Ik heb geen idee wanneer die gaat vervelen. Nochtans ben ik er nog steeds tevreden mee, zo bleek wel na mijn sleuteldag vandaag (hieronder meer) vond ik mezelf na de wasbox ineens op 45 km van Eindhoven verwijderd over de A58.....en ik was enkel even van plan om vanaf Veldhoven langs Wintelre terug te rijden naar Eindhoven.
Ja klopt, RWD is bij deze niet mogelijk vanwege de bodemverlaging voor de rolstoel achterin. Ik vind een versnellingsbak wel leuk maar idd...nodig is het niet! High and low gear is voldoende in principe bij dit soort mega zware toepassingen.
Officieel COC is 2850 en ik heb dat omhoog gezet naar 3000. Het remsysteem is gekeurd op 3150 kg dus die voldoet voor die TTM, rijtest bij de RDW was erg goed en omdat de beide maximale aslasten 1500 kg zijn kon die zonder al teveel moeite naar 3000 kg.
De auto weegt nu 2380 kg op kenteken, 6 x 75 kg passagiers en bestuurder, en dan 160 kg voor de rolstoel. Het kan precies.
Dat heb ik nog niet uitgewerkt, eerst maar eens een aantal in Nederland verkopen.
Ja......EMC....mooi verhaal, ik dacht dat ik die ging overleven, ik weet dat ik die met wat schipperen kan overleven maar ik vind het niet ideaal dus daar moeten we het nog even over hebben. R10.4 zit me een beetje in de weg wat dat betreft. Laders moeten ook een EMC certificaat hebben nu en dat hebben ze niet...
Ach ja, nog genoeg dingen om over na te denken.
En dan de Clio. Het riedeltje olie, bougies en weet ik veel wat niet allemaal kennen jullie wel. Ik kan het ondertussen in een kwartiertje. Stand overigens dus precies 265.010 km. Daarom de motorruimte ook maar eens schoongemaakt. Mocht wel weer.
Voor een goede sleutelpost (sorry S. Velthuis) echt veel te weinig foto's gemaakt. Maar na het doorzoeken van het halve pand naar een staaf van 45,5 tot 46,5 mm dik werd ik net nadat ik het eerste lager er eindelijk had geperst weggeroepen door mijn collega van verkoop omdat onze weekendverkoper eigenlijk weer geen idee had waar die het over had. Dus de klant een uur lang uitgelegd wat de verschillen waren tussen bodemverlaging X en Y en een bod ontvangen op een van onze occasions. Nou met de belofte dat ik er maandag werk van zou maken de beste mensen weer weggestuurd en door!
Nieuw lager erin, nieuwe clip, oh ja foto, nu gaat die wel lekker.
Remmen nog even goed schoongemaakt, maar echt keurig voor die kilometers dat deze er al in zitten! Lijken wel nieuw!
Toch maar eens wat gaan doen aan die trommels van de zomer, ziet er niet uit zo!
Andere kant ook maar gedaan.
En dan had ik voor voor nog liggen.
2 wiellagers
2 remschijven
4 remblokken
2 draagarmen
2 stabistangkoppelbouten
Maar dat is voor een andere keer. Het was al 16:00 en na het opruimen van alles alsnog om 17:00 weggereden. Wil ook niet zo lang op de zaak zijn.

Overigens wel tevreden met het eindresultaat. Want die brom op snelheden vanaf 80 is weg...en aangezien ik er gek van werd ben ik nu al blij.