Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MWH zei:Dus hoe je bijvoorbeeld favorieten instelt, werkelijk geen idee.
IQ's zijn nog steeds een stukje duurder dan Aygo's inderdaad, zit in deze leeftijd/km-klasse een kleine 1000 euro tussen denk ik snel te schatten. Hoewel er ook Aygo's zijn die duurder zijn, gek genoeg. Maar voor het prijsverschil heb je niet alleen wat extra's standaard, maar vooral gevoelsmatig een veel volwassener auto. Voor mij is dat het zeker waard.NVE87 zei:Leuk ding ! , is het prijs verschil op de 2dehands markt ook zo groot met een aygo net zoals met de nieuwprijs?

406c zei:Kek autotje, gefeliciteerd!
Vanuit een ontwerp oogpunt is dit ook een ongelooflijk leuke auto. Zo zit bij alle FWD auto's de versnellingsbak aan de bestuurderskant maar bij de IQ aan de passagierskant. Dit om het differentieel anders te kunnen plaatsen en zo een paar centimeter te winnen. Alles om de ruimte zo efficiënt mogelijk te kunnen gebruiken.
Die zat niet aan de passagierskant. De originele Mini was nog ingenieuzer, die had de versnellingsbak in het carter.Nico GTR zei:Vergeet de originele Mini niet.![]()
Zeker waar!Micha D zei:Volgens mij blijf je met een dergelijke auto ook altijd wel een beetje bezig.
406c zei:Die zat niet aan de passagierskant. De originele Mini was nog ingenieuzer, die had de versnellingsbak in het carter.Nico GTR zei:Vergeet de originele Mini niet.![]()
Ja, ik vind het ook vervelend maar uiteindelijk is het niet mijn auto... Ik heb het tijdens de proefrit al benoemd. Op dat UK forum lees ik echter ook verhalen over zo'n erge trilling dat je achteruitkijkspiegel meedanst, dat is hier nog niet zo erg, ik hoor het vooral.Elco zei:Die vibratie klinkt bekend. Ook eens meegemaakt tijdens een proefrit in een iQ. Echt onprettig en behoorlijk overheersend, zeker als je 't vergelijkt met een exemplaar dat het niet doet. En verrek, wat is die koppeling duur zeg. Geldt trouwens ook voor het vervangen van een aircocompressor.
Hé, er staan er nu 13 op kenteken inderdaad!Barri zei:Ik kwam gisteren een Linea tegen! Verse import, een witte. Met de kentekenplaat in de achterklep.
MWH zei:@Meike: Poeh, dat zijn inderdaad flinke kosten voor wat je zou denken een gewoon vervangingsdeel. Het UK Toyota forum is vrij actief, daar is nog wel eens wat te vinden. Hier bijvoorbeeld een topic over deze resonantie, waarin ook iemand schrijft dat hij op een gegeven moment niet meer kon rijden en schakelen. Klinkt als jouw probleem. Zijn koppeling was ontploft, en na vervanging was de resonantie weg. Vervangen voordat hij ontploft lijkt me wel wat schade te schelen... Maar ik wacht sowieso nog even jouw bevindingen af!![]()
Aspiration? Huh? Heb ik dat ingevuld bij 'Mijn auto'? Blijkbaar heb ik verkeerd gekeken toen ik dat invulde, want gezien onze handmatige airco is het zeker geen Aspiration. Ik gok dan maar op Comfort, zal het even aanpassen.
Dat er überhaupt Aux in de IQ zit vind ik al heel wat, ik ben niet zo van dat draadloze koppelen. In de BX heb ik een cassette-adapter, in de Rover gebruikte ik een FM-transmitter en in de Linea kan ik een USB-stickje plaatsen. Dan is Aux al prima, ik doe nog wel even zonder dongeltje.![]()

Moderator
MWH zei:Ik kan nu naar de 5 schakelen met een polsbeweging, met mijn arm op de armleuning, waar ik voorheen het gevoel had dat ik mijn hele bovenlijf achter die pook aan moest slingeren om hem richting 5 te krijgen...Dus ik ben toch wel blij met deze ietwat fout klinkende aanschaf.
Zijn stiekem best een boel auto's die daar last van hebben. Dijbeen van je bijrijder aaien omdat je aan het schakelen bentWouter82 zei:in de Sierra lijkt het haast alsof de 5 in het dashboardkastje zit![]()
De onderdelen zijn binnen, dus hier hebben we eens een begin mee gemaakt. Een tijd geleden al en met een paar uurtjes per keer schiet het niet heel hard op. Maar we hebben de hele winter nog, de Traction komt dan anders toch niet van zijn plek.MWH zei:Er zit een nieuwe, moderne diafragmakoppeling in, maar er schijnt slechte productie te zijn waardoor dit voor kan komen. Ik ga het samen met clubgenoten ergens de komende maanden eens bekijken.

Rover 45 1.6: ~5.400 km (verkocht 25-3 met 249.846 km)
Linea : ~14.000 km (111.800 km, sinds maart)
Panda : ~5.000 km (verkocht 2-10 met ~64k km)
IQ : ~3.500 km (161k km, sinds september)
BX : 0 km (123.390)
Traction : 1.500 km (x15.497)
MWH zei:Maar nu de grote foto-update waardoor alles in de war was. Net als drie jaar geleden ben ik met vrienden een weekje naar Tsjechië gereden met oude Skoda's, om daar Skoda-dingen te doen. Wat versta je daaronder? Ik zal een verslag van dag tot dag geven. Ik plaats maar een paar foto's hier, voor de rest moet je even doorklikken naar het foto-album.
Om er te komen was nog even een dingetje trouwens. Hellingspercentages stonden er niet, maar wat een vreselijke klimmetjes in dit dorp. Echt een berg-/skidorp. [size=large]Een video volgt nog eens[/size], wanneer één van de reisgenoten daar tijd voor heeft.
MWH zei:Haha ja, over die muziekjes: De Skoda-jongens hebben heel wat internationale contacten. Toen één van hen tegen een Britse vriend zei dat hij deze trip ging maken, kreeg hij even later onaangekondigd een pakketje thuis. Die Brit bleek namelijk cassettebandfanaat te zijn en had zijn beste kwaliteit apparatuur gebruikt voor een speciale Eighties-roadtripmix.Gewoon omdat hij het leuk vond. Mooi wereldje, die autogekken.

Had je ineens een station... :TGewoon Dirk zei:Prachtige plaatjes inderdaad, mijn C30 had ineens ook een extra dik achterste door de sneeuwjacht.