Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
haarr zei:Dat zijn hele mooie velgen.
Dat trillen is irritant maar zal vast snel verholpen zijn. Succes.
Caspian zei:Staat hem goed Nico!![]()
Zadelsnuiver zei:Mooi werk weer Nico, staat perfect zo met de verlaging
Vroeg me al af hoe je de naafdoppen aan ging pakken, maar die komen nog later dus. Hoop dat je het eea allemaal een beetje netjes gematched krijgt.
Damianw26 zei:Staat perfect maar dat wist je al natuurlijk![]()
256.000 km, iemand?
haarr zei:256.000 km, iemand?
Heel erg netjes.
Ik zou bijna zeggen dat je de teller vooruit hebt gedraaid. :T
peugeot gek zei:die ziet er netjes uit.
rke zei:Hier is niet tegen op te poetsen. Ik haak af.
Mechanix zei:Mooi hoor. Velgen staan ook sportief.
Kan je die wagen van mij ook eens poetsen?![]()
omniradius zei:Zeer netjes indeed. Ik ben al zeker een week of twee aan het denken dat ik de binnenkant van mijn auto ook echt eens flink moet schoonmaken. Maar ik ben lui en stel het steeds uit
Tis dat het nu zo koud is buiten.... (zie je, ik vind steeds een excuus)
Nico GTR zei:(..)
Ik kan er echt uren naar kijken op deze manier
![]()
(..)
PeterO zei:Boh, wat is jouw Clio nog netjes zeg!! De velgen zijn ook erg tof zeg, heb je mooi gedaan Nico!![]()
Durashift zei:Nico GTR zei:(..)
Ik kan er echt uren naar kijken op deze manier
![]()
(..)
.. en die elektrische (rolstoel) taxi is jouw EV project?
F Mitsi zei:
Elco zei:Eindelijk foto's waarop het resultaat fatsoenlijk te zien is, en 't staat echt goed!![]()
F Mitsi zei:
Jay DoubleYou zei:F Mitsi zei:
Zou ik geen 19 voor opofferen. Mooier is een Clio 2 met schade waarvan de motor nog bruikbaar is.
Gewoon Dirk zei:[size=large]LS swap anything![/size]
De velgen staan erg leuk, die Clio staat er zo perfect bij.
Zadelsnuiver zei:Ja hij is echt mooi zo Nico, chapeau voor de kapjes, erg strak gematched
Ik had die 19 ook gezien op MP, als het een phase 1 was had ik 'm serieus gekocht voor dat geld. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om een phase 2 op te offeren, is het imho toch nét niet. En dat blokje loopt zó lekker Nico.. en het schakelt zo fijn..
Scheeps-V8rke zei:Tja, wijsheid...
LS swap.... Ik neem aan dat er zo'n scheeps-V8 uit Yankeeland bedoeld wordt. .
Nico GTR zei:Gewoon Dirk zei:[size=large]LS swap anything![/size]
Haha nee, te zwaar in de neus.
Dank je wel!![]()
Gewoon Dirk zei:Scheeps-V8rke zei:Tja, wijsheid...
LS swap.... Ik neem aan dat er zo'n scheeps-V8 uit Yankeeland bedoeld wordt. .Onder liefhebbers bekend als een van de beste motoren ooit gemaakt...
Nico GTR zei:Gewoon Dirk zei:[size=large]LS swap anything![/size]
Haha nee, te zwaar in de neus.
Dank je wel!![]()
Als dat het probleem is, dan leg je hem toch in het midden? Heb je een Clio V8 die de stock-Clio V6 wegzet alsof het een trapauto is.
Desnoods hou je de 1.2 in de neus voor de balans en dan kan je in de stad zuinig rijden en daar buiten de aarde doen stoppen met draaien. Het extra gewicht wat jou Clio bimotor te verplaatsen heeft merk je niets meer van wanneer je een goed getunede LS de sporen geeft. Ik zie een project met potentie.![]()
rke zei:Tja, wijsheid...
LS swap.... Ik neem aan dat er zo'n scheeps-V8 uit Yankeeland bedoeld wordt. Het zou niet mijjn cup-of-tea zijn maar het kan erg goed werken. Hoewel, al dat ijzer een bocht door wringen, dat vereist serieus nadenken over de setup van het onderstel. Renault 2 litertjes, dan maar? Die setup is tested en proven ok (zeer ok, btw) maar de juiste setup in elkaar zetten is - ondanks de goede documentatie - echt geen sinecure. En, de correcte onderdelen zijn duur en soms al niet meer te krijgen. Bovendien is het een kunst om alle documentatie bij elkaar te vissen en je zal de huidige body echt wel moeten aanpassen.
Als ik heel eerlijk ben: Je bent een student die een hogere opleiding doet 'in de automotive'. Over een paar jaar zwem je in de opties een bolide naar keuze uit te zoeken.
Mijn twee centen: Deze Clio is nu tiptop, picobello in orde. Rij die paar jaar nog met de Clio in de huidige setup. Dan komt er vast wel een leasebak of andere dagelijkse, prachtige bolide op je pad en kan je van de Clio een mooi conversie Clio RN naar Clio 2.0 RS Trophy projectje maken. Ondertussen verzamel je onderdelen en informatie en wacht je rustig af tot je deze Clio niet meer als daily driver hoeft in te zetten.
Of je rijdt dan door met de 1.2 RN en koopt er een grappig speelautootje bij.
Carkiller zei:Geen gezicht, die velgen.
Echt niet mooi.:T
Mechanix zei:Zou deze clio lekker zo houden en er zo'n 19 barrel bij nemen om aan te klussen.
Samantifest zei:OEH leuke velgen, zouden die onder mijn Twingo passen...?![]()
Jay DoubleYou zei:Samantifest zei:OEH leuke velgen, zouden die onder mijn Twingo passen...?![]()
Als je weet wat de steekmaat is, kun je het aan de hand van je kenteken checken op steekmaat.nl
Nico GTR zei:Jay DoubleYou zei:Samantifest zei:OEH leuke velgen, zouden die onder mijn Twingo passen...?![]()
Als je weet wat de steekmaat is, kun je het aan de hand van je kenteken checken op steekmaat.nl
Is geen goede combi je gaat dan van een 155/70R14 naar een 195/40R16....voor de Clio kan ik gewoon de standaard 195/45R16 maat pakken. Betere optie is om een 15 inch variant van deze te pakken want je kunt er wel vanuit gaan dat elke Renault van voor 2003 op 4x100 en naaf 60.1 staat. (echte oude meuk heeft 3 steek)
Maar dan kijk je naar een 175/55R15 wat gewoon veel fijner is. Die velg is ook een stuk smaller want dan heb je een 6J in plaats van de 7J die de 16 inch Alium breed is. Onder een Clio staat het goed, maar als je bedenkt dat een Twingo ooit begon op 13 inch en 14 inch gewoon vaak goed staat mede doordat er een hoogtemaat minder in zit.....is een 16 inch lichtelijk te groot naar mijn mening.
Maar goed, 15 inch past perfect![]()
Gewoon Dirk zei:Ik denk dat S je vooral een compliment wilde geven en niet per se op zoek was naar nieuwe velgen voor de Twingo.Overigens is de hare er eentje van de eerste lichting op fabrieksorigineel lichtmetaal met banden in de maat... 155/70R13. Staat prima onder die kleine rakker.
![]()
Nico GTR zei:Gewoon Dirk zei:Ik denk dat S je vooral een compliment wilde geven en niet per se op zoek was naar nieuwe velgen voor de Twingo.Overigens is de hare er eentje van de eerste lichting op fabrieksorigineel lichtmetaal met banden in de maat... 155/70R13. Staat prima onder die kleine rakker.
![]()
Weet ik heb ik ook voor bedankt over de app gisteravond.
Oeh das te breed Dirk, de officiele 13 inch maat is 145/70R13 :T Maar vanaf die kon ik niet terugrekenen naar 16 inch, niet bestaand. Maar goed, beetje bredere slofjes is ook onder een Twingo erg leuk. Beetje verlagen en dan is het een superleuk scheurijzertje die verrassend hard door de bocht kan.
Gewoon Dirk zei:Nico GTR zei:Gewoon Dirk zei:Ik denk dat S je vooral een compliment wilde geven en niet per se op zoek was naar nieuwe velgen voor de Twingo.Overigens is de hare er eentje van de eerste lichting op fabrieksorigineel lichtmetaal met banden in de maat... 155/70R13. Staat prima onder die kleine rakker.
![]()
Weet ik heb ik ook voor bedankt over de app gisteravond.
Oeh das te breed Dirk, de officiele 13 inch maat is 145/70R13 :T Maar vanaf die kon ik niet terugrekenen naar 16 inch, niet bestaand. Maar goed, beetje bredere slofjes is ook onder een Twingo erg leuk. Beetje verlagen en dan is het een superleuk scheurijzertje die verrassend hard door de bocht kan.
Is 145 niet de breedte die hoort bij de stalen velgen? Kan me voorstellen dat de alu's wat breder zijn...
Nico GTR zei:…….. (echte oude meuk heeft 3 steek) ……..
https://flic.kr/p/GyysdW
adinsx zei:Goed bezig Nico en... je staat er goed op op de voorkant van AMT![]()
![]()
Nico GTR zei:Elektromotor op handbak.Want alleen echte mannen schakelen.
Nico GTR zei:adinsx zei:Goed bezig Nico en... je staat er goed op op de voorkant van AMT![]()
![]()
De voorpagina halen was onvoorstelbaar!![]()
nogmaals dank!
Durashift zei:Goed bezig wat mij betreft.![]()
s velthuis zei:Mooi project!
Matthijss zei:Mooi project, goed bezig![]()
Zadelsnuiver zei:Gefeliciteerd met de voorpagina, leuk stukje erkenning voor je harde werken. Die laders in de motorruimte, moet je dan nog rekening houden met temperaturen enzo? Kan het daar te warm of te koud worden?
Ik zag vrijdag nog een RS in jouw kleur, die had ook de strip op de achterbumper in kleur dat ziet er wel goed uit imho. Ga je dat ook nog doen?
balderke zei:Nico GTR zei:Elektromotor op handbak.Want alleen echte mannen schakelen.
Echte mindervaliden die hun vrijheid willen behouden rijden automaat![]()
adinsx zei:Als je in de buurt bent haal er maar een paar op voor je eigen archief.
Artikel komt aankomende maand ook online. Test bij RDW-circuit gaat lastig in de agenda passen om ook even te bezoeken helaas.