Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lycan Capri zei:
Staat er netjes gepoetst bij
En de verlaging maakt de auto mooier dan OEM.
Mooi ook dat het stuiteren eruit is met de nieuwe dempers
Een verlaging kan een auto nooit (zo extreem) verpesten
Damianw26 zei:Mooie glans en verstandig besluit! Nadelen van de verlaging wegen absoluut niet op tegen de voordelen m.i
Wellicht dat je berekening wel juist was hoor, maar je dempers hadden natuurlijk ook 240K ervaring (mits ze niet vervangen zijn). Tel dat samen met het feit dat ze ineens in een ander werkgebied hun demping moeten doen..Nico GTR zei:Kan wel hoor....maar ja...zoals we al eerder hadden geconcludeerd in dit draadje was de dempingsgraad gewoon niet in orde. Begin nu wel te twijfelen aan mijn berekening....maar goed!
Bofkont zei:Ah goed bezig man! ziet er prachtig uit.
Ja de sonax maakt het oppervlak wat stroever dan traditionele wax viel mij ook gelijk op, maar het is echt een verbluffend goedje.
Geweldig water en vuil afstotend!
Een traditionele wax is wat vettig waardoor het vuil erin hecht ipv een afstotende werking.
Maar de 845 is een topper hoor!
Pjötr zei:Staat goed de verlaging Nico! Mooi dat het nu wel qua comfort en alles is zoals het zou moetenEind goed al goed zeggen we dan maar!
Goed bezig qua poetsen ook!![]()
Gehaktstaaf zei:Hij staat er weer strak bij Nico!
Wellicht dat je berekening wel juist was hoor, maar je dempers hadden natuurlijk ook 240K ervaring (mits ze niet vervangen zijn). Tel dat samen met het feit dat ze ineens in een ander werkgebied hun demping moeten doen..Nico GTR zei:Kan wel hoor....maar ja...zoals we al eerder hadden geconcludeerd in dit draadje was de dempingsgraad gewoon niet in orde. Begin nu wel te twijfelen aan mijn berekening....maar goed!
Dan is denk ik de dempingswaarde die je hanteert in je berekening niet bepaald gelijk aan de werkelijke dempingswaarde.
Overigens lijkt een setje nieuwe veren en dempers rondom me ook wel wat voor de Ibiza. Alleen de vooras kan ik in ieder geval niet zelf, dus dan loopt het kostenplaatje ivm de uren al rap omhoog.
rke zei:Ai ai, dat wordt verplicht met een zonnebril op rijden. Dat ding glimt beter dan nieuw.
Hij ziet er prachtig uit, zonder meer een plaatje.
Het is meer dat ik mezelf niet zo in de weer zie gaan met een stel veerspanners, buiten het feit dat ik de boel waarschijnlijk ook niet los krijg. Overigens zou er dan ook direct een Eibach setje onder komen, gek genoeg niks duurder dan een setje vervangingsveren en ik hoor eigenlijk enkel lovende verhalen.Nico GTR zei:Waarom niet denk je? Het is zo dat een standaard veer met veerklemmen indrukken erg lastig is door de enorme lengte van het ding, maar zolang je dat maar voor elkaar krijgt.
Bossinkje zei:Hij staat er netjes bij zo!En fijn dat het uiteindelijk toch goed is gekomen met de verlaging, maakt 'm echt wel af!
Gehaktstaaf zei:Het is meer dat ik mezelf niet zo in de weer zie gaan met een stel veerspanners, buiten het feit dat ik de boel waarschijnlijk ook niet los krijg. Overigens zou er dan ook direct een Eibach setje onder komen, gek genoeg niks duurder dan een setje vervangingsveren en ik hoor eigenlijk enkel lovende verhalen.Nico GTR zei:Waarom niet denk je? Het is zo dat een standaard veer met veerklemmen indrukken erg lastig is door de enorme lengte van het ding, maar zolang je dat maar voor elkaar krijgt.
Zadelsnuiver zei:Heel tof dat de nieuwe schokbrekers het probleem op hebben gelost, ik kon me al bijna niet voorstellen dat alleen veren (van een goed merk) het rijgedrag zo negatief zouden kunnen beïnvloeden.
Ik zou onder de Mégane ook graag verlagingsveren willen monteren, maar was door jouw bevindingen wel een beetje terughoudend; de auto gaat op z'n standaard setup zo onmeunig lekker door de bocht dat ik daar liever niet mee ga rotzooien. Maar wellicht dat het icm een set (stuggere) nieuwe dempers wel goed komt?
Wanneer ga je 'm uitlaten op de 'ring?![]()
Wellicht dat een Clio daarin wat afwijkt, maar de voorveren horen toch onder spanning geplaatst te worden? Anders krijg je de top mount toch ook nooit op de schokbreker?Nico GTR zei:Maar terugbouwen met Eibach kan zonder spanners.![]()
.
Gehaktstaaf zei:Wellicht dat een Clio daarin wat afwijkt, maar de voorveren horen toch onder spanning geplaatst te worden? Anders krijg je de top mount toch ook nooit op de schokbreker?Nico GTR zei:Maar terugbouwen met Eibach kan zonder spanners.![]()
.
Zadelsnuiver zei:Ik denk dat de Eibach veren een stuk korter zijn dan de originelen en daarom zonder spanners gemonteerd kunnen worden.
Als je de oude veren niet meer nodig denkt te hebben kun je ze eventueel ook doorslijpen wanneer ze nog op de schokdempers zitten, dan heb je helemaal geen veerspanners nodig. Of dit veilig is, is een tweede![]()
zombies zei:Ziet er mooi uit en glimt ook weer lekker, heb dit model Clio altijd al een leuke auto gevonden en deze kleur staat hem goed.
Damianw26 zei:Mooi!!
Gewoon Dirk zei:Die glimt weer als een spiegel, lekker bezig Nico.
omniradius zei:Sinds ik niet meer een auto bezit die ik vertroetel, maar meer als een werkpaard zie, moet ik bekennen dat de wasbeurten er behoorlijk bij zijn ingeschoten haha.
Maar tis inderdaad wel mooi om te zien hoe netjes en glimmend je een auto kan krijgen als je er maar een beetje je best op doet.
Goed bezig inderdaad!![]()
Nico GTR zei:Tevens vandaag enkele onderdelen uitgewisseld met rke, was zeer geslaagd om even zo te praten met elkaar! Voor herhaling vatbaar.Helaas geen foto genomen van de 2 Clio's bij elkander.
Zadelsnuiver zei:Hij was al strak, maar nu echt nog strakker! Als je nu naar het hoge Noorden komt, neem dan voor de zekerheid je poets-spulletjes maar mee dan kun je een keer helemaal los gaan op de Mégane
Overigens zag ik vorige week nog een Nederlandse Clio in Helsinki, exact dezelfde als die van jou! Toen ik omdraaide om de achtervolging in te zetten zag ik dat 'ie Lexus achterlichten had dus heb 't maar snel opgegeven![]()
speedtouch zei:Heb je inmiddels de hele auto gedaan op deze manier?
Zie ik nou een scheurtje in het rubber van de carrosserie van de voordeur?
rke zei:Nico GTR zei:Tevens vandaag enkele onderdelen uitgewisseld met rke, was zeer geslaagd om even zo te praten met elkaar! Voor herhaling vatbaar.Helaas geen foto genomen van de 2 Clio's bij elkander.
Nou, het was erg gezellig en zeer zeker voor herhaling vatbaar. Maar ik denk wel dat een foto van beide Clio's voor mijn Clio wat onginstig zou zijn, mijn Clio is een werkpaard die niet dagelijks gepoetst wordt.
Carkiller zei:Zo, iemand heeft flink zijn best gedaan.
Netjes hoor, ik was meer geld kwijt.![]()
Ik kan het aanradenNico GTR zei:(1.9 TDi dan uiteraard)
Gehaktstaaf zei:Het leek even een tijdje goed te gaan. Maar eigenlijk zit het je niet echt mee met deze auto.
Hopelijk valt het allemaal mee, al zie ik alleen niet zo goed in wat een connector kan veranderen aan deze storing?
Ik kan het aanradenNico GTR zei:(1.9 TDi dan uiteraard)![]()
Carkiller zei:Oei, dat wordt weer speuren.
Jammer, hij was al zo lang foutloos...
Zadelsnuiver zei:Karakter Nico, we houden het op karakter :T
Bofkont SLK350 zei:Netjes gepolijst/gepoetst Nico
Hopelijk kun je die vervelende storing snel verhelpen.
Damianw26 zei:Heel vervelend maar niet iets duurs of catastrofaals. Iets anders is altijd leuk, maar een fix is goedkoper en wellicht beter. Waarom perse een volkswagen met pompverstuiver trouwens, en welk model?
Nico GTR zei:Damianw26 zei:Heel vervelend maar niet iets duurs of catastrofaals. Iets anders is altijd leuk, maar een fix is goedkoper en wellicht beter. Waarom perse een volkswagen met pompverstuiver trouwens, en welk model?
Ach ja, dat is dan weer het sterke punt van een Renault. Zo gek duur zijn onderdelen niet.![]()
Sterk, echt heel sterk, had ik al gezegd dat die sterk was? Makkelijk te chiptunen en veel verkocht. Dus je kunt altijd wel iets vinden op de sloop. En ik houd wel van die echte tractordiesels.![]()
rke zei:Ik wil in ieder geval nog een tijdje met mijn Clio doen. Tweedehands verkopen levert lange gezichten op en een nieuwe gaskleppositiesensor... honderd euro? Bovendien zou ik weer een andere auto willen terugkopen en dan ben ik met mijn budget overgeleverd aan iesgoeiauto-ali met zijn wrakken van de week. Je zal er maar een Golfje kopen met zeven een ton op de teller, zonder erg veel schade en van eerste eigenaar sinds vorige maand.
Nico GTR zei:Ja inderdaad rke, eerste TDi Golfjes was best goed op een paar problemen met de nokkenas na. Veel auto's die je vandaag de dag nog ziet rijden hebben minimaal hun 2e kop. Nieuw van de dealer nog steeds te krijgen voor heeeeel veel geld.
rke zei:Nico GTR zei:Ja inderdaad rke, eerste TDi Golfjes was best goed op een paar problemen met de nokkenas na. Veel auto's die je vandaag de dag nog ziet rijden hebben minimaal hun 2e kop. Nieuw van de dealer nog steeds te krijgen voor heeeeel veel geld.
Zijn de lagers te zacht of is het gewoon de bekende kwestie van 'mijn auto is zoooo goed, die heeft geen verse olie nodig'?
Altai zei:Het is en blijft een auto met een (heel) verhaal.
Sterkte Nico met de oplossing die eigenlijk op dit moment qua tijd niet passend is.
Tsja, mijn opa zei altijd, je moet de eerste van de serie hebben want daar heeft het bedrijf zijn best op gedaan. drinking smiley Klopte wellicht voor zijn Laguna......