Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

D.E.N.N.I.S. zei:
Welke wijze les kunnen we uit dit filmpje halen: https://www.youtube.com/watch?v=Up2UvuRLdTE&feature=grec_index

Ik weet het niet, maar een paar zaken die mij opvallen:

1- Hij remt alleen met de achterrem. De voorrem remt veel effectiever.
2- Hij wil in de bocht de snelheid er uit halen, voor de bocht is makkelijker.
3- Hij kijkt naar de afgrond terwijl hij moet kijken waar hij heen wil.

Deze man heeft zijn beschermengeltje hier flink wat overuurtjes bezorgd. Dit doet denken aan iemand die 20 jaar stof van zijn rijbewijs afgeblazen heeft, een motor gehuurd heeft en daarna een "lekker uitdagende route" is gaan rijden.

D.E.N.N.I.S. zei:
Welke wijze les kunnen we uit dit filmpje halen: https://www.youtube.com/watch?v=Up2UvuRLdTE&feature=grec_index

Plaats op de rijbaan-fout (Moet tegen de buitenkant rijden en niet tegen de as van de weg)
Kijktechniek -fout (moet door de bocht kijken en niet naar de vangrail)
Remtechniek- fout (Hij heeft wel zijn hand op de voorrem, maar remt bij lange na niet hard genoeg)
Kleding-fout (spijkerbroekie)

Ik ga zelf nog heel wat leren komend jaar. Afgelopen vijf weken mij het schompus gewerkt in België, en als dank een CRT cursus op het circuit van Assen gekregen. Moet nog wel even op zoek naar twee dB killers voor in de Gianelli pijpen, anders sturen ze mij waarschijnlijk weer weg.

Freez

Freez zei:
als dank een CRT cursus op het circuit van Assen gekregen. Freez

Mooi man. Was je jarig of is het een kerstpakket? (de enige twee mogelijkheden aldus de tekst van de website...) Maar zonder gekheid, prima cadeau, daar kun je aardig wat van opsteken lijkt me. Ik wil zelf eigenlijk nog wel een voortgezette rijopleiding doen, puur om beter te rijden.

Rijden, wat heb ik daar weer zin in. M'n machine staat nu voor onderhoud in de werkplaats -er ligt nu toch zout op de weg, maar ik kan bijna niet wachten tot het voorjaar.

D.E.N.N.I.S. zei:

Ziet er uit als iemand met weinig motorervaring die niet kijkt waar hij werkelijk heen wil. Zoals iemand op youtube ook zegt.

looks like target fixation at its best!

And now for something completely different:

8d2d8298-5436-4839-9218-77aa45aad0d9.jpg

940b86e8-f078-46ba-b926-318ea1f179bf.jpg

f0b26a0e-519f-4d8b-947e-b847f30ca865.jpg

Heren,

de Bandit gaat de deur uit, vanwege de aankoop van een CB750 uit 1982! Mocht er nog iemand interesse hebben hoor ik het graag!:)

Goed bezig!

Een Bandit is een fijne motor, maar uiteindelijk wil je toch een Honda.

WOF
h054.gif

QupiX zei:
Heren,

de Bandit gaat de deur uit, vanwege de aankoop van een CB750 uit 1982! Mocht er nog iemand interesse hebben hoor ik het graag!:)

CB-tje uit 1982.....
Weet je het zeker?
Om mee te rijden of te poetsen?

Over de Bandit...
Foto's?
Prijsje?
Gegevens?
Staat er al ergens een advertentie?
MP oid?

Om mee te rijden, maar, het blijft niet origineel. Laten we het erop houden dat er heeeel veel verdwijnt, en er eigenlijk alleen een frame, wielen en de motor overblijven. Aangezien de motor opzich heel erg betrouwbaar schijnt te zijn ben ik er wel tevreden over:)

De bandit staat al op het motor-forum, op marktplaats nog niet omdat dat vrij veel geld kost en ik eerst even wil kijken of er genoeg interesse is. Anders wacht ik nog even tot het meer de tijd van het jaar is om weer motor te rijden en er dus veel mensen op zoek zijn. Linkje naar de advertentie op het motor-forum: Suzuki Bandit 600N

Voor de doorrijders onder ons niet zo belangrijk -en voor de rest misschien ook niet- maar de eerste kilometers voor dit jaar zijn weer gereden. mijn motor was alweer een tijdje terug van de onderhoudsbeurt en ik had, zeker na het zien van diverse collega's de onbedwingbare behoefte hem te starten. Klein stukje getoerd en -da's dan wel weer vreemd- geen anderen tegengekomen :confused:.

Binnenkort de motorbeurs, dus het seizoen komt er weer aan!

Ik heb mijn motor sinds november misschien nog maar twee keer gebruikt, is voor mij wel redelijk uniek, ding zit helemaal onder het stof.

Ben wel een paar weken terug voor het eerst weer op pad geweest. Kon ook niet eerder ivm een enkelblessure :(
Toen was het zonnig en 14 graden (y), alleen was de weg toen nog een beetje nat.

Vandaag ook nog ff op de motor gestapt, welgeteld één motor gezien :eek:
Zal wel te hard waaien of zo... weg was verder droog en koud was het ook niet.

Als het weer wat warmer wordt kan ik weer met de motor naar mijn werk :LOL:

Rob

Ook WOFke was gisteren met de VFR weer op pad gegaan. Was weer heerlijk, maar inderdaad, geen vriendjes tegen gekomen.

[size=x-small](en inderdaad, het waaide flink hard)[/size]

WOF
h054.gif

Vorige week kortstondig even het motorseizoen geopend.

Maar ik heb de pekel moeten trotseren om de Soes uit zijn winterslaap te wekken. Freezin heeft wildere plannen dan een SV650S en heeft de voorkeur voor een vierpitter, liefst zo'n 600 cc en wat sportief. Via het Motor-forum de interesse van een koper gewekt, en daarom is de soes nu ineens heel vlot van eigenaar gewisseld.

Meteen hier even polsen. De voorkeur gaat uit naar een Kawasakie ZX6R-636. Twee typen springen er uit;

798545ov8.jpg

Model 2002

Of Model 2005/2006
zx6rblk2006rg9.jpg

Het model daartussenin vinden we niet heel mooi. De eigenschappen zijn een klein beetje verschillend; de 2002 versie heeft een iets minder sportieve zithouding en is daarom geschikter om langere toerritten mee te rijden. Maar de 2005/2006 versie is waarschijnlijk de mooiste Ninja ZX6 ooit geproduceerd.

Welke zou men hier kiezen?

Freez

Heb je een plaatje van MY 2002 van de voorkant? Afgaande op deze afbeeldingen zou ik zeggen de 2005/2006 versie.

WOF
a013.gif

kawasaki%20ZX636R%20%202.jpg

Het luchthappertje moet je wat van houden. Wat ik uit de reviews lees is het een heel erg goede all rounder. Soepel blok, normaal sportieve zithouding met niet overdreven veel druk op je polsen, zuinig, snel etc.

Maar de 2005/2006 versie is erg mooi!

Freez

Oeh! is het dat model. Deze stond de laatste keer dat ik bij onze dealer was in het knalgroen in de showroom. Dan wordt het anders, ik vind dat luchthappertje juist geweldig. Staat lekker stoer bij zo'n brute fiets.

320.jpg

Hmm, is een 12R zie ik nu.

Hij heeft ook deze staan zie ik, is dit dan het latere model?

332.jpg

WOF
3d-Salut-25.gif

Die ZX-6r is geen 636 meer, en heeft minder mooie koplampies.

Een ZX-12R is een "VanDikHoutZaagtMenPlanken" Hayabusa concurent. Leuk voor 300 km/u Autobahn, maar niks voor Nederland.

Freez

Weer wat geleerd, ik ben geen Kawa kenner merk ik. ;)

Met even goed kijken zie ik inderdaad dat de ZX6r andere koplampen heeft. Ik heb inderdaad het idee dat degene die jij post mooier zijn.

Toch blijf ik wel een lichte voorkeur (uiterlijk dan) houden voor de 636.

WOF
genoux.gif

MOOOI, allebei. Onwillekeurig zou i voor de nieuwste gaan, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de getoonde kleur, de uitrusting, rijgedrag, prijs etc . Kortom, of je wat aan mijn mening hebt?

Even invullen heren: https://www.politie.nl/KLPD/organisatieonderdelen/dienst_verkeerspolitie/enquete_ergernissen_motorrijders/

Oh ja, en weer een voordringer:

Freez zei:
Een ZX-12R is een "VanDikHoutZaagtMenPlanken" Hayabusa concurent. Leuk voor 300 km/u Autobahn, maar niks voor Nederland.

Tuurlijk. Een Ferrari is ook niks voor Nederland, aan een 2.0 TDI heb je in Nederland genoeg :confused:

@Dennis: prachtig filmpje. Een kunstenaar eerste klas.

En ik mezelf maar druk maken over dat ene, minimale stapje opzij.

997 GT2 RS zei:
Freez zei:

Tuurlijk. Een Ferrari is ook niks voor Nederland, aan een 2.0 TDI heb je in Nederland genoeg :confused:

Is persoonlijke mening. Een zx10 loopt al 170 km/u in de eerste versnelling. Een ZX-12 op een Nederlandse snelweg (ook daar waar je 130 mag) leidt tot ernstige frustraties. Ik heb 8 jaar lang een ZX-9R gehad, en daarmee had ik er al last van.

Freez

Freez zei:
997 GT2 RS zei:
Freez zei:

Is persoonlijke mening. Een zx10 loopt al 170 km/u in de eerste versnelling. Een ZX-12 op een Nederlandse snelweg (ook daar waar je 130 mag) leidt tot ernstige frustraties. Ik heb 8 jaar lang een ZX-9R gehad, en daarmee had ik er al last van.

Freez

Ik snap dat het tot persoonlijke, ernstige frustraties kan leiden. Ik heb er zelf geen last van met een Blackbird. Er is niets fijner dan op de snelweg een beetje reserve te hebben. Hoe meer kracht, hoe beter. Is persoonlijke mening. Zou in een auto ook het liefst 1200pk willen hebben, of als het niet anders kan 1001pk. Ook in Nederland.

Overkill in het kwadraat.

Nee, ik zal ook niet zo snel meer een supersportieve machine kopen. Je hebt een zware, onhandelbare fiets, een hoge aanschafprijs, hoog verbruik, duur onderhoud alleen maar voor een paar extra onbruikbare paarden.
Ik heb laatst nog een stukje op een Yamaha Fazer met 100 paardjes gereden. Als oom agent mij gesnapt had, had dat korte ritje (een ritje van vijf minuten) mij zeker mijn rijbewijs gekost .

Heerlijk, een paar keer volgas het rood aantikken... oeps.... rituele rijbewijsverbrandingssnelheid....

Nee, dat kan ik beter met mijn GS-je doen, dan blijft het bij een prent en "foei" van de rechter.

Valt toch wel mee, mijn sportmotor weegt -geloof ik- 165 kg. En die onbruikbare paarden, die zal ik met zo'n 125 stuks idd wel hebben, maar die zou ik bij een andere motor vermoedelijk ook gehad hebben. Het oog wil ook wat, en -heel persoonlijk- ik vind een sportmotor fantastische looks hebben. Helemaal de mijne :LOL:

Heb net de entreekaart voor de motorbeurs besteld (kan nu nog met korting). Gaan er nog meer? en waarom? Ik heb vorig jaar mijn 'uitzet' al redelijk compleet gemaakt. Ga samen met anderen, dus vooral 'fun', en misschien nog een andere jas erbij.

singleframegrille zei:
Heb net de entreekaart voor de motorbeurs besteld (kan nu nog met korting). Gaan er nog meer? en waarom? Ik heb vorig jaar mijn 'uitzet' al redelijk compleet gemaakt. Ga samen met anderen, dus vooral 'fun', en misschien nog een andere jas erbij.

Maar er zit wel degelijk verschil in handelbaarheid tussen een Hayabusha en een GS500. Al was het maar "hoe rij ik hem de schuur in", "hoe rijdt het tussen de file door" of "hoe rij ik over een stukje ijs op de weg".

Ik ga morgen, samen met mijn dochter. Zij gaat voor de "try-the-bike", ik wil o.a. wat informatie van motorkleding. Met name wat nu goede, betaalbare dagelijkse woonwerk kleding is. Verder wil ik ook eens rondneuzen op de gadget-show (een extreem luide claxon...), ik wil goede, aangemeten oorpluggen en ik ben benieuwd naar de nieuwste, kleinere fietsen.
Ook heb ik beloofd eens te kijken naar een bruikbare raceplee. Voor deze raceplee zijn de eisen: 250 - 400 cc, vriendelijk prijskaartje, opbergmogelijkheden (mijn vrouw is zo'n rommelverzamelaar). Injectie en abs zijn een pre, ander elektrospeelgoed liever niet.

Ben ook naar de Motorbeurs gegaan. BMW K1600GT was tegenvaller, het zat niet goed op het zadel en het is ook geen mooie motor. De opvolger van mijn Blackbird stond er ook, en ik was onder de indruk. Nu nog even de Blackbird (18.000km) verkopen en dan komt deze :D

1356155_f520.jpg

Motorbeurs...

Voor mij was het een vader-dochter dag. Dochterlief praat regelmatig over het motorrijbewijs en we houden allebei van motorrijden. Het try-the-bike deel ging helaas voor haar niet door, die paar maandjes die zij nog moet wachten verpestte het feestje.

Ik heb gekeken naar diverse scooters/motoren. De Kymco 300i, de Suzuki Burgman 400, de Honda CB250, de Kawasaki Ninja 250, de BMW F650 zijn voor mij interressante fietsen, als woonwerk-ding is verbruik en handelbaarheid ook heel belangrijk. Verder heb ik een tijdlang gekletst met een jongen van de TU delft over hun alcohol-racer (is dat een stap erger dan een cafe-racer? :D ), totdat mijn lieve dochtertje wat verveeld begon te kijken (nerds zijn niet knap oid.... :confused: ).

Verder heb ik gekeken naar een fluo-jas (onbetaalbaar), een fluo-helm (duur) en wat gereedschapjes. Ik heb een Xieniks lampje gekocht omdat die H7-lamp op mijn BMW-tje zou passen (Niet dus, die vriendelijke meneer was gewoon een ordinaire oplichter), een leuk slotje (ernstige verzwaring van de motor) en een kleine momentsleutel (10 - 100 Nm).

Verder ging ik ook om wat ideeen op te doen voor een cafe-racertje, maar ik vind de moderne stijl van cafe-racers niet zo mooi. Alles als een compact stuk techniek tussen de wielen in proppen is niet mijn stijl.

Dat heet ouderdom...

Bankstel,
sigaartje,
stukje Tjaikovski...

Ik heb er af en toe ook al last van. (daarom heb ik een oude K-serie.)

En serieus: het zijn zalige toerfietsen. Even heen en weer naar Costa del Sol is dan een kwestie van "heb ik tijd en geld voor de benzine". Met een 300 cc scooter is dat toch een onderneming van een andere ordegrootte, dan komen zaken als "hoe voelt mijn rug" en "kan ik uitrusten na de rit" in eens in beeld.

Hoewel ik mensen ken die met een 50 cc Vespa naar Sicilië heen en weer zijn gereden....

Mijn opmerking was gericht op 997 GT2 RS, eerst schrijven dat het allemaal niet snel genoeg kan zijn en dán dat bankstel.....mja.

StalenSnuitje zei:
Mijn opmerking was gericht op 997 GT2 RS, eerst schrijven dat het allemaal niet snel genoeg kan zijn en dán dat bankstel.....mja.

Ik heb niet gezegd dat het allemaal niet snel genoeg kan gaan. Alleen dat veel reserves aan boord hebben fijn is. Hoe meer motorkracht, hoe meer comfort. En dat is waar het mij om gaat. Een comfortabele motorfiets, en dan graag met zoveel mogelijk pk's. Met veel reserves aan boord is een sprintje van 120km/h naar 150km/h wat mij betreft veel comfortabeler te doen, het gaat allemaal veel makkelijker. In dat licht kun je mijn eerdere uitspraken lezen. Verder kijk ik in de eerste plaats naar het concept van een motorfiets. Een motor die mij qua concept niet aanspreekt, zal ik niet kopen, hoeveel pk's die ook heeft. Zo spreken de supersports (à la R1, CBR1000RR of BMW S1000R) mij totaal niet aan. Ik houd meer van sportieve tourmotoren, waartoe ik bijvoorbeeld reken een VFR 750, VFR 1200, CBR 1100xx en ook (een beetje) de Pan European. Binnen een categorie motorfietsen, bijvoorbeeld de VFR-soort, heb ik het liefst zo veel mogelijk pk's. Dus liever een VFR1200 dan een VFR750 (afgezien van het design, want ik vind de VFR1200 qua design niet echt geslaagd). Dat 100pk genoeg is en dat 170pk echt nutteloos is in Nederland, dat zul je mij nooit horen zeggen. De Goldwing-soort is een soort dat mij om andere redenen aanstaat, bijvoorbeeld het grote comfort, veel minder windgeruis bijv., waardoor een ritje naar Zuid-Frankrijk comfortabeler is af te leggen dan met een GS500E. Ik leg graag grote afstanden op de motor af (>1.000km per dag), met zoveel mogelijk comfort. Daarom spreekt een Goldwing mij aan. Maar als er een Goldwing op de markt komt met 300pk, dan ben ik de eerste die geïnteresseerd is. Hoe meer pk's, hoe beter. Voor een bepaald type motor dat mij aanspreekt, dat dan weer wel. Zo duidelijk?

**Heel verhaal**

Zo duidelijk?
Jup :) Ben het alleen niet helemaal met je eens ;) Ik houd ook van sportieve tourfietsen, daarom heb ik zelf ook een VFR(750). Maar ik heb echt nog nooit verlangd naar meer vermogen. Ik kan me ook niet voorstellen dat het rijden met 170pk nou zoveel beter zou worden. Waarmee ik niet wil zeggen dat een VFR1200 geen betere motor is, maar het adagio "meer is beter" geldt m.i. op de tweewieler echt niet. Ik heb liever "meer dan voldoende vermogen" (waar ik mijn 100pk ook onder schaar) met een goede doseerbaarheid en een soepel blok (vandaar de keuze voor de VFR destijds).

Ieder zijn meug, zei de boer en hij... Ik heb vanochtend ook weer eens zo'n Goldwing bekeken en ik hoef hem niet te hebben, maar wil er wel graag eens op rijden. Al is het alleen maar voor de ervaring, want het is wel een bijzonder apparaat.

En terwijl ik aan het kijken was werd (V)FRanka voorzien van een mooi nieuw kleiner ruitje en aangezien dat iets langer duurde dan dat ik de 'Wing' bekeek, werd de resterende tijd opgevuld met de aanschaf van een mooi nieuw helmpje. Ik was mijn HJC vanochtend opeens zat.

(helaas op Neukia feun kwaliteit)
Hellempie1.jpg

Hellempie2.jpg

En het ruitje?

Voor:
29102010002.jpg

Na:
na.jpg

Voor:
29102010001.jpg

Na:
Na2.jpg

En nu niet bijdehand gaan zeggen dat de uitlaat een ander plekje heeft, want voor het beste resultaat kon ik 'Franka' alleen van rechts fotograferen en de foto is 'omgeflipt' voor een beter vergelijk.

Al met al vind ik zowel helm als ruitje een enorme verbetering en ik ben er danig mee in mijn sas.

WOF
a040.gif

Terug
Bovenaan