Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
rke zei:@997 GT2 RS, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak
Ik ben bang dat je weinig bijval zal krijgen op dit forum.997 GT2 RS zei:Nu weet ik het zeker, ik móet een Goldwing 1800 hebben. Lees hier alles over de 2012 Goldwing:
https://powersports.honda.com/2012/gold-wing/performance.aspx
Ja.Corsa-20SEH zei:een vraagje aan de mede motorrijders hier.
Ik wilde zondag mijn gixxer eens testen, maar die deed het neit meer... ik vermoed de accu, hij ging wel rond maar pakte niet op, te weinig power vrees ik.. de spanning die de accu met de meter aangeeft is goed, maar er zit geen druppel accuwater meer in.. nu weet ik van de auto, dat je deze bij kunt vullen met accuwater.. kan dit met een motoraccu ook.?
Ja.anders moet ik een nieuwe kopen.
Corsa-20SEH zei:Oja, mocht ie het met een nieuwe accu nog niet doen, waar kan ik het dan zoeken.? zelfde volgorde als met de auto.. benzine/vonkies.. en daarna intern zoeken.. zoja, dan komt dat wel goed.
Corsa-20SEH zei:Ja zal daar wel ergens zijn startrelais hoor ik niet tikken... maar heb ook de tank eraf gehad, dus kan best dat ik per ongeluk wat los heb getrokken.. hij stond verder in neutraal en op de standaard start ie dan normaal wel. de rode knop stond goed![]()
Dus hij heeft een half jaar stilgestaan zonder opladen middels de druppellader?D.E.N.N.I.S. zei:Ach, is dat nu even jammer
Omdat ik vandaag op de motor wilde gaan rijden heb ik hem zojuist vanuit zijn verwarmde slaapplaats naar buiten geduwd. Vooraf had ik eerst even gekeken of de accu nog stroom had door heel even de verlichting en de claxon te proberen. Die werkte allemaal prima. Eenmaal buiten bleek toch dat de accu te weinig in zich had om de startmotor te laten draaien. De laatste keer dat ik gereden heb ik half september geweest en hoewel er geen stroomgebruikers aan hebben gestaan, is de accu toch leeggelopen. Ik hoop nu maar dat de accu niet stuk is gegaan.
Vanavond ga ik de accu aan een druppelaar hangen en ik hoop dat dat voldoende is om morgen te kunnen rijden.
Ik ga wel eerst even kijken of de accuplaten niet droog staan.
toevoeging: Want daar lijkt het wel op...
D.E.N.N.I.S. zei:Nou ja, dan moet ik de accu vervangen. Dat is gelukkig niet het duurste.
Dat tweede durf ik eigenlijk niet op te antwoorden...
Niet omdat ik niet wist dat ik dat had moeten doen, maar wel omdat ik me nu ineens afvraag wat de gevolgen kunnen zijn als je dat niet hebt gedaan...
997 GT2 RS zei:Mijn accu is ook dood...![]()
Kan ik gewoon de wegenwacht bellen? Ik heb wel eens gehoord dat je een motor niet moet starten met startkabels die op een auto aangesloten zijn?
Is de motor überhaupt nog aan de praat te krijgen (met startkabels) als ik een half jaar niet heb gereden (en de accu dus echt dood moet zijn)?
Toch zijn de meningen daarover verdeelt.rke zei:997 GT2 RS zei:Mijn accu is ook dood...![]()
Kan ik gewoon de wegenwacht bellen? Ik heb wel eens gehoord dat je een motor niet moet starten met startkabels die op een auto aangesloten zijn?
Is de motor überhaupt nog aan de praat te krijgen (met startkabels) als ik een half jaar niet heb gereden (en de accu dus echt dood moet zijn)?
Waarom niet starten met een auto-accu? 12 volt is 12 volt. Echter, als de accu te weinig inwendige weerstand heeft (hele dikke kabels, hele zware diesel-accu en/of de automotor draaiend tijdens de startpogingen), kan de startmotor te veel stroom krijgen. Daardoor raakt de startmotor sneller oververhit en het startrelais krijgt zwaardere klappen dan normaal.
Kortom: niet te lang achter elkaar "doorstarten".
Als de motor eenmaal draait, genereert hij zijn eigen elektriciteit en dan kan hij vrijwel zonder accu draaien.
Bedankt voor deze zeer interissante info. ik zal morgen eens kijken waar ik Forte kan krijgen.rke zei:D.E.N.N.I.S. zei:Nou ja, dan moet ik de accu vervangen. Dat is gelukkig niet het duurste.
Dat tweede durf ik eigenlijk niet op te antwoorden...
Niet omdat ik niet wist dat ik dat had moeten doen, maar wel omdat ik me nu ineens afvraag wat de gevolgen kunnen zijn als je dat niet hebt gedaan...
Als je pech hebt, is de benzine verdampt en zit er prut (gom) in de sproeiers. Dan start hij heel slecht en het draaien lijkt dan ook nergens op. Forte (of een andere, vergelijkbare reiniger) kan dan helpen. Helpt zelfs Forte niet, dan wordt het de ultrasoon.
Heb je geluk, dan is het een kwestie van leeg laten lopen, bovenin weer er bij gooien, kraan op "pri" en starten maar.
Geluk of pech is ook een kwestie van hoe veel benzine is er uit gedampt en welke benzine zit er in: goeiekope of hele goeiekope....
(de benzines die het minst kosten hebben vaak de vervelendste toevoegingen als het gaat om carburatiemotoren die lang stil staan. )
D.E.N.N.I.S. zei:Bedankt voor deze zeer interissante info. ik zal morgen eens kijken waar ik Forte kan krijgen.
De branstof die ik met de motor tank is gewoon euro 95 van BP.
Toevoeging: Ik weet inmiddels wat de prijs is: https://www.onlinewatersportshop.nl/forte-fuel-system-cleaner-p-1876.html.
Nu nog een winkel die iets dichterbij is. Ik ga morgen Niwa maar eens bellen, denk ik...
Rayban zei:Toch zijn de meningen daarover verdeelt.rke zei:997 GT2 RS zei:Mijn accu is ook dood...![]()
Waarom niet starten met een auto-accu? 12 volt is 12 volt. Echter, als de accu te weinig inwendige weerstand heeft (hele dikke kabels, hele zware diesel-accu en/of de automotor draaiend tijdens de startpogingen), kan de startmotor te veel stroom krijgen. Daardoor raakt de startmotor sneller oververhit en het startrelais krijgt zwaardere klappen dan normaal.
Kortom: niet te lang achter elkaar "doorstarten".
Als de motor eenmaal draait, genereert hij zijn eigen elektriciteit en dan kan hij vrijwel zonder accu draaien.
Volgens vele is het beter om de automotor UIT te zetten met het doorverbinden.
De stroom die de dynamo van de auto opwekt kan funest zijn voor de spanningsregelaar van de motor.
65 euroD.E.N.N.I.S. zei:Ik heb vanavond maar even een fles gedemineraliseerd water gekocht en een acculader geleend.
Eerst maar eens kijken of ik voor € 1,45 deze accu kan redden voordat ik € 65 uitgeef voor een nieuwe accu.
Kleine correctie, want €140 is idd heel erg hoog, dus heb ik nogmaals gebeldRayban zei:@DENNIS,
Dat is 140 euro per uur???
Kabel kan je zo halen bij die link die ik gaf van die accu.
Vervangen is niet zo moeilijk hoor.
Beetje doorsmeren is ook niet al teveel werk hoor.