MWH: BX.TA.110.IQ.93 - Vouwwagen en updates 2025

Ik verwacht de komende tijd veel dikkere facturen, tegen die stormvloed valt dit rekeningetje bijna weg. Wat een timing! ;)

Mooie klap onderhoud! Wel weer een fijn idee dat alles weer in orde is.
Ik ben je net misgelopen denk ik. De 164 daar even gebracht voor een APK.
De locatie op je foto met de IQ erbij herken ik trouwens ook.

@Engineer: Ik heb tijdens onze fietstocht nog even overwogen op zoek te gaan naar het huis met de 6 garages, maar vond het uiteindelijk te random. ;)

De BX boft maar met jou! Je verzorgt hem goed. Fijn dat Classic Paradise goed werk heeft geleverd. Lijkt me een mooi bedrijf dat bestaat uit liefhebbers.

Weet nog dat ik vroeg of ze tips konden geven bij het uitbouwen van de hemel bekleding van mijn 827 Vitesse. (paar jaar geleden). Ik had op hun site gezien dat ze dat net bij een andere Rover 800 hadden gedaan. Ik kreeg een uitgebreide uitleg over hoe ik de hemel moet uitbouwen. Ze wilde er niks voor hebben. Ondanks het toch tijd koste voor ze. Heel vriendelijk bedrijf.

Hoe dan ook, nogmaals leuk om te zien dat je lekker bezig bent aan en met de BX!

Wauw, lekker bezig Milan. Daar zal hij wel beter van rijden :). Flinke lijst met onderhoud inderdaad, had je niet bepaalde dingen zelf willen doen? Zitten toch best leuke klussen tussen!

@Marc: Nounou, dat vind ik wel veel eer voor jarenlang buiten staan, bumpers laten verbleken en technisch verwaarlozen hoor. :T
Classic Paradise is inderdaad top, heel kundige mensen die goed communiceren en meedenken.

@Micha: Zeker, bepaalde dingen had ik zelf kunnen doen. Maar ik had bewust niets gedaan na het uit de stalling trekken, onder het mom van 'dan weet ik zeker dat het goed is, en dat er geen werk dubbel gebeurt'. Ik heb ze redelijk carte blanche gegeven wat dat betreft. Maar tegelijk hebben ze dat ook niet misbruikt: Bepaalde zaken die ze geconstateerd hebben zijn alleen doorgegeven en op mijn verzoek niet direct gedaan omdat ze niet direct te maken hadden met de zaken waarvoor ik ze opdracht had gegeven. Dus ik mag binnenkort zelf nog aan de slag met verversen LHM, een gescheurde luchtslang vernieuwen, koplamp opkalefateren en banden. Het is ook dat zo lang ik geen echt eigen ruimte bij huis heb, ik dat soort dingen toch voor me uit schuif anders...

Hier nog een foto van het experimentje met plastidip trouwens. Een beetje een lastig perspectief zo, je ziet de binnenkant van de bumper met op de achtergrond de auto. Omkaderd de delen die ik behandeld heb. Te zien is dat de kleur plastidip behoorlijk lijkt op de kleur van de auto, en daarmee behoorlijk afwijkt van het (niet verbleekte) plastic aan de achterzijde van de bumper. Met die vaststelling is dit type plastidip in elk geval afgeschreven.

51371261565_056360b792_c.jpg

Aan de andere kant, als je de plastidip goed aanbrengt kun je het tzt ook weer verwijderen. Opzich lijkt me het geen probleem als de bumpers net zo rood zijn als de auto. Ik vermoed namelijk dat er geen enkele rode BX-ph1 meer rondrijd waarvan je nog kunt zien welke kleur de bumpers origineel hadden :)

Iedereen zou onwijs blij zijn als de kleur overeenkomt, behalve BX rijders. Zulke perfectie past het model niet :)

@MWH
zou het plastic niet toch gewoon ook aan de binnenkant verkleurd zijn? Als ik de persfoto's erbij haal zie ik écht geen kleurverschil!
1984-86_Citroen_BX_GT_02.jpg

Jullie laten we me wel een beetje twijfelen hoor. Misschien doet het niet-glimmende van de plastidip wel genoeg qua onderscheid en is de tint minder belangrijk. Ik had in elk geval in mijn hoofd dat het er ongeveer zo uit zou moeten gaan zien:

A966XRL 1984 Citroen BX 16TRS by Steve Knight, on Flickr

Ik ga in elk geval proberen hoe goed ik deze stukjes er over een poosje vanaf krijg, plastidip schijnt bij sommige soorten plastic niet zo eenvoudig te verwijderen te zijn. Dat zou vervelend zijn als het toch niet is zoals ik had gewild. Aan de andere kant, dat risico heb je met spuiten ook en dan ben je nog verder van huis... Hm.

Verf op plastic komt altijd anders over dan verf op staal. Misschien is de persfoto wel geretoucheerd, of hebben ze de bumper op een of andere manier behandeld. Zijn de bumpers qua vorm gelijk aan de normale BX-bumpers? Zo ja, en als daar makkelijk aan is te komen, kan je die dan niet als proefproject rood plastidippen?

De vorm is gelijk aan andere Type-1 bumpers, maar die zijn ook niet heel dik gezaaid. En er zijn ook wel oude (pers)foto's te vinden waarop al wel kleurverschil te ontwaren is.

S8-citroen-bx-16-soupapes-1987-1992-une-sportive-inattendue-des-6-000-eur-610833.jpg

En ik moet wel zeggen dat ik voor dit proefje geen enkele grondlaag heb gebruikt, dus eigenlijk kan ik de kleur ook nog niet echt beoordelen. Ik denk wel dat dat nodig is om het goed te doen namelijk: de zwarte teervlekjes die ik niet verwijderd had zie je er doorheen, dus dekkend is het niet (terwijl ik wel een stuk of 8 lagen heb gespoten). Ik denk dat áls ik hiermee verder ga, ik van tevoren moet accepteren dat ik alles ga verkloten. Dan kan het alleen maar meevallen...

Mbt de bumpers, als BX bumpers schaats worden, waarom niet van de sloop een andere kunststof bumper halen met ongeveer dezelfde structuur uit dezelfde periode. Zal voor een paar knaken toch wel te regelen zijn? Als het dan tegenvalt iig geen onderdeel wat niet of zeer lastig te vinden is beschadigd

MWH zei:
De vorm is gelijk aan andere Type-1 bumpers, maar die zijn ook niet heel dik gezaaid. En er zijn ook wel oude (pers)foto's te vinden waarop al wel kleurverschil te ontwaren is.
En ik moet wel zeggen dat ik voor dit proefje geen enkele grondlaag heb gebruikt, dus eigenlijk kan ik de kleur ook nog niet echt beoordelen. Ik denk wel dat dat nodig is om het goed te doen namelijk: de zwarte teervlekjes die ik niet verwijderd had zie je er doorheen, dus dekkend is het niet (terwijl ik wel een stuk of 8 lagen heb gespoten). Ik denk dat áls ik hiermee verder ga, ik van tevoren moet accepteren dat ik alles ga verkloten. Dan kan het alleen maar meevallen...

Maar dat is toch het voordeel van PlastiDip, je trekt het er weer af. Als je met gewone verf te werk zou gaan is het een ander verhaal.

Ik heb een tijdje zakelijk gereden met een witte BX van de eerste serie, een poolauto. Die had vieze grijze bumpers maar was ook in vier jaar nooit gewassen. Met wat intensieve schoonmaak kreeg ik de bumpers min of meer wit. Daarna kwam een rode Break van de tweede serie, die had bumpers in exact dezelfde kleur als de lak.

ginkelvanmichiel zei:
Maar dat is toch het voordeel van PlastiDip, je trekt het er weer af. Als je met gewone verf te werk zou gaan is het een ander verhaal.
Dagdromer reageerde denk ik met betrekking op dit stukje:
MWH zei:
(...) plastidip schijnt bij sommige soorten plastic niet zo eenvoudig te verwijderen te zijn. Dat zou vervelend zijn (...)
Dat schijnt te maken te hebben met de structuur en/of de porositeit van het plastic waarop je het toepast.

Maar zoals ik zei, ik zou eens proberen om de huidige proefstukjes eraf te trekken. Net gedaan, als je eenmaal een begin hebt kan je verder peuteren. Dat komt denk ik wel goed. Misschien dan toch maar de gok wagen en kijken hoe het oogt als je de hele bumper doet... Ik weet nog niet wanneer ik er tijd voor heb gezien onze andere plannen de komende tijd, maar ik zal binnen een paar maanden vast met een update komen. Voor nu laat ik het even rusten.

@Klassiekerrijder: Type 2's kunnen ook flink verkleuren, maar ook die zijn op de persfoto's niet helemaal lekker qua kleur. Wel dichter bij dan ik voor de type 1 in mijn hoofd had inderdaad.

@Durashift: Vóór die tijd kleurden ze ook al zwart-witfoto's in, dan konden ze vast ook een bumper roder maken. :)

Ja hoor, pre-Photoshop was retouche een kunstvorm. Ik heb me er op school nog wel eens mee bezig gehouden, vereiste enorm veel kennis van kleur en een vaste hand.

Mooie werkzaamheden uit laten voeren aan de BX. Zo kan ze weer even lekker vooruit (y)

Wat de bumperkleur betreft: Uit mijn herinnering had je destijds ook al BX'en die een andere kleur bumper hadden en BX'en die dezelfde kleur bumper hadden als de rest van de carrosserie. Gewoon doen wat jij het mooiste vindt dus!

Ik heb inmiddels een paar busjes extra in huis gehaald van hetzelfde spul, dus ga later dit jaar wel eens een hele bumper aanpakken. :)

Ja heb ik gelezen, leuk! En vooral fijn dat de operatie geslaagd is.

Ik kwam op Facebook trouwens deze foto tegen. Lijkt ook een persfoto of iets dergelijks, en de bumpers hebben een aardig kleurverschil:

HUSuqZV.jpg

Leuk gevonden. Ook weer behoorlijk kleurverschil, zoals ik al verwachtte. Al is het niet zoals hij ooit nieuw was, dat is blijkbaar wel hoe zo'n niet verkrijte bumper er na bijna 40 jaar uit ziet. Ik ga zien hoe de Plastidip straks uitkomt...

Vandaag weer met de BX naar werk op en neer geweest voor de afwisseling. Toch lekker hoor, zelfs voor zo'n inspiratieloos snelwegritje. :)

MWH zei:
Na 10 jaar bezit is het zo ver: De BX is beroemd! (voor zover hij dat al niet was door al mijn foto's en verhalen online) Nu op papier gepubliceerd:
(..)
Ja, bewust onleesbaar gemaakt, het is niet mijn publicatie tenslotte. Youngtimer Magazine #69 staat het in (iets met Porsche voorop :rolleyes: ).

Ja, leuke verrassing was dat vanochtend, toen ik het gisteren aangeschafte magazine doornam. Ik had 'm niet gekocht vanwege die Boxter (volgens mij is de Cayenne de échte redding van Porsche geweest, maar goed..) maar mijn oog viel op die drieling onderaan de pagina, met ook een bekende forum auto. ;)

Ik had de Octane al in mijn mandje liggen... maar goed, vakantietijd.. dus deze keer maar een extra traktatie voor mijzelf. :p

Wat betreft de technische oplossing mbt de brandstofinspuiting: als het zo logisch geschreven staat.. is de oplossing eenvoudig. (wat niet zo zal zijn natuurlijk). (y)

@Durashift: Inderdaad, met genoeg inzicht in de techniek zijn problemen en oplossingen meestal eenvoudig. Maar je wil niet weten hoe vaak deze carburateurs zijn omgebouwd naar handmatige choke of zelfs volledig vervangen door een ander type omdat men er niet meer uit kwam... Ik ben erg gelukkig met het resultaat dat Leontien en Job hebben geboekt!

Zo zag het er trouwens uit toen ik de bumper van de BX af trok. Keurig daaronder.

Van de Traction heb ik laatst maar weer de olie gewisseld en alle smeerpuntjes nagelopen. Toch handig zo'n brug.

De olie moet best snel gewisseld omdat er geen oliefilter in het systeem zit. Om toch iets op te vangen, heb ik een magnetische carterstop gemonteerd. Al het metalige blijft daar aan hangen. Zo zag dat er uit:

En na even boenen weer zo:

De metalige flinters zijn herkenbaar, maar die 'blob' eronder was klei-achtig. Geen idee wat dat is...

Vandaag weer lekker getoerd met het ding. Even naar het Speelgoedmuseum Doetinchem met een groepje van de club. Daar hebben ze tijdelijk een particuliere collectie grote blikken vooroorlogse auto's in bruikleen, waarvan een flink aandeel Citroëns. Daarnaast heel veel modeltreintjes... :)

Kijk nou eens, een oude bekende te koop. Mijn eerste Rover, met 175k km voor 900 euro gekocht in 2016. Nu 5 jaar en 95k km later (75k van mij) nog steeds voor 900 euro... Toegegeven, daar heb ik hem bepaald niet voor verkocht met olie in de koelvloeistof en niet werkende airco... Deze rare CD-speler en het haakje bij de middenconsole zijn ook nieuw. De velgen heb ik er zelf onder gezet. De (in mijn ogen) meest luxe velgen onder de meest basic 45, lekkere combi. ;) Het is verreweg de goedkoopste auto die deze gerespecteerde (toch AsconaGT?) handelaar te koop heeft, blijkbaar vonden ze hem mooi/interessant genoeg. Toch een beetje trots dat dit hok het nog steeds vol weet te houden.

De zitpositie en het rijgedrag mis ik nog wel eens, de slaperige motor niet bepaald. Hij heeft wel een trekhaak, dat heeft geen enkele van mijn auto's nu... Zou ik...? :T Nee, echt niet.

Ah, daar komt hij vandaan, dank! Ik had wel door dat hij totaal niet paste... 'Mijn' CD-speler was wat verouderd, maar hij werkte wel. Het zal vast voor de aux-aansluiting gedaan zijn of zo. Maar dan nog zijn er beter passende en ook niet dure alternatieven lijkt me...

Mooie velgen onder de Rover, trekhaak puist vind ik er lelijk onder staan.
Interieur is netjes, de radio een geinige curiositeit. :)

Met een tonnetje erbij.. is er wel (weer) een gerede kans op een nieuwe koppakking, denk ik?

Aanbieder heeft wel een fikse disclaimer in de advertentie staan, zeg.
Wél hulde dat het 'geneuzel' over afleverpakketten er niet bij staat.
Sommige bedrijven kopiëren dat gewoon maar telkens, terwijl het soms als een tang op een varken slaat bij de geadverteerde auto.

MWH zei:
Maar dan nog zijn er beter passende en ook niet dure alternatieven lijkt me...

Lijkt me een "mooi" voorbeeld van wat iemand toevallig toch nog thuis in de schuur/garage had liggen. Je komt af en toe combinaties tegen... Ken iemand die een jaren 70 Philips radiootje in z'n Focus I had. Ding werd gewoon decennialang naar elke nieuwe aanschaf overgezet.:)

@Durashift: Een ton sinds aankoop door mij, 20k sinds verkoop met kapotte koppakking dus, net voor de 250k. Dan nog, je gaat geen 20k rijden met moeilijk starten en witte rookwolken lijkt me, daar hebben ze wel wat aan gefikst inderdaad. :)

Wat het interieur betreft, de deurpanelen en hemelbekleding lieten al aardig los in mijn bezit. Dat lijkt nog steeds zo te zijn. Ik had een lading punaises in de hemel geprikt, het lijkt erop dat die er nog steeds in zitten. Zo verkeerd stond het niet namelijk, niet-kenners viel het niet eens op. :T

@D.Elzinga: Het zal vast een 'logische' verklaring hebben inderdaad, maar het ziet er niet uit. De foto zal tactisch recht van voren zijn geschoten, maar erin zittend moet toch duidelijk te zien zijn dat het voor geen meter past.

Weer te lang geleden. Genoeg te melden. En vooral veen foto's te showen.

De Linea draait braaf zijn rondjes, maar heeft wel een gekkigheid ontwikkeld: 's ochtends heeft hij twee startpogingen nodig. De eerste keer valt hij direct uit, de tweede keer loopt hij óf direct perfect verhoogd stationair, of direct 'gewoon' stationair (wat dus koud niet zou moeten). Elke dag, alleen de eerste start van de dag. Ik heb nog geen verband ontdekt met temperatuur of vocht. Ik ben niet de enige met dit probleem maar een duidelijke oorzaak lijkt niet aan te wijzen. Er worden links gelegd met e10, maar ik heb nu juist de laatste paar tanks weer 98 erin gegooid na maandenlang e10 getankt te hebben. Misschien toch maar eens bij een Fiat-dealer buurten.

Met de Traction hebben we de laatste tijd weer wat kunnen ondernemen. Kampeerweekend in de Weerribben met de club, wat ritten.

Citroën Traction Avant 11B Pick-up 1954 (BE-86-93) and 1963 Kema Kwikstaart caravan by MilanWH, on Flickr

En we hebben een paar dagen met wat andere Tractionnisten in Duitsland vertoefd.

Citroën Traction and DS at a brick factory by MilanWH, on Flickr

Heerlijk om weer even wat on-Nederlandse hellingen te nemen. Een compilatie rustig berg op en af:
https://www.youtube.com/watch?v=Cm2hXfAcUZQ

En een koude start bergop, het ging net:
https://www.youtube.com/watch?v=B6n2RYAG2kA

Iets meer foto's: https://www.flickr.com/photos/48535413@N06/albums/72157720044610860 .

Tot slot de BX. Die rijdt heerlijk na zijn mega-update. En hij is afgelopen weekend weer in de winterstalling beland. Ik was er niets meer mee van plan de komende tijd, anders stond hij toch maar onder de carport. Oh ja. Carport. Dat is ook een nieuwtje:

Het is gelukt. Het volksbuurtje in de grote stad ontvlucht. Halfuurtje richting westen. Iets meer (buiten)ruimte. Plek voor wat auto's op eigen terrein. Wat een luxe. De garage staat nog vol dozen en kasten, maar de Tractionstalling is al opgezegd (ik blijf wel sleutellid om de brug te kunnen gebruiken) dus die komt naar huis!

Druk met allerlei niet-auto-klussen dus, maar toch even tijd gemaakt om mijn belofte te vervullen: Het experiment met Plastidip op de BX vervolgen.

51632094030_8bd12cd866_c.jpg

51631891544_803cca49ff_c.jpg

De meningen blijven verschillen, maar het wordt wel haast unaniem een verbetering genoemd ten opzichte van het verbleekte wit wat het was. Dus volgend voorjaar volgt de voorbumper. (en dan spuit ik boven het gras, zodat ik daarna niet alle spuitnevel van het terras hoef te boenen)

Bedankt beide! En inderdaad Michiel, ik merkte dat die afstand toch in de weg stond om vaker gebruik te maken van de Traction. Mijn vriendin vindt het ook fijner om de auto's thuis te hebben: Dan ben ik niet meer hele dagen van huis als ik eens wat wil knutselen. Dus toen mensen naar haar begonnen te suggereren dat we het onszelf wel erg moeilijk maakten met die garage-eis: Die ging niet vervallen!

In de ruim vijf jaar dat we in ons vorige huis hebben gewoond was de auto van Google Streetview nooit langs geweest. Tot blijkbaar vlak voor we verhuisden. Aangezien ik er toch niet meer woon kan ik ook de locatie wel plaatsen.
51642349178_71250158b5_c.jpg
[/url]
51641302437_dff9d83d3f_c.jpg

En om de collectie te completeren werd ook de Linea vastgelegd, terwijl ik op weg naar werk was.
51642781494_8ba8e35a4c_z.jpg

51642349128_2db8316018_z.jpg

Leuke foto's van bijzondere auto's!
Een jaar terug is Google ook eindelijk door de straat bij mij achter gereden, de Fiesta en Citigo staan op beeld :)

Barri zei:
Leuke foto's van bijzondere auto's!
Een jaar terug is Google ook eindelijk door de straat bij mij achter gereden, de Fiesta en Citigo staan op beeld :)

Bij mij zijn ze ook eindelijk eens geweest! Alleen was het in januari en was ik niet thuis... Ofwel, er staan geen auto's haha!

Kinderlijk eigenlijk toch hè. We hebben zelf ladingen foto's en kunnen ze veel mooier zelf maken, maar het is toch leuker om een foto van een ander te zien. Zelfs van een geautomatiseerd programma dat letterlijk álles op de foto zet... :)

@Bobbeltje: Onze opvolger heeft vast minder interessante auto's. En grote kans dat het er ook minder zijn, daar zijn de buren vast blij mee. ;)

Ook een geinige anekdote over de auto's trouwens: Bij de oplevering van het huurhuis moest een controle plaatsvinden. Ik was er ruim op tijd om nog een paar puntjes op de i te zetten (bleek uiteraard overbodig) dus ik zag de controleur parkeren. En hij bleef maar zitten... Minuten later belde hij aan. 'Ah, de man van de BX moet jij zijn!' Klopt, bij de vooropname trof hij mijn vriendin en begon hij al over de BX blijkbaar. Hij heeft zelf een Golf I. Controle was binnen een paar minuten gepiept, ik mag weer op pad en loop naar de Linea. Roept hij: 'Hé, dat is ook een bijzondere auto hè!' Ik: Klopt, nooit in Nederland geleverd blabla. Hij: 'Weet ik, toen ik er net achter parkeerde heb ik al zitten Googelen omdat ik hem niet herkende.' :D Daarom duurde het dus langer voor hij uitstapte, de Linea was té interessant om te negeren. :T

Leuk verhaal! Ik heb heel wat met mijn telefoon zitten hannesen om langsrijdende bijzondere auto's te fotograferen en stop ook altijd met de fiets hiervoor. Ik zal weer eens op Google streetview kijken of mijn auto's inmiddels zijn verdwenen, die hebben er nog lang gestaan nadat ik ze had verkocht.

Ik vind de bumpers een enorme verbetering. Ziet er echt geweldig uit.

@rzasa: Oh ja, ik was het alweer vergeten. @plankhond had gezegd dat hij wat foto's had gemaakt met dat als doel. Leuk! Bedankt voor de reminder. :D

En beide bedankt voor de complimenten. Ik krijg nu al zin om het klusje in de lente af te maken.

MWH 1/2021 zei:
Net als vorig jaar vind ik het leuk om even op te tellen wat de auto's hebben gereden dit jaar.

Code:
Rover 45 1.6:  ~5.400 km (verkocht 25-3 met 249.846 km)
Linea       : ~14.000 km (111.800 km, sinds maart)
Panda       :  ~5.000 km (verkocht 2-10 met ~64k km)
IQ          :  ~3.500 km (161k km, sinds september)
BX          :       0 km (123.390)
Traction    :   1.500 km (x15.497)

Met een totaal van onder de 30k km wel minder dan de 38k van 2019, met dank aan thuiswerken. Maar toch meer dan ik gedacht had eigenlijk... Mijn moderne auto's opgeteld hebben praktisch even veel gereden als in 2019, terwijl ik toch ook heel wat maandjes thuis heb gezeten. Blijkbaar wordt dat opgeheven doordat de Linea de zomervakantie heeft overgenomen, waar dat in 2019 de BX nog was. Een groot deel van de mindering komt voor rekening van mijn vriendin, met de Panda en IQ. Zij heeft nog meer thuis gewerkt. En de Traction heeft door het ontbreken van de hemelvaart-clubrit ook 1000km minder onder zijn wielen door zien glijden.

Dit jaar gaat de BX weer de weg op. Dat moet wel, voor de apk. Ik ga hem niet schorsen, dan is het eind zoek. :) Hopelijk rijdt de Traction fijner als de koppelingklus klaar is, dan rijd ik daar ook wat makkelijker mee. Probleem blijft dat ik geen hobbyauto's bij huis kan hebben. Misschien moeten we daar komend jaar maar eens verandering in aan proberen te brengen...

Weer een overzichtje van afgelopen jaar, met geschatte kmstanden op 1/1. Een volledig jaar corona dit jaar, dus je mist een paar maanden met meer kilometers. Geen verre vakantie i.v.m. een verhuizing en de BX heeft weer een stukje van de Linea/dagelijkse auto overgenomen. Dan is eigenlijk het beeld vrij constant wat mijn rijden betreft.
De IQ heeft in zijn eerste volledige jaar wel flink meer kilometers gemaakt. De mrs. moet regelmatig naar de andere kant van het land voor werk, dan schiet het op.

Code:
Linea       : ~12.500 km (124.300 km)
IQ          : ~15.200 km (176.200 km)
BX          :  ~3.000 km (126.300 km)
Traction    :  ~2.000 km (x17.519 km)

Ik zou ook een samenvatting van de kosten kunnen maken, maar ik denk dat ik dat niet wil weten. :)

Het vage 2x-starten-probleem van de Linea heeft zichzelf trouwens opgelost sinds ik weer e10 tank. Op 2 verschillende tanks 98 had hij het probleem wel. Blijkbaar gaat er iets mis met de afstelling op andere brandstof, maar dat wetende, ik heb er geen last meer van dus vind ik het eigenlijk wel prima.

Terug
Bovenaan