Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

rke zei:
singleframegrille zei:
Overigens als je die accu koopt, beding je toch meteen dat ze hem ook voor je plaatsen? Vind € 140 wel een hoop geld (of koop je die compacte nederlandse accu die nooit meer kapot gaat (artikel laatst in motorblad).

Welk motorblad, welke accu? Dit klinkt als een verbetering, zowel voor het milieu als mijn portomonnee.

Die vraag had ik al verwacht, maar juist hier laat mijn geheugen mij in de steek. Maar ik heb andere kwaliteiten :
Wings of freedom zei:
Je hebt wel steekhoudende argumenten verder.

Google levert nog geen hit tot dusver. Zal nog eens zoeken. Ging om een Nederlands duo die een nieuw concept hadden ontwikkeld (of een oud concept doorontwikkeld). Was een fotootje bij met ronde staven die geheel in een harspakket werden 'gestopt' en die gingen dus heel lang mee.

Pffff, vrouwen...

WOFster wil nu een vorkheftruck.

[size=x-large]???????????????[/size]

WOFster werkt als teamleider ICT bij een logistieke dienstverlener. Ze is net in dienst en om nu eens te kijken wat al die ICT systemen nu in de praktijk betekenen is ze een dagje met een vrachtwagen meegeweest en mocht dus ook helpen laden en op een vorkheftruck rijden.

Nu wil ze dus een vorkheftruck. o_O

WOF
c011.gif

Morgenochtend om 09.00 rijden op de FLSTC Heritage Softail, ik zal kijken of ik een fotootje kan nemen :T

Vandaag op de HD FLSTC Heritage Softail gereden. Voor de eerste keer op een HD. Het was een mooie motor die mooi ronkte. Daar is dan ook bijna alles mee gezegd :eek: Want het is nogal een overgang van een Honda Blackbird naar een Harley. 'Mijn' Harley kwam net nieuw uit de doos, er stond 30km op de teller toen ik vertrok. Bij de eerste de beste bocht voelde ik al weinig gevoel in de remhendel, en bij een beetje steviger remmen dook de voorvork diep in de veren. De motor voelde in de bochten tamelijk licht aan, ik had niet het idee dat ik met meer dan 300kg onderweg was. De handling was op zich prima. En de boardcomputer had een leuke functie waarmee je kon zien in welke versnelling je reed. Verder kan ik niet echt lovend over deze motor zijn. Het voelde allemaal niet echt degelijk aan, tenminste niet zoals ik gewend ben met Honda. In de lak van de benzinetank (met een mooie metallic lak gespoten) zaten de nodige swirls. Voor snelheden boven de 100km/h op de snelweg is deze HD voor mij totaal ongeschikt. Een enorm lawaai aan mijn oren, en dan had ik nog wel mijn oordoppen in (met de sterkst mogelijke demping). Ik weet het nu, HD is voor mij een no-go :(

HD004.jpg

HD003.jpg

Toen even door naar Ridderkerk waar ik op een Goldwing 1800 heb proefgereden. Voelde zeer goed aan, veel degelijker dan Harley, en het reed erg fijn. De stereo stond aan, en de 6 cylinder boxer zoemde rustig met niet meer dan 3.000tpm. De 405 kg merkte ik totaal niet tijdens het rijden :eek: Ik weet het nu weer, ik ben fan van Honda motorfietsen (y)

Kabaal om de oren komt waarschijnlijk door het scherm.

Als de klik er niet is, tja dan houdt het op. Soms moet je even doorrijden om het kwartje te laten vallen. De eerste keer dat ik een MotoGuzzi reed kon ik er niets mee. De versnellingen gaven geen duidelijk klikje bij het schakelen, koppeling zwaar, gasgeven loeizwaar, cardanreacties e.d.
Toch had het iets, precies die Guzzi (LeMans III) heb ik later van de eigenaar overgekocht. Als je goed kan rijden met een LeMans, stap je bij wijze van spreke overal zo op. Toen ik de nukken van het ding zat was, heb ik een betrouwbare jap gekocht (Kawa). Nu toch weer een Guzzi, gewoon net even minder vanzelfsprekend. De kawa deed alles wat ie doen moest uitstekend, maar iedere keer dat ik een Guzzi hoorde wist ik dat ik toch wat miste.

Vriendin heeft er lekker weer een Kawa bijgekocht, kan ik toch af en toe even het verschil ervaren.

Met harley-lifestyle heb ik helemaal niets.

Freez

Freez zei:
Kabaal om de oren komt waarschijnlijk door het scherm.

Wat het nut van zo'n scherm is, is me dan ook onduidelijk. Het maakt de motor (voor mij) alleen geschikt voor snelheden onder de 100km/h. Ik had even de illusie dat zo'n Harley geschikt zou kunnen zijn om er mee naar Zuid-Frankrijk te rijden, gewoon rustig met 120km/h of zo. Maar zelfs dat is onmogelijk.

Het hangt soms van je eigen lengte af of een scherm wel of niet goed werkt.

Op zich denk ik dat een Harley voor 120 km/u snelweg trips wel geschikt is. je houdt het er waarschijnlijk langer op uit dan op een moderne Hypersport.

Maar ook een GL1800 zie ik niet als ultieme toerbuffel. Dan zit ik inderdaad eerder aan een aan Pan European of een GTR1400 te denken. Gewoon goede zit maar toch niet iets handzamer.

Freez

Freez zei:
Maar ook een GL1800 zie ik niet als ultieme toerbuffel. Dan zit ik inderdaad eerder aan een aan Pan European of een GTR1400 te denken. Gewoon goede zit maar toch niet iets handzamer

Wat versta je onder ultieme toerbuffel? Voor mij is dat een motor waarop je comfortabel zit, zoveel mogelijk uit de wind, en waarop je het lang volhoudt op hoofdzakelijk rechte wegen. Ik denk dat ik dan een GL1800 hoger aansla als toerbuffel, met deze criteria.

MGOLD2008ARG.jpg

:cool:

Ik ben weer toe aan een nieuw paar laarzen. Ik denk dat het wederom de Daytona Traveller gaat worden. Het eerste paar heeft het 18 jaar volgehouden, altijd naar volle tevredenheid. Iemand een suggestie voor een betere toerlaars? :D

daytona-traveller-gtx.jpg

Merk: Daytona
Model: Traveller
Materiaal: Rundleer / Gore-Tex
Maten: 38 t/m 46
Kleur: Zwart

€ 379,95

Specificaties:
* Klassieke toerlaars
* Gore-Tex voering
* Robuust, licht en comfortabel
* Gemakkelijke instap/ uitstap d.m.v. twee klittenband sluitingen op de kuit
* Spatwaterdichte lederen schaftafsluiting
* Kunststof versterkingen op knokkels en scheenbeen
* 3M ScotchLite reflectie op de hiel
* Slijtvaste PU versteviging op schakelgedeelte
* Anatomisch gevormd voetbed met klimaatregeling voor extra comfort
* Binnenzool met gegalvaniseerde kunststof laag
* PU schuimlaag tussen binnen- en buitenzool
* Olie- en benzinebestendige rubberzool met profiel
* Schachthoogte: 34 cm

Phaeton W12 zei:
Wat versta je onder ultieme toerbuffel? Voor mij is dat een motor waarop je comfortabel zit, zoveel mogelijk uit de wind, en waarop je het lang volhoudt op hoofdzakelijk rechte wegen. Ik denk dat ik dan een GL1800 hoger aansla als toerbuffel, met deze criteria.

Inderdaad lang en comfortabel kilometers rijden over de snelweg. Maar eenmaal de snelweg af ook leuk bergweggetjes af kunnen raggen. Een GL1800 is imposant, maar mij te groot.
Deze GTR bedoel ik.

In een test in de Kicxstart was de vlieggewicht redactrice er laaiend enthousiast over.

Freez

Freez zei:
Deze GTR bedoel ik.

In een test in de Kicxstart was de vlieggewicht redactrice er laaiend enthousiast over.

Ziet er leuk uit. Maar ik denk altijd, waarom Kawasaki als er ook Honda is? Betere kwaliteit dan Honda is er volgens mij in de motorwereld niet. Ik herinner me nog de tank van mijn nieuw gekochte GPX600R die in het eerste jaar tot 3x toe moest worden vervangen vanwege roestvorming aan de binnenkant (bij de vulopening) o_O Ook de lak van de velgen was niet echt sterk. Ik heb sterk de indruk dat Kawasaki ook anno 2011 nog steeds achterblijft op kwaliteitsgebied (ten opzichte van Honda).

Phaeton W12 zei:
Ziet er leuk uit. Maar ik denk altijd, waarom Kawasaki als er ook Honda is? Betere kwaliteit dan Honda is er volgens mij in de motorwereld niet. Ik herinner me nog de tank van mijn nieuw gekochte GPX600R die in het eerste jaar tot 3x toe moest worden vervangen vanwege roestvorming aan de binnenkant (bij de vulopening) o_O Ook de lak van de velgen was niet echt sterk. Ik heb sterk de indruk dat Kawasaki ook anno 2011 nog steeds achterblijft op kwaliteitsgebied (ten opzichte van Honda).

Kawasaki is geen Honda en andersom. Ik heb meerder kawa's gehad en eigenlijk nooit gedonder. Ook Honda laat wel steken vallen. VTR's zuipen als gekken (1 op 12 met een 15 liter tankjeo_O), en op dat gebied hebben Honda injecties allemaal wel een reputatie. Vroege V4's hadden zwakke nokkenassen waar vooral de achterste cylinders last van hadden.

Kawa's zijn minder gepolijst, rauwer maar zuiniger en wat karaktervoller.

Freez

Mijn GPX600 was inderdaad erg zuinig, 1 op 23 alsof het niets was o_O De Blackbird is wat dorstiger, hoewel ik het nog niet heb berekend wat het verbruik precies is.

Phaeton W12 zei:
Verder kan ik niet echt lovend over deze motor zijn. Het voelde allemaal niet echt degelijk aan, tenminste niet zoals ik gewend ben met Honda Ik weet het nu, HD is voor mij een no-go :(

Toen even door naar Ridderkerk waar ik op een Goldwing 1800 heb proefgereden. Voelde zeer goed aan, veel degelijker dan Harley, en het reed erg fijn. De stereo stond aan, en de 6 cylinder boxer zoemde rustig met niet meer dan 3.000tpm. De 405 kg merkte ik totaal niet tijdens het rijden :eek: Ik weet het nu weer, ik ben fan van Honda motorfietsen (y)

Ik zal niets zeggen. :D Maar met die laatste zin ben ik het helemaal eens. Op een Honda stappen doet mij gewoon wat.

Ik zeg ook niets omdat ik de puf een beetje op heb. Samen met Aston Martine mijn Xantia gepoetst en -belangrijker voor dit ttopic- mijn VFR, zodat ik nu eindelijk fatsoenlijke foto's heb.

P1040249.jpg

P1040250.jpg

P1040251.jpg

P1040253.jpg

P1040254.jpg

P1040255.jpg

P1040256.jpg

P1040257.jpg

P1040258.jpg

En om dit poetsgeweld niet mee te hoeven maken is WOFster vanmiddag op de Pan lekker naar een verjaardag geweest.

WOF
rd13.gif

En om dit poetsgeweld niet mee te hoeven maken is WOFster vanmiddag op de Pan lekker naar een verjaardag geweest.
Waren er geen heftrucks meer te huur? :)

Maar wel lekker poetsweertje vandaag.
Persoonlijk vindt ik die VFR meer motor dan de pan.

Heb mijn garage eens leeg gehaald.
dwz Alle 2 wielers eruit en de bezem erdoor.
En ook meteen een leuke pica geschoten.
100_2064.jpg

Jawel, om de keuze wat moeilijker te maken heb ik er vorig jaar een motor bij gekocht.:T

Vanmiddag nog even op de xt550 rond gereden.

Inderdaad, leuk setje bij elkaar. (y)

Waren er geen heftrucks meer te huur?

Maar wel lekker poetsweertje vandaag.

Geen heftrucks meer, met dit weer wil iedereen op zo'n ding. En inderdaad, goed poetsweer, ik heb nu ook een knalrode kop.

WOF
d012.gif

Afgelopen week twee nieuwe bandjes gemonteerd. Voor de K75 heb ik een tweetal verse sloffen geregeld: een setje Metzeler Marathon voor een prijsje waarvoor ik ze niet kon laten liggen... (gratis). Typische toerbandjes, goed profiel, met relatief mooie velgen. Nu de oude velgjes even van het rubber ontdoen en dan een leuk kleurtje er omheen.
De verse sloffen rijden vorstelijk. Dat platte stuk profiel van de voorband merk je echt goed (3,2 mm zijkant, 0,5 mm in het midden).

Gisteren heb ik niet gepoetst, gisteren niet eens gereden. Gisteren een woonwerk-bolide gekocht. Ik ga straks nog wel een rondje rijden, ik moet nog even de Dordtse binnenstad in.

Mijn verse woonwerk-bolide:
02042011001.jpg

Voor de regenachtige dagen.

@QupiX: IXS is goed (y) Ik heb er handschoenen van (Tempest) :cool:
@rke, leuk blikje (y)

Phaeton W12 zei:
Ik zou het origineel houden. Iets anders doet afbreuk aan de motor.
Oneens, klinkt me eerlijk gezegd een beetje zinloos "het is niet standaard, dus het hoort niet". Die van WOF is toevallig van '98/'99, de RC46 (non-VTEC) van '00 en '01 ziet er exact hetzelfde uit, maar heeft als enige uiterlijke wijziging de Y2K-spiegels gekregen. Dus om ze nou "niet-origineel" te noemen gaat mij eerlijk gezegd wat ver.

Gewoon doen, die spiegels. Je kan de originele spiegels in een schoenendoosje gooien zodat je hem later weer origineel kan maken. Het is geen uitgebreide verbouwing met las en slijpwerk....

StalenSnuitje zei:
Phaeton W12 zei:
Ik zou het origineel houden. Iets anders doet afbreuk aan de motor.
Oneens, klinkt me eerlijk gezegd een beetje zinloos "het is niet standaard, dus het hoort niet". Die van WOF is toevallig van '98/'99, de RC46 (non-VTEC) van '00 en '01 ziet er exact hetzelfde uit, maar heeft als enige uiterlijke wijziging de Y2K-spiegels gekregen. Dus om ze nou "niet-origineel" te noemen gaat mij eerlijk gezegd wat ver.

Die van mij is toevallig van 2001 en of iets origineel is zal mij een zorg zijn. Als ik een bepaalde modificatie mooier vind en het geld er voor over heb, dan doe ik dat. Ik ben echter op zoek naar inklapbare spiegels en vind ca. EUR 100 teveel voor spiegels die verder gewoon goed zijn.

WOF
a010.gif

Wat overigens niet weg neemt dat ik die spiegels die stalensnuitje post een stuk mooier vind. Toch ook maar even de check gedaan op framenummer, maar de mijne is volgens https://www.hondaoriginalparts.com/ echt een 2001'er.

Andere vraag aan de ervaringsdeskundigen hier. Na een aantal dagen de heftruck Pan gereden te hebben en nu weer op de VFR, valt mij weer op dat ik een dood gevoel in mijn handen krijg. Zal ongetwijfeld met houding en meer leunen op je polsen te maken hebben, maar hoe kan ik dit vermijden?

WOF
moto4.gif

Wings of freedom zei:
Andere vraag aan de ervaringsdeskundigen hier. Na een aantal dagen de heftruck Pan gereden te hebben en nu weer op de VFR, valt mij weer op dat ik een dood gevoel in mijn handen krijg. Zal ongetwijfeld met houding en meer leunen op je polsen te maken hebben, maar hoe kan ik dit vermijden?

WOF
moto4.gif

Wel zorgen dat je de lijn tussen de arm en de hand een beetje recht houdt en je pols niet te veel laten knikken. Soms moet je de rem en koppelingshendel een beetje naar beneden kantelen hiervoor. Zelf van de polsen nooit zo'n last gehad op sportieve fietsen, wel van mijn nek!

Hoewel een VFR niet eens zo heel supersportief zit. Wel meen ik mij te herinneren van bij sommige VFR's je door een redelijk schuin lopend zitje wat met je ballen naar de tank toe glijdt. Als je dan jezelf met de handen terugduwd is dat wel vermoeiend. Gewoon naar voren toe laten glijden dan.

Freez

Ik ben overtuigd. Of het origineel is of niet, maakt helemaal niet uit. Zolang het maar mooi is.

Wings of freedom zei:
Wat overigens niet weg neemt dat ik die spiegels die stalensnuitje post een stuk mooier vind. Toch ook maar even de check gedaan op framenummer, maar de mijne is volgens https://www.hondaoriginalparts.com/ echt een 2001'er.

WOF
moto4.gif
Heel herkenbaar WOF, heb er ook last van.

Beste remedie is zeer snel rijden zodat je aan je stuur hangt en niet meer duwt.:)

Maar ik heb er eens van deze dingen voor gekocht:
82_1.JPG

Op zich helpt het wel omdat je de druk verdeelt over een groter oppervlak.
Echter zitten er nadelen aan, zo is gasgeven niet zo handig.

Het beste helpt nog om even de handen "los" te slaan.
Dat zie je wel vaker bij supersportmotorrijders.
Net zoals met de knieën, even los van de steps en strekken.

Of is t de leeftijd?o_O

Rayban zei:
Het beste helpt nog om even de handen "los" te slaan.
Dat zie je wel vaker bij supersportmotorrijders.
Net zoals met de knieën, even los van de steps en strekken.

Of is t de leeftijd?o_O

Leeftijd? En dan moet je aan de BMW....

Soms willen zwaardere stuurpluggen helpen. Het is een combinatie van leunen op de polsen en het trillen van het stuur. Ik had er met mijn CB-tje ook heel veel last van tot ik de motor gebalanceerd had. Daarna waren de trillingen uit het stuur en daarmee was dit gevoel ook direct weg.

Een BMW is niet echt mijn fiets hoor.
Ongetwijfeld zijn het stuk voor stuk zeer degelijke motorfietsen.

Ik zoek mijn heil meer in het all (en off)road segment, voor mij is dat net even meer dan alleen een toerfiets.
Vandaar mijn aanschaf van de super-tenere.
Mocht deze me bevallen dan overweeg ik zelfs de thundercat te verkopen.

Anti-past: mw. StalenSnuitje was vandaag op de VFR naar het werk, ik zou morgen. Wil ik net nog even tanken: accu dood :( Hij laadt dus blijkbaar niet bij, moet ik dat eerst zien te verhelpen :cry:

En dan gooit een schroefje van 2 cm vandaag roet in het eten! Hele plannen voor toertochtje met vrienden naar de maan, balen!

@D.E.N.N.I.S

Josh brookes is een ex motorcrosser, dus die is wel gewend een beetje in de lucht te hangen. Cadwell park mountain section is berucht op dat gebied.

Het hele British Superbike racen is af en toe geweldig om te zien, net als de filmpjes van de Isle of Man TT (Waanzinnig, ijzingwekkend, levensgevaarlijk maar oh so cool)

Gisteren met z'n tweëen (ik op de Guzzi, vriendin op de Kawa) lekker een blokje om geweest. Vriendin begint al aardig aan de Kawa te wennen;"Goh ik rijd zo maar 120 met dat ding, en hij trek wel erg lekker bij 12000 tpm, oh ja er reed mij een stel met een CBR in de weg:)".

Freez

Nog weer even Spemmen;

Voor de echte liefhebbers, dit weekeinde WK Superbikes in Assen. Dit jaar weer een fantastisch kampioenschap!

Beloofd ook weer mooi weer te worden, zonnebrand mee!

Freez

Balen...

WOFster ging met een vriendin en onze puppy's met de 407 naar het bos om te wandelen en ik ben met de VFR meegegaan om nadien lekker te gaan toeren. Na de wandeling rijden zij weg en ik ook, maar dan wel met het schijfremslot er op. @#$%^&*, enfin, met dank aan het feit dat het zand weinig weerstand bood had ik een kleine slag en kon nog rijden en remmen. Dus met de kortste route, gelukkig ook de rustigste naar huis. Nu moet je dan met de pont over en vervolgens wilde de VFR niet meer starten. Een sympathieke Ducati rijder heeft mij naar boven geduwd en daar maar eens de hulpdienst gebeld. Kapotte spanningsregelaar. Enfin, het boeltje is afgevoerd, WOFster heeft mij opgehaald en wij naar huis om daar vervolgens te constateren dat de Pan een olielekkage heeft.

Toch fijn zo'n symbiotische relatie tussen onze Honda's, want die plas olie lag er nog niet toen ik de VFR in goede conditie uit de stalling reed. Nou ja, verdient onze dealer ook weer eens wat, maar wel balen dat ik met dit mooie weer nu gewoon met de Xantia naar het werk moet.

WOF
a015.gif

WOF schreef "Een Wing is een Honda en verkoopt dankzij goede kwaliteit en niet dankzij een schare liefhebbers die alleen maar op de naam en het zogenaamde erfgoed (Heritage) afkomen". Ik heb gewoon lekker heel het weekend op de HD rond gereden en geen plofje verkeerd.......;).

Ook heerlijk gereden met de in motorkringen berucht zijnde Guzzi.

WK Superbikes waren weer erg gezellig, hoewel de organisatie zolangzamerhand een twijfelachtige status krijgt. Kaartjes worden almaar duurder maar op de voorzieningen voor de bezoekers wordt steeds meer beknibbeld. Zelfs geen live-uitzendingen meer, en RTL heeft het helemaal geschrapt.

Supersport werd gekenmerkt door twee zware crashes met tweemaal code rood.

Maar twee mooie superbike races gezien, er werd weer serieus hard gereden en gestreden tot in de laatste ronde.

Maar altijd balen als je motor kuren vertoond nét op het moment dat het mooi motorweer is.

Freez

Was ook maar een geintje, natuurlijk zien we het liefst zo veel mogelijk motoren op de weg en is het altijd vervelend alstie het niet doet. :cool:

Dat geintje had ik wel verdiend en kan ik wel hebben. Ik baal nog het meeste dat ze opeens beiden pech hebben. Nu ja, afwachten maar...

WOF
a010.gif

Freez zei:
...... Zelfs geen live-uitzendingen meer, en RTL heeft het helemaal geschrapt.

Supersport werd gekenmerkt door twee zware crashes met tweemaal code rood.

Freez

Jawel, op Eurosport heb ik een gedeelte live gezien, maar na de 1e code rood liepen ze uit het uitzendscheme en net voor de herstart konden de kijkers naar Formule Renault gaan kijken.......

@ WOF, vette pech. Wegrijden met schijfremslot is mij ook al eens overkomen. De eerste keer was er niet aan de hand, de tweede (!, geen grapjes :() keer ging er een stuk van het voorspatbord af. Misschien toch maar een koordje kopen.

Koordje zat er ook aan, maar dan moet je er wel op letten (en dat deed ik dus niet). o_O

In elk geval is de VFR klaar. Het bleek toch niet de spanningsregelaar te zijn, maar een overleden accu. Hoe dat kan mag onze dealer mij nog eens uitleggen, maar onder garantie een nieuwe accu gekregen en voor de schijf + nieuwe blokken mag ik hem een paar 100 EUR overleggen. Krijgt hij meteen de Pan erbij om te controleren naar de lekkage. Ik heb de Pan nu bij me en rijd er meteen na werktijd mee door. Voor de handelbaarheid in de werkplaats heb ik thuis maar de zijkoffers er af gehaald en ik blijf er bij, ziet er niet uit.

P1030507.jpg

P1030508.jpg

WOF
e026.gif

Toch apart, juist zulke motoren moeten echt tijden meegaan zonder gedoe! Of hij er wel uitziet mét koffers is ook de vraag, ik vind al dat plastic persoonlijk helemaal niets;)

Is er hier iemand nog op GoMotor geweest tijdens de AutoRai.

Wat was dat een afgang. Er stonden anderhalve motor, een helm en een ventieldopje. Het grootste deel was nog tweetact ook. Dat was de vorige keer echt beter.

Nee, niet op GoMotor geweest.

Wel gisteren met de Pan van het werk uit naar de dealer gereden en daar met de VFR weer terug. Mooi vergelijk om met onze twee motoren na elkaar praktisch dezelfde route en afstand te rijden. Conclusie: Het plannetje van Pan houden en VFR weg gaat niet door wat mij betreft (of er moeten hele rare dingen gebeuren), want, nondeju wat is de VFR toch een heerlijk apparaat. Veel leuker om mee te spelen en spannender dan de zeker niet verkeerde Pan.

Enfin, de VFR heeft een nieuwe accu en een blinkende remschijf.
P1040265.jpg

En bij het binnenrijden van het tuinpad sprong de teller op deze mooie km. stand:
P1040260.jpg

Verder gaat het al stukken beter met het 'dode' gevoel in de vingers op de VFR waar ik het laatst over had. Echter op de Pan had ik het nu ook enigzins en terugdenkend beginnen WOFster en ik ons niet af te vragen of dat gevoel begon toen ik wisselde van winter naar zomerhandschoenen. Kan je handschoen er wat mee te maken hebben?

WOF
a055.gif

Terug
Bovenaan