Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Ja,
Die kleur (van de helm) bedoel ik. Goed zichtbaar voor de moderne, blinde, hoepeldraaiende, ingeblikte kip.

@997 GT2 RS, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Ik heb de K-serie ook gekocht omdat ik tegenwoordig regelmatig 200 km/dag woonwerk rij met dat ding en dan is die kuip toch een fijne bescherming tegen de temperatuur beneden nul.
Wat mij van de K75 wel tegenvalt: Over de snelweg, met 120 km/uur is de kuip met recht een bushokje. Je zit droog, uit de wind en uit de herrie. Heerlijk, comfie cruisen, daar heb ik dan echt geen autotje voor nodig.
Maar met het tussen de file door rijden heb je onvoldoende snelheid om droog te zitten. Als het dan regent zit je in de volle regen en het vizier regent zeiknat. Dus rij ik dan met open vizier, waardoor de binnenkant van de helm nat wordt.
En wanneer is er veel file? Juist, met regen.....

En dan zit je opgezadeld met een enorme Duitse lokomotief waar je bovendien nog eens kletsnat op wordt ook. Nee, ik moet met regen de raceplee eens proberen, daarmee vang ik minder water (geen opspattend water) en hij is veel smaller. Het is trouwens opvallend dat motorscooters zo populair zijn tegenwoordig, ik heb 20 jaar in Nederland rond gereden zonder er een te zien en tegenwoordig zie je ze met regelmaat.

`t is idd maar goed dat smaken verschillen.:)

Zit er nu echt een spoiler achterop die pizzabox?o_O
(t`is net een auto op 2 wielen)

Rijden op een Goldwing benaderd inderdaad meer gewoon autorijden. Comfortabel? Zondermeer, maar ik heb liever iets wat vlotter is, handiger, wendbaarder enz. Da's voor mij nu juist de grote charme van 't motorrijden.

Freez

Doe dan zoiets: https://img.tamtay.vn/files/photo2/2009/3/24/17/2869121910/49cafcc1_honda_xl_125_v_varadero_travel_stpz.jpg ?
Ook comfortabel, heerlijk rustig rijden, maar wel net wat sportiever en wendbaarder dan zo'n logge Goldwing!

2012 Goldwing...

95 cm breed, 33.000,- euro ? , 1 op 15 ....
2012_GoldWingAudioComfort.jpg

Het is een heel erg mooi stukje techniek. Motortje waar menig koekblikker jaloers op zou moeten zijn, prachtig, heel erg veel luxe en comfort. En voorzien van allemaal snufjes waarvan je van sommige zou denken dat ze niet voor een motorfiets geschikt zijn (een klapzak).

En toch.... doe er twee wielen bij, trek de kuip door tot de achterplecht en noem het een Aygo (voor een kwart van de prijs).

Voor mij is de Goldwing echt veel te groot, ik zie mezelf met dat ding niet tussen de file door laveren. Daar is deze veel beter voor:
75 cm breed, 4000,- euro, 1 op 25 ....
ZwgzryjIiU.jpeg

En het is ook nog eens een CVT-automaat. Daarmee kan ik mijn wekelijkse filetochtje Zwijndrecht - Amsterdam - Zwijndrecht neerzetten.

een vraagje aan de mede motorrijders hier.

Ik wilde zondag mijn gixxer eens testen, maar die deed het neit meer... ik vermoed de accu, hij ging wel rond maar pakte niet op, te weinig power vrees ik.. de spanning die de accu met de meter aangeeft is goed, maar er zit geen druppel accuwater meer in.. nu weet ik van de auto, dat je deze bij kunt vullen met accuwater.. kan dit met een motoraccu ook.? anders moet ik een nieuwe kopen.

Betreft een Saito accu in mijn GSXR 750 1992

Corsa-20SEH zei:
een vraagje aan de mede motorrijders hier.

Ik wilde zondag mijn gixxer eens testen, maar die deed het neit meer... ik vermoed de accu, hij ging wel rond maar pakte niet op, te weinig power vrees ik.. de spanning die de accu met de meter aangeeft is goed, maar er zit geen druppel accuwater meer in.. nu weet ik van de auto, dat je deze bij kunt vullen met accuwater.. kan dit met een motoraccu ook.?
Ja.

anders moet ik een nieuwe kopen.
Ja.

Een accu die drooggekookt is, is vrijwel zeker overleden. Veel motorfietsaccu's zijn bij te vullen met gedestileerd water (dat zijn de accu's met doppen die je er uit kan draaien met een XXL-schroevendraaier).
Ik zou ook even de druppellader of spanningsregelaar controleren. Geeft deze iets te veel spanning, dan kookt de accu langzaam leeg.

Een stuk accu-plaat wat ooit droog heeft gestaan, zal het nooit meer optimaal doen. Water bijvullen geeft wel een klein beetje meer capaciteit, maar het is veel minder dan vroeger.

Ik bedenk mezelf net nog: Je kan even wachten op warmer weer. Bij deze buiten-temperaturen is de accu-capacteit toch al minder.

Ik ga de accu wel even bijvullen, en aan de lader hangen. Daar heeft ie deze winter niet aangehangen ivm. wat ruimte problemen in de garage (auto nr.3) Mocht ie het daarna nog niet doen, bestel ik wel een nieuwe accu. :)

bedankt voor de info :)

Oja, mocht ie het met een nieuwe accu nog niet doen, waar kan ik het dan zoeken.? zelfde volgorde als met de auto.. benzine/vonkies.. en daarna intern zoeken.. zoja, dan komt dat wel goed.

Corsa-20SEH zei:
Oja, mocht ie het met een nieuwe accu nog niet doen, waar kan ik het dan zoeken.? zelfde volgorde als met de auto.. benzine/vonkies.. en daarna intern zoeken.. zoja, dan komt dat wel goed.

Bijna hetzelfde. Begin eerst met de carb's leeg te laten lopen (benzine opvangen, kan later gewoon de tank weer in) en dan met de kraan op "pri" de carbs weer te vullen. Dan heb je goed gemengde benzine in de vlotterkamers en dat start een stuk beter.
Er zijn mensen die de motor goed schudden, maar daar lijkt dit motortje mij wat te fors voor.

schudden gaat met 200 kg wat lastig :) maar ik zal van het weekend als ik de oplader weer hem eens kijken :). wordt vervolgt.

Iemand vandaag nog gebruik gemaakt van het mooie weer door een flink stuk te toeren? Ik heb samen met een vriend van me een gedeelte van de deventerdijk afgelegd, echt heerlijk met dit weer! Nu nog even wat graden warmer en het is echt perfect.

Nou heb de accu gevuld met accuwater, maar nu doet ie helemaal niets meer.. lampjes en licht brand maar als ik op de start knop druk gebeurt er helemaal niets. Eerst maar eens andere accu proberen.. Maar zou ik met de accu verwijderen iets los kunnen hebben gemaakt.. (motor uit elkaar draaien is niet mijn sterke punt) :)

Hoor je het startrelais wel tikken?

Staat de dodemansknop niet op "uit"?

In de versnelling en het zijpookje uit?

En er zijn motoren waar twee draden aan de plus vast zitten: een voor de startmotor en een voor de rest van de elektra. Misschien heb je wel een stekkertje losgetrokken van het startrelais.

Ja zal daar wel ergens zijn startrelais hoor ik niet tikken... maar heb ook de tank eraf gehad, dus kan best dat ik per ongeluk wat los heb getrokken.. hij stond verder in neutraal en op de standaard start ie dan normaal wel. de rode knop stond goed :)

Corsa-20SEH zei:
Ja zal daar wel ergens zijn startrelais hoor ik niet tikken... maar heb ook de tank eraf gehad, dus kan best dat ik per ongeluk wat los heb getrokken.. hij stond verder in neutraal en op de standaard start ie dan normaal wel. de rode knop stond goed :)

Heel vaak zit er een circuitje op wat meet of de zijstandaard uit staat en de motor in zijn vrij. Dat meten of hij in zijn vrij staat gaat via een extra draad die met het contactje op de schakelwals merkt dat die draad naar massa is doorverbonden. Dan gaat het vrijstandlampje branden en via een tweetal diodes met een relais wordt de spanning voor de cdi en het startrelais aangezet.

Ja dat klopt, als ie niet in zijn vrij staat en de standaard is uit start hij niet, maar hij stond in neutraal en dan ist geen probleem, maar ik zal hem morgen wel even uit de garage rijden en buiten even kijken, wat meer ruimte. Ik heb geen relais horen tikken dus zal dit ook ff bekijken.

Ach, is dat nu even jammer :cry:

Omdat ik vandaag op de motor wilde gaan rijden heb ik hem zojuist vanuit zijn verwarmde slaapplaats naar buiten geduwd. Vooraf had ik eerst even gekeken of de accu nog stroom had door heel even de verlichting en de claxon te proberen. Die werkte allemaal prima. Eenmaal buiten bleek toch dat de accu te weinig in zich had om de startmotor te laten draaien. De laatste keer dat ik gereden heb ik half september geweest en hoewel er geen stroomgebruikers aan hebben gestaan, is de accu toch leeggelopen. Ik hoop nu maar dat de accu niet stuk is gegaan.

Vanavond ga ik de accu aan een druppelaar hangen en ik hoop dat dat voldoende is om morgen te kunnen rijden.

Ik ga wel eerst even kijken of de accuplaten niet droog staan.

toevoeging: Want daar lijkt het wel op...

D.E.N.N.I.S. zei:
Ach, is dat nu even jammer :cry:

Omdat ik vandaag op de motor wilde gaan rijden heb ik hem zojuist vanuit zijn verwarmde slaapplaats naar buiten geduwd. Vooraf had ik eerst even gekeken of de accu nog stroom had door heel even de verlichting en de claxon te proberen. Die werkte allemaal prima. Eenmaal buiten bleek toch dat de accu te weinig in zich had om de startmotor te laten draaien. De laatste keer dat ik gereden heb ik half september geweest en hoewel er geen stroomgebruikers aan hebben gestaan, is de accu toch leeggelopen. Ik hoop nu maar dat de accu niet stuk is gegaan.

Vanavond ga ik de accu aan een druppelaar hangen en ik hoop dat dat voldoende is om morgen te kunnen rijden.

Ik ga wel eerst even kijken of de accuplaten niet droog staan.

toevoeging: Want daar lijkt het wel op...
Dus hij heeft een half jaar stilgestaan zonder opladen middels de druppellader?
De kans zit er idd in dat de batterij overleden is.

Hopelijk had je wel de carb`s afgetapt?

Nou ja, dan moet ik de accu vervangen. Dat is gelukkig niet het duurste.

Dat tweede durf ik eigenlijk niet op te antwoorden...

Niet omdat ik niet wist dat ik dat had moeten doen, maar wel omdat ik me nu ineens afvraag wat de gevolgen kunnen zijn als je dat niet hebt gedaan...

D.E.N.N.I.S. zei:

Niet omdat ik niet wist dat ik dat had moeten doen, maar wel omdat ik me nu ineens afvraag wat de gevolgen kunnen zijn als je dat niet hebt gedaan...

Als je pech hebt, is de benzine verdampt en zit er prut (gom) in de sproeiers. Dan start hij heel slecht en het draaien lijkt dan ook nergens op. Forte (of een andere, vergelijkbare reiniger) kan dan helpen. Helpt zelfs Forte niet, dan wordt het de ultrasoon.
Heb je geluk, dan is het een kwestie van leeg laten lopen, bovenin weer er bij gooien, kraan op "pri" en starten maar.

Geluk of pech is ook een kwestie van hoe veel benzine is er uit gedampt en welke benzine zit er in: goeiekope of hele goeiekope....
(de benzines die het minst kosten hebben vaak de vervelendste toevoegingen als het gaat om carburatiemotoren die lang stil staan. )

Mijn accu is ook dood... :(

Kan ik gewoon de wegenwacht bellen? Ik heb wel eens gehoord dat je een motor niet moet starten met startkabels die op een auto aangesloten zijn?

Is de motor überhaupt nog aan de praat te krijgen (met startkabels) als ik een half jaar niet heb gereden (en de accu dus echt dood moet zijn)?

997 GT2 RS zei:

Kan ik gewoon de wegenwacht bellen? Ik heb wel eens gehoord dat je een motor niet moet starten met startkabels die op een auto aangesloten zijn?

Is de motor überhaupt nog aan de praat te krijgen (met startkabels) als ik een half jaar niet heb gereden (en de accu dus echt dood moet zijn)?

Waarom niet starten met een auto-accu? 12 volt is 12 volt. Echter, als de accu te weinig inwendige weerstand heeft (hele dikke kabels, hele zware diesel-accu en/of de automotor draaiend tijdens de startpogingen), kan de startmotor te veel stroom krijgen. Daardoor raakt de startmotor sneller oververhit en het startrelais krijgt zwaardere klappen dan normaal.

Kortom: niet te lang achter elkaar "doorstarten".

Als de motor eenmaal draait, genereert hij zijn eigen elektriciteit en dan kan hij vrijwel zonder accu draaien.

rke zei:
997 GT2 RS zei:

Waarom niet starten met een auto-accu? 12 volt is 12 volt. Echter, als de accu te weinig inwendige weerstand heeft (hele dikke kabels, hele zware diesel-accu en/of de automotor draaiend tijdens de startpogingen), kan de startmotor te veel stroom krijgen. Daardoor raakt de startmotor sneller oververhit en het startrelais krijgt zwaardere klappen dan normaal.

Als de motor eenmaal draait, genereert hij zijn eigen elektriciteit en dan kan hij vrijwel zonder accu draaien.
Toch zijn de meningen daarover verdeelt.
Volgens vele is het beter om de automotor UIT te zetten met het doorverbinden.
De stroom die de dynamo van de auto opwekt kan funest zijn voor de spanningsregelaar van de motor.

rke zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Als je pech hebt, is de benzine verdampt en zit er prut (gom) in de sproeiers. Dan start hij heel slecht en het draaien lijkt dan ook nergens op. Forte (of een andere, vergelijkbare reiniger) kan dan helpen. Helpt zelfs Forte niet, dan wordt het de ultrasoon.
Heb je geluk, dan is het een kwestie van leeg laten lopen, bovenin weer er bij gooien, kraan op "pri" en starten maar.

Geluk of pech is ook een kwestie van hoe veel benzine is er uit gedampt en welke benzine zit er in: goeiekope of hele goeiekope....
(de benzines die het minst kosten hebben vaak de vervelendste toevoegingen als het gaat om carburatiemotoren die lang stil staan. )
Bedankt voor deze zeer interissante info. ik zal morgen eens kijken waar ik Forte kan krijgen.

De branstof die ik met de motor tank is gewoon euro 95 van BP.

Toevoeging: Ik weet inmiddels wat de prijs is: https://www.onlinewatersportshop.nl/forte-fuel-system-cleaner-p-1876.html.

Nu nog een winkel die iets dichterbij is. Ik ga morgen Niwa maar eens bellen, denk ik...

D.E.N.N.I.S. zei:
Bedankt voor deze zeer interissante info. ik zal morgen eens kijken waar ik Forte kan krijgen.

De branstof die ik met de motor tank is gewoon euro 95 van BP.

Toevoeging: Ik weet inmiddels wat de prijs is: https://www.onlinewatersportshop.nl/forte-fuel-system-cleaner-p-1876.html.

Nu nog een winkel die iets dichterbij is. Ik ga morgen Niwa maar eens bellen, denk ik...

Ik weet niet anders dan dat carburatiefietsen hebben wat moeite uit een winterslaap te raken. Maar tot nu toe zijn ze bij mij na enig pruttelen altijd gestart, en is een flink blokkie om voldoende om 'm wakker te krijgen. Ik heb nu zelf een injectiefiets, en die zijn minder nukkig na de winter, maar helemaal vlekkeloos was ook die niet. Starten met hulpkabels vaak genoeg gedaan, maar dat doe ik niet met een draaiende automotor. Die biedt dan altijd zo'n 14 Volt aan. Die 12 volt is genoeg, en een goede autobatterij moet geen enkele moeite hebben met het startmotortje van je motorfiets. Choke open en wel even doorstarten maar ieder keer niet te lang.

P.S.

Freezin is vanaf gister in't bezit van een ZX6r 636
793045uz9.jpg

Dit type.

De 05/06 was toch gemiddeld 2000 Euro duurder, in't zwart erg lastig te krijgen en een de '02 stond dicht bij te koop voor een redelijke prijs. Mooie Leovinci blêrpijp, maar met dB killer met E-keur, donker double bubbletje en erg netjes. Bij een proefrit was de dame bij de tweede minirotonde al overtuigd. Dit stuurt heel lekker, strak en rijdt erg makkelijk en vertrouwd.

Van't weekeind haar lief aankijken, om zelf nog even een proefritje te doen.:)

Freez

Rayban zei:
rke zei:
997 GT2 RS zei:

Toch zijn de meningen daarover verdeelt.
Volgens vele is het beter om de automotor UIT te zetten met het doorverbinden.
De stroom die de dynamo van de auto opwekt kan funest zijn voor de spanningsregelaar van de motor.

Dat is ook waar.

De regelaar van een motorfiets werkt door het afgenomen vermogen zo groot te laten worden dat de spanning niet hoger is dan 14,5 volt.

Als de regelaar van de auto nu eens net even meer spanning levert dan waarop de regelaar van de motor is afgesteld, zal de regelaar proberen de spanning van de auto in te laten zakken tot ZIJN ingestelde waarde.
Dat betekent dat de volledige dynamostroom van de auto (geen tiental amperes, maar tientallen) door de regelaar van de motor zou kunnen lopen. Motor-regelaars hebben al moeite met het weinige overschot aan vermogen van een motorfietsdynamo (die geen elektrisch speelgoed, honderden lampjes, computers en regelsystemen hoeft te ondersteunen), dus het overschot van een autodynamo is ruim voldoende om de regelaar in zeer korte tijd veel te heet te stoken.

Echter, moderne regelaars zijn meestal wel beveiligd. Maar die beveiliging hoeft er niet te zijn, er is geen noodzaak bij "normaal gebruik".....
En, er zijn motorfietsen met normale auto-stijl dynamo's. BMW is een van de merken die dat soort dynamo's toepast.

Een motor starten met behulp van een auto doe je dus bij voorkeur als de automotor niet draait. Dit in tegenstelling met een auto starten.

Nah, weer het een en ander geleerd. De mijne is een injectie, en ik heb vorig jaar al een nieuwe accu gehaald.

Vorig jaar op de beurs een druppelaar gekocht (echt jongens , voor 4 tientjes geen ellende meer) stopcontactje gemaakt in de buurt van de 'parkeerplaats' en vna het voorjaar gewoon : starten, lopen.

@ Freez: MOOOI, kan me voorstellen dat je zo nu en dan ook daar een stukkie op moet rijden.

Ik heb vanavond maar even een fles gedemineraliseerd water gekocht en een acculader geleend.

Eerst maar eens kijken of ik voor € 1,45 deze accu kan redden voordat ik € 65 uitgeef voor een nieuwe accu.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik heb vanavond maar even een fles gedemineraliseerd water gekocht en een acculader geleend.

Eerst maar eens kijken of ik voor € 1,45 deze accu kan redden voordat ik € 65 uitgeef voor een nieuwe accu.
65 euro :eek:

Hier, doe er je voordeel mee. (ligt aardig op je route dacht ik?)
Maar je hebt toch een druppellader? Kon je hem daarmee niet opladen?

Ik zal er mijn voordeel meedoen.

Ik ging uit van deze prijzen: https://www.accudienst.nl/accu/motor-accu/Suzuki/13799-gsx-750-f

Mooie fiets Freez. (y)

Ik heb met de carburatiefietsen maar één keer problemen gehad na de winter om deze aan de praat te krijgen, maar dat was omdat de startmotor overleden was. :)

Verder gewoon regelmatig aan de druppellader leggen en carburateurs leeg laten lopen. De Bandit was ook altijd een drama om deze na de winter weer aan de praat te krijgen, maar dat was ook regelmatig zo in de zomer en bij normaal gebruik. Nadat de carbs ultrasoon gereinigd waren was dit over, alleen heeft de Bandit toen geen winter meer meegemaakt.

Deze winter de Pan en de VFR beiden regelmatig aan de druppellader en geen probleem gehad met starten.

WOF
a020.gif

Nogmaals bedankt voor de tips.

Ik heb vannacht de accu opgeladen en die heeft nu genoeg stroom om de startmotor te laten draaien. Nu maar even afwachten of hij de stroom ook vasthoud.

Nieuw probleem is alleen dat de choke vast zit. Ik ben net al bezig geweest met WD-40, maar omdat ik het rietje van die spuitbus kwijt ben, komt er slechts een klein deel op de kabel terecht. Ik heb ook geprobeerd om de choke aan de handvat-zijde los te maken, om zo beter de WD-40 er in te kunnen spuiten, maar ook dat lukt niet. Het is wel zo dat ik de choke-handel inmiddels een klein cm kan bewegen, maar ik durf het niet te forceren. Die cm is niet genoeg om de choke voldoende te openen.

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik (zonder de kuip te verwijderen en/of dure reparatie bij de Suzuki garage) de choke weer gangbaar maken.

Daarvoor moet je eerst weten waar die bediening vastloopt.
Dat kan in de schuif op het stuur zijn, de kabel zelf of op de carb`s.

Je kan proberen om de bediening op het stuur uit elkaar te halen en door te smeren.

Zelf zou ik eerst kijken of de choke op de carb`s gangbaar zijn.
Als die gangbaar zijn zit het euvel in de kabel of bediening op het stuur.

Zonder kuip te verwijderen wordt bij een GSX-F lastig, wat dat is zo'n beetje de meest afgesloten kuip die ik ken, samen met de eerste serie CBR-600's.

Maar meestal is het verwijderen van de tupperware niet het meest gecompliceerd. Daarna het kabeltje van de choke volgen en even checken of de kabel zelf stroef loopt, of de choke mechanisme zwaar gaat. Mijn vermoeden is dat de kabel gewoon zwaar gaat, maar forceren moet je die zeker niet.

En na de winterslaap zonder choke starten kan je schudden. Dat gaat never nooit niet lukken.

Overigens zijn heel veel service handboeken te downloaden op het i-net. Even google loslaten op "Service manual GSXF" en eh presto.
Van alle motoren die ik recentelijk heb gehad, heb ik nog een digitale werkplaatshandboek. Geloof me, het is goed je eerst even in te lezen in sommige mechaniekjes voordat je er aan gaat sleutelen.

Succes

Freez

PS. De kawa rijdt fantastisch, en lijkt veel lichter te sturen dan de SV-650 deed. Wel moest ik even flink wennen toen ik van de Guzzi rechtstreeks op de Kawa stapte. Hij zit toch wel nog een klapje sportiever dan de ZX-9R die ik had. Aan power geen gebrek overigens.

Mijn motor brommer
DSCF4595.jpg

DSCF4596.jpg

Ik wist niet waar ik het anders neer moet zetten, en hij lijkt toch wel een beetje op een motor:D
Ik hem hem nu sinds zaterdag, en heb nu ongeveer 150km er mee gereden. Hij rijdt best leuk, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met een motor die toch wel een stukje harder gaan.

Probeer die Pan European eens voor de vergelijking :D :D ..

Mooie brommer. Ik heb thuis een setje pubers die ik best gelukkig zou maken met zo'n ding. Kan ik er op mijn oudemannenbrommer achteraan om de boel tot de orde te roepen...
Want die rijden dan keurigjes 45 km/uur.... ja, ja.

Heel even ter informatie: de accu heeft zijn spanning vastgehouden.

Toevoeging: Ik heb net ook even naar de Niwa gebeld en gevraagd wat het zou kosten als ik hun zou vragen om de choke weer vlot te trekken. Ik kreeg te horen dat het ongeveer een half uur werk zou zijn om een nieuwe choke kabel aan te brengen. Wel moeten de kuip en de benzinetank gedemonteerd worden. Exclusief de kabel zou het ongeveer € 70 kosten. De prijs van de kabel wist hij niet uit zijn hoofd. De prijzen die ik zlef heb gegoogled zitten tussen de € 15 en de € 25.

Zo`n pan is veel te groot voor mij.
Heb er onlangs even op gezeten in een motorzaak.
Lijkt me wel heel apart om er een keer mee te sturen, dat dan weer wel.

Ik ben steeds meet fan van off/all-road motoren.
Daarmee kan je redelijk rijbewijsvriendelijk gas geven.:p
Vraag me alleen af waarom ik wegenbelasting betaal terwijl ik weinig over de wegen rij?

@DENNIS,
Dat is 140 euro per uur???:eek:

Kabel kan je zo halen bij die link die ik gaf van die accu.
Vervangen is niet zo moeilijk hoor.
Beetje doorsmeren is ook niet al teveel werk hoor.

Rayban zei:
@DENNIS,
Dat is 140 euro per uur???:eek:

Kabel kan je zo halen bij die link die ik gaf van die accu.
Vervangen is niet zo moeilijk hoor.
Beetje doorsmeren is ook niet al teveel werk hoor.
Kleine correctie, want €140 is idd heel erg hoog, dus heb ik nogmaals gebeld

De werkplaatstarief bij de Niwa is ong. € 50 excl BTW. Blijkbaar heb ik in het eerdere telefoontje niet goed geluisterd naar de uitleg. Ik dacht dat de € 70 excl. de onderdelen was.

En vervangen zal niet moeilijk zijn als je de technische know-how hebt. Ik zou het graag zelf doen, maar ik denk niet dat mij zal lukken.

Terug
Bovenaan