Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jay DoubleYou zei:Nog steeds een mooie auto, zo'n V60.![]()
afentoe zei:Ik heb de laatste tijd niet alles meegelezen, maar dat Franse vlaggetje in de grille is vrij nieuw toch?
En inderdaad, de V60 is en blijft een fijn ding. Ben benieuwd hoe de opvolger je zal bevallen!
omniradius zei:Die V60 ziet er absoluut luxe en enorm comfortabel uit. Ondanks dat het niet mijn type auto is kan ik me heel goed voorstellen dat je met zo'n wagen zonder enige moeite in een ruk doorrijdt naar zuid Frankrijk en dan alsnog helemaal relaxed uitstapt.
De Clio doet het ook nog lekker zo te zien!![]()
boyofwax zei:Het bruggetje bij Moulin de RensiwezMooie omgeving daar!
A3-White zei:Hoe is de XC40? Lijkt niet helemaal wit?
Nico GTR zei:Laatste 550 km, morgen voor werk naar Delft toe (zal ik jullie daar ook eens over updaten dat project? laat maar weten of dat van interesse is, het is elektrisch in ieder geval)
Update Delft lijkt me leuk.Nico GTR zei:En nog zijn we er niet!
![]()
Laatste 550 km, morgen voor werk naar Delft toe (zal ik jullie daar ook eens over updaten dat project? laat maar weten of dat van interesse is, het is elektrisch in ieder geval)
Belgie was in ieder geval weer heerlijk, mooie wegen weer gevonden, verlaging is fijn, motor is te zwak....maar goed....het blijft een leuk pakketje tot 100 km/h
![]()
Olieverbruik lijkt iets toegenomen te zijn, halve liter op 15.000 km, maar weet niet wat 130 in zijn 4 de berg op daarmee doet.....5000 rpm.
![]()
![]()
Blauwe Clio had wat last van tikken, en ook al tikt die voor mijn gevoel nog teveel.....het is wel beter. Rijd ook veel soepeler. Maar wat zit een 16V ******* in elkaar. Niet normaal!
Kleppendeksel eraf? Nou.....laten we zorgen dat dat niet lukt zonder de motorsteun los te schroeven. Bougie's? Hmmm die hele hele hele dunne schacht waar geen enkele normale dop in past, zelfs de extra dunne niet! Ja goed idee!!!
![]()
Duurde veel te lang! rotdingen.
![]()
Clio maar weer eens schoongemaakt en in de collinite gezet. Was nodig. Net als een polijstbeurt, die is ook nodig....verder niks te melden, oliewissel komt er weer aan, heb een nieuw oliefilter en een nieuw oliefilterhuis in de auto liggen, enkel nog ff 5 liter ELF en hij kan er straks weer 15.000 km tegenaan.
Matthijss zei:Echt een auto waar je de kilometerstand velen malen lager zou inschatten, zo goed ziet de Clio er nog uit.
De XC40 ziet er heel chique uit in deze kleurstelling.
Joël D. zei:Nico GTR zei:Laatste 550 km, morgen voor werk naar Delft toe (zal ik jullie daar ook eens over updaten dat project? laat maar weten of dat van interesse is, het is elektrisch in ieder geval)
Sono? Ik zag dat ze in Delft een ruimte hadden in een complex.
rke zei:Update Delft lijkt me leuk.
Fabrikanten zouden in de testfase de ontwerpers moeten laten sleutelen. De beste ontwerpen worden nog steeds gemaakt door ontwerpers die het gehel proces kennen. Van de vieze smeerhanden tot de tennisarm en de lekkende whiteboard markers in het borstzakje.
Ik zie het in software ook gebeuren: prachtige systemen, niet uit te voeren door de grootste, snelste computers. Complexe ingebouwde functies die niemand ooit gebruikt en software die niet aangepast mag worden want er zal nooit iemand zijn de de moeite gaat nemen het design te begrijpen.
Een mooi voorbeeld van een desong (design onding) ontwerp is de BMW mini. Ziet er gelikt uit, maar de alles-is-anders-show aan de binnenkant geeft hem de bruikbaarheid van een Smart. Daarnaast is hij zo betrouwbaar als Linke Loetje de autohandelaar.
Echt een fijne bolide 🙄🙄🤔
Affijn, eerst deze week cursus afmaken. Lekker dunglish babbelen.
omniradius zei:Wauw, bijna een kwart miljoen, en dat met een Franse auto
geintjeNu maar op naar dat halve miljoen zou ik zeggen, toch?
Damianw26 zei:Ga je de 5 ton ermee halen :T
AsconaGT zei:aan de auto zal het niet liggen, 5 ton moet goed haalbaar zijn
leuke mijlpaal, zeker voor een clio
Nico GTR zei:Denk ook niet dat er veel van deze "stadsautootjes" dergelijke standen halen, al doen de dieseltjes dat wel geregeld natuurlijk.
Pobresh zei:Gefeliciteerd!
Nico GTR zei:Denk ook niet dat er veel van deze "stadsautootjes" dergelijke standen halen, al doen de dieseltjes dat wel geregeld natuurlijk.
Tegenwoordig zijn er een hoop stadsautotjes met hoge kilometerstanden.
Maar stadsauto's uit het tijdperk eind 90 begin 2000 met zulke kmstanden zie je idd een stuk minder.
AsconaGT zei:Pobresh zei:Gefeliciteerd!
Tegenwoordig zijn er een hoop stadsautotjes met hoge kilometerstanden.
Maar stadsauto's uit het tijdperk eind 90 begin 2000 met zulke kmstanden zie je idd een stuk minder.
toen was het ook vrij snel aantrekkelijk om diesel te rijden als particulier en/of een grotere auto. Tegenwoordig is zowel diesel als een grotere auto erg prijzig, zeker voor een particulier en stapt men massaal in die A segmentjes, aangewakkerd door de private lease ook nog. Mijn vrouw rijd ook zo'n 25.000 per jaar in een Up. Die zit binnen10 jaar ook op deze km stand als dit zo door gaat.
AsconaGT zei:Een vriend van mij had een Twingo 1.5 DCI met 280.000 op de klok. ja je zag wel hij wat had gelopen, maar geen versleten stoelen, geen roest, alles werkte nog prima en los van een defecte airco condensor ook nooit grote defecten gehad.
Matthijss zei:Nette velgen. Top banden die Hankook ventus prime 3's!
Ik heb er ook 4 nieuwe van besteld.
Pjötr zei:Mooie wielen Nico! Dat heb je mooi gedaan!![]()
rke zei:AsconaGT zei:Een vriend van mij had een Twingo 1.5 DCI met 280.000 op de klok. ja je zag wel hij wat had gelopen, maar geen versleten stoelen, geen roest, alles werkte nog prima en los van een defecte airco condensor ook nooit grote defecten gehad.
Ik heb na mijn slechte ervaringen met de Laguna een afkeer gehad van het merk met de krik in de gril. Maar sommige modellen (de Clio en Twingo-reeks) komen bij mij als zeer betrouwbaar over. Mijn huidige werkgever heeft een vloot van Clio's rijden die stuk voor stuk dik over de twee ton staan en die allemaal probleemloos rijden.
Kanttekening: Het zijn wel allemaal dieseltjes en de directie rijdt andere merken. Zoals een Mitsibushi en een klassieke Daimler.
Nico GTR zei:Geen slechte berichten over Renault in dit topic...dank u.
![]()
rke zei:Netjes.
Ik vind het wel wat raar dat jouw teller een afwijking heeft. Met de winterbanden merk ik dat als mijn teller 130 aanwijst, ook de GPS aangeeft dat ik 130 rij. Met de zomersloffen zit er een kleine afwijking in: 130 op de teller is 128 op de GPS.
Tot 170 km/uur blijft de afwijking minimaal, sneller heb ik nog niet met de Clio gereden.
Barri zei:Dat zijn knappe wieltjes! Die 'black chrome powdercoat' is ook gaaf gedaan.
Matthijss zei:Mooie kleur op de velgen, ik vind het wel passen bij de rode kleur van de auto!
Gewoon Dirk zei:Ik zei het al eerder, het is natuurlijk niet echt black chrome maar gaaf is het wel. Sowieso fijn om qua uiterlijk nieuwe velgen onder de auto te hebben. Lekker ook die sportieve banden, dan kan je altijd de gang er in houden want accelereren zal op hogere snelheid toch een oefening van de lange adem zijn...Zonder gekheid, ook met weinig vermogen heb je zat aan veel grip, hard de bocht door is kunnen rijden, hard rechtdoor is de gasplank vloeren en het stuur vasthouden...
speedtouch zei:Komt dat door de lichtval, of is jouw motorkap verkleurd?