Donderdag begon met een bezoek aan onze forumgenoot Carkiller. Waar ik het onvoorstelbare voorrecht heb genoten plaats te nemen in de bestuurdersstoel van de Subaru WRX.
Wat een auto......wat een auto, onvoorstelbaar goed, rustig, bedeesd en makkelijk te rijden ook nog. Maar het prestatiepotentieel is duidelijk, het onderstel voelt piekfijn en als geheel valt er nergens iets op af te dingen. Anders dan die poetsvlek he Jeroen.....
Qua Daihatsu? Mwoh daar moest de Franse rouge wel even vertellen wie er nu beter reed. Het is een fijne auto de Dai. Maar mist wel iets aan rijgedrag. Ik laat het oordeel van de stuiterbak wel over aan Jeroen, die heeft uiteraard ook een stukje mogen rijden (heel voorzichtig deed die dat) zo voorzichtig dat ik uiteindelijk maar moest laten zien wat op dit moment mogelijk is qua beter bochtenwerk. Enkel een filmpje beschikbaar van een koud rochelende Sub.....maar daar staat een kenteken op, dus geen idee of ik dat mag delen.
Door naar Eindhoven verder voorbereiden op een week rally in Zweden, waarover later meer.
En dan langs de Automotive Campus in Helmond voor een bezoekje en een helpende hand aan Adinsx.
Als er een plek is waar de Clio in zijn element is.....
237.000 km?
Toen moest die schoon.
En toen hadden we natuurlijk nog een paar dingetjes die niet konden en geïnstalleerd moesten worden.....

(nee geen zorgen.....Clio is niet ineens super betrouwbaar geworden)
Hij piepte een beetje.....geen idee waar het zat, maar vannacht was het een heel eng geluid dat ik hoorde, metaal op metaal. Dus vanochtend ben ik maar op onderzoek uitgegaan.
Eerste verdachte waren de remmen, eigenlijk niks aan kunnen vinden anders dan dat het beugeltje van de ABS sensor rechtsvoor los op de veerpoot lag....schroefje erbij.
Verder niks aan het onderstel of draaiende delen dat speling heeft of niet goed vast zat...dus maar begonnen met de remmen en klauwen gangbaar maken. Slijtage verder perfect...bedenkende dat ze nu 50.000 km oud zijn....Kan er nog zeker dat mee rijden. Waarschijnlijk nog wel meer.
En ja ik weet het, na iron-X mag ik nogmaals schuren.
Het piepje is minder, maar nog niet volledig weg en eigenlijk enkel hoorbaar tijdens bochten.....mijn vermoeden is dat het in de koppelbouten zit van de stabilisatorstang. [size=x-small]ik weet ook wel wie daar de schuldige aan is....en ik was nog gewaarschuwd.....

[/size]
En dan hadden we nog iets, Tom appte mij een week of wat terug of ik interesse had in een originele Renault Audio Connection Box, dat is een apparaatje dat werkt met de standaard Renault radio's en de CD wisselaar vervangt. Aangezien de "ACB" naast AUX en USB ook een iPod direct kan aansturen was ik uiteraard wel geïnteresseerd. Met de ferme belofte dat ik deze nooit zal verhandelen is deze voor een vriendenprijsje naar mij gegaan. Dus een klein stukje van de RS182 van Tom leeft voort in mijn Clio.
Het werkt, zeker met de iPod erg mooi!
https://www.youtube.com/watch?v=xJXq_m2RyyM
Gemonteerd met dubbelzijdige tape kan ik hem altijd weer demonteren.
Frappant detail, de iPod bediening werkt super vanaf het stuurwiel. Maar zelfs de passagier kan geen nummers opzoeken. de Ipod gaat volledig op slot. Geeft uiteraard niet want je mag niet met je telefoon of wat dan ook spelen tijdens het rijden.
Tot zover! Clio gaat helaas niet mee naar Zweden, desalniettemin heb ik er heel veel zin in. Ik ga dit keer mee als deel van de servicecrew. Bestemming is de midzomernacht rally in Vilmerby.
Bij thuiskomst post ik wel foto's en ligt er nog 1 update te wachten....Evenals nieuwe APK met een set vers rubber al moet ik daarvoor eerst mijn velgenset opknappen. Of nieuwe kopen.....

ben ik nog niet over uit.