MWH
Kilometervreter
Vanavond eindelijk de groene Rover voorzien van de nieuwe ventilatorweerstand. Geen foto gemaakt, maar het zag er net zo uit als de vorige keer.
Dit keer ben ik wel iets verder gegaan, ook de blower zelf even losgehaald en schoongemaakt en het interieurfilter vervangen. Dat was hard nodig, die was goed zwart en er lag een aardige lading meuk voor. Ik had van de automaterialenzaak alleen een filter gekregen dat net iets te hoog was, maar een kwartslag gedraaid paste best aardig. Dat vond ik makkelijker dan teruggaan en klagen. :T Stand 1-2-3-4 doen het weer. Heet-koud en de verdeling kon ik vanaf daar niet echt bij helaas. Ik hoop het niet nodig te hebben.
Ook de Panda heeft een nieuw onderdeel, de accu is vervangen. De ene dag op de andere startte hij ineens niet meer. Te lage spanning kan komen door een lekstroom, door de accu zelf of door de dynamo, dat was de kunst om uit te vinden. Spanning gemeten: Iets te laag. Panda aangeduwd (ik kon mijn startkabels even niet vinden en met de Panda is dat toch goed te doen
), en daarna nog een keer spanning meten met draaiende motor. Die was flink hoger. De dynamo leek het dus te doen. Rondje snelweg gereden in de hoop dat de accu bijgeladen zou worden, dan zou het een lekstroom zijn. Terug van het rondje was de spanning in de accu zelf alleen maar gedaald... Dus gegokt dat de accu zelf aan zijn einde was gekomen. Nieuwe gehaald, erin gezet en daar doet hij het nu al een paar dagen prima op.
De BX is afgelopen weekend mee geweest naar Andelst, een evenement van EMW. Ik had hem vrijdag al mee naar werk, want vrijdagavond zouden we bij een vriend van me blijven slapen. Eigenlijk was ik van plan om met de Rover naar EMW te gaan, want die groene hebben ze nog nooit gezien en die heeft airco, het zou zaterdag heet worden. Maar mijn vriendin was duidelijk: Als we naar een autoclub gaan wil ik wel met een leuke auto!
Oké dan... En achteraf gezien geef ik haar volledig gelijk. Toen ik vrijdagmiddag van mijn werk weg reed, had ik direct een vakantiegevoel. Waar het met de Rover gewoon een ritje van a naar b geworden zou zijn, was het nu een feestje. Heerlijk, voor dat gevoel heb ik die auto's.
Morgen heb ik een barbecue van mijn detacheerder, en een mede-autofanaat heeft me overgehaald om met de Traction te komen. Dan zou hij zijn Alfa Romeo GT (dat jaren '60/'70 model) komen showen. Vooruit dan, dan rijdt dat ding ook nog eens.
@Brent; Dank je! Ik geniet ook heel erg van de afwisseling. En zo'n Pandaatje, snel doen! Nu kan het nog 'voor wênig', hoewel de mooie exemplaren ook aan de prijs kunnen zijn.
Ook de Panda heeft een nieuw onderdeel, de accu is vervangen. De ene dag op de andere startte hij ineens niet meer. Te lage spanning kan komen door een lekstroom, door de accu zelf of door de dynamo, dat was de kunst om uit te vinden. Spanning gemeten: Iets te laag. Panda aangeduwd (ik kon mijn startkabels even niet vinden en met de Panda is dat toch goed te doen
De BX is afgelopen weekend mee geweest naar Andelst, een evenement van EMW. Ik had hem vrijdag al mee naar werk, want vrijdagavond zouden we bij een vriend van me blijven slapen. Eigenlijk was ik van plan om met de Rover naar EMW te gaan, want die groene hebben ze nog nooit gezien en die heeft airco, het zou zaterdag heet worden. Maar mijn vriendin was duidelijk: Als we naar een autoclub gaan wil ik wel met een leuke auto!
Morgen heb ik een barbecue van mijn detacheerder, en een mede-autofanaat heeft me overgehaald om met de Traction te komen. Dan zou hij zijn Alfa Romeo GT (dat jaren '60/'70 model) komen showen. Vooruit dan, dan rijdt dat ding ook nog eens.
@Brent; Dank je! Ik geniet ook heel erg van de afwisseling. En zo'n Pandaatje, snel doen! Nu kan het nog 'voor wênig', hoewel de mooie exemplaren ook aan de prijs kunnen zijn.