Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Moderator
MWH zei:De vorm is gelijk aan andere Type-1 bumpers, maar die zijn ook niet heel dik gezaaid. En er zijn ook wel oude (pers)foto's te vinden waarop al wel kleurverschil te ontwaren is.
En ik moet wel zeggen dat ik voor dit proefje geen enkele grondlaag heb gebruikt, dus eigenlijk kan ik de kleur ook nog niet echt beoordelen. Ik denk wel dat dat nodig is om het goed te doen namelijk: de zwarte teervlekjes die ik niet verwijderd had zie je er doorheen, dus dekkend is het niet (terwijl ik wel een stuk of 8 lagen heb gespoten). Ik denk dat áls ik hiermee verder ga, ik van tevoren moet accepteren dat ik alles ga verkloten. Dan kan het alleen maar meevallen...
Wouter82 zei:(..). Misschien is de persfoto wel geretoucheerd, (..)
Dagdromer reageerde denk ik met betrekking op dit stukje:ginkelvanmichiel zei:Maar dat is toch het voordeel van PlastiDip, je trekt het er weer af. Als je met gewone verf te werk zou gaan is het een ander verhaal.
Dat schijnt te maken te hebben met de structuur en/of de porositeit van het plastic waarop je het toepast.MWH zei:(...) plastidip schijnt bij sommige soorten plastic niet zo eenvoudig te verwijderen te zijn. Dat zou vervelend zijn (...)
Durashift zei:Wouter82 zei:(..). Misschien is de persfoto wel geretoucheerd, (..)
Deed men dat in de begin jaren 80 al?

MWH zei:Na 10 jaar bezit is het zo ver: De BX is beroemd! (voor zover hij dat al niet was door al mijn foto's en verhalen online) Nu op papier gepubliceerd:
(..)
Ja, bewust onleesbaar gemaakt, het is niet mijn publicatie tenslotte. Youngtimer Magazine #69 staat het in (iets met Porsche voorop).

MWH zei:Maar dan nog zijn er beter passende en ook niet dure alternatieven lijkt me...

Barri zei:Leuke foto's van bijzondere auto's!
Een jaar terug is Google ook eindelijk door de straat bij mij achter gereden, de Fiesta en Citigo staan op beeld![]()
MWH 1/2021 zei:Net als vorig jaar vind ik het leuk om even op te tellen wat de auto's hebben gereden dit jaar.
Code:Rover 45 1.6: ~5.400 km (verkocht 25-3 met 249.846 km) Linea : ~14.000 km (111.800 km, sinds maart) Panda : ~5.000 km (verkocht 2-10 met ~64k km) IQ : ~3.500 km (161k km, sinds september) BX : 0 km (123.390) Traction : 1.500 km (x15.497)
Met een totaal van onder de 30k km wel minder dan de 38k van 2019, met dank aan thuiswerken. Maar toch meer dan ik gedacht had eigenlijk... Mijn moderne auto's opgeteld hebben praktisch even veel gereden als in 2019, terwijl ik toch ook heel wat maandjes thuis heb gezeten. Blijkbaar wordt dat opgeheven doordat de Linea de zomervakantie heeft overgenomen, waar dat in 2019 de BX nog was. Een groot deel van de mindering komt voor rekening van mijn vriendin, met de Panda en IQ. Zij heeft nog meer thuis gewerkt. En de Traction heeft door het ontbreken van de hemelvaart-clubrit ook 1000km minder onder zijn wielen door zien glijden.
Dit jaar gaat de BX weer de weg op. Dat moet wel, voor de apk. Ik ga hem niet schorsen, dan is het eind zoek.Hopelijk rijdt de Traction fijner als de koppelingklus klaar is, dan rijd ik daar ook wat makkelijker mee. Probleem blijft dat ik geen hobbyauto's bij huis kan hebben. Misschien moeten we daar komend jaar maar eens verandering in aan proberen te brengen...
Linea : ~12.500 km (124.300 km)
IQ : ~15.200 km (176.200 km)
BX : ~3.000 km (126.300 km)
Traction : ~2.000 km (x17.519 km)