ik probeer in dit soort situaties altijd midden op het vrije stuk rijbaan te gaan rijden. Dan ben je goed zichtbaar, je mag de 50 km/uur V[sub]max[/sub] aanhouden (in plaats van de snelheid plus 10 km/uur) en je hebt al een meter gewonnen bij het uitwijken.

Overigens is dit filmpje in België gemaakt, waar het tussendoor rijden niet wettelijk geregeld is. Daar heerst nog het oude gedoogbeleid. Op de ring van Parijs zie je soortgelijke taferelen, alleen ligt de snelheid van de tussendoor vliegende motoren daar nog een flink stuk hoger.
Dat zijn de echte donorrijders, ook wel eens ....... bikkels genoemd ....

rke zei:
Ik kan de snelheid van het filmpje slecht inschatten, maar ik gok op een 60 tot 80 km/uur.
Als de strepen van het type 9-3 zijn zoals in NL op de snelweg, dan reed hij 55km/h.

Paar weken geleden een andere uitlaat en clip-ons gemonteerd. Stuurt heel erg goed moet ik zeggen, die clip-ons!
Uitlaat is er nog steeds één van het wat rustiger type, maar ik vind het wel best. Hoop dat het net hard genoeg is dat fietsers me nu wel horen.
(achteraan rijden bij een groepje vrienden met sportuitlaten leverde soms gevaarlijke situaties op met fietsers die dachten dat die motorrijders nu wel voorbij waren...)

DSC00020.jpg

Foto is overigens twee weken oud o_O
En nog een wat oudere actiefoto's:

091910165019.jpg

:cool:
IMG_2054.jpg

Motor bevalt me verder zeer goed, gaat voorlopig nog niet weg!

Rob

@Geelhoed, jouw avatar, die plassende Casper bestaat in vele varianten (mijn favoriet is die waarop hij op een Opel logo plast), maar wat is hier het logo waar hij op plast.

WOF
Smiley-msn.com-Confusion-5014.gif

Hmmm....

Persoonlijk ben ik niet zo heel erg fan van alles war TE voor staat. In dit geval, TE veel van het goede....

Geelhoed zei:
Een meeuw, maar voel je niet aangesproken.

Dat doe ik zeker niet. Mocht je een avatar maken dat je op WOF pist kan ik er alleen maar om lachen! :D

StalenSnuitje zei:
Lullig, GW zou ze waarschijnlijk als "Wings of Freedom" aanduiden

Aangezien ik geen Honda meer rijd en we zondag twee honden krijgen, zat ik er al over te denken om mij WOEF te noemen. De Fransrijders doen dat al, maar met deze, volgens mij waarschijnlijke aanname, voelt dat beter.

Aan de andere kant, wat denken we van deze?

vfr_800_1998-2001.jpg

honda_VFR800F1.JPG

In het zilvergrijs (zoals de onderste foto), niet de mooiste kleur vind ik, maar bij 2e hands is dat wat lastiger. 2001, ca. 38.000km, nieuwe kettingset, te koop bij onze dealer en vrijdag ga ik maar eens een eindje rijden.

WOF
h054.gif

Van de V-FouR ben ik lange tijd idolaat geweest, maar met het nieuwste type is dat toch echt een beetje voorbij gegaan. Heeft er ook niet veel meer mee te maken naar mijn idee. Algoed, heb nog niet proefgereden dus mag niks zeggen...

Dit type (met ABS geloof ik, de 800 cc) is zeker erg mooi. Rood en blauw favoriet, zilvergrijs wat minder. Maar hij 'rammelt' wel lekker!

Tot op de dag van vandaag spijt als haartjes op mijn hoofd (beiden raken over de tijd wat dunner gespoeld): Ik heb ooit een klusje gedaan bij iemand die de zijne 'zat' was. Type van hiervoor, laatste nog met 750 cctjes. 1996 met 19K op de klok. Had toen geen 3.500,- paraat, maar mán! wat eeuwig jammer...

Hedenmiddag wezen rijden en mijn god, wat een gruwelijk fijne machine! Na 2,5 maand stilstand direct starten en als een zonnetje lopen met de injectie. Rustig aan op gang komen en alle sapjes laten stromen en zelf ook wennen aan zo'n motor, het is toch heel wat anders dan de Bandit. Tochtje langzaam aan wat meer op snelheid brengen met een stukje 100km weg en dan weer af de dijkjes op. Na enkele bochten giert de VFR van plezier en van de pijn in mijn kaken van de enorme glimlach. Ik was en ben superblij met de Bandit die ook heerlijk rijdt en in mijn ogen een lekker hoogtoerig jankmachientje is, maar vergeleken met deze VFR is het maar een ouderwetse pruttel. Snel, soepel, heerlijk geluid, maar éénmaal op snelheid en in de 6e ook weer veel stiller dan de Bandit. Na een uur en een kwartier rijden kwam ik terug met de opmerking: 'wat moet ik bijleggen?'

Het gaat mij EUR 1300 extra kosten, krijg een half jaar garantie en ik ga er dan één jaar op achteruit, 28.000km minder en een wat minder mooie (lees saaie) kleur, maar die zie je gelukkig amper als je er op rijdt. De vorige eigenaar heeft de VFR van LED verlichting voorzien, waarvan ik nog niet uit ben of ik het echt mooi vind, maar wel handig.

Enfin, foto's net de Neukia feun kwaliteit:

29102010001.jpg

29102010002.jpg

29102010003.jpg

29102010004.jpg

Oh ja, en die lelijk voorruit wordt ook vervangen.

Ik slaap er nog een nachtje over en morgen wordt de teerling geworpen.

WOF
a015.gif

ikke zei:

Ach, soms moet je de nacht gewoon gebruiken om te slapen. Net onze dealer verwittigd dat hij een VFR kwijt is en een Bandit rijker.

WOF
a040.gif

WOF, gefeli met de nieuwe. Helemaal geen verkeerde "brommâht"!

Wat betreft de LED-unit achter; zelf vind ik het altijd wel mooi maar kijk voor de zekerheid nog even of de eventueel geïntegreerde clignoteurs ver genoeg uiteen zitten. Kennis van me is drie maanden geleden toch abominabel hoog beboet omdat de reguliere knippers op pootjes verwijderd waren en het smalle achterlicht de oranje LED's geïntegreerd had. Het verschil tussen links en rechts was zo slecht te zien, dat kostte een lieve cent (en de zaak moest zsm, liefst ter plaatse wat natuurlijk niet kon, worden hersteld).

Gisteren was ik in Scheveningen en zag toch wel iets heel erg aso's. Er liep een groepje toeristen. Er stond een prachtige BMW 1200GS. Liep het groepje erheen en gingen allemaal om de beurt op de motor zitten en lieten foto's maken. Ze liepen daarna weer vrolijk door. Dit vond ik toch wel het toppunt van asociaal gedrag.

Moest trouwens wel lachen om de plaats waar de motor geparkeerd stond:) Stond de Duitse motor geparkeerd recht onder een herdenkingsmonument voor mensen die gedood waren tijdens de WOIIo_O

Rayban zei:
LOL WOF,
Gefeliciteerd met de vfr en idd de nacht is om te slapen.

Nou ik -bijna 40- heb vannacht als een klein kind van opwinding een deel wakker gelegen. :D
Maar goed, als de nieuwe voorruit snel binnen is, dan is vrijdag de afleverdag.

H8 2 W8 zei:
WOF, gefeli met de nieuwe. Helemaal geen verkeerde "brommâht"!

Wat betreft de LED-unit achter; zelf vind ik het altijd wel mooi maar kijk voor de zekerheid nog even of de eventueel geïntegreerde clignoteurs ver genoeg uiteen zitten. Kennis van me is drie maanden geleden toch abominabel hoog beboet omdat de reguliere knippers op pootjes verwijderd waren en het smalle achterlicht de oranje LED's geïntegreerd had. Het verschil tussen links en rechts was zo slecht te zien, dat kostte een lieve cent (en de zaak moest zsm, liefst ter plaatse wat natuurlijk niet kon, worden hersteld).

dank voor feli en de tip, maar volgens mij staan ze normaal ook al zo uit elkaar:

4227_0_1_2_vfr%20800%20f_Image%20by%20Honda.%20Published%20with%20permission..jpg

WOF
Smiley-msn.com-Motos-68012.gif

Wings of freedom zei:
ikke zei:

Ach, soms moet je de nacht gewoon gebruiken om te slapen. Net onze dealer verwittigd dat hij een VFR kwijt is en een Bandit rijker.

WOF
a040.gif

Van harte WOF, doe je je naam weer eer aan!

@WOF: toch weer terug bij het oorspronkelijke model? Ik kan het mezelf in dit geval heel goed voorstellen. De moderne carbs zijn goed maar injectie kan gewoon veel beter met moderne benzinesoorten functioneren. En Honda bouwt gewoonweg extreem goede motorfietsen.

Verstandig, hoewel ik de Bandit ook heel erg waardeer.

Voor mijzelf: zo af en toe begint een mens een vers projectje (samen met een maat)

Zoiets, bijvoorbeeld:

Van
DSC05664.jpg

Naar
DSC05917.jpg

Straks lekker scheuren met 13000 rpm en 100 km/uur.....

Wat een lelijk ding. Waar zijn de tijden gebleven van de CBR900 Fireblade '92, de VFR 750 '96, de CBR1100 Blackbird, de ZX-10 '88? Dat waren mooie motoren. Gelukkig hebben we de fraaie BMW K1300S nog, de laatste der Mohikanen.

Nah,

Leuk speeltje.

Helaas heeft het ding waarschijnlijk een zeer hoge kanon/mug verhouding, slechts 120 km/uur rijden met zo'n ding is jezelf plagen. Dat loopt ie waarschijnlijk al in de eerste versnelling.....

@GT2 RS: De witte (met beetje blauw en rood) Blade, 900 versie (met de bijzondere gatenpatronen aan de voorzijde) is altijd mijn favoriet geweest. Dat was het hotste van het hotste toen ik oud genoeg was voor een brommer. Ook de BlackBird ben ik met je eens... Maar vergeet je de Thunderace niet? ;)

En nee, da's niet omdat ik er 1 heb. Het is eentje die in het rijtje thuis hoort. Altijd al een favoriet geweest.

Je hebt gelijk dat de vormen van toen verdwenen zijn. Weinig motoren hebben de verhoudingen van het rijtje in de Hall Of Fame. Maar ik moet toegeven, ook al heeft de R1 niet he-le-maal je-van-het, deze dan toch weer wel!

Thunderace is ook een mooie motor, net zoals de FZR 1000 :T Wat ik vooral mis in de huidige motorgeneratie, zijn de dikke konten en de dikke, ver naar achter doorlopende uitlaten. Zoals bij de CBR 900, wat je zegt.

honda-cbr-900-rr3.jpg

Dit is ook zo'n mooie, de CBR 1000F (y)

honda-cbr-1000-f1.jpg

Vrijwel 100% met je eens RS. Met uitzondering van de kleurstellingen vd Blade. Ik ga dan meer voor wat er op mijn 16e in Overijssel het meest te zien was (smaken verschillen per slot van rekening) en een classic zodra hij uitkwam:

https://motoprofi.com/imgs/a/a/j/c/w/honda_cbr_900_rr_fireblade_1993_9_lgw.jpg

Overigens de Tiger niet vergeten. Heb deze bijna gekocht voor de Ace.... Blij van niet, maar toch jeukt het ergens.... :

https://www.google.nl/url?source=imgres&ct=img&q=https://www.motorcyclenews.com/upload/210789/images/HondaCBR900Fireblade1994RMB.jpg&sa=X&ei=M5nUTKOfHsSfOrDB3fkF&ved=0CAQQ8wc45wE&usg=AFQjCNHDGbMphrYn9dH15Tky8KxRlVErfg

Waarbij overigens dit een origineler en beter modeltype is:

https://www.motorcyclenews.com/upload/210789/images/HondaCBR900Fireblade1994RMB.jpg

Hmmm.... Bij die laatste twee gaat iets fout. De op-1-na-laatste was een model met onvoltooide tank etc. Nou vooruit, you'll get the idea en het is al wat later op de vrijdag.

If nothing else, blame the beer.....

;)

Hallo allen,
na een tijdje niet gepost te hebben op dit forum, een kleine introductie:
Eindelijk afgelopen september mijn motorrijbewijs gehaald. Ik ben voor alle onderdelen in één keer geslaagd, ik had alleen de intentie om eerder te slagen. Afgelopen week mijn eerste eigen motorfiets gekocht; een Yamaha XJ 600 uit '92. Ruim twaalf jaar in het bezit geweest van de vorige eigenaar die met moeite afscheid nam van zijn troetelkindje. Morgen ga ik de motor ophalen als de weersomstandigheden een beetje gunstig zijn (staat nu bij mijn zusje in de buurt van Eindhoven, wilde de lange reis naar het westen van het land/Den Haag niet in het donker maken) dus verheug me er nu al op. Ik zal, zodra de motor in mijn garage staat, foto's posten. Voorbeeld van hoe de de motor eruitziet:

yamaha_xj_600_1988_2.jpg

Ik kreeg de tip om bij stalling voor wintermaanden een additief in de benzinetank te gooien. Weet iemand hoe dat spul heet, wat de precieze werking is en of dat aan te raden is wanneer de motor tussentijds gewoon gebruimt wordt?

Welcome to the club :)

En WOF, gefeli met de Viffert! Giert die van jou net zo lekker als de mijne? :D Het model dat jij hebt (van na 2000, die van 98-00 is gelijk op details na) zou ik nog wel eens als opvolger van mijn 750 willen hebben (maar die gaat er voorlopig zeker niet uit!). De VTEC die daarna kwam vind ik dan weer niet echt wat en de nieuwe 1200 is m.i. niet een echte VFR. Meer een Pan-European-R ofzo.

@Toyota: van harte met de aanschaf. De eerste vergeet je nooit meer.

Mijn ervaring met winterstalling is tot op heden dat een additief niet per sé nodig is. Een druppellader is één van de belangrijkste zaken waar je in ieder geval de aandacht verdiend is (jaarlijks een nieuwe accu is duurder dan eenmaal een Optimate4 voor minder dan 5 tientjes). Voor wb de benzine is het wel goed om de tank flink vol te doen voor je m wegzet. Benzinekraantje uiteraard dicht (op die van jou is dat volgens mij nog handmatig). Zeker als je het wat flinkere spul tankt, zoals een wat vettiger BP Ultimate (tenminste nog echte 98) dan is dat niet alleen beter voor je blok ivm de aanzienlijk hogere compressieverhoudingen, maar merk je na een winter met een vol weggezette tank verder helemaal geen narigheid. Al helemaal niet als de stalling redelijk verwarmd is.

stalensnuitje zei:
En WOF, gefeli met de Viffert! Giert die van jou net zo lekker als de mijne? Het model dat jij hebt (van na 2000, die van 98-00 is gelijk op details na) zou ik nog wel eens als opvolger van mijn 750 willen hebben (maar die gaat er voorlopig zeker niet uit!). De VTEC die daarna kwam vind ik dan weer niet echt wat en de nieuwe 1200 is m.i. niet een echte VFR. Meer een Pan-European-R ofzo.

Ik weet niet hoe de jouwe giert, maar die van mij krijst van genot! :D Wat een geweldig apparaat.

Afgelopen maandag pas echt er mee kunnen rijden (dit wegens regen voordien en nieuwe achterband), wat een power en souplesse en streling voor het oor. Sweet Honda engine music. Ik voel mij net als de smiley onderaan deze post, als ik met (V)FRanka rijdt. Yep, de VFR is vernoemd naar mijn favoriete strip.

franka-goudschip.jpg

Ik las een review van iemand die dezelfde heeft als ik dat hij op deze motor door de hemelpoort wil rijden, en ik begrijp waarom. Ik hoop alleen wel dat het heel lang duurt voor het zover is. Wellicht anders een keertje meeten? PB maar effe.

De nieuwe kleinere voorruit was nog niet binnen en hij is enorm smerig van enkele regenbuien waar ik doorheen reed, maar als de ruit er op zit en hij gewassen is, zal ik een fotosessie maken.

WOF
h020.gif

Aaahhhh.....

Franka....

Vriendin van mijn jeugd.

Kom er zojuist achter dat ik die nog niet in m'n lijstje "mensen die ik graag eens achterop de motor zou hebben" heb staan.
Gauw verhelpen!

Ik weet niet in hoeverre het geluid vervormd, maar met de PC aangesloten op een goede stereo zou ik eigenlijk zeggen dat het geluid van die van mij lijkt op die van jou met de Remus.

WOF
c020.gif

Heel mooi Snuit!

(Maak ik me erg ongeliefd als ik openbaar durf toe te geven dat ik de versie zonder demper toch wel het leukst vind?)
;)

Morgenavond speciale klantenavond bij Ten Kate in Nieuwleusen. Altijd leuk met stickers die 25% korting geven ;)
Wie weet zien we elkaar daar?

Ja, ik had'm ook in de bus (liefhebbers? Kom maar halen ;)), maar ik ga er niet heen: ik heb eigenlijk niks nodig en de tijd en zin ontbreken me ook op dit moment.

Ik vond zonder demper ook wel lekker, maar toen mensen uit het huis kwamen gelopen om te kijken waar het vandaan kwam begreep ik gelijk dat het misschien een tikje té was ;) En de toerenteller zal op dat filmpje ook niet boven de 3-4K uitgekomen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het bij 11k RPM nog leuk is, om nog maar te zwijgen over hoe goed het is voor je blok, zo zonder enige tegendruk/demping.

@WOF: hoor ik vaker, maar alle drie de filmpjes laten een iets te licht geluid horen tov de werkelijkheid. Fotocamera-kwaliteit hè ;)

Nou is deze site wel wat groot, dus misschien is het volgende nog onbekend; Niet alleen de medewerkers van AW hebben de kans om weblogs te schrijven, maar de bezoekers ook! Dit ka erg leuk zijn en leiden tot vreemde, bizarre, enorm grappige en gemoedelijke situaties.

Het heet de MyWeblog.

Hoewel in eerste instantie het MyWebloghoekje iets indutte, is het er de laatste tijd weer gezellig druk. We schrijven nog steeds voor de lol, maar eens per zoveel weken is er nu ook een contest om de boel levend te houden. Volgens mij hebben de heren (en dames) in het motorforum ook de nodige ervaringen waar andere bezoekers graag over lezen! Opinie, fictief of gewoon een bijzondere ervaring uitwerken!

Het gaat niet alleen (maar hoofdzakelijk natuurlijk wel) over auto's. Ook motoren zijn vertegenwoordigd. Zie bijvoorbeeld deze weblog eens.

De nieuwste uitdaging gaat over winterse taferelen. Motorrijders hebben daar vaak de beste verhalen over, niet?

Doe mee! Nieuwe schrijvers zijn erg welkom! Als je niet direct schrijft zijn trouwens lezers/reageerders en stemmers net zo hard welkom!

Het is dat ik echt geweldig werk heb, anders leek het me nog wel wat. Hoewel, met dit weer rijden trekt me eerlijk gezegd minder.

Terug
Bovenaan