NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Durashift zei:
Wat een (noodzakelijke) verwennerij weer. (y):)
De interval periode van de nieuwe riem ga je er toch zeker wel bij rijden? ;)

Ja sowieso wel. Clio doet het nog prima al zal het koetsje ook wel een beetje aandacht moeten krijgen over een paar jaar als ik hem er echt goed uit wil laten zien.
Parkeerdeukjes zitten er wel weer in helaas en de lak begint op plaatsen wel zijn glans te verliezen en af te breken.

Maar ja.....de riem zit er pas 90.000 km in als die eruit gaat. De waterpomp heeft zijn interval van 120.000 km gehaald en better safe then sorry. Dus het moet er nieuw op. Ach betekent wel dat ik in mijn mooiste monteurs handschrift een stickertje kan gaan plakken.

Tja, dat is het nadeel van een goede, betrouwbare auto.

1- Je moet heel veel kilometers maken voordat je weer een "hij doet het niet" verhaaltje hebt voor een verjaardag. Het "ik heb mijn distributieriem weer vervangen" verhaaltje schijnt nogal slaapverwekkend te zijn.
2- Een andere bolide is voorlopig nog lang niet nodig. Geen verplichting om foldertjes door te spitten, voorlopig nog geen handjeklap met een "betrouwbare autohandelaar" en ook geen oh's, ah's en gekwijl op de nieuwe motorkap van collegae.
3- Je bent altijd de klos als een vriendendienst nodig is. Jouw auto doet het immers altijd.
4- De buren gaan zogenaamd geïnteresseerd informeren wanneer je een nieuwe auto gaat kopen. Eigenlijk bedoelen ze: Als jij net zo'n oud barrel als ik voor de deur hebt, krijg ik van moeders geen toestemming het spaargeld stuk te slaan op een nieuwe auto.

Leuk dat je weer terug bent.

Leuke foto's van een leuke trip. Fijn dat je clio goed rijdt. Zo zie je maar dat Franse auto's prima zijn mits je ze goed onderhoud geeft. Ben benieuwd naar je klokje rond.

Zadelsnuiver zei:
Jawel, eind 2017 heeft 'ie 'm vervangen (y)

Nee. Ik heb de koppeling nooit gedaan..... koppakking was dat.

Verder geen idee of die origineel is ja of te nee. Maar wel dezelfde als die er in zat toen ik hem kocht.

Gisteren weer een rondje Duitsland gedaan. Auto van mijn vriendin is gestolen in de nacht van zondag op maandag. Mooie vervanger gevonden in een heel mooi fris kleurtje, De vervanger halen we 10 september op, dan importeren en door.

Wellicht dat die ook nog een keertje wordt voorgesteld..... aangezien er met de Clio toch niet veel gebeurd.

Nou alle hectiek weer voorbij! Clio van mijn zusje weer op punt, Aygo door de RDW geweest en ergens volgende week op kenteken.

Oh ja er was nog iets over tijd, mijn eigen Clio is weer kind van de rekening, daarom krijgt die deze week voor de laatste fase van de studie echt in volle sneltreinvaart aan de gang gaat alle zorg die ik nog wilde! Of althans, mijn tijdsplanning komt al weer in het geding dus ik hoop dat ik alles red maar het belangrijkste is momenteel al gebeurd!

Dat wil zeggen, ik heb na heeel lang eindelijk mijn phase 1 RS shifter aangepast naar een stiff shift shifter...wat wil dat zeggen? De donut die er in zat was van rubber en dat is nu een aluminium setup.

48765082993_5e056e591d_c.jpg

48765608787_9b259e913a_c.jpg

Je maakt dan wel gebruik van de originele ringen die de bal zogezegd geleiden, die moet je een beetje terug schuren om te laten passen in het aluminium. Nou ja al met al...hij moet nog in de auto gemonteerd worden maar het voelt echt als een enorm verschil. Axiaal geen enkele speling meer, dus dat betekent als het goed is goede dingen...

48765082843_25ea6e4d2e_c.jpg

48765608607_d20bc8d03a_c.jpg

En dan de belangrijkste in het hele verhaal. Distributie. Achteraf...misschien niet zoveel haast mee hoeven hebben.....zag er allemaal nog perfect uit, maar goed dit is al over de grens van een paar dingen en wie weet wanneer ik het anders kan doen. Beter zekere voor het onzekere nemen dan maar.
Ik heb het even opgezocht, 203.263 km ging de koppakking....lange tijd terug althans, 9 oktober 2017, gisteren stond de teller op 294.308 km. In die tijd heb ik onder de motorkap zelf eigenlijk niks gedaan. Geen inlaat weggesleuteld, geen kleppendeksel opgetild, geen thermostaat vervangen. Enkel en alleen gereden, banden, onderstel, etc...alles en alles, maar de motor heeft enkel en alleen verse olie gehad.

Goed, dus het kleppendeksel eraf halen was een spannend moment...wat was er in die 91.000 km allemaal gebeurd daaronder? Zeker na al die harde kilometers.....

198.000 km

36957021962_110f036274_c.jpg

Revisie

37586662102_ae88f8bac8_c.jpg

Vandaag de dag:

48765608527_f906f7d364_c.jpg

WAUW! Mooi schoon nog steeds. Met andere woorden.....gewoon elke 15.000 km verversen, motor rustig warm rijden en dan gewoon het gaspedaal naar de vloer. Klepspeling was niet verschrikkelijk...maar kon wel weer een tandje beter. Wat best wel een verschil weer maakt stiekem!

Zelfs de lettertjes nog leesbaar op de distributieriem

48765609742_839b67a808_c.jpg

Kaler hoeft die niet.

48765083648_fb1d525642_c.jpg

En de opbouw is gewoon weer krekt andersom. Geen klap aan, kun je niks mis aan doen. Daarom maar een mooi filmpje hoe die nu loopt.

Dan is natuurlijk alles vies en moet het weer schoon.

48765083433_158aa544ac_c.jpg

48765413556_3232edc5de_c.jpg

Al is dat feitelijk de cliffhanger, want er moet nog wat gebeuren dit weekend.

48765083183_b63d111933_c.jpg

Mooie ritten heb je gemaakt in de tussentijd zeg. Auto houdt zich zo te zien ook helemaal prima. Op naar de 4 ton zou ik zeggen :D

Ziet er keurig uit.

Maar dat is ook wel een gevolg van veel lange ritten. Ik ben ook wel benieuwd welke mankementen hij in de kilometervretertest laat zien. Ik denk dat Joep zelf een lampje stuk moet tikken om iets te kunnen vinden.

PauseBreak zei:
Mooie ritten heb je gemaakt in de tussentijd zeg. Auto houdt zich zo te zien ook helemaal prima. Op naar de 4 ton zou ik zeggen :D

Niet gek veel op aan te merken inderdaad. Gaat zeker goedkomen! (y)

rke zei:
Ziet er keurig uit.

Maar dat is ook wel een gevolg van veel lange ritten. Ik ben ook wel benieuwd welke mankementen hij in de kilometervretertest laat zien. Ik denk dat Joep zelf een lampje stuk moet tikken om iets te kunnen vinden.

Dank je! Vond ik ook. :D

Mwoh hij heeft vast wel wat aan te merken, maar zolang dat in de categorie "versnellingsbak lekt een bietje" en "de carterpan heeft wat last van vliegroest" blijft....vind ik het helemaal prima!!

Zadelsnuiver zei:
Wat gaat er nog gebeuren dan met je cliffhanger :D

Niet gek veel bleek achteraf. :p

Peter O zei:
Mooi werk Nico!

Thanks Peter!

Durashift zei:
Iets waarbij, waarmee, de auto (weer) vies wordt, denk ik, Zadelsnuiver. :)

Hij is weer vies, dat klopt. :p 295.254 op de teller.....

A3 White zei:
Kijken of een kinderwagem past?

Haha neeeeh dat stadium laat nog wel even op zich wachten. ;)

Sowieso hebben ze daar dingen voor uitgevonden maar goed, laten we daar even niet verder over uitweiden...autotopic. ;)

Nee de cliffhanger had een compleet gepolijste Clio moeten zijn, maar ik moest het weer goed doen dus het is bij een deel gebleven. Flink werk maar hij knapt er mooi van op....de rest volgt wel een keertje. :D

48782877362_59bc9413af_c.jpg

PauseBreak zei:
Het gepoets en gepolijst van je is een schril contrast met de uiterlijke staat van de Vel Satis, Nico :)

Oooh schaam je! ;) Future classic een Vel Satis.

Ach technische staat is altijd belangrijker vind ik en wat dat betreft staat jouw Vel Satis er volgens mij prima bij! Daarbij heb ik nog genoeg lakdefecten over aan de Clio die echt een spuitbeurt nodig hebben om op te lossen. Dus ver kom ik toch nooit. :D

En hij is weer vies dus je ziet het ook niet. :LOL:

48802467946_76429bc4cd_c.jpg

Heel lekker bezig Nico, wat staat jouw Clio er goed bij, als je zou zeggen dat hij minder dan de helft had gereden zou men je ook geloven denk ik. :T

Wow, wat een zeldzaamheid, een Toyota met de motorkap open! ;)

De Clio staat er mooi bij, zelfs al is ie nu dan "vies", op de foto's komt daar weinig van over.

Brent zei:
Heel lekker bezig Nico, wat staat jouw Clio er goed bij, als je zou zeggen dat hij minder dan de helft had gereden zou men je ook geloven denk ik. :T

Thanks Brent! Jaah maar dan is de verbazing ook nog veel leuker als je zegt dat er bijna 3 ton op staat. :D Nog maar 4000 km morgenochtend vroeg om 01:00 :D

Gewoon Dirk zei:
Wow, wat een zeldzaamheid, een Toyota met de motorkap open! ;)

De Clio staat er mooi bij, zelfs al is ie nu dan "vies", op de foto's komt daar weinig van over.

En ze hebben ook niet nagedacht over dat je overal goed bij kunt....althans, het luchtfilter, accu en het oliefilter. Das goed bereikbaar. :p Bougies denk ik ook, ik zag de bobine van cilinder 3 al zitten dus dat zal ook wel te doen zijn. Maar verder??? Man wat krap!

En dat voor een 1 liter! Massapunt van de motor, het is verschrikkelijk. Maar goed de marterverschrikker zit er ook in. :LOL: Klaar voor gebruik.

Hij is weer schoon!!

Uiteraard beginnen we met de wielen, nog even van genieten voor de winterbanden er onder gaan.

48892309612_b2a8dd4419_c.jpg

Dan de snowfoam, en dus de buitenkant.

48892309542_1a53851827_c.jpg

Dan een polijsttol....en leuk om de verschillen te zien in hoe de camera de kleur oppakt.

48891595008_6ecd56af78_c.jpg

48892309332_0e030a62cc_c.jpg

Wat een shine!!

48892309177_ceeb30548c_c.jpg

48892129846_9a81f34f55_c.jpg

En ineens is de regen dan ook geen straf meer.

48891594923_82057c3f82_c.jpg

48892308952_c1214702ee_c.jpg

Binnenkort meer, tenzij er een embargo op rust wat ik ga doen volgende week zondag.....dan kan het langer duren.

Hoe hou je die wielen zo mooi joh? Ik was de mijne minstens elke 2 weken maar toch zit er vuil op wat ik er met een gewone velgenreiniger niet af krijg. Heb ik daar dat non-ferro spul voor nodig?

Ik schrok wel even van de wheelgap, daar zit nog wel wat ruimte voor verbetering ;)

Ook hier even je een dikke (y) voor de Clio geven.

Inderdaad een coating op de velgen, de door Nico genoemde heb ik zelf ook.
Mochten je velgen echt niet 100% schoon worden, kun je inderdaad eens met een Non Ferro achtige aan de slag.
Ultieme volgorde is natuurlijk wassen, kleien van de velgen, polijsten en dan een coating erop. Maar ja, dan ben je even bezig...

BartM94 zei:
Lijkt wel zo uit de showroom te zijn gereden! Wielen staan hem super!

Dank je! :D

R J G Ruiters zei:
Ook hier even je een dikke (y) voor de Clio geven.

Inderdaad een coating op de velgen, de door Nico genoemde heb ik zelf ook.
Mochten je velgen echt niet 100% schoon worden, kun je inderdaad eens met een Non Ferro achtige aan de slag.
Ultieme volgorde is natuurlijk wassen, kleien van de velgen, polijsten en dan een coating erop. Maar ja, dan ben je even bezig...

Heey ja dank je! Kwartjes begonnen al dan niet met wat hulp echt te vallen! (y)
En ja die volgorde heb ik ook gedaan toen ik de coating aanbracht zal het maar weer herhalen als ik de winterbanden eronder gooi.

Toch moest er nog wat meer gebeuren.....ik had al tijden een vrij hardnekkig brandend airbaglampje. Een storing die meer Clio's hebben en eentje die ik zocht in de kroonsteenverbinding onder de passagiersstoel. Na deze doorgesoldeerd te hebben deed zich echter een vrij vervelend probleem voor....

48918743158_2a52dce922_c.jpg

Dat was de oplossing dus niet! Gelukkig genoeg vrienden en bekenden bij een dealer werken ondertussen en na een bezoekje aan het filliaal van "van Kesteren" in Zwartsluis kwam er de stuurairbag uit de CLIP rollen....hmm sleepring dus naar alle waarschijnlijkheid.
Niet meer aan te komen nieuw, en 212 euro incl. vanaf Renault zelf...mja prijzig! Das zonde.

48919271946_fde1eb0939_c.jpg

De remlichtschakelaar floepte er ook steeds uit.....deze heb ik geruild met een andere vriend tegen 2 gebruikte 195/45R16 banden die ik nog had liggen. Dus voorlopig geen problemen meer met mensen die verdacht veel afstand houden en het knullige signaal van een Clio met 3 constant brandende remlichten...ziet er immers niet uit!

48919482077_a17bf783c8_c.jpg

Een gebruikte sleepring werd gevonden! Maar bleek dat de claxon bij deze niet meer werkte....ook al stuk dus maar het lampje was uit.....dus het moest daar toch in zitten zou je zeggen.

48919479902_acb8a92347_c.jpg

Na wat nadenken toch besloten de originele terug te zetten en verder op zoek te gaan, mijn geld kreeg ik netjes terug van de sloop. Keurig!!

En toen tot mijn grote verrassing.....bleef het airbag lampje uit!

48918743273_bdbfbded25_c.jpg

We gaan zien hoe zich dit blijft manifesteren......maar vooralsnog ben ik blij zat! :D

Hij blinkt weer heel erg mooi. Nog even en Renault komt jou inhuren om nieuwe auto's voor de klant klaar te maken.

Die "sleepring" is knap aan het prijsje, maar een brandend airbaglampje is ook niet zo fijn.
Bij mij is de cruise control ook al tijden stuk. Ik zal de claxon eens een keer proberen, misschien werkt die ook niet.

Zou deze sleepring bruikbaar zijn (nieuw, 152 euro)?

En.....
Zou een sleepring niet te repareren zijn? Voor dat geld is het al snel de moeite waard.

Ik mis al een connector voor de airbag bij die sleepring Ruud. Ach ja we gaan t zien, heb er nu een bij mijn ouders liggen als het goed is. Een gebruikte.....want het lampje gaat weer aan! Maar oke, we proberen het nog een keertje binnenkort.

74594074_1596967577112421_5906557515016962048_o.jpg

Voor de photoshoot was het lampje uit. Resultaat is midden december te lezen in Losange magazine. Wil je ook een exemplaar?? Regel nog snel een donateursschap van bijvoorbeeld de Renault Tuning Club voor de generationgame. :D

Dikke Williams!

Wel even knaak dat het lampje weer aan ging na al dat werk, maar een leuke uitdaging op z'n tijd kan geen kwaad natuurlijk. Is dat overigens APK afkeur?

Zadelsnuiver zei:
Dikke Williams!

Wel even knaak dat het lampje weer aan ging na al dat werk, maar een leuke uitdaging op z'n tijd kan geen kwaad natuurlijk. Is dat overigens APK afkeur?

Mooi hè! En al 22 jaar in zijn bezit.

Nee is een adviespunt. Staat er dus ook keurig op helaas. :(

Mooie williams inderdaad!

Een familielid heeft er ook heel lang 1 gehad. Was helaas geen echte maar wel een 1.8, wel in die mooie blauwe kleur en gouden wielen (y)

Bij mijn renault is dat lampje ook eens gaan branden. Een kennis van mij bij de renault dealer zei, reinig de stekker eens in het portier bij de bestuurderskant. Ik die stekker er af, contactspray er op. Alles zag er prima uit. Gemonteerd en het lampje heeft niet meer gebrand (y) Ik ken het (ook van enkele andere merken) vaak dat er storing zit in de stekkers onder de stoel.

Maargoed, uit is uit. (y)

Oeee die 3 ton komt nu wel heel dichtbij en het mooiste is dat je het er niet aan afziet! (y)

Altijd mooi zo'n fotoshoot, al zat het weer wat tegen naar mijn idee. Een mooi zonnetje laat de kleuren meer sprankelen.
Lang, lang, héél lang geleden (tien jaar alweer) meegedaan met de 182 aan de fotoshoot met alle kleuren van de RS182 in NL voor Alpine Magazine. Blijft gaaf om een reeks modellen, of in dit geval kleuren, bij elkaar te zetten en mee bezig te zijn:
y5kfZ7Pm.jpg
zPHfP1Hm.jpg

AsconaGT zei:
Mooie williams inderdaad!

Een familielid heeft er ook heel lang 1 gehad. Was helaas geen echte maar wel een 1.8, wel in die mooie blauwe kleur en gouden wielen (y)

Bij mijn renault is dat lampje ook eens gaan branden. Een kennis van mij bij de renault dealer zei, reinig de stekker eens in het portier bij de bestuurderskant. Ik die stekker er af, contactspray er op. Alles zag er prima uit. Gemonteerd en het lampje heeft niet meer gebrand (y) Ik ken het (ook van enkele andere merken) vaak dat er storing zit in de stekkers onder de stoel.

Maargoed, uit is uit. (y)

16V begint ook wel wat waard te worden zo ondertussen. :p

Ja zo wil je het hebben! Ach dit komt ook wel weer goed. :D Mag immers niet aangaan mocht een eventuele klokje rond doorgaan.

Brent zei:
Oeee die 3 ton komt nu wel heel dichtbij en het mooiste is dat je het er niet aan afziet! (y)

Ach goed kijken...misschien een heul erg klein beetje. Aan de andere kant.....het verschil tussen de niet liefhebber Clio 3 met 150.000 en de wel liefhebber Clio 2 met 300.000?? Dat was (misschien niet al te schokkend) in het voordeel voor die van mij.

Adinsx zei:
Altijd mooi zo'n fotoshoot, al zat het weer wat tegen naar mijn idee. Een mooi zonnetje laat de kleuren meer sprankelen.
Lang, lang, héél lang geleden (tien jaar alweer) meegedaan met de 182 aan de fotoshoot met alle kleuren van de RS182 in NL voor Alpine Magazine. Blijft gaaf om een reeks modellen, of in dit geval kleuren, bij elkaar te zetten en mee bezig te zijn:

Absoluut Tom! Aan de andere kant was het voor de saturatie weer mooi maar voor de echte pop....ach Tony heeft er het beste van gemaakt en het resultaat zag er al fantastisch uit. Ik krijg een paar extra exemplaren dus zal er dan wel een langs brengen bij je.

Damianw26 zei:
Clio staat er mooi bij, en leuk zo'n shoot. Prachtig ook die Williams(y)

Echt he...ik zei al tegen mijn vriendin, lastig kiezen. Ze ging direct voor de Clio 5....maar ja ik vind de heb factor van de Williams toch wel echt de doorslag geven.

Als hobbyauto zeker de williams, naast dat is het ook een super investering inderdaad.

Lang, lang, héél lang geleden (tien jaar alweer) meegedaan met de 182 aan de fotoshoot met alle kleuren van de RS182 in NL voor Alpine Magazine.

dat is inderdaad ook gaaf zeg :) ik hou wel van een beetje kleur op een auto, zeker een wat sportiever model. Gelukkig kon je bij die generatie clio aardig wat kiezen.

staat dat wel ergens in de planning een keer?

Vanuit mij zeker in de planning. Ik hoop dat AW het ook interessant genoeg vind om me uit te nodigen. Volgende maand zal de mail er wel uitgaan. :LOL:

Laatste 1000 km gaat dit weekend in.

En uit blijven airbag!!

48973894466_8e7d787b30_c.jpg

Terugweg naar huis toe in ieder geval niks meer gehad! Dus als het goed is zit die nu weer helemaal lekker in zijn vel.

Update kilometerstand....op 13:20 vandaag, 299.500 precies. :LOL:

74242740_1568077370001665_244541221492490240_o.jpg

Bizar, de volgende keer dat ik die auto zie staat hij gewoon over de 3 ton! Je ziet het er echt niet aan af, mijn welgemeende complimenten.

74506096_1570860029723399_4071099049183281152_n.jpg

En dan ook nog eens op zijn wintervelgjes Dirk.

Ik ga nu alvast beginnen met blij zijn als de 16 inch er weer op mag aankomende lente. Maar veiligheid staat ook wel hoog en ik weet dat er naar Duitsland word gereden deze winter. Daarbij voldeden de Hankook Ventus prime 3 banden perfect bij elke weersomstandigheid maar houden ze echt niet van sneeuw!

Daarom vanaf aankomend weekend weer op zijn 15 inch gradient, gekoppeld aan een verse set Hankook i*cept 2 in de maat 195/50R15
Zal weer ff wennen zijn gok ik zo. :LOL:

Sluit me aan bij iedereen. Erg gaaf dat de Clio met deze km stand nog zo netjes is! Veel veilige kms met je nieuwe winterstappers!

Staat er zeker heel netjes bij Nico,
Gaaf die 182 ers, lijkt of de foto gisteren genomen is, zeker als je kijkt naar jouw Clio !

Toch altijd weer even een heel apart gevoel als je door een 100.000 tal gaat. Maar goed, we gaan zeker met frisse moed verder. 300.000 km!!! :D Cheers Clio. Topding

75594443_1579129595563109_8842763425336524800_o.jpg

74617596_1579129625563106_3600648410551549952_o.jpg

En ja ik heb hem al opgegeven voor klokje rond. :D

Terug
Bovenaan